Saturday, October 15, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4608

10 Messages

Digest #4608
1
Fw: kena maki kantoi edit gambar by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Subsidi Minyak Masak Hapus by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4a
Fw: PIBG LEMAH....... SEKOLAH SENGSARA by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: Tiada kerjasama dengan DAP lagi by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6a
Fw: BEZA ANAK DARA DENGAN BAPAK ANAK DARA by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
7

Messages

Fri Oct 14, 2016 7:58 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Ketua Penerangan Umno Selangor kena maki kantoi edit gambar
bloglist-malaysia.blogspotmilosuam.net
KETUA Penerangan Umno Selangor, Dato Zein Isma B Ismail kena maki dengan pengguna media sosial selepas tindakannya mengirim poster anak muda tolak Bersih di laman facebook miliknya didedahkan sebagai foto edit 'superimpose' tanpa kebenaran pemilik gambar.

Lebih lucu, individu-individu di dalam gambar tersebut yang diedit memegang plakad "KAMI TOLAK BERSIH" sebenarnya adalah penyokong BERSIH.

Siapa pun pasti akan marah bila gambarnya digunakan oleh pemimpin Umno tidak bertanggung jawab seperti ini. Sudahlah gambar digunakan tanpa izin, gambar itu pula memaparkan mesej yang jelas sekali bertentangan dengan pendirian.

Gambar yang diedit itu dipercayai diambil dari Laman Facebook Save Ulu Papar yang sebelum ini pernah melancarkan kempen atas talian meminta warga media sosial menunjukkan sokongan dengan foto memegang plakad bertulis "Save Ulu Papar".

Sumber: Save Ulu Panar

Read more: http://www.milosuam.net/2016/10/ketua-penerangan-umno-selangor-kena.html#ixzz4N48YxsHs

UMNO Kantoi Kempen Anti #BERSIH Guna Gambar Edit - Memalukan!
bloglist-malaysia.blogspot
sozcyili.blogspot

Bukan susah sangat nak cari anak muda untuk berkempen bagi menolak perhimpunan BERSIH 5. Tak faham kenapa mereka perlu mengambil gambar orang tanpa izin dan mengeditnya bagi memberikan bayangan bahawanya individu2 dalam gambar tersebut menolak BERSIH 5.

Ini adalah gambar yang disebarkan oleh Datuk Zein Isma Ismail. Zein Isma Ismail ialah Ketua Penerangan UMNO Selangor (rujuk).

Apa yang berlaku ialah gambar yang disebarkan oleh Zein Isma ialah gambar yang telah dimanipulasikan dari tujuan asal. Gambar2 tersebut sebenarnya ialah ;

Merujuk kepada satu kempen yang bertujuan 'Save Ulu Papar'.

Kerajaan telah meluluskan satu projek Empangan Kaidun di Ulu Papar. 2,000 orang asal KadazanDusun akan kehilangan tempat tinggal, kehidupan dan warisan mereka jika projek berkenaan diteruskan.

Oleh itu penduduk-penduduk kampung berkenaan telah bersatu ahti untuk menubuhkan TAKAD (Badan Bertindak Bantah Empangan Kaidun) bagi menghalang pelaksanaan projek berkenaan. Gambar2 yang individu memegang playcard 'Save Ulu Papar' adalah merujuk kepada bantahan projek Empangan Kaidun.

Dengan mengedit gambar asal, poster baru versi anti BERSIH disebarkan di media sosial bagi menerapkan persepsi individu2 di dalam gambar tersebut menolak perhimpunan #BERSIH 5.

Ketika ini di laman Facebook, Zein Ismail dikecam pengguna media sosial kerana menyebarkan gambar edit dan beberapa individu di dalam gambar tampil mengkritik tindakan Zein yang memanipulasikan gambar mereka. -Sozcyili.

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 7:58 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Sultan Kelantan Dipilih Sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR, 14 Okt: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15 menggantikan Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah mulai 13 Disember 2016 untuk tempoh 5 tahun, dalam satu pengumuman selepas Mesyuarat Majlis Raja-Raja Khas ke-243 di Istana Negara, hari ini.

Dalam masa yang sama, Sultan Perak Sultan Nazrin Shah dipilih sebagai Timbalan Yang di-Pertuan Agong mulai 13 Disember 2016 bagi tempoh 5 tahun menggantikan Sultan Muhammad V.

Pemilihan tersebut dilakukan pada Mesyuarat Majlis Raja-Raja Ke-242, yang berlangsung di Istana Negara hari ini.

Ketika ini, jawatan Yang di-Pertuan Agong ke-14 yang disandang Tuanku Abdul Halim berkuat kuasa 13 Disember 2011, akan tamat tempoh perkhidmatan pada 12 Disember ini.

Berdasarkan sistem penggiliran yang ditetapkan Majlis Raja-Raja, Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V berada pada giliran sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-15.

Sultan Muhammad V sememangnya terkenal dengan sifatnya yang merendah diri dan senang untuk didekati rakyat.

Malah, foto-foto baginda yang memakai pakaian seperti 'orang-orang biasa' banyak dikongsi di media sosial dan menerima pujian dari rakyat jelata.

Sumber: FMT, Utusan Online

Sultan Muhammad V Dipilih YDP Agong Ke-15

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net

KUALA LUMPUR: Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V dipilih menjadi Yang di-Pertuan Agong ke-15 oleh Mesyuarat Majlis Raja-Raja kali ke-243 (Khas) di Istana Negara di sini, Jumaat.

Menurut kenyataan Penyimpan Mohor Besar Raja-raja Datuk Seri Syed Danial Syed Ahmad, pelantikan itu berkuat kuasa 13 Disember ini untuk tempoh lima tahun.

Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah pula dipilih menjadi Timbalan Yang di-Pertuan Agong bagi tempoh sama.

Mesyuarat Khas Majlis Raja-Raja itu dihadiri semua Raja dan dipengerusikan Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail.-- Bernama

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-
To:
Sent: Thursday, October 13, 2016 10:29 PM
Subject: Fw: PEMILIHAN YANG DI-PERTUAN AGONG & Majlis Raja-Raja

PEMILIHAN YANG DI-PERTUAN AGONG KE 15
bloglist-malaysia.blogspot.
kerabubersuara.blogspot

PEMILIHAN YANG DI-PERTUAN AGONG KE 15

1. Ramai yang bertanya tentang proses pemilihan Yang di-Pertuan Agong yang baru. Adakah disyaratkan untuk mempunyai Permaisuri? Setakat pemakluman, tiada dalam perlembagaan menetapkan syarat adanya permaisuri.

2. Antara syarat yang ditetapkan adalah merupakan raja yang berada di kedudukan teratas. Selain itu, baginda yang dilantik mendapat sokongan sekurang-kurangnya lima raja lain dan bukan seseorang yang telah memegang jawatan Yang di-Pertuan Agong selama dua penggal berturut-turut.

3. Mengikut kebiasaan sebelum proses pemilihan berlangsung, Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja terlebih dahulu akan menanyakan raja yang seterusnya dalam senarai giliran mengenai kesediaannya untuk dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong.

4. Sembilan raja berkenaan kemudian akan membuat undi rahsia dan sekiranya raja dalam senarai itu mendapat lima undian, baginda dengan rasminya dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong seterusnya.

5. Proses yang sama diulangi untuk memilih Timbalan Yang di-Pertuan Agong, yang akan memangku jawatan Yang di-Pertuan Agong semasa ketiadaan baginda di dalam negara atau kerana keuzuran.

6. Buat masa sekarang, Sultan Muhammad V berada di kedudukan teratas iaitu menjawat jawatan Timbalan Yang di-Pertuan Agong.
Semoga impian rakyat Kelantan dapat direalisasikan untuk melihat Sultan Muhammad V menaungi seluruh rakyat Malaysia.

7. Hari ini, mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu Kali ke-242 berlangsung yang dipengerusikan oleh Sultan Johor. Manakala mesyuarat khas pemilihan Yang di-Pertuan Agong baru pula diadakan pada hari jumaat ini.

Baca maklumat di pautan ini perkara yang tidak melayakkan menjadi Yang di-Pertuan Agong
www.majlisraja-raja.gov.my/index.php/bm/objektif/45#section=p3

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1335842363115395&id=100000689330938

Bolehkah Majlis Raja-Raja Memecat Perdana Menteri ?
bloglist-malaysia.blogspot.
bankami.blogspot

1. Majlis Raja2 tiada kuasa di sisi perlembagaan untuk memecat Perdana Menteri.

2. Yang ada kuasa memecat Perdana Menteri adalah Yang DiPertuan Agong secara individu Baginda, BUKANNYA SECARA BERJEMAAH MELALUI MAJLIS RAJA2.

3. Menurut Perkara 43(2)(a) Perlembagaan Persekutuan, YDPA hendaklah melantik seorang ahli Dewan Rakyat sebagai Perdana Menteri yg pada pendapat Baginda seseorang itu akan mendapat sokongan sebilangan besar ahli dewan.

4. Tiada fasal pemecatan Perdana Menteri. Yang ada hanya fasal perlantikan Perdana Menteri.

5. Ini bermaksud, di bawah fasal Perlembagaan yang sama YDPA boleh melantik Perdana Menteri yg baru menggantikan DS Najib.

6. Apabila PM baru di lantik oleh YDPA, maka ini bermaksud SECARA AUTOMATIK, DS Najib TERPECAT sebagai PM.

7. Maka kesetiaan baru hendaklah di berikan kpd PM yg baru bukan lagi kpd Najib yg akan menjadi MP biasa saja selepas itu.

8. Kesimpulannya, nak gantikan Najib sblm PRU 14, maka YDPA hendaklah diyakinkan bahawa Najib telah hilang sokongan majoriti di kalangan 222 ahli Dewan Rakyat.

9. Jika YDPA hendak melantik Ahli Parlimen Pandan sbg PM yg baru, maka Baginda hendaklah di yakinkan bahawa Lapiji mendapat sokongan sekurang2nya dari sekurang2nya 112 orang Ahli Parlimen.

10. Konsep ini saya namakan sebagai menghalau tetamu. Bila dah habis sembang, kopi pun dah habis seteko, temujanji bos yg berikutnya pun dah sampai, bos pun dah tengok jam 18 kali, takkan tak reti2 nak blah lagi bro, bagi la chance kat org lain pulak hantar envelop kat bos.
kbai

BuzzeAzam

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 7:59 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Subsidi Minyak Masak Hapus - Lagi Banyak Bayar GST Lagi Banyak Subsidi Hapus!
bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net
Ini info yang kami terima dari Chegu Bard (CB selepas ini).

Mengikut kata CB, satu mesyuarat telah diadakan di pejabat KPDNKK. Ia adalah sesi penerangan bagi memaklumkan tentang penghapusan subsidi minyak masak yang berkuatkuasa mulai Nov 2016. Jika kita rujuk kepada gambar yang disebarkan oleh CB makanya ;

Subsidi minyak masak untuk minyak 1kg & 5kg masih dikekalkan dengan 70 kuota subsidi akan pergi ke minyak masak 1kg manakala selebihnya untuk minyak masak 5kg. Untuk rekod, packaging minyak masak di Malaysia ada dalam bentuk 1kg, 2kg, 3kg & 5kg. Pun begitu kami masih lagi menunggu respon lanjut dari KPDNKK bagi mengesahkan sebaran. Tunggu penjelasan lanjut dari mereka. Lepas tu baru fikir nak maki ka atau nak bersyukur.

Kahkahkahkah!

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 7:59 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



PIBG LEMAH....... SEKOLAH SENGSARA
bloglist-malaysia.blogspot
gajahmenta.blogspot
DIRECTER Gajah Menta
PELIK tapi benar, meskipun sudah lebih 10 bulan berlalu sejak bumbung Sekolah Kebangsaan Tengkera 1, Melaka Tengah diterbangkan angin dalam satu kejadian ribut, sehingga kini ia tidak dibaikki.

Keadaan bumbung yang rosak teruk itu boleh dilihat dari bawah meskipun kerosakan itu pada aras tingkat empat. Tidak mungkin tiada orang yang perasan keadaan atap yang terlopong itu kerana ia boleh dilihat dengan jelas walaupun dari jauh.

Setiap kali hujan lebat, lantai sebuah perpustakaan yang terletak di bawah bumbung itu dilimpahi air. Selain itu 4 buah kelas turut terjejas menjadikan struktur bumbungnya semakin reput sekaligus membahayakan pelajar dan guru.

Tambah memburukkan keadaan, serpihan kayu dan bumbung yang rosak kerap jatuh ke bawah setiap kali ditiup angin.

Cuba bayangkan jika serpihan dari bumbung tingkat 4 itu terkena sesiapa yang kebetulan berada di bawah, sama ada murid, guru atau sesiapa sahajalah. Barangkali boleh membawa maut.

Aku tak faham, ke mana pergi peruntukan kerajaan untuk penyelenggaraan sekolah? Nampaknya seperti kewangan kerajaan kini sudah terlalu teruk, sampaikan bumbung sekolah rosak pun tak mahu diperbetulkan.

Rakyat bayar cukai GST berbilion ringgit setiap tahun, ke mana disalurkan wang itu kalau bumbung terlopong pun tak boleh nak betulkan?

Read more: http://www.milosuam.net/2016/10/bumbung-sekolah-terbang-sejak-10-bulan.html#ixzz4N2QPTfMv

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 5:27 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Sejak bila sekolah di tadbir Persatuan ? bukan Kementerian Pandaika?

On Friday, October 14, 2016 10:59 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


   

PIBG LEMAH....... SEKOLAH SENGSARA
bloglist-malaysia.blogspotgajahmenta.blogspotDIRECTER Gajah Menta PELIK tapi benar, meskipun sudah lebih 10 bulan berlalu sejak bumbung Sekolah Kebangsaan Tengkera 1, Melaka Tengah diterbangkan angin dalam satu kejadian ribut, sehingga kini ia tidak dibaikki.

Keadaan bumbung yang rosak teruk itu boleh dilihat dari bawah meskipun kerosakan itu pada aras tingkat empat. Tidak mungkin tiada orang yang perasan keadaan atap yang terlopong itu kerana ia boleh dilihat dengan jelas walaupun dari jauh.

Setiap kali hujan lebat, lantai sebuah perpustakaan yang terletak di bawah bumbung itu dilimpahi air. Selain itu 4 buah kelas turut terjejas menjadikan struktur bumbungnya semakin reput sekaligus membahayakan pelajar dan guru.

Tambah memburukkan keadaan, serpihan kayu dan bumbung yang rosak kerap jatuh ke bawah setiap kali ditiup angin. 

Cuba bayangkan jika serpihan dari bumbung tingkat 4 itu terkena sesiapa yang kebetulan berada di bawah, sama ada murid, guru atau sesiapa sahajalah. Barangkali boleh membawa maut.

Aku tak faham, ke mana pergi peruntukan kerajaan untuk penyelenggaraan sekolah? Nampaknya seperti kewangan kerajaan kini sudah terlalu teruk, sampaikan bumbung sekolah rosak pun tak mahu diperbetulkan.

Rakyat bayar cukai GST berbilion ringgit setiap tahun, ke mana disalurkan wang itu kalau bumbung terlopong pun tak boleh nak betulkan?
Read more: http://www.milosuam.net/2016/10/bumbung-sekolah-terbang-sejak-10-bulan.html#ixzz4N2QPTfMv  http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/ "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
#yiv1490341747 #yiv1490341747 -- #yiv1490341747ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mkp #yiv1490341747hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mkp #yiv1490341747ads {margin-bottom:10px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mkp .yiv1490341747ad {padding:0 0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mkp .yiv1490341747ad p {margin:0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mkp .yiv1490341747ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-sponsor #yiv1490341747ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-sponsor #yiv1490341747ygrp-lc #yiv1490341747hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-sponsor #yiv1490341747ygrp-lc .yiv1490341747ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747activity span {font-weight:700;}#yiv1490341747 #yiv1490341747activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv1490341747 #yiv1490341747activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv1490341747 #yiv1490341747activity span span {color:#ff7900;}#yiv1490341747 #yiv1490341747activity span .yiv1490341747underline {text-decoration:underline;}#yiv1490341747 .yiv1490341747attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv1490341747 .yiv1490341747attach div a {text-decoration:none;}#yiv1490341747 .yiv1490341747attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv1490341747 .yiv1490341747attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv1490341747 .yiv1490341747attach label a {text-decoration:none;}#yiv1490341747 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv1490341747 .yiv1490341747bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv1490341747 .yiv1490341747bold a {text-decoration:none;}#yiv1490341747 dd.yiv1490341747last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1490341747 dd.yiv1490341747last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1490341747 dd.yiv1490341747last p span.yiv1490341747yshortcuts {margin-right:0;}#yiv1490341747 div.yiv1490341747attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv1490341747 div.yiv1490341747attach-table {width:400px;}#yiv1490341747 div.yiv1490341747file-title a, #yiv1490341747 div.yiv1490341747file-title a:active, #yiv1490341747 div.yiv1490341747file-title a:hover, #yiv1490341747 div.yiv1490341747file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1490341747 div.yiv1490341747photo-title a, #yiv1490341747 div.yiv1490341747photo-title a:active, #yiv1490341747 div.yiv1490341747photo-title a:hover, #yiv1490341747 div.yiv1490341747photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1490341747 div#yiv1490341747ygrp-mlmsg #yiv1490341747ygrp-msg p a span.yiv1490341747yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv1490341747 .yiv1490341747green {color:#628c2a;}#yiv1490341747 .yiv1490341747MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv1490341747 o {font-size:0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747photos div {float:left;width:72px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747reco-category {font-size:77%;}#yiv1490341747 #yiv1490341747reco-desc {font-size:77%;}#yiv1490341747 .yiv1490341747replbq {margin:4px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mlmsg select, #yiv1490341747 input, #yiv1490341747 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mlmsg pre, #yiv1490341747 code {font:115% monospace;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-mlmsg #yiv1490341747logo {padding-bottom:10px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-msg p#yiv1490341747attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-reco #yiv1490341747reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-sponsor #yiv1490341747ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-sponsor #yiv1490341747ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-sponsor #yiv1490341747ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv1490341747 #yiv1490341747ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv1490341747

Fri Oct 14, 2016 7:59 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Tiada kerjasama dengan DAP lagi: Mursyidul Am PAS

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

KANGAR, 12 Muharram 1438H, Khamis – Mursyidul Am PAS yang baharu, Ustaz Hashim Jasin menegaskan parti itu tidak akan sama sekali bekerjasama dengan DAP lagi dan sanggup menghadapi pertandingan tiga penjuru pada pilihan raya umum (PRU) akan datang jika terpaksa.

Beliau menyifatkan hubungan PAS dengan DAP ibarat 'berpatah arang' kerana DAP mungkir janji dan enggan bekerjasama dengan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Katanya kerjasama dengan DAP pada PRU ke-13 lepas berdasarkan 'tahaluf siyasi' (pendekatan politik) bersyarat manakala kerjasama dengan UMNO atas dasar perpaduan umat Islam demi mendapat keredhaan Allah SWT.

"Kita tidak mahu ulangi kesilapan dipatuk dua kali di tempat sama kerana menjalin semula kerjasama dengan DAP," kata pada sidang media di sini, hari ini.

Bekas Pesuruhjaya PAS Perlis lebih 20 tahun itu dilantik baru-baru ini bagi menggantikan tempat Allahyarham Datuk Dr Harun Din yang meninggal dunia di California, Amerika Syarikat, bulan lepas.

Menurut Hashim, PAS tidak kisah jika berlaku pentandingan tiga penjuru membabitkannya, Barisan Nasional dan parti-parti pakatan lain pada PRU akan
datang.

Pendekatan berbaik-baik dengan UMNO bukan kerana PAS dilihat lemah menjelang PRU ke-14 berikutan perpecahan dalaman sehingga wujud PAN (Parti Amanah Negara), katanya.

"Dulu (zaman Allahyarham Datuk Nik Aziz) berbeza namun dasar perjuangan PAS untuk menegakkan syiar Islam tidak berubah, bukan mengikut kepala orang yang dilantik menjadi Mursyidul Am)," tambah beliau.

Hashim berkata kerjasama dengan PKR dan PAN akan ditentukan pada mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat pada 22 dan 23 Okt ini di markasnya di ibu negara yang akan membentangkan kajian kerjasama politik dengan parti-parti lawan.

Katanya PAS kini mengamalkan politik matang dan bukan politik 'cari makan' atau semata-mata untuk memenangi PRU.

Mengenai pujukan PKR dan PAN untuk PAS menyertai mereka dengan mendakwa peluang memenangi PRU akan lebih cerah, Hashim berkata PAS telah dapat melihat matlamat itu.- Bernama

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 8:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



INILAH BEZA ANAK DARA DENGAN BAPAK ANAK DARA
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Ini pula perhatian yang diberi kepada anak dara viral:

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 5:31 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Mesia mmenag guna banyak standard- > double standardTak kisahlah parti mana perintah - cuma lagi teruk atau teruk saja..heheBTW..Proton Saga baru comeiii

On Friday, October 14, 2016 11:00 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


   

INILAH BEZA ANAK DARA DENGAN BAPAK ANAK DARA 
bloglist-malaysia.blogspotnaimnikmat.blogspotDicatat oleh Na'im Nikmat  
Ini pula perhatian yang diberi kepada anak dara viral:

  http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/ "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
#yiv8649654648 #yiv8649654648 -- #yiv8649654648ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mkp #yiv8649654648hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mkp #yiv8649654648ads {margin-bottom:10px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mkp .yiv8649654648ad {padding:0 0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mkp .yiv8649654648ad p {margin:0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mkp .yiv8649654648ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-sponsor #yiv8649654648ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-sponsor #yiv8649654648ygrp-lc #yiv8649654648hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-sponsor #yiv8649654648ygrp-lc .yiv8649654648ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648activity span {font-weight:700;}#yiv8649654648 #yiv8649654648activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8649654648 #yiv8649654648activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8649654648 #yiv8649654648activity span span {color:#ff7900;}#yiv8649654648 #yiv8649654648activity span .yiv8649654648underline {text-decoration:underline;}#yiv8649654648 .yiv8649654648attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8649654648 .yiv8649654648attach div a {text-decoration:none;}#yiv8649654648 .yiv8649654648attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8649654648 .yiv8649654648attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8649654648 .yiv8649654648attach label a {text-decoration:none;}#yiv8649654648 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8649654648 .yiv8649654648bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8649654648 .yiv8649654648bold a {text-decoration:none;}#yiv8649654648 dd.yiv8649654648last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8649654648 dd.yiv8649654648last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8649654648 dd.yiv8649654648last p span.yiv8649654648yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8649654648 div.yiv8649654648attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8649654648 div.yiv8649654648attach-table {width:400px;}#yiv8649654648 div.yiv8649654648file-title a, #yiv8649654648 div.yiv8649654648file-title a:active, #yiv8649654648 div.yiv8649654648file-title a:hover, #yiv8649654648 div.yiv8649654648file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8649654648 div.yiv8649654648photo-title a, #yiv8649654648 div.yiv8649654648photo-title a:active, #yiv8649654648 div.yiv8649654648photo-title a:hover, #yiv8649654648 div.yiv8649654648photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8649654648 div#yiv8649654648ygrp-mlmsg #yiv8649654648ygrp-msg p a span.yiv8649654648yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8649654648 .yiv8649654648green {color:#628c2a;}#yiv8649654648 .yiv8649654648MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8649654648 o {font-size:0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648photos div {float:left;width:72px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648reco-category {font-size:77%;}#yiv8649654648 #yiv8649654648reco-desc {font-size:77%;}#yiv8649654648 .yiv8649654648replbq {margin:4px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mlmsg select, #yiv8649654648 input, #yiv8649654648 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mlmsg pre, #yiv8649654648 code {font:115% monospace;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-mlmsg #yiv8649654648logo {padding-bottom:10px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-msg p#yiv8649654648attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-reco #yiv8649654648reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-sponsor #yiv8649654648ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-sponsor #yiv8649654648ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-sponsor #yiv8649654648ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8649654648 #yiv8649654648ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8649654648

Fri Oct 14, 2016 8:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Orang Ramai Diminta Peka Fenomena Air Pasang Besar, Ombak Dijangka Setinggi 2.5 - 3.5 Meter
siakapkeli.my

Port Dickson, 14 Okt: Pengunjung ke empat pantai di daerah ini diminta peka dengan fenomena air pasang besar yang dijangka akan berlaku mulai esok selain mematuhi arahan dari pihak berkuasa.

Menjelaskan dengan lebih lanjut, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana Port Dickson, Muhammad Isa Md Onzer berkata empat pantai itu adalah Pantai Bagan Pinang Batu 3, Pantai Saujana Batu 4, Pantai Telok Kemang Batu 8 dan Pantai Tanjugn Biru Batu 10.

Tambah beliau, fenomena air pasang ini boleh menyebabkan ombak berketinggian antara 2.5 hingga 3.5 meter dan dijangka akan berlangsung hingga Khamis.

"Sehubungan itu pengunjung diminta peka dengan fenomena ini dan mematuhi arahan pihak berkuasa dari semasa ke semasa.

"Pihak Angkatan Pertahanan Awam (APM) juga akan mengibarkan bendera merah di menara penyelamat pantai sebagai amaran kepada pengunjung untuk tidak melakukan aktiviti pantai bagi tempoh berkenaan.

"Apa yang mustahak adalah mematuhi arahan keselamatan oleh pegawai pantai," katanya, lapor Harian Metro.

Sumber: Harian Metro

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Fri Oct 14, 2016 8:00 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



KHABAR MENAKUTKAN KIAN HAMPIR JADI KENYATAAN
bloglist-malaysia.blogspot
dialograkyat.blogspot
Dicatat oleh ELBI RISALAH
shahbudindotcom

Jeng...jeng...jeng...

Pejabat Peguam Negara (OAG) Switzerland akhirnya memulakan prosiding jenayah terhadap Falcon Private Bank kerana gagal menghalang kesalahan berkaitan penyelewengan dana 1MDB.

OAG memaklumkan bahawa tindakan itu diambil berdasarkan maklumat yang didedahkan dalam siasatan 1MDB dan isu-isu yang dibangkitkan dalam keputusan yang diambil Finma ke atas Falcon.

Finma atau Pihak Berkuasa Penyeliaan Pasaran Kewangan Switzerland semalam mendedahkan sebanyak RM15,200 juta dana berkaitan 1MDB, termasuk RM2,600 juta yang dimasukkan ke akaun peribadi Najib Razak, telah disalurkan melalui Falcon.

Berikutan kesalahan itu, Finma mengarahkan Falcon menyerahkan sejumlah RM10.55 juta yang disifatkan sebagai keuntungan haram kepada agensi kawal selia itu yang peranan hampir sama seperti Bank Negara di negara kita.

Di Singapura, Falcon turut diarahkan tutup kerana kesalahan berkaitan aktiviti penggubahan wang haram.

Apa yang harus dipuji ialah OAG yang begitu pantas dalam berindak. Hanya sehari selepas mengumumkan kemungkinan ke arah itu, OAG semalam memutuskan prosiding jenayah ke atas Falcon akan dimulakan.

Sebagaimana yang disebut sebelum ini, tentunya ini merupakan khabar menakutkan yang semakin hampir menjadi kenyataan, terutamanya tentang kebenaran berkaitan wang RM2,600 juta yang diterima oleh Najib.

Peguam Negara kita?

Hahaha...awal-awal sudah mengatakan tiada kesalahan, sedangkan di negara-negara lain, ia seperti baru hendak dimulakan.

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: