Tuesday, May 14, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3592

5 New Messages

Digest #3592
1
Fw: Tempat kerja berpotensi untuk gemuk? by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
2
3
Fw: Gangguan Bekalan Air by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
4
Fw: The New Cameras For 2013 by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
5
Fw: Trik suami yg bijak ekonomi. by "-::eSpAcE9808::-" rienacom

Messages

Mon May 13, 2013 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Tempat kerja berpotensi untuk gemuk?
By Dzamira Dzafri | Tupai

Pasti ramai yang tidak mengetahui bahawa pejabat adalah tempat berpontensi untuk anda gemuk. Ini kerana terdapat banyak sebab berat badan anda boleh naik ketika berada di pejabat. Salah satunya anda menumpukan sepenuh perhatian dan tenaga yang banyak pada pekerjaan yang dilakukan menyebabkan anda cepat berasa lapar.

Menurut sebuah buku 'The Snack Factor Diet', ketika anda lapar, gula darah akan rendah dan ini akan menyebabkan anda tidak mampu berfikir dengan baik. Ketika inilah, anda akan berusaha mencari makanan atau snek.

Makan tengahari di luar juga boleh menjadi masalah kepada anda kerana anda tidak tahu berapa kalori yang anda makan. Oleh itu, ia akan menjadi punca kepada masalah berat badan kepada anda.

Di sini kami ingin berkongsi langkah-langkah untuk anda mengatasi masalah ini dan mengubah pola hidup yang lebih sihat.

KURANGKAN MAKANAN RINGAN
Walaupun snek seperti biskut dan kerepak memberi tenaga tetapi ia turut menyimpan lemak yang tidak diperlukan. Anda boleh bawa snek sihat dari rumah seperti buah, yogurt atau kacang.

KURANGKAN TEH ATAU KOPI
Minum teh atau kopi sebanyak dua jam sekali atau berlebihan adalah tidak elok. Ia akan membuatkan anda merasa gelisah, mudah marah, dehidrasi dan menganggu pola tidur. Gantikan minuman ini dengan pilihan minuman lain yang lebih sihat dan kurang gula seperti teh hijau, air limau nipis atau jus buah.

MINUM BANYAK AIR MINERAL
Walaupun anda akan sentiasa keluar masuk ke dalam bilik air, tetapi jika anda minum air mineral yang banyak anda akan dapat mengelak dari mendapat sembelit, gangguan pencernaan, dehidrasi, meningkatkan rasa lapar dan kulit kelihatan kusam.

ELAK MAKAN MALAM
Makanlah di restoran bersama kawan selepas habis masa kerja. Jika tunggu sehingga sampai rumah, rasa lapar akan datang pada waktu malam. Jika anda betul-betul lapar, makanlah sayuran atau beberapa jenis makanan yang kaya dengan protein. Elakkan makan nasi atau roti sebelum tidur.

ELAK MAKAN BANYAK PADA HUJUNG MINGGU
Sukses menjalani diet selama hampir seminggu tidak bermakna anda boleh makan sepuasnya pada hujung minggu. Lakukan rawatan di spa, membeli novel atau menonton wayang yang lebih menyenangkan sekaligus menjaga berat badan anda.

Diharap dengan tip-tip yang diberikan ini dapat membantu anda dapat menjaga kesihatan tubuh badan anda. Selamat mencuba!

comment
a.. Jayendran •
a.. Cekek nasi campur. Nasi berlambak. Lauk berlambak. Semua pun nak lemak. Ayam nak goreng dengan kulit. Gulai lemas bawah minyak. Apa sampah pun masuk mulut. Bedal !! Inilah bayangan wajah mereka yang makan rasuah dan kena belanja dengan cepat.

Akhirnya, karbohidrat jadi gula, lemak dan minyak jadi kolesterol bahaya. Tabiat malas. dan berat badan meningkat akan menjemput penyakit beranika. Lepas itu mampus walau pun usia lebih kurang muda lagi.

Hapuskan rasuah, kurangkan makanan, garam dan gula dan bersenam sedikit. Kalau tak nak, mungkin kau akan jadi statistik saja !!

Mon May 13, 2013 8:24 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


MUDAHNYA SEORANG WANITA UNTUK MASUK SYURGA
malaysiaberih.blogspot
biaqpila.blogspot
Oleh: biaqpila hensem >>>
Ini Janji ALLAH SWT
Suatu janji YANG PASTI

1. Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1000 orang lelaki yang jahat.

2. Dua rakaat solat daripada wanita hamil lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

3. Wanita yang beri susu kepada anaknya daripada buah dadanya akan mendapat satu pahala daripada setiap titik susu yang diberikannya.

4. Apabila suami pulang ke rumah dalam keadaan letih dan isteri layan dengan baik akan mendapat pahala jihad.

5. Seorang isteri yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

6. Isteri yang melihat suami dengan kasih sayang dan suami pula melihat isteri dengan penuh kasih sayang, Allah s.w.t. akan pandang dengan penuh rahmat.

7. Wanita yang menyebabkan suaminya keluar di jalan Allah s.w.t. dan kemudian menjaga rumahtangganya akan masuk syurga 500 tahun lebih awal daripada suaminya dan jadi ketua kepada 70 000 Malaikat dan bidadari. Wanita itu akan dimandikan dalam syurga lalu menunggu suaminya sambil menaiki kuda yang dibuat dari permata Yaqut.

8. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anak yang sakit akan diampun oleh Allah s.w.t. seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah s.w.t. memberinya 12 tahun pahala ibadat.

9. Wanita yang memerah susu binatang dengan bacaan "Bismillah" didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.

10. Wanita yang menguli tepung dengan "Bismillah" Allah s.w.t. akan berkatkan rezekinya.

11. Wanita yang menyapu lantai dengan berzikir dapat pahala seperti menyapu lantai Baitullah.

12. Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah s.w.t. mengizinkannya masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia kehendaki.

13. Pahala bagi wanita hamil adalah seperti berpuasa pada siang hari dan beribadat pada malam hari.

14. Wanita yang bersalin akan dapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya Allah swt. akan beri satu pahala haji.

15. Sekiranya wanita itu meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira mati syahid.

16. Apabila seorang wanita yang menyusukan anaknya yang menagis diwaktu malam dengan sabar, dia dapat pahala satu tahun sembahyang dan puasa.

17. Kalau wanita menyusui anaknya sampai cukup tempoh 2 suku tahun maka malaikat di langit datang bawa khabar gembira bahawa syurga wajib bagi kamu.

18. Kalau isteri layan suami tanpa khianat dapat pahala 12 tahun solat.

19. Wanita yang picit suami tanpa disuruh dapat pahala 7 tola emas manakala isteri yang picit suami bila disuruh akan dapat pahala 7 tola perak.

20. Wanita yang meninggal dunia dengan dapat keredhaan suaminya, dia akan masuk syurga.

21. Seorang wanita solehah lebih baik daripada 70 orang lelaki yang soleh.

22. Jika suami mengajar satu masalah agama pada isterinya dia akan dapat pahala 80 tahun ibadat.

23. Semua orang akan dipanggil untuk melihat wajah Allah swt di akhirat tetapi Allah swt sendiri akan datang pada wanita yang memberati auratnya iaitu yang memakai purdah di dunia ini dengan istiqamah (tetap).

24. Seorang isteri yang menyambut baik kedatangan suaminya yang dalam keadaan marah, Allah swt beri kepadanya setengah pahala jihad.

25. Allah swt berkati dalam rezeki bila seorang wanita memasak dengan zikir Bismillah.

26. Allah swt akan melaknati wanita yang sengaja mendedahkan auratnya kepada lelaki yang bukan muhrimnya

sumber: queachmad.com

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2013/04/mudah-nya-seorang-wanita-untuk-masuk.html#ixzz2RZCHNLH2

Mon May 13, 2013 8:25 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom



----- Original Message -----

Subject: .Gangguan Bekalan Air

Mon May 13, 2013 8:27 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


----- Original Message -----
From: Mohamad Zaki, Intan Firhana (MY43)

Subject: The New Cameras For 2013

The W730 camera features a 16.1 MP Super HAD CCD sensor with an 8x optical zoom Carl Zeiss Vario-Tessar lens. It has 720p HD movie shooting and Optical SteadyShot Active Mode.

Sony introduced New Wi-Fi, Waterproof and High-Zoom Cyber-shot Cameras with Intelligent Flash Performance and 360o Panoramic Shooting.

The new Cyber-shot H200 camera features a powerful 26x optical zoom Sony lens, a 20.1 MP Super HAD CCD sensor, 720p HD movie shooting and a bright 3.0" LCD screen.

The iM1836 camera from Polaroid is the world's first Android-powered mirrorless interchangeable lens camera with a 18-megapixel censor. The Android 4.1 Jelly Bean-running camera comes standard with a 10-30mm optical zoom lens, and is capable of recording full-HD video.

The TF1 model has a 16.1 MP Super HAD CCD sensor with a 4x optical Sony zoom lens. It is waterproof (up to 33ft), dustproof, shockproof and freeze proof.

Measuring 122 x 63.7 x 40.7 mm (4.8 x 2.5 x 1.6 inches) and weighing 280g, the NX300 sports a retro look when compared to other NX cameras. The camera comes in Black and White colour variants. The camera also comes with a 20.3MP APS-CMOS sensor.

Canon PowerShot ELPH 130 IS comes with 8x-Optical Zoom with 28mm wide-angle lens, and 16-megapixel sensor with a DIGIC 4 Processor. As it is Wi-Fi enabled camera, one can easily transfer the images clicked to Facebook, Twitter and YouTube.

FujiFilm x100s - The EXR Processor II in the camera offers fast response times with a start-up time of only approximately 0.5 seconds, a shooting interval of 0.5 seconds, and a shutter time lag is only 0.01 seconds.

The new W710 camera features a 16.1 MP Super HAD CCD sensor with a 5x optical Sony zoom lens. It can shoot 720p HD video.

The SL1000 boasts the high optical zoom with a 50x optical zoom lens (24mm-1200mm) with fast apertures of f/2.9 to f/6.5 and a 16 million pixels 1/2.3-inch BSI-CMOS sensor.

The XP60 has a 16 megapixel CMOS sensor and a 5x FUJINON lens. With Intelligent Digital Zoom, the XP60 can double its zoom range to 10x. XP60 is Waterproof to 20ft and Shockproof to 5ft.

FinePix S8200 series cameras feature 16-megapixel 1/2.3-inch BSI CMOS sensors and offer 10fps burst shooting as well as 1080/60i video.

FinePix T550 and FinePix T500 cameras come with 12x optical zoom and 16-megapixel sensor.

Sony's Handycam® camcorders come with built-in video projectors and offer the option of recording HD video in either top-quality AVCHD or web-friendly MP4 formats.

Mon May 13, 2013 8:27 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


----- Original Message -----
From: Neny Asrina Bt. Isa

Subject: Trik suami yg bijak ekonomi.

GROUP FOOTER MESSAGE
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: