Sunday, May 26, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3601

5 New Messages

Digest #3601
1
by hamdanilb
3
Fw: Tanda Penyakit Gout Yang Perlu Diketahui by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
4
Fw: Kereta Mewah VIP Roadtax Hanya RM10.. by "-::eSpAcE9808::-" rienacom
5
Fw: Cerita Air Asia lagi by "-::eSpAcE9808::-" rienacom

Messages

1

Sat May 25, 2013 7:18 pm (PDT) . Posted by:

hamdanilb


Tatjana%20Dernovoj222 http://restaurationdart.fr/w/06dominique%20bretoneiche197 Mon, 27 May 2013 6:15:20

Sun May 26, 2013 1:27 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Amalia Dilarikan Perompak Berseluar Dalam
Posted by greenboc

Pontian - Sebuah keluarga dari Benut di sini, berdepan detik cemas apabila kediaman mereka dimasuki seorang lelaki yang hanya berseluar dalam bersenjatakan pisau dalam kejadian jam 4 pagi, Selasa lalu.

Ketika kejadian, suami isteri terlibat bersama tiga anak mereka sedang tidur sebelum dikejutkan jeritan anak perempuan kedua yang berada dalam bilik berasingan.

Samsudin Masran, 47, berkata, dia segera ke bilik anaknya sebelum mendapati cahaya mata sulungnya, Amalia Khairulnisa, 10, sudah tiada di tempat tidurnya.

"Anak kedua saya, Nur Farahin, menjerit memberitahu kakaknya sudah tiada dan memberitahu ada orang datang ke bilik mereka.

"Puas saya mencari Amalia di dalam rumah, tetapi tidak jumpa," katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Bagaimanapun, Samsudin berkata, usaha isterinya, Rubiah Jerai, 40, yang mencari di kawasan belakang rumah terlihat kelibat anak perempuan mereka bersama seorang lelaki menuju ke arah balai Masjid Tampok.

Menurutnya, Rubiah terus menjerit meminta tolong daripada jiran di sebelah rumah yang kemudiannya bergegas ke belakang rumah.

"Saya dapati anak saya ditinggalkan seorang diri di kawasan belakang rumah dan menangis, namun tidak cedera," katanya.

Samsudin seorang pemandu lori mengakui, kehilangan wang sebanyak RM3,000 yang diletakkan di dalam dua beg selain sebuah telefon bimbit.

Jelasnya, wang tersebut adalah hasil jualan barang yang dibawa di dalam lori yang sepatutnya diserahkan kepada majikannya.

"Saya syak perompak tersebut masuk melalui tingkap kerana tiada kesan umpil pada pintu. Saya kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Benut," katanya.

Sementara itu, Amalia yang masih trauma berkata, lelaki terbabit mengugut agar memberinya wang sambil mengacukan pisau di lehernya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Pontian, Deputi Superitendan Jokhiri Abdul Aziz mengesahkan kejadian.

comments:

Anonymous said...

Apa nak di bimbangkan...kan kita berada di Malaysia...negara yang paling selamat di dunia..."kata bekas menteri dalam negeri".

Paduka Ayahanda Gombak DiTetak ???
malaysiaberih.blogspot
gayapeneroka.blogspot.
Ditulis oleh Omar Sahlan diGAYAPENEROKA

Gombak: Seorang penjual telefon bimbit parah selepas dibelasah dan ditetak dengan parang oleh tiga lelaki dalam kejadian di gerai makan di sini, kelmarin.

Berikutan kejadian itu, mangsa yang berusia 47 tahun dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk menerima rawatan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, dalam kejadian jam 12.30 malam itu, mangsa bersama dua rakan lelakinya sedang makan di Melati Setia Tomyam, di sini.

Bagaimanapun, tiba-tiba datang tiga lelaki tidak dikenali membawa parang dan kayu besbol terus menyerang mangsa dari arah belakang menyebabkan berlaku pergaduhan.

"Ketika kejadian itu, hanya mangsa saja diserang dan ditetak bertubi- tubi pada anggota badan manakala dua rakannya tidak diapa-apakan.

"Selepas beberapa minit membelasah mangsa, semua suspek melarikan diri dengan kereta yang diletakkan berhampiran kawasan kejadian," katanya.

Abdul Rahim berkata, mangsa yang parah dihantar ke HKL oleh rakannya selepas tidak sedarkan diri.

Berikut adalah laporan polis yg telah dibuat.

Gombak rpt 3927/13 bertarikh 22/05/13@ 0245hrs.

Sek 324KK I.O: Insp Farouq

Pengadu Mohd Fadli b Yusoff (46 thn)(penghantar surat)

Pada jam l/kurang 0030hrs 22/05/13, semasa pengadu sdg mkn di Melati Setia Tomyam, gombak setia bersama kawan nama Jali@Tyson dan seorg lg kawan jali. Tiba-tiba datang 2/L/melayu dan 1/L/cina membawa parang dan kayu telah serang jali dari arah belakang. Jali cedera di belakang badan bahu kiri dan kanan, tangan kanan dan peha kanan. Saspek kemudiannya melarikan diri menaiki sebuah m/kar jenis dan no. Pendaftaran tak pasti warna gelap. Ambulans telah membawa mangsa ke HKL.

Temubual awal dgn mangsa di HKl dapati mangsa

Nama: Zazali b Safri 661223-10-6207

Kerja : Berniaga handphone.

Menurut doktor yg merawat mangsa terdapat 10 "slash wounds" pd badan mangsa; 6 dibelakang bada, 1 pada bahu kanan dan 1 pd bahu kiri,1 pada pergelangan tangan kanan dan 1 lagi pada peha kanan. Mangsa tidak kenal saspek dan tidak pasti motif saspek kerana tiada bermusuh dgn sesiapa. Mangsa adalah ayahanda kawasan gombak (ayah tyson).

Sumber dari SINI

Sun May 26, 2013 8:39 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Tanda Penyakit Gout Yang Perlu Diketahui
malaysiaberih.blogspot
fuh.my
Posted by Fyna Ahmad

Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, hanya menjejaskan satu sendi (monoartritis), khususnya ibu jari kaki. Istilah "gout" berasal daripada perkataan bahasa Latin, "gutta" yang bermakna 'setitis', disebabkan kepercayaan ketika itu bahawa gout diakibatkan oleh titis humor-humor yang mengerikan dan yang mungkin berkait dengan ketul-ketul mendapan urat.

Tanda Penyakit Gout Yang Perlu Diketahui:
1.Gout lazimnya menyerang ibu jari kaki.
2.Ibu jari kaki menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit.
3.Serangan selalunya berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman.
4.Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun begitu menyeksakan.
5.Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat.
6.Sakit mungkin menyerang kembali selepas berminggu atau bulan.
7.Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari.

Sun May 26, 2013 8:42 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom


Gambar Kereta Mewah VIP Roadtax Hanya RM10..
malaysiaberih.blogspot
addin77.blogspot
Posted by Addin Deen

Yang miskin makin merempat, yang kaya makin bergaya...kapitalis!!

GAMBAR NAJIB KENA LANGGAR TERSEBAR DI RUANG MAYA.......
malaysiaberih.blogspot
naimnikmat.blogspot.
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Sun May 26, 2013 8:42 am (PDT) . Posted by:

"-::eSpAcE9808::-" rienacom

Air Asia menipu..kata penumpang malang isu di Vietnam tempohari..!!!
Posted by Kedah Lanie

Izan nafi terima bantuan AirAsia

Oleh MOHAMMAD YASIR JAAFAR
pengarang@utusan.com.my

Izan Suhaila Mohd. Ali bersama anaknya, Maryam kecewa dengan
layanan buruk AirAsia ketika berada di Vietnam.

SEREMBAN 22 Mei - Penumpang malang pesawat tambang murah AirAsia, Izan Suhaila Mohd. Ali, 36, menafikan menerima sebarang bantuan daripada syarikat penerbangan itu selepas dia dan anaknya Maryam Sofea Mohd. Reza, 14 bulan, dihalang menaiki pesawat di Ho Chi Minh, Vietnam untuk pulang ke tanah air baru-baru ini.

Malah, kata Izan Suhaila, dia kecewa dengan sikap lepas tangan AirAsia ketika berada di Vietnam dan berasa dipermainkan selepas hanya menerima panggilan daripada syarikat penerbangan itu yang menawarkan tiket percuma selepas selamat tiba di negara ini.

"Saya tegaskan di sini, tiada apa bantuan pun diperoleh daripada syarikat AirAsia selepas saya dihalang menaiki pesawat penerbangan itu. Tiada siapa yang membantu saya daripada syarikat berkenaan.

"Mereka (AirAsia) tidak langsung menawarkan sebarang bantuan, malah saya terus mengambil teksi pada pukul 11 malam di negara berkenaan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, malam ini.

Kenyataan Izan Suhaila itu berbeza dengan penjelasan Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Aireen Omar yang mendakwa, ibu malang berkenaan menolak bantuan pihaknya kerana sudah menerima bantuan daripada pihak lain.

Aireen seperti laporan Buletin Utama di TV3 malam tadi berkata: "Pihak kami telah tawarkan bantuan kepada Suhaila Mohd. Alian, termasuk balik dengan percuma pada ketika ini (itu), tetapi saya rasa puan Izan (Izan Suhaila) telah dapat uruskan dengan pihak lain, jadi kami hormati bantuan diberi pada masa dan hari yang sama."

Sementara itu, Izan Suhaila berharap kejadian yang menimpa dia dan anaknya tidak berlaku kepada individu lain pada masa akan datang.

"Saya sedih dan tidak mahu bercakap mengenai AirAsia lagi. Apa yang berlaku ini sesuatu yang tidak dapat diterima. Saya harap perkara ini tidak berlaku kepada orang lain.

"Mujurlah saya ada ahli keluarga yang dapat membantu ketika saya dan anak berada dalam kesulitan. Tetapi cuba bayangkan jika individu yang terkandas itu tidak mengenali atau mempunyai sesiapa di negara orang yang boleh diminta bantuan atau dihubungi," katanya.

Pada 18 Mei lalu, Izan Suhaila dihalang menaiki pesawat tambang murah AirAsia, AK 1455 untuk pulang ke negara ini dari lapangan terbang Ho Chi Minh, Vietnam dengan alasan anaknya, Maryam Sofea menghidap demam campak.

Ibu berkenaan dan anaknya berjaya dibawa pulang ke tanah air selepas dibantu Malaysia Airlines System Berhad (MAS) dan Tourism Malaysia.

Sebelum ini, kakak Izan Suhaila, Norhamiza mempersoalkan kewajaran AirAsia memaksa adiknya itu tinggal selama lima hari di Vietnam sedangkan mereka langsung tidak memantau tahap kesihatan Maryam Sofea apatah lagi membawa anak saudaranya ke hospital tempatan untuk rawatan lanjut.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130523/dn_06/Izan-nafi-terima-bantuan-AirAsia#ixzz2U8BQpZud
© Utusan Melayu (M) Bhd

AIRASIA ENGGAN MEMBAWA JENAZAH
malaysiaberih.blogspot
blog-hangit.blogspot.
Posted by hangit

MALANG sungguh kisah rakyat Malaysia yang pergi bercuti ke luar negara menggunakan penerbangan tambang murah Air Asia tetapi terpaksa balik menggunakan penerbangan MAS. Jika sebelum ini melibatkan kejadian di Vietnam, kali ini di Indonesia pulak.

Bezanya adalah kali ini membabitkan jenazah penumpang yang meninggal dunia semasa bercuti di sana.

Allahyarhamah Fatimah Sudin, 72, meninggal dunia di Hospital Jogjakarta Indonesia (JIH) setelah diserang angin ahmar dan pendarahan otak ketika melancong bersama rakan-rakannya di Jogjakarta, Indonesia.

Anak Allahyarhamah, Azlina Ramli, 46, berkata ibunya Fatimah Sudin, 72, mengalami pening dan muntah selepas makan malam pada hari Ahad lepas dan dibawa oleh rakannya ke JIH untuk rawatan.

"Kawan emak hubungi doktor di sana, doktor sahkan emak alami strok dan pendarahan dalam otak, selepas itu kawan emak menghubungi saya untuk memberitahu keadaannya," katanya.

Beliau berkata ibunya disahkan meninggal dunia semalam kira-kira pukul 1.55 petang dan pihaknya menghadapi sedikit masalah logistik dalam urusan membawa pulang jenazah ibunya.

"Urusan membawa keluar jenazah sepatutnya dilakukan semalam tetapi tergendala kerana masalah logistik," katanya.

Jenazah dibawa pulang dengan penerbangan MAS dan tiba di Malaysia Selasa malam.

Allahyarhamah dilaporkan ke Jogjakarta menaiki penerbangan tambang murah Air Asia, bagaimanapun syarikat tersebut enggan membawa pulang jenazahnya dengan alasan 'tidak mempunyai lesen' untuk berbuat demikian.

Kelewatan berlaku kerana MAS tidak mempunyai penerbangan terus Jogjakarta ke KLIA, pihaknya terpaksa menguruskan penghantaran jenazah menerusi penerbangan Garuda ke Jakarta terlebih dahulu sebelum MAS dapat mengendalikan urusan tersebut sehingga selesai.

Sementara itu, Jurucakap MAS berkata penerbangan menerusi anak syarikatnya, MASkargo Sdn. Bhd. (MASkargo) menyediakan perkhidmatan membawa pulang jenazah tanpa mengira waktu dan masa.

Jurucakap syarikat berkenaan, Muhamad Zahid memberitahu, secara asasnya waktu perkhidmatan berkenaan, termasuklah penghantaran kargo lain beroperasi sehingga pukul 12 tengah malam.

Bagaimanapun, katanya, MASkargo sentiasa bersiap sedia sekiranya perkhidmatan mereka diperlukan selepas waktu berkenaan.

"Perkara ini meliputi juga penghantaran atau membawa pulang jenazah dari luar negara. Secara asasnya, perkhidmatan ini disediakan sepanjang masa dan apabila diperlukan," katanya. (Agenda)
GROUP FOOTER MESSAGE
Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: