Monday, December 16, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3793

7 New Messages

Digest #3793
2
Fw: KWSP dalam pakej "Bantuan Kematian" by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Gempar 'Pontianak Kota Kemuning' by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
5a
Fw: .. Exora Bold (A) 2012 by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5b
Re: Fw: .. Exora Bold (A) 2012 by "Muhammad Rusydan Hashim"

Messages

Sun Dec 15, 2013 7:36 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

7 gambar kemalangan ngeri, Mutsubishi Triton terputus dilanggar lori tangki
kininews.blogspot

Gambar-gambar kemalangan ngeri yang dilaporkan berlaku di Kampung Bukit Serok, Keratong, Pahang jam 9.15 pagi kelmarin. Ia menyebabkan badan kenderaan jenis Mitsubishi Triton terputus dua dilanggar lori tangki. Kemalangan berlaku apabila Triton cuba memotong lalu bertembung lori tangki dari arah hadapan.
Dilaporkan pemandu triton maut manakala pemandu lori mengalami kecederaan patah tangan kiri. Takziah untuk keluarga mangsa.

Sumber Gambar : FB

Gambar-gambar kemalangan ngeri lelaki putus kepala di Rembau
kininews.blogspot.

Kemalangan ngeri kereta dirempuh treler di di Km39.1, Seremban-Tampin mengakibatkan pemandu kereta putus kepala.

Pemandu kereta R.Sivakumar, 39, dalam perjalanan dari arah Tampin menuju Seremban dan dipercayai memasuki laluan bertentangan dan cuba memotong beberapa kenderaan lain dihadapannya sebelum bertembung dengan treler berkenaan.

"Tubuh mangsa tersepit di tempat duduk sementara kepalanya putus dan tercampak keluar dari kereta," katan jurucakap polis.

Pemandu treler berkenaan yang berusia 23 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Rembau, DSP Mizan Md Dom memgesahkan kejadian.

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Saturday, December 14, 2013 11:09 AM
Subject: Fw: Kemalangan ngeri

Kemalangan ngeri: Kepala mangsa putus dan tercampak keluar dari kereta
telokbakong.blogspot
gigitankerengga.blogspot

Kelihatan anggota bomba dan penyelamat serta anggota polis mengangkat mayat seorang pemandu yang maut selepas kereta yang dinaikinya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler di Km39.1 Jalan Seremban-Tampin berhampiran Kota kira-kira pukul 11 pagi dekat Rembau hari ini. - Foto Bernama

REMBAU: Seorang lelaki putus kepala apabila keretanya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler di Km39.1, Jalan Seremban-Tampin di sini hari ini.

Kejadian berlaku kira-kira 11 pagi ketika R.Sivakumar, 39, dalam perjalanan dari arah Tampin menuju Seremban.

Jurucakap polis berkata mangsa dipercayai memasuki laluan bertentangan dan cuba memotong beberapa kenderaan lain dihadapannya sebelum bertembung dengan treler berkenaan.

"Tubuh mangsa tersepit di tempat duduk sementara kepalanya putus dan tercampak keluar dari kereta," katanya.

Pemandu treler berkenaan yang berusia 23 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Ketua Polis Daerah Rembau, DSP Mizan Md Dom memgesahkan kejadian itu.
-Bernama-

2 gambar ngeri mayat Paul Walker yang hangus terbakar
kininews.blogspot.

Paul Walker meninggal dunia akibat kemalangan kereta sebelum ini di Santa Clarita, Selatan California. Keretanya hangus terbakar.

Paul Walker meninggal dunia selepas Porsche Special Edition yang dipandu rakannya merempuh tiang lampu , dua batang pokok dan sign board jalan. Paul berada di Santa Clarita untuk majlis amal pertunjukan kereta bagi menyokong mangsa bencana alam di Filipina.

Gambar ngeri berikut dikatakan bentuk mayat Paul Walker yang rentung tersebar.

Bedah siasat yang telah dijalankan dan selesai Selasa lalu terpaksa mengambil masa yang lebih lama kerana mayat dalam keadaan yang amat teruk sehinggakan pasukan bedah siasat terpaksa bergantung kepada rekod pergigian. - Sumber gambar - http://www.showbizspy.com/

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Sunday, December 01, 2013 11:58 PM
Subject: Fw: Hero "The Fast and the Furious" maut akibat kemalangan

Paul Walker, Hero "The Fast and the Furious" maut akibat kemalangan.
telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Pelakon Paul Walker, 40, yang terkenal dengan filem "The Fast and the Furious" maut akibat kemalangan jalan raya pada petang Sabtu, lapor portal hiburan terkemuka TMZ.

Menurut laporan portal itu, kejadian berlaku di Santa Clarita, utara Los Angeles, Amerika Syarikat.

Memetik sumber, laporan itu mendakwa pelakon itu berada di dalam sebiji kereta Porshe bersama pemandu kereta tersebut, apabila beliau hilang kawalan dan melanggar sebatang pokok.

Kereta itu terus meletup dan terbakar ekoran perlanggaran itu.

Namun demikian, identiti pemandu yang berada bersama Walker tidak dapat disahkan lagi walaupun dilaporkan bahawa beliau turut meninggal dunia.

Walker dilaporkan berada di Santa Clarita untuk pertunjukan kereta amal sempena tragedi taufan di Filipina.

Walker membintangi beberapa siri filem "The Fast and the Furious" bersama seorang lagi pelakon terkemuka Van Diesel.

Ni laporan dari Portal TMZ

Paul Walker Dead at 40 In Fiery Car Crash

Paul Walker -- best known for his role in "The Fast and the Furious" movies -- died Saturday afternoon after a single-car accident and explosion in Southern California ... TMZ has learned.

The accident happened in Santa Clarita -- north of Los Angeles -- and according to multiple sources connected to Paul ... the actor was in a Porsche when the driver somehow lost control and slammed into a post or a tree ... and then the car burst into flames.

Several of our sources -- some who are still at the scene of the accident -- tell us Paul and another person in the car were killed.

Law enforcement is still on the scene, and we're told the L.A. County Coroner's Office is on the way.

At this point, it's unclear what caused the accident, or who was behind the wheel when it happened.

Paul was 40 years old.

Sources close to Paul tell us he was in Santa Clarita for a car show to support the Philippines typhoon relief effort, and had gone for a ride with a friend in a new Porsche GT. The accident happened during that test spin.

Paul took a pic with a fan at the charity event, and the guy posted it ... noting how happy Walker was just hours before the crash.

The fan added, "The world lost an angel in Paul. He dedicated so much of his life to helping disadvantaged kids and people who are in need. I'm gonna do whatever I can to keep Paul's goals for the charity alive."~ TMZ

Ni pulak gambar-gambar dari tempat kejadian..

Gambar terakhir Paul Walker

Sun Dec 15, 2013 7:36 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

KWSP dalam pakej "Bantuan Kematian"
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

PERHATIAN kepada semua orang yang mempunyai akaun KWSP!

Tidak kira berapa umur anda, tidak kira berapa lama anda memegang akaun KWSP anda, tidak kira berapa banyak wang yang anda mempunyai dalam anda akaun KWSP, dan kira berapa lama anda telah membayar untuk anda KWSP, mengikut Undang-undang Kerajaan, KWSP perlu membayar RM 2500 untuk keluarga pemegang akaun KWSP apabila dia / dia mati (ahli keluarga perlu menuntut RM 2500 dalam tempoh 6 bulan).

KWSP tidak pernah memberitahu kepada kami tentang ini, saya menghitung keluarga sangat sedikit orang tidak benar-benar menerima RM ini 2500 apabila ahli keluarga / beliau meninggal dunia kerana tidak ramai yang tahu tentang perkara ini.

Di manakah ini RM 2500 pergi apabila keluarga itu meninggal dunia itu tidak menuntut RM2500? poket seseorang?? Kita tidak tahu!

Oleh itu, sila dihujani maklumat ini kepada semua anda keluarga, saudara-mara, rakan sekerja dan rakan-rakan, biarkan mereka tahu tentang maklumat ini dan jangan lupa untuk menuntut RM2500 apabila / mati keluarganya beliau. Jangan biarkan ini RM 2500 pergi ke poket seseorang!

Sun Dec 15, 2013 7:37 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Gempar 'Pontianak Kota Kemuning'
telokbakong.blogspot
duniacacamarba.blogspot

GAMBAR yang dirakam seorang lelaki dengan imej wanita berambut panjang di Kota Kemuning

[HM] Shah Alam: Penyebaran imej seorang wanita berambut panjang di sekitar Kota Kemuning, di sini, sejak beberapa hari lalu, menimbulkan misteri dalam kalangan penduduk setempat.

Imej dalam foto itu kini dikatakan tersebar luas pengguna telefon pintar dan dipercayai dirakam di sebuah kawasan pembinaan sekitar bandar raya ini sebelum diperoleh seorang penduduk.

Beberapa penduduk yang melihat gambar itu memberi pelbagai reaksi kerana sehingga kini tidak diketahui siapa merakam imej berkenaan.

Penduduk Shamsudin Daim, 40, berkata, imej dalam foto itu dipercayai dirakam pada waktu siang ketika beberapa pekerja menyiapkan kerja menambak tanah di sebuah tapak pembinaan.

Bagaimanapun, katanya, ketulenan foto itu tidak dapat disahkan kecuali selepas ia dinilai pakar dalam bidang teknologi fotografi atau grafik jika gambar berkenaan menggunakan teknik pertindihan.
"Memang foto imej wanita berambut panjang itu tersebar meluas di sekitar Kota Kemuning. Cuma kita tidak tahu siapa merakamnya. Mungkin ia tulen atau mungkin juga tidak. Hanya pakar dapat menentukannya.

"Namun berdasarkan imej diperoleh, memang tertera imej seorang wanita berambut panjang," katanya yang tidak mengetahui identiti perakam gambar itu.

Sementara itu, Bilal Surau Al-Hidayah Jalan Kebun Jamal Sanusi, 50, yang turut melihat imej berkenaan berkata, tiada yang mustahil dalam kehidupan manusia, terutama membabitkan sesuatu yang ghaib atau di luar pengetahuan.

"Cuma kita tidak boleh terlalu taksub selagi kita tidak tahu kesahihan gambar berkenaan atau sebaliknya.

"Perkara begini kadangkala boleh menjejaskan akidah kalau kita tidak berhati-hati jika orang ramai mempercayainya bulat-bulat," katanya.

Sun Dec 15, 2013 7:37 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Meniaga dengan menyedut keringat rakyat
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
Semua nak buat prepaid... Bayar dulu guna kemudian....

Bayangkan jika seorang wajib minima 20 inggit dan dok simpan tak guna dalam tuu.. Jika dah berjuta rakyat topup 20inggit...

Bayangkan berapa depa dapat kumpol modai free buta jaa tanpa ada interest dan keuntungan untuk kita...

Inilah kaedah menghisap darah rakyat.....

Sun Dec 15, 2013 7:38 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


----- Original Message -----
From: nawamie enterprise

Sent: Sunday, December 15, 2013 11:09 PM
Subject: ... Exora Bold (A) 2012

Minta dilepaskan iklan nih..exora bold (A) tahun 2012 untuk dijual segera. Kereta tip top. Owner nk settle rumah dengan segera. Pembelian cash digalakkan..Loan urus sendiri dengan bank..RM55k jer..

Sun Dec 15, 2013 7:52 am (PST) . Posted by:

"Muhammad Rusydan Hashim"

Area mana tuan ? Kasi la load gambar sikit untuk rujukan.....
TQ :)

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On Behalf Of -:eSpAcE9808:-
Sent: 15 December 2013 11:38 PM
To: zzxmelayucyber
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: .. Exora Bold (A) 2012

----- Original Message -----
From: nawamie enterprise<mailto:nawamie@gmail.com>

Sent: Sunday, December 15, 2013 11:09 PM
Subject: ... Exora Bold (A) 2012

Minta dilepaskan iklan nih..exora bold (A) tahun 2012 untuk dijual segera. Kereta tip top. Owner nk settle rumah dengan segera. Pembelian cash digalakkan..Loan urus sendiri dengan bank..RM55k jer..

Mon Dec 16, 2013 12:10 am (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

setakat perli jer korang pikir Proton terasa ker ?
Proton tak terasa langsung sebab Proton tak pikir ini salah.
Tapi aku pikir betul juga perli depa nih...

alang2 rebadge/copy Honda Accord...
dulu rebadge Mitsubishi okla sebab Mits tak popular di Malaya, ni pi rebagde Accord...

kenaperla Proton tak rebadge Camaro atau Stingray  ? Modified sikit...

Yg kakirempit tu boleh bagi idea improve design...
beri jer duit honorarium kat owner asal..no problem,
mcm kat segambut, kereta brand BUFORI made in Segambut , depa rebadge kereta Klasik
http://www.bufori.com/  enjin /mekanikal dalam Toyota

contoh kereta Stingray , cun kan

On Sunday, December 15, 2013 12:34 AM, -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

 

 

TERUK PROTON
KENA PERLI 
telokbakong.blogspot.
 naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat
 

Korea boleh jer
maju dengan kereta jenama Hyundai & KIA hasil rekaan anak tempatan mereka
tanpa perlu copy paste jenama kereta lain lepas tu letak logo proton.... Lekeh
sgt ker jurutera & designer kita sampai tak mampu hasilkan kereta guna
kepakaran sendiri???
 
 


Gambar dan spesifikasi Proton Perdana Baru
2014 - Proton Perdana Baru 2014 telah dilancarkan oleh Perdana Menteri,
Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak semalam di Putrajaya, Kuala Lumpur. Kereta
jenis ini direkabentuk menyerupai Honda Accord dan mempunyai dua jenis engin
yang berkuasa 2.0 liter dan 2.4 liter.

Kelainan Proton Perdana Baru 2014
berbanding Honda Accord ialah bentuk bumper bahagian depan kereta diubahsuai
sepenuhnya dan ditambah dengan penghadang besi, manakala bahagian belakang pula
kekal sama namun bahagian lampu ekor dibuang, hanya garis chrome dikekalkan.

Selain itu, kereta perdana baru ini juga mempunyai ruang
dalaman yang besar terutamanya bahagian tempat duduk penumpang. Kerusi sediada
boleh diundur jauh ke belakang sehingga penumpang boleh duduk dengan kaki
terjuntai lurus.

Memang hebat dan luar biasa rekabentuk Proton Perdana
Baru 2014. Untuk fasa pertama projek penggantian kenderaan rasmi kerajaan,
sebanyak 3,000 unit kereta jenis ini akan mula diagihkan.


GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: