Monday, December 9, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3786

7 New Messages

Digest #3786

Messages

Sun Dec 8, 2013 7:15 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Terbaik dari Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said...
telokbakong.blogspot.
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka

Walaupun tindakannya dari satu sudut kelihatan agak 'gedebe' namun dalam situasi yang terdesak sebegini ianya adalah wajar dilakukan demi rakyat..

Ianya dikatakan bermula bilamana sekumpulan pengguna jalan raya terkandas di laluan Kuala Lipis dan kelaparan kerana tiada bekalan makanan yang dibawa.

Secara kebetulan pula sebuah lori membawa roti turut berada di tempat kejadian.

Kerana kelaparan para pemandu yang terkandas itu telah merayu kepada pemandu lori tersebut agar roti yang dibawa diagih-agihkan kepada semua yang terkandas di situ.

Mereka sanggup membayarnya walau berapa harganya sekalipun.

Namun pemandu yang menjalankan tugas menghantar roti enggan melakukan demikian, kerana amanah yang dipikulnya mahukan beliau menghantar ke destinasi yang telah ditentukan.

Secara kebetulan juga Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said turut berada di tempat kejadian.

Demi kepentingan rakyat beliau telah bertindak membuka pintu belakang lori tersebut dan mengagihkannya kepada para pemandu yang terkandas disitu.

Beliau tidak berucap berapi-api beretorik di PWTC kononnya mahu membantu rakyat. Beliau tidak perlu mengherdik GLC dan Persatuan untuk menjadi popular.

Beliau tidak perlu sidang media untuk membangsatkan rakyat, sepertimana yang dilakukan oleh Ketua Wanita UMNO.. sila baca di SINI

Ahmad Said juga tidak perlu sidang akhbar untuk membantu rakyat.

Bravo Mat Said!!!

Kalaulah benar Malaysia adalah negara terbaik dalam menguruskan banjir macam si Shahidan kata tu.. adakah ini akan berlaku?

Sun Dec 8, 2013 8:28 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

kesian pulak kat driver lori tu..

2013/12/8 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>

>
>
> *Terbaik dari Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said...*
> telokbakong.blogspot.
> darisungaiderhaka.blogspot
> Posted by Anak Sungai Derhaka
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-Ajz6Ff9Umw4/UqKxqYApNfI/AAAAAAAA7B4/2l6QB3BAxnA/s1600/Mat+Said+1.png>
> Walaupun tindakannya dari satu sudut kelihatan agak 'gedebe&#39; namun dalam
> situasi yang terdesak sebegini ianya adalah wajar dilakukan demi rakyat..
>
> Ianya dikatakan bermula bilamana sekumpulan pengguna jalan raya terkandas
> di laluan Kuala Lipis dan kelaparan kerana tiada bekalan makanan yang
> dibawa.
>
> Secara kebetulan pula sebuah lori membawa roti turut berada di tempat
> kejadian.
>
> Kerana kelaparan para pemandu yang terkandas itu telah merayu kepada
> pemandu lori tersebut agar roti yang dibawa diagih-agihkan kepada semua
> yang terkandas di situ.
>
> Mereka sanggup membayarnya walau berapa harganya sekalipun.
>
> Namun pemandu yang menjalankan tugas menghantar roti enggan melakukan
> demikian, kerana amanah yang dipikulnya mahukan beliau menghantar ke
> destinasi yang telah ditentukan.
>
> Secara kebetulan juga Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said
> turut berada di tempat kejadian.
>
> Demi kepentingan rakyat beliau telah bertindak membuka pintu belakang lori
> tersebut dan mengagihkannya kepada para pemandu yang terkandas disitu.
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-iN2VZBZRGow/UqK1hNqGPQI/AAAAAAAA7CE/A33wzGuOGLo/s1600/Mat+Said+2.png>
>
> Beliau tidak berucap berapi-api beretorik di PWTC kononnya mahu membantu
> rakyat. Beliau tidak perlu mengherdik GLC dan Persatuan untuk menjadi
> popular.
>
> Beliau tidak perlu sidang media untuk membangsatkan rakyat, sepertimana
> yang dilakukan oleh Ketua Wanita UMNO.. sila baca di SINI
> <http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/12/siapa-bangsat-shahrizat-atau-fuziah.html>
>
> Ahmad Said juga tidak perlu sidang akhbar untuk membantu rakyat.
>
> Bravo Mat Said!!!
>
> Kalaulah benar Malaysia adalah negara terbaik dalam menguruskan banjir
> macam si Shahidan kata tu.. adakah ini akan berlaku?
>
>
>
>
>

Sun Dec 8, 2013 7:16 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Luput Ibadah Solat & Doa Akibat Rasuah -JAKIM
malaysiaberih.blogspot
ibnuhasyim.com
Posted by Ibnu Hasyim

Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) melalui khutbah Jumaat hari ini mengingatkan umat Islam mengenai bahaya rasuah kerana antara kesan buruk perbuatan itu adalah terluputnya ibadah solat dan doa akibat menggunakan sumber yang haram.

Menurut Jakim, sekiranya rasuah tidak segera dibanteras nescaya umat Islam akan terdedah dengan pelbagai malapetaka dan bencana dalam kehidupan akibat kemurkaan Allah.

"Bayangkan, alangkah ruginya kita disebabkan perbuatan ini, ibadah dan doa menjadi sia-sia. Justeru, ia menjauhkan kita daripada mendapat rahmat Allah.

"Rasuah hanya dilakukan oleh mereka yang tidak yakin dengan pengawasan Allah serta pembalasan-Nya di hari akhirat. Ingatlah bahawa setiap darah daging kita daripada hasil yang haram, tipu daya, khianat dan pecah amanah maka api neraka adalah tempatnya," katanya melalui khutbah Jumaat hari ini yang bertajuk "Merakyatkan Usaha Membasmi Rasuah".

Jakim turut menyifatkan mereka yang menolak rasuah adalah manusia hebat kerana menjamin kesinambungan keturunan beriman dan berintegriti serta meningkatkan martabat organisasi warga pengurusan.

Kata badan itu, mereka yang menjauhi rasuah dapat meningkatkan keyakinan masyarakat terhadap pemimpin berani memerangi rasuah serta membuktikan amalan ibadah khusus seperti solat, puasa, zakat dan haji yang diamalkan berjaya mencegah diri daripada terlibat dengan najis rasuah.

"Sabda Rasulullah SAW bermaksud setiap daging yang tumbuh hasil daripada makanan yang haram itu maka api neraka adalah lebih utama untuknya.

Mimbar ingin mengingatkan bahawa pengamal rasuah, penyalahguna kuasa, pengkhianat amanah dan mereka yang bersubahat dengan amalan rasuah adalah pengkhianat kepada agama, bangsa dan negara.

"Apabila sifat tamak telah bertapak di hati, bisikan untuk melakukan rasuah akan mula mempengaruhi diri. Inilah buktinya kelemahan iman seseorang yang menyebabkan mereka mudah diperkotak-katik oleh nafsu dan mengikut hasutan syaitan," katanya.

Menurut Jakim, seseorang yang didorong oleh perasaan tamak haloba dan mementingkan diri sendiri amat cekap serta berani melanggar batasan digariskan Islam padahal perbuatan itu hanyalah memusnahkan diri sendiri, organisasi dan negara malah mengakibatkan setiap punca pendapatan yang tidak halal.

Katanya, kesalahan rasuah tidak mengira golongan atau amaun transaksi yang terlibat tetapi terletak pada perbuatan sama ada pemberi, penerima atau menjadi orang tengah kepada perbuatan rasuah tersebut.

"Ini boleh berlaku apabila seorang pekerja yang mengampu ketua dan suka bermuka-muka dengan kerjanya, sedangkan diri sendiri tiada kebolehan dan kemahiran.

"Kemahirannya ialah berlakon untuk mengaburi mata ketua dan kadangkala melibatkan penyelewengan tugas, penipuan dalam kenaikan pangkat dan ketirisan dalam penggunaan wang rakyat," katanya.

Khutbah hari ini turut mengingatkan hadirin perjuangan menentang rasuah bukan hanya terletak di tangan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atau pun pihak pemerintah semata-mata bahkan ian adalah tanggungjawab bersama pelbagai lapisan masyarakat.

Khatib berkata, perbuatan licik lagi jahat itu nampak seperti tidak bercanggah dengan undang-undang negara tetapi ia tetap bercanggah dengan hukum Syarak.

"Sempena sambutan Hari Anti Rasuah Sedunia pada 9 Disember, inilah masanya semua pihak perlu menggembleng tenaga memerangi rasuah secara serius demi melahirkan urus tadbir yang baik dalam perkhidmatan kerajaan mahu pun swasta.

"Yakinlah, semakin gigih usaha dakwah yang kita laksanakan untuk memerangi rasuah, pasti semakin jelas kesan perubahan positif yang akan berlaku. Ini selaras dengan tuntutan syarak dan hasrat kerajaan supaya hak rakyat didahulukan dan prestasi menghapus rasuah di utamakan," katanya. (TMI)

Sun Dec 8, 2013 7:17 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Yang turun cuma hujan
telokbakong.blogspot
dollahyankee.blogspot
Posted by dollahyankee Numero Quarto

Harga rumah naik, harga tiket bas naik, minyak naik, gula naik, bukan itu saja ...tol, tepung, tarif elektrik, cukai pintu dan yuran sekolah pun akan naik tak berapa hari lagi. Naik..naik..dan terus naik.

Bermula Januari ini harga bil elektrik akan mengepalai kenaikan-kenaikan harga yang lain dengan kenaikan diantara 15-17%.

Biarpun rakyat dibawah berteriak sana-sini, memaki hamun, menyumpah seranah namun kerajaan yang kalah kepada Pakatan Rakyat dalam undi popular pada PRU lalu tetap buat-buat pekak! dah laa pekak! cuba pula membodohkan kita semua dengan berkata yang 70% pengguna @ isi rumah tidak akan terkesan dengan kenaikan harga elektrik itu.

70% isi rumah tak akan terkesan? Mak dia punya P*K*!, sebab GST 6% tak payah bayar kah? Tu belum lagi kira rantaian kenaikan-kenaikan benda-benda lain akibat kenaikan elektrik itu.

Bila harga elektrik dah naik, kos pengeluaran juga dah tentu tak turun, bila pos pengeluaran dah naik siapa yang akan tanggung beban itu? Najib? Mahyuddin?. bukan mereka tapi kita! mereka memang tak akan terkesan sebab semuanya BUTA @ percuma @ free. Kita pula? boleh kah kita elak impak akibat kenaikan tarif elektrik itu?

Tunggu saja lah impak yang akan kita tanggung akibat kenaikan ini ...

dollah yankee -
Kena belajar macam mana nak curi elekrik nampak gaya..

Sun Dec 8, 2013 6:59 pm (PST) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Dec 8, 2013 6:59 pm (PST) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Sun Dec 8, 2013 8:31 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

kalau iphone, confirm la buat kat china..

2013/12/6 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>

>
>
> Cara mengetahui handphone original atau tidak..<http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/12/cara-mengetahui-handphone-original-atau_6.html>
> malaysiaberih.blogspot
> gigitankerengga.blogspot.
> -selatanonline-<http://www.selatanonline.net/modules.php?name=News&file=article&sid=5651>
> Blog* ikmalfaiz*.blogspot.com
>
>
> <http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2007/01/apple-iphone-official-1.jpg>Kes
> penipuan barangan elektronik sekarang nih semakin menjadi-jadi sehinggakan
> iPhone pon boleh di ciplak oleh China. Di sini, aku nak kongsikan pade
> korang tips macam mane nak check atau tentukan sama ada handphone korang tu
> original ataupun cap ayam. Check it out :
>
> Okay ikut langkah langkah seperti di bawah nih :
>
> 1. Taip* *#06#*
>
> 2. Akan keluar IMEI number ( International Mobile Equipment Identity)
>
> 3. Semak no IMEI anda, pada kedudukan ke *7 dan 8*. Contoh,
> 358671017470473
>
> 4. Kedudukan no 7 dan 8 adalah seperti ******01*******
>
> 5. Untuk semak sama ada phone korang ori atau tidak, check kod di bawah.
>
> �02 atau 20 : dari China = LOW QUALITY
>
> �08 atau 80: dari Germany = FAIR QUALITY
>
> �01 atau 10: dari Finland = VERY GOOD
>
> �00 atau 03 oatau 04: dari kilang asal handphone = BEST MOBILE QUALITY
>
> �13 : dari azerbaijan =VERY BAD QUALITY & DANGEROUS FOR HEALTH
>
> Ape lagi, korang check la skunk mner tau ade yang cap ayam...hehe
>
> PERHATIAN !! MAKLUMAT INI TIDAK TEPAT 100%. OLEH SEBAB TERLALU BANYAK
> TELEFON BIMBIT DI PASARAN SEKARANG YANG TIDAK DIKETAHUI ASAL-USULNYA,
> MUNGKIN TERDAPAT BEBERAPA NOMBOR YANG TIDAK DAPAT DISENARAIKAN. LAGI SATU,
> BERKENAAN NOMBOR "00". BERDASARKAN PENGALAMAN MAL DAN RAKAN2 YANG BELI FON
> ORIGINAL, MEMANG NOMBOR YANG KELUAR ADALAH "00". ITU SAHAJA. SEKIAN.
>
>
>
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: