Friday, December 6, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3783

2 New Messages

Digest #3783

Messages

Thu Dec 5, 2013 8:11 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



10 JALAN MAUT DIKENAL PASTI DI IBU NEGARA
Bernama Media

KUALA LUMPUR, 4 Dis (Bernama) -- Jalan Kepong, Jalan Lingkaran Tengah Dua
(MRR2), Jalan Tun Razak, Jalan Cheras, Jalan Ipoh dan Jalan Kuching adalah

antara 10 jalan utama di ibu negara yang dikenal pasti sebagai jalan maut (hot

spot) berikutan kekerapan kemalangan sejak Januari lepas.

Empat yang lain ialah Jalan Klang Lama, Jalan Ampang, Jalan Duta dan

Jalan Loke Yew, kata Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan cawangan Trafik

Kuala Lumpur DSP Abdullah Roning.

"Reka bentuk jalan yang tidak sesuai dan penggunaan oleh kenderaan ketika

waktu puncak adalah antara punca kekerapan kemalangan di jalan berkenaan,"

katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Pengarah Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) Wilayah Persekutuan Kuala

Lumpur Muhammad Heeza Hassan yang turut hadir pada sidang media itu berkata JKJR

akan membuat kajian terperinci mengenai 10 jalan itu.

Menurut statistik Polis Trafik Kuala Lumpur, jumlah kes kemalangan dari

Januari hingga Oktober tahun ini di seluruh ibu negara termasuk di 10 jalan itu

ialah 52,908 kes, 190 daripadanya kes kemalangan maut.

Bagi tempoh sama tahun lepas, sebanyak 50,176 kes kemalangan dilaporkan, 202

daripadanya kes maut.

-- BERNAMA

KMK MRA NAK RS

Comments
a.. GSM •
a.. Do not blame the roads it is the attitude of drivers that cause the accidents.
b..
miz •
Im so shocked to see how people drive over there. They're speeding and absolutely rude. Im sorry, that is my 1st impression when I arrived in KL for d 1st time.
c..
OA •
Maut berdasarkan pada kemalangan jenis apa? Kereta ? Motosikal? Lori? Van? Bas? …orang berhenti sebab kereta rosak kena langgar. Lori bawak rempuh motor? Kereta laju rempuh lori, motor? Laluan emergency berhenti mesti kemalangan. Kebanyakan driver Malaysia ada yang ikut undang-undang tapi ada yang racing, laluan emergency pun dia bantai. Lori bawak laju, ada yang break tak makan, motor rempit. Jadi masalahnya jalan-jalan ini takda penguat kuasa sebab tu mereka langgar undang-undang. Lori bawak laju, kereta laju, motor laju, Bas laju., Lari laju, Van laju Sbb takda penguat kuasa. Batang hidung tak nampak. Pagi seberat-berat lori keluar waktu kerja. Lori kosong laju kerja masa, Van laju, Van persiaran laju, Kereta laju, Kereta takda lampu, Bas, lori, van berasap sampai tak nampak jalan. Bas Rapid, Selangor dan Metro laju gila. Bila bas nak mampus dah leh laju baru mereka pelahan. Kaji semua segi, kena ada peronda. Kena ada penguatkuasa. Kalau tidak tiap hari ada ja mati, ada ja cacat, ada ja kemalangan.
d..
Lucky •
Saya juga pakai jalan jalan yang berkenaan. Saya selalu nampak banyak kenderaan laju laju sangat....laju ....kita juga ikuti had laluan, tetapi dia sangat laju dan mari dekat dekat dan flash lampu supaya kita ke sebelah...apa kita akan buat pada orang itu......dia sangat bahaya pada orang ramai.....laju laju....tolong buat sesuatu. kadang kadang muda muda dengan kereta kechil, dan kadang kadang orang kaya dengan kertas yang besar dan mahal ratusan ribu......
e..
OP Gan •
Ketika waktu puncak di KL bandar, ada lebih kurang 1.8 juta kenderaan di Lembah Kelang(termasuk KL), jadi kebarangkalian untuk terjadinya kemalangan tu amat tinggi sekali & saya ada rasa mcm tak betul je dlm rpt tu. Pasal 202 kes kemalangan maut tu kat jln jem ke? Rasa2 saya sgt mustahil kecuali sesekali kes motor langgar traffic light. Pun mungkin je. Pagi & ptg hari polis trafik yg jaga simpang2 jln2 kat KL, jarang org berani ingkar. Kes kemalangan maut tu biasanya waktu mlm kot, org bny balik dari 'Happy Hours'.
f..
Brandy Nilsson •
Since it is a well-known fact that these roads are identified as DANGEROUS as a result of bad engineering design and construction......what are the authorities that be do about it ?

Perbetulkan lah jalan-jalan ini supaya lebih selamat. Apa gunanya cakap saja ????
g..
Sam •
Jalan x maut...tp pengguna yang bawak kenderaan lipat maut...
h..
Lucky •
ada banyak orang pakai kereta yang betul betul kurang ajar dan ingat bapa dia punya jalan...laju dan ingat sendiri sahaja
i..
JL •
Laju kejar masa, cari makan, emergency dan manusia lupa diri. Sedih juga. Maafkan mereka kerana tiadak pendidikan yang baik.
j..
Nor •
Moga kita diselamatkan dari kecelakaan itu amin
k..
Shahimi •
Ni tarif elektrik naik.....dbkl naik, segala mcm pun naik,,masa pun semakin pantas ....lagi manusia terkejar2 Cari sesuap nasi....ahli politik sibuk berpidato pembangunan mampan pembangunan lestari pembangunan masuk kocek sendiri...akhirnya rakyat merana...tang mana silapnya Kat sini...ni semua pasal$$$$$$$ manusia semua nak jadi pro, buta hati buta Mata pekak jahil...tak pikir masa pjg
l..
Emma •
kebanyakan jalan2 yang disebut ialah berdekatan dengan pejabat2 dan akan crowd pd waktu puncak. Saya selalu juga bawak laju dikawasan tersebut sebab selalunya nak kejar appointments atau masa. Tapi boleh elakkan kemalangan sekiranya kita selalu alert semasa memandu, stop when the trafic lights tell u so, respect who across the road, take note hazards, bumper, ample time for signals etc etc. i even always checked the rear and side mirror before change my lane to ensure there is no motorcyclist. So, do focus while driving, dont take it for granted.
m..
Shahimi •
Pembangunan pembangunan inilah dinamakan the greater kl...perkataan kesukaan najib....bila terlalu byj pembangunan$$$$$berkira sgt ttg per square feet inilah masalahnya bangunan yg didahulukan sistem pengangkutan jalan pembesaran sungai etc kacau bilau...malaysia Ni dah x bole buat apa2 dah...dgn sikap ahli politik yg byk ckp....pembangunan SAMPAH
n..
Shahimi •
Pembangunan pembangunan inilah dinamakan the greater kl...perkataan kesukaan najib....bila terlalu byj pembangunan$$$$$berkira sgt ttg per square feet inilah masalahnya bangunan yg didahulukan sistem pengangkutan jalan pembesaran sungai etc kacau bilau...malaysia Ni dah x bole bust apa2 dah...
o..
Shahimi •
Nak ubah camna...sibuk buat bangunan dulu Dari lebarkan jalan...sistem x betul...pembangunan pembangunan pembangunan kan itu perkataan yg org politik & Mata duitan suka ucapkan...tunggulah satu hari 1 Malaysia air bah...rasakanlah air sampah pembangunan .....semua duduk senyap2 takde nak sibuk2 terkejar Sana sini, kejar glamour & Wang ringgit...semua sistem lumpuh..ingat semua Ni milik Allah manusia hanya pinjam sementara,...tapi manusia selalu lupa kuasa tuhan & ingat boleh atasi kuasaNya
p..
believe it or not •
Nowadays traffic light when red means stop look go...no enforcement when motorcyclists did it many many years ago... now its cars...scary
q..
Nie Naz •
Sya selalu nmpak pocong main kejar2 ngan pontianak...
r..
maximus •
Klu kat malaysia...semua jln maut...pemandu otak jamm/blur
s..
Trespassing •
dah tahu dan kenal pasti Puncanya...
Tapi tak UBAH!
t..
Nacho •
Jln Haji Taib, apa mcm...???

Thu Dec 5, 2013 5:27 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Berapa banyak punya kajian da...
tau JLn yg  sakit tapi tak tau ubat pun tak guna...
dari dulu sampai sekarang..jln2 tu Tak peRnah Siap...

contOH: sekarang jln Duta buat MRT, jln kuching buat tebing tengah...
batu2 kecil berterabur atas jalan...lampu lip lap kelam sangat...
kalau korang kontraktor jln ambil kontrak jaln Loke AYew sebatang  pun dah kaya-raya ..
bila dah kaya tu, jgn lupa bayar zakat dan tax ;)

On Friday, December 6, 2013 12:11 AM, -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:

 

 

10 JALAN MAUT DIKENAL PASTI DI IBU
NEGARA
Bernama Media 
 
KUALA LUMPUR, 4 Dis (Bernama) --
Jalan Kepong, Jalan Lingkaran Tengah Dua
(MRR2), Jalan Tun Razak, Jalan Cheras, Jalan Ipoh dan Jalan Kuching
adalah
antara 10 jalan utama di ibu negara yang dikenal pasti sebagai jalan maut
(hot
spot) berikutan kekerapan kemalangan sejak Januari lepas.
Empat yang lain ialah Jalan Klang Lama, Jalan Ampang, Jalan Duta dan
Jalan Loke Yew, kata Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan cawangan
Trafik
Kuala Lumpur DSP Abdullah Roning.
"Reka bentuk jalan yang tidak sesuai dan penggunaan oleh kenderaan ketika
waktu puncak adalah antara punca kekerapan kemalangan di jalan
berkenaan,"
katanya dalam sidang media di sini, hari ini.
Pengarah Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) Wilayah Persekutuan Kuala
Lumpur Muhammad Heeza Hassan yang turut hadir pada sidang media itu berkata
JKJR
akan membuat kajian terperinci mengenai 10 jalan itu.
Menurut statistik Polis Trafik Kuala Lumpur, jumlah kes kemalangan dari
Januari hingga Oktober tahun ini di seluruh ibu negara termasuk di 10 jalan
itu
ialah 52,908 kes, 190 daripadanya kes kemalangan maut.
Bagi tempoh sama tahun lepas, sebanyak 50,176 kes kemalangan dilaporkan,
202
daripadanya kes maut.
-- BERNAMA
KMK MRA NAK RS
Comments
* GSM  •  
* Do not blame the roads it is the attitude of drivers that cause the accidents.
*
miz  •  
Im so shocked to see how people drive over there. They're speeding and absolutely rude. Im sorry, that is my 1st impression when I arrived in KL for d 1st time.
*
OA  •  
Maut berdasarkan pada kemalangan jenis apa? Kereta ? Motosikal? Lori? Van? Bas? …orang berhenti sebab kereta rosak kena langgar. Lori bawak rempuh motor? Kereta laju rempuh lori, motor? Laluan emergency berhenti mesti kemalangan. Kebanyakan driver Malaysia ada yang ikut undang-undang tapi ada yang racing, laluan emergency pun dia bantai. Lori bawak laju, ada yang break tak makan, motor rempit. Jadi masalahnya jalan-jalan ini takda penguat kuasa sebab tu mereka langgar undang-undang. Lori bawak laju, kereta laju, motor laju, Bas laju., Lari laju, Van laju Sbb takda penguat kuasa. Batang hidung tak nampak. Pagi seberat-berat lori keluar waktu kerja. Lori kosong laju kerja masa, Van laju, Van persiaran laju, Kereta laju, Kereta takda lampu, Bas, lori, van berasap sampai tak nampak jalan. Bas Rapid, Selangor dan Metro laju gila. Bila bas nak mampus dah leh laju baru mereka pelahan. Kaji semua segi, kena ada peronda. Kena ada penguatkuasa.
Kalau tidak tiap hari ada ja mati, ada ja cacat, ada ja kemalangan.
*
Lucky  •  
Saya juga pakai jalan jalan yang berkenaan. Saya selalu nampak banyak kenderaan laju laju sangat....laju ....kita juga ikuti had laluan, tetapi dia sangat laju dan mari dekat dekat dan flash lampu supaya kita ke sebelah...apa kita akan buat pada orang itu......dia sangat bahaya pada orang ramai.....laju laju....tolong buat sesuatu. kadang kadang muda muda dengan kereta kechil, dan kadang kadang orang kaya dengan kertas yang besar dan mahal ratusan ribu......
*
OP Gan  •  
Ketika waktu puncak di KL bandar, ada lebih kurang 1.8 juta kenderaan di Lembah Kelang(termasuk KL), jadi kebarangkalian untuk terjadinya kemalangan tu amat tinggi sekali & saya ada rasa mcm tak betul je dlm rpt tu. Pasal 202 kes kemalangan maut tu kat jln jem ke? Rasa2 saya sgt mustahil kecuali sesekali kes motor langgar traffic light. Pun mungkin je. Pagi & ptg hari polis trafik yg jaga simpang2 jln2 kat KL, jarang org berani ingkar. Kes kemalangan maut tu biasanya waktu mlm kot, org bny balik dari 'Happy Hours'.
*
Brandy Nilsson  • 
Since it is a well-known fact that these roads are identified as DANGEROUS as a result of bad engineering design and construction......what are the authorities that be do about it ?
>
>Perbetulkan lah jalan-jalan ini supaya lebih selamat. Apa gunanya
cakap saja ????
*
Sam  • 
Jalan x maut...tp pengguna yang bawak kenderaan lipat maut...
*
Lucky  • 
ada banyak orang pakai kereta yang betul betul kurang ajar dan ingat bapa dia punya jalan...laju dan ingat sendiri sahaja
*
JL  • 
Laju kejar masa, cari makan, emergency dan manusia lupa diri. Sedih juga. Maafkan mereka kerana tiadak pendidikan yang baik.
*
Nor  • 
Moga kita diselamatkan dari kecelakaan itu amin
*
Shahimi  • 
Ni tarif elektrik naik.....dbkl naik, segala mcm pun naik,,masa pun semakin pantas ....lagi manusia terkejar2 Cari sesuap nasi....ahli politik sibuk berpidato pembangunan mampan pembangunan lestari pembangunan masuk kocek sendiri...akhirnya rakyat merana...tang mana silapnya Kat sini...ni semua pasal$$$$$$$ manusia semua nak jadi pro, buta hati buta Mata pekak jahil...tak pikir masa
pjg
*
Emma  • 
kebanyakan jalan2 yang disebut ialah berdekatan dengan pejabat2 dan akan crowd pd waktu puncak. Saya selalu juga bawak laju dikawasan tersebut sebab selalunya nak kejar appointments atau masa. Tapi boleh elakkan kemalangan sekiranya kita selalu alert semasa memandu, stop when the trafic lights tell u so, respect who across the road, take note hazards, bumper, ample time for signals etc etc. i even always checked the rear and side mirror before change my lane to ensure there is no motorcyclist. So, do focus while driving, dont take it for granted.
*
Shahimi  • 
Pembangunan pembangunan inilah dinamakan the greater kl...perkataan kesukaan najib....bila terlalu byj pembangunan$$$$$berkira sgt ttg per square feet inilah masalahnya bangunan yg didahulukan sistem pengangkutan jalan pembesaran sungai etc kacau bilau...malaysia Ni dah x bole buat apa2 dah...dgn sikap ahli politik yg byk ckp....pembangunan SAMPAH
*
Shahimi  • 
Pembangunan pembangunan inilah dinamakan the greater kl...perkataan kesukaan najib....bila terlalu byj pembangunan$$$$$berkira sgt ttg per square feet inilah masalahnya bangunan yg didahulukan sistem pengangkutan jalan pembesaran sungai etc kacau bilau...malaysia Ni dah x bole bust apa2 dah...
*
Shahimi  • 
Nak ubah camna...sibuk buat bangunan dulu Dari lebarkan jalan...sistem x betul...pembangunan pembangunan pembangunan kan itu perkataan yg org politik & Mata duitan suka ucapkan...tunggulah satu hari 1 Malaysia air bah...rasakanlah air sampah pembangunan .....semua duduk senyap2 takde nak sibuk2 terkejar Sana sini, kejar glamour & Wang ringgit...semua sistem lumpuh..ingat semua Ni milik Allah manusia hanya pinjam sementara,...tapi manusia selalu lupa kuasa tuhan & ingat boleh atasi kuasaNya
*
believe it or not  • 
Nowadays traffic light when red means stop look go...no enforcement when motorcyclists did it many many years ago... now its cars...scary
*
Nie Naz  • 
Sya selalu nmpak pocong main kejar2 ngan pontianak...
*
maximus  • 
Klu kat malaysia...semua jln maut...pemandu otak jamm/blur
*
Trespassing  • 
dah tahu dan kenal pasti Puncanya...
>Tapi tak
UBAH!
*
Nacho  • 
Jln Haji Taib, apa
mcm...???
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: