Tuesday, May 19, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4205[3 Attachments]

8 Messages

Digest #4205

Messages

Mon May 18, 2015 8:40 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

INI APA KES???? ... WARGA BANGLA MENJADI AHLI KEHORMAT PERSATUAN KEBAJIKAN BEKAS ANGGOTA SKUAD 69 POLIS DIRAJA MALAYSIA????

Posted by OMAK KAU!!!

Omak Kau mendapat kiriman gambar dalam inbox mengisahkan seorang warga Bangladesh yang datang kenegara ini dengan menggunakan pas lawatan sosial yang dikeluarkan oleh Jabatan Imigresen Malaysia dibawah Peraturan Imigresen 1963 ( Peraturan 8 (2B) ) telah menjadi Ahli Kehormat Persatuan Kebajikan Bekas Anggota Skuad 69 Polis DiRaja Malaysia .. sebuah persatuan yang diwujudkan oleh anggota polis yang mulai masuk berkhidmat dalam PDRM pada tahun 1969.

Yang lebih memelikkan ialah warga Bangladesh yang dikenali dengan nama Asadul Islam initercatit no kad pengenalan 890501-09-0395 dan mulai menjadi ahli kehormat bulan Mac 2015 yang lalu .. kira-kira baru dua bulan.

Jika apa yang diberitahu ini benar maka mohon respon segera dari pihak yang terlibat demi pencerahan dan kebenaran.

Mon May 18, 2015 10:01 pm (PDT) . Posted by:

ayusri_1966

Inilah dia yang dikatakan "Malaysia BOLEH".....

Mon May 18, 2015 8:41 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Dua Lelaki Maut Dan Seorang Kanak-Kanak Kritikal Selepas Disambar Petir
siakapkeli.my

BATU PAHAT: Seorang kanak-kanak sekolah 9 tahun dan dua orang lelaki dewasa maut selepas dipanah petir dalam satu kejadian berlaku berhampiran Sekolah Kebangsaan Pematang Seri Rengas, Parit Karjan, Sri Medan di sini, tengah hari tadi.

Kejadian yang berlaku pada pukul 2.45 petang tadi ketika ramai waris sedang menunggu anak masing-masing keluar daris ekolah kerana waktu persekolahan tamat.

Menurut seorang saksi berkata mengenali seorang mangsa iaitu arwah Azam bin Wari yang datan untuk mengambil anaknya dan tiba-tiba selepas mengambil anaknya, beliau tersedengar satu bunyi guruh yang amat kuat dan ternampak Azam dan anaknya jatuh dari moto dan terbaring.

Seorang waris yang berada berhampiran mangsa juga terkena samabran petir itu.

Mereka dikerjarkan ke Pusat Kesihatan Sri Medan dan dua lelaki dewasa disahkan meniggal semasa rawatan manakala kanak-kanak terbabit kini mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) Batu Pahat.

Menurut pihak polis, mereka menrima panggilan orang awam sekitar pukul 3 petang mengatakan tiga orang penduduk dipanah petir dan teruse bergegas ke tempat kejadian.

"Dua mayat kini dibawa ke HSNI. Mayat dibedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga untuk kebumi," katanya - Siakapkeli.my

Mon May 18, 2015 8:42 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Penghasilan Beras Tiruan, Tidak Mustahil Memasuki Pasaran Malaysia Selepas Sudah Dikesan Di Singapura
siakapkeli.my

Sebelum ini kita pasti selalu mendengar pasal telur tiruan yang banyak ditemui dijual di dalam pasaran di Malaysia, tetapi kali ini bukan sahaja telur palsu sahaja dihasilkan tetapi beras tiruan juga dihasilkan.

Beras tiruan tersebut dikatakan sudah memasuki pasaran Singapura dan beberapa penemuan beras tersebut telah mula disebarkan.

Beras tiruan ini dihasilkan menggunakan campuran kentang, keledek dan plastik resin yang selalu digunakan industri dengan diproses sama bentuk dengan beras asli.

Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Hasan Malek berkata beliau juga telah mendengar tentang beras palsu dan memberi amaran bahawa kementeriannya tidak mengambil perkara-perkara ringan.

"Berita itu boleh menjadi benar atau palsu; kita tidak tahu. "

"Kami juga tidak tahu jika beras palsu telah memasuki negara tetapi kita tidak boleh mengambil perkara-perkara ringan dan akan menjalankan siasatan di seluruh negara," dipetik dari The Star Online.

Beras tiruan ini dilaporkan telah memasuki negara-negara yang mempunyai ramai penduduk luar bandar seperti India, Indonesia, Vietnam dan akhir-akhir ini, Singapura.

Beras palsu yang dikesan di Vietnam

Hasan berkata pasukan penyiasat itu akan memberi tumpuan kepada kedai-kedai runcit kecil untuk memeriksa sama ada mereka menjual beras palsu, terutama di luar bandar dan kawasan luar bandar.

"Kami akan menjalankan siasatan kami, tetapi saya ingin menggesa pengguna untuk tampil ke hadapan dan melaporkan kepada kementerian jika mereka mencari beras tersebut.

"Semua laporan yang dibuat akan dirahsiakan," tegasnya.

Beras itu dikatakan tinggal keras walaupun selepas ia telah masak.

Modus operandi pengedar tiruan palsu ini bagi mengelakkan pengguna tahu beras dibeli dan dimasak adalah beras tiruan, mereka telah mencampurkan beras tiruan tersebut dengan beras asli membolehkan nasi yang dimasak tidak keras.

Berdasarkan sebuah laporan, beras tiruan ini kebanyakkannya dihasilkan dari China, terutamanya di Taiyuan di wilayah Shaanxi.

Pakar-pakar kesihatan dan pakar pemakanan telah memberi amaran bahawa memakan bijirin palsu itu, dicampur dengan resin beracun, boleh merosakkan sistem penghadaman.

Satu laporan di Very Vietnam menyatakan bahawa seorang pegawai dari Persatuan Pengusaha Restoran Cina telah mengumumkan bahawa makan tiga mangkuk beras tiruan ini adalah sama dengan makan sekeping beg plastik. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Mon May 18, 2015 8:43 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Anak Kurang Ajar Tendang Ibu Dalam Program TV

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

LUBNAN – Anak kurang ajar. Sanggup menendang ibu sendiri di hadapan penonton yang menyaksikan program yang disiarkan sebuah stesen televisyen yang bermatlamat menyatukan kedua-dua beranak itu.

Kejadian mengejutkan itu berlaku apabila Ahmed, 15, ditemukan dengan ibunya yang sudah tujuh tahun tidak berjumpa, dalam program Bil Akeed.

Ahmed sebelum ini enggan bertemu dengan ibunya, yang telah bercerai dengan bapanya.

Ketika pengacara cuba mencari jawapan kepada perpisahan berkenaan, wanita itu memberitahu bahawa dia bercerai dengan suaminya kerana lelaki itu kaki pukul.

"Malah dalam mahkamah juga dia menyerang saya, di hadapan hakim,'' kata wanita tersebut.

Ahmed kemudiannya mula marah dan mempertahankan bapanya.

Keadaan ini menyebabkan ibunya menganggap Ahmed sebagai remaja yang `mabuk'.

Ia menyebabkan Ahmed mengamuk lalu naik ke atas meja dan menendang ibunya. Dia bagaimanapun telah ditarik dengan segera oleh kakitangan produksi.

Pada akhir program berkenaan, pengacara . Zaven Kouyoumdjian memberitahu bahawa dia akan menyelesaikan isu tersebut.

Namun program itu dikecam hebat dalam media sosial.

Kredit : Ramadhan84
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Mon May 18, 2015 8:43 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lagi Kes Dera, Bayi Dicampak-Campak Dan Dipusing-Pusing Dengan Kejam
siakapkeli.my

KEJAM! itulah apa SK dapat gambarkan selepas melihat video ini.

Tersebar lagi di laman sosial video seorang bayi didera dengan kejam oleh seorang wanita yang tidak dapat dipastikan lokasinya.

Bayi malang tersebut dilihat dicampak sesuka hati diatas katil dan dipusing-pusing badannya dengan kuat menyebabkan anak kecil itu menangis.

Tidak cukup dengan itu, wanita tersebut telah menggoncang badan bayi tersebut dengan kuat menyebabkan tangisan anak kecil itu semakin kuat.

Dari pemerhatian SK dari video yang berdurasi 52 saat itu, bayi berkenaan mungkin berumur dalam lingkungan 6-7 bulan.

Gelagat kejam wanita tersebut telah dirakam oleh seseorang mungkin juga rakannya, apa yang menghairankan aksi wanita tersebut memukul anak kecil itu tidak dihalang lansung sebaliknya hanya merakam.

Bagaimanapun SK tidak dapat pastikan video tersebut adalah video baru atau lama. Tetapi sehingga sekarang SK tidak pernah lihat lagi akan video ini di laman sosial atau pun di mana-mana media.

Jika video ini baru, harap sangat sesuatu dapat dibuat, wanita ini perlu dibawa ke muka pengadilan dan dikenakan hukuman yang setimpalnya.

Dalam kes berasingan, tiga minggu lalu seorang wanita berusia 17 tahun telah berjaya ditahan kerana mendera anaknya dan videonya mendera juga tersebar dilaman sosial. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Mon May 18, 2015 11:20 am (PDT) . Posted by:

"muhamad zuki bin abdul kadir" myv183

Bila pihak insurance yg menanggung kos, keuntungan akan berkurang Dan
biasanya rate akan dinaikkan.
On May 18, 2015 8:49 AM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
> [Attachment(s) <#14d647f6477fbdd6_TopText> from
> badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
>
> Secara logiknya tak menggunakan wang rakyat...insuran yg kena tanggung.
> Dan kadang kadang pihak insuran yg mencadangkan kaedah ini
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
> *From: *muhamad zuki bin abdul kadir melayu83@gmail.com [automobil]
> *Sent: *Monday, 18 May 2015 00:56
> *To: *automobil@yahoogroups.com
> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: CURI DUIT ATM JADI
> KOTOR BNM.
>
>
>
> Satu langkah yg dipuji tp alangkah lebih elok jika kecurian mesin ATM
> dapat dicegah dengan menambahbaik kekukuhan tapak mesin atm. Dibimbangi kos
> untuk mengganti wang yg rosak oleh dakwat menggunakan duit rakyat.
> On May 17, 2015 10:18 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>>
>>
>> 
>> *CURI DUIT ATM JADI KOTOR BNM. *
>> bloglist-malaysia.blogspot
>> blogtauhusumbat.blogspot
>>
>>
>> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZCPZgfW0YDIBidF0MDHmNmaaGXMnIGrGR8pht3AAlJ1cx7mNT6XwUE3V1rZq0FBlKgDHhyphenhyphenDkISf7f0Y4ZDYikRHKwbOkCZDnXYD_F-chnt0-jmViJOewLH9icJCDioE-bh9cphqOPd4I/s1600/Kalau+curi+duit+kotor.jpg>
>>
>> * KAKITANGAN BNM, Nor Aimah Mohd Nor menunjukkan contoh wang rosak
>> menggunakan kaedah teknologi dakwat-noda berwarna. *
>>
>> Kuala Lumpur: Bank Negara Malaysia (BNM) memperkenalkan Teknologi Hakisan
>> Dakwat iaitu kaedah mengotorkan wang kertas di dalam mesin pengeluaran wang
>> automatik (ATM) yang cuba dirosakkan atau dirompak bagi menghalang ia
>> digunakan semula.
>>
>> Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia Datuk Muhammad Ibrahim berkata,
>> dakwat itu akan mengotorkan wang kertas pada pelbagai sudut dan kesannya
>> tidak boleh dihilangkan, sekali gus menjadikan wang terbabit tidak sah
>> penggunaannya.
>>
>> "Wang yang dirosakkan ini akan memudahkan pihak berkuasa mengesan dan
>> menjalankan siasatan terhadap sebarang cubaan merosak atau merompak mesin
>> ATM serta pada masa sama, pemilik wang iaitu pihak bank boleh menukarkannya
>> kepada wang baru di BNM," katanya ketika melancarkan teknologi itu, di
>> sini, semalam.
>>
>> Beliau berkata, pengenalan Teknologi Hakisan Dakwat yang dibangunkan
>> syarikat Perancis, Oberthur Cash Protection itu diharap mampu meningkatkan
>> tahap keselamatan sistem kewangan di negara ini melalui penggunaan
>> ciri-ciri keselamatan berteknologi tinggi di mesin ATM dan wang kertas
>> tempatan.
>>
>> "BNM akan menjalankan pelbagai kempen bagi mempromosikan lagi
>> perkembangan teknologi ini dan mendidik masyarakat dengan menekankan
>> memiliki wang kertas yang mempunyai kesan dakwat hasil rompakan adalah satu
>> kesalahan," katanya.
>>
>> Sumber Metro : POST BY : BLOG TAUHU SUMBAT
>> <http://blogtauhusumbat.blogspot.com/>
>>
>>
>
>

Tue May 19, 2015 1:17 am (PDT) . Posted by:

Jualan Clear Stock Nombor Telefon VIP!
Harga: RM150 (Tetap!!!)
*Boleh pilih mana2 nombor dalam list di bawah.
*Kalau rasa mahal, g beli tempat lain....
*Tolong baca detail sampai habis baru
*Siapa cepat dia dapat.
*PREPAID ONE XOX
*Kontrak 1 Tahun Bersama XOX! (Perlu sign)
*Tempoh 1 Minggu Dan Salinan IC Diperlukan Untuk Penukaran Nama.
*Jangan Pertikaikan Harga Jualan. Ini Untuk Serious Buyer sahaja!

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: