Tuesday, June 23, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4233

7 Messages

Digest #4233

Messages

Mon Jun 22, 2015 8:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ibu Undur MPV Terlanggar Anak Berusia Setahun
siakapkeli.my

Nilai: Seorang bayi perempuan yang berusia satu tahun maut setelah dilanggar oleh ibunya yang sedang mengundurkan kereta MPV di rumahnya di Kampung Tebing, Labu, petang semalam.

Mangsa, Nur Aminah Zaimin Jasmin dikatakan sedang mengekori ibunya tanpa disedari. Ibunya kemudian mengundurkan Toyota Unser untuk mengeluarkan motosikal kira-kira jam 4.30 petang.

Menurut Pegawai Turus Trafik Negeri Sembilan, Asisten Superintendan Zainuddin Ahmad, ibu mangsa mengundurkan kenderaan kemudian terlanggar anaknya di kepala menyebabkan mangsa parah.

Mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban untuk mendapatkan rawatan oleh ibunya. Namun mangsa disahkan meninggal dunia di ICU.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Jenazah adik Nur Aminah disembahyangkan dan dikebumikan malam tadi - Siakapkeli.my

Mon Jun 22, 2015 8:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ramadhan - "Beli 1 dapat 10...!!!"

Posted by Kedah Lanie

Ramadan: Di sebalik kehebatan tawaran itu

http://saifulislam.com/

"Beli 1 dapat 10!!!" sehelai kain bidang dibentang seluas-luasnya.

Bukan hanya kain bidang, malah semua orang memperkatakannya.

"Talk of the town" kata orang putih.

Sebuah pasar raya membuat tawaran yang amat hebat. Bertaraf mega, bahawa apa sahaja barang yang dibeli di pasar raya itu, belian 1 akan diberi 10.

Bukan sahaja beli 1 dapat 10, malah jalan raya ke pasar raya itu telah diturap elok. Semua simpang lain telah dikenakan road block. Lebih dari itu, kedai-kedai lain juga ditutup. Semuanya demi memudahkan kita pergi mendapatkan tawaran mega itu iaitu beli 1 dapat 10.

Dengan pelbagai cabutan bertuah yang ada, anda mungkin dapat lebih dari 10. Ada hari istimewa di hujung-hujung mega sale itu, anda boleh dapat 1000! Ya, melampau sungguh tawaran itu. Hanya pasar raya yang maha untung dan kaya sahaja mampu menawarkan pakej sehebat ini.

Tiba-tiba, anda buat tidak peduli sahaja. Melangut duduk di rumah dan hanya memekakkan telinga dan membutakan mata daripada mendengar dan melihat keghairahan orang lain berjalan, berlari, berkereta dan mungkin ada yang sampai merangkak untuk ke pasar raya berkenaan. Macam tak ada apa-apa yang berlaku.

Maknanya, anda memang tak teringin langsung dengan apa yang ditawarkan. Tak ada hati langsung… tak ada kena mengena langsung!

Ramadhan

Rasulullah SAW bersabda:

"Barangsiapa membaca satu huruf dari Kitabullah, maka ia memperoleh satu kebaikan, dan satu kebaikan berlipat sepuluh kali. Aku tidak katakana alif lam mim itu satu huruf, akan tetapi alif satu huruf, lam satu huruf, dan mim satu huruf." (HR. Tirmidzi)

Bukan sahaja begitu, malah Lailatul Qadar juga harus dilihat sebagai kemuncaknya.

"Lailatul Qadr itu lebih baik dari seribu bulan." [Surah al-Qadr : ayat 3]

Sudahlah Allah berjanji begitu, dipermudahkan pula segala jalan untuk merebutnya.

Abu Hurairah RA meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Apabila tiba Ramadhan, maka pintu rahmat akan dibuka, pintu neraka Jahannam akan ditutup, dan syaitan akan ditambat"

Tiba-tiba

Tiba-tiba kita buat tidak tahu sahaja. Macam tiada apa-apa yang berlaku. Tidak teringin nak menambah amal. Tidak tergerak untuk meninggalkan kejahatan. Dosa, pahala, Syurga, Neraka, memang tak menarik langsung untuk diberi perhatian.

Maknanya memang seseorang yang tidak mempedulikan Ramadhan, tak ingin langsung dengan apa-apa yang ada di sisi Tuhan. Tak peduli dan langsung tidak mahu mengambil tahu. Sungguh orang seperti ini tiada kena mengena dengan Allah SWT!

Pinggan tak retak, nasi tak dingin,

Allah tak hendak, dia pun tak ingin!

"Dan janganlah kamu menjadi seperti orang-orang yang telah melupakan Allah, lalu Allah menjadikan mereka melupakan diri mereka. Mereka itulah orang-orang yang fasiq (derhaka). Tidaklah sama ahli Neraka dan ahli Syurga; ahli Syurgalah orang-orang yang beroleh kemenangan." [Surah al-Hashr : ayat 19-20]

RAMADHAN - EARN HIGH REWARD

perakite.blogspot

Posted by abewa

SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH BERPUASA PADA SELURUH MUSLIMIN DAN MUSLIMAT DI BULAN RAMADHAN AL MUBARAK.

Mon Jun 22, 2015 8:35 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ramadan, Isu Gosok Gigi Semasa Berpuasa

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Adakah anda berbuka se simple saya, wahai malaysians?

Bersugi dan memperbanyakkan bersiwak menggunakan kayu sugi adalah amat digalakkan dalam setiap waktu di bulan ramadhan, samada pagi , tengahari atau petang, ia berdasarkan hadith sohih yang menyebut : Dari 'Amir bin Rabi'ah berkata "Telah aku lihat Nabi SAW bersiwak tidak terkira banyaknya dalam keadaan baginda berpuasa ( Riwayat al-Bukhari)

Cuma perlu diingat, siwak Nabi adalah menggunakan kayu sugi tanpa air dan ubat gigi yang berperisa. Justeru tiada kemungkinan nabi terminum atau termasuk di perut Nabi ubat gigi. Justeru, jika gosok gigi pakai ubat gigi, maka tatkala itulah terdapat ijtihad mengatakannya sebagai makruh kerana bimbang peluang terbatal kerana minum air kumuran dan ubat gigi. Memang benar, perbuatan 'ter' minum tidak wajar menjadi batal kerana ia tidak disengajakan, tetapi apabila sesuatu yang 'mubah' dibuat tanpa keperluan lalu menyebabkan 'ter'minum, ia boleh membawa kepada batal. Sebagaimana mandi biasa berulang kali dengan sengaja, berkumur berulang kali dengan sengaja sehingga akhirnya terminum.

Tujuan saya tidak lain hanyalah menjauhi apa jua yang berkemungkinan membatalkan puasa atau bercanggah dengan ruh ibadah puasa itu sendiri. Jangan pula kerana ingin mencapai 'maqasid' (objektif) dari bersiwak sehingga boleh membuka ruang mencarik maqasid ibadah puasa teruatamanya bagi orang awam yang suka mengambil peluang. Dalam keadaan objektif itu boleh dicapai tanpa menggunakan air yang berlebihan (kumur) atau ubat gigi.

Maka dalam hal ini, mengabungkan dua 'maqasid' tanpa membuka ruang masalah adalah terpilih pada hemat saya. Justeru, saya berpandangan, lebih elok menghindarkan diri dari ubat gigi bagi mengelakkan berkumur mengguna air berlebihan tatkala berpuasa, khususnya selepas zohor. Di tambah pula terdapat cara lain yang boleh menyampaikan kita ke faedah siwak itu.

Selain itu, Nabi saw ada bersabda :-
أسبغ الوضوء وخلل بين الأصابع , وبالغ في الإستنشاق إلا أن تكون صائماً ( ابو داود)
Ertinya : Sempurnakan wudhu, basuhlah celah-celah jari jemarimu , dan lebih-lebihkan menyedut air ke hidungmu kecuali tatkala kamu berpuasa ( Riwayat Abu Daud , no 142 ; At-Tirmidzi, 788 ; Al-Hakim, Sohih menurut Ibn Khuzaymah, Ibn Hibban & Al-Hakim dan dipersetujui oleh Az-Zahabi ; albani ; sohih)

Memasukkan air di dalam hidung seperti ini adalah di kira sama dengan hukum berkumur menurut kebanyakan ulama fiqh. Kebanyakkan mereka termasuk ulama hadith biasanya menggabungkan topik menghisap air ke hidung dan kumur dalam satu bab. Justeru, inilah dalil pertama mengapa kami mengatakan menggosok gigi dengan air dan ubat gigi berperisa adalah makruh dan tidak digalakkan. Namun tidaklah secara automatic membatalkan puasa.

Sebahagian besar ulama Syafie menyebut bahawa berkumur-kumur dengan berlebihan adalah satu perbuatan makruh ketika puasa. Dalil hadith sohih yang dipegang oleh mereka adalah :
لخلوف فم الصائم يوم القيامة أفضل عند الله من ريح المسك
Ertinya : Sesungguhnya bauan mulut orang yang berpuasa itu pada hari kiamat adalah lebih baik di sisi Allah daripada bauan haruman kasturi"

Justeru, menurut ijtihad mereka, memperbanyakkan berkumur terutamanya selepas zohor mampu menghilangkan bauan mulut hasil ibadat puasa yang diberkati ini. Lalu, bersugi menggunakan air dan ubat gigi yang mempunyai wangian sudah pasti juga akan mengilangkan bau ini. Kerana itulah ia dikira makruh dan tidak digalakkan. Adapun Nabi SAW yang bersiwak hanya dengan kayu sugi, saya kira ia adalah tepat disamping tepat pula untuk membersihkan gigi dengan tidak memberi kesan terhadap bauan mulut.

Pandangan dan ijtihad mazhab Syafie ini juga dikongsi oleh ulama Mazhab Hanbali dan Mazhab Maliki ( Rujuk Kassyaf al-Qina' , 2/383 ; As-Syarh as-Soghir, 1/692) juga menyenaraikan berkumur banyak tatkala puasa itu adalah makruh. Justeru, menggosok gigi menggunakan air dan ubat gigi sekali lagi termasuk dalam hal ini kerana ia memerlukan kumuran yang banyak demi menghilangkan kesan ubat gigi.

Benar, sekiranya terminum air hasil dari kumuran tidak membatalkan puasa kerana ia adalah perbuatan tidak sengaja. Bagaimanapun, Imam An-Nawawi menyebut, sekiranya terminum itu adalah hasil kerana berlebih-lebihan dalam berkumur sehingga 4 kali kumuran, tatkala itu, jika tertelan air pada kumuran berlebihan yang keempat, ia boleh membatalkan puasa ; ia adalah kerana berlebihan itu sudah terkeluar dari hajat yang asal. ( Rawdah at-Tolibin, hlm 335 ).

Malah terdapat ulama besar seperti Ulama hanafi, Al-Qasimiah, Imam Malik dan Imam As-Syafie (dalam salah satu pandangannya) dan Imam Muzani yang berpandangan puasa boleh terbatal walaupun tertelan air kumuran tanpa sengaja. Manakala sebahagian ulama lain mengatakan tidak batal seperti Ishak Rahawaih, Awzai'e dan ulama mazhab Syafie (Naylul Awtar, As-Syawkani, 4/521) ; Kerana itu eloklah dijauhkan dari perbuat amalan yang ikhtilaf ini. Ia sudah tentu terlebih baik bukan.

Benar, Nabi SAW pernah bersabda :
أرأيت لو تمضمضت بماءٍ وأنت صائم , قلت : لا بأس بذلك , فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ففيم
Ertinya : Nabi berkata kembali kepada (Umar ) (apabila aku bertanya apa hukum mencium tatkala puasa ) : apakah pandangan kamu sekiranya kamu berkumur-kumur dengan air dalam keadaan kamu berpuasa ? ; aku jawab : Tiada masalah ; Bersabda Nabi : begitulah (juga hukumnya dengan ciuman tadi) ( Riwayat Abu Daud, no 2385 ; Albani : Sohih)

Bukanlah lebih elok dan selamat jika dihadkan gosok gigi dan kumuran yang terhad dengan bilangan gosok gigi guna air yang terhad, selebihnya mengunakan sugi atau berus gigi tanpa melibatkan air dan ubat gigi.

Ust. Dr Zaharuddin Bin Abd Rahman

sumber www.zaharuddin.net/

hisham-ahmad.blogspot.com
"

................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: hishamahmad
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Mon Jun 22, 2015 8:36 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

"Kalau Abang Mati, Ayang Jangan Kahwin Lain Sebab..."
siakapkeli.my

Bomba cuba mengeluarkan mayat arwah Yusrizal yang tersepit.

Selangor, 21 Jun : "Kalau abang mati, ayang jangan kahwin lain sebab nanti tak jumpa kat sana".

Itulah kata-kata yang kerap diperkatakan oleh Yusrizal Mohammed Yusoff, 39, kepada isteri, Rohayati Hidzir, 31, sebelum Yusrizal terbabit dalam kemalangan maut di Kilometer 408.6 di Lebihraya Utara-Selatan arah Kuala Lumpur, pagi semalam.

Yusrizal maut setelah lori yang dipandu olehnya merempuh belakang sebuah lori kontena dalam kejadian jam 6 pagi.

Rohayati berkata, dia hanya menganggap kata-kata yang diucapkan arwah suaminya itu sebagai gurauan sahaja sebelum ini.

"Arwah kerap ulang ayat itu, tetapi saya anggap itu gurauan. Bila saya tanya kenapa cakap begitu, arwah memberitahu kalau saya kahwin lain, tidak dapatlah berjumpa di syurga nanti," katanya.

Kata Rohayati lagi, kini hanya tinggal baju Melayu biru yang sudah siap ditempah oleh suaminya untuk hari raya nanti sebagai kenangan.

Menurut Rohayati lagi, arwah menempah baju Melayunya lebih awal dari baju dia dan anak-anak. Menurut perancangan arwah, baju isteri dan anak-anak akan dibeli apabila hampir Syawal nanti.

"Baju raya untuk kami dia mahu beli kemudian, tetapi kini baju Melayu itu menjadi kenangan buat saya," katanya.

Jenazah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Isla Kampung Air Hitam, Teluk Intan, Perak, semalam.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan R Supramaniam berkata kemalangan dipercayai berpunca apabila mangsa gagal mengawal lori sebelum merempuh belakang lori kontena.

"Akibat pelanggaran itu, pemandu lori pasir tersepit dan meninggal dunia di tempat kejadian kerana parah di kepala serta badan.
"Kemalangan turut menyebabkan lori kontena terbakar, namun api dapat dikawal pasukan bomba yang tiba di lokasi kejadian," katanya memetik laporan harian metro. - Siakapkeli.my

Mon Jun 22, 2015 9:24 pm (PDT) . Posted by:

cirit3

Disconnect aje cable yg kat steering tu...tapi lambang airbag kat
meter akan menyala ajelah...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]Sent:
Monday, 22 June 2015 11:28To: automobilReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Catat 8 Kematian Kerana
"Airbag" Meletup



Ada cara ke nak disable airbag tu? Maybe cabut fuse ka. Atau
uninstall terus dan guna nardi ka momo ka. Hanya bertanya la
maklumla saya x arif sangat
On 21 Jun 2015 23:30, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
<mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
wrote:


Selepas Catat 8 Kematian Kerana "Airbag" Meletup, Honda Akan
Tarik Balik 34 Juta Buah Keretanya Dari Pasaran siakapkeli.my

<http://4.bp.blogspot.com/-iZXKj6Jk5HA/VX-N4NeAcCI/AAAAAAAASGc/uu\
XTpKvj6hc/s1600/hondas.jpg>
Pengeluar kereta ternama Jepun, Honda Motors telah dilaporkan
menarik balik sebanyak 34 juta keretanya yang berada di pasaran
dunia kerana masalah kualiti beg angin yang dipasang mereka.

Penarikan ini telah dipersetujuan oleh syarikat Takata pembuat
beg yang berpengkalan di Tokyo dimana ia melibatkan Honda Civic
keluaran 2001 - 2005 dan Honda Accords 2003 - 2007 di mana kereta
sedan ini menjadi kereta ke2 dan ke 3 paling laris di Amerika.

<http://2.bp.blogspot.com/-CSo5HmbL_dU/VX-SV34JZCI/AAAAAAAASGo/2U\
VABLqCQiI/s1600/honda1.jpg>
Ini kerana telah barlaku lebih 190 kejadian beg angin tersebut
meletup seluruh dunia di mana mengorbankan lapan orang setakat
ini.

Syarikat itu mengesahkan kematian seorang wanita di Louisiana
pada bulan April selepas inflator rosak dalam beg udara kereta
Honda Civic model 2005 meletup.

34 juta penarikan kereta adalah satu rekod yang amat besar bagi
pengeluar kereta gergasi berkenaan.

<http://3.bp.blogspot.com/-LxoTbCvu11A/VX-SXrP31vI/AAAAAAAASG0/EA\
aFVdJCWH0/s1600/honda.jpg>
Dilaporkan mereka kini sedang giat melakukan kajian untuk
mencari punca utama letupan yang menyebabkan maut itu. -
Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>




Mon Jun 22, 2015 9:30 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

jaga-jaga airbag tu nanti terbukak...satu kerja lain pulak...tanya org kilang keta tu

On Tuesday, June 23, 2015 12:24 PM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Disconnect aje cable yg kat steering tu...tapi lambang airbag kat meter akan menyala ajelah...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
| From: MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]Sent: Monday, 22 June 2015 11:28To: automobilReply To: automobil@yahoogroups.comSubject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Catat 8 Kematian Kerana "Airbag" Meletup |

  Ada cara ke nak disable airbag tu? Maybe cabut fuse ka. Atau uninstall terus dan guna nardi ka momo ka. Hanya bertanya la maklumla saya x arif sangatOn 21 Jun 2015 23:30, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

   
Selepas Catat 8 Kematian Kerana "Airbag" Meletup, Honda Akan Tarik Balik 34 Juta Buah Keretanya Dari Pasaran
siakapkeli.my

Pengeluar kereta ternama Jepun, Honda Motors telah dilaporkan menarik balik sebanyak 34 juta keretanya yang berada di pasaran dunia kerana masalah kualiti beg angin yang dipasang mereka.

Penarikan ini telah dipersetujuan oleh syarikat Takata pembuat beg yang berpengkalan di Tokyo dimana ia melibatkan Honda Civic keluaran 2001 - 2005 dan Honda Accords 2003 - 2007 di mana kereta sedan ini menjadi kereta ke2 dan ke 3 paling laris di Amerika.

Ini kerana telah barlaku lebih 190 kejadian beg angin tersebut meletup seluruh dunia di mana mengorbankan lapan orang setakat ini.

Syarikat itu mengesahkan kematian seorang wanita di Louisiana pada bulan April selepas inflator rosak dalam beg udara kereta Honda Civic model 2005 meletup.

34 juta penarikan kereta adalah satu rekod yang amat besar bagi pengeluar kereta gergasi berkenaan.

Dilaporkan mereka kini sedang giat melakukan kajian untuk mencari punca utama letupan yang menyebabkan maut itu. - Siakapkeli.my

#yiv0639052922 #yiv0639052922 -- #yiv0639052922ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mkp #yiv0639052922hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mkp #yiv0639052922ads {margin-bottom:10px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mkp .yiv0639052922ad {padding:0 0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mkp .yiv0639052922ad p {margin:0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mkp .yiv0639052922ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-sponsor #yiv0639052922ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-sponsor #yiv0639052922ygrp-lc #yiv0639052922hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-sponsor #yiv0639052922ygrp-lc .yiv0639052922ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922activity span {font-weight:700;}#yiv0639052922 #yiv0639052922activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv0639052922 #yiv0639052922activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv0639052922 #yiv0639052922activity span span {color:#ff7900;}#yiv0639052922 #yiv0639052922activity span .yiv0639052922underline {text-decoration:underline;}#yiv0639052922 .yiv0639052922attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv0639052922 .yiv0639052922attach div a {text-decoration:none;}#yiv0639052922 .yiv0639052922attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv0639052922 .yiv0639052922attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv0639052922 .yiv0639052922attach label a {text-decoration:none;}#yiv0639052922 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv0639052922 .yiv0639052922bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv0639052922 .yiv0639052922bold a {text-decoration:none;}#yiv0639052922 dd.yiv0639052922last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv0639052922 dd.yiv0639052922last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv0639052922 dd.yiv0639052922last p span.yiv0639052922yshortcuts {margin-right:0;}#yiv0639052922 div.yiv0639052922attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv0639052922 div.yiv0639052922attach-table {width:400px;}#yiv0639052922 div.yiv0639052922file-title a, #yiv0639052922 div.yiv0639052922file-title a:active, #yiv0639052922 div.yiv0639052922file-title a:hover, #yiv0639052922 div.yiv0639052922file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv0639052922 div.yiv0639052922photo-title a, #yiv0639052922 div.yiv0639052922photo-title a:active, #yiv0639052922 div.yiv0639052922photo-title a:hover, #yiv0639052922 div.yiv0639052922photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv0639052922 div#yiv0639052922ygrp-mlmsg #yiv0639052922ygrp-msg p a span.yiv0639052922yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv0639052922 .yiv0639052922green {color:#628c2a;}#yiv0639052922 .yiv0639052922MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv0639052922 o {font-size:0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922photos div {float:left;width:72px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922reco-category {font-size:77%;}#yiv0639052922 #yiv0639052922reco-desc {font-size:77%;}#yiv0639052922 .yiv0639052922replbq {margin:4px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mlmsg select, #yiv0639052922 input, #yiv0639052922 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mlmsg pre, #yiv0639052922 code {font:115% monospace;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-mlmsg #yiv0639052922logo {padding-bottom:10px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-msg p#yiv0639052922attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-reco #yiv0639052922reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-sponsor #yiv0639052922ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-sponsor #yiv0639052922ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-sponsor #yiv0639052922ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv0639052922 #yiv0639052922ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv0639052922

Mon Jun 22, 2015 10:37 pm (PDT) . Posted by:

Buat apa nak susah2, gi je le kt Honda servis center




From: "bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
Date: 23/06/2015 12:30 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Catat 8 Kematian
Kerana "Airbag" Meletup
Sent by: automobil@yahoogroups.com




jaga-jaga airbag tu nanti terbukak...satu kerja lain pulak...tanya org
kilang keta tu



On Tuesday, June 23, 2015 12:24 PM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:



Disconnect aje cable yg kat steering tu...tapi lambang airbag kat meter
akan menyala ajelah...

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]
Sent: Monday, 22 June 2015 11:28
To: automobil
Reply To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Catat 8 Kematian Kerana
"Airbag" Meletup


Ada cara ke nak disable airbag tu? Maybe cabut fuse ka. Atau uninstall
terus dan guna nardi ka momo ka. Hanya bertanya la maklumla saya x arif
sangat
On 21 Jun 2015 23:30, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com> wrote:



Selepas Catat 8 Kematian Kerana "Airbag" Meletup, Honda Akan Tarik Balik
34 Juta Buah Keretanya Dari Pasaran
siakapkeli.my



Pengeluar kereta ternama Jepun, Honda Motors telah dilaporkan menarik
balik sebanyak 34 juta keretanya yang berada di pasaran dunia kerana
masalah kualiti beg angin yang dipasang mereka.

Penarikan ini telah dipersetujuan oleh syarikat Takata pembuat beg yang
berpengkalan di Tokyo dimana ia melibatkan Honda Civic keluaran 2001 -
2005 dan Honda Accords 2003 - 2007 di mana kereta sedan ini menjadi kereta
ke2 dan ke 3 paling laris di Amerika.


Ini kerana telah barlaku lebih 190 kejadian beg angin tersebut meletup
seluruh dunia di mana mengorbankan lapan orang setakat ini.

Syarikat itu mengesahkan kematian seorang wanita di Louisiana pada bulan
April selepas inflator rosak dalam beg udara kereta Honda Civic model 2005
meletup.

34 juta penarikan kereta adalah satu rekod yang amat besar bagi pengeluar
kereta gergasi berkenaan.


Dilaporkan mereka kini sedang giat melakukan kajian untuk mencari punca
utama letupan yang menyebabkan maut itu. - Siakapkeli.my





Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: