Thursday, September 22, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4590[3 Attachments]

10 Messages

Digest #4590

Messages

Wed Sep 21, 2016 8:43 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Persempadanan semula: Baik tukar sistem pilihan raya
bloglist-malaysia.blogspot
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

SHAH ALAM - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) disarankan agar menumpukan usaha menukar sistem pilihan raya di negara ini daripada majoriti mudah kepada sistem berimbang atau 'proportional'.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, sistem itu dilihat lebih dapat menjamin sistem pilihan raya negara.

"Daripada membuat cadangan persempadanan semula, Pas menggesa SPR menumpukan usahanya menukar sistem pilihan raya negara kepada sistem 'proportional' yang lebih menjamin sistem pilihan raya negara berjalan secara adil dan saksama kepada pihak yang bertanding.

"Sistem 'proportional' ini akan menggalakkan lagi pengundi untuk turun menjalankan tanggungjawab mereka sebagai warganegara," katanya dalam satu kenyataan, malam tadi.

Sebelum ini, usaha SPR untuk menjalankan persempadanan semula dibantah parti-parti politik terutamanya pembangkang kerana mendakwa ia hanya akan menguntungkan BN.

Menurut Tuan Ibrahim, asas utama persempadanan semula ialah untuk memastikan setiap undi rakyat hampir sekata nilainya apabila dinisbahkan kepada kerusi Dun mahupun Parlimen.

"Contohnya, di kawasan Parlimen yang mempunyai 100,000 pengundi, nisbah nilai satu undi terhadap keberkesanannya dalam menentukan kemenangan satu kerusi Parlimen hanyalah 1/100,000, ataupun 0.001 peratus.

"Nilai keberkesanan satu undi di kawasan ini adalah sangat kecil, 10 kali lebih kecil jika dibandingkan dengan nilai satu undi di kawasan yang mempunyai 10,000 pengundi iaitu 1/10,000 ataupun 0.01 peratus," katanya.

Jelasnya, Malaysia mempunyai hampir 13.5 juta pengundi berdaftar yang bakal mengundi di 222 Parlimen dan jika dibahagi secara purata patut, hanya sekitar 60,000 pengundi memberi nilai keberkesanan satu undi sebanyak 0.0016 peratus.

"Bagi memastikan nilai keberkesanan satu undi sekata, jurang nilai keberkesanan satu undi di satu-satu kawasan mestilah tidak boleh melebihi +/- 25 peratus berbanding kawasan lain.

"Bermakna jumlah pengundi sesebuah Parlimen hanya dibenarkan dalam lingkungan 45,000 hingga 75,000 pengundi sahaja. Mana-mana Parlimen kecil perlu digabungkan, manakala mana-mana Parlimen yang besar perlu dipecahkan," katanya.

Persempadanan pilihanraya, BN dapat 5, pembangkang dapat 2.
bloglist-malaysia.blogspot
sisibukit.blogspot

Persempadanan baru yang dicadangkan oleh oleh SPR sangat mudah difahami maksudnya. PERSEMPADAN INI seperti biasa dilakukan tanpa selindung.

Daerah-daerah mengundi disusun sebegitu rupa supaya pembangkang menang besar hanya di beberapa kerusi sahaja, tetapi BN akan menang secara marginal dikebanyakan kerusi yang sebelum ini dimenangi oleh pembangkang.

Tindakan itu dilakukan bagi memastikan BN dapat menguasai kerajaan, di peringkat Negeri dan Pusat walaupun undi popular mereka terus mengecil.

Sistem First Past The Post (FTPT) yang pada asalnya bertujuan memastikan adanya perwakilan untuk golongan minoriti yang hanya menguasai beberapa wilayah di dalam sebuah negara yang besar, digunakan secara sonsang untuk memastikan kemenangan besar kepada parti pemerintah yang bermasalah.

Hakikatnya, sistem FPTP adalah sistem pilihanraya yang sudah ketinggalan zaman. Ia menjadi penghalang besar kepada usaha membina negara yang bersatu padu. Ia hanya mengukuhkan dogma politik perkauman dan politik bigot.

Kebanyakan negara yang berjaya melaksanakan reformasi sistem pilihanraya sudah membuang sistem FPTP ini dan menggantikannya dengan sistem yang lebih adil dan representatif.

Malangnya Malaysia bukan sahaja mengekalkan FPTP, malah menjadikannya lebih hodoh dengan amalan gerrymandering yang sangat menjolok mata.

Saya menyokong saranan agar negeri Selangor dan Pulau Pinang mengadakan pilihanraya negeri sebelum persempadanan ini dikuatkuasakan. Persempadanan yang sedang dicadangkan ini merampas hak rakyat dan mengikis amalan demokrasi yang sihat.

Akhirnya BN dapat 5, pembangkang dapat 2.

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Sep 21, 2016 8:43 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



1.2 Juta Rakyat Malaysia Dikesan Tak Ada Lesen Memandu- JPJ
siakapkeli.my

Padang Besar, 20 Sep: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengesan 1.2 juta rakyat di negara ini yang layak mendapat lesen memandu tetapi tidak mempunyai lesen tersebut.

Menuru Pengarah JPJ, Datuk Nadzri Siran, JPJ giat mengadakan kempen bagi meningkatkan kesedaran masyarakat tentang kepentingan memiliki lesen memandu yang sah serta akan memastikan mereka mendapat lesen tersebut.

"Belum dikenal pasti sama ada mereka ini langsung tidak mempunyai lesen kerana memang tidak mahu memandu, tidak memiliki kenderaan atau semata-mata bergantung kepada pengangkutan awam.

"Bagaimanapun bilangan mereka ini perlu dikesan puncanya agar tidak berlaku masalah keselamatan di jalan raya lebih-lebih lagi jika mereka memandu tanpa lesen," katanya di sini, hari ini.

Nadzri berkata, perkara itu selaras dengan Pelan Keselamatan Jalan Raya 2014 - 2020 yang menyasarkan pengurangan sehingga 50 peratus kadar kemalangan maut di negara ini dengan 62 peratus darinya melibatkan kemalangan motosikal.

Mengikut statistik, 6,700 kemalangan maut direkodkan tahun lalu, dan bilangan itu membimbangkan, terutama 30 peratus daripada jumlah berkenaan membabitkan pelajar sekolah.

Sumber : Harian Metro

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Sep 21, 2016 8:44 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Luluh Hati Tengok Anak Maut Digilis Lori Depan Mata
siakapkeli.my

Helmi berkata dia sekeluarga reda dengan pemergian arwah anak.

BAGAN SERAI, 21 Sep - Luluh hati seorang ibu apabila menyaksikan anak bongsunya maut digilis oleh sebuah lori sewaktu hendak ke sekolah dalam kejadian yang berlaku di hadapan Sekolah Kebangsaan Teluk Medan, di sini, pagi ini.

Mangsa, Mohammad Haikal Helme, 10, yang berasal dari Kampung Parit Gabis Atas, digilis ketika dia hendak melintas jalan ke sekolah bersama rakan-rakannya.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintenan Omar Bakhtiar Yaacob memberitahu, siasatan awal mendapati kejadian berlaku sekitar 7.20 pagi dan mangsa dikatakan dirempuh oleh sebuah lori muatan makanan ayam yang datang dari arah Butterworth.

"Akibat rempuhan itu menyebabkan mangsa tergilis seterusnya maut di tempat kejadian.

"Mayat mangsa dibawa ke Hospital Parit Buntar untuk proses bedah siasat.

" Siasatan lanjut masih dijalankan dan kes disiasat dibawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya kepada media di sini.

Ayah kepada Haikal, Helme Ahmad, 53, tidak dapat menahan kesedihan kehilangan anaknya ketika ditemui di unit forensik Hospital Parit Buntar.

Menurut beliau, mangsa amat rapat dengan ibunya dan dihantar ke sekolah setiap hari oleh ibunya.

"Arwah tidak pernah menunjukkan sebarang perubahan sikap dan sentiasa ceria bersama adik-beradiknya.

"Sehingga kini, isteri saya masih trauma selepas kejadian itu. Di sebalik musibah menimpa, kami sekeluarga reda dengan pemergian arwah anak," katanya.

Jenazah Allahyarham Mohd Haikal akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Masjid Tinggi, di sini selepas waktu solat Zuhur.

Sumber : Sinar Online

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Wed Sep 21, 2016 8:44 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Minuman 3-in-1 Adalah Pembunuh Dalam Diam

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net


Kesibukan setiap hari memaksa kita melakukan setiap perkara dengan cepat dan segera. Hal ini memaksa kita melakukan apa jua kerja yang mudah dan tidak memeningkan kepala termasuklah makan minum harian. Di balik kesibukan itu, ramai yang mengambil jalan mudah dalam soal makan minum dengam mengambil makanan dan minuman segera 3 dalam 1. Akan tetapi, terdapat beberapa bahaya terkandung dalam minuman 3 dalam 1 ini.

Bahaya minuman 3 in 1
Minuman 3 in 1 boleh mendatangkan bahaya kerana minuman ini sebenarnya mengandungi gula yang berlebihan dalam setiap hidangan, iaitu lebih dari 3 sudu teh gula.

Namun, kita tak sedar minuman ini terlalu manis kerana ditenggelamkan oleh rasa pahit kopi.

Walaupun minuman ini digembar-gemburkan mengandungi ginseng, kacip fatimah dan tongkat ali untuk menambahkan tenaga, namun kandungannya amat sedikit.

Bahaya krimer bukan tenusu
Selain daripada itu, krimer yang digunakan bukanlah dari produk tenusu (non-dairy creamer).

Sebaliknya, krimer bukan tenusu yang digunakan ialah daripada sumber minyak kelapa sawit, dan merupakan sejenis lemak tepu.

Kesan buruk krimer bukan tenusu ini ialah ia boleh menyebabkan saluran arteri darah tersumbat, seterusnya menyebabkan penyakit koronari jantung dan angin ahmar (strok). Bagi yang sedia ada penyakit diabetes dalam badan, kekerapan minum minuman 3 in 1 akan menyebabkan keadaan diabetes anda bertambah buruk.

Pernah dengar tak orang cakap yang krim bukan tenusu nie mudah terbakar?

Ianya bukan mitos kerana krim bukan tenusu memang boleh terbakar, seperti dalam video ini. Ini kerana, di antara kandungan non-dairy creamer ialah partially hydrogenated soybean oil, yang mengandungi lemak trans. Lemak trans sintetik ini terkenal menggalakkan pembakaran.

Ada sesetengahnya yang menggunakan krim bukan tenusu untuk menyalakan api ketika berkhemah. Kalau dah tengok video tadi, mesti anda fikir 10x nak tambah krim bukan tenusu ke dalam air kopi anda! seram ok.

Bahaya minuman 3-in-1 yang kita wajib tahu
Mengikut Pensyarah Program Diatetik, Pusat Pengajian Sains Kesihatan, Universiti Sains Malaysia,bahaya minuman 3 dalam 1 kepada kita ialah:

1.. Minuman 3 in 1 mengandungi lebih dari 3 sudu teh gula dalam setiap pek.
2.. Gula yang berlebihan bertujuan mengurangkan rasa pahit di dalam minuman 3 in 1 tersebut.
3.. Minuman 3 in 1 menggunakan krimer bukan tenusu, yang dihasilkan daripada minyak kelapa sawit, iaitu sejenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan.
4.. Minuman 3 in 1 turut mengandungi kafein yang menyebabkan rasa berdebar (palpitasi), dan menyukarkan tidur pada waktu malam.
5.. Setiap pek minuman 3 in 1 mengandungi sehingga 200 kalori.
6.. Jumlah 200 kalori itu sama dengan 2 keping roti atau sepinggan nasi.
7.. Jika di ambil 3 paket minuman 3 in 1 sehari, ia bersamaan 600 kalori, sekaligus menyumbang kepada berat badan berlebihan.
8.. Bagi minuman 3 in 1 yang dikatakan membantu meningkatkan tenaga, kandungan sepertitongkat ali, kacip fatimah dan ginseng adalah sangat sedikit kerana ianya mahal dan sukar untuk diperolehi.
Wow, takut kan? 1 sachet minuman 3 in 1 = sepinggan nasi. Makan nasi lagi kenyang!

Apapun, pengambilan minuman 3 in 1, ataupun krimer bukan tenusu bukanlah tak dibolehkan langsung, tetapi perlulah diambil secara bersederhana, demi menjaga kesihatan kita.

Kalau boleh, kita elakkan. Usahakanlah untuk membancuh minuman dengan cara yang betul. Gunalah susu segar, dan elakkan penggunaan krimer bukan tenusu.

Tambahan lagi, kalau kita sedang berdiet. Tak pasal-pasal nanti berat tak turun-turun, walaupun dah jaga makan dengan penuh disiplin. Gula putih perosak diet nombor 1 tau!

Pensyarah Program Dietetik, Pusat Pengajian Sains Kesihatan, Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Madya Shariza Abd. Razak berkata, walaupun ada minuman itu dikatakan mengandungi ginseng atau tongkat ali untuk menambahkan tenaga namun kandungannya amat sedikit.

"Ia tidak member sebarang kesan dalam penjagaan kesihatan sebaliknya ia mengandungi gula yang banyak iaitu lebih daripada tiga sudu teh.

"Namun ramai yang tidak menyedarinya kerana ditenggelamkan oleh rasa pahit kopi tersebut," katanya.

Menurut Prof.Shariza, selain kandungan gula yang tinggi, kebanyakan minuman 3-in-1 yang dijual di pasaran juga menggunakan krimmer susu bukan tenusu yang merupakan sejenis lemak tepu yang boleh membahayakan kesihatan kerana ia boleh menyumbat saluran arteri darah dan seterusnya menyebabkan penyakit koronari jantung dan angin ahmar.

Kesannya, para pesakit jantung atau diabetes yang minum minuman itu secara tidak terkawal boleh menyebabkan penyakit mereka menjadi lebih serius.

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Sep 21, 2016 8:44 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Ratusan pekerja Petronas mungkin hilang kerja

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net


Ratusan pekerja Petronas mungkin terpaksa mencari kerja baru tidak lama lagi susulan langkah pengurangan pekerja syarikat gas dan minyak itu.

Memetik sumber, The Wall Street Journal melaporkan Petronas sedang meneliti untuk memotong lebih 700 kerja susulan harga minyak yang terus-terusan rendah.
Ia juga memetik kenyataan Petronas Selasa lalu yang menyebut syarikat itu akan terus menyemak semula strategi perniagaan dan tahap-tahap perjawatan untuk menyesuaikan dengan perubahan itu.

"Amalan transformasi" itu melibatkan keseluruhan kumpulan Peronas, termasuk di peringkat anak syarikat.

"Lebih banyak maklumat akan didedahkan pada masa yang sesuai," Petronas dilaporkan sebagai berkata.

Syarikat itu pada Mac lalu mengumumkan bahawa lebih 1,000 kerja bertindih bawah amalan transformasi itu dan usaha sedang dilakukan untuk menempatkan semula pekerja-pekerja terjejas.

Menurut WSJ, Petronas mempunyai 53,000 pekerja setakat penghujung tahun lalu, berdasarkan laporan tahunannya.

Pada Ogos lalu, sebanyak 96 peratus keuntungan Petronas berkurangan pada suku terakhir susulan harga minyak yang murah.

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Sep 21, 2016 8:48 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Teh Kurus Untuk Buang Angin & Lemak

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

Kaum wanita sanggup cuba macam-macam produk untuk rasa sihat dan kekal cantik. Kali ini mungkin anda yang gemar petua tradisional boleh cuba minum air mujarab ini untuk buang angin dalam badan dan lemak degil untuk kurus secara sihat. Semak dulu bahan-bahan yang diperlukan...

Bahan-bahan:
Green tea
Lemon
Halia
Bekas air
Pisau
Papan pemotong.
Kettle air

1. Masukkan bahan-bahan yang sudah dipotong dalam kettle, kemudian tambah air.

2. Sebelum masukkan teh, potong label teh dan potong separuh dari tali.

4. Apabila mendidih, boleh minum panas atau sejuk.

Anda boleh buat banyak dan simpan dalam peti ais.

Minum dua kali sehari, pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur. Nak minum banyak kali pun boleh.

Selamat mencuba!

Kredit: anisfarhana Nur

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Sep 21, 2016 6:11 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Silap gaya kena gastricsusah nak drive** kalau dah kena gastric

On Wednesday, September 21, 2016 11:48 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


   

| Teh Kurus Untuk Buang Angin & Lemak

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net |

 

Kaum wanita sanggup cuba macam-macam produk untuk rasa sihat dan kekal cantik. Kali ini mungkin anda yang gemar petua tradisional boleh cuba minum air mujarab ini untuk buang angin dalam badan dan lemak degil untuk kurus secara sihat. Semak dulu bahan-bahan yang diperlukan...

Bahan-bahan:
Green tea
Lemon
Halia
Bekas air
Pisau
Papan pemotong.
Kettle air
 1. Masukkan bahan-bahan yang sudah dipotong dalam kettle, kemudian tambah air.

2. Sebelum masukkan teh, potong label teh dan potong separuh dari tali.

4. Apabila mendidih, boleh minum panas atau sejuk.

Anda boleh buat banyak dan simpan dalam peti ais. 

Minum dua kali sehari, pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur. Nak minum banyak kali pun boleh.

Selamat mencuba!

Kredit: anisfarhana Nur  http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/ "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
#yiv2000555255 #yiv2000555255 -- #yiv2000555255ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mkp #yiv2000555255hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mkp #yiv2000555255ads {margin-bottom:10px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mkp .yiv2000555255ad {padding:0 0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mkp .yiv2000555255ad p {margin:0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mkp .yiv2000555255ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-sponsor #yiv2000555255ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-sponsor #yiv2000555255ygrp-lc #yiv2000555255hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-sponsor #yiv2000555255ygrp-lc .yiv2000555255ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255activity span {font-weight:700;}#yiv2000555255 #yiv2000555255activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv2000555255 #yiv2000555255activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv2000555255 #yiv2000555255activity span span {color:#ff7900;}#yiv2000555255 #yiv2000555255activity span .yiv2000555255underline {text-decoration:underline;}#yiv2000555255 .yiv2000555255attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv2000555255 .yiv2000555255attach div a {text-decoration:none;}#yiv2000555255 .yiv2000555255attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv2000555255 .yiv2000555255attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv2000555255 .yiv2000555255attach label a {text-decoration:none;}#yiv2000555255 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv2000555255 .yiv2000555255bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv2000555255 .yiv2000555255bold a {text-decoration:none;}#yiv2000555255 dd.yiv2000555255last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv2000555255 dd.yiv2000555255last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv2000555255 dd.yiv2000555255last p span.yiv2000555255yshortcuts {margin-right:0;}#yiv2000555255 div.yiv2000555255attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv2000555255 div.yiv2000555255attach-table {width:400px;}#yiv2000555255 div.yiv2000555255file-title a, #yiv2000555255 div.yiv2000555255file-title a:active, #yiv2000555255 div.yiv2000555255file-title a:hover, #yiv2000555255 div.yiv2000555255file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv2000555255 div.yiv2000555255photo-title a, #yiv2000555255 div.yiv2000555255photo-title a:active, #yiv2000555255 div.yiv2000555255photo-title a:hover, #yiv2000555255 div.yiv2000555255photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv2000555255 div#yiv2000555255ygrp-mlmsg #yiv2000555255ygrp-msg p a span.yiv2000555255yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv2000555255 .yiv2000555255green {color:#628c2a;}#yiv2000555255 .yiv2000555255MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv2000555255 o {font-size:0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255photos div {float:left;width:72px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255photos div div {border:1px solid #666666;min-height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255reco-category {font-size:77%;}#yiv2000555255 #yiv2000555255reco-desc {font-size:77%;}#yiv2000555255 .yiv2000555255replbq {margin:4px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mlmsg select, #yiv2000555255 input, #yiv2000555255 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mlmsg pre, #yiv2000555255 code {font:115% monospace;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-mlmsg #yiv2000555255logo {padding-bottom:10px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-msg p#yiv2000555255attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-reco #yiv2000555255reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-sponsor #yiv2000555255ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-sponsor #yiv2000555255ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-sponsor #yiv2000555255ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv2000555255 #yiv2000555255ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv2000555255

Wed Sep 21, 2016 8:48 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Dead Simple Trick Brings Any Battery Back To Life (Never Buy Batteries Again)
http://homepowersolutions.org

Bring your old batteries back to life again - Just Like New!
We all know batteries are expensive and prices keep going up.

The average family is spending more and more of their hard earned money each month on all kinds of batteries…

But it doesn't have to be like this because there's finally a better way!

It's called the EZ Battery Reconditioning program and it teaches people how to bring nearly any type of dead battery back to life again - just like new!

It's simple, quick ...and really works!

In fact, over 19,000 people are already using this!

I Was Not Expecting It To Be That Easy…

"I was just about to buy a new battery for my car but was able to use your guide to quickly recondition my old battery instead!

That already saved me over $100 and there are so many other batteries I am going to recondition now too! Thank you!"

Stephanie Mota, Arizona

Just think about it...

How much of your hard earned money do you spend on replacement batteries for your car, laptop, cell phone, electronics, and other devices?

The average person spends over $15,000 in their lifetime!

But what if you could instead bring old batteries back to life again and re-use them?

You'd nearly eliminate the need to buy new expensive batteries ever again!

And here's what's great...

It's simple and quick to do with the EZ Battery Reconditioning program! But the big battery companies don't want you to know how to do this, so most people don't even know it's possible

But if you check out this video, you'll know how!

>> Click here to watch the free presentation <<

If your batteries die, DON'T THROW THEM OUT! If you have a box of old batteries, SAVE THEM!

You can bring these back to 100% of their original working condition again and save yourself a small fortune!

The EZ Battery Reconditioning program is simple, quick, and very effective. And because of this, there is a lot of buzz surrounding this breakthrough system right now.

We were given the opportunity to check it out for ourselves and we can report that it really works. The simple system is truly astonishing!

It works on nearly every single battery type and it's so simple and quick to do, anybody can do this to bring their dead batteries back to life again.

This new method will save you thousands of dollars on the cost of batteries over your lifetime!

This Just Saved Me Hundreds Of Dollars!

"Thank you for your help reconditioning my batteries. I was just about to throw out 3 old batteries that I thought were completely dead. But I was able to recondition them using your methods in less than 1 hour! This just saved me hundreds of dollars!"

Tom Brunson, Utah

Learn More In This Free Presentation...

Learn This Dead Simple Trick Now!

And not just that...

While most people are thrilled to just recondition and re-use their old household batteries, there are others taking it a step further!...

They're getting old batteries in bulk (for free), reconditioning them, and then selling them for huge profits!

And they're doing this for all kinds of batteries too... car batteries, laptop and cell phone batteries, golf cart batteries, forklift batteries, plus many other kinds!

And this brand new video presentation reveals how to do all of this!

Click the link below to check out the free video he just put up to learn the dead simple trick that brings any battery back to life again...

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Wed Sep 21, 2016 8:49 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



DULU INI MAKANAN ORANG MISKIN SEKARANG ORANG MISKIN DAH TAK MAMPU NAK MAKAN MAKANAN NI
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Sep 21, 2016 8:49 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Tiga Kanak-Kanak Nyaris Maut Digilis Kereta
siakapkeli.my

BEIJING 21 Sept: Rakaman litar tertutup (CCTV) selama 33 saat merakam detik cemas apabila tiga kanak-kanak di China digilis sebuah kereta ketika sedang bermain di tengah-tengah jalan raya, dalam kejadian yang berlaku di Shenzhen, pada 17 September lalu,

Rakaman CCTV pada awalnya menunjukkan tiga kanak-kanak terbabit sedang duduk di tengah-tengah jalan sebelum dihampiri sebuah kereta berwarna putih yang baru keluar dari simpang dipandu oleh seorang wanita, dan kelihatan kanka-kanak itu tidak menyedari kehadiran kereta terbabit.

Pemandu wanita yang tidak mengetahui akan kehadiran kanak-kanak itu, terus menekan minyak, menyebabkan ketiga-tiga budak lelaki malang tersebut, dua daripadanya dipercayai berusia lima tahun dan seorang lagi berusia enam tahun, terperosok masuk ke bawah kereta.
Menerusi rakaman CCTV itu, jelas kelihatan tangan seorang daripada kanak-kanak itu digilis tayar kereta sebelum pemandu wanita tersebut yang hanya dikenali sebagai Zeng menghentikan keretanya.

Kesemua kanak-kanak itu terselamat walaupun mengalami kecederaan patah tulang dan luka calar, menurut laporan portal People's Daily Online.

Zeng kemudiannya ditahan pihak polis untuk ujian alkohol tetapi dia didapati tidak mabuk dalam kejadian itu dan siasatan ke atas kes itu masih dijalankan tetapi tidak dapat dipastikan sama ada Zeng akan didakwa atas kejadian tersebut.

Namun ramai pengguna laman sosial percaya Zeng menggunakan telefon ketika memandu menyebabkan dia tidak perasan ketiga-tiga kanak-kanak berkenaan.

Sumber: MStar Online

http://jombelikacamata.blogspot.my/
http://camobackpackshopz.blogspot.com/

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: