Tuesday, September 17, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3709

15 New Messages

Digest #3709
1a
Fw: Fenomena Lambat Kahwin.. by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
1b
2
Fw: Kereta Import & Kereta Msia by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Kasihanilah, wahai kubur. by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5a
Re: Fw: Group Motosikal..SYM Kemalangan by "Nazri Ahtar" littlenoti
5b
5d
Re: Fw: Group Motosikal..SYM Kemalangan by "Savvy Merah" savvymerah07
6a
Lelong barang halfcut by "sheerina reen"
10.1
Re: Asyik jem je... by "NeO" hasrulnizar
11a

Messages

Tue Sep 17, 2013 9:05 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Fenomena Lambat Kahwin.. kenapa..??
Posted by Kedah Lanie

Fenomena kahwin lambat dalam seminar PUM

KUALA LUMPUR: Fenomena kahwin lambat di kalangan generasi muda Islam negara ini akan turut dibincangkan dalam Seminar Kebangsaan Maqasid Syariah anjuran Persatuan Ulama Malaysia, pada 21 dan 22 September ini.

Seminar dua hari yang berlangsung di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15, Shah Alam itu bertujuan memberi kefahaman tentang isu-isu semasa berkaitan kepenggunaan, pemilikan rumah, kebangkrapan dan kahwin lambat serta mencadangkan resolusi kepada isu-isu tersebut.

Seminar ini juga diadakan bertujuan menghimpunkan intelektual, pengamal perbankan, pendakwah-pendakwah tanah air untuk bertukar-tukar pendapat dan pandangan.

Dalam satu kenyataan media, Sekretariat Seminar menjelaskan, perancangan kewangan yang lemah dan kurangnya pengetahuan mengenai pengurusan wang menjadi faktor utama masalah hutang.

Situasi ini juga menyumbang kepada masalah muflis yang semakin meningkat saban tahun.

"Masalah kahwin lambat disebabkan oleh perkembangan dan perubahan sosiobudaya yang begitu pesat sekali. Perubahan ini adalah akibat kepesatan pembangunan, khususnya dalam bidang sosioekonomi dan pendidikan.

"Begitu juga harga rumah yang melambung tinggi merupakan satu masalah yang tidak boleh dipandang ringan. Walaupun kerajaan telah memperkenalkan Program Pemilikan Rumah Mampu Milik dan Skim Rumah Mesra Rakyat, namun hakikatnya masih ramai yang tidak mampu membeli rumah," kenyataan media itu dipetik.

Seminar ini terbuka kepada umum dan orang ramai yang ingin mendaftar diminta menghubungi 013-384 0710 (Azmi), 013-403 8507 (Suraya), 03-5512 4300 / 03-5511 4301 (Pejabat), 03-5511 4302 (Faks) dan emel: pumpusat@yahoo.com

Yang Dipertua PUM, Dato' Sheik Abdul halim Abd Kadir dijadual memberikan ucaptama berkisar topik Maqasid Syariah pada 21 September.

Antara pembentang kertas kerja ialah Pengarah Eksekutif, Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa Dalam Kewangan Islam (ISRA), Prof. Madya Dr. Mohamad Akram Laldin; Pengarah Urusan, Syarikat Perumahan Negara Bhd, Dato' Dr. Sr. Kamarul Rashdan Salleh; Pegawai Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) Bank Negara Malaysia, Muhamad Rapidi Mohd Darus; dan Pengerusi Pembangunan Sosial IKRAM & Naib Ketua Wanita IKRAM, Prof. Madya Dr Harlina Halizah Siraj.

Turut membentangkan kertas kerja ialah Ketua Unit Syariah, Bank Islam Malaysia Berhad (BIMB), Mohd Nazri Chik; Presiden Dewan Perdagangan Islam Malaysia (DPIM), Tan Sri Muhammad Ali Hashim; dan CEO, Perbadanan Wakaf Selangor, Abu Bakar Yang.

Yuran penyertaan RM150 bagi wakil agensi kerajaan dan swasta, RM100 (individu, perseorangan dan wakil NGO) serta RM50 bagi pelajar.

Tue Sep 17, 2013 7:14 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Kurangkanlah wang hantaran tu.. ikut sunah.. paling simple. tak payah
nak bentang2 kertas kerja.. buang masa jer.

On 18/09/2013 12:04 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
> 
>
>
> _Fenomena Lambat Kahwin.. kenapa..??_
>
> Posted by Kedah Lanie
> Fenomena kahwin lambat dalam seminar PUM
>
> **
> *KUALA LUMPUR: *Fenomena kahwin lambat di kalangan generasi muda Islam
> negara ini akan turut dibincangkan dalam Seminar Kebangsaan Maqasid
> Syariah anjuran Persatuan Ulama Malaysia, pada 21 dan 22 September ini.
>
> Seminar dua hari yang berlangsung di Auditorium Kompleks Kumpulan Media
> Karangkraf, Seksyen 15, Shah Alam itu bertujuan memberi kefahaman
> tentang isu-isu semasa berkaitan kepenggunaan, pemilikan rumah,
> kebangkrapan dan kahwin lambat serta mencadangkan resolusi kepada
> isu-isu tersebut.
>
> Seminar ini juga diadakan bertujuan menghimpunkan intelektual, pengamal
> perbankan, pendakwah-pendakwah tanah air untuk bertukar-tukar pendapat
> dan pandangan.
>
> Dalam satu kenyataan media, Sekretariat Seminar menjelaskan, perancangan
> kewangan yang lemah dan kurangnya pengetahuan mengenai pengurusan wang
> menjadi faktor utama masalah hutang.
>
> Situasi ini juga menyumbang kepada masalah muflis yang semakin meningkat
> saban tahun.
> "Masalah kahwin lambat disebabkan oleh perkembangan dan perubahan
> sosiobudaya yang begitu pesat sekali. Perubahan ini adalah akibat
> kepesatan pembangunan, khususnya dalam bidang sosioekonomi dan pendidikan.
>
> "Begitu juga harga rumah yang melambung tinggi merupakan satu masalah
> yang tidak boleh dipandang ringan. Walaupun kerajaan telah
> memperkenalkan Program Pemilikan Rumah Mampu Milik dan Skim Rumah Mesra
> Rakyat, namun hakikatnya masih ramai yang tidak mampu membeli rumah,"
> kenyataan media itu dipetik.
>
> Seminar ini terbuka kepada umum dan orang ramai yang ingin mendaftar
> diminta menghubungi 013-384 0710 (Azmi), 013-403 8507 (Suraya),
> 03-5512 4300 / 03-5511 4301 (Pejabat), 03-5511 4302 (Faks) dan emel:
> pumpusat@yahoo.com <mailto:pumpusat@yahoo.com>
>
> Yang Dipertua PUM, Dato' Sheik Abdul halim Abd Kadir dijadual memberikan
> ucaptama berkisar topik Maqasid Syariah pada 21 September.
>
> Antara pembentang kertas kerja ialah Pengarah Eksekutif, Akademi
> Penyelidikan Syariah Antarabangsa Dalam Kewangan Islam (ISRA), Prof.
> Madya Dr. Mohamad Akram Laldin; Pengarah Urusan, Syarikat Perumahan
> Negara Bhd, Dato' Dr. Sr. Kamarul Rashdan Salleh; Pegawai Agensi
> Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK) Bank Negara Malaysia, Muhamad
> Rapidi Mohd Darus; dan Pengerusi Pembangunan Sosial IKRAM & Naib Ketua
> Wanita IKRAM, Prof. Madya Dr Harlina Halizah Siraj.
>
> Turut membentangkan kertas kerja ialah Ketua Unit Syariah, Bank Islam
> Malaysia Berhad (BIMB), Mohd Nazri Chik; Presiden Dewan Perdagangan
> Islam Malaysia (DPIM), Tan Sri Muhammad Ali Hashim*; *dan CEO,
> Perbadanan Wakaf Selangor, Abu Bakar Yang.
>
> Yuran penyertaan RM150 bagi wakil agensi kerajaan dan swasta, RM100
> (individu, perseorangan dan wakil NGO) serta RM50 bagi pelajar.
>
>

Tue Sep 17, 2013 9:06 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kereta Import di luar murah mai Malaysia jual mahal, Kereta Malaysia di luar jual murah tapi di sini jual mahal..!!!
Posted by Kedah Lanie
King Jason


Lagi perbandingan harga kereta kat UK..cuba lihat kos sara hidup rendah kat negara orang dan banding dengan negara Kita yang mana FAKTA iaitu HUTANG ISI RUMAH TERTINGGI DI DUNIA IALAH NEGARA MALAYSIA.

Antara PENYEBAB rakyat berhutang ialah HARGA KERETA GILA MAHAL.

Rakyat Malaysia dibeban hutang yang sebenarnya boleh dielak..Tetapi disebabkan 46% masih BANGGANG maka BN terpilih memerintah dan TERUS MEMBANGGANGKAN rakyatnya dengan kos sara hidup tinggi.

Sebuah VW Golf GTi (gambar) dijual di UK dengan harga siap kirakan currency lagi iaitu RM46k sebuah.

Di UK..rakyat bekerja kerani cuma simpan gaji 3 bulan untuk beli kereta berkenaan. HUTANG LANGSAI..hati senang.

Di negara yang HUTANG ISI RUMAH TERTINGGI DI DUNIA ( akhbar dan tv tak umumkan ) Kereta yang sama ini dijual dengan harga RM225k!!!!!!!

Bayangkan..kereta berharga RM46k ..bila bawa masuk kenegara kita terus MAHAL GILA jadi RM225K .

Bila beli..hutang 9 tahun..kan bodoh namanya? Nampak tak rakyat teraniaya? Tapi masih jugak pangkah BN!!! Puiihh

Senarai Negara Yang Menjual Kereta Dengan Harga Mahal 2013.
malaysiaberih.blogspot
amenoworld.blogspot.

Top Ten. Mahu tahu Malaysia ada atau tidak dalam senarai ini? Mahu tahu Malaysia di kedudukan yang ke berapa?

Meh kita lihat kedudukan negara kita di tangga yang ke berapa.

BTW, kajian ini dilakukan oleh laman blog ==> http://jalopnik.com/the-ten-most-expensive-places-to-buy-a-car-1256855393

Blog tue memang khusus bercerita pasal kereta.

Kali neh mereka buat perbandingan specific mengenai harga kereta Toyota PRIUS, FR-S Scion ataupun kedua2nya sekali. Kat bawah neh mencatatkan 10 tempat di mana harga2 jualan kereta di negara2 tersebut di anggap mahal.

Di anggap mahal pada mereka2 yang participate dalam survey tersebut, yakni rakyat di negara2 tersebut. Perbandingan ini tidak menyeluruh dan terperinci. Jika nak jadikan ia sebagai bahan kajian, mohon rujuk kepada bahan yang ilmiah dan terbukti.

10. Cuba. = harga tidak direkodkan.

9. Korea Utara. = harga tidak direkodkan.

8. St. Kitts And Nevis. = harga tidak direkodkan.

7. United Kingdom. = $39,031 [FR-S Scion, lihat gambar]

6. Brazil. $36,559 [merujuk kepada PRIUS]

5. China. $43,919 [FR-S]

4. Nicaragua. = harga tidak direkodkan.

3. Indonesia. $59,666 [FR-S]

2. Malaysia. $73,529 [FR-S]

1. Singapura. $135,421 [FR-S]

Untuk rekod, perbandingan ini dilakukan dengan convert matawang. Ada matawang rendah nilainya, ada yang tinggi nilainya. Yang neh kena fahamkan juga. Di UK dorang guna POUND STERLING. Dan perbandingan ini disumbangkan oleh rakyat2 yang duduk di negara tersebut sebelum dibandingkan dan meletakkan negara2 tersebut dalam kedudukan ini.

Amek contoh harga kereta di UK. Harga $36k tue dah termasuk insurans dan itu untuk harga kereta baru. Currency di convert dengan nilai US. Kalau ikut tangga gaji UK pada mereka murah lagi. Tapi disebabkan convert, kita nampak mahal. Kerana perbezaan nilai matawang. BTW, dengan harga yang sedia ada pun pada mereka MAHAL disebabkan insurans. Hello, ada ke orang yang p UK nak kata harga kereta di negara itu MAHAL. Bahkan rakyat luar asyik puji je harga barang2 kat UK murah. Adakah mereka tak bersyukur atau apa? Jelas kat sini mereka ialah rakyat yang sentiasa berfikir begini. Aku tahu sebagai rakyat aku boleh dapat yang lebih baik, lebih murah dan lebih bagus dari ini.

Hehe.

Mentaliti mereka dan mentaliti kebanyakkan rakyat di negara ini memang jauh berbeza. Siyes. Cuba baca di ruangan komen kat blog tersebut. Boleh nampak macam mana mereka berfikir. Dan yes, takde komen2 yang pergi menyalahkan Islam, propaganda yahudi ataupun ini semua agenda syiah. Wow. Mereka takde masalah untuk focus pada perbincangan rupanya.

Yang menarik, individu yang mencalonkan kedudukan harga kereta di Malaysia mahal ==> http://jalopnik.com/i-would-like-to-nominate-malaysia-where-in-malaysia-t-1251744055

Telah menerima respon dari seseorang yang merasakan hey penjualan kereta di Malaysia tak la seteruk di Singapore pun..

At least you don't have to contend with COE, and actually have the choice of buying a nice, interesting used '90s car, rather than having all of them disappear from the roads. Plus, your fuel is subsidised as well. Trust me, it's a lot more miserable being an enthusiast in Singapore.

Rakyat, di mana2 negara sekalipun, rasanya sama aje kan?

KAH KAH KAH

Oke bai.

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/2013/09/senarai-negara-yang-menjual-kereta.html#ixzz2f9qDn75t

a.. Mohana Sundaram · Polimas
Di Singapura sistem pengangkutan awam sangat bagus. tak pakai kereta pun takpe..

a..
Acik Adrastos
cam tipu jek. sekarang harga prius around 145 ribu je kot

a..
Kato Korek · Works at KKM
masih murah dari negara jiran :p

a..
Abu Hashim Jalal · Top Commenter · Works at Panasonic HA Air-Conditioning (M) Sdn Bhd ·
malaysia.....

a..
Gua Videos
keh³..

Tue Sep 17, 2013 9:06 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kasihanilah, wahai kubur.
telokbakong.blogspot
barabarajiwa.blogspot.

Posted by barajiwa

jari jemarilah yang kubiasakan
sebelum jasad seluruh kembali
doanya sentiasa diulang-ulang:
kasihanilah daku wahai kubur

Tue Sep 17, 2013 9:07 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Dengki Dan Irihati Biarlah Pada Tempatnya
Posted by Kedah Lanie
oleh Nasrudin Hassan

Riwayat: Riwayat Hadith al-Bukhari

Hadith:

Rasulullah saw. Bersabda bermaksud: Tidak boleh iri hati melainkan dalam dua perkara iaitu: Seseorang yang telah dikurniakan Allah harta lalu dibelanjakan hartanya itu kejalan yang benar (yang diredhai oleh Allah) dan orang yang dikurniakan oleh Allah ilmu pengetahuan, lalu ia mengeluarkan sesuatu hukum berpandukan ilmunya (al-Quran dan Hadith) serta diajarkannya pula kepada orang lain.

Huraian Hadith:

1. Islam melarang umatnya berperasaan hasad dengki dan iri hati melainkan kepada perkara-perkara yang boleh mendatangkan kebaikan Sahaja.

2. Islam tidak membenarkan orang yang mengeluarkan hukum tanpa terlebih dahulu merujuk kepada al-Quran dan Hadith, sebaliknya melayani tekanan hawa nafsu dan kepentingan diri sendiri semata-mata.

3. Islam melarang umatnya berperasaan cemburu buta dan iri hati terhadap sesama manusia melainkan didalam dua perkara:
i) Merasa iri hati terhadap orang yang beramal dengan ilmu yang dipelajarinya serta mengajarkannya pula kepada orang lain.
ii) Orang yang dikurniakan harta dan membelanjakan hartanya itu dijalan yang diredhai oleh Allah.

Tue Sep 17, 2013 6:14 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

kesian. beli kereta beribu2, hutang bertahun2, tapi tak reti guna signal.
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: Sukri Farah <farah33sukri@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, September 17, 2013 2:16 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Group Motosikal..SYM Kemalangan


 
...betul tu......at least bagi la signal lampu ke tangan ke?.....supaya org lain tahu...
...ni main masuk je......mana nk sempat nak brek.......

2013/9/17 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>


>biar padan muka driver 4 wheel tu.. eloknya masukkan dlm internet bagi
>warning kat orang lain. serius cakap kalau tak kena belasah memang
>takkan serik orang mcm ni. aku penah xsiden dgn keta uturn ikut suka
>hati mcm ni & byk kali nyaris xsiden sebab kes mcm ni.
>
>kalau dah terlepas simpang tu lajak le ke depan cari tempat uturn yg
>selamat.. jangan main redah pusing / undur ke belakang mcm tu je. Biasa
>orang mcm ni akan tgk keta jer.. motor dia tak alert terus pusing.
>
>On 16/09/2013 10:59 PM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>>
>>
>>
>> _Gambar Kemalangan [ Dahsyat ] Group Motosikal..SYM Kemalangan di
>> Cherating Terengganu.. _
>>
>> wasukalu.com
>> kachipemas.blogspot.
>> Posted by Abu Luqman <https://plus.google.com/113961483334628710596>
>> <http://4.bp.blogspot.com/-9gGZyXpjTIE/UjXDkXKGJjI/AAAAAAAAO9k/7YXw5jViDTA/s1600/sym.jpg>
>> Hati-hati di jalan raya
>>
>> Admin mendapat berita tentang kemalangan group motosikal berkuasa besar
>> dari Penang di Cherating berhampiran sempadan
>> Terengganu-Pahang.Terengganu today
>>
>>
>> Kepala hampir digilis tayar, peserta konvoi terbabit kemalangan ngeri
>>
>> <http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0080.jpg>
>> KUANTAN – Lima orang penunggang motosikal cedera parah apabila motosikal
>> yang mereka tunggangi terlibat dalam satu kemalangan dengan sebuah
>> kenderaan pacuan empat roda di KM 47 jalan Kemaman-Kuantan petang tadi
>> berhampiran simpang Suria Beach Resort.
>> <http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0079.jpg>
>> Kejadian dilaporkan berlaku apabila kenderaan pacuan empat roda itu
>> membuat pusingan U sebelum dilanggar empat buah motosikal yang berkonvoi
>> bersama lebih 45 buah motosikal yang lain.
>> Lima orang yang cedera parah telah dihantar ke hospital Kemaman untuk
>> rawatan lanjut manakala pemandu kenderaan pacuan empat roda itu cedera
>> setelah dipukul oleh peserta konvoi yang lain.
>>
>>
>

Tue Sep 17, 2013 9:45 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

bawak la laju mana pun tapi pastikan jarak pemanduan yang selamat.

2013/9/17 Sukri Farah <farah33sukri@gmail.com>

> **
>
>
> ...betul tu......at least bagi la signal lampu ke tangan ke?.....supaya
> org lain tahu...
> ...ni main masuk je......mana nk sempat nak brek.......
>
>
> 2013/9/17 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>
>> **
>>
>>
>> biar padan muka driver 4 wheel tu.. eloknya masukkan dlm internet bagi
>> warning kat orang lain. serius cakap kalau tak kena belasah memang
>> takkan serik orang mcm ni. aku penah xsiden dgn keta uturn ikut suka
>> hati mcm ni & byk kali nyaris xsiden sebab kes mcm ni.
>>
>> kalau dah terlepas simpang tu lajak le ke depan cari tempat uturn yg
>> selamat.. jangan main redah pusing / undur ke belakang mcm tu je. Biasa
>> orang mcm ni akan tgk keta jer.. motor dia tak alert terus pusing.
>>
>> On 16/09/2013 10:59 PM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>> >
>> >
>> >
>> > _Gambar Kemalangan [ Dahsyat ] Group Motosikal..SYM Kemalangan di
>> > Cherating Terengganu.. _
>> >
>> > wasukalu.com
>> > kachipemas.blogspot.
>> > Posted by Abu Luqman <https://plus.google.com/113961483334628710596>
>> > <
>> http://4.bp.blogspot.com/-9gGZyXpjTIE/UjXDkXKGJjI/AAAAAAAAO9k/7YXw5jViDTA/s1600/sym.jpg
>> >
>> > Hati-hati di jalan raya
>> >
>> > Admin mendapat berita tentang kemalangan group motosikal berkuasa besar
>> > dari Penang di Cherating berhampiran sempadan
>> > Terengganu-Pahang.Terengganu today
>> >
>> >
>> > Kepala hampir digilis tayar, peserta konvoi terbabit kemalangan ngeri
>> >
>> > <
>> http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0080.jpg
>> >
>> > KUANTAN � Lima orang penunggang motosikal cedera parah apabila motosikal
>> > yang mereka tunggangi terlibat dalam satu kemalangan dengan sebuah
>> > kenderaan pacuan empat roda di KM 47 jalan Kemaman-Kuantan petang tadi
>> > berhampiran simpang Suria Beach Resort.
>> > <
>> http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0079.jpg
>> >
>> > Kejadian dilaporkan berlaku apabila kenderaan pacuan empat roda itu
>> > membuat pusingan U sebelum dilanggar empat buah motosikal yang berkonvoi
>> > bersama lebih 45 buah motosikal yang lain.
>> > Lima orang yang cedera parah telah dihantar ke hospital Kemaman untuk
>> > rawatan lanjut manakala pemandu kenderaan pacuan empat roda itu cedera
>> > setelah dipukul oleh peserta konvoi yang lain.
>> >
>> >
>>
>
>
>

Tue Sep 17, 2013 10:17 pm (PDT) . Posted by:

"tanya saya"

pernah tgk kete yang silap jalan terus reverse. Rupanya kat belakang kete
tu ade motor yang tgh laju.. tk sempat brek.. accident... tak pasti camana
nasib org yg bawak motor...

2013/9/18 Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com>

> **
>
>
> bawak la laju mana pun tapi pastikan jarak pemanduan yang selamat.
>
>
>
> 2013/9/17 Sukri Farah <farah33sukri@gmail.com>
>
>> **
>>
>>
>> ...betul tu......at least bagi la signal lampu ke tangan ke?.....supaya
>> org lain tahu...
>> ...ni main masuk je......mana nk sempat nak brek.......
>>
>>
>> 2013/9/17 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
>>
>>> **
>>>
>>>
>>> biar padan muka driver 4 wheel tu.. eloknya masukkan dlm internet bagi
>>> warning kat orang lain. serius cakap kalau tak kena belasah memang
>>> takkan serik orang mcm ni. aku penah xsiden dgn keta uturn ikut suka
>>> hati mcm ni & byk kali nyaris xsiden sebab kes mcm ni.
>>>
>>> kalau dah terlepas simpang tu lajak le ke depan cari tempat uturn yg
>>> selamat.. jangan main redah pusing / undur ke belakang mcm tu je. Biasa
>>> orang mcm ni akan tgk keta jer.. motor dia tak alert terus pusing.
>>>
>>> On 16/09/2013 10:59 PM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>>> >
>>> >
>>> >
>>> > _Gambar Kemalangan [ Dahsyat ] Group Motosikal..SYM Kemalangan di
>>> > Cherating Terengganu.. _
>>> >
>>> > wasukalu.com
>>> > kachipemas.blogspot.
>>> > Posted by Abu Luqman <https://plus.google.com/113961483334628710596>
>>> > <
>>> http://4.bp.blogspot.com/-9gGZyXpjTIE/UjXDkXKGJjI/AAAAAAAAO9k/7YXw5jViDTA/s1600/sym.jpg
>>> >
>>> > Hati-hati di jalan raya
>>> >
>>> > Admin mendapat berita tentang kemalangan group motosikal berkuasa besar
>>> > dari Penang di Cherating berhampiran sempadan
>>> > Terengganu-Pahang.Terengganu today
>>> >
>>> >
>>> > Kepala hampir digilis tayar, peserta konvoi terbabit kemalangan ngeri
>>> >
>>> > <
>>> http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0080.jpg
>>> >
>>> > KUANTAN � Lima orang penunggang motosikal cedera parah apabila
>>> motosikal
>>> > yang mereka tunggangi terlibat dalam satu kemalangan dengan sebuah
>>> > kenderaan pacuan empat roda di KM 47 jalan Kemaman-Kuantan petang tadi
>>> > berhampiran simpang Suria Beach Resort.
>>> > <
>>> http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0079.jpg
>>> >
>>> > Kejadian dilaporkan berlaku apabila kenderaan pacuan empat roda itu
>>> > membuat pusingan U sebelum dilanggar empat buah motosikal yang
>>> berkonvoi
>>> > bersama lebih 45 buah motosikal yang lain.
>>> > Lima orang yang cedera parah telah dihantar ke hospital Kemaman untuk
>>> > rawatan lanjut manakala pemandu kenderaan pacuan empat roda itu cedera
>>> > setelah dipukul oleh peserta konvoi yang lain.
>>> >
>>> >
>>>
>>
>>
>
>

Tue Sep 17, 2013 10:53 pm (PDT) . Posted by:

"Savvy Merah" savvymerah07



 
betul tu kasi ajar sikit... aku hari-hari org potong Q.. naik menyirap saja .. rasa macam nak sekeh kepala diorg... jalan moto la bro... celaka betul orang -orang macam tu ..membahayakan ...penunggang motor betul..

________________________________
From: Sukri Farah <farah33sukri@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, September 17, 2013 2:16 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Group Motosikal..SYM Kemalangan


 
...betul tu......at least bagi la signal lampu ke tangan ke?.....supaya org lain tahu...
...ni main masuk je......mana nk sempat nak brek.......

2013/9/17 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>


>biar padan muka driver 4 wheel tu.. eloknya masukkan dlm internet bagi
>warning kat orang lain. serius cakap kalau tak kena belasah memang
>takkan serik orang mcm ni. aku penah xsiden dgn keta uturn ikut suka
>hati mcm ni & byk kali nyaris xsiden sebab kes mcm ni.
>
>kalau dah terlepas simpang tu lajak le ke depan cari tempat uturn yg
>selamat.. jangan main redah pusing / undur ke belakang mcm tu je. Biasa
>orang mcm ni akan tgk keta jer.. motor dia tak alert terus pusing.
>
>On 16/09/2013 10:59 PM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>>
>>
>>
>> _Gambar Kemalangan [ Dahsyat ] Group Motosikal..SYM Kemalangan di
>> Cherating Terengganu.. _
>>
>> wasukalu.com
>> kachipemas.blogspot.
>> Posted by Abu Luqman <https://plus.google.com/113961483334628710596>
>> <http://4.bp.blogspot.com/-9gGZyXpjTIE/UjXDkXKGJjI/AAAAAAAAO9k/7YXw5jViDTA/s1600/sym.jpg>
>> Hati-hati di jalan raya
>>
>> Admin mendapat berita tentang kemalangan group motosikal berkuasa besar
>> dari Penang di Cherating berhampiran sempadan
>> Terengganu-Pahang.Terengganu today
>>

>>
>> Kepala hampir digilis tayar, peserta konvoi terbabit kemalangan ngeri
>>
>> <http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0080.jpg>
>> KUANTAN – Lima orang penunggang motosikal cedera parah apabila motosikal
>> yang mereka tunggangi terlibat dalam satu kemalangan dengan sebuah
>> kenderaan pacuan empat roda di KM 47 jalan Kemaman-Kuantan petang tadi
>> berhampiran simpang Suria Beach Resort.
>> <http://terengganutoday.com/index/wp-content/uploads/2013/09/wpid-IMG-20130915-WA0079.jpg>
>> Kejadian dilaporkan berlaku apabila kenderaan pacuan empat roda itu
>> membuat pusingan U sebelum dilanggar empat buah motosikal yang berkonvoi
>> bersama lebih 45 buah motosikal yang lain.
>> Lima orang yang cedera parah telah dihantar ke hospital Kemaman untuk
>> rawatan lanjut manakala pemandu kenderaan pacuan empat roda itu cedera
>> setelah dipukul oleh peserta konvoi yang lain.
>>
>>
>

Tue Sep 17, 2013 6:15 pm (PDT) . Posted by:

"sheerina reen"



Lelong barang-barang halfcut murah2 hari ini Jumaat (23/08/2013)
Lokasi - Kedai di Batu Caves Selangor
Waktu - 8.30mlm - 10.30mlm
Call - 019-3055777 (Re Fa) 
Facebook - Re fa

Tue Sep 17, 2013 7:00 pm (PDT) . Posted by:

Sy xboleh sent email laaa tolonggggg

Sent by Maxis from my BlackBerry� smartphone

-----Original Message-----
From: automobil@yahoogroups.com
Sender: automobil@yahoogroups.com
Date: 1 Sep 2013 23:22:05
To: <automobil@yahoogroups.com>
Reply-To: automobil@yahoogroups.com
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - File - Pengumuman - Sekatan Email


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Kepada ahli-ahli group yang telah "DISEKAT" dari menghantar email ke
group dan inginkan status normal (Boleh Post ke Group) sila email ke
automobil-owner@yahoogroups.com untuk tindakan lanjut.

Kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh mereka yang ditarik
keistimewaan menghantar email ialah:
1. Menghantar email yang tidak berkaitan Automobil.
2. Spam.
3. Menghantar virus samada sengaja atau tidak sengaja (pastikan anti
virus anda diupdate).
4. Skim cepat kaya, mlm dan lain-lain lagi.

Kepada semua ahli group yang semakin meningkat(keahlian terkini 6301
members)diharap dapat bekerjasama dengan moderator dengan tidak
melakukan kesalahan-kesalahan diatas supaya anda tidak menghadapi
masalah pada masa akan datang.

Kerjasama anda dihargai.

Sekian, terima kasih.
Irwan
AutomobilOwner

Tue Sep 17, 2013 7:13 pm (PDT) . Posted by:

Agak2 dah sampai mane dah diorang tu...

Sent by Maxis from my BlackBerry� smartphone

-----Original Message-----
From: Sukri Farah <farah33sukri@gmail.com>
Sender: automobil@yahoogroups.com
Date: Mon, 2 Sep 2013 11:54:45
To: <automobil@yahoogroups.com>
Reply-To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Balik Kampung Dari UK Ke
Kedah naik Caravan

...still kat turki ...tgh makan kebab agaknye......
...ini fb nye.......https://www.facebook.com/byroadtomalaysia


2013/8/30 Fairuz Mohamad <jcf7589@rocketmail.com>

>
> sahabat yang buat perjalanan ni dah sampai malaysia ker??
>
>
> A journey of thousand miles starts with one step.
> Good judgement comes from experience and experience comes from bad judgement.."pacat"
>
>
> ------------------------------
> *From:* MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
> *To:* automobil@yahoogroups.com
> *Sent:* Friday, July 19, 2013 10:19 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Balik Kampung Dari
> UK Ke Kedah naik Caravan
>
> Ada sponsor tak?
>
> On 19/07/2013 12:46 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>
>
>
> *Perghh, best gila habaq hang - Balik Kampung Dari UK Ke Kedah naik
> Caravan*
> Posted by Kedah Lanie
> Posted by Johan Harith
> Balik Kampung Dari UK Ke Kedah Dalam Masa 75 Hari Di Bulan Puasa!!
> Perghh, best gila habaq hang!
>
> Sebuah keluarga seramai enam orang dari Malaysia, bakal menghasilkan rekod
> baru dengan balik kampung dari United Kingdom ke Kedah, Malaysia hanya
> dengan memandu sebuah Caravan iaitu sejenis van yang mempunyai kelengkapan
> seperti di dalam rumah. Menariknya disini, mereka melakukan trip balik ke
> kampung ini pada bulan ramadhan. Kalau di negara barat, menggunakan Caravan
> untuk berpindah satu tempat ke satu tempat memang dah perkara biasa, cuma
> perbezaannya adalah jarak. Perjalanan keluarga ini akan merentasi 38 buah
> negara, selama 75 hari, dan sejauh 28, 646 km merentasi dua benua.
>
>
> <http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6879413623935203229>
>
> Keluarga ini juga menggunakan Caravan jenis Mercedes Sprinter 1998, dari
> Seaham, Sunderland ke Kubang Pasu, Kedah. Jamal Ismail, 44, bersama-sama
> isterinya, Sofinee, 38, dan 4 orang anaknya, iaitu Sabeera, 17, Sumrah, 13,
> Syameem, 15, dan Seif, 10, sudah lama merancang trip balik kampung yang
> awesome ni. Peh, aku drive dari KL ke Kelantan pun dah rasa penat gile,
> inikan plak dari UK ke Kedah, peh! Layankan gambar mereka dibawah yang
> awesome ni.
> <http://www.blogger.com/null>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Tue Sep 17, 2013 7:15 pm (PDT) . Posted by:

Memang terbaek....respect

Sent by Maxis from my BlackBerry� smartphone

Tue Sep 17, 2013 7:19 pm (PDT) . Posted by:

"NeO" hasrulnizar

Terbaik..  Toksah overhaul.  Kena beli baru..  Aku punya yamahacubchai pun sama 5 tahun zass tukar baru.  Aku pernah abes kat total rm1500 saje untuk overhaul +++ takmo dahhl serik..  Cubchai..  Enjin keccik so mmg due time 5-6 tahun je

Sent from Samsung Mobile

-------- Original message --------
From: bashah <bwasi@yahoo.com>
Date: 03/09/2013 4:33 PM (GMT+08:00)
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Asyik jem je...

brother...kira oklah tu motor hang tu dah buat 5 kali overhaul...
body engine dia tu dah kematu -- batang piston  mungkin tukar baru..tapi LUBANG enjin dah besar ....kalau manusia dah jadi tahap moyang ..dah menopause..tak boleh dah.
aku naik moto ikut undang aku .....setIAp mottor kapcahi aku lepas 6 tahun ready jerlah utk di tukar (kalau km lkurang 65,000km  4T ..takde overhaul engine..dg memoto sekali aku trade in..
pasal aku dah kena sekali buat oberhaul..beratus habis..tapi takelh pakai jugak..mati tengah jalan agi..nak tolak adui patah pinngang.....terus serik..
sori tak dapat jawab soalan tu...heheh

From: "agai@017"; <agai_disini@yahoo.com.my>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, September 3, 2013 4:11 PM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Asyik jem je...

 
Assalamualaikum...
 
Nak tanya pasal motor boleh? motor sy 125Z
sejak beli tahun 2004...rasanya dah 5 kali buat overhaul...
piston calar la....jem la....rod longgar la...
last sekali bulan 5 aritu....piston berlubang masa tgh sedap layan
staight line kt DUKE
bawak gi kedai....kena RM700+-
pomen tu pesan....jangan bawak lebih 80km/j selagi tak sampai 1000km
lepas tu boleh la bawak laju....yg penting pastikan 2T jangan kering
dan kalau boleh campurkan 2T sikit dalam tank petrol setiap kali isi penuh
masa overhaul tu...pomen tu dah besarkan sikit supply 2T...untuk elakkan
jem lagi kata,....lepas tu dia setting balik carburator...ejas minyak ngan angin
bagi sama rata....setting tu pun caj....
saya pun kata...oklah...janji aku leh bawak laju kalau
keadaan memerlukan...
 
nak dijadikan cita...
pagi td ada hal yg nak ena sampai ofis awal
saya pun pecut la...sampai 160km/j je...
terus jem balik...mati enjin terus...saya pun apa lagi tarik clutch
slow...lepas tu lepas clutch....idup balik enjin...
ah sudah...dia jadi balik....
lepas tu berhenti tepi jalan...ada dengar bunyi pelik mcm piston ring bunyi
lepas tu bau minyak...kompom dia buat hal balik....lepas tu terus gi opis
bawak mcm biasa...paling tinggi pun 100km je...tp tak berani dah rasa na bawak laju
 
persoalannya...
kenapa jadi lagi benda ni???
saya dah ikut pesan pomen.....minyak 2T cukup...pakai yg RM20 sebotol lagi
setiap kali isi minyak penuh campu sikit 2T tu....
tp still jem jugak...kenapa...kenapa???
 
apa yg patut sy buat skang ni...
nak repair dah kompom la kena repair...
beratus lagi tu....
tp nanti dah repair...jadi lagi camtu...
so?? apa nak buat?
 
mintak tolong pandangan kengkawan sikit dalam hal ni
untuk pengetahuan....sebelum ovehaul bulan 5 aritu
sy guna blok standard...
so lepas overhaul....piston besar skit la...
 
tolong ye sapa yg ada pengalaman dalam hal ni
pomen2 ke...
 
terima kasih...

Tue Sep 17, 2013 10:48 pm (PDT) . Posted by:

"jaghahha kkam" radak48ira

minkinp pnang dpt air free dri kedah kot...

________________________________
From: Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, September 11, 2013 12:48 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Terimakasih Dari Seluruh Rakyat Malaysia


 
aku tak pernah tahu harga bil air negeri² lain.
yang aku tahu cuma SAJ aje..
Tapi kalau ikutkan penggunaan air 35m³ ikut tarif SAJ = RM36.75
Yang mana aku kira jauh lebih mahal berbanding negeri² lain..
No wonder la teh O ais pun RM1.50..
*Kena kurangkan basuh kereta ni..
 
 
*berkaitan dengan automobil

2013/9/11 bashah <bwasi@yahoo.com>


>Ini kena tanya tauke banner...apapun tauke banner kayooo ;)
>
>
>pasal air aku tanya dr google...spt berikut...bawah sekali n.s bil air mahal lagi dari Penang ? ada org NS kat sini ? beri komen pls..
>
>
>*********************
>http://bidaman.blogspot.com/2013/08/tariff-air-di-pulau-pinang-paling.html
>
>
>
>Isu kenaikan surcharge bil air Pulau Pinang.
>
>Apa yg Pengurus Besar Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang kata: WCS (surcaj pemuliharaan air) tidak memberi kesan kepada 72% pengguna air domestik negeri ini yang menunjukkan seramai 332,103 daripada 460,966 pengguna tidak dikenakan surcaj itu.
>
>So jom kita tgok kiraan bil baru dan bil lama:
>
>Purata penggunaan air bg rakyat malaysia= 203 liter/person/day
>Purata saiz isi rumah bg setiap rumah di malaysia adalah 4-5org per rumah (Sumber Jabatan Perangkaan)
>So kita assume 6org per rumah
>
>Sebulan penggunaan air bg setiap rumah adalah=203x6x30=36 540 liter=36.54m3
>
>Pulau pinang (tarif rm0.31/m3 untuk 35m3, surcharge rm0.24/m3 untuk setiap 1m3 berikutnya)
>35m3 x 0.31=rm10.85
>1.54m3 x 0.24=rm0.37
>Jumlah bil=rm11.22
>
>Sekiranya surcharge pulau pinang naik menjadi rm0.48/m3
>35m3 x 0.31=rm10.85
>1.54m3 x 0.48=rm0.74
>Jumlah bil=rm11.59
>
>Maka kenaikan 37sen jika surcharge yang baru dikenakan..
>
>Untuk jumlah penggunaan air yang sama bagi negeri:
>
>Selangor (tarif rm0.77/m3, percuma 20m3)
>36.54m3 - 20m3 = 16.54m3
>16.54m3 x 0.77=rm12.74
>Jumlah bil=rm12.74
>
>Negeri Sembilan (tarif rm0.68/m3)
>36.54m3 x 0.68=rm24.85
>Jumlah bil=rm24.85
>
>Kesimpulan bagi jumlah yg sama (16.54m3), jumlah bil:
>Penang (surcharge lama) = rm11.22
>penang (surcharge baru) = rm11.59
>selangor = rm12.74
>negeri sembilan = rm24.85
>
>Kenaikan surcharge ini didapati tidak membebankan majoriti penduduk Pulau Pinang, tetapi hanya mempengaruhi bil air pengguna yg menggunakan air secara berlebihan yang rata-ratanya pengguna yg bergaji besar seperti yg mempunyai kolam renang dan sebagainya.
>
>Kita tggu pula kadar kenaikan bil elektrik dan try kira mcm ni nnti
>
>
>________________________________
> From: ML <allmailinglist@gmail.com>
>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>Cc: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
>Sent: Wednesday, September 11, 2013 8:09 AM
>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Terimakasih Dari Seluruh Rakyat Malaysia
>
>
>

>Salam pagi rabu..
>
>
>Cuma nak tanya sikit je, takde ke banner2
>lain yg berterimakasih kasih kerana pemerintah
>politik kerajaan negeri lain yg gagal mengawal
>kenaikan harga air misalnya penang ke atau 
>kegagalan situ dan sini?? :-)
>
>
>
>
>
>

>
>On 10 Sep, 2013, at 11:46 PM, "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg> wrote:
>
>

>>Terimakasih Dari Seluruh Rakyat Malaysia
>>telokbakong.blogspot
>>Posted by Telok Bakong
>> 
>><jutaan terima kasih.jpg><terima kasih bn.jpg>
>> 
>>Waw...banner
paling bagus..tanda bersyukur rakyat Malaysia kepada parti
pemerintah. 
>>
>>Terima kasih BN kerana menaikkan harga minyak dan
lantaran itu harga barang lain naik turuh tidak dan gagal
dikawal.
>>
>>Kenaikkan ini menyeronokkan kami.Lantaran itu..kami akan buat
kenduri kesyukuran setiap hari sampai raya cina..
>>
>>Ok?
>>
>>Dipetik
dari Facebook King Jason Ori
>> 
>
>

We are making changes based on your feedback, Thank you !
The Yahoo! Groups Product Blog
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

3 comments:

George Hammers said...

Adakah anda sedang mencari bantuan kewangan, Adakah anda sangat memerlukan bantuan kewangan?
Lihatlah Tiada lebih jauh kerana syarikat Gochel Kewangan di sini untuk memberikan anda jumlah pinjaman yang anda minta dengan syarat anda akan dapat membayar balik pinjaman.
Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 4% tanpa pemeriksaan kredit dan jaminan 100%.
Anda boleh hubungi kami untuk apa-apa jenis pinjaman termasuk pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, Pinjaman Rumah, Pinjaman Startup, dan lain-lain melalui e-mel AM_CREDIT@OUTLOOK.COM
Untuk maklumat lanjut atau untuk memohon e-mel kami dengan butir-butir di bawah.

Umur:
Nama penuh:
Jumlah Diperlukan:
Tempoh Pinjaman (masa bayar balik):
negara:
bandar:
Alamat Tetap:
seks:
Nombor telefon:
Pendapatan bulanan:
pekerjaan:
Keluarga terdekat:
Alamat rumah:
Alamat pejabat:
Nombor telefon:
Adakah anda memahami bahasa Inggeris:
pekerjaan:

Setelah maklumat ini diterima oleh syarikat saya, prosedur pinjaman akan bermula pantas menghubungi kami melalui e-mel AM_CREDIT@OUTLOOK.COM

George Hammers said...

Adakah anda sedang mencari bantuan kewangan, Adakah anda sangat memerlukan bantuan kewangan?
Lihatlah Tiada lebih jauh kerana syarikat Gochel Kewangan di sini untuk memberikan anda jumlah pinjaman yang anda minta dengan syarat anda akan dapat membayar balik pinjaman.
Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 4% tanpa pemeriksaan kredit dan jaminan 100%.
Anda boleh hubungi kami untuk apa-apa jenis pinjaman termasuk pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, Pinjaman Rumah, Pinjaman Startup, dan lain-lain melalui e-mel AM_CREDIT@OUTLOOK.COM
Untuk maklumat lanjut atau untuk memohon e-mel kami dengan butir-butir di bawah.

Umur:
Nama penuh:
Jumlah Diperlukan:
Tempoh Pinjaman (masa bayar balik):
negara:
bandar:
Alamat Tetap:
seks:
Nombor telefon:
Pendapatan bulanan:
pekerjaan:
Keluarga terdekat:
Alamat rumah:
Alamat pejabat:
Nombor telefon:
Adakah anda memahami bahasa Inggeris:
pekerjaan:

Setelah maklumat ini diterima oleh syarikat saya, prosedur pinjaman akan bermula pantas menghubungi kami melalui e-mel AM_CREDIT@OUTLOOK.COM

George Hammers said...

Adakah anda sedang mencari bantuan kewangan, Adakah anda sangat memerlukan bantuan kewangan?
Lihatlah Tiada lebih jauh kerana syarikat Gochel Kewangan di sini untuk memberikan anda jumlah pinjaman yang anda minta dengan syarat anda akan dapat membayar balik pinjaman.
Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 4% tanpa pemeriksaan kredit dan jaminan 100%.
Anda boleh hubungi kami untuk apa-apa jenis pinjaman termasuk pinjaman kereta, pinjaman perniagaan, Pinjaman Rumah, Pinjaman Startup, dan lain-lain melalui e-mel AM_CREDIT@OUTLOOK.COM
Untuk maklumat lanjut atau untuk memohon e-mel kami dengan butir-butir di bawah.

Umur:
Nama penuh:
Jumlah Diperlukan:
Tempoh Pinjaman (masa bayar balik):
negara:
bandar:
Alamat Tetap:
seks:
Nombor telefon:
Pendapatan bulanan:
pekerjaan:
Keluarga terdekat:
Alamat rumah:
Alamat pejabat:
Nombor telefon:
Adakah anda memahami bahasa Inggeris:
pekerjaan:

Setelah maklumat ini diterima oleh syarikat saya, prosedur pinjaman akan bermula pantas menghubungi kami melalui e-mel AM_CREDIT@OUTLOOK.COM