Friday, September 27, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3721

2 New Messages

Digest #3721
2
Fw: AES - Kenapa menteri, AG tak jawab? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Thu Sep 26, 2013 9:26 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bantulah Dia - Ulang alik dua kali sebulan
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

Keadaan hidung Firdaus selepas pembedahan pertama dilakukan.

ALOR SETAR - "Setiap dua kali sebulan, saya dan Firdaus berulang-alik dari Alor Setar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), Petaling Jaya, di Selangor untuk menjalani pemeriksaan ketumbuhan dihadapinya," demikian luah Rohani Ahmad, 52.

Rohani berkata, tahap kesihatan anak lelakinya, Mohd Firdaus Che Saad, 27, dilihat semakin baik, malah dia dibenarkan pulang ke rumah mereka di Lorong Pauh, di sini selepas menjalani pembedahan pertamanya pada 28 Mei lalu.

"Bagaimanapun, sejak pembedahan pertama itu berjalan baik, kami berdua perlu ke sana semula untuk menjalani pemeriksaan dan rawatan susulan berikutan Firdaus dijangkakan perlu menjalani pembedahan kedua demi memulihkan wajahnya.

"Malah, kini kami berdua sudah beberapa kali berulang-alik antara dua kawasan ini. Kami juga akan bergerak ke sana pada 30 September nanti berikutan Firdaus dikatakan perlu menjalani pemeriksaan susulan lagi keesokan harinya," katanya.

Katanya, mereka memerlukan perbelanjaan terutamanya dari segi kos pengangkutan dan makanan sebanyak RM200 setiap kali pergi dan balik dari hospital berkenaan, sedangkan pendapatannya sebagai pembantu rumah hanya RM400 sebulan.

Menurutnya, mereka berdua memerlukan kos pengangkutan kira-kira RM80 seorang untuk tiket bas pergi dan balik, manakala sekitar RM30 untuk teksi, malah ia belum dicampur lagi dengan perbelanjaan makan minum semasa di sana nanti.

Bagaimanapun, katanya, pendapatan bulanan diperoleh untuk menampung keperluan hidup mereka sekeluarga tidak menentu, sebaliknya ia bergantung kepada permintaan daripada masyarakat setempat terhadap perkhidmatannya.

Katanya, walaupun menerima bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM300 sebulan, namun dirinya masih tidak berkemampuan untuk menanggung segala kos sara hidup berkenaan seorang diri berikutan kebanyakan anaknya masih belajar.

Terdahulu, Sinar Harian melaporkan penderitaan seorang anak muda yang mengalami ketumbuhan bersaiz tiga sentimeter (cm) di hidungnya sehingga memaksa dirinya berhenti kerja disebabkan tidak dapat menjalankan tugas dengan baik.

Malahan, ketumbuhan dialami Firdaus telah mengakibatkan seluruh kehidupan sehariannya terjejas disebabkan matanya mulai kabur, pergerakannya terbatas dan sukar bernafas hingga menimbulkan kebimbangan terhadap seluruh ahli keluarganya.

Sementara, Firdaus sentiasa mengharapkan dirinya pulih semula dengan segera supaya dapat menjalani kehidupan seperti sedia kala dan kembali bekerja mencari rezeki untuk meringankan beban ibunya.

Justeru, orang ramai yang ingin meringankan kesulitan dialami Firdaus boleh membantu m dengan menghubunginya talian 019-523 9792 atau menyalurkan sumbangan melalui akaun CIMB Bank bernombor 0205-0129-8485-29 (Rohani Ahmad).

Thu Sep 26, 2013 9:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



AES: Kenapa menteri, AG tak jawab?

malaysiaberih.blogspot.
asalkanbukanumno.blogspot
by nazrium@yahoo.com (Muhammad Faizal)

KUALA LUMPUR: Zulhazmi turut memberitahu segala pengumuman atau tindakan kerajaan selama ini yang meminta malah mengugut penerima saman membayar saman atau membayar kompaun adalah tidak bersandarkan peruntukkan undang-undang.

AES: Kenapa menteri, AG tak jawab?

harakahdaily.net
Muhammad Faizal,

KUALA LUMPUR: Penasihat Undang-undang Kempen Anti Saman Ekopr (Kase), Zulhazmi Shariff hari ini mengulangi cabaran beliau agar Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Hussien dan juga Peguam Negara menunjukkan sepatah ayat di dalam saman Penguatkuasaan Automatik (AES) yang menyebut "saman hendaklah dibayar".

Jelasnya lagi, beliau sanggup untuk menjelaskan ke semua saman-saman tersebut jika ada perkataan yang mengarahkan saman tersebut hendaklah dibayar.

"Sebelum ini saya telah mengemukakan cabaran kepada Pemangku Menteri Pengangkutan dan Peguam Negara berhubung dengan saman AES agar menunjukkan sepatah ayat di dalam saman tersebut yang menyebut saman hendaklah dibayar.

"Serta tunjukkan satu ayat bahawa kompaun hendaklah dibayar, jika ada saya akan tunggu di kaunter Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bagi menjelaskan semua saman-saman AES," jelas beliau.

Tambah Zulhazmi lagi, sekiranya kerajaan gagal menunjukkan arahan tersebut beliau mengesa agar kerajaan menghapuskan dan melupuskan ke semua saman AES yang telah dikeluarkan dan memulangkan semua duit kompaun yang telah dikutip.

"Malangnya sehingga hari ini tiada mana-mana pihak yang tampil menyahut cabaran saya tersebut.

"Justeru saya beranggapan bahawa sememangnya tiada sebarang ayat di dalam saman AES yang mewajibkan penerima saman untuk membayar," sambung beliau.

Zulhazmi turut memberitahu segala pengumuman atau tindakan kerajaan selama ini yang meminta malah mengugut penerima saman membayar saman atau membayar kompaun adalah tidak bersandarkan peruntukkan undang-undang.

"Jika kerajaan mahu rakyat mengikut undang-undang, Kerajaan mesti terlebih dahulu hormati undang-undang," katanya.

Perjanjian apakah ini ... apakah perjanjian syaitan memboroikan kroni ..?

malaysiaberih.blogspot
penburukonline.blogspot
"Apa bentuk perjanjian? Kenapa hendak dirahsiakan? Kenapa digelapkan daripada pengetahuan rakyat?,"

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen PAS mempersoal tindakan kerajaan yang mengklasifikasikan perjanjian konsesi projek Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di bawah Akta Rahsia Rasmi Kerajaan (OSA).

Ahli Parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar berkata, kenapa perjanjian antara dua syarikat swasta yang mengendalikan projek AES dijadikan dokumen akta rahsia rasmi kerajaan sedangkan projek itu bukanya menjejaskan keselamatan negara.

"Projek AES tidak ada kaitan dengan keselamatan negara kita dengan negara luar, sebab apa ia diletakkan di bawah akta Rahsia Rasmi,ia melibatkan kepentingan rakyat," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Apa yang patut dibuat kerajaan, katanya perjanjian itu perlu dibentangkan kepada parlimen sebagai langkah penilaian supaya ia dilihat secara telus sebelum melaksanakan perjanjian itu.

"Apa bentuk perjanjian? Kenapa hendak dirahsiakan? Kenapa digelapkan daripada pengetahuan rakyat?," soalnya.

Tegasnya, kerajaan hendaklah melihat perkara ini sangat penting untuk membolehkan ahli parlimen memberi pendapat untuk mengelakkan kerajaan menanggung kerugian semasa pelaksanaan.

Mahfuz tidak menolak pengambilalihan projek ini oleh syarikat baru AES Solution Sdn Bhd akan membabitkan kos pembayaran kepada syarikat asal iaitu Ates Sdn Bhd dan Beta Tegap.

"Dalam hal ini bukan sahaja pengambilalihan tetapi pengingkaran kerajaan terhadap perjanjian dengan syarikat asal. Apabila ambil alih di tengah jalan keuntungan kita akan hilang," katanya.

Misalnya kata beliau, kerajaan telah rugi lebih RM200 juta akibat membatalkan projek Jambatan Bengkok dengan syarikat Gerbang Perdana.

Sementara itu, Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin turut mendesak agar kerajaan mendedahkan perjanjian konsesi AES kepada sidang parlimen.

"Ini untuk kita tahu sejauh mana ketelusan pengambilalihan tersebut berlaku," katanya yang turut bersama dalam sidang media itu.

Tambahnya, dalam isu AES ini kerajaan seolah-olah tidak peka dengan undang-undang misalnya tindakan untuk menyenaraihitamkan pemandu kerana melanggar AES ianya adalah salah.

"'Black list' orang yang langgar AES, terus dianggap bersalah. Ini tidak boleh, hanya mahkamah boleh buat keputusan sama ada orang tersebut bersalah dan mahkamah yang boleh menyenaraihitamkan orang tersebut,"katanya.

sumber
We are making changes based on your feedback, Thank you !
The Yahoo! Groups Product Blog
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: