Friday, April 11, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3891

2 Messages

Digest #3891

Messages

Thu Apr 10, 2014 8:34 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

BERITA INI TAUBAT LAHOM TIDAK AKAN DI SIARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN .... KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR MENYEDIAKAN BAS KOMUNITI KEPADA RAKYAT SECARA PERCUMA!!!!
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim melaksanakan penyediaan bas komuniti secara percuma bagi membantu rakyat dan memperbaiki aliran trafik yang sesak di kawasan bandaran.

Bas percuma ini dilaksanakan di Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) sementata di Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) dan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) masih diperingkat kajian.

Exco Kerajaan Tempatan, Datuk Teng Chang Kim berkata, kos yang diperuntukkan MBSA untuk perkara ini bernilai RM629,076 setahun yang melibatkan pembelian bas, penyelenggaraan, bahan api dan perkhidmatan pemandu.

Sementara MBPJ pula memperuntukkan RM418,000 untuk pembelian dua buah bas dan penyelenggaraan setahun.

Bagi MPSJ pula, sejumlah RM346,000 diperuntukkan untuk pembelian manakala MPKj pula mmperuntukkan RM120,000 setahun dengan kaedah perlaksanaan secara kontrak bersama syarikat pengusaha bas sedia ada.

Perkhidmatan bas komuniti di Shah Alam telah bermula sejak 4 Mac tahun ini bemula di Hentian Pusat Bandar Seksyen 14 dan melalui Seksyen 2, 7, 11 14, 15, 16, 17 dan 18.

Bas ini beroperasi pada hari bekerja sahaja, Isnin hingga Jumaat bermula jam 7.30 pagi, 11 pagi dan 4.30 petang.

Bagi MBPJ, perkhidmatan bas ini telah bermula sejak Julai 2008 dan berada di peringkat penambah baik bagi meningkatkan jumlah bas untuk menampung jumlah pengguna yang semakin meningkat.

Jelas Chang Kim, perkhidmatan bas komuniti ini tidak mendapat subsidi daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Pengangkutan Darat (SPAD) dan dibuat secara peringkat di semua PBT kerana ia dilaksanakan mengikut kemampuan kewangan mereka.

Kata beliau lagi, Kerajaan Negeri dan SPAD sedang mempertimbangkan cadangan untuk mewujudkan Bas Rapid Transit (BRT) dari Kuala Lumpur ke Klang melalui Lebuhraya Persekutuan.

Thu Apr 10, 2014 8:35 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

MH370:. Semua Penumpang Masih Hidup Dan Hidup Dalam Pondok Tanah - Perisikan Rusia
telokbakong.blogspot.
mimpi-senja.blogspot.
by STONE525i

Sumber perisikan Rusia mendakwa MH370 yang dikatakan telah terhempas di Lautan Hindi sebenarnya telah dirampas dan dilarikan ke Afghanistan, berhampiran sempadan Pakistan.

Menurut akhbar The Sun, sumber yang rapat denfan FSB (badan perisikan Rusia) memberitahu akhbar negara itu; "Semua penumpang masih hidup, mereka telah dibahagikan kepada 7 kumpulan dan hidup dalam pondok tanah dengan hampir tiada makanan,".

Kenyataan itu bagaimanapun belum dapat disahkan sepenuhnya. Kehilangan MH370 sejak 8 Mac bulan lalu adalah misteri terbesar dunia.

Kapal berkenaan hilang kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pukul 12.41 tengah malam. Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.

Misi pencarian membabitkan pelbagai negara digerak bagi menjejaki pesawat itu, mula-mula di Laut China Selatan dan kemudian di sepanjang dua koridor iaitu koridor utara menjangkau dari sempadan Kazakhstan dan Turkemistan ke utara Thailand dan koridor selatan, meliputi dari Indonesia ke selatan Lautan Hindi.

Susulan analisis yang belum pernah dibuat sebelum ini, satelit Inmarsat milik syarikat telekomunikasi United Kingdom dan AAIB merumuskan Penerbangan MH370 terbang di koridor selatan dan kedudukan terakhirnya ialah di tengah-tengah Lautan Hindi ke barat Perth, Australia.

Pada 24 Mac, 17 hari selepas pesawat itu hilang, kerajaan Malaysia mengumumkan bahawa Penerbangan MH370 "berakhir di selatan Lautan Hindi".

Kawasan pencarian bagi pesawat MH370 kini ditumpukan ke satu kawasan kira-kira 1,100 kilometer ke barat Perth, Australia berdasarkan nasihat terkini kumpulan penyiasat antarabangsa.

Pada peringkat ini, kesemua 239 anak kapal dan krew dianggap telah meninggal dunia.
-Mynewshub.my-

Terkini MH370: Mereka Masih Hidup!
telokbakong.blogspot.
mountdweller.blogspot.
Posted by mountdweller

Entah betul entahkan kelentong

Tapi pada hari ke12 MH370 hilang Pasukan Komando ATM dihantar mencari di kawasan korodor utara

Jadi kemungkinan Komando kita sudah tahu lokasi dan sudah pun berada di situ
Gerakan dan operasi mereka pastinya sulit dan menjadi rahsia
Oleh yang demikian selepas itu tidak ada apa-apa perkembangan berita dari pasukan itu sehingga kini

Aku bukannya nak berikan harapan palsu tetapi aku yakin dan sangat percayakan keupayaan pasukan Komando kita
Sekiranya benar mereka (crew dan penumpang MH370) diculik dan ditahan, aku yakin mereka akan berjaya diselamatkan oleh pasukan itu

Walau apa pun berita ini tidak boleh dipercayai bulat-bulat dan kita tunggulah perkembangan selanjutnya

Namun lain pula cerita dari pasukan SAR di Lautan Hindi.....

They're alive! MH370 passengers were hijacked and taken to Afghan says Russia's FSB
RUSSIAN intelligence sources claim the passengers on MH370 are alive after the flight landed in Afghanistan.
By Jaymi McCann/Published 9th April 2014

HUNT: The search for Malaysia Airlines flight MH370 has taken almost a month [REUTERS]

A source in the country's FSB secret service said the plane has been hijacked and flown close to the Pakistan border.

The Boeing 777 has been missing since March 8 and it is thought the black box which holds the flight's secrets may have run out of battery.
There are 239 people on board the Malaysia Airlines plane, which was flying from Kuala Lumpur to Beijing.
The source told a Russia newspaper: All the passengers are alive, they have been divided into seven groups and are living in mud huts with almost no food," reported the Sun.
The report added that 20 passengers who were Asian "specialists" have been smuggled into a bunker in Pakistan.
Searchers looking for the missing plane have discovered new signals consistent with those emitted by black boxes in the southern Indian Ocean.

SEARCH: Ocean Shield found signals that could be promising [EPA]

They have been searching for the wreckage for more than a month and recent "pings" emitted by the black box have been the best lead so far.
Black boxes' batteries typically run out of battery a month after an accident.
Angus Houston, the head of a joint agency coordinating the search, said that the Australian navy's Ocean Shield picked up the two signals.
She added: "I'm now optimistic that we will find the aircraft, or what is left of the aircraft, in the not-too-distant future – but we haven't found it yet, because this is a very challenging business."
The Australian's picked up other signals earlier this week. But Chinese searchers also detected "pings" – 345 miles away.
The disappearance of Malaysia Airlines Flight 370 on a trip from Kuala Lumpur to Beijing has sparked one of aviation's biggest mysteries.
The search has shifted from waters off of Vietnam, to the Strait of Malacca and then to waters in the southern Indian Ocean as data from radar and satellites was further analysed. - sumber

MH370. Mungkinkah penumpang ditahan di sini?
telokbakong.blogspot.
thecybersniper.blogspot.
Dicatat oleh TheSniper

Mengikut sumber, semua tawanan disorok di dalam jurang. Mungkinkah di sini? (bulatan)
Kisah sebelumnya SINI

SUSULAN dakwaan sumber yang rapat dengan agensi risikan Russia FSB, sebuah akhbar negara berkenaan menurut satu laporan hari ini mendakwa sumber yang sama juga mengetahui nama perampas itu.

Menurut laporan akhbar Russia yang dipetik laman web beforeitsnews.com ,perampas yang bertindak 'melarikan' pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 dikenali dengan nama 'Hitch'.
Menurut akhbar The Moskovsky Kosomolets yang memetik sumber enggan dikenali menyebut sumber itu berkata juruterbang pesawat MH370 tidak bersalah dalam kejadian itu.
"Penerbangan MH370 yang hilang pada 8 Mac lepas telah dirampas, kedua-dua juruterbang tidak bersalah dan pesawat dirampas oleh pesawat yang dikenali, kami hanya mengetahui nama pengganas yang memberikan arahan sebagai 'Hitch'.
"Pesawat itu kini berada tidak jauh di Kandahar berdekatan dengan sempadan Pakistan," dakwa akhbar berkenaan yang dipetik laman web voiceofrussia.com.
Menurut laporan itu, sumber berkenaan mendakwa pesawat itu diletakkan di sebuah jalan di pergunungan dan sayapnya rosak, kemungkinan akibat pendaratan yang agak kasar.
"Semua penumpang terselamat dan mereka diletakkan di dalam sebuah pondok dengan hampir tiada makanan," katanya.
Sumber yang tidak didedahkan namanya itu berkata beberapa orang 'pakar' yang berjumlah 20 orang dari Asia telah ditahan dengan seorang daripada mereka warga Jepun.
Ia kemungkinan merujuk kepada para pekerja syarikat elektronik Freescale Semiconductor.
Biarpun begitu pendedahan akhbar itu tidak menular ke seluruh dunia mahupun ke Amerika Syarikat.
Akhbar itu melaporkan, pihak berkuasa Malaysia membuat pengumuman bahawa pesawat itu telah pun mengakhiri penerbangannya di Lautan Hindi.
Sebelum itu, akhbar The Independent pada 16 Mac pernah melaporkan spekulasi berkaitan pesawat berkenaan telah terbang di kawasan yang dikawal oleh militan Taliban.
"Pesawat MH370 yang hilang telah diterbangkan tanpa dikesan radar ke kawasan Taliban di sempadan Afghanistan," menurut laporan The Independent. –MYNEWSHUB.MY
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: