Tuesday, April 29, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3906

8 Messages

Digest #3906

Messages

Mon Apr 28, 2014 8:29 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Senarai Mangsa Cedera Kemalangan Bas UIAM Di Km 25.1 PLUS
telokbakong.blogspot
greenboc.blogspot.
Posted by greenboc

Tiga pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) dilaporkan kritikal selepas bas universiti yang dinaiki hilang kawalan lalu terjunam ke tempat takungan air sebuah tapak pembesaran jalan di KM25.1 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah utara di Kuala Lumpur, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, lima pelajar lagi turut dilaporkan parah manakala 23 yang lain termasuk pemandu bas cedera ringan.

Pemangku Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, ASP Mohd Fadhli Daud, berkata semua pelajar berusia antara 19 dan 24 tahun itu adalah warga tempatan dan dipercayai dalam perjalanan ke Bukit Cerakah, Shah Alam untuk program ukhuwah Kelab Student Facilitating Front (Stuff) UIAM.

"Semua pelajar yang kritikal berusia antara 21 dan 22 tahun dihantar bersama 26 yang lain ke Hospital Sungai Buloh, seorang dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur dan seorang lagi iaitu pemandu bas dirawat di Klinik UIAM Gombak," katanya.

Mohd Fadhli berkata, sebelum kejadian pemandu bas berusia 39 tahun ada mengadu kurang sihat namun polis sedang menjalankan siasatan punca kejadian.

Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Hang Tuah, Che Ku Mohd Azizan, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 9.45 pagi sebelum mengerahkan empat jentera bersama 16 anggota ke tempat kejadian.

"Setiba di tempat kejadian, ada antara mereka terperangkap di celah kerusi namun semuanya berjaya dibawa keluar kurang sejam kemudian," katanya.

Seorang pelajar Mohd Farhan Affendi Yunos, 21, berkata dia sedang berbual-bual bersama rakannya ketika kejadian sebelum bas berkenaan tiba-tiba tergelincir ke tepi jalan lalu terbabas.

"Saya ingatkan tidak apa-apa akan berlaku namun sangkaan saya meleset apabila bas itu kemudian terjunam pula ke takungan air di tapak pembesaran jalan itu," katanya.

Mohd Farhan berkata, rakan di sebelahnya cedera di muka apabila terkena tingkap bas sewaktu bas terbalik manakala dia hanya cedera di kaki akibat terhimpit di antara rakannya dan kerusi bas. – Bernama,

SENARAI PELAJAR YANG CEDERA

Berikut senarai nama yang dirawat di zon merah di Hospital Sg Buloh:

1- Nik Hasfadhilah Mohd Ghazali, 21, luka di kepala
2 – Mohd Nafiz Ryfaie Ridwan, 22, kecederaann- belum pasti
3 – Mohamad Fazian Abdul Rahman, 22, kecederaan – belum pasti

Senarai yang dirawat zon kuning

1 – Ahmad Rif'at Mazlan, 22, cedera belakang leher
2 – Mohd Atif Yunus, 22, disyaki patah tangan kanan.
3 – Mohd Afif Awangn, 22, disyaki patah kaki kiri
4 – Mohd Amirul Hairi Aduka, 21, cedera di kepala
5 – Nurul Aida Che Yusoff, 21, abdomen kanan.

Manakala selebihnya ceera ringan dan di rawat di zon hijau…

Berikut kenyataan media dikeluarkan Bahagian Komunikasi Korporat UIAM memgenai kejadian tersebut:

sumber: ondscene.my

GAMBAR BAS TERBALIK DI PLUS JALAN DUTA
telokbakong.blogspot
biaqpila.blogspot
Oleh: biaqpila hensem >>

Bas UIA Gombak terbalik dekat highway NKVE dari Jalan Duta menghala ke Sungai Buloh jam 1000hrs. 31 penumpang, 4 cedera parah. Masih dalam proses menyelamat, doakan semuanya selamat.

Tumilah Sujinah · Kraftangan Malaysia
tak dpt nak komem,mulut terkunci. hanya mampu ..innalillahhirojiun

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2014/04/gambar-bas-terbalik-di-plus-jalan-duta.html#ixzz3069TRrxL

Mon Apr 28, 2014 8:31 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

7 Gambar Kenderaan Rasmi Presiden Barack Obama tercanggih di dunia
telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot
Posted by Abu Luqman

Kenderaan Rasmi Presiden Barack Obama tercanggih di dunia- Sepanjang 5 meter dan
berat 8 tan di lengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm dikenali sebagai "The Beast",
Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menaiki kenderaan rasminya sepanjang lawatan ke Malaysia iaitu Cadillac One.

Semasa lawatan rasmi beliau, Presiden Barack Obama akan menggunakan khidmat
kenderaan rasmi, "Cadillac One" (The Beast) yang dilengkapi ciri-ciri keselamatan.

The Beast adalah kereta buatan General Motors keluaran 2009. Ia mempunyai spesifikasi sangat khusus dan berfungsi seolah-olah sebuah kereta kebal.

The Beast berukuran sepanjang lima meter. Beratnya pula adalah lapan tan. The
Beast dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya diperbuat daripada
besi keluli, titanium dan seramik.

Tayarnya juga kalis bocor dan kerangka kalis letupan melindunginya daripada sebarang bom jalanan, malah tangki minyak juga diperbuat daripada bahan kalis letupan.

Welcome To Malaysia Mr Presiden. Dia kata bagus jalan di Malaysia tidak Jam..mana tidak jam polis buat sekatan jalanraya.

comments:

Langit Dan Bumi said...
PM kita tak nak order satu ke?

Anonymous said...
Tetap tidak dapat menghalang Izrail menjalankan tugas seandainya saat ajal telah tiba.

Anonymous said...
Alangkah baiknya kalau PM Malaysia ada sepasang kereta seperti ini. Setakat ini PM kita sudah ada sebuah pesawat rasmi. Jika PM disediakan kereta seperti ini sudah tentu imej Malaysia akan nampak setaraf dengan negara maju. Maju Malaysia!

Anonymous said...
Akhirnya sejak 1966 barulah Presiden US datang melawat ke Malaysia setelah mempunyai kereta yg canggih tsb?

KERETA RASMI PRESIDEN OBAMA "THE BEAST" MENGGUNAKAN DIESEL JENAMA CALTEX BUKAN PETRONAS ATAU PUN PETRON!!!
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!

Lokasi depan Kedutaan Besar Amerika Syarikat bersebelahan Bagunan Tabung Haji.

Presiden Obama datang ke Malaysia dengan membawa kereta rasmi sendiri, Cadillac One yang dikenali "The Beast". Janganlah ditiru PM Najib pula selepas ini.

Cuma Obama tidak boleh membawa minyak sendiri. Kereta Obama perlukan minyak, Caltex tetap menjadi pilihan bukannya Petron!!!!!!!

"The Beast" kenderaan rasmi Obama Kalis peluru dan bekalan darah
telokbakong.blogspot
blog-hangit.blogspot.
Posted by hangit

Kenderaan khas presiden Amerika Syarikat 'The Beast'

The Beast dilihat meninggalkan Lapangan Terbang Tentera Udara Diraja Malaysia di Subang.

Ia juga memiliki persediaan oksigen sendiri dan bekalan darah yang sama jenis dengan presiden sekiranya berlaku sebarang kecemasan.

Kenderaan itu boleh memuatkan maksimum 7 orang, termasuk presiden.

The Beast, kereta rasmi Obama disifatkan sebagai kenderaan perlindungan yang paling canggih di dunia.

The Beast dilihat menyusuri laluan menuju ke ibu kota dan parlimen pada Sabtu.

- sumber

Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/kalis-peluru-dan-bekalan-darah-antara-ciri-the-beast-34765?cp

Mon Apr 28, 2014 8:26 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Berat jugak tu..
tak pulak masuk sink hole..

2014-04-28 23:32 GMT+08:00 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>:

>
>
> 
> *7 Gambar Kenderaan Rasmi Presiden Barack Obama tercanggih di dunia*
> telokbakong.blogspot
> kachipemas.blogspot
> Posted by Abu Luqman <https://plus.google.com/113961483334628710596>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-0y2g9lIKo08/U1xX4IBsc4I/AAAAAAAAUOk/c0PjG8YHGxc/s1600/Kereta+Rasmi+Barack+Obama+tercanggih+di+dunia.jpg>
> Kenderaan Rasmi Presiden Barack Obama tercanggih di dunia- Sepanjang 5
> meter dan
> berat 8 tan di lengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm dikenali
> sebagai "The Beast",
> Presiden Amerika Syarikat Barack Obama menaiki kenderaan rasminya
> sepanjang lawatan ke Malaysia iaitu Cadillac One.
> <http://4.bp.blogspot.com/-O-_GRu0t5pY/U1xYpVzsaLI/AAAAAAAAUOs/uIy6ryi8X_o/s1600/Barack+Obama+in+Malaysia.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-mxme9PHdmAw/U1xYvkZeixI/AAAAAAAAUO0/Ey-LGRloajI/s1600/Presiden+Barack+Obama+in+Malaysia+1.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-n6sOw6RqOy8/U1xY2WGvXYI/AAAAAAAAUO8/otvsh0IFUzQ/s1600/Presiden+Barack+Obama+in+Malaysia+2.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-cOOwAMv2sGk/U1xY5dM_QXI/AAAAAAAAUPE/AJf6nkEPMyc/s1600/Kereta+Rasmi+Barack+Obama+tercanggih+di+dunia+1.jpg>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-xVD23bPv-9k/U1xY-sCHAfI/AAAAAAAAUPM/2cBa_c19-18/s1600/Presiden+Barack+Obama+in+Malaysia+3.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-Ei0TAQAqQ60/U1xZAxqMB-I/AAAAAAAAUPU/Kkd73DwLGlE/s1600/Kereta+Rasmi+Barack+Obama+tercanggih+di+dunia+2.jpg>
> Semasa lawatan rasmi beliau, Presiden Barack Obama akan menggunakan
> khidmat
> kenderaan rasmi, "Cadillac One" (The Beast) yang dilengkapi ciri-ciri
> keselamatan.
>
> The Beast adalah kereta buatan General Motors keluaran 2009. Ia
> mempunyai spesifikasi sangat khusus dan berfungsi seolah-olah sebuah
> kereta kebal.
>
> The Beast berukuran sepanjang lima meter. Beratnya pula adalah lapan tan.
> The
> Beast dilengkapi pintu kalis peluru setebal 20 cm. Badannya diperbuat
> daripada
> besi keluli, titanium dan seramik.
> Tayarnya juga kalis bocor dan kerangka kalis letupan melindunginya
> daripada sebarang bom jalanan, malah tangki minyak juga diperbuat
> daripada bahan kalis letupan.
>
> Welcome To Malaysia Mr Presiden. Dia kata bagus jalan di Malaysia tidak
> Jam..mana tidak jam polis buat sekatan jalanraya.
>
> *comments:*
> Langit Dan Bumi said...
>
> PM kita tak nak order satu ke?
> Anonymous said...
>
> Tetap tidak dapat menghalang Izrail menjalankan tugas seandainya saat ajal
> telah tiba.
> Anonymous said...
>
> Alangkah baiknya kalau PM Malaysia ada sepasang kereta seperti ini.
> Setakat ini PM kita sudah ada sebuah pesawat rasmi. Jika PM disediakan
> kereta seperti ini sudah tentu imej Malaysia akan nampak setaraf dengan
> negara maju. Maju Malaysia!
> Anonymous said...
>
> Akhirnya sejak 1966 barulah Presiden US datang melawat ke Malaysia setelah
> mempunyai kereta yg canggih tsb?
> KERETA RASMI PRESIDEN OBAMA "THE BEAST" MENGGUNAKAN DIESEL JENAMA
> CALTEX BUKAN PETRONAS ATAU PUN PETRON!!!<http://omakkau.blogspot.com/2014/04/kereta-rasmi-presiden-obama-beast.html>
> omakkau.blogspot.
> Posted by OMAK KAU!!<http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-7cOUzi66vc4/U1zrSXbZd9I/AAAAAAAAzMs/GOsKcy7y5R8/s1600/Obama+kereta+caltex.jpg>
> <http://3.bp.blogspot.com/-LJm96avDs4Y/U1zrXj0A1EI/AAAAAAAAzM0/wearE6Dapkg/s1600/Obama+caltex1.jpg>
>
>
>
>
> *Lokasi depan Kedutaan Besar Amerika Syarikat bersebelahan Bagunan Tabung
> Haji.Presiden Obama datang ke Malaysia dengan membawa kereta rasmi sendiri,
> Cadillac One yang dikenali "The Beast". Janganlah ditiru PM Najib pula
> selepas ini.Cuma Obama tidak boleh membawa minyak sendiri. Kereta Obama
> perlukan minyak, Caltex tetap menjadi pilihan bukannya Petron!!!!!!!*
>
>
> *"The Beast" kenderaan rasmi Obama Kalis peluru dan bekalan darah*
> telokbakong.blogspot
> blog-hangit.blogspot.
> Posted by hangit <http://www.blogger.com/profile/06592236170382616074>
>
>
> Kenderaan khas presiden Amerika Syarikat 'The Beast'
>
>
>
>
> *The Beast dilihat meninggalkan Lapangan Terbang Tentera Udara Diraja
> Malaysia di Subang.*
>
> Ia juga memiliki persediaan oksigen sendiri dan bekalan darah yang sama
> jenis dengan presiden sekiranya berlaku sebarang kecemasan.
>
> Kenderaan itu boleh memuatkan maksimum 7 orang, termasuk presiden.
>
> The Beast, kereta rasmi Obama disifatkan sebagai kenderaan perlindungan
> yang paling canggih di dunia.
>
>
> *The Beast dilihat menyusuri laluan menuju ke ibu kota dan parlimen pada
> Sabtu.*
>
> *- sumber
> <http://www.astroawani.com/news/show/kalis-peluru-dan-bekalan-darah-antara-ciri-the-beast-34765>*
>
>
> Read more at:
> http://www.astroawani.com/news/show/kalis-peluru-dan-bekalan-darah-antara-ciri-the-beast-34765?cp
>
>
>
>

Mon Apr 28, 2014 8:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kemalangan Tragis.. Remaja Putus Tangan Bila Motosikalnya Terbabas.
telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot
Posted by Abu Luqman

N/S Highway:

Sg Dua To Sberg Jaya
137Km Got Accident
(Tangan Putus)
Pls ride Slowly & Safety first — with Harimaumalaya Bikersclub. Berhatihati all bikers

Mon Apr 28, 2014 9:38 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM Malaysia buat bodo..
telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang.

"Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya.

"Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan,"

Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perjalanan menuju ke selatan pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu.

Sehingga Ahad, jumlah kematian akibat tragedi itu dilaporkan 187 orang dengan 115 diambil kira.

Kerajaan Korea Selatan, bersama semua jabatan rasminya, telah dikritik hebat akibat nahas ini dan pengedalian operasi menyelamat.

"Kemalangan ini membuatkan seluruh Korea Selatan berada dalam kejutan dan dukacita . Banyak hari telah berlalu sejak kemalangan itu, namun jeritan keluarga yang hilang masih membuatkan saya terjaga pada waktu malam," kata Chung pada sidang media yang disarkan di televisyen.

"Kepada rakyat Korea Selatan , ini bukan masa untuk menunding jari kepada satu sama lain tetapi masa untuk menyelesaikan operasi menyelamat dan mengendalikan sebaiknya. Saya menyeru anda membantu mengatasi situasi sukar ini.

"Saya benar-benar berharap agar rakyat Korea Selatan dan keluarga mangsa Sewol akan memaafkan dan memahami saya kerana tidak dapat memenuhi tanggungjawab saya hingga akhir. Sekali lagi saya mohon anda memberi sokongan (kepada operasi menyelamat)."

Biarpun semua harapan untuk mencari mangsa yang terselamat telah dipadamkan, namun kemarahan dan kekecewaan keluarga mangsa masih ada terhadap tahap gerakan menyelamat.

Semua 15 anak kapal yang terselamat kini ditahan dan berdepan tuduhan melakukan janayah kerana cuai akibat meninggalkan penumpang.

"Saya ingin meletak jawatan lebih awal namun memberikan keutamaan kepada mengendalikan situasi ini dan saya fikir ia perbuatan bertanggungjawab untuk membantu sebelum meninggalkan," kata Chung.

"Tapi saya memutuskan untuk meletak jawatan sekarang tidak menjadi beban kepada pentadbiran," katanya lapor AstroAwani

Comments

JIHA-DISC ·
puak2 ni mana ada maruah....jgn kata 300 org mati kalau puluh2 ribu mati pun mereka buat bodo je....selagi x kojol,,sakit atau di tendang keluar mereka akn tetap di kerusi tu...lumayan pak duit masyukkkk je

Amno Tegar ·

Ellleh, ijat curi duit lembu 250juta.... dia buat muka selamba mcm LEMBU KENYANG.
Ini Mlysia & inilah Malaysian Style.
Hassan Malek kata "ayam naik harga, jgn makan ayam.... makan daging".
Najib buat LARIAN ANTI RASUAH. Berlari boleh benteras rasuah?????
Rakyat mengeluh harga barang malambung naik, Oden kata "jgn risau, kita ada bekalan makanan yg mencukupi". Bekalan ada TAPI harga tinggi, sapa mampu beli???

Feri Karam PM Korea Letak Jawatan, MH370 Hilang, Bila Najib Mahu Letak Jawatan?
telokbakong.blogspot
penpasksgb.blogspot
Dicatat oleh ELBI RISALAH
KELAB GREENBOC

PM Korea Selatan letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam

ULASAN GB

Feri karam bersama 476 penumpang, ada mayat yang ditemui. Tetapi PM Korea Selatan letak jawatan kerana bertanggungjawab terhadap insiden feri karam.

Di Malaysia, pesawat MH370 hilang berdama 250 orang dan lansung tidak ditemui. Tetapi Najib dan Hishamuddin TIDAK meletakkan jawatan. Lansung tidak tahu malu dan tidak bertangungjawab!

Mon Apr 28, 2014 8:27 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

letak jawatan tu bukan ke "lari dari masalah".
ada problem je.. walk away..

2014-04-29 0:41 GMT+08:00 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>:

>
>
> 
> *Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM Malaysia
> buat bodo..*
> telokbakong.blogspot
> darisungaiderhaka.blogspot.
> Posted by Anak Sungai Derhaka
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-gt7UnIzsf6M/U1zN3sTarMI/AAAAAAAA-J0/_oYJtQAsDu8/s1600/pm+korea.png>
>
> Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas
> bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300
> orang terkorban dan hilang.
>
> "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan
> tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya.
>
> "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan
> meletak jawatan,"
>
> Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan
> daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perjalanan menuju ke selatan
> pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu.
>
> Sehingga Ahad, jumlah kematian akibat tragedi itu dilaporkan 187 orang
> dengan 115 diambil kira.
>
> Kerajaan Korea Selatan, bersama semua jabatan rasminya, telah dikritik
> hebat akibat nahas ini dan pengedalian operasi menyelamat.
>
> "Kemalangan ini membuatkan seluruh Korea Selatan berada dalam kejutan dan
> dukacita . Banyak hari telah berlalu sejak kemalangan itu, namun jeritan
> keluarga yang hilang masih membuatkan saya terjaga pada waktu malam," kata
> Chung pada sidang media yang disarkan di televisyen.
>
> "Kepada rakyat Korea Selatan , ini bukan masa untuk menunding jari kepada
> satu sama lain tetapi masa untuk menyelesaikan operasi menyelamat dan
> mengendalikan sebaiknya. Saya menyeru anda membantu mengatasi situasi sukar
> ini.
>
> "Saya benar-benar berharap agar rakyat Korea Selatan dan keluarga mangsa
> Sewol akan memaafkan dan memahami saya kerana tidak dapat memenuhi
> tanggungjawab saya hingga akhir. Sekali lagi saya mohon anda memberi
> sokongan (kepada operasi menyelamat)."
>
> Biarpun semua harapan untuk mencari mangsa yang terselamat telah
> dipadamkan, namun kemarahan dan kekecewaan keluarga mangsa masih ada
> terhadap tahap gerakan menyelamat.
>
> Semua 15 anak kapal yang terselamat kini ditahan dan berdepan tuduhan
> melakukan janayah kerana cuai akibat meninggalkan penumpang.
>
> "Saya ingin meletak jawatan lebih awal namun memberikan keutamaan kepada
> mengendalikan situasi ini dan saya fikir ia perbuatan bertanggungjawab
> untuk membantu sebelum meninggalkan," kata Chung.
>
> "Tapi saya memutuskan untuk meletak jawatan sekarang tidak menjadi beban
> kepada pentadbiran," katanya lapor AstroAwani<http://www.astroawani.com/news/show/pm-korea-selatan-letak-jawatan-bertanggungjawab-insiden-feri-karam-34777>
>
> *Comments *
>
> JIHA-DISC *· *
> puak2 ni mana ada maruah....jgn kata 300 org mati kalau puluh2 ribu
> mati pun mereka buat bodo je....selagi x kojol,,sakit atau di tendang
> keluar mereka akn tetap di kerusi tu...lumayan pak duit masyukkkk je
>
>
> Amno Tegar *· *
> Ellleh, ijat curi duit lembu 250juta.... dia buat muka selamba mcm LEMBU
> KENYANG.
> Ini Mlysia & inilah Malaysian Style.
> Hassan Malek kata "ayam naik harga, jgn makan ayam.... makan daging".
> Najib buat LARIAN ANTI RASUAH. Berlari boleh benteras rasuah?????
> Rakyat mengeluh harga barang malambung naik, Oden kata "jgn risau, kita
> ada bekalan makanan yg mencukupi". Bekalan ada TAPI harga tinggi, sapa
> mampu beli???
>
>
> *Feri Karam PM Korea Letak Jawatan, MH370 Hilang, Bila Najib Mahu Letak
> Jawatan?*
> telokbakong.blogspot
> penpasksgb.blogspot
> Dicatat oleh ELBI RISALAH
> KELAB GREENBOC
> <https://www.blogger.com/null>
> <https://www.blogger.com/null>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-fQ3lycs9JHk/U1y-4HDDe9I/AAAAAAABp4M/3HdUTm1LZTs/s1600/skoreapm.jpg>
>
> P*M Korea Selatan letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam*
>
>
>
> *ULASAN GB*Feri karam bersama 476 penumpang, ada mayat yang ditemui.
> Tetapi PM Korea Selatan letak jawatan kerana bertanggungjawab terhadap
> insiden feri karam.
>
> Di Malaysia, pesawat MH370 hilang berdama 250 orang dan lansung tidak
> ditemui. Tetapi Najib dan Hishamuddin TIDAK meletakkan jawatan. Lansung
> tidak tahu malu dan tidak bertangungjawab!
>
>
>

Mon Apr 28, 2014 9:39 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lanun bersenjata rampas kargo diesel kapal Thailand pula
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

Lanun bersenjata merampas kargo diesel kapal tangki Thailand pula di perairan pantai timur Malaysia pada 17 April dengan mencederakan kapten, kata Biro Maritim Antarabangsa (IMB) semalam. Dua hari lepas, perompak bersenjata merampas diesel dari kapal kargo Jepun.

Dalam kejadian 17 April, 16 lanun yang menggunakan bot laju itu menaiki kapal dalam suasana kegelapan malam, kata Ketua Pusat Laporan Lanun IMB yang berpengkalan di Kuala Lumpur, Noel Choong.

"Kapal dirampas di Pulau Aur dekat perairan pantai timur Malaysia. Lanun bersenjata itu mencederakan kapten dengan pedang dan merosakkan alat komunikasi," katanya kepada AFP.

Choong tidak mempunyai maklumat lanjut berhubung keadaan kapten itu yang menjaga 14 anak kapal dalam pelayaran dari Singapura ke Kemboja.

"Lanun memindahkan sebahagian kargo diesel dan mencuri barangan berharga anak kapal sebelum melarikan diri," katanya yang menyebut IMB hanya diberitahu pada Khamis setelah alat komunikasi kapal itu dirosakkan.

Chong berkata IMB bimbang peningkatan serangan lanun di perairan Malaysia tahun ini.

Kira-kira 12 lanun bersenjata pada Selasa menahan kapal tangki Singapura di perairan Selat Melaka menculik tiga anak kapal warga Indonesia dan merampas diesel dari kargo.

Selat Melaka merupakan laluan yang menghubungkan Eropah dan Timur Tengah untuk ke Asia dan sejak sekian lama menjadi tumpuan lanun.

Serangan di kawasan itu berkurangan sejak beberapa tahun ini setelah kawalan dan kerjasama melibatkan beberapa negara jiran menjaga kawasan perairan itu.

Tiada serangan lanun di perairan Malaysia pada tahun lalu dan serangan di Selat Melaka pada Selasa merupakan yang pertama sejak 2010 mengikut data IMB. .

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Wednesday, April 23, 2014 11:41 PM
Subject: Fw: Kapal Jepun disamun dekat Pulau Ketam

Kapal Jepun disamun lelaki bersenjata dekat Pulau Ketam
bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

Lima lelaki, dua bersenjatakan pistol seorang lagi parang, menyamun sebuah kapal Jepun dengan memindahkan dua juta liter minyak diesel ke dalam dua buah kapal tanker berhampiran Pulau Ketam awal pagi Selasa.

Tiga kru kapal dipercayai diculik.

Pegawai Pemerintah Polis Marin Pelabuhan Klang, DSP Norzaid Muhammad Said berkata kejadian berlaku pada pukul 1 pagi pada jarak 16 batu nautika dari Pulau Ketam di sini.

Kapal bermuatan lima juta liter itu dalam perjalanan ke Myanmar dan berlepas dari Singapura pada 21 April.

Beliau berkata lima lelaki terbabit bertindak mengikat 18 kru termasuk kapten kapal sebelum memindahkan diesel itu.

"Difahamkan proses pemindahan mengambil masa antara tujuh hingga lapan jam dan selepas itu kesemua suspek meninggalkan kapal berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini.

Norzaid berkata selepas berjaya melepaskan diri, kapten kapal kemudian menghubungi pembekal minyak diesel itu di Singapura, bagi memaklumkan kejadian berkenaan.

Katanya pembekal itu membuat laporan di Balai Polis di Johor Baharu sebelum pihak polis di situ memaklumkan kepada Polis Marin di Pelabuhan Klang.

"Pihak kami kemudian dihantar ke lokasi kejadian dan menemui kapal Jepun berkenaan di Pulau Angsa. Kapal itu dibawa pulang ke Pelabuhan Utara di sini untuk siasatan lanjut," katanya.

Norzaid berkata kesemua kru kapal dan kapten tidak mengalami sebarang kecederaan.

- Bernama

Mon Apr 28, 2014 11:50 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Operator PLUS kena maki dengan pengguna lebuhraya

Operator PLUS kena maki dengan pengguna lebuhraya
View on www.youtube.com Preview by Yahoo
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: