Wednesday, April 30, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3907

8 Messages

Digest #3907

Messages

Tue Apr 29, 2014 5:30 am (PDT) . Posted by:

"Kamarudin Kamre"

Letak jawatan tu namanya kalah sebelum berjuang, nak lari dari masalah bacul!!!!!! Langsung tak bertanggungjawab sebab tak nak selesaikan masalah, sbb tu dia orang suka bunuh diri bila ditimpa masalah,

Sent from my iPad

> On Apr 29, 2014, at 11:27 AM, Zaiedishaq <zaiedishaq@gmail.com> wrote:
>
> letak jawatan tu bukan ke "lari dari masalah".
> ada problem je.. walk away..
>
>
> 2014-04-29 0:41 GMT+08:00 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>:
>>
>> 
>>
>> Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM Malaysia buat bodo..
>>
>> telokbakong.blogspot
>> darisungaiderhaka.blogspot.
>> Posted by Anak Sungai Derhaka
>>
>> <pm+korea.jpg>
>>
>> Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang.
>>
>> "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya.
>>
>> "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan,"
>>
>> Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam perjalanan menuju ke selatan pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu.
>>
>> Sehingga Ahad, jumlah kematian akibat tragedi itu dilaporkan 187 orang dengan 115 diambil kira.
>>
>> Kerajaan Korea Selatan, bersama semua jabatan rasminya, telah dikritik hebat akibat nahas ini dan pengedalian operasi menyelamat.
>>
>> "Kemalangan ini membuatkan seluruh Korea Selatan berada dalam kejutan dan dukacita . Banyak hari telah berlalu sejak kemalangan itu, namun jeritan keluarga yang hilang masih membuatkan saya terjaga pada waktu malam," kata Chung pada sidang media yang disarkan di televisyen.
>>
>> "Kepada rakyat Korea Selatan , ini bukan masa untuk menunding jari kepada satu sama lain tetapi masa untuk menyelesaikan operasi menyelamat dan mengendalikan sebaiknya. Saya menyeru anda membantu mengatasi situasi sukar ini.
>>
>> "Saya benar-benar berharap agar rakyat Korea Selatan dan keluarga mangsa Sewol akan memaafkan dan memahami saya kerana tidak dapat memenuhi tanggungjawab saya hingga akhir. Sekali lagi saya mohon anda memberi sokongan (kepada operasi menyelamat)."
>>
>> Biarpun semua harapan untuk mencari mangsa yang terselamat telah dipadamkan, namun kemarahan dan kekecewaan keluarga mangsa masih ada terhadap tahap gerakan menyelamat.
>>
>> Semua 15 anak kapal yang terselamat kini ditahan dan berdepan tuduhan melakukan janayah kerana cuai akibat meninggalkan penumpang.
>>
>> "Saya ingin meletak jawatan lebih awal namun memberikan keutamaan kepada mengendalikan situasi ini dan saya fikir ia perbuatan bertanggungjawab untuk membantu sebelum meninggalkan," kata Chung.
>>
>> "Tapi saya memutuskan untuk meletak jawatan sekarang tidak menjadi beban kepada pentadbiran," katanya lapor AstroAwani
>>
>> Comments
>>
>> JIHA-DISC ·
>> puak2 ni mana ada maruah....jgn kata 300 org mati kalau puluh2 ribu mati pun mereka buat bodo je....selagi x kojol,,sakit atau di tendang keluar mereka akn tetap di kerusi tu...lumayan pak duit masyukkkk je
>>
>> Amno Tegar ·
>>
>> Ellleh, ijat curi duit lembu 250juta.... dia buat muka selamba mcm LEMBU KENYANG.
>> Ini Mlysia & inilah Malaysian Style.
>> Hassan Malek kata "ayam naik harga, jgn makan ayam.... makan daging".
>> Najib buat LARIAN ANTI RASUAH. Berlari boleh benteras rasuah?????
>> Rakyat mengeluh harga barang malambung naik, Oden kata "jgn risau, kita ada bekalan makanan yg mencukupi". Bekalan ada TAPI harga tinggi, sapa mampu beli???
>>
>>
>> Feri Karam PM Korea Letak Jawatan, MH370 Hilang, Bila Najib Mahu Letak Jawatan?
>>
>> telokbakong.blogspot
>> penpasksgb.blogspot
>> Dicatat oleh ELBI RISALAH
>> KELAB GREENBOC
>> <skoreapm.jpg>
>>
>> PM Korea Selatan letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam
>>
>> ULASAN GB
>>
>> Feri karam bersama 476 penumpang, ada mayat yang ditemui. Tetapi PM Korea Selatan letak jawatan kerana bertanggungjawab terhadap insiden feri karam.
>>
>> Di Malaysia, pesawat MH370 hilang berdama 250 orang dan lansung tidak ditemui. Tetapi Najib dan Hishamuddin TIDAK meletakkan jawatan. Lansung tidak tahu malu dan tidak bertangungjawab!
>
>

Wed Apr 30, 2014 12:37 am (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

kalau tak brenti pun tak boleh selesai masalah.. so baik aku brenti je hehe

On 29/04/2014 11:27 AM, Zaiedishaq wrote:
> letak jawatan tu bukan ke "lari dari masalah".
> ada problem je.. walk away..
>
>
> 2014-04-29 0:41 GMT+08:00 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>>:
>
> 
>
>
> _Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM
> Malaysia buat bodo.._
>
> telokbakong.blogspot
> darisungaiderhaka.blogspot.
> Posted by Anak Sungai Derhaka
> <http://4.bp.blogspot.com/-gt7UnIzsf6M/U1zN3sTarMI/AAAAAAAA-J0/_oYJtQAsDu8/s1600/pm+korea.png>
>
> Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas
> bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan
> lebih 300 orang terkorban dan hilang.
>
> "Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini
> berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya.
>
> "Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu
> bertanggungjawab dan meletak jawatan,"
>
> Sewol, feri penumpang terbesar, karam bersama 476 penumpang
> -kebanyakkan daripada mereka kanak-kanak sekolah - dalam
> perjalanan menuju ke selatan pulau peranginan Jeju pada 16 April lalu.
>
> Sehingga Ahad, jumlah kematian akibat tragedi itu dilaporkan 187
> orang dengan 115 diambil kira.
>
> Kerajaan Korea Selatan, bersama semua jabatan rasminya, telah
> dikritik hebat akibat nahas ini dan pengedalian operasi menyelamat.
>
> "Kemalangan ini membuatkan seluruh Korea Selatan berada dalam
> kejutan dan dukacita . Banyak hari telah berlalu sejak kemalangan
> itu, namun jeritan keluarga yang hilang masih membuatkan saya
> terjaga pada waktu malam," kata Chung pada sidang media yang
> disarkan di televisyen.
>
> "Kepada rakyat Korea Selatan , ini bukan masa untuk menunding jari
> kepada satu sama lain tetapi masa untuk menyelesaikan operasi
> menyelamat dan mengendalikan sebaiknya. Saya menyeru anda membantu
> mengatasi situasi sukar ini.
>
> "Saya benar-benar berharap agar rakyat Korea Selatan dan keluarga
> mangsa Sewol akan memaafkan dan memahami saya kerana tidak dapat
> memenuhi tanggungjawab saya hingga akhir. Sekali lagi saya mohon
> anda memberi sokongan (kepada operasi menyelamat)."
>
> Biarpun semua harapan untuk mencari mangsa yang terselamat telah
> dipadamkan, namun kemarahan dan kekecewaan keluarga mangsa masih
> ada terhadap tahap gerakan menyelamat.
>
> Semua 15 anak kapal yang terselamat kini ditahan dan berdepan
> tuduhan melakukan janayah kerana cuai akibat meninggalkan penumpang.
>
> "Saya ingin meletak jawatan lebih awal namun memberikan keutamaan
> kepada mengendalikan situasi ini dan saya fikir ia perbuatan
> bertanggungjawab untuk membantu sebelum meninggalkan," kata Chung.
>
> "Tapi saya memutuskan untuk meletak jawatan sekarang tidak menjadi
> beban kepada pentadbiran," katanya lapor AstroAwani
> <http://www.astroawani.com/news/show/pm-korea-selatan-letak-jawatan-bertanggungjawab-insiden-feri-karam-34777>
>
> _Comments_
> JIHA-DISC /· /
> puak2 ni mana ada maruah....jgn kata 300 org mati kalau puluh2
> ribu mati pun mereka buat bodo je....selagi x kojol,,sakit atau di
> tendang keluar mereka akn tetap di kerusi tu...lumayan pak duit
> masyukkkk je
>
> Amno Tegar /· /
>
> Ellleh, ijat curi duit lembu 250juta.... dia buat muka selamba mcm
> LEMBU KENYANG.
> Ini Mlysia & inilah Malaysian Style.
> Hassan Malek kata "ayam naik harga, jgn makan ayam.... makan daging".
> Najib buat LARIAN ANTI RASUAH. Berlari boleh benteras rasuah?????
> Rakyat mengeluh harga barang malambung naik, Oden kata "jgn risau,
> kita ada bekalan makanan yg mencukupi". Bekalan ada TAPI harga
> tinggi, sapa mampu beli???
>
>
> _Feri Karam PM Korea Letak Jawatan, MH370 Hilang, Bila Najib
> Mahu Letak Jawatan?_
>
> telokbakong.blogspot
> penpasksgb.blogspot
> Dicatat oleh ELBI RISALAH
> KELAB GREENBOC
> <https://www.blogger.com/null>
> <https://www.blogger.com/null>
> <http://3.bp.blogspot.com/-fQ3lycs9JHk/U1y-4HDDe9I/AAAAAAABp4M/3HdUTm1LZTs/s1600/skoreapm.jpg>
>
>
> P*M Korea Selatan letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam*
>
> _*ULASAN GB*
>
> _Feri karam bersama 476 penumpang, ada mayat yang ditemui. Tetapi
> PM Korea Selatan letak jawatan kerana bertanggungjawab terhadap
> insiden feri karam.
>
> Di Malaysia, pesawat MH370 hilang berdama 250 orang dan lansung
> tidak ditemui. Tetapi Najib dan Hishamuddin TIDAK meletakkan
> jawatan. Lansung tidak tahu malu dan tidak bertangungjawab!
>
>
>

Wed Apr 30, 2014 2:42 am (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Budaya Korea dg Budaya Melayu lain.
di Korea, berhenti bila problem sbg tanda org terhormat,
di Malaya, berhenti bila problem adalah tanda org bersalah.
jadi di Malaya,  yg salah pun tak nak berhenti, maka tak salahlah...kononnya.
On Wednesday, April 30, 2014 3:37 PM, MHZ <cekelatgetah@gmail.com> wrote:

kalau tak brenti pun tak boleh selesai masalah.. so baik aku brenti je hehe

On 29/04/2014 11:27 AM, Zaiedishaq wrote:

 
>letak jawatan tu bukan ke "lari dari masalah".
>ada problem je.. walk away..
>
>
>
>2014-04-29 0:41 GMT+08:00 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>:
>

>>
>>Feri karam PM Korea Selatan letak jawatan.. MH370 hilang PM Malaysia buat bodo..
>>telokbakong.blogspot
>>darisungaiderhaka.blogspot.
>>Posted by Anak Sungai Derhaka
>> 
>>
>>Perdana Menteri Korea Selatan Chung Hong-Won meletak jawatan atas bertanggungjawab terhadap insiden feri karam yang menyebabkan lebih 300 orang terkorban dan hilang.
>>
>>"Saya memohon maaf kerana tidak dapat menghalang perkara ini berlaku dan tidak dapat memberi respon atas perkara ini," katanya.
>>
>>"Saya percaya, sebagai Perdana Menteri, saya perlu bertanggungjawab dan meletak jawatan,"
>>
>>Sewol, feri penumpang terbesar, karam
bersama 476 penumpang -kebanyakkan
daripada mereka kanak-kanak sekolah -
dalam perjalanan menuju ke selatan
pulau peranginan Jeju pada 16 April
lalu.
>>
>>Sehingga Ahad, jumlah kematian akibat
tragedi itu dilaporkan 187 orang
dengan 115 diambil kira.
>>
>>Kerajaan Korea Selatan, bersama semua
jabatan rasminya, telah dikritik hebat
akibat nahas ini dan pengedalian
operasi menyelamat.
>>
>>"Kemalangan ini membuatkan seluruh
Korea Selatan berada dalam kejutan dan
dukacita . Banyak hari telah berlalu
sejak kemalangan itu, namun jeritan
keluarga yang hilang masih membuatkan
saya terjaga pada waktu malam," kata
Chung pada sidang media yang disarkan di televisyen.
>>
>>"Kepada rakyat Korea Selatan , ini
bukan masa untuk menunding jari kepada
satu sama lain tetapi masa untuk
menyelesaikan operasi menyelamat dan
mengendalikan sebaiknya. Saya menyeru
anda membantu mengatasi situasi sukar
ini.
>>
>>"Saya benar-benar berharap agar rakyat
Korea Selatan dan keluarga mangsa
Sewol akan memaafkan dan memahami saya
kerana tidak dapat memenuhi
tanggungjawab saya hingga akhir.
Sekali lagi saya mohon anda memberi
sokongan (kepada operasi menyelamat)."
>>
>>Biarpun semua harapan untuk mencari
mangsa yang terselamat telah
dipadamkan, namun kemarahan dan
kekecewaan keluarga mangsa masih ada
terhadap tahap gerakan menyelamat.
>>
>>Semua 15 anak kapal yang terselamat
kini ditahan dan berdepan tuduhan
melakukan janayah kerana cuai akibat
meninggalkan penumpang.
>>
>>"Saya ingin meletak jawatan lebih awal
namun memberikan keutamaan kepada
mengendalikan situasi ini dan saya
fikir ia perbuatan bertanggungjawab
untuk membantu sebelum meninggalkan,"
kata Chung.
>>
>>"Tapi saya memutuskan untuk meletak
jawatan sekarang tidak menjadi beban
kepada pentadbiran," katanya lapor AstroAwani
>> 
>>Comments
>> 
>>JIHA-DISC · 
>>puak2 ni mana ada maruah....jgn kata 300 org mati kalau puluh2 ribu mati pun mereka buat bodo je....selagi x kojol,,sakit atau di tendang keluar mereka akn tetap di kerusi tu...lumayan pak duit masyukkkk je
>> 
>>Amno Tegar · 
>>Ellleh, ijat curi duit lembu 250juta.... dia buat muka selamba mcm LEMBU KENYANG.
>>Ini Mlysia & inilah
Malaysian Style.
>>Hassan Malek kata "ayam
naik harga, jgn makan
ayam.... makan daging".
>>Najib buat LARIAN ANTI
RASUAH. Berlari boleh
benteras rasuah?????
>>Rakyat mengeluh harga
barang malambung naik,
Oden kata "jgn risau, kita
ada bekalan makanan yg
mencukupi". Bekalan ada
TAPI harga tinggi, sapa
mampu beli???
>> 
>> 
>>Feri Karam PM Korea Letak Jawatan, MH370 Hilang, Bila Najib Mahu Letak Jawatan?
>>telokbakong.blogspot
>>penpasksgb.blogspot
>>Dicatat oleh ELBI RISALAH
>>KELAB GREENBOC
>>
>>
>>PM Korea Selatan letak jawatan, bertanggungjawab insiden feri karam
>>
>>ULASAN GB
>>
>>Feri karam bersama 476 penumpang, ada mayat yang ditemui. Tetapi PM Korea Selatan letak jawatan kerana bertanggungjawab terhadap insiden feri karam.
>>
>>Di Malaysia, pesawat MH370 hilang berdama 250 orang dan lansung tidak ditemui. Tetapi Najib dan Hishamuddin TIDAK meletakkan jawatan. Lansung tidak tahu malu dan tidak bertangungjawab!
>

Tue Apr 29, 2014 9:01 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kapal terbang jatuh di Kota Bharu jam 12.15 tengahari tadi
telokbakong.blogspot.
blog-hangit.blogspot
Posted by hangit

Kelihatan kapal terbang hampir terbelah dua selepas terjatuh.

SHAH ALAM - Sebuah kapal terbang latihan dari Akademi Latihan Penerbangan Asia Pacific (APFT) dilaporkan terjatuh di sebuah padang berhampiran Taman Kurnia, Kota Bharu, jam 12.15 tengah hari tadi.

Ketika ini, Pasukan Bomba dan Penyelamat sedang bertungkus- lumus mengeluarkan juruterbang yang masih tersepit.
- sumber


SEBUAH KAPAL TERBANG RINGAN TERJATUH DI PADANG GOLF!!!
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!

Sebuah kapal terbang latihan dari Akademi Latihan Penerbangan Asia Pacific (APFT) dilaporkan terjatuh di sebuah padang golf berhampiran Taman Kurnia, Kota Bharu, jam 12.30 tengah hari tadi.

Pasukan Bomba dan Penyelamat berjaya mengeluarkan juruterbang yang tersepit.

Pilot cedera agak parah kakinya patah dan di hantar ke Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, untuk rawatan lanjut.

Pesawat Ringan Terhempas di Pengkalan Chepa
duniacacamarba.blogspot

[AA] KUALA LUMPUR: Sebuah pesawat ringan terhempas di sebuah taman perumahan di Pengkalan Chepa, Kelantan tengah hari tadi.

Kejadian berlaku di Taman Kurnia Jaya itu apabila pesawat latihan jenis Piper PA-28-161 milik Asia Pacific Flight Training Sdn Bhd itu sedang membuat penerbangan latihan di ruang udara Pengkalan Chepa sebelum mengalami masalah enjin.

Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat Kelantan, bomba menerima panggilan jam 12.43 tengah hari dan sebuah jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Pengkalan Chepa telah dikerah ke tempat kejadian untuk membantu mangsa.

Mangsa, seorang juruterbang telah mengalami kecederaan dan telah dikejarkan ke hospital yang berdekatan untuk mendapatkan rawatan. -28/4/14

Lanjut di sini.

Tue Apr 29, 2014 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

SEORANG PEMANDU MAUT KERANA MEREMPUH PENGADANG TOL KAJANG SELATAN KERANA DI PERCAYAI CUBA MENGGELAK DARI MEMBAYAR TOL????
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!!

KAJANG – Seorang pemandu maut apabila kereta jenis Peugeot yang dipandunya merempuh pengadang Tol Kajang Selatan, dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi, semalam.

Ketua Operasi, Mustaza Paijan berkata, mangsa yang berusia 32 tahun meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan dalaman manakala kereta miliknya rosak teruk di bahagian depan.

"Mangsa patah kaki kerana tersepit di stereng dan darah keluar dari hidung dan telinganya.

"Kita menggunakan peralatan hidraulik cutter bagi membuka pintu kereta dan telescopic untuk merenggangkan dashboard bagi mengeluarkan mangsa," katanya.

Menurutnya, berdasarkan makluman awal dari salah seorang pekerja tol di situ, mangsa dipercayai memandu laju sebelum merempuh pengadang tol berkenaan.

Mustaza berkata, mangsa diserahkan kepada pihak polis setelah disahkan meninggal dunia oleh pihak ambulans.

Tue Apr 29, 2014 6:23 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Dulu saya ada sebiji Daihatsu Cerek yang telah di 'crash' kan pada seorang
kawan dengan melanggar sebatang pokok dalam keadaan mengundur.
Kakinya terlalu besar untuk pedal minyak dan dia telah terpijak pedal
minyak ketika memijak pedal brake.
............
Agak susah nak diterima kalau sengaja langgar pengadang untuk elak bayar
tol..

2014-04-30 0:07 GMT+08:00 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>:

>
>
> 
> SEORANG PEMANDU MAUT KERANA MEREMPUH PENGADANG TOL KAJANG SELATAN KERANA
> DI PERCAYAI CUBA MENGGELAK DARI MEMBAYAR TOL????<http://omakkau.blogspot.com/2014/04/seorang-pemandu-maut-maut-kerana.html>
> omakkau.blogspot.
> Posted by OMAK KAU!!!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-k3XiGPxHpYc/U12jJ8iVvUI/AAAAAAAAzNg/o67KdSNeA9U/s1600/maut+langgar+pengadang+tol.jpg>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *KAJANG – Seorang pemandu maut apabila kereta jenis Peugeot yang
> dipandunya merempuh pengadang Tol Kajang Selatan, dalam kejadian kira-kira
> jam 9 pagi, semalam.Ketua Operasi, Mustaza Paijan berkata, mangsa yang
> berusia 32 tahun meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan
> dalaman manakala kereta miliknya rosak teruk di bahagian depan."Mangsa
> patah kaki kerana tersepit di stereng dan darah keluar dari hidung dan
> telinganya."Kita menggunakan peralatan hidraulik cutter bagi membuka pintu
> kereta dan telescopic untuk merenggangkan dashboard bagi mengeluarkan
> mangsa," katanya.Menurutnya, berdasarkan makluman awal dari salah seorang
> pekerja tol di situ, mangsa dipercayai memandu laju sebelum merempuh
> pengadang tol berkenaan.*
>
> *Mustaza berkata, mangsa diserahkan kepada pihak polis setelah disahkan
> meninggal dunia oleh pihak ambulans.*
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
>

Wed Apr 30, 2014 12:40 am (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

mana dorang ni tau dia tak nak bayar tol? dorang ada interview mangsa ke
sebelum eksiden?

On 30/04/2014 12:07 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>
> 
>
>
> SEORANG PEMANDU MAUT KERANA MEREMPUH PENGADANG TOL KAJANG
> SELATAN KERANA DI PERCAYAI CUBA MENGGELAK DARI MEMBAYAR TOL????
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/04/seorang-pemandu-maut-maut-kerana.html>
>
>
> omakkau.blogspot.
> Posted by OMAK KAU!!!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
> <http://2.bp.blogspot.com/-k3XiGPxHpYc/U12jJ8iVvUI/AAAAAAAAzNg/o67KdSNeA9U/s1600/maut+langgar+pengadang+tol.jpg>
>
> *KAJANG – Seorang pemandu maut apabila kereta jenis Peugeot yang
> dipandunya merempuh pengadang Tol Kajang Selatan, dalam kejadian
> kira-kira jam 9 pagi, semalam.
>
> Ketua Operasi, Mustaza Paijan berkata, mangsa yang berusia 32 tahun
> meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan dalaman manakala
> kereta miliknya rosak teruk di bahagian depan.
>
> "Mangsa patah kaki kerana tersepit di stereng dan darah keluar dari
> hidung dan telinganya.
>
> "Kita menggunakan peralatan hidraulik cutter bagi membuka pintu kereta
> dan telescopic untuk merenggangkan dashboard bagi mengeluarkan
> mangsa," katanya.
>
> Menurutnya, berdasarkan makluman awal dari salah seorang pekerja tol
> di situ, mangsa dipercayai memandu laju sebelum merempuh pengadang tol
> berkenaan.*
> *
> Mustaza berkata, mangsa diserahkan kepada pihak polis setelah disahkan
> meninggal dunia oleh pihak ambulans.*
>

Wed Apr 30, 2014 1:31 am (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Inilah kebebasan media..
Tulis ikut suka dia aje..

2014-04-30 15:40 GMT+08:00 MHZ <cekelatgetah@gmail.com>:

> mana dorang ni tau dia tak nak bayar tol? dorang ada interview mangsa ke
> sebelum eksiden?
>
>
> On 30/04/2014 12:07 AM, -:eSpAcE9808:- wrote:
>
>
>
> 
> SEORANG PEMANDU MAUT KERANA MEREMPUH PENGADANG TOL KAJANG SELATAN KERANA
> DI PERCAYAI CUBA MENGGELAK DARI MEMBAYAR TOL????<http://omakkau.blogspot.com/2014/04/seorang-pemandu-maut-maut-kerana.html>
> omakkau.blogspot.
> Posted by OMAK KAU!!!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-k3XiGPxHpYc/U12jJ8iVvUI/AAAAAAAAzNg/o67KdSNeA9U/s1600/maut+langgar+pengadang+tol.jpg>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> *KAJANG – Seorang pemandu maut apabila kereta jenis Peugeot yang
> dipandunya merempuh pengadang Tol Kajang Selatan, dalam kejadian kira-kira
> jam 9 pagi, semalam. Ketua Operasi, Mustaza Paijan berkata, mangsa yang
> berusia 32 tahun meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan
> dalaman manakala kereta miliknya rosak teruk di bahagian depan. "Mangsa
> patah kaki kerana tersepit di stereng dan darah keluar dari hidung dan
> telinganya. "Kita menggunakan peralatan hidraulik cutter bagi membuka pintu
> kereta dan telescopic untuk merenggangkan dashboard bagi mengeluarkan
> mangsa," katanya. Menurutnya, berdasarkan makluman awal dari salah seorang
> pekerja tol di situ, mangsa dipercayai memandu laju sebelum merempuh
> pengadang tol berkenaan.*
>
> * Mustaza berkata, mangsa diserahkan kepada pihak polis setelah disahkan
> meninggal dunia oleh pihak ambulans.*
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: