Friday, December 26, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4093

10 Messages

Digest #4093
4
Fw: UNCLE NI TURUN MOTOR, BUKAK BAJU by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5a

Messages

Thu Dec 25, 2014 8:22 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Gempaq!!! Harimau Jantan Terlepas Dari Kurungan Di Zoo And Night Safari Di Taiping.. Jom Terjah!!!

telokbakong.blogspot
sedakasejahtera.blogspot.

Seekor harimau jantan terlepas daripada kurungannya di Zoo Taiping and Night Safari di Taiping, tengah hari ini.
Pengarah zoo, Dr Kevin Lazarus berkata Harimau Malaya itu terlepas daripada kurungannya ketika kerja penyelenggaraan dilakukan oleh pekerja baharu.
"Kejadian itu berlaku ketika harimau tersebut berada di kurungannya di bahagian belakang, bukan berlaku di bahagian kurungan untuk pameran awam. Ia terhentak pintu kurungan itu dan pintu tersebut terbuka secara tiba-tiba," katanya.

Harimau berkenaan kemudian ditembak ubat pelali namun ia melarikan diri ke hutan berhampiran kurungan itu dengan melompat tembok zoo setinggi 1.8 meter, katanya.
Dr Lazarus berkata haiwan itu dijumpai di hutan berhampiran dan ia ditembak sekali lagi dengan pelali sebelum dapat ditangkap semula pada pukul 3 petang.
Sebanyak 30 orang termasuk kakitangan zoo, anggota Bomba dan polis terlibat dalam usaha mencari harimau yang berusia hampir 16 tahun dengan berat kira-kira 300 kilogram dan dua meter panjang tersebut, katanya. – Bernama- TMI

Thu Dec 25, 2014 8:22 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Dah banjir ni.. Bas Amphicoach yang harga RM6Juta tu mana?.. guna teknologi 'Stealth' ke?
telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka

Antara propaganda yang disebarkan oleh berbagai media dari US mengenai pesawat F22 atau dikenali juga dengan nama Raptor ini ialah ianya menggunakan teknologi 'Stealth'.

Dengan mengaplikasikan teknologi 'Stealth' tersebut, pesawat pejuang itu mampu untuk mengelakkan dari dikesan oleh sebarang radar.

Walaupun ianya dilengkapi teknologi 'Stealth', pesawat tersebut masih boleh dilihat dengan menggunakan mata kasar..

Dan apa yang dikatakan sebagai propaganda itu telah terbukti sebagai propaganda untuk membolehkan pesawat tersebut dijual pada harga yang tinggi bilamana pesawat tersebut telah dilaporkan ditembak jatuh di sempadan Syria.

Berikut adalah petikan laporan tersebut..

According to the Oklahoman newspaper Post, citing U.S. military sources that the F-22 Raptor crashed in the north of Jordan, sources tell about the possibility of shoot down the F-22 Raptor aircraft by a Syrian missile Syrian everything and happened near the Syrian border, while a military expert John Blu Reed told the newspaper that the shoot down of the F-22 Raptor confirmation that Syria has a defense system updated the S-300, S 400 missiles or rockets ~ South Lebanon

Teknologi 'Stealth' ini tiba-tiba dibincangkan di negara kita ini sejak banjir yang disifatkan sebagai paling buruk dalam masa 30 tahun melanda Pantai Timur Semenanjung.

Ianya dikatakan turut diaplikasikan dalam dua buah kenderaan amfibia yang dibeli oleh sebuah negeri di pantai Timur bagi merancakkan aktiviti pelancongan dan membantu mangsa banjir.

Kedua-dua kenderaan ini dikatakan dilengkapi dengan teknologi yang jauh lebih advance dari 'Stealth' pada pesawat Raptor milik US, dimana ianya bukan sahaja tidak boleh dikesan oleh radar malah tidak juga boleh dilihat dengan mata kasar..

Ianya dipercayai dilengkapi teknologi 'Stealth' yang lebih advance kerana sudah beberapa hari banjir melanda namun tiada sebarang gambar dirakam menunjukkan kenderaan tersebut sedang membantu mangsa banjir sedangkan ianya dikatakan dibeli untuk membantu menyelamatkan mangsa banjir..

Berikut adalah laporan mengenai pembelian kenderaan yang dimaksudkan itu..

Bas dua alam

Kuala Berang: Dua kenderaan 'amphicoach' (bas amfibia) yang dibeli kerajaan negeri Terengganu bukan setakat digunakan untuk merancakkan aktiviti pelancongan di Tasik Kenyir, malah akan dipakai bagi kemudahan memindahkan mangsa banjir di negeri ini setiap kali bencana itu melanda.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata, kerajaan negeri bersetuju untuk membeli dua kenderaan terbabit yang bernilai RM6 juta kerana ia mempunyai pelbagai fungsi yang dapat memberi manfaat kepada rakyat.

"Kerajaan negeri bersetuju membeli dua buah 'amphicoach' buatan Malta ini yang dapat digunakan di darat dan air.

"Kenderaan berbentuk seperti bas ini mampu memuatkan 50 penumpang pada satu-satu masa dengan kelajuan mencecah lapan knot di dalam air.

"Setibanya musim tengkujuh, ia akan digerakkan bagi membantu mangsa banjir kerana biasanya pengangkutan darat mengalami kesukaran kerana laluan terputus hubungan akibat banjir besar seperti di Kemaman, tahun lalu lapor mStar

.... Hmm.. beli atau tidak ni?

Comments

Rice ·

Great comment bro ASD,,
Good job

Rice 2 ·

Stealth pe bende... tengok kaler kuning pun macam dah tau2 je.. kaler diraja la katakan.. nak guna time selamatkan kerabat2 je kot.. RM6 juta brooo... setakat rakyat murahan mcm kita ni xde bende lah.. guna la bot penyelamat terbalik ke ape sape kisah... hari ni pun ade 2 org hilang bot terbalik :(

andreed ·

Sapa tak nampak... alamatnya dia nak ......"

kudis ·

hahaha kelakau laa ASD. Kalau radar/mata kasar tak dapat kesan. Maka kita kena panggil RAJA BOMOH..dia kan ada teropong ajaib. settle masaalah...

kudis ·

bila Banjir ramai yg sibuk sana sibuk sini. Tapi ahli politik paling sibuk. minta peruntukan itu ini. hahaha bukan apa..beli tilam seratus TAPI CLAIM beratus ratus..hahaha itu yg sibuk sangat tu. Banjir tu lubok duit. Ini pemimpin politik dalam kepala takder benda lain..duit duit duit...seringgit claim 10 ringgit. lagi banyak beli barang lagi mahal...sepatutnya lebih murah..TV pakat buat liputan itu ini kutip derma...lepas tu muka tak malu kata dia yg derma...hahaha...KALAU NAK TOLONG BIAR HATI SUCI...jangan ambil kesempatan. Bagi beras ambik gambar. bagi gula ambik gambar...hahaha ikhlas ker. tangan kanan memberi tangan kiri tak tahu..itu yg sepatutnya...dunia dunia ramai gila glamour.

Thu Dec 25, 2014 8:22 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


KISAH BENAR GADIS DIROMPAK DIPUKUL DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER NS
telokbakong.blogspot
aiyangdisayang.blogspot.
By Aiyang disayang

Assalamualaikum dan hi semua. Ketika saya menaip kisah ini, tangan masih menggigil, fikiran masih terbayang-bayang apa yang terjadi malam itu. Saya ingin berkongsi pengalaman tragik, kisah balik kerja yang selalunya gembira bertukar menjadi pengalaman ngeri yang pasti tidak dapat dilupakan sampai bila-bila.

Pada malam Jumaat 18/12/2014 sekitar jam 9.45pm, saya telah dirompak, dicederakan, dan hampir dirogol di dalam kereta sendiri di kawasan parking stesen KTM Batang Benar, Nilai. Ye ini kisah benar, di laluan seharian saya pergi balik kerja, siapa sangka ada mata yang memerhati. Siapa yang biasa naik komuter di stesen KTM Batang Benar akan tahu betapa sunyinya kawasan tersebut especially pada waktu malam, dan kalau dapat parking dekat belakang memang akan tahu betapa jauhnya kawasan parking tu macam dekat hujung dunia. Even setiap pagi datang seawal pukul 7 lebih macam tu, parking bahagian depan memang dah sentiasa penuh jadinya setiap hari memang akan dapat parking yang nun jauh ke belakang. Kalau balik malam, memang tawakkal lah masa jalan nak pergi parking.

Malam tu, balik kerja macam biasa. Sampai stesen, jalan macam biasa jugak sambil bawak beg laptop dan handbag pergi parking. Tak sangka rupanya ada yang dah aim. Dipendekkan cerita, saya masuk je kereta, start enjin, tiba-tiba sebuah kereta kancil putih WGR7586 park dekat sebelah. Keluar seorang lelaki india, berhelmet, pakai glove pecahkan cermin kereta bahagian driver dengan hammer. Kejadian berlaku sangat pantas, saya melawan tetapi dia berjaya merampas beg laptop saya dan juga handbag yang mengandungi beg duit dan dokumen pengenalan diri. Saya membunyikan hon tetapi ditumbuk kerana melawan.

Bila barang dah kena amek, i thought it was over but i was wrong saya baru sedar yang kunci kereta saya ada dengan dia. Saya merayu agar dipulangkan kunci kereta tapi dia ugut suruh saya duduk ke seat sebelah kalau saya nak selamat, saya refused tetapi saya ditumbuk lagi dan dia masuk dalam kereta dan menarik tudung saya dengan kasar. Allahu allah. Di seat yang sama dia drive kereta saya ke hujung kawasan parking dengan niat ingin merogol. Saya menjerit masih cuba untuk melawan tetapi saya dicekik, ditumbuk, dan ditekup hidung agar susah untuk bernafas.

Hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa masa tu, saya sangat takut kerana saya sudah tiada kekuatan lagi untuk melawan. Ya Allah tolonglah hambamu ini, saya berdoa dan bertawakal. In within few seconds, tiba-tiba orang jahat tu melarikan diri.

Alhamdulillah, Allah selamatkan diri saya dari dirogol dengan menghadirkan train yang kebetulan sampai di stesen pada waktu itu. Alhamdulillah syukur diri ini selamat.

Dan alhamdulillah handphone saya masih berada dengan saya pada waktu itu. Saya call ayah dan juga pihak Polis. Okay guys as a reminder tolong simpan nombor polis area rumah anda. Silap saya tak simpan nombor polis dan hanya dial 999 jadinya agak lambat proses untuk mendapat bantuan tu. Yes my bad. Mujur ayah saya sampai dahulu di tempat kejadian.

Beberapa minit kemudian polis pun sampai dan saya diarah untuk pergi membuat laporan di Balai Polis Nilai. Alhamdulillah laporan pertama selesai dibuat cuma apa yang saya kesalkan apabila saya diminta untuk berjumpa dengan seorang inspektor wanita untuk laporan kedua, insp itu menyuruh saya tunggu kejap kerana dia cakap ada kerja yang dia kena buat whereby she needs to submit it before 12.00 am. Masa tu dah pukul 11 lebih. Saya faham pihak polis sangat sibuk, banyak laporan diterima setiap hari tetapi dalam hati saya terdetik tak penting ke kes saya ni.

Tidak mengapa saya menunggu dan setelah kerjanya selesai saya diminta bercerita kembali mengenai kejadian yang berlaku tadi. Okay selepas itu, saya diarah untuk ke crime scene. Di sana, macam biasa gambar kereta diambil dan alhamdulillah sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga apabila ada beberapa evidence yang ditinggalkan orang jahat tu.

Cuma soalan saya kenapa polis tidak memakai glove semasa mengambil evidence, kenapa tidak diletakkan di dalam plastik yela macam yang kita selalu tengok dalam tv kan. Saya hanya mendiamkan diri, mungkin mereka lebih arif akan hal ini. Setelah polis pergi, saya terjumpa lagi 2 evidence iaitu cebisan glove (bahagian jari) yang dipakai orang jahat tu dan pisau. Saya pergi semula ke balai polis tadi. Cuma agak kecewa bila polis cakap, "Laa pakai glove ke?"

And I was like saya rasa saya dah beritahu semasa diambil keterangan dan walaupun dia pakai glove manalah tahu sebelum dia pakai dia ada pegang evidence tersebut kan? Dan cebisan glove yang saya jumpa tu adalah cebisan bahagian jari jadi mungkin ada possibilty boleh kesan cap jari. Ke anggapan saya ni salah? Selain itu, saya ingat stereng kereta saya akan diperiksa kesan cap jari, tetapi tidak. Hmm saya kurang arif mengenai hal ini, maafkan saya kalau teori saya ni salah dan bukan niat saya ingin mempersoalkan kerja polis, saya cuma tertanya-tanya kenapa. Mungkin mereka lebih mengetahuinya.

Dear Malaysians, walaupun laporan polis telah dibuat tetapi saya berharap agar anda dapat membantu saya mencari WGR7586, PERODUA KANCIL PUTIH. Polis mengatakan bahawa kereta tu kereta curi, walaupun kereta curi tapi sekurang-kurangnya kalau jumpa kereta itu balik at least tuan punya kereta yang sebenar dapat balik kereta dia yang hilang tu.

Sekali lagi, tolong laporkan kepada mana-mana balai polis berhampiran jika ternampak kereta PERDOUA KANCIL PUTIH WGR7586. Suspek merupakan seorang lelaki india, kurus, ketinggian sederhana. Tolong bantu saya membantu pihak polis menyelesaikan kes ini.

One more thing, kepada pihak pengurusan KTM Batang Benar, sampai bila nak biarkan kawasan parking tu macam tu? Saya diberitahu kes ini bukan yang pertama. Untuk makluman, emak saya telah datang ke kaunter KTM kerana saya memberitahu di situ ada CCTV so maybe we could figure out something. Jadi emak saya menceritakan kembali apa yang terjadi malam tersebut kepada petugas kaunter.

Yang menariknya bila nak suruh replay balik, mula-mula remote rosak lah, lepas tu bila dah betulkan remote still tak boleh nak replay balik. Sampai ke sudah tak boleh nak buat apa. Yes the CCTVs are functioning tapi "live" macam tu jela tak boleh nak search history. So semua CCTV yang ada tu are for display only ke? Apa guna ada CCTV kalau macam kan.

Saya menaiki komuter dari Batang Benar ke KL Sentral hampir setiap hari dan ramai juga yang menggunakan kemudahan servis komuter ini. Jadi saya sangat berharap agar ada tindakan yang diambil dan kejadian seumpama ini dapat dielakkan. Ye, petugas kaunter cakap akan buat report, tetapi jangan sekadar report je please take some action tolong jangan lepas tangan.

Dulu ada RELA yang jaga kejap dalam sebulan dua kalau tak silap saya, tetapi dah lari kerana katanya pihak pengurusan tak membayar gaji mereka. Jadi adakah kerana sikap pentingkan diri sesetengah pihak, keselamatan pengguna dibiarkan begitu sahaja? Macam tu? Adakah saya kena report dekat program 999, panggil Hazlin Hussain datang baru semua nak turun padang?

Mungkin pada pandangan sesetengah pihak kes saya ni kecil, tetapi saya memohon agar penjenayah tersebut dapat ditangkap segera. Dan saya juga berharap agar aspek keselamatan di kawasan KTM Batang Benar, Nilai dapat dipertingkatkan. Apa yang terjadi pada saya sangat mengerikan, saya berharap semua di luar sana terutama kaum wanita agar lebih berhati-hati. Silap saya kerana sudah biasa balik kerja malam dan tak rasa takut sebelum ni, tetapi kesilapan itulah yang mencederakan diri saya.

Syukur ke hadrat illahi, saya masih diberi peluang untuk terus menjalani kehidupan di bumi Allah ini, masih bersama insan tersayang yang banyak memberikan sokongan moral. Walaupun masih trauma, tetapi saya percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ingat tau, keselamatan diri dan nyawa kita sangat berharga! Sayangi diri, ingatlah orang tersayang.
Semoga kita sentiasa dibawah lindungan Allah.
Wassalam.

sumber

Alhamdulillah mujurlah gadis ini selamat. Berhati-hatilah..... penjenayah ada di mana-mana. Dalam rumah sendiri pun belum tentu selamat inikan pula di luar sana. Semoga Allah melindungi kita.

Thu Dec 25, 2014 7:12 pm (PST) . Posted by:

Baca macm betul tapi bila dia kata dail 999 ... kt situ dah x betul.

HP kena call 112 ..

Maaf klau silap...



From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
Date: 26/12/2014 12:23 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIROMPAK DIPUKUL
DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER NS
Sent by: automobil@yahoogroups.com






KISAH BENAR GADIS DIROMPAK DIPUKUL DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER
NS
telokbakong.blogspot
aiyangdisayang.blogspot.
By Aiyang disayang

Assalamualaikum dan hi semua. Ketika saya menaip kisah ini, tangan masih
menggigil, fikiran masih terbayang-bayang apa yang terjadi malam itu. Saya
ingin berkongsi pengalaman tragik, kisah balik kerja yang selalunya
gembira bertukar menjadi pengalaman ngeri yang pasti tidak dapat dilupakan
sampai bila-bila.

Pada malam Jumaat 18/12/2014 sekitar jam 9.45pm, saya telah dirompak,
dicederakan, dan hampir dirogol di dalam kereta sendiri di kawasan parking
stesen KTM Batang Benar, Nilai. Ye ini kisah benar, di laluan seharian
saya pergi balik kerja, siapa sangka ada mata yang memerhati. Siapa yang
biasa naik komuter di stesen KTM Batang Benar akan tahu betapa sunyinya
kawasan tersebut especially pada waktu malam, dan kalau dapat parking
dekat belakang memang akan tahu betapa jauhnya kawasan parking tu macam
dekat hujung dunia. Even setiap pagi datang seawal pukul 7 lebih macam tu,
parking bahagian depan memang dah sentiasa penuh jadinya setiap hari
memang akan dapat parking yang nun jauh ke belakang. Kalau balik malam,
memang tawakkal lah masa jalan nak pergi parking.

Malam tu, balik kerja macam biasa. Sampai stesen, jalan macam biasa jugak
sambil bawak beg laptop dan handbag pergi parking. Tak sangka rupanya ada
yang dah aim. Dipendekkan cerita, saya masuk je kereta, start enjin,
tiba-tiba sebuah kereta kancil putih WGR7586 park dekat sebelah. Keluar
seorang lelaki india, berhelmet, pakai glove pecahkan cermin kereta
bahagian driver dengan hammer. Kejadian berlaku sangat pantas, saya
melawan tetapi dia berjaya merampas beg laptop saya dan juga handbag yang
mengandungi beg duit dan dokumen pengenalan diri. Saya membunyikan hon
tetapi ditumbuk kerana melawan.

Bila barang dah kena amek, i thought it was over but i was wrong saya baru
sedar yang kunci kereta saya ada dengan dia. Saya merayu agar dipulangkan
kunci kereta tapi dia ugut suruh saya duduk ke seat sebelah kalau saya nak
selamat, saya refused tetapi saya ditumbuk lagi dan dia masuk dalam kereta
dan menarik tudung saya dengan kasar. Allahu allah. Di seat yang sama dia
drive kereta saya ke hujung kawasan parking dengan niat ingin merogol.
Saya menjerit masih cuba untuk melawan tetapi saya dicekik, ditumbuk, dan
ditekup hidung agar susah untuk bernafas.

Hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa masa tu, saya sangat takut kerana
saya sudah tiada kekuatan lagi untuk melawan. Ya Allah tolonglah hambamu
ini, saya berdoa dan bertawakal. In within few seconds, tiba-tiba orang
jahat tu melarikan diri.

Alhamdulillah, Allah selamatkan diri saya dari dirogol dengan menghadirkan
train yang kebetulan sampai di stesen pada waktu itu. Alhamdulillah syukur
diri ini selamat.

Dan alhamdulillah handphone saya masih berada dengan saya pada waktu itu.
Saya call ayah dan juga pihak Polis. Okay guys as a reminder tolong simpan
nombor polis area rumah anda. Silap saya tak simpan nombor polis dan hanya
dial 999 jadinya agak lambat proses untuk mendapat bantuan tu. Yes my bad.
Mujur ayah saya sampai dahulu di tempat kejadian.

Beberapa minit kemudian polis pun sampai dan saya diarah untuk pergi
membuat laporan di Balai Polis Nilai. Alhamdulillah laporan pertama
selesai dibuat cuma apa yang saya kesalkan apabila saya diminta untuk
berjumpa dengan seorang inspektor wanita untuk laporan kedua, insp itu
menyuruh saya tunggu kejap kerana dia cakap ada kerja yang dia kena buat
whereby she needs to submit it before 12.00 am. Masa tu dah pukul 11
lebih. Saya faham pihak polis sangat sibuk, banyak laporan diterima setiap
hari tetapi dalam hati saya terdetik tak penting ke kes saya ni.

Tidak mengapa saya menunggu dan setelah kerjanya selesai saya diminta
bercerita kembali mengenai kejadian yang berlaku tadi. Okay selepas itu,
saya diarah untuk ke crime scene. Di sana, macam biasa gambar kereta
diambil dan alhamdulillah sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke
tanah juga apabila ada beberapa evidence yang ditinggalkan orang jahat tu.


Cuma soalan saya kenapa polis tidak memakai glove semasa mengambil
evidence, kenapa tidak diletakkan di dalam plastik yela macam yang kita
selalu tengok dalam tv kan. Saya hanya mendiamkan diri, mungkin mereka
lebih arif akan hal ini. Setelah polis pergi, saya terjumpa lagi 2
evidence iaitu cebisan glove (bahagian jari) yang dipakai orang jahat tu
dan pisau. Saya pergi semula ke balai polis tadi. Cuma agak kecewa bila
polis cakap, "Laa pakai glove ke?"

And I was like saya rasa saya dah beritahu semasa diambil keterangan dan
walaupun dia pakai glove manalah tahu sebelum dia pakai dia ada pegang
evidence tersebut kan? Dan cebisan glove yang saya jumpa tu adalah cebisan
bahagian jari jadi mungkin ada possibilty boleh kesan cap jari. Ke
anggapan saya ni salah? Selain itu, saya ingat stereng kereta saya akan
diperiksa kesan cap jari, tetapi tidak. Hmm saya kurang arif mengenai hal
ini, maafkan saya kalau teori saya ni salah dan bukan niat saya ingin
mempersoalkan kerja polis, saya cuma tertanya-tanya kenapa. Mungkin mereka
lebih mengetahuinya.

Dear Malaysians, walaupun laporan polis telah dibuat tetapi saya berharap
agar anda dapat membantu saya mencari WGR7586, PERODUA KANCIL PUTIH. Polis
mengatakan bahawa kereta tu kereta curi, walaupun kereta curi tapi
sekurang-kurangnya kalau jumpa kereta itu balik at least tuan punya kereta
yang sebenar dapat balik kereta dia yang hilang tu.

Sekali lagi, tolong laporkan kepada mana-mana balai polis berhampiran jika
ternampak kereta PERDOUA KANCIL PUTIH WGR7586. Suspek merupakan seorang
lelaki india, kurus, ketinggian sederhana. Tolong bantu saya membantu
pihak polis menyelesaikan kes ini.

One more thing, kepada pihak pengurusan KTM Batang Benar, sampai bila nak
biarkan kawasan parking tu macam tu? Saya diberitahu kes ini bukan yang
pertama. Untuk makluman, emak saya telah datang ke kaunter KTM kerana saya
memberitahu di situ ada CCTV so maybe we could figure out something. Jadi
emak saya menceritakan kembali apa yang terjadi malam tersebut kepada
petugas kaunter.

Yang menariknya bila nak suruh replay balik, mula-mula remote rosak lah,
lepas tu bila dah betulkan remote still tak boleh nak replay balik. Sampai
ke sudah tak boleh nak buat apa. Yes the CCTVs are functioning tapi "live"
macam tu jela tak boleh nak search history. So semua CCTV yang ada tu are
for display only ke? Apa guna ada CCTV kalau macam kan.

Saya menaiki komuter dari Batang Benar ke KL Sentral hampir setiap hari
dan ramai juga yang menggunakan kemudahan servis komuter ini. Jadi saya
sangat berharap agar ada tindakan yang diambil dan kejadian seumpama ini
dapat dielakkan. Ye, petugas kaunter cakap akan buat report, tetapi jangan
sekadar report je please take some action tolong jangan lepas tangan.

Dulu ada RELA yang jaga kejap dalam sebulan dua kalau tak silap saya,
tetapi dah lari kerana katanya pihak pengurusan tak membayar gaji mereka.
Jadi adakah kerana sikap pentingkan diri sesetengah pihak, keselamatan
pengguna dibiarkan begitu sahaja? Macam tu? Adakah saya kena report dekat
program 999, panggil Hazlin Hussain datang baru semua nak turun padang?

Mungkin pada pandangan sesetengah pihak kes saya ni kecil, tetapi saya
memohon agar penjenayah tersebut dapat ditangkap segera. Dan saya juga
berharap agar aspek keselamatan di kawasan KTM Batang Benar, Nilai dapat
dipertingkatkan. Apa yang terjadi pada saya sangat mengerikan, saya
berharap semua di luar sana terutama kaum wanita agar lebih berhati-hati.
Silap saya kerana sudah biasa balik kerja malam dan tak rasa takut sebelum
ni, tetapi kesilapan itulah yang mencederakan diri saya.

Syukur ke hadrat illahi, saya masih diberi peluang untuk terus menjalani
kehidupan di bumi Allah ini, masih bersama insan tersayang yang banyak
memberikan sokongan moral. Walaupun masih trauma, tetapi saya percaya
setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ingat tau, keselamatan diri dan
nyawa kita sangat berharga! Sayangi diri, ingatlah orang tersayang.
Semoga kita sentiasa dibawah lindungan Allah.
Wassalam.


sumber


Alhamdulillah mujurlah gadis ini selamat. Berhati-hatilah..... penjenayah
ada di mana-mana. Dalam rumah sendiri pun belum tentu selamat inikan pula
di luar sana. Semoga Allah melindungi kita.


Thu Dec 25, 2014 9:43 pm (PST) . Posted by:

"Quwarrizxmy Qurraizy"

MORAL: pompuan tidak digalakkan balik lewat malam

On 26/12/2014, rezal_sapuan@amtek.my [automobil]
<automobil@yahoogroups.com> wrote:
> Baca macm betul tapi bila dia kata dail 999 ... kt situ dah x betul.
>
> HP kena call 112 ..
>
> Maaf klau silap...
>
>
>
> From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com>
> To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
> Date: 26/12/2014 12:23 AM
> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIROMPAK DIPUKUL
> DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER NS
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
>
>
>
>
> 
>
> KISAH BENAR GADIS DIROMPAK DIPUKUL DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER
> NS
> telokbakong.blogspot
> aiyangdisayang.blogspot.
> By Aiyang disayang
>
> Assalamualaikum dan hi semua. Ketika saya menaip kisah ini, tangan masih
> menggigil, fikiran masih terbayang-bayang apa yang terjadi malam itu. Saya
> ingin berkongsi pengalaman tragik, kisah balik kerja yang selalunya
> gembira bertukar menjadi pengalaman ngeri yang pasti tidak dapat dilupakan
> sampai bila-bila.
>
> Pada malam Jumaat 18/12/2014 sekitar jam 9.45pm, saya telah dirompak,
> dicederakan, dan hampir dirogol di dalam kereta sendiri di kawasan parking
> stesen KTM Batang Benar, Nilai. Ye ini kisah benar, di laluan seharian
> saya pergi balik kerja, siapa sangka ada mata yang memerhati. Siapa yang
> biasa naik komuter di stesen KTM Batang Benar akan tahu betapa sunyinya
> kawasan tersebut especially pada waktu malam, dan kalau dapat parking
> dekat belakang memang akan tahu betapa jauhnya kawasan parking tu macam
> dekat hujung dunia. Even setiap pagi datang seawal pukul 7 lebih macam tu,
> parking bahagian depan memang dah sentiasa penuh jadinya setiap hari
> memang akan dapat parking yang nun jauh ke belakang. Kalau balik malam,
> memang tawakkal lah masa jalan nak pergi parking.
>
> Malam tu, balik kerja macam biasa. Sampai stesen, jalan macam biasa jugak
> sambil bawak beg laptop dan handbag pergi parking. Tak sangka rupanya ada
> yang dah aim. Dipendekkan cerita, saya masuk je kereta, start enjin,
> tiba-tiba sebuah kereta kancil putih WGR7586 park dekat sebelah. Keluar
> seorang lelaki india, berhelmet, pakai glove pecahkan cermin kereta
> bahagian driver dengan hammer. Kejadian berlaku sangat pantas, saya
> melawan tetapi dia berjaya merampas beg laptop saya dan juga handbag yang
> mengandungi beg duit dan dokumen pengenalan diri. Saya membunyikan hon
> tetapi ditumbuk kerana melawan.
>
> Bila barang dah kena amek, i thought it was over but i was wrong saya baru
> sedar yang kunci kereta saya ada dengan dia. Saya merayu agar dipulangkan
> kunci kereta tapi dia ugut suruh saya duduk ke seat sebelah kalau saya nak
> selamat, saya refused tetapi saya ditumbuk lagi dan dia masuk dalam kereta
> dan menarik tudung saya dengan kasar. Allahu allah. Di seat yang sama dia
> drive kereta saya ke hujung kawasan parking dengan niat ingin merogol.
> Saya menjerit masih cuba untuk melawan tetapi saya dicekik, ditumbuk, dan
> ditekup hidung agar susah untuk bernafas.
>
> Hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa masa tu, saya sangat takut kerana
> saya sudah tiada kekuatan lagi untuk melawan. Ya Allah tolonglah hambamu
> ini, saya berdoa dan bertawakal. In within few seconds, tiba-tiba orang
> jahat tu melarikan diri.
>
> Alhamdulillah, Allah selamatkan diri saya dari dirogol dengan menghadirkan
> train yang kebetulan sampai di stesen pada waktu itu. Alhamdulillah syukur
> diri ini selamat.
>
> Dan alhamdulillah handphone saya masih berada dengan saya pada waktu itu.
> Saya call ayah dan juga pihak Polis. Okay guys as a reminder tolong simpan
> nombor polis area rumah anda. Silap saya tak simpan nombor polis dan hanya
> dial 999 jadinya agak lambat proses untuk mendapat bantuan tu. Yes my bad.
> Mujur ayah saya sampai dahulu di tempat kejadian.
>
> Beberapa minit kemudian polis pun sampai dan saya diarah untuk pergi
> membuat laporan di Balai Polis Nilai. Alhamdulillah laporan pertama
> selesai dibuat cuma apa yang saya kesalkan apabila saya diminta untuk
> berjumpa dengan seorang inspektor wanita untuk laporan kedua, insp itu
> menyuruh saya tunggu kejap kerana dia cakap ada kerja yang dia kena buat
> whereby she needs to submit it before 12.00 am. Masa tu dah pukul 11
> lebih. Saya faham pihak polis sangat sibuk, banyak laporan diterima setiap
> hari tetapi dalam hati saya terdetik tak penting ke kes saya ni.
>
> Tidak mengapa saya menunggu dan setelah kerjanya selesai saya diminta
> bercerita kembali mengenai kejadian yang berlaku tadi. Okay selepas itu,
> saya diarah untuk ke crime scene. Di sana, macam biasa gambar kereta
> diambil dan alhamdulillah sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke
> tanah juga apabila ada beberapa evidence yang ditinggalkan orang jahat tu.
>
>
> Cuma soalan saya kenapa polis tidak memakai glove semasa mengambil
> evidence, kenapa tidak diletakkan di dalam plastik yela macam yang kita
> selalu tengok dalam tv kan. Saya hanya mendiamkan diri, mungkin mereka
> lebih arif akan hal ini. Setelah polis pergi, saya terjumpa lagi 2
> evidence iaitu cebisan glove (bahagian jari) yang dipakai orang jahat tu
> dan pisau. Saya pergi semula ke balai polis tadi. Cuma agak kecewa bila
> polis cakap, "Laa pakai glove ke?"
>
> And I was like saya rasa saya dah beritahu semasa diambil keterangan dan
> walaupun dia pakai glove manalah tahu sebelum dia pakai dia ada pegang
> evidence tersebut kan? Dan cebisan glove yang saya jumpa tu adalah cebisan
> bahagian jari jadi mungkin ada possibilty boleh kesan cap jari. Ke
> anggapan saya ni salah? Selain itu, saya ingat stereng kereta saya akan
> diperiksa kesan cap jari, tetapi tidak. Hmm saya kurang arif mengenai hal
> ini, maafkan saya kalau teori saya ni salah dan bukan niat saya ingin
> mempersoalkan kerja polis, saya cuma tertanya-tanya kenapa. Mungkin mereka
> lebih mengetahuinya.
>
> Dear Malaysians, walaupun laporan polis telah dibuat tetapi saya berharap
> agar anda dapat membantu saya mencari WGR7586, PERODUA KANCIL PUTIH. Polis
> mengatakan bahawa kereta tu kereta curi, walaupun kereta curi tapi
> sekurang-kurangnya kalau jumpa kereta itu balik at least tuan punya kereta
> yang sebenar dapat balik kereta dia yang hilang tu.
>
> Sekali lagi, tolong laporkan kepada mana-mana balai polis berhampiran jika
> ternampak kereta PERDOUA KANCIL PUTIH WGR7586. Suspek merupakan seorang
> lelaki india, kurus, ketinggian sederhana. Tolong bantu saya membantu
> pihak polis menyelesaikan kes ini.
>
> One more thing, kepada pihak pengurusan KTM Batang Benar, sampai bila nak
> biarkan kawasan parking tu macam tu? Saya diberitahu kes ini bukan yang
> pertama. Untuk makluman, emak saya telah datang ke kaunter KTM kerana saya
> memberitahu di situ ada CCTV so maybe we could figure out something. Jadi
> emak saya menceritakan kembali apa yang terjadi malam tersebut kepada
> petugas kaunter.
>
> Yang menariknya bila nak suruh replay balik, mula-mula remote rosak lah,
> lepas tu bila dah betulkan remote still tak boleh nak replay balik. Sampai
> ke sudah tak boleh nak buat apa. Yes the CCTVs are functioning tapi "live"
> macam tu jela tak boleh nak search history. So semua CCTV yang ada tu are
> for display only ke? Apa guna ada CCTV kalau macam kan.
>
> Saya menaiki komuter dari Batang Benar ke KL Sentral hampir setiap hari
> dan ramai juga yang menggunakan kemudahan servis komuter ini. Jadi saya
> sangat berharap agar ada tindakan yang diambil dan kejadian seumpama ini
> dapat dielakkan. Ye, petugas kaunter cakap akan buat report, tetapi jangan
> sekadar report je please take some action tolong jangan lepas tangan.
>
> Dulu ada RELA yang jaga kejap dalam sebulan dua kalau tak silap saya,
> tetapi dah lari kerana katanya pihak pengurusan tak membayar gaji mereka.
> Jadi adakah kerana sikap pentingkan diri sesetengah pihak, keselamatan
> pengguna dibiarkan begitu sahaja? Macam tu? Adakah saya kena report dekat
> program 999, panggil Hazlin Hussain datang baru semua nak turun padang?
>
> Mungkin pada pandangan sesetengah pihak kes saya ni kecil, tetapi saya
> memohon agar penjenayah tersebut dapat ditangkap segera. Dan saya juga
> berharap agar aspek keselamatan di kawasan KTM Batang Benar, Nilai dapat
> dipertingkatkan. Apa yang terjadi pada saya sangat mengerikan, saya
> berharap semua di luar sana terutama kaum wanita agar lebih berhati-hati.
> Silap saya kerana sudah biasa balik kerja malam dan tak rasa takut sebelum
> ni, tetapi kesilapan itulah yang mencederakan diri saya.
>
> Syukur ke hadrat illahi, saya masih diberi peluang untuk terus menjalani
> kehidupan di bumi Allah ini, masih bersama insan tersayang yang banyak
> memberikan sokongan moral. Walaupun masih trauma, tetapi saya percaya
> setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ingat tau, keselamatan diri dan
> nyawa kita sangat berharga! Sayangi diri, ingatlah orang tersayang.
> Semoga kita sentiasa dibawah lindungan Allah.
> Wassalam.
>
>
> sumber
>
>
> Alhamdulillah mujurlah gadis ini selamat. Berhati-hatilah..... penjenayah
> ada di mana-mana. Dalam rumah sendiri pun belum tentu selamat inikan pula
> di luar sana. Semoga Allah melindungi kita.
>
>
>

Thu Dec 25, 2014 11:46 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

saya dah beberapa kali call 999 guna hp (bukan untuk test tapi memang nak
lapor kecemasan), setakat ni takde masalah.
dan yang powernya, dia tau lokasi panggilan dan nama penuh saya tanpa perlu
saya beritahu..

2014-12-26 11:12 GMT+08:00 rezal_sapuan@amtek.my [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Baca macm betul tapi bila dia kata dail 999 ... kt situ dah x betul.
>
> HP kena call 112 ..
>
> Maaf klau silap...
>
>
>
> From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
> Date: 26/12/2014 12:23 AM
> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIROMPAK DIPUKUL
> DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER NS
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ------------------------------
>
>
>
>
>
> 
>
>
> *KISAH BENAR GADIS DIROMPAK DIPUKUL DAN HAMPIR DIROGOL DI STESYEN KOMUTER
> NS*
> telokbakong.blogspot
> aiyangdisayang.blogspot.
> By *Aiyang disayang * <https://plus.google.com/112496664239215711684>
>
> Assalamualaikum dan hi semua. Ketika saya menaip kisah ini, tangan masih
> menggigil, fikiran masih terbayang-bayang apa yang terjadi malam itu. Saya
> ingin berkongsi pengalaman tragik, kisah balik kerja yang selalunya gembira
> bertukar menjadi pengalaman ngeri yang pasti tidak dapat dilupakan sampai
> bila-bila.
>
> Pada malam Jumaat 18/12/2014 sekitar jam 9.45pm, saya telah dirompak,
> dicederakan, dan hampir dirogol di dalam kereta sendiri di kawasan parking
> stesen KTM Batang Benar, Nilai. Ye ini kisah benar, di laluan seharian saya
> pergi balik kerja, siapa sangka ada mata yang memerhati. Siapa yang biasa
> naik komuter di stesen KTM Batang Benar akan tahu betapa sunyinya kawasan
> tersebut especially pada waktu malam, dan kalau dapat parking dekat
> belakang memang akan tahu betapa jauhnya kawasan parking tu macam dekat
> hujung dunia. Even setiap pagi datang seawal pukul 7 lebih macam tu,
> parking bahagian depan memang dah sentiasa penuh jadinya setiap hari memang
> akan dapat parking yang nun jauh ke belakang. Kalau balik malam, memang
> tawakkal lah masa jalan nak pergi parking.
>
> Malam tu, balik kerja macam biasa. Sampai stesen, jalan macam biasa jugak
> sambil bawak beg laptop dan handbag pergi parking. Tak sangka rupanya ada
> yang dah aim. Dipendekkan cerita, saya masuk je kereta, start enjin,
> tiba-tiba sebuah kereta kancil putih WGR7586 park dekat sebelah. Keluar
> seorang lelaki india, berhelmet, pakai glove pecahkan cermin kereta
> bahagian driver dengan hammer. Kejadian berlaku sangat pantas, saya melawan
> tetapi dia berjaya merampas beg laptop saya dan juga handbag yang
> mengandungi beg duit dan dokumen pengenalan diri. Saya membunyikan hon
> tetapi ditumbuk kerana melawan.
>
> Bila barang dah kena amek, i thought it was over but i was wrong saya baru
> sedar yang kunci kereta saya ada dengan dia. Saya merayu agar dipulangkan
> kunci kereta tapi dia ugut suruh saya duduk ke seat sebelah kalau saya nak
> selamat, saya refused tetapi saya ditumbuk lagi dan dia masuk dalam kereta
> dan menarik tudung saya dengan kasar. Allahu allah. Di seat yang sama dia
> drive kereta saya ke hujung kawasan parking dengan niat ingin merogol. Saya
> menjerit masih cuba untuk melawan tetapi saya dicekik, ditumbuk, dan
> ditekup hidung agar susah untuk bernafas.
>
> Hanya Allah yang tahu apa yang saya rasa masa tu, saya sangat takut kerana
> saya sudah tiada kekuatan lagi untuk melawan. Ya Allah tolonglah hambamu
> ini, saya berdoa dan bertawakal. In within few seconds, tiba-tiba orang
> jahat tu melarikan diri.
>
> Alhamdulillah, Allah selamatkan diri saya dari dirogol dengan menghadirkan
> train yang kebetulan sampai di stesen pada waktu itu. Alhamdulillah syukur
> diri ini selamat.
>
> Dan alhamdulillah handphone saya masih berada dengan saya pada waktu itu.
> Saya call ayah dan juga pihak Polis. Okay guys as a reminder tolong simpan
> nombor polis area rumah anda. Silap saya tak simpan nombor polis dan hanya
> dial 999 jadinya agak lambat proses untuk mendapat bantuan tu. Yes my bad.
> Mujur ayah saya sampai dahulu di tempat kejadian.
>
> Beberapa minit kemudian polis pun sampai dan saya diarah untuk pergi
> membuat laporan di Balai Polis Nilai. Alhamdulillah laporan pertama selesai
> dibuat cuma apa yang saya kesalkan apabila saya diminta untuk berjumpa
> dengan seorang inspektor wanita untuk laporan kedua, insp itu menyuruh saya
> tunggu kejap kerana dia cakap ada kerja yang dia kena buat whereby she
> needs to submit it before 12.00 am. Masa tu dah pukul 11 lebih. Saya faham
> pihak polis sangat sibuk, banyak laporan diterima setiap hari tetapi dalam
> hati saya terdetik tak penting ke kes saya ni.
>
> Tidak mengapa saya menunggu dan setelah kerjanya selesai saya diminta
> bercerita kembali mengenai kejadian yang berlaku tadi. Okay selepas itu,
> saya diarah untuk ke crime scene. Di sana, macam biasa gambar kereta
> diambil dan alhamdulillah sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke
> tanah juga apabila ada beberapa evidence yang ditinggalkan orang jahat tu.
>
> Cuma soalan saya kenapa polis tidak memakai glove semasa mengambil
> evidence, kenapa tidak diletakkan di dalam plastik yela macam yang kita
> selalu tengok dalam tv kan. Saya hanya mendiamkan diri, mungkin mereka
> lebih arif akan hal ini. Setelah polis pergi, saya terjumpa lagi 2 evidence
> iaitu cebisan glove (bahagian jari) yang dipakai orang jahat tu dan pisau.
> Saya pergi semula ke balai polis tadi. Cuma agak kecewa bila polis cakap,
> "Laa pakai glove ke?"
>
> And I was like saya rasa saya dah beritahu semasa diambil keterangan dan
> walaupun dia pakai glove manalah tahu sebelum dia pakai dia ada pegang
> evidence tersebut kan? Dan cebisan glove yang saya jumpa tu adalah cebisan
> bahagian jari jadi mungkin ada possibilty boleh kesan cap jari. Ke anggapan
> saya ni salah? Selain itu, saya ingat stereng kereta saya akan diperiksa
> kesan cap jari, tetapi tidak. Hmm saya kurang arif mengenai hal ini,
> maafkan saya kalau teori saya ni salah dan bukan niat saya ingin
> mempersoalkan kerja polis, saya cuma tertanya-tanya kenapa. Mungkin mereka
> lebih mengetahuinya.
>
> Dear Malaysians, walaupun laporan polis telah dibuat tetapi saya berharap
> agar anda dapat membantu saya mencari WGR7586, PERODUA KANCIL PUTIH. Polis
> mengatakan bahawa kereta tu kereta curi, walaupun kereta curi tapi
> sekurang-kurangnya kalau jumpa kereta itu balik at least tuan punya kereta
> yang sebenar dapat balik kereta dia yang hilang tu.
>
> Sekali lagi, tolong laporkan kepada mana-mana balai polis berhampiran jika
> ternampak kereta PERDOUA KANCIL PUTIH WGR7586. Suspek merupakan seorang
> lelaki india, kurus, ketinggian sederhana. Tolong bantu saya membantu pihak
> polis menyelesaikan kes ini.
>
> One more thing, kepada pihak pengurusan KTM Batang Benar, sampai bila nak
> biarkan kawasan parking tu macam tu? Saya diberitahu kes ini bukan yang
> pertama. Untuk makluman, emak saya telah datang ke kaunter KTM kerana saya
> memberitahu di situ ada CCTV so maybe we could figure out something. Jadi
> emak saya menceritakan kembali apa yang terjadi malam tersebut kepada
> petugas kaunter.
>
> Yang menariknya bila nak suruh replay balik, mula-mula remote rosak lah,
> lepas tu bila dah betulkan remote still tak boleh nak replay balik. Sampai
> ke sudah tak boleh nak buat apa. Yes the CCTVs are functioning tapi "live"
> macam tu jela tak boleh nak search history. So semua CCTV yang ada tu are
> for display only ke? Apa guna ada CCTV kalau macam kan.
>
> Saya menaiki komuter dari Batang Benar ke KL Sentral hampir setiap hari
> dan ramai juga yang menggunakan kemudahan servis komuter ini. Jadi saya
> sangat berharap agar ada tindakan yang diambil dan kejadian seumpama ini
> dapat dielakkan. Ye, petugas kaunter cakap akan buat report, tetapi jangan
> sekadar report je please take some action tolong jangan lepas tangan.
>
> Dulu ada RELA yang jaga kejap dalam sebulan dua kalau tak silap saya,
> tetapi dah lari kerana katanya pihak pengurusan tak membayar gaji mereka.
> Jadi adakah kerana sikap pentingkan diri sesetengah pihak, keselamatan
> pengguna dibiarkan begitu sahaja? Macam tu? Adakah saya kena report dekat
> program 999, panggil Hazlin Hussain datang baru semua nak turun padang?
>
> Mungkin pada pandangan sesetengah pihak kes saya ni kecil, tetapi saya
> memohon agar penjenayah tersebut dapat ditangkap segera. Dan saya juga
> berharap agar aspek keselamatan di kawasan KTM Batang Benar, Nilai dapat
> dipertingkatkan. Apa yang terjadi pada saya sangat mengerikan, saya
> berharap semua di luar sana terutama kaum wanita agar lebih berhati-hati.
> Silap saya kerana sudah biasa balik kerja malam dan tak rasa takut sebelum
> ni, tetapi kesilapan itulah yang mencederakan diri saya.
>
> Syukur ke hadrat illahi, saya masih diberi peluang untuk terus menjalani
> kehidupan di bumi Allah ini, masih bersama insan tersayang yang banyak
> memberikan sokongan moral. Walaupun masih trauma, tetapi saya percaya
> setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ingat tau, keselamatan diri dan
> nyawa kita sangat berharga! Sayangi diri, ingatlah orang tersayang.
> Semoga kita sentiasa dibawah lindungan Allah.
> Wassalam.
>
>
> *sumber* <https://www.facebook.com/QiszElias?fref=photo>
>
>
> * Alhamdulillah mujurlah gadis ini selamat. Berhati-hatilah.....
> penjenayah ada di mana-mana. Dalam rumah sendiri pun belum tentu selamat
> inikan pula di luar sana. Semoga Allah melindungi kita.*
>
>
>
>

Thu Dec 25, 2014 8:23 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

UNCLE NI TURUN MOTOR, BUKAK BAJU
bloglist-malaysia.blogspot.
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Thu Dec 25, 2014 8:24 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Mitsubishi Malaysia Buat Tawaran Hebat Sempena Hujung Tahun
kitabantai.info
Kita Bantai

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah membuat satu tawaran hebat sempena hujung tahun 2014 dengan memberi rebat yang amat menarik sehingga RM 7000 kepada model terpilih sehingga 31 Disember nanti.

Mereka teah memberikan rebat tunai sebanyak RM4000 kepada kereta model Mitsubishi ASX (2WD) yang dijual dengan harga RM114 ribu dan RM128 ribu untuk Mitsubishi ASX (4WD).

Mitsubishi ASX datang dengan enjin 2.0 liter MIVEC ini turut disertakan dengan jaminan 5 tahun tanpa had perjalanan.

Untuk kategori 4x4 pula, Triton VGT GS pasti menjadi pilihan pengguna dengan di beri rebat sebanyak RM 6000 dengan harga RM107 ribu, Kereta ini didatangkan dengan sokongan enjin diesel 2.5 liter yang dapat menjana kuasa kuda sebanyak 178ps bersama tork 350Nm, sistem Variable Geometry Turbo (VGT) menawarkan pemanduan hebat bersama penjimatan bahan api.

Untuk mengetahui lebih lanjut anda boleh melawat Facebook rasmi Mitsubishi Motors Malaysia untuk mengetahui lebih tentang tawaran yang diberi.

Read more: http://www.kitabantai.info/2014/12/mitsubishi-malaysia-buat-tawaran-hebat.html#ixzz3MditMOXW

Thu Dec 25, 2014 6:18 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Keta Mits ni nampaknya semakin menarik...Jika ada yg owner Keta Mits,,boleh kasi komen sikit..spareparts, minyak, x factor..

On Friday, December 26, 2014 12:24 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
Mitsubishi Malaysia Buat Tawaran Hebat Sempena Hujung Tahun
kitabantai.infoKita Bantai
Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah membuat satu tawaran hebat sempena hujung tahun 2014 dengan memberi rebat yang amat menarik sehingga RM 7000 kepada model terpilih sehingga 31 Disember nanti.

Mereka teah memberikan rebat tunai sebanyak RM4000 kepada kereta model Mitsubishi ASX (2WD) yang dijual dengan harga RM114 ribu dan RM128 ribu untuk Mitsubishi ASX (4WD).

Mitsubishi ASX datang dengan enjin 2.0 liter MIVEC ini turut disertakan dengan jaminan 5 tahun tanpa had perjalanan.

Untuk kategori 4x4 pula, Triton VGT GS pasti menjadi pilihan pengguna dengan di beri rebat sebanyak RM 6000 dengan harga RM107 ribu, Kereta ini didatangkan dengan sokongan enjin diesel 2.5 liter yang dapat menjana kuasa kuda sebanyak 178ps bersama tork 350Nm, sistem Variable Geometry Turbo (VGT) menawarkan pemanduan hebat bersama penjimatan bahan api.

Untuk mengetahui lebih lanjut anda boleh melawat Facebook rasmi Mitsubishi Motors Malaysia untuk mengetahui lebih tentang tawaran yang diberi.
Read more: http://www.kitabantai.info/2014/12/mitsubishi-malaysia-buat-tawaran-hebat.html#ixzz3MditMOXW
#yiv1181514940 #yiv1181514940 -- #yiv1181514940ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mkp #yiv1181514940hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mkp #yiv1181514940ads {margin-bottom:10px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mkp .yiv1181514940ad {padding:0 0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mkp .yiv1181514940ad p {margin:0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mkp .yiv1181514940ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-sponsor #yiv1181514940ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-sponsor #yiv1181514940ygrp-lc #yiv1181514940hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-sponsor #yiv1181514940ygrp-lc .yiv1181514940ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940activity span {font-weight:700;}#yiv1181514940 #yiv1181514940activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv1181514940 #yiv1181514940activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv1181514940 #yiv1181514940activity span span {color:#ff7900;}#yiv1181514940 #yiv1181514940activity span .yiv1181514940underline {text-decoration:underline;}#yiv1181514940 .yiv1181514940attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv1181514940 .yiv1181514940attach div a {text-decoration:none;}#yiv1181514940 .yiv1181514940attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv1181514940 .yiv1181514940attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv1181514940 .yiv1181514940attach label a {text-decoration:none;}#yiv1181514940 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv1181514940 .yiv1181514940bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv1181514940 .yiv1181514940bold a {text-decoration:none;}#yiv1181514940 dd.yiv1181514940last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1181514940 dd.yiv1181514940last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1181514940 dd.yiv1181514940last p span.yiv1181514940yshortcuts {margin-right:0;}#yiv1181514940 div.yiv1181514940attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv1181514940 div.yiv1181514940attach-table {width:400px;}#yiv1181514940 div.yiv1181514940file-title a, #yiv1181514940 div.yiv1181514940file-title a:active, #yiv1181514940 div.yiv1181514940file-title a:hover, #yiv1181514940 div.yiv1181514940file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1181514940 div.yiv1181514940photo-title a, #yiv1181514940 div.yiv1181514940photo-title a:active, #yiv1181514940 div.yiv1181514940photo-title a:hover, #yiv1181514940 div.yiv1181514940photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1181514940 div#yiv1181514940ygrp-mlmsg #yiv1181514940ygrp-msg p a span.yiv1181514940yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv1181514940 .yiv1181514940green {color:#628c2a;}#yiv1181514940 .yiv1181514940MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv1181514940 o {font-size:0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940photos div {float:left;width:72px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940reco-category {font-size:77%;}#yiv1181514940 #yiv1181514940reco-desc {font-size:77%;}#yiv1181514940 .yiv1181514940replbq {margin:4px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mlmsg select, #yiv1181514940 input, #yiv1181514940 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mlmsg pre, #yiv1181514940 code {font:115% monospace;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-mlmsg #yiv1181514940logo {padding-bottom:10px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-msg p#yiv1181514940attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-reco #yiv1181514940reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-sponsor #yiv1181514940ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-sponsor #yiv1181514940ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-sponsor #yiv1181514940ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv1181514940 #yiv1181514940ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv1181514940

Thu Dec 25, 2014 11:47 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

betul tu.. ASX tu memang nampak menarik..

On Fri, Dec 26, 2014 at 10:18 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Keta Mits ni nampaknya semakin menarik...
> Jika ada yg owner Keta Mits,,boleh kasi komen sikit..
> spareparts, minyak, x factor..
>
>
> On Friday, December 26, 2014 12:24 AM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *Mitsubishi Malaysia Buat Tawaran Hebat Sempena Hujung Tahun*
> kitabantai.info
> Kita Bantai
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhagYCWsYCOkhFxCV8JJ5J4Cx_vRsKYNASIN0B6xOyjkdu02ODMHWd84hDBmu5dr0cNp1lHI7aYCMgnMIMq21ovyTBhDFkPKRgTzryK_yXfAfuSGSKB2w3e_8FjV-OYzubSWNC70bRoHVo/s1600/mitsubishi.jpg>
>
> Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) telah membuat satu tawaran hebat sempena
> hujung tahun 2014 dengan memberi rebat yang amat menarik sehingga RM 7000
> kepada model terpilih sehingga 31 Disember nanti.
>
> Mereka teah memberikan rebat tunai sebanyak RM4000 kepada kereta model
> Mitsubishi ASX (2WD) yang dijual dengan harga RM114 ribu dan RM128 ribu
> untuk Mitsubishi ASX (4WD).
>
> Mitsubishi ASX datang dengan enjin 2.0 liter MIVEC ini turut disertakan
> dengan jaminan 5 tahun tanpa had perjalanan.
>
> Untuk kategori 4x4 pula, Triton VGT GS pasti menjadi pilihan pengguna
> dengan di beri rebat sebanyak RM 6000 dengan harga RM107 ribu, Kereta ini
> didatangkan dengan sokongan enjin diesel 2.5 liter yang dapat menjana kuasa
> kuda sebanyak 178ps bersama tork 350Nm, sistem Variable Geometry Turbo
> (VGT) menawarkan pemanduan hebat bersama penjimatan bahan api.
>
> Untuk mengetahui lebih lanjut anda boleh melawat Facebook rasmi Mitsubishi
> Motors Malaysia <https://www.facebook.com/MitsubishiMotorsMalaysia> untuk
> mengetahui lebih tentang tawaran yang diberi.
>
> Read more:
> http://www.kitabantai.info/2014/12/mitsubishi-malaysia-buat-tawaran-hebat.html#ixzz3MditMOXW
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: