Saturday, December 6, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4077[1 Attachment]

5 Messages

Digest #4077
2
Fw: CONTOH PENCEMARAN BAHASA TAHAP GABAN by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
Fw: Budak Langgar Kaca by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: 15 Tip Pilih Power Bank by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Fri Dec 5, 2014 7:34 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


FOTO JET PERIBADI DENGAN JALUR GEMILANG DI ISRAEL SEBENARNYA MILIK SIAPA?

bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

GEMPAR!! JET PERIBADI DENGAN JALUR GEMILANG DI ISRAEL SEBENARNYA MILIK SIAPA? | Dalam satu perbualan di laman forum cari.com.my, Mynewshub sedang meneliti beberapa kemaskini peserta forum berkaitan satu teori terbaru berkaitan kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370, 8 Mac lepas.

Bagaimanapun, satu kemaskini yang menunjukkan sebuah pesawat peribadi VIP dengan bendera Malaysia tertera di bahagian ekornya amat menarik perhatian.

Pesawat itu dengan nombor pendaftaran ***39T telah dirakamkan berada di Lapangan Terbang Ben Gurion di Tel Aviv, Israel pada 25 November 2010 oleh jurugambar penerbangan dengan nama 4x6zk yang juga ahli kepada pasukan Four X-Ray Team di Israel.

Pemeriksaan lanjut Mynewshub.cc mendapati di ekor pesawat berkenaan memang tertera lambat bendera Malaysia berkenaan dan bukannya gambar yang diedit dengan diletakkan bendera Jalur Gemilang itu.

Pesawat jenis Gulfstream G450 itu dari maklumat pendaftarannya dimiliki oleh sebuah syarikat di Salt Lake City, Utah, Amerika Syarikat dan boleh memuatkan 22 orang penumpang.

Pendaftarannya dilihat masih sah sehingga kini apabila ia dikatakan akan tamat tempoh pada 30 November tahun depan, menurut laman web penerbangan FlightAware.com.

Pemeriksaan lanjut juga mendapati banyak gambar pesawat sama dikesan berada di beberapa lapangan terbang di Malaysia antaranya Lapangan Terbang Bintulu, Sarawak, Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang dan paling kerap di Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang.

Kali terakhir ia dikesan ialah di Subang pada Februari tahun ini tetapi tiada Jalur Gemilang di bahagian ekornya.

Persoalan timbul apabila pesawat yang sama dilihat berada di Tel Aviv di lapangan terbang berkenaan yang merupakan lapangan terbang antarabangsa utama di Israel.

Gambar pesawat berkenaan diperolehi di laman web perkongsian gambar berkaitan penerbangan JetPhotos.net dari pelbagai jurugambar.

Amat diharap, pihak berkaitan yang menggunakan pesawat dengan bendera Malaysia ini membuat penjelasan mengapa ia berada di Israel pada November 2010

COPY PASTE SEPENUHNYA DARI BLOG TAIKOTAI DI SINI

Fri Dec 5, 2014 7:35 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

CONTOH PENCEMARAN BAHASA TAHAP GABAN
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Fri Dec 5, 2014 7:35 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Perghhh Maut Dengan Kereta Yang Beharga RM 2 Juta,,Tak Safety ka ?
kachipemas.blogspot
Posted by Abu Luqman

Kuala Lumpur: "Saya terkejut apabila serpihan alat pendingin hawa kereta

itu jatuh di atas riba disusuli letupan dan percikan api pada hadapan
kereta berkenaan." Itu kata wanita mahu dikenali sebagai Azlina, 40,
mengenai kemalangan menyebabkan pemandu kereta mewah model Aston Martin
DB9 bernilai RM2 juta terbunuh pagi semalam.

Kejadian berlaku jam 1.30 pagi di Kilometer 18, Lebuhraya Pantai Baru
(NPE) berhampiran Taman Maju Jaya, di sini dipercayai berlaku apabila
pemandu kereta berkenaan, Muhammad Sirajullah Abu Bakar, 30, cuba mengelak
motosikal ditunggang melawan arus di lorong paling kanan.

Mangsa disahkan maut di lokasi kejadian akibat cedera parah di kepala selepas
tercampak keluar dari keretanya yang terputus dua selepas merempuh besi
pembahagi jalan dan tiang jejambat.
Azlina berkata, kejadian berlaku pantas selepas mendengar bunyi brek
disusuli dentuman beberapa kali.
Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Fri Dec 5, 2014 7:36 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Budak Langgar Kaca
idahsalam.blogspot.
ohsenyum.blogspot.
Posted by Ohsenyum

budak ini nak cepat.....naik bas.....nasib baik dia tak cedera teruk....kasian......
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Fri Dec 5, 2014 7:36 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

15 Tip Pilih Power Bank
selatanonline.net
Posted by ahmadi

Power Bank ialah peranti yang di reka khusus untuk membantu meningkatkan jangka hayat ketahanan bateri peranti mudah alih terutamanya telefon pintar dan tablet. Peranti ini memiliki fungsi untuk menyimpan kuasa bergantung pada kapasiti Power Bank tersebut.

Fungsi Power Bank ini juga selalu diistilahkan sebagai pengecas mudah alih yang boleh diusung ke mana-mana dan membantu mengecas peranti mudah alih tanpa memerlukan elektrik. Kemampuannya untuk menjadi pembantu ketika pengguna mengalami masalah kehabisan bateri semakin mendapat tempat di hati pengguna.

Dengan perkembangan pesat pengguna yang memiliki peranti mudah alih, industri Power Bank ini turut ikut sama bertumbuh dengan kadar yang mengejutkan. Pelbagai pengeluar mulai turut serta mengeluarkan produk-produk yang pelbagai bagi mendapatkan perhatian pengguna. Tetapi, sejauh mana prestasinya pula?

Ciri dan fungsi

Sering kali pengguna yang ingin mendapatkan Power Bank tertanya-tanya, apa ciri-ciri yang perlu diambil kira kerana Power Bank merupakan salah satu peranti mudah alih yang mulai mencetuskan fenomena tersendiri semenjak semakin ramai menggunakan telefon pintar dan tablet di seluruh dunia.

Dengan penggunaan Power Bank, pelbagai masalah dapat diatasi. Kerunsingan pengguna berkaitan bateri peranti mudah alih mereka juga turut menjadi penyebab utama kepada pembangunan industri ini. Walaupun peranti mudah alih mereka dilabelkan berspesifikasi tinggi dengan bateri berkapasiti tinggi, ia tetap ada masalah.

Secara umumnya, pemilihan Power Bank memerlukan sedikit penelitian seperti mana untuk memiliki peranti mudah alih yang lain. Hal ini kerana, sesetengah pengguna mengadu Power Bank yang dibeli sering kali mengalami masalah daripada segi produktiviti. Oleh itu, tip-tip berikut boleh membantu anda.

1. Jenama

Secara kasarnya, pilihlah jenama Power Bank yang sudah dikenali di seluruh dunia. Ini kerana, di pasaran Malaysia khususnya sudah muncul banyak jenama-jenama yang agak meragukan. Seboleh-bolehnya, pilih jenama yang memiliki pensijilan UL untuk lebih kepastian dan keselamatan.

2. Syarikat pengeluar

Rujuk terlebih dahulu berkaitan syarikat pengeluar atau kilang yang menghasilkan Power Bank yang bakal anda pilih. Sama ada benar syarikat tersebut memiliki kepakaran dan industri bateri atau tidak. Ini untuk mengelakkan anda terbeli Power Bank daripada syarikat yang tidak sahih kewujudannya.

3. Kualiti

Kualiti bukan lah penentu kepada prestasi Power Bank itu sendiri, tetapi ia akan memberi kesan kepada kepantasan ketepatan memenuhkan bekalan kuasa. Selain itu, jika kualiti Power Bank itu sendiri sedia maklum di tahap sederhana, ia akan merosakkan kapasiti bateri pada peranti mudah alih anda.

4. Jaminan

Untuk keselamatan, cuba pilih Power Bank yang memiliki jaminan sekurang-kurangnya setahun. Jaminan tersebut juga perlu diteliti berkaitan terma dan syarat. Dengan itu, semasa pembelian semak di manakah boleh anda menghantar Power Bank dengan jaminan jika ada sebarang masalah timbul.

5. Ciri tambahan

Sesetengah Power Bank di pasarkan dengan ciri-ciri tambahan. Ini akan memberikan nilai tambah kepada Power Bank tersebut. Ciri-ciri tambahan seperti port tambahan dan sebagainya ini perlu juga diambil kira selagi mana tidak menjejaskan fungsi utama Power Bank tersebut.

6. Kapasiti

Strategi perniagaan Power Bank di pasaran ialah mengumpan pengguna dengan kapasiti yang besar tetapi dijual pada harga yang murah. Apa yang penting, pilih kapasiti Power Bank mengikut keperluan, dan bukan keinginan. Ini membantu untuk mengawal rasa ingin membeli dengan cepat.

7. Model

Model Power Bank ialah persoalan terbesar yang akan bermain di fikiran setiap bakal pengguna. Dengan lambakan model-model Power Bank di pasaran, pilih mengikut kesukaan anda termasuklah daripada segi saiz, fizikal, binaan, warna dan sebagainya setelah mengambil kira informasi di atas.

8. Bateri

Teliti berkenaan bateri pada Power Bank anda di nota pemberitahuan dalam kotak. Cuba dapatkan kepastian daripada pengedar bahawa bateri tersebut adalah tulen dan bukan bateri yang diguna semula. Rujuk kepada pelekat-pelekat pemberitahuan berkenaan ketulenan bateri pada Power Bank tersebut.

9. Ciri keselamatan

Jika boleh, pilih Power Bank yang memiliki ciri-ciri keselamatan khusus yang mampu melindung peranti mudah alih dan anda sendiri. Usah segan bertanya kepada penjual, adakah Power Bank ini memiliki ciri keselamatan seperti perlindungan short circuit, pengecasan berlebihan atau suhu.

10. Indikator

Sesetengah Power Bank menawarkan isyarat indikator yang berbeza-beza bagi sesetengah fungsinya. Ini sangat penting untuk mengetahui maklumat pada Power Bank anda seperti kadar pengecasan, aktiviti sekarang dan sebagainya. Dengan isyarat ini, pengguna dapat lebih peka berkaitan masa pengecasan.

11. Output

Perhatian voltan pada port output Power Bank yang sedang anda pantau. Contohnya seperti 5V/1A atau 5V/1.5A dan sebagainya. Ini kerana output ini memiliki pengaruh pada proses kepantasan pengecasan dan juga pengeluaran kuasa secara maksimum.

12. Plug

Pilih Power Bank yang tidak terlalu khusus untuk satu jenis peranti sahaja. Sesetengah Power Bank menawarkan plug kuasa yang bervariasi bagi melengkapkan koleksi setiap jenis peranti. Untuk itu, anda boleh tetap gunakannya walaupun menukar peranti mudah alih.

13. Kabel original

Untuk penggunaan yang lebih baik dengan ciri terbaik, Power Bank tersebut perlulah memiliki sokongan untuk kabel data original peranti (telefon pintar atau tablet) anda. Ini kerana, kabel data pengecas original peranti anda akan mengalirkan kuasa daripada Power Bank dengan lebih stabil.

14. Harga

Tinjau harga Power Bank dengan kapasiti yang tertentu terlebih dahulu sebelum mula memantau pada pengedar atau penjual-penjual. Pastikan anda telah memiliki senarai secara kasar harga yang sepadan dengan kapasiti Power Bank. Untuk itu, anda masih boleh menilai ada ia berbaloi dengan apa yang anda mahukan.

15. Set Lengkap

Seperti ketika membeli peranti mudah alih lain seperti telefon pintar, tablet dan sebagainya, anda perlu lebih prihatin berkenaan set yang ditawarkan secara percuma oleh pengedar Power Bank tersebut. Contohnya set lengkap untuk Power Bank merangkumi A/C adapter, penyambung kabel, lampu indikator dan lain-lain untuk menyokong prestasi Power Bank tersebut.-majalahpc.karangkraf.com
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: