Thursday, January 7, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4365[1 Attachment]

10 Messages

Digest #4365
8
9
Fw: PAN DAPAT 8 KERUSI AHLI MAJLIS PBT by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Wed Jan 6, 2016 7:00 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

KENYATAAN RASMI KETUA POLIS SELANGOR ISU SATU MALAYSIA KENA GAME DENGAN SEORANG GADIS UMUR 14 TAHUN. PENJELASAN SEBARAN VIRAL BERKAITAN KES REMAJA PEREMPUAN BERUMUR 14 TAHUN YANG DIKATAKAN DICULIK DI KAWASĂ€N KLANG UTARA DAN DILARIKAN PENJENAYAH DENGAN SEBUAH VAN PUTIH.
Posted by OMAK KAU!!!!

 

1. Saya merujuk kepada penjelasan saya dalam FB Polis Selangor bertarikh 30.12.15 mengenai kes ini.

2. Hasil operasi dan siasatan yang telah dijalankan, Polis Selangor dengan ini mengesahkan bahawa remaja perempuan tersebut telah ditemui dalam keadaan selamat pada 31.12.15 jam 7.45 petang di Kanchong Darat, Banting.

3. Remaja perempuan tersebut telah ditemui oleh Pasukan Penyiasat Khas Polis Kontinjen Selangor pada 31.12.2015 jam lebih kurang 7.45 petang di hadapan Stesen Minyak Petronas Kanchong Darat, Banting. Ketika ditemui, remaja perempuan tersebut berada bersama dengan seorang pemuda Cina berumur 19 tahun dalam sebuah kereta yang dipandu pemuda cina tersebut disitu.

4. Siasatan pihak polis juga mendedahkan bahawa pemuda cina yang ditemui bersama remaja perempuan itu adalah teman lelaki remaja perempuan tersebut yang dikenalinya sejak lebih kurang sebulan yang lalu. Remaja perempuan tersebut mengenali pemuda cina itu disebuah restoran di Bandar Baru Sultan Sulaiman, Klang Utara, dimana remaja tersebut bekerja.Pihak Polis juga mengesahkan bahawa TIDAK BERLAKU SEBARANG KEJADIAN CULIK keatas remaja tersebut sepanjang tempoh sejak beliau keluar dari rumahnya pada 27.12.15 sehinggalah beliau ditemui semalam, seperti yang digembargemburkan sebelum ini. Sepanjang tempoh 'kehilanganya' remaja perempuan tersebut selamat menumpang di rumah kawan kepada teman lelakinya (pemuda cina tersebut) di Banting, atas kerelaan remaja perempuan itu sendiri.

5. Pihak polis juga ingin mendedahkan bahawa rakaman perbualan telefon antara remaja perempuan tersebut dan kakak angkatnya yang telah menjadi viral dalam media sosial yang memberi gambaran remaja perempuan tersebut telah diculik oleh 2 lelaki india dan dilarikan dengan sebuah van putih, adalah TIDAK BENAR. Ianya adalah rekaan cerita remaja perempuan tersebut semata-mata kerana beliau tidak mahu pulang ke rumah keluarganya dan ingin bersama teman lelakinya, pemuda cina tersebut.

6. Memandangkan usia remaja perempuan tersebut yang masih dibawah umur, pihak polis telah menahan seorang pemuda cina berumur 19 tahun yang ditemui bersama remaja perempuan tersebut semalam. Turut ditahan ialah seorang lagi lelaki melayu berumur 45 tahun yang merupakan rakan kepada pemuda cina tersebut yang telah menumpangkan remaja perempuan itu tinggal dirumahnya sepanjang tempoh 'kehilanganya'. Lelaki melayu tersebut turut ditahan pada 31.12.15 jam 10.15 malam di rumahnya di Bandar Sungai Emas, Banting. Kedua-dua mereka ditahan dan akan direman mulai hari ini untuk siasatan dibawah seksyen 363 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan menculik atau melarikan remaja perempuan yang berumur kurang daripada 16 tahun, tanpa persetujuan atau keizinan penjaganya yang sah.

7. Manakala, remaja perempuan tersebut, yang dikategorikan sebagai kanak-kanak bawah umur telah dirujuk kepada pihak Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk tindakan yang bersesuaian selanjutnya. Namun, pihak polis juga menjalankan siasatan terhadap remaja perempuan tersebut atas kesalahan memberikan maklumat palsu mengenai kejadian yang berlaku keatasnya.

Sekian, terima kasih.

CP Dato Abdul Samah bin Hj.Mat.

KETUA POLIS SELANGOR.

1 Januari 2016

SATU MALAYSIA KENA GAME DENGAN GADIS YANG BARU BERUMUR 14 TAHUN INI .... DIA TIDAK KENA CULIK SEBALIKNYA CABUT LARI IKUT TEMAN LELAKINYA DAN POLIS BERJAYA KESAN MEREKA DI DALAM KERETA DI BANTING MALAM TADI.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Remaja perempuan yang mendakwa diculik dari rumahnya di Bandar Sultan Suleiman, Klang, Ahad lalu, Nur Amirah Athirah Abdul Majid, 14, ditemui selamat bersama lelaki dipercayai teman lelakinya di depan stesen minyak di Banting, 8 malam tadi.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat berkata, remaja itu dan lelaki terbabit ditemui sepasukan anggota polis yang menjalankan operasi menjejakinya di dalam kereta.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa sengaja mengadakan cerita dirinya diculik.

"Kita berjaya menjejakinya sejak tengah hari semalam dan mengekorinya hingga ke Putrajaya sebelum menahan kedua-duanya di depan stesen minyak terbabit malam tadi.

"Mangsa dikatakan buat begini kerana hendak bebas namun siasatan lanjut masih dijalankan," katanya ketika dihubungi sebentar tadi.

Dalam kejadian Ahad lalu mangsa disedari hilang selepas ibunya pulang ke rumah, kira-kira 2 petang.

Ibu mangsa yang berusia 33 tahun cuba mencarinya di beberapa kawasan berhampiran serta menghubungi anaknya namun gagal sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Bandar Sultan Suleiman Isnin lalu.

Kes berkenaan menjadi viral selepas mangsa menghubungi kakak angkatnya memaklumkan dia diculik di kawasan rumah dengan menggunakan van putih.

Perbualan antara mangsa bersama kakak angkatnya yang berdurasi 3 minit 43 saat itu tersebar secara meluas di laman sosial.

Mangsa mendakwa ternampak papan tanda menuju ke Johor Bahru.

Sementara itu Abdul Samah berkata, sebelum ini kes disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana menculik namun pihaknya akan membuka kertas siasatan baru berhubung penemuan berkenaan.

Katanya, kedua-duanya kini masih ditahan untuk siasatan lanjut.

Wed Jan 6, 2016 7:00 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bauksit - Tengku Puan Pahang Kecewa Pantai Depan Istana Bertukar Warna

bloglist-malaysia.blogspot
Posted by Jeebond BLM

Tengku Puan Pahang Tunku Azizah Maimunah Iskandariah hari ini menzahirkan rasa dukacita terhadap pencemaran akibat aktiviti bauksit di daerah ini.

Beliau turut meminta rakyat agar terus berjuang untuk menghentikan kegiatan tersebut yang menjadi semakin serius sejak akhir-akhir ini.
Menerusi laman sosial instagramnya @tengku--puan--pahang, Tunku Azizah memuat naik beberapa status berhubung perkara tersebut.

Beliau mengepilkan beberapa keratan akhbar yang melaporkan tentang pencemaran disebabkan aktiviti bauksit.

Isu pencemaran itu muncul kembali menjadi tajuk utama kebanyakan akhbar baru-baru ini setelah air Sungai Balok dan air laut di Pantai Batu Hitam yang menjadi tumpuan pelancong tercemar dan bertukar menjadi merah.

Tunku Azizah turut mendedahkan pantai di hadapan rumahnya sendiri di Balok turut bertukar menjadi merah.

Beliau menerusi statusnya dalam bahasa Inggeris turut meminta pihak berkenaan bertindak menghentikan perkara tersebut daripada terus berlaku.

Bagaimanapun Tunku Azizah berkata adalah tidak wajar perkara itu dipersalahkan sepenuhnya atas kerajaan.

"Jangan salahkan kerajaan sahaja...salahkan juga pengusaha haram...salahkan juga tuan punya tanah...kita semua salah di sini," katanya.

Pantai Batu Hitam Bertukar Jadi Lautan Merah
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


Air laut bertukar menjadi lautan merah.

KUANTAN: Penduduk yang tinggal di tepi laut dan pengunjung dikejutkan dengan perubahan Pantai Batu Hitam menjadi lautan berwarna merah berikutan hujan lebat pada malam sebelumnya.
Seorang peniaga Anita Awang, 38, berkata air laut bertukar warna merah seperti air keruh sejak awal pagi, menyebabkan ramai pelanggannya merakamkan fenomena luar biasa itu.

"Suami saya menganggap ia hanyalah pergerakan pasir tetapi apabila saya meletakkan tangan saya ke dalam air itu, ia benar-benar berwarna merah, bukan berwarna kelabu dari pasir pantai," katanya.
Wanita kelahiran Kuantan berkenaan berkata ia adalah pertama kali dia melihat fenomena seperti itu.

Malah katanya, warna tersebut menjadi lebih jelas semasa air pasang sekitar pukul 8 pagi.
Peniaga keropok, Esah Awang, 68, berkata Pantai Batu Hitam sering dipenuhi lumpur apabila musim tengkujuh.
"Ya, tetapi pada tahun ini keadaan lebih teruk," katanya yang berpindah ke Beserah sejak 50 tahun lalu.
Beliau turut memberi mengingatkan orang ramai supaya tidak mandi di pantai apabila air bertukar warna untuk mengelak sebarang insiden tidak diingin berlaku.
Tinjauan The Star di sepanjang jalan Beserah-Kuantan mendapati laluan sepanjang tepi pantai turut menampakkan kesan pencemaran.
Sekitar pukul 3 petang, kejadian air pasang surut meninggalkan kesan air berwarna coklat dan berlumpur.
Pengerusi Gerakan Rakyat Hentikan Pencemaran Bauksit (Geram), Ali Akbar berkata kebanyakan penduduk memuat naik gambar lautan merah dalam laman Facebook kumpulan tersebut, mendorong mereka menyiasat kejadian berkenaan.
"Amaran kita mengenai apa yang akan berlaku benar-benar terjadi," kata Ali yang merujuk kepada bahaya bauksit yang dihanyutkan ke dalam sungai dan longkang semasa musim hujan.
Pencemaran akibat perlombongan bauksit telah merebak ke kawasan Beserah dan diburukkan lagi dengan sebilangan besar lori yang membawa tanah merah ke Pelabuhan Kuantan di Gebeng, kurang 15 kilometer dari Pantai Batu Hitam.

KOLEKSI GAMBAR BAHANA BAUKSIT LAUT BERTUKAR MENJADI MERAH.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Aktiviti perlombongan bauksit di Kuantan memberi kesan terhadap Pantai Beserah di Kampung Batu Hitam apabila air laut bertukar menjadi merah mulai semalam.

Penduduk tempatan sempat berkongsi gambar-gambar 'laut merah' yang dimuat naik di Facebook Gerakan Hentikan Pencemaran Bauksit (Geram) sejak pagi semalam, yang menunjukkan perubahan dalam warna yang dikatakan berlaku apabila hujan lebat.

Seorang ahli kumpulan itu, Afdillah Black Stone, menjelaskan secara ringkas bahawa senario itu dapat dilihat selepas hujan yang berlaku semalam di Kampung Batu Hitam.

"Masa Musim tengkujuh dulu2 … aku gan arwah bapak Turun kat pantai menjala ikan belanak Atau ronda pantai Sepanjang Mencari siput sedut … skrg hampeh," tulis Afdillah.

Ahli-ahli lain juga turut berkongsi gambar sambil melahirkan rasa sedih di sisi laut yang berubah warna.

Dalam laman Facebook yang sama, Ahli Parlimen PKR-Kuantan, Fuziah Salleh turut berkongsi beberapa gambar laut merah diikuti postingnya yang memerlukan jawapan daripada pihak berkaitan.

"Buat makluman warga Kuantan, Saya sudah pun Bertanya kpd timbln Menteri Alam Sekitar Melalui WhatsApp berkenaan dgn analisa udara merah ini kepada samada ianya Membawa mudharat kpd Manusia Dan Kehidupan di udara dan Sedang Menunggu jawapan dari beliau," katanya.

Laut di Kuantan dilaporkan bertukar menjadi merah setiap kali hujan, kerana debu dari perlombongan bauksit di kawasan itu.

HANYA SATU

PERTANYAAN

BETUL KE

SYARIKAT INI

TOWKAY CHINA?

KALAU BETUL

APA JADI DENGAN

TUAN MELAYU

SAJE TANYA

JANGAN MARAH

bloglist-malaysia.blogspot

tukartiub.blogspot

Posted by Tukar Tiub

RM1 juta sebulan untuk bersih sisa bauksit di kawasan pelabuhan
Kuantan Port Consortium Sdn Bhd (KPC) kini menyediakan 1 pelan khas bagi mengatasi masalah pencemaran alam sekitar akibat aktiviti melombong bauksit.

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pelan-khas-atasi-pencemaran-bauksit-sedang-disediakan#sthash.PT4hzpaL.dpufg

Tengku Puan Pahang zahir rasa dukacita Kuantan tercemar disebabkan bauksit
3 Jan — Tengku Puan Pahang Tunku Azizah Maimunah Iskandariah hari ini menzahirkan rasa dukacita terhadap pencemaran akibat aktiviti bauksit di daerah ini. Beliau turut meminta rakyat agar terus berjuang untuk menghentikan kegiatan tersebut yang menjadi semakin…

Keputusan henti perlombongan bauksit terletak pada Pahang, kata menteri
Arahan Kabinet menangguhkan sementara aktiviti perlombongan bauksit di Kuantan bertujuan membolehkan kajian dilakukan terlebih dulu, terutamanya dari segi undang-undang alam sekitar, sebelum melihat sama ada wujud keperluan untuk terus menghentikannya, kata Shahidan Kassim.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/keputusan-henti-perlombongan-bauksit-terletak-pada-pahang-kata-menteri#sthash.TlHN4QMk.dpuf

-----------

Keputusan henti perlombongan bauksit terletak pada Pahang, kata menteri
OLEH DIYANA IBRAHIM DAN KC NAZARI

themalaysianinsider.com

Keputusan untuk menghentikan perlombongan bauksit terletak pada Pahang kerana bidang kuasa penggunaan tanah ialah termasuk dalam bidang kuasa kerajaan negeri, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim. – Gambar fail The Malaysian Insider, 3 Januari, 2016.Arahan Kabinet menangguhkan sementara aktiviti perlombongan bauksit di Kuantan bertujuan membolehkan kajian dilakukan terlebih dulu, terutamanya dari segi undang-undang alam sekitar, sebelum melihat sama ada wujud keperluan untuk terus menghentikannya, kata Datuk Seri Shahidan Kassim.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata, keputusan yang diambil pada mesyuarat Kabinet minggu lepas turut menyatakan tempoh penangguhan aktiviti bauksit itu dihentikan iaitu selama sebulan.

Ahli Parlimen Arau itu bagaimanapun mengakui kerajaan pusat hanya mempunyai kuasa mengeluarkan arahan berdasarkan kesan aktiviti perlombongan itu terhadap alam sekitar, namun terpulang kepada kerajaan negeri untuk akur dengan saranan tersebut atau tidak.

"Keputusan kabinet adalah untuk tangguhkan sementara selama sebulan untuk membuat kajian dulu, terutama dari segi undang-undang alam sekitar untuk melihat kalau ada keperluan untuk kita hentikan aktiviti tersebut.

"Kerajaan pusat hanya boleh buat keputusan dari segi impak bauksit itu terhadap alam sekitar. Kabinet hanya boleh beri saranan kepada kerajaan negeri.

"Tetapi, kuasa penuh tetap pada kerajaan negeri. Sebab, kita perlu ingat, kuasa hak milik tanah terletak di bawah bidang kuasa mereka," katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider hari ini.

Beliau berkata demikian mengulas kekeliruan berhubung laporan beberapa media semalam yang mengatakan Kabinet mengarahkan aktiviti perlombongan bauksit di Kuantan dihentikan setelah melihat kesannya yang mengakibatkan pencemaran berlaku di daerah itu.

Antaranya, portal Malaysiakini pada mulanya memetik Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata dengan jelas Kabinet mengarahkan aktiviti perlombongan bauksit itu dihentikan.

Bagaimanapun kekeliruan tercetus apabila beberapa akhbar Cina hari ini melaporkan pemimpin MCA itu, yang juga ahli Parlimen Raub, berkata kenyataannya itu merujuk kepada kajian dan bukannya penggantungan.

Laporan akhbar Cina itu menyatakan, kerajaan persekutuan menyarankan kerajaan negeri untuk segera mengkaji semula aktiviti bauksit di negeri itu.

Akhbar Utusan Malaysia semalam juga melaporkan Kabinet memutuskan aktiviti perlombongan bauksit di Pahang dihentikan buat sementara waktu tetapi tidak menyebut siapa yang mengesahkan perkara itu.

Akhbar milik Umno itu turut memetik Liow berkata kementeriannya akan mengkaji semula kaedah mengangkut bauksit menerusi darat dan laut di kawasan itu yang menerima bantahan meluas penduduk sekitar.

Sementara itu, The Malaysian Insider menghubungi Wan Junaidi bagi mendapat penjelasan berhubung kekeliruan tersebut dan beliau berkata akan memberi jawapan dalam masa terdekat.

"Saya akan memberi jawapan berhubung hal tersebut pada sidang media bersama menteri besar Pahang dalam masa terdekat ini," katanya menerusi sistem aplikasi Whatsapp kepada The Malaysia Insider

Semalam, Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob dilaporkan berkata akan mengeluarkan kenyataan bersama dengan Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar berhubung arahan Kabinet itu.

Kegiatan perlombongan bauksit mendapat bantahan daripada penduduk setempat kerana pencemaran yang terpaksa dihadapi.

Ia turut dipercayai menjadi punca utama air di Sungai Balok dan air laut Pantai Batu Hitam bertukar menjadi merah semasa hujan lebat baru-baru ini.

Wed Jan 6, 2016 7:00 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Doktor berputih mata Toyota Wish klon disita JPJ

kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


GURUN: Seorang doktor berusia lingkungan 30-an terkedu apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) yang baru dibelinya dua bulan lalu, disita Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) selepas disahkan sebagai kenderaan klon.

Perkara itu disahkan susulan pemeriksaan lanjut ke atas kenderaan jenis Toyota Wish terbabit ketika ia ditahan dalam Operasi Bersepadu Khas di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Gurun di sini, hari ini.

Pengarah JPJ Kedah, Amir Onn Mustapha, berkata hasil pemeriksaan ke atas beberapa ciri kenderaan itu serta cukai jalan mendapati ia agak meragukan dan wujud elemen penipuan.

"Semakan lanjut mendapati nombor enjin dan casis kereta itu tidak berdaftar dengan sistem JPJ. Kereta terbabit kemudian disita untuk tindakan lanjut termasuk dilucutkan hak pemiliknya.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 7 Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 iaitu kenderaan tidak didaftarkan dan jika sabit kesalahan boleh didenda tidak kurang RM2,000 hingga RM10,000," katanya.

Dalam operasi itu, lebih 1,000 kenderaan diperiksa dan daripada jumlah itu, 124 dikenakan tindakan notis dan saman atas pelbagai kesalahan serta dua kereta disita.BH

Wed Jan 6, 2016 7:01 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

"Cikgu Saya Tidak Ada Duit Lagi Nak Bayar, Cuma Ada RM60", Rayu Waris Pada Hari Pendaftaran

siakapkeli.my

Tersentuh hati ini takkala membaca sebuah coretan di laman sosial yang dikongsikan oleh seorang guru yang namanya dirahsiakan mengenai pengalamannya semasa mengadakan orentasi untuk pelajar tingkatan 1 sekolahnya baru-baru ini.

Beliau yang merupakan guru kelas dan mengurus hal kewangan kelas menceritakan kisah semasa pendaftaran, menurutnya ada 5 orang bapa yang datang mendaftarkan anak tidak mempunyai pekerjaan.

Menurutnya, ada seorang bapa semasa pendaftaran merenung lama senarai yang perlu dibeli dan perlu dibayar iaitu kira-kira RM200.

"Cikgu, saya tak ada duit lagi nak bayar semua ni, nak bayar anak-anak lain lagi, ada yang darjah 1, ada darjah 4 dan ada darjah 6, semua 4 orang tapi dalam kocet saya cuma ada RM60 jer," katanya bapa itu.

Kerana kasihan, beliau beliau telah mencadangkan agar si bapa tersebut membeli barang-barang yang perlu dulu seperti lencana sekolah,RM3, tali leher, RM10 dan buku,RM12.

Kemudian datang seorang ibu memberitahu bahawa dia merupakan seorang surirumah dan suami tidak bekerja, jadi menurut guru berkenaan, kira-kira 6 orang yang menghadapi masalah untuk membayar pendaftaran pada hari tersebut.

Apa yang diceritakan oleh guru ini cukup membuatkan seorang insan normal rasa tersentuh, apa pun semoga keluarga ini tabah dan dimurahkan rezeki oleh yang Maha Esa, Terima Kasih cikgu kerana menceritakan hal ini kerana kita tidak tahu bahawa begitu ramai diluar sana yang tidak bernasib baik seperti kita disebalik tekanan sara hidup yang semakin meninggkat ini. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Wed Jan 6, 2016 7:02 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Isteri Zulkifli Terpaksa Roboh Rumah Dan Tinggal Di Warung
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai



KEMAMAN: Isteri kepada Mohammad Zulkifli Ismail, 50, lelaki yang didakwa menikam perompak dan viral di laman sosial, Roslina Abdul Kari memberitahu bahawa dia telah mengambil keputusan untuk berpindah segera bagi meneruskan kehidupannya dan tiga anak selepas suaminya tidak lagi berada di sisi mereka.

"Rumah ini akan dirobohkan dan kami empat beranak akan pindah tinggal di warung untuk mudahkan saya berniaga semula," katanya dipetik Sinar Harian.

Semua barang-barang milik mereka seperti peralatan kimpalan milik suaminya akan dipindahkan terlebih dahulu ke dalam rumah separuh siap milik mereka bersebelahan rumah bapanya yang terletak kira-kira 300 meter dari rumahnya sekarang.

"Waktu melawat suami di Penjara Marang minggu lalu, suami pesan suruh saya buka semula warung kami yang terletak lebih kurang 500 meter dari rumah, tapi dalam keadaan sekarang memang saya tak dapat berniaga lagi berikutan saya juga perlu hantar dan ambil dua anak sekolah setiap hari.

"Tugas itu sebelum ini suami yang buat dan sekarang saya ambil alih, sebab itu saya mahu pindah terus ke warung supaya senang saya memasak sebelum hantar anak ke sekolah dan balik buka warung," katanya lagi kepada Sinar Harian.

Mereka telah mengusahakan warung sarapan pagi berkenaan yang terletak bersebelahan Masjid Kampung Labohan sejak setahun lalu lagi untuk menyara keluarga sehinggan Zulkifli mengambil keputusan untuk menutup bengkel kimpalan kerana besi dan wayar elektrik yang disimpan dalam bengkel dan sekitar rumah kerap dicuri.

Menurut Roslina lagi, dia kini belum lagi membuka warungnya sejak Zulkifli direman 7 Desember menyebabkan pendapatan mereka terjejas.

Roslina juga membaeritahu bahawa warungnya itu akan diubah suai bagi membolehkan dia dan tiga anaknya, Muhammad Afif, 9; Nur Aqiela, 8, yang menghidap autisme dan yang bongsu, Nur Athiera, 3, duduk berteduh di situ.

Beliau juga menyatakan sebelum ini dia dan suami juga telah becadang untuk merobohkan rumah berkenaan kerana didirikan atas tanah rezab dan menunggu hingga rumah mereka sendiri berdekatan rumah bapanya siap.

"Rumah ini sudah kami huni sejak 15 tahun lalu dan kami amat bersyukur sebab kerajaan benarkan kami tinggal di sini hingga hujung tahun ini cuma apabila berlaku kejadian yang tak diduga ini eloklah saya berpindah awal dan untuk pulihkan kembali semangat saya dan anak-anak.

"Lagipun saya trauma kerana dalam tempoh suami ditahan reman selama 14 hari masih ada lagi pencuri yang datang potong wayar elektrik di belakang rumah kami. Sepanjang tahun lalu sahaja dah lima kali rumah kami dipecah masuk dan berlaku kecurian besi serta wayar di sekitar rumah," katanya.

Salahkah Pertahankan Diri? Hero Mungkin Bakal Ke Tali Gantung
siakapkeli.my

Jika pada tahun 2010 lalu masyarakat digemparkan dengan kes Kalaichelvi, dimana beliau telah dijatuhkan hukuman penjara selama dua tahun kerana membunuh tanpa niat apabila telah memukul seorang lelaki yang cuba merogolnya sehingga mati.

Kes berkenaan ternyata mengundang simpati banyak pihak kerana ada antara mereka menganggap hukuman itu adalah tidak wajar kerana dia cuba mempertahankan dirinya.

Terbaru, satu kes yang menjadi bualan netizen yang membuatkan mereka tertanya-tanya adakah peristiwa lama berulang kembali?

Dua minggu lalu berlaku di Terengganu, seorang lelaki bernama Zulkifli yang tinggal di sebuah kampung bernama Labuhan di daerah Kerteh dilaporkan telah menikam mati seorang perompak yang merompak rumahnya sendiri untuk mempertahankan diri dan melindungi keluarganya.

Tahukah anda, Zulkifli telah ditahan reman selama 14 hari dan disiasat bawah siasatan seksyen 302 Kanun Keseksaan, kemudian ditukar pada 304 membunuh tanpa niat beliau dan dibenar ikat jamin sebanyak RM15,000.

Pada 27 November lalu, berita yang kami petik dari Facebook Selamatkan Zulkifli memberitahu bahawa mahkamah telah memutuskan Encik Zulkifli ditahan semula dengan dua pertuduhan bagi kes tersebut.

Berdasarkan makluman di page berkenaan, Ahad lalu keluarga nyata terkejut apabila kes Zulkifli telah kembali disebut di bawah 302 dan juga 326 di mana dibawah 302 membolehkan pesalah ditahan semula tanpa ikat jamin sedangkan RM15.000 telah dibayar sebelum ini sebagai ikat jamin selepas kes bertukar ke 304.

Dibawah seksyen 302 Kanun Keseksaan, jika disabitkan kesalahan boleh membawa kepada hukuman gantung sampai mati, manakala tuduhan kedua pula di bawah Seksyen 326 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda atau sebatan jika disabitkan kesalahan. Encik Zulkifli juga tidak dibenarkan untuk diikat jamin.

Memetik laporan The Malaysian Insider, Zulkifli berumur 50 tahun dimana beliau mempunyai 3 anak dan anak keduanya pula yang berumur 8 tahun menghidap autisme sedang melalui proses rawatan.

Sehingga kini pertuturannya tidak jelas dan keluarga ini tidak mampu mendapatkan rawatan berkala buat anak ini kerana hospital yang menyediakan rawatan fisioterapi autisme terletak 120 kilometer dari rumah mereka.

Beliau juga dilaporkan adalah seorang yang tidak berada dimana rumah mereka amat kecil dan hanya memerlukan tidak sampai 10 langkah sudah sampai ke pintu belakang.

Namun ia tidak menghalang keluarga ini untuk hidup bahagia dengan mengamalkan kehidupan bergama.

Namun kini penghalang untuk kehidupan keluarga bahagia ini ialah ketua keluarga mereka, Zulkifli ditahan dalam lokap berpanjangan dan dianggap penjenayah.

Menurut isteri Zulkifli, Puan Zaimah, beliau kini tidak mampu untuk berniaga sarapan pagi seperti kebiasaan kerana terganggu dengan kes ini yang menyebabkan ekonomi keluarga terjejas selain ada segelintir mulut jahat yang menghina suaminya sebagai pembunuh membuatkan beliau lebih selesa berkurung bersama 3 anaknya dalam rumah sempit itu.

Cerita Zulkifli mengenai waktu kejadian kepada wakil Parti Sosialis Malaysia yang kami petik dari The Malaysian Insider, rupanya rumah Zulkifli dan masyarakat sekitar kerap dimasuki pencuri dan perompak dari kalangan penagih dadah. Malah ketika reman berlangsung beberapa kabel eletrik rumah ini dicuri pencuri lain.

Disebabkan itu mereka sangat berwaspada andai kelihatan orang mencurigakan mendekati kawasan rumah mereka. Ketika hari kejadian Zaimah melihat ada dua orang lelaki menaiki sebuah motorsikal dalam keadaan mencurigakan melalui jalan menuju ke rumah mereka. Ketika itu Zaimah dan Zulkifli berada di warung kecil sarapan pagi mereka sekitar 300 meter dari rumah mereka.

Zulkifli mengikuti dengan berhati-hati dan ternyata motorsikal itu berhenti di rumahnya. Pembonceng motosikal turun dan mula mengumpil generator sebelah dinding rumahnya manakala seorang lagi berjaga-jaga di atas motorsikal.

Ketika mereka melihat Zulkifli sampai lelaki pertama yang berada di atas motorsikal meluru pada Zulkifli dengan membawa satu objek dipercayai besi untuk memukul Zulkifli, beliau tanpa berlengah terus mengeluarkan parang kecil yang digunakan untuk memotong ayam di warung setiap hari dan berjaya menikam lelaki pertama. Lelaki kedua pula berlari ke arahnya dan sekali lagi Zulkifli berjaya menikam di bawah bahu lelaki tersebut.

Lelaki pertama kemudiannya cuba melarikan diri dengan motorsikal. Lelaki kedua juga berlari menyeberang jalan dengan harapan sempat menaiki motorsikal tersebut namun apabila sampai pada pembahagi jalan lelaki kedua rebah dan mati di tempat kejadian. Zulkifli kemudian terus serahkan diri ke Balai Polis Kerteh. Lelaki pertama ditahan pihak polis ketika mendapatkan rawatan di sebuah hospital.

Hanya satu tikaman, di kawasan perkarangan rumah, yang tikaman itu sendiri tidak disangka akan mengakibatkan kematian demi mempertahankan diri dan harta maka Zulkifli pula bakal dilihat sebagai penjenayah berdasarkan tafsiran undang-undang kini?

Bagaimanakah nasib keluarga ini jika Zulkifli dihukum mati atau dipenjara?

Malah menurut Zulkifli beliau hanya akan mewakili dirinya sendiri kerana tidak mampu untuk mengupah peguam.

"Tiada apa perlu diselindungkan, saya akan cerita sebiji-sebiji apa yang berlaku, Allah saksi saya dan saya teringin nak tanya pihak pendakwaraya atas alasan apa ingin dikemukakan beliau di mahkamah Allah nanti kerana mendakwa saya atas hak saya sendiri?" katanya. - Siakapkeli.my

Wed Jan 6, 2016 7:02 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Timbalan Menteri Hanya Lakukan 3 Kerja, Guru Pula Lakukan 8 Kerja Tapi Satu Gaji - Tuan Ibrahim

siakapkeli.my

PETALING JAYA: Jika dibandingkan kerja yang dilakukan oleh seorang guru berbanding Datuk Ahmad Maslan yang melakukan tiga kerja, guru sebenarnya melakukan 8 kerja tetapi mereka hanya dibayar gaji untuk satu kerja sahaja.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, selain mengajar guru perlu bekerja menyemak, menyediakan kertas soalan peperiksaan, bermesyuarat, menjadi guru kaunseling, menjadi penasihat kelab dan persatuan, menjadi guru disiplin dan memasukkan data ke sistem PBS.

"Guru di negara ini sudah lama mengeluh mengenai kerja yang banyak dan dihimpit dengan kos sara hidup yang tinggi, namun ada pula Timbalan Menteri yang menyarankan supaya melakukan #2kerja untuk menambah pendapatan."

"Bezanya #8kerja mereka hanya dibayar satu gaji. Mereka tidak senasib baik Pak Timbalan Menteri yang mungkin dapat #3gaji untuk #3kerja – Ahli Parliamen, Timbalan Menteri dan Ketua Penerangan UMNO- pada waktu kerja yang sama. Nasib hidup di bawah UMNO, gitulah gayanya," sindirnya dipetik laporan Free Malaysia Today.

Beliau berkata demikian bagi mengulas saranan yang dibuat Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu menjadi topik perbualan hangat di media sosial ketika ini.

Bagiamanapun dalam penjelasan Ahmad Maslan, beliau memberitahu bahawa sarannya itu lebih kepada kerja sambilan atas talian yang boleh dilakukan pada wantu malam atau hujung minggu di mana ia lebih sesuai untuk mereka yang bekerja sendiri kerana pekerja tetap perlu mematuhi peraturan syarikat. - Siakapkeli.my

"Saya Sendiri Pun Buat Tiga Kerja" - Ahmad Maslan
siakapkeli.my

Berikutan dikritik oleh netizen dan media selepas mengeluarkan kenyataan mengenai dua kerja rakyat Malaysia untuk menampung kos sara hidup yang semakin tinggi, nampaknya Datuk Ahmad Maslan telah tampil menjawab kritikan berkenaan.

Menurut Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa Dan Industri itu, beliua juga dalam pada masa yang sama melakukan tiga kerja iaitu di dalam kerajaan dan Umno.

"Saya ada 3 kerja: anggota parlimen, timbalan menteri, ketua penerangan Umno. Ramai dah di Malaysia yang buat #2Kerja.

"Berusaha gigih cari rezeki yang halal," kata timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri.

Semalam, portal Astro Awani menyiarkan kenyataan timbalan menteri berkenaan yang menyatakan dua pekerjaan bagi rakyat bukan sesuatu yang luar biasa, malah turut dilakukan kebanyakan rakyat di negara-negara utama.

Beliau turut mengulas kenyataan kontroversinya itu dengan mengatakan ia adalah kerja sambilan dalam konteks perniagaan atas talian.

Ahmad Maslan @ahmadmaslan
Tajuk Awani ttg Kerajaan galakkan #2kerja itu tak tepat.Saya sebut MITI galakkan business online utk tambah pendapatan & trend niaga terkini

"Jika kerja sedia ada waktu siang, boleh business online waktu malam dan hujung minggu asal tak jejas prestasi, boleh tambah pendapatan," katanya.

Beliau bagaimanapun berkata terdapat peraturan yang perlu diikuti bagi pihak yang bekerja tetap.

Berikut adalah reaksi netizen mengenai kenyataan terbaru timbalan menteri berkenaan.

Sultan Melaka Fans with Norazie Jamaluddin and 6 others.
Comedian · 138,438 Likes
· December 27, 2015 at 9:09pm ·
Siapalah kita ni kalau nak dibandingkan dengan Ahmad Maslan.. Dia ni mampu buat 6 kerja sekali.. Bersyukurlah tanpa mat jendul ni kita semua tak mampu buat kerja banyak.. Beta rasa cam nak anugerahkan darjah kebesaran Datuk Seri Ahmad Maslan Airbender Albangangi,, Takbur!

‪#‎BetaIsBetter‬

- Siakapkeli.my

Wed Jan 6, 2016 7:04 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kanak-Kanak Berumur 1 Tahun Setengah Terkuci Di Dalam Kereta Selama Sejam

siakapkeli.my

Kepala Batas: Seorang kanak-kanak lelaki berumur kira-kira setahun enam bulan telah terperangkap di dalam sebuah kereta milik ibunya selepas kereta berkenaan terkunci dari dalam di sini.

Menurut sumber, kejadian yang berlaku di Bertam Indah kira-kira jam 7.40 pagi itu apabila dikatakan ibu kanak-kanak tersebut menghantar seorang lagi anaknya ke taska sebelum meninggalkannya di dalam kereta dan diberikan kunci untuk bermain.

Namun, tidak disangka anak kecil berkenaan tertekan butang 'lock' pada alat kawalan pada kunci kereta berkenaan.

Selepas tidak berjaya membuka pintu, orang ramai telah menghubungi Jabatan Pertahanan Awam Kepala Batas kira-kira jam 8.15 pagi.

Sepasukan 4 anggota JPAM telah tiba di lokasi kira-kira 5 minit kemudian. Pihak JPAM mengambil masa kira-kira 15 minit untuk membuka pintu kereta tersebut dan menyelamatkan kanak-kanak berkenaan.

Kanak-kanak akhirnya berjaya dikeluarkan dan diserahkan kepada ibunya.

Kami telah menghubungi JPAM Kepala Batas, Pulau Pinang dan mengesahkan kejadian ini. - Siakapkeli.my

Kredit video: ondscene.my - Reality in Real Life

Bayi Empat Bulan Meninggal Dunia di Taska
siakapkeli.my

Foto : Sinar Online

GEORGETOWN - Seorang bayi empat bulan meninggal dunia ketika dibawah jagaan sebuah taska di Gelugor di sini pagi tadi.

Adik Nur Ariana Safiyyah dilaporkan mengalami sesak nafas ketika pengasuh mahu menukar pakaiannya.

Menurut bapa adik Nur Ariana, Mohammad Shauqi Zainondin, 26, anak sulungnya itu baru kali ketiga dihantar kesitu awal pagi tadi selepas isterinya habis cuti bersalin.

Shauqi yang dimaklumkan tentang perkara itu oleh isteri, Nur Farhana Ros Nazri, 26, kira-kira jam 8.30 pagi terus bergegas ke taska tersebut namun dia dimaklumkan anaknya sudah dibawa ke taska berhampiran.

"Ketika sampai, mereka (pengasuh) memaklumkan anak saya sudah lembik dan sesak nafas lalu terus membawanya ke klinik bagi pemeriksaan.

"Sebaik tiba di klinik, doktor memaklumkan anak saya sudah tiada," katanya sebagaimana lapor Sinar Online.

Lebih menyedihkan lagi, Shauqi berkata beliau melihat terdapat darah kering pada hidung anaknya selain tompokan darah di baju.

Tidak berpuas hati dan mahukan kebenaran, Mohammad Shauqi membuat laporan polis dan meminta perkara itu disiasat oleh pihak polis.

Shauqi kesal kerana cubaan beliau untuk mendapat penjelasan tentang apa yang terjadi disudahi dengan panggilan yang tidak dijawab oleh pemilik taska.

"Memang saya reda dengan pemergian bayi kami namun sebagai bapa saya juga mahu keadilan sewajarnya," katanya.

Ketua Polis Daerah Timur Laut Asisten Komisioner Mior Faridalathrash Wahid mengesahkan kejadian tersebut.

Menurut beliau, hasil bedah siasat mendapati adik Safiyyah meninggal disebabkan radang paru-paru dan tiada unsur jenayah dikesan. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Wed Jan 6, 2016 7:04 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

"Waa Bagi Encik 50 Tandan, Encik Jangan Mencuri Lagi Dah", Kata Seorang Seorang Uncle Kepada Pencuri

siakapkeli.my

Disebalik kesempitan hidup dan kos kehidupan yang semakin tinggi menyebabkan ramai rakyat tertekan, kita boleh lihat dan dengar seharian pasti ada kes jenayah yang berlaku, lebih-lebih lagi mencuri.

Perlu diketahui ada yang diantara mereka ini mencuri kerana untuk mengambil jalan mudah untuk senang dan ada antara mereka yang mencuri kerana desakan hidup, tetapi matlamat tidak mengalalkan cara kerana mencuri itu merupakan satu kesalahan.

Jika dilihat dilaman sosial ada tersebar video-video pencuri tertangkap, malah ada antara mereka yang teruk dipukul, itu pun masih ramai yang tidak takut dan terus menjalankan aktiviti haram ini.

Hari ini SK terjumpa di laman sosial sebuah status yang dimuatnaik oleh seorang pengguna facebook bernama Akil El di mana menceritakan pengalamannya mengenai seorang lelaki yang mencuri kelapa sawit milik seorang lelaki Cina.

Cerita yang ditulis berkenaan telah mula dikongsikan ramai walaupun ia berlaku penghujung tahun 2014 lalu.

Berikut adalah kisahnya.

Saya tidak kenal lelaki Cina ini, tetapi semasa menunggu kereta dia untuk dibasuh, lelaki ini telah memandang ke arah aku, jadi aku senyum dan dia mula datang ke arah aku dan tegur, kami terus berbual.

Semasa berbual, aku tidak pernah lihat seorang lelaki berbangsa Cina mengalirkan air mata sambil bercerita mengenai berkaitan ekonomi hari ini.

Apa yang membuatkan beliau menangis ialah apabila dia menceritakan satu peristiwa seorang lelaki Melayu yang mencuri buah kelapa sawit di kebunnya di mana beliau telah berjaya menangkap lelaki berkenaan.

Apabila ditanya lelaki Melayu tersebut kenapa dia mencuri dan lelaki itu menjawab dia mencuri buah kelapa sawit kerana tidak mempunyai duit, hidup susah, barang mahal dan mempunyai anak untuk disara.

Beliau memberitahu bahaya lelaki itu mencuri 20 tandan kelapa sawit, tetapi lelaki CIna ini telah menambahkan lagi 30 tanda sawit menjadi 50 tandan kesemuanya sambil berpesan kepada lelaki Melayu itu,

"Wa tak mau pukul you, waa tak mau report polis, wa malas nak naik mahkamah, wa Cina semabahyang punya, wa bagi lu 50 tandan, wa tak mahu lu mencuri lagi."

"Lu orang Melayu (Islam) sembahyang mintak sama tuhan la, dia mesti bagi punya, lu mintak sama dia, wa pun Cina sembahyang, wa susah wa mintak sama wa punya tuhan," ceritanya sambil sambil memberitahu dia dan si pencuri itu turut menangis ketika kejadian.

Cina pun faham, dia cakap hari ini kalau kerajaan masih tidak pulihkan ekonomi, lebih ramai orang akan mula mencuri.

Sebelum dia beredar, dia pesan kepada aku, " kita orang semanyang ada sedikit perasaan sensitif, kalau hendak marah orang kena sentuh hati dia, 'comfirm' dia akan jadi baik, lu pukul pun tak guna kalau hati itu sudah mati,'' kata lelaki Cina itu. - Siakapkeli.my

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Wed Jan 6, 2016 7:04 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

APAKAH SELAMA INI PKR MELAYANI PAS DENGAN ADIL??????
Posted by OMAK KAU!!!!

 

"Saya akan umumkan...," itu jawapan ringkas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, ketika ditanya pemberita sama ada Parti Amanah Negara (Amanah), akan diberi ruang dalam pembahagian pelantikan kerusi ahli majlis, di peringkat pihak berkuasa tempatan (PBT).

Azmin sebelum itu berkata, adalah adil pihaknya memberi ruang kepada Amanah untuk bersama-sama menyumbang khidmat di peringkat PBT.

Beliau berkata, perbincangan juga berjalan dengan baik dan lancar di peringkat parti serta Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri sebelum ini.

"Tak habis-habis lagi ke isu ahli majlis ni...tiada masalah yang timbul, ketika mesyuarat baru-baru ini, cuma kita tetapkan tidak ada penangguhan, pada 16 Januari kita akan umumkan ahli majlis baru," katanya.

Beliau berkata demikian ketika sidang media selepas Majlis Perasmian Bas Smart Selangor dan Aplikasi i-Kajang, di Kompleks Hentian Kajang, Jalan Reko, hari ini.

Ketika ditanya reaksi berhubung kenyataan Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abd Samad yang menyatakan Pas tidak mahu memberi laluan kepada Amanah untuk kerusi ahli majlis PBT, Mohamed Azmin menjawab itu hanya andaian pihak media.

"Tidak ada masalah, saya cukup gembira kerana proses perbincangan sebelum ini berjalan baik dan lancar. Sudah pastinya kita mengalu-alukan kehadiran sahabat baru kita Amanah dalam gerakan reformasi ini," katanya.... SINAR HARIAN.

KOMEN OMAK KAU:-

Setuju kenyataan Azmin ... ooppss ... Dato' Seri Hj Mohamad Azmin Ali bahawa kerajaan Selangor perlu adil dalam agihan jawatan dalam negeri Selangor termasuk jawatan Ahli Majlis PBT ..

adakah adil PKR ada 13 ADUN diberikan jawatan MB dan 4 Exco ...

DAP 15 ADUN diberikan jawatan Speaker dan 3 Exco ..

PAS 15 ADUN hanya dapat 3 Exco dan 1 Timbalan Speaker .. ADILKAH ITU???? ...

Ahli Majlis PBT pula PKR parti yang paling kurang kerusi DUN memperolehi paling banyak jawatan Ahli Majlis PBT Selangor ....

dari 288 Ahli Majlis PKR rembat 120,

DAP di kurniakan 98 sementara

PAS sekadar dapat 70 ... ADILKAH ITU???? ...

Malulah bila nak berbicara mengenai keadilan, ketelusan dan kebenaran ....

BETUL-BETUL MALU LAH

MANA MARUAH PAN SEKARANG APABILA SEKADAR DAPAT 8 KERUSI AHLI MAJLIS PBT WALAUPUN DESAK MAU SEKURANG-KURANGNYA 24.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Sebelum ini bukan main kencang dia punya sembang dan ugutan beri kata dua betapa PAN tetap mau 24 kerusi Ahli Majlis PBT, dua disetiap PBT Selangor.

Alasan kata dua diberikan kepada kerajaan Selangor pimpinan Dato' Seri Hj Mohamad Azmin Ali ialah PAN ada maruah dan harga diri.

Nah!!! ... sekarang dimana maruah PAN apabila sekadar mendapat 8 kerusi Ahli Majlis PBT sahaja .. kira-kira sekadar memperolehi 35% dari apa yang didesak dan diugut sebelum ini.

Memberi mesej dan isyarat paling jelas dan kuat nyaring kepada PAN betapa Kerajaan Selangor terutamanya PKR dan DAP bila tiba bab jawatan mereka tidak akan berkompromi selain memandang yang PAN ini sebenarnya sebuah parti yang langsung tidak ada kekuatan dan pengaruh kalangan rakyat terutamanya dari masyarakat Melayu/Islam.

Ikut hukum akal logik ... kalau kerusi Ahli Majlis PBT pun agak liat dan perit PAN nak dapat ... apa jaminan untuk kerusi dan kawasan DUN dan Parlimen semasa tiba PRU ke-14 nanti.

Suatu yang jelas pendirian tegas dan keras PAS tidak akan berikan suatu kerusi pun kepada PAN membuktikan PAS tidak akan berganjak walaupun suatu inci semata-mata mau memberi laluan kepada PAN yang dianggap PAS sebuah parti pengkhianat.

Menurut maklumat yang boleh dipercayai kerusi-kerusi yang dikorbankan untuk beri tempat dan lalu kepada PAN ialah dari PKR dan DAP .... berapa nisbahnya tidaklah diketahui.

Kontroversi pembahagian kuota kerusi ahli majlis pihak berkuasa tempatan (PBT) di Selangor kini berakhir dengan 8 kerusi dipersetujui akan diberikan kepada wakil Parti Amanah Negara (PAN).

Memetik Exco Kerajaan Tempatan, Pemutihan Kilang Haram dan Pembangunan Kampung Baharu, Ean Yong Hian Wah, Sinar Harian Online melaporkan, PKR, PAS dan DAP mencapai kata putus itu pada mesyuarat hari ini.

"Tidak penting untuk tahu parti mana yang serahkan kerusi untuk PAN tapi perkara ini diputuskan kerajaan negeri.

"Penggal baharu 2016-2017 akan bermula 15 Januari ini dengan 288 kerusi akan diisi, namun baki 2 lagi kerusi milik PKR dan DAP, belum diputuskan nama ahli majlis, di Petaling Jaya dan Kuala Langat," Ean Yong dipetik berkata.

Terdahulu mereka mengadakan perbincangan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) dipengerusikan Menteri Besar Datuk Seri Mohamed Azmin Ali di Shah Alam.

Ean dilaporkan berkata, buat masa ini 5 kerusi sah milik PAN iaitu Sepang, Kuala Langat, Sabak Bernam, Hulu Selangor dan Kuala Selangor.

"Untuk ahli majlis MBPJ dan MDKL, kita (Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri) masih belum muktamad nama ahli majlis.

"286 kerusi sudah dimuktamadkan. Bagaimanapun, sebelum 15 Januari ini semua senarai nama akan dipenuhkan," beliau dipetik berkata.

PAN difahamkan mengemukakan permohonan 34 kerusi sebelum ini, dengan 2 ahli majlis bagi setiap PBT, namun diluluskan hanya 8 kerusi sahaja.

Ahad lalu, Setiausaha Agung PAN, Mohd Anuar Tahir, mengingatkan rakan komponen Pakatan Harapan di Selangor yang perjuangan memerlukan pengorbanan, ketika bibit keretakan mula kelihatan di negeri itu berhubung pengagihan semula kerusi itu.

"Kita tahu kepentingan peribadi ahli yang sudah memegang jawatan itu mahu kekal. Tetapi apakah kepentingan peribadi lebih penting berbanding kepentingan rakyat Malaysia," katanya.

Portal The Malay Mail Online sebelum ini melaporkan PAN sukar mendapatkan kerusi PBT memandangkan tiada parti yang sanggup melepaskan kerusi mereka selepas semakan semula.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This rIeNaCoM Mail.

Checked By AVG Antivirus Internet Security 2016

Wed Jan 6, 2016 7:05 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Polis Edar Fotofit Suspek Kes Bunuh Pemandu Teksi

kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


Polis mengedar fotofit suspek yang dipercayai terbabit dalam kes seorang pemandu teksi mati ditikam seorang penunggang motosikal di kawasan lampu isyarat Jalan Salor Baru, Isnin. - fotoBERNAMA

KOTA BARU: Polis mengedarkan fotofit suspek dalam pembunuhan seorang pemandu teksi di persimpangan lampu isyarat Jalan Pasir Mas-Salor di sini, Isnin.
Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim berkata polis meminta kerjasama daripada masyarakat bagi menjejaki suspek dalam kes bunuh itu.

"Kami meminta orang ramai yang mempunyai matlumat berkaitan suspek tampil membuat laporan kepada polis.
"Siasatan awal kami mendapati suspek adalah seorang lelaki yang mempunyai kulit gelap dan berbadan kurus, berusia antara 20-an dan 30-an," katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan di sini Selasa.
Dalam kejadian pukul 2.30 petang Isnin, Sudin Awang, 67, dari Kampung Wakaf Lanas, Pasir Puteh, mati ditikam seorang lelaki yang menunggang motosikal ketika dia berhenti di persimpangan lampu isyarat.
Mazlan berkata siasatan awal mendapati suspek tidak mempunyai rekod jenayah dan polis sedang menyiasat motif pembunuhan itu. - BERNAMA

Susulan Pemandu Teksi Ditikam : Anak Akui Bapa Pernah Diserang Sebelum Ini
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


KOTA BHARU, 28 Dis - Susulan kejadian pemandu teksi ditikam pada petang tadi, anak kepada mangsa berkata bapanya pernah diserang oleh seorang lelaki yang tidak dikenali kira-kira enam bulan lepas.

Rosnani Sudin, 33, berkata lelaki yang menunggang sebuah motosikal bertindak cuba memecahkan cermin teksi bapanya ketika berhenti di persimpangan lampu isyarat berdekatan Balai Islam Lundang tetapi gagal.

"Setahu saya, ayah tidak mempunyai musuh...ayah mesra dengan semua orang," katanya sebagaimana lapor Bernama.

Menurut Rosnani, kali terakhir dia menemui bapanya adalah pada dua hari lepas.

Seorang lagi anak mangsa, Mohd Nazri Hanafiah, 23, berkata dia diberitahu mengenai kejadian itu oleh jirannya.

"Saya mendapat tahu berita itu kira-kira 3 petang. Sebelum itu, saya sudah menerima mesej (Whatapps) berkaitan berita itu, cuma saya tidak percaya.

"Waktu itu, saya berada di sebuah bank di Pasir Tumbuh. Selepas mendapat panggilan dari jiran, barulah saya percaya bahawa ayah saya mati dalam keadaan yang menyedihkan," katanya.

Pemandu Teksi Mati Dibunuh Di Persimpangan Lampu Isyarat
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai


Seorang pemandu teksi warga emas mati ditikam dalam kejadian di persimpangan lampu isyarat Jalan Pasir Mas-Salor di sini, Isnin.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan, ACP Ahmad Taufek Abdullah berkata,mangsa Sudin Awang, 67, dibunuh seorang lelaki yang menunggang motosikal ketika teksi yang dipandunya berhenti di persimpangan lampu isyarat itu kira-kira pukul 2.30 petang.

"Semasa dia (pemandu teksi) berhenti di persimpangan itu ketika lampu merah, suspek menghampiri kenderaannya lalu memecahkan cermin belakang, cermin pintu penumpang depan dan cermin pintu sebelah pemandu dengan objek keras.
"Kemudian pemandu teksi ini diarah keluar daripada teksinya oleh suspek dan kemudian dia dipercayai ditikam dengan senjata tajam sebelum rebah di tempat kejadian," katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian di sini.
Ahmad Taufek berkata, suspek kemudiannya melarikan diri ke arah Salor.
Beliau berkata ketika kejadian, mangsa yang berasal dari Kampung Wakaf Lanas, Pasir Puteh, sedang memandu teksinya dari arah Dewan Beta di sini, bersama seorang penumpang wanita yang duduk di bahagian penumpang belakang.
"Penumpang dalam teksi itu bagaimanapun dapat menyelamatkan diri," katanya.
Ahmad Taufek turut meminta orang ramai termasuk pemandu kenderaan lain yang berhenti di persimpangan itu semasa kejadian berlaku, untuk tampil membantu polis menyiasat kes berkenaan.
Mayat mangsa dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini untuk bedah siasat. - Bernama
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: