Thursday, June 23, 2016

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4535

12 Messages

Digest #4535
2
Fw: Tindakan Presiden PAS Betul dan Tepat by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Langgar Pam Minyak & Kebas Tong Gas by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
7
Fw: Lebih 120,000 Dilarang Ke Luar Negara by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
8
Fw: Pahang Bakal Guna No Plat Eksklusif by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
9
Fw: 'Dia Sempat Minta Maaf Dengan Nenek' by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
10a
Fw: Bukti-Bukti Ketakutan Pakatan Harapan by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Wed Jun 22, 2016 2:07 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Ibu Dalam Pantang Disamun
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Baling: Seorang wanita berusia 20-an yang masih dalam pantang cedera di badan, kaki dan kepala selepas terjatuh ketika keluar dari kereta Proton Wira suaminya yang dicuri seorang lelaki di pekan Kupang, Baling, di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta terbabit berhenti di kedai runcit sebelum suami mangsa keluar untuk membeli barang dan meninggalkan wanita itu bersama anaknya yang baru berusia 22 hari.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Shariffudin Yusof berkata, suspek kemudian datang dan terus masuk ke dalam kereta serta mengarahkan mangsa dan anaknya keluar dari kenderaan itu.

Menurutnya, bagaimanapun ketika keluar mangsa yang memangku anaknya terjatuh dan mengalami kecederaan.

"Kejadian itu berlaku terlalu pantas dan suami mangsa tidak sempat berbuat apa-apa apabila keretanya dibawa lari suspek.

"Akibat kejadian itu mangsa mengalami kecederaan dan dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani untuk menerima rawatan," katanya ketika dihubungi tadi.

Shariffudin berkata, siasatan lanjut sedang dijalankan mengikut Seksyen 379A Kanun Keseksaan.

Kejadian itu turut menjadi viral di Facebook selepas dikongsi orang ramai yang bersimpati dan mengutuk tindakan suspek.

Malah difahamkan ketika kejadian itu mangsa yang masih dalam pantang baru pulang dari klinik menjalani pemeriksaan.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/ibu-dalam-pantang-disamun.html#ixzz4CHvADtEj
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

Kanak-kanak Maut Digilis Tayar Kereta Ibunya
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Balik Pulau: Kanak-kanak lelaki maut selepas digilis tayar kereta ibunya yang mengundur di Kampung Paya, Teluk Kumbar di sini, malam tadi.

Dalam kejadian 8.30 malam itu, Chu Jie Lie berusia empat tahun meninggal dunia sebaik tiba di unit kecemasan Hospital Balik Pulau.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Lai Fah Hin berkata, ketika kejadian mangsa berada dalam kereta terbabit bersama kakaknya berusia enam tahun dengan enjin kenderaan itu masih hidup.

Menurut Lai, mangsa menolak gear pada kedudukan mengundur membuatkan kereta terbabit bergerak dan dia yang panik membuka pintu serta terjun keluar.

"Kanak-kanak itu bagaimanapun digilis tayar kereta terbabit dan dia yang mengalami kecederaan teruk di badan serta kepala terus dibawa ibunya ke hospital.

"Dia disahkan meninggal dunia sejurus tiba di hospital dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut," katanya.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/kanak-kanak-maut-digilis-tayar-kereta.html#ixzz4CHviNlQw
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 7:46 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Sekali Lagi Tindakan Presiden PAS Betul dan Tepat

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net


Dulu ramai orang mempertikaikan keputusan Presiden PAS dan Tok Guru Nik Abdul Aziz mempertahankan TS Khalid Ibrahim. Tapi sekarang nyatakan tindakan 2 kepimpinan PAS ini betul dan tepat.

Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah menyelesaikan saman fitnahnya terhadap The Malaysian Insider (TMI), selepas bekas editor portal itu memohon maaf di mahkamah kerana menyiarkan dua artikel memburukkan beliau pada tahun 2014.

Khalid berkata, bekas ketua pegawai eksekutif dan editor Jahabar Sadiq dan bekas editor Bahasa Melayu Amin Shah Iskandar mengaku artikel itu berdasarkan khabar angin, dan membuat akujanji tidak akan mengulangi tuduhan itu lagi.

"Meskipun saya melihat perbuatan defendan-defendan menerbitkan artikel berunsur fitnah adalah bagi melaksanakan satu misi jahat yang akhirnya berjaya, saya memilih untuk tidak memanjangkan persengketaan ini.

"Pada hemat saya permohonan maaf sudah mencukupi untuk menebus maruah saya yang tercalar dengan fitnah-fitnah yang dilemparkan," kata Khalid dalam paparan di Facebook hari ini.

Beliau berharap perkara itu tidak lagi berlaku terhadap pemimpin lain dengan menggunakan fitnah untuk menjatuhkan pemimpin secara terancang yang hanya akan merosakkan sistem demokrasi.

Ahli Parlimen Bandar Tun Razak itu menggesa wartawan memastikan berita yang diterbitkan mengandungi fakta tepat dan benar demi memilihara kewibawaan dan institusi media.

"Jagalah harga diri dan elakkan terpengaruh dengan agenda politik jahat oleh kumpulan politikus yang tiada maruah serta hanya mementingkan kuasa," katanya.

ADUN Pelabuhan Klang itu juga mengucapkan terima kasih kepada mereka yang masih menyokong dan menggalakkan beliau untuk terus berkhidmat kepada negara.

"Walaupun saya dijatuhkan dengan cara jahat, saya menerimanya dengan lapang dada kerana saya masih mengekalkan prinsip dan jatidiri," katanya.

Kedua-dua bekas editor itu membacakan permohonan maaf itu di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Hakim Nor Bee Ariffin hari ini.

Dalam saman yang difailkan pada 11 Ogos 2014, Khalid berkata penerbitan artikel itu menyebabkan pembaca dan orang ramai mendesak beliau berhenti sebagai menteri besar.

Beliau mendakwa artikel itu mencemarkan reputasi beliau sebagai menteri besar, ADUN dan Ahli Parlimen.

Ia juga menjejaskan reputasinya sebagai seorang ahli politik, tokoh korporat dan calon presiden Timbalan PKR, katanya.

Semasa Isu TS Khalid Ibrahim, Mat Sabu, Husam dan Geng 10 Serang Presiden Sendiri. Akhirnya..

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net


Alhamdulillah.

Kebenaran akhirnya terbukti. Selepas dakwaan 91 muka surat oleh Saifuddin Nasution terbukti satu fitnah besar daripada kem PKR. Hari ini, dalam bulan Ramadhan yang mulia ini TSKI mencapai satu kemenangan lagi apabila kes samannya terhadap sumber rasmi untuk memfitnah beliau iaitu The Malaysian Insider berakhir dengan kebenaran di pihak TSKI.

Defendan (CEO dan Editor Malaysian Insider) akhirnya memohon maaf.

Tidak dapat di nafikan apabila tindakan Almarhum TGNA dan TGHH dalam membela dan mempertahankan TSKI dari fitnah ini adalah satu tindakan yang tepat dan berintegriti. Berbeza sama sekali dengan pendirian Raja Surat (Husam) dan Mat Sabu yang secara jelas menyerang TSKI meskipun dirnya di fitnah pimpinan PKR.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 7:47 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pemandu Langgar Pam Minyak Larikan Diri

kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

KEMALANGAN itu juga menyebabkan berlaku pertumpahan minyak. FOTO ihsan pembaca

Kajang: Lelaki melarikan diri selepas kereta dipandunya melanggar pam minyak di stesen minyak di Bandar Sungai Long, hari ini.

Dalam kejadian 7.18 pagi itu, kereta milik lelaki berkenaan melanggar satu daripada pam minyak sehingga menyebabkan pertumpahan minyak petrol di lokasi berkenaan.

Menurut Pegawai Kanan Bomba Balai Bomba Kajang, Misan Benu, pihaknya dengan kekuatan 8 anggota dan sebuah jentera tiba di lokasi kejadian pada 7.34 pagi selepas menerima panggilan daripada orang ramai.

"Setibanya di lokasi kejadian, kami mendapati pemandu kereta terbabit tiada dan dimaklumkan oleh pekerja stesen minyak berkenaan bahawa lelaki itu sudah melarikan diri.

"Kemalangan itu juga menyebabkan berlaku pertumpahan minyak di lokasi berkenaan. Kita terpaksa mengambil tindakan menutup stesen minyak itu selama lebih satu jam bagi membersihkan kesan minyak untuk mengelakkan sebarang kejadian buruk," katanya ketika dihubungi hari ini.

Bagaimanapun, beliau berkata, stesen minyak itu dibenarkan beroperasi selepas pemeriksaan Unit Keselamatan stesen minyak berkenaan mendapati keadaan selamat.

"Kita serahkan kes ini kepada pihak polis untuk siasatan lanjut termasuk menyerahkan telefon bimbit lelaki berkenaan yang dijumpai di lokasi terbabit dipercayai tercicir ketika melarikan diri," katanya.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/pemandu-langgar-pam-minyak-larikan-diri.html#ixzz4C74YO8Y5
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

Kebas Tong Gas Sambil Berjoget
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Bangi: Berpura-pura membersihkan meja sambil berjoget. Itu aksi lucu dilakukan seorang penjenayah ketika menceroboh masuk ke dalam premis restoran sebelum melarikan 10 tong gas memasak.
Dalam kejadian jam 10 pagi Khamis lalu, lelaki dianggarkan berusia 20-an itu dikesan masuk melalui pintu pagar hadapan premis terletak di Seksyen 10, Bandar Baru Bangi, di sini.
Pengurus restoran, Mohammad Niza Ishak, 33, berkata, dia dimaklumkan salah seorang pekerjanya berhubung kejadian itu ketika mahu membuat persiapan membuka restoran jualan pada jam 12 tengah hari.
Menurutnya, dia kemudian bergegas datang ke restoran sebelum meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV).
"Berdasarkan rakaman CCTV itu, seorang lelaki yang memakai jersi berwarna gelap, bertopi serta berseluar pendek dilihat muncul sambil memegang kain.
"Suspek kemudian berjoget di dalam premis seolah-olah sedang bekerja sambil membersihkan meja menggunakan kain itu," katanya.
Menurutnya, tujuh pekerja berada di asrama di tingkat atas premis itu namun tidak menyedari kehadiran suspek berikutan operasi perniagaan bermula pada waktu petang.
"Suspek kemudian mengangkat semua tong gas di dalam premis sebelum dimasukkan ke dalam kereta model Proton Persona berwarna kelabu yang diletakkan di luar pagar restoran.
"Pekerja saya juga ada menemui kesan makanan ditinggalkan suspek di belakang premis. Ada kemungkinan suspek pernah datang ke restoran saya sebelum ini sebagai pelanggan," katanya.
Mohamad Niza berkata, susulan kejadian itu satu laporan dibuat di Balai Polis Kajang bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan oleh pihak berkuasa.

-HM

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/kebas-tong-gas-sambil-berjoget.html#ixzz4C75ccaeb
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 7:47 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Rakyat dibebankan dengan sistem TOL yang baru....Cukup-cukuplah susahkan kami...

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net

Pengenalan sistem bayaran tol elektronik sepenuhnya di beberapa plaza tol di beberapa lebuh raya terutama di ibu negara membebankan rakyat terutama yang berpendapatan rendah.

Presiden Majlis Rangkaian Kesatuan Sekerja Antarabangsa Malaysia (UNI MLC), Mohamed Shafie BP Mammal berkata, rakyat berpendapatan rendah terbeban kerana perlu mendapatkan kad Touch n Go atau smart tag serta perlu meletakkan wang pendahuluan dalam kad itu.
"Ia mungkin baik untuk sistem pengurusan tol tetapi bagi rakyat berpendapatan rendah akan menderita kerana ia menambah beban mereka kerana perlu memasukkan wang pendahuluan untuk kad.
"Dengan harga petrol yang tidak menentu dan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), rakyat terpaksa bergelut untuk memenuhi keperluan harian dan ini menambah lagi beban mereka," katanya.
Mohamad Shafie berkata, pengenalan sistem bayaran tol elektronik sepenuhnya itu seperti hukuman kepada pekerja terutama mereka yang menggunakan lebuh raya setiap hari di Lembah Klang untuk pergi ke tempat kerja.
Mohamed Shafie berkata, pengenalan sistem seperti itu turut akan mengurangkan tenaga kerja dan secara langsung akan menyebabkan pemberhentian pekerja.
"Rakyat terpaksa mengambil dua atau tiga pekerjaan bagi memenuhi keperluan asas mereka dan tindakan yang dibuat syarikat pengendali lebuh raya akan mewujudkan kesan negatif kepada sosial.
"Kami menggesa kerajaan untuk melihat perkara ini segera kerana ia akan mendatangkan kesan kepada golongan yang berpendapatan rendah," katanya yang mencadangkan satu laluan tunai perlu disediakan di semua plaza yang terlibat dengan sistem itu.

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 7:47 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Kami Beri RM12 Juta Kepada Polis, Ulang Keluarga Mangsa Culik
bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Keluarga empat bekas tebusan Abu Sayyaf menegaskan bahawa mereka memberikan RM12 juta kepada pihak polis untuk tujuan bayaran tebusan.

Penegasan tersebut muncul selepas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan polis telah menerima wang tebusan berkenaan.

"Saya masih kekalkan apa yang saya telah katakan sebelum ini yang RM12 juta telah dihantar ke Sandakan melalui bank.

"Jika orang ramai ada sebarang keraguan, mereka boleh tanya Hong Leong Bank," kata Lau Cheng Kiong yang merupakan jurucakap keluarga tersebut, memetik laporan oleh The Borneo Post.

Lau, bagaimanapun, enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu setelah keluarga mahu melupakan hal tersebut dan meneruskan kehidupan mereka.

Lau merupakan bapa saudara kepada bekas tebusan bernama Johnny Lau. Mangsa yang lain ialah Wong Teck Kang, Wong Teck Chii dan Wong Hung Shin lapor Malaysiakini

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-
To:
Sent: Monday, June 20, 2016 11:00 PM
Subject: Fw: Mengapa RM12Juta Itu Tidak DIpulangkan?

Bekas Pengarang NST Turut Persoal Mengapa RM12Juta Itu Tidak DIpulang Kepada Keluarga Mangsa Culik?
bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka

Empat warga Sarawak yang menjadi tebusan pengganas Abu Sayyaf dibebaskan sebelum atau selepas wang disalurkan kepada pertubuhan kebajikan di Filipina?

Itu soalan yang diajukan bekas pengarang kumpulan New Straits Times Mustapha Kamil yang mempertikaikan logik kenyataan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

"Jika sebelum, mengapa kita perlu bayar sedangkan sebahagian wang itu milik ahli keluarga tebusan yang telah menjual aset-aset mereka untuk mendapatkan wang?

"Kita boleh pulangkan wang itu kepada mereka.

"Jika selepas, mengapa badan-badan bukan kerajaan itu dilibatkan dalam hal ini? Bagaimana kita tahu kepada NGO mana wang itu perlu disalurkan?

"Bolehkah kita enggan bayar? Pada saya, bunyinya seperti wang tebusan," tulisnya dalam catatan di Facebook.

Catatan itu menyusuli kenyataan Zahid bahawa RM12 juta yang dikumpulkan oleh keluarga empat tebusan disalurkan ke sebuah badan kebajikan di Filipina kerana kerajaan tidak akui sebarang tuntutan wang tebusan.

Pengarah Eksekutif Pusat Membasmi Rasuah dan Kronisme (C4) Cynthia Gabriel melahirkan rasa bimbang akan perkembangan ini kerana ia seolah dirahsiakan daripada pengetahuan rakyat Malaysia.

"C4 rasa bimbang kerana tiada ketelusan dalam hal RM12 juta yang dikaitkan dengan pembebasan empat warga Sarawak yang dijadikan tebusan.

"Oleh kerana ancaman pengganas dan penculikan semakin menjadi-jadi, kerahsiaan yang menyelubungi RM12 juta itu amat membimbangkan."

Cynthia menggesa Zahid, yang juga menteri dalam negeri, untuk mendedahkan butiran pembayaran itu supaya rakyat Malaysia tahu kejadian seperti ini tidak akan berulang.

Netizen turut membangkitkan persoalan dan mempertikaikan kenyataan Zahid.

"Mengapa badan kebajikan itu perlu dirahsiakan sehingga butiran tidak boleh didedahkan?" soal Chandran Thangavelu di Facebook.

Seorang lagi pengguna Facebook AunMin Chee berkata: "Seolah-olah keizinan untuk ambil lebih banyak tebusan."

Malah ada yang berang dengan kenyataan itu krana tidak boleh terima wang yang dikumpulkan oleh keluarga disalurkan kepada badan kebajikan yang tidak boleh didedahkan.

"Saya tak tahu nak kata apa. Mengapa tebusan diberikan kepada badan kebajikan di Filipina. Kau sepatutnya pulangkan wang itu kepada penderma. Wang itu hasil keringat mereka," tulis Novie Liauw di Facebook.

Seorang lagi pengguna Facebook, Trinilation Shu berkata: "Orang jual aset untuk dapatkan sejumlah wang yang besar. Kemudian, mereka diberitahu wang telah diberi kepada orang-orang yang tidak boleh didedahkan."

Empat warga Sarawak yang diculik – Wong Teng Kang, 31; Wong Teck Chii, 29; Johnny Lau Jung Hien, 21; dan Wong Hung Sing, 34 – diculik pada 1 April dan dibebaskan Selasa lepas selepas beberapa rundingan diadakan antara kumpulan pengganas dan pihak berkuasa Malaysia dan Filipina.

Bapa saudara kepada salah seorang tebusan memberitahu media bahawa mereka telah membayar RM12 juta kepada pegawai-pegawai Cawangan Khas di Sandakan untuk digunakan seabgai wang tebusan untuk pembebasan empat mangsa culik itu lapor FMT

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 7:48 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Wanita Menjerit Nampak Lelaki Buka Zip Seluar Dan Selak Baju Budak 5 Tahun Belakang Rumahnya
siakapkeli.my

Nampaknya kes pedofilia atau bahasa lainnya keinginan seks terhadap kanak-kanak semakin membimbangkan, pendedahan demi pendedahan dilakukan kita dengar di media, ia merupakan perkembangan yang tidak baik.

Banyak kejadian terjadi tanpa kita sedari ketika anak kita berada luar dari rumah atau luar dari pengetahuan dan kawalan kita.

Berdasarkan kajian golongan kanak-kanak ini atau mereka yang sedang meningkat ke alam remaja kini menjadi sasaran lelaki hidung belang dan kini lebih terdedah dengan aplikasi-aplikasi sosial seperti WeChat yang hanya perlu takan butang 'look around' untuk mencari mangsa mereka.

Seorang wanita bernama Zarra Asyaari melalui laman Facebook miliknya menceritakan kejadian yang sungguh tidak disangka berlaku di belakang rumahnya melibatkan jenayah Pedofilia ini.

Menurut beliau. selalu dia hanya dengar kisah ini di media, tetapi kali ini berlaku di depan matanya sediri.

Jom kita baca kisah yang dikongsikannya.

Ini adalah pandangan dari dalam rumah saya, di situlah seorang lelaki menghentikan motosikalnya di hadapan tong sampah rumah kami. Minta semua ibu bapa berhati-hati, selalu baca 'paper' dan tengok berita, tetapi hari ini berlaku di depan mata saya.

Tadi(20/6) dalam pukul 11.30 pagi, saya telah ke dapur untuk menyiapkan bekal Uzma ke sekolah, Uzma baru berumur lima tahun, masuk sekolah jam 12 tengahhari.

Ketika tengah siapkan makanan, tiba-tiba seorang lelaki menaiki motosikal dengan membawa seorang budak perempuan berumur empat atau lima tahun berhenti di belakang rumah saya.

Budak berkenaan berdiri di bahagian hadapan motosikal berkenaan(skuter) sambil beg sekolah di belakang badan.

Saya nampak lelaki itu alihkan beg budak itu sambil padang kiri kanan, dia tidak nampak saya sebab cermin dapur memang gelap, hanya boleh melihat dari dalam ke luar.

Selepas alihkan beg budak itu, lelaki berkenaan telah membuka zip seluarnya dan dia angkat baju budak itu, lepas itu dia tarik kain budak perempuan itu.

Saya jerit sekuat hati sambil tangan tepuk-tepuk cermin rumah saya, saya rasa menggigil sambil menangis, saya takut sanagt masa itu, lelaki itu terkejut dan sambil mata memandang kiri kanan, mungkin diatengah cari suara saya, lepas itu dia terus pecut motosikal berkenaan melarikan diri. Ya Allahhh!..

Menurut Puan Zarra Asyaari lagi, berdasarkan pemerhatiannya, kanak-kanak berkenaan beruniform seperti seorang pelajar prasekolah berdekatan rumahnya. - Siakapkeli.my

Kemaskini terbaru.

Jeritan Wanita Selamatkan Budak Perempuan Daripada Dicabul
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

JOHOR BARU: Jeritan seorang wanita menyelamatkan seorang kanak-kanak perempuan prasekolah daripada dicabul seorang lelaki dalam kejadian di Taman Kota Jaya dekat Kota Tinggi pada Isnin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 11.30 pagi itu, wanita berkenaan yang sedang berada di ruangan dapur rumahnya, ternampak kelibat seorang lelaki bersama seorang kanak-kanak perempuan memberhentikan motosikalnya di belakang rumahnya.

"Wanita itu kemudian dengan jelas melihat suspek membuka seluarnya dan mengeluarkan kemaluannya, sebelum menarik baju prasekolah kanak-kanak tersebut.
"Terkejut dengan perbuatan itu, wanita berkenaan menjerit sekuat hati sambil mengetuk cermin dapur rumah, menyebabkan suspek terperanjat dan terus memecut motosikal meninggalkan kawasan rumah itu," kata Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Supt Rahmat Othman.

Wanita itu yang tidak puas hati dengan perbuatan itu membuat laporan tentang kejadian itu di Balai Polis Kota Tinggi pada 10.45 pagi Selasa.
Rahmat berkata kanak-kanak perempuan enam tahun itu telah dibawa ke Hospital Kota Tinggi untuk pemeriksaan.
Beliau berkata identiti suspek telah dikenal pasti dan akan diambil tindakan.
Katanya kes disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan jenayah dengan niat untuk mencabul kehormatan, yang membawa hukuman penjara maksimum 10 tahun, atau dengan denda atau dengan sebat atau mana-mana dua daripada seksaan itu jika sabit kesalahan.
Sementara itu, kes tersebut menjadi viral di laman sosial Facebook sejak Isnin dengan netizen mengutuk perbuatan lelaki berkenaan.- BERNAMA

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/jeritan-wanita-selamatkan-budak.html#ixzz4CGEiQnjh
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 7:49 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Lebih 120,000 Dilarang Ke Luar Negara Kerana RM2.6 Billion
bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka

Seramai 116,836 orang tidak dibenarkan ke luar negara kerana gagal menjelaskan tunggakan cukai pendapatan mereka berjumlah hampir RM2.6 bilion, kata Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM).

Menurutnya, seramai 9,665 lagi dikenakan sekatan perjalanan kerana gagal menjelaskan tunggakan Cukai Keuntungan Harta Tanah (CKHT) berjumlah hampir RM150 juta.

"LHDNM mengambil maklum bahawa ramai dalam kalangan pembayar cukai telah membuat perancangan untuk bercuti di musim perayaan ini, justeru bagi mengelakkan kerugian tiket penerbangan dan kos perjalanan adalah lebih baik mereka membuat semakan status sekatan perjalanan mereka terlebih dahulu dan menjelaskan tunggakan," katanya dalam satu kenyataan.

Pada 11 Jun lalu, penjaga gol pasukan bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat dihalang di pintu keluar Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur ketika berlepas ke Brisbane, Australia untuk menyertai siri perlawanan persahabatan di Kepulauan Oceania.

Khairul Fahmi terpaksa ditinggalkan untuk menyelesaikan urusan tunggakan cukai pendapatan dan tidak diturunkan untuk menentang Papua New Guinea.

Jabatan Imigresen Malaysia berkata ia hanya menurut arahan LHDNM dan mahkamah menyekat individu daripada ke luar negara lapor FMT

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 8:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pahang Bakal Guna No Plat Eksklusif

kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

KUANTAN: Kerajaan Negeri Pahang bakal memperkenalkan penggunaan siri nombor pendaftaran kenderaan khas VIP 1 hingga VIP 9999 dalam usaha untuk mengumpul dana bagi tujuan promosi dan penganjuran Tahun Melawat Pahang 2017.

Sumber kerajaan negeri memaklumkan, permohonan kerajaan negeri untuk mendapatkan hak eksklusif bagi siri nombor pendaftaran khas tersebut telahpun diluluskan Kementerian Pengangkutan.
Menurutnya, tujuan penjualan nombor pendaftaran khas VIP atau ringkasan daripada perkataan 'Visit Pahang' itu bertujuan untuk mengutip dana bagi keperluan promosi Tahun Melawat Pahang 2017 (TMP).
"Ia adalah sebagai salah satu cara untuk mengelakkan kebergantungan kepada peruntukan kerajaan negeri kerana usaha untuk menganjurkan dan mempromosikan TMP memerlukan kos agak tinggi kerana ia akan dilakukan sehingga ke kota London.

"Selain itu kerajaan negeri juga ingin menjadikan nombor pendaftaran siri khas ini sebagai kenangan dan ingatan kepada TMP 2017 pada masa akan datang," katanya ketika dihubungi di sini Selasa.
Katanya, langkah itu juga antara cara untuk mengelakkan pihak penganjur terlalu mengharap kepada tajaan mana-mana pihak yang sudah tentu sumbangannya agak terhad.
Dalam masa yang sama, katanya kerajaan negeri turut mengharapkan jualan terhadap nombor pendaftaran siri khas VIP ini mampu meraih bidaan yang tinggi sama seperti nombor pendaftaran 'F'untuk Putrajaya.
Katanya, kerajaan negeri dijangka membuat sidang media khas bagi memaklumkan perkara itu selepas segala urusan yang berkaitan selesai dengan pihak yang berkenaan. - BERNAMA

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/pahang-bakal-guna-no-plat-eksklusif.html#ixzz4CGFKmYi2
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 9:46 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

'Bagaimana hendak berjalan...'
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Kota Bharu: Mek Som Mat Diah, 89, yang putus pergelangan kaki kiri ditetak remaja berusia 19 tahun yang juga jiran sekampungnya kelmarin, meluahkan ungkapan pilu, 'bagaimana hendak berjalan dalam keadaan kaki kudung'.

Cucu saudara Mek Som Mustafa Yusof, 50, berkata, nenek saudaranya itu sering berkata demikian sekali gus mengundang syahdu kepada sesiapa yang melawatnya.

Katanya, Mek Som juga sering mengungkapkan 'jahat budak itu' berulang kali merujuk kepada remaja yang menetaknya sekali gus menunjukkan dia tidak memaafkan perbuatan kejam terbabit.

"Mungkin agak susah dia nak maafkan penjenayah itu, sebab nenek ulang kali sebut 'jahat budak itu'. Saya ada juga beritahu yang remaja itu sudah ditangkap.

"Jadi kita tahu dia masih susah melupakan apa yang berlaku apatah lagi mahu maafkan remaja itu. Saya harap nenek dapat melupakan semua ini dan tabah menjalani kehidupan masa depan," katanya.

Menurut Mustafa kaki Mek Som tidak akan dipotong hingga paras betis, sebaliknya cukup dengan apa yang ada sekarang.
Katanya, dia sekeluarga akan memohon bantuan kaki palsu untuk Mek Som.

"Kita takkan biarkan dia keseorangan kerana tahu emosinya masih belum stabil. Selepas ini, kami akan berbincang sesama ahli keluarga untuk menjaga Mek Som dan anaknya (Mek Esah Abdullah, 60).

"Mereka takkan dibiarkan tinggal berdua di rumah. Kami akan pastikan dia tinggal dengan keluarga terdekat demi keselamatan mereka," katanya.

Sementara itu, Pengarah Kampus Kesihatan Universiti Sains Malaysia (USM) Prof Datuk Dr Mafauzy Mohamed berkata, pihaknya akan cuba membantu warga emas itu mendapatkan bantuan termasuk kerusi roda atau kaki palsu.

Beliau berkata, bantuan itu penting bagi membolehkan wanita itu menjalani kehidupan dengan baik selepas keluar hospital.

"Kita akan usahakan dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) selain agensi lain yang boleh menghulurkan bantuan," katanya.

-hm

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/bagaimana-hendak-berjalan.html#ixzz4CGEP0S86
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

'Dia Sempat Minta Maaf Dengan Nenek'
siakapkeli.my

Kota Bharu, 20 Jun: Pergelangan kaki kiri seorang warga emas, Mek Som Mat Diah, 89, yang putus ditetak oleh seorang remaja lelaki 19 tahun, tidak boleh disambung semula.

Malah, kaki kirinya terpaksa dipotong hingga ke paras betis bagi mengelak komplikasi di masa hadapan.

Menurut cucu saudara Mek Som, Mustafa Yusof, 50, perkara itu dimaklumkan oleh doktor kepada dia sekeluarga.

"Doktor cakap, terpaksa memotong kaki nenek hingga paras betis kerana pergelangan kakinya yang putus sudah tidak boleh disambung lagi serta mungkin boleh timbul banyak komplikasi.

"Pembedahan dijangka esok dan saya akan membawa pulang kakinya untuk dikebumikan di tanah perkuburan dekat kampung kami," katanya.

Harian Metro melaporkan, Mek Som ketika ditemui di HUSM Kubang Kerian berkata remaja terbabit sering meminta wang darinya.

Setiap kali dia datang meminta wang dari tangga rumah, Mek Som tidak pernah memberi dan remaja itu akan berlalu pergi.

Mek Som sempat bercerita tentang kejadian dan menggelar remaja yang juga jirannya itu sebagai budak yang jahat.

"Ketika itu, nenek sedang berehat sementara menunggu waktu berbuka bersama anak Mek Esah Abdullah, 60, yang juga Orang Kurang Upaya (OKU) mental.

"Tiba-tiba dia datang meminta wang dan terus bertindak agresif apabila permintaannya ditolak. Sebelum ini dia yang panggil nenek sudah dianggap macam cucu dan akan berlalu pergi apabila nenek cakap tiada wang.

"Nenek terkejut dan tak sangka dia agresif begitu. Mula-mula dia serang Mek Esah dan pulas tangannya, namun Mek Esah sempat larikan diri sebelum dia mencari nenek serta menumbuk muka," katanya.

Menurut Mek Som, dia terjatuh selepas ditumbuk dan remaja berkenaan mengambil pisau yang berada di tepi dinding beranda rumah sebelum memotong pergelangan kaki kirinya.

Namun, Mek Som yang sudah tidak berupaya itu hanya mampu menjerit meminta tolong.

"Selepas potong kaki hingga putus, dia cuba lari tetapi ditangkap penduduk kampung. Ketika itulah dia sempat minta maaf dengan nenek," katanya. - Siakapkeli.my

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-
To:
Sent: Monday, June 20, 2016 10:59 PM
Subject: Fw: Nenek Ditumbuk Dan Kaki Dipotong Oleh Perompak

Suspek Kerat Kaki Nenek Direman
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Pasir Mas: Remaja dipercayai mengerat kaki kiri warga emas dalam kejadian di Kampung Tanjung Rendang, Lemal, semalam ditahan reman tujuh hari bermula hari ini.
Perintah tahanan reman sehingga Ahad depan dikeluarkan oleh Majistret Mohd Izuddin Shukri terhadap lelaki berusia 19 tahun itu.
Kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan.

Terdahulu, suspek dibawa ke mahkamah pada 8.20 pagi dengan berpakaian lokap oren sebelum dibawa keluar pada 10 pagi tadi.
Menurut laporan Harian Metro semalam , warga emas, Mek Som Mat Diah, 89, putus pergelangan kaki kiri selepas ditetak remaja lelaki yang cuba menyamun rumahnya di Kampung Tanjung Rendang, Lemal, di sini petang semalam.
Difahamkan, suspek yang juga jiran sekampung mangsa menceroboh rumahnya dan meminta wang.
Bagaimanapun, dia mula bertindak agresif apabila mangsa dan anaknya enggan memberikan wang diminta.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/suspek-kerat-kaki-nenek-direman.html#ixzz4C74vyVco
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

Nenek Ditumbuk Dan Kaki Dipotong Oleh Perompak
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Mek Som ditumbuk dan ditetak sehingga putus pergelangan kaki kiri oleh remaja lelaki berusia 19 tahun. FOTO ihsan pembaca

Pasir Mas: Wanita warga emas putus pergelangan kaki kiri selepas ditetak remaja lelaki yang cuba menyamunnya di rumahnya di Kampung Tanjung Rendang, Lemal, di sini.

Kejadian berlaku kira-kira 6 petang tadi ketika mangsa, Mek Som Mat Diah, 89, berehat di ruang tamu rumahnya bersama seorang anak perempuan berusia 50-an.

Difahamkan, remaja berusia 19 tahun yang juga jiran sekampung mangsa menceroboh rumahnya dan meminta wang.

Bagaimanapun, dia mula bertindak agresif apabila mangsa dan anaknya enggan memberikan wang diminta.

Anak perempuan Mek Som berjaya melarikan diri ketika kejadian, namun Mek Som ditumbuk di muka dan kakinya ditetak dengan senjata dipercayai jenis pisau.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas Asisten Komisioner Ibrahim Saad ketika dihubungi mengesahkan kejadian.
Katanya, mangsa dihantar ke Hospital Pasir Mas sebelum dirujuk di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian.

"Suspek sudah ditahan penduduk kampung yang melihat kejadian dan akan dibawa ke Mahkamah Pasir Mas esok untuk perintah tahanan reman," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan ujian air kencing terhadap remaja itu mendapati dia positif dadah.

Read more: http://www.kitabantai.info/2016/06/nenek-ditumbuk-dan-kaki-dipotong-oleh.html#ixzz4C75EEJaI
Follow us: @kitabantai on Twitter | kitabantai on Facebook

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 10:24 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Bukti-Bukti Ketakutan Pakatan Harapan

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Anda terima atau tidak? Terpulang. Mereka menakut-nakutkan PAS dengan kehilangan Kelantan dan kehilangan banyak kerusi dalam PRU14 nanti. Tetapi mereka sebenar-benarnya menyembunyikan ketakutan mereka sendiri. Mereka mungkin hilang Pulau Pinang dan Selangor. Malah pemimpin-pemimpin utama mereka apalagi pemuka-pemuka PAN akan tinggallah kerusi empuk di Parlimen untuk diduduki oleh orang lain. Mari fikirkan apa yang tersirat daripada kata-kata mereka ini?

Kata Setiausaha Agung PAN, Anuar Tahir, " PAS perlu bersikap terbuka terhadap situasi terbaru politik pembangkang dan menerima PAN sebagai rakan sekutunya bagi menghadapi Umno BN." Beliau mahu PAS berhenti melabelkan PAN dan kembali bekerjasama dalam gabungan pembangkang.

Kata Salehudin Ayub Timbalan Presiden PAN pula, "kekalahan partinya di PRK Kerusi Parlimen Kuala Kangsar adalah isyarat di mana rakyat mahukan gabungan parti pembangkang kembali utuh.

Tulis Rafizi Ramli di dalam facebooknya, "Ramai yang menyatakan pandangan bahawa PAS perlu bergabung kembali di dalam Pakatan Harapan. Itu dari awal telah dibincangkan dengan wakil pimpinan PAS - dijemput untuk menyertai Pakatan Harapan.

Setiausaha Agung Parti Rakyat Malaysia, Koh Swe Yong pula menyeru Pakatan Rakyat 'dihidupkan' semula dengan bersatu untuk melawan BN, melaksanakan dasar dan mengambil tindakan yang dapat memenuhi kehendak dan kepentingan rakyat bagi membawa perubahan.

Kata Wan Saiful Wan Jan, Pegawai Eksekutif Ideas, "Pakatan memerlukan lebih ramai pemimpin yang berkongsi aspirasi Azmin untuk menjadi pengantara dan berunding antara pihak-pihak yang berbeza dalam blok pembangkang. Jika tidak, mereka akan mempunyai masa yang sangat sukar bergerak ke hadapan. "

Motif tulisanku ialah untuk meneguhkan istiqamah PAS bersama Blok Ketiga di samping membaiki aspek-aspek tertentu yang menjadi dapatan dalam post-mortem pasca PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Tujuannya ialah agar kita tidak menggadaikan dasar dan prinsip perjuangan kita semata-mata takut hilang kerusi seperti mereka. Luka kita dengan DAP dan PAN amat parah. Tiada lagi gelanggang untuk menyerah. Biar syahid atapun kemenangan.

"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: BayangDiAir
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Apa yang boleh di pelajari dari keputusan PRK KK dan Sg besar...

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net

Assalamualaikum,,

Statistik keputusan PRK KK dan SG Besar menunjukan sata tren baru yang terhasil dari penubuhan PAN dan PH.Ada sesuatau yang boleh dipelajari darinya kerana ada kemungkinan kedudukan politik akan kembali semula ke zaman sebelum pembangkang menjadi kuat atau kembali semula ke zaman Mahathir di mana ketika itu BN boleh berleluasa dan buat apa saja sambil rakyat membenarkan menerusi undi yang diberikan kepada BN.Tren memberi undi kepada BN untuk membolehkan BN buat apa saja nampaknya semakin terserlah.Oleh itu beberapa pelajaran boleh diambil dari keputusan yang nampak sudah lari dari tren semasa.

1-RAKYAT TIDAK KISAH DENGAN GST

Rakyat Malaysia menerusi keputusan PRK ini dan PRK Rompin sebelumnya, menunjukan sikap tidak kisah dengan GST sedangkan pembangkang begitu bersungguh sungguh mahu membantu rakyat untuk menghapuskan cukai yang dikatakan membebankan rakyat. Maknanya sekarang baik melayu atau cina sudah tak kisah dengan GST dan sudah tidak kisah dengan dasar dasar Najib yang bakal dilaksanakan.Tidak ada istilah kesusahan kepada rakyat yang memberi undi kepada BN kerana wakil wakil rakyat BN yang dipilih rakyatlah yang menyebabkan dasar seperti GST dapat dilaksanakan.Gambaran baiknya rakyat Malaysia dengan BN dan bersedia memberikan kebenaran kepada BN berbuat apa saja seperti yang pernah dinkmati oleh Mahathir satu ketika dulu.Nampaknya pembangkang yang terkial kial mahu menolong rakyat tapi rakyat tetap mahu pilih BN.Malah keputusan PRK kali ini menunjukkan kembalinya undi rakyat yang pernah mengundi BN tetapi lari kepada pembangkang kepada BN semula.Kalau tren ini diandaikan sama dengan tempat tempat lain maka pelajaran kedua dari keputusan PRK akan berlaku.

2-Kerajaan PKR Selangor mungkin tergugat

Seandainya tren kembalinya pengundi asal BN kepada BN terutamanya pengundi cina di Selangor, PKR akan terjejas teruk.Dan ada kemungkinan di PRU 14 nanti PKR akan kehilangan banyak kerusi bersama PAS dan BN akan memenangi semula kerusi yang mereka hilang di dua PRU yang lalu sambil pembangkang hanya bergantung kepada prestasi DAP seperti di zaman Mahathir dulu.PAN sudah tidak boleh diharapkan untuk mengantikan PAS kerana kuputusan PRK kali ini menunjukkan undi PAN terdiri dari 90 % dari cina sedangkan melayu sudah menyatakan penolakan mereka kepada PAN menerusi undi yang diperohi sedangkan PAS pula walaupun berjaya mendapat undi dari pengundi tegar mereka tetapi jumlahnya masih terlalu kecil untuk menewaskan BN sama seperti zaman Mahathir dulu.Jadi pelajaran yang boleh dambil di sini kerajaan Selangor sedang berisiko untuk tumbang. Di samping itu kerajaan Penang dan Kelantan mungkin selamat kalau pola pengundi di dua negeri tersebut tidak terjejas dan saya percaya polanya mungkin tidak banyak terjejas kerana di Penang pengundi cina masih lagi majoriti yang menjadi pengundi tegar DAP sementara di Kelantan melayu masih lagi majorti dan pegundi tegar PAS masih lagi ramai.Tapi kalau pola mengundi ini berubah di kedua dua negeri mungkin kedua dua negeri ini akan jatuh juga.

3- Usaha PAS untuk melaksanakan hukum ALLAH masih tidak diterima oleh orang Islam

Statistik keputusan ini juga menunjukkan usaha untuk melaksanakan hukum ALLAH masih jauh dari penerimaan umat Islam sendiri. Seruan PJ Perak agar pengundi memberi kemenangan kepada PAS bagi membolehkan MP membahaskan RUU yang baru dibentang nampaknya dipandang sinis oleh pengundi Islam yang masih percaya Islam boleh dikerat kerat, ambil sekerat dan buang sekerat.Inilah majoriti umat Islam di negara kita sekarang yang datang dari zaman zaman dahulu.Sebab itu BN masih menjadi pilihan.Oleh itu berbaloi apa yang PAS lakukan untuk berbaik dengan Umno kerana pendekatan berperang dengan Umno pasti menemui jalan sukar kalau dilihat dari undi yang diberikan kepada BN.Lebih mudah berbaik dari bermusuh untuk meneruskan agenda Islam di Malaysia ini.

4-deklarisi rakyat Mahathir dan PH jadi sia sia

Mahathir dan PH mahu Najib turun tetapi rakyat menerusi undi PRK ini nampaknya mahu Najib terus menerajui negara.Rakyat sudah tidak kisah dengan skandal 1MDB, tidak kisah dengan penggunaan jet peribadi oleh Rosmah dan tidak mahu kisah dengan tandatangan yang dikumpulkan oleh Mahathir, bagaimana mungkin Mahathir boleh menjatuhkan Najib yang sedang menikmati apa yang pernah Mahathir nikmati ketika di puncak kuasanya dulu.Kalau Mahatihir boleh buat apa saja kerana rakyat memberi undi kepadanya, sekarang kelihatan Najib pun sedang menikmatinya.Oleh itu, boleh dipelajari bahawa deklarasi rakyat Mahathir akan jadi sia sia sebaliknya Mahathir terpaksa pula berdepan dengan skandal Mahyudiin yang baru didedahkan oleh Raja Petra.

"................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: senik
Dilulus untuk paparan oleh Abdullah

"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.

Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.

Wed Jun 22, 2016 3:56 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Kereta ** rosak pun ada hikmah...Fikirkan, jika Pakatan menang pun, tidak boleh buat Kerajaan Persekutuan baru..Biarlah Najib menag sekarang, boleh buat dia lebih zalim, lebih cukai dsb..Tungu PRU sebenar 14 nanti..

On Wednesday, June 22, 2016 1:25 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


   

| Bukti-Bukti Ketakutan Pakatan Harapan
 
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net |

Anda terima atau tidak? Terpulang.  Mereka menakut-nakutkan PAS dengan kehilangan Kelantan dan kehilangan banyak kerusi dalam PRU14 nanti. Tetapi mereka sebenar-benarnya menyembunyikan ketakutan mereka sendiri.  Mereka mungkin hilang Pulau Pinang dan Selangor. Malah pemimpin-pemimpin utama mereka apalagi pemuka-pemuka PAN akan tinggallah kerusi empuk di Parlimen untuk diduduki oleh orang lain. Mari fikirkan apa yang tersirat daripada kata-kata mereka ini?

Kata Setiausaha Agung PAN,  Anuar Tahir, " PAS perlu bersikap terbuka terhadap situasi terbaru politik pembangkang dan menerima PAN sebagai rakan sekutunya bagi menghadapi Umno BN."   Beliau mahu PAS berhenti melabelkan PAN dan kembali bekerjasama dalam gabungan pembangkang.Kata Salehudin Ayub Timbalan Presiden PAN pula, "kekalahan partinya di PRK Kerusi Parlimen Kuala Kangsar adalah isyarat di mana rakyat mahukan gabungan parti pembangkang kembali utuh. Tulis Rafizi Ramli di dalam facebooknya, "Ramai yang  menyatakan pandangan bahawa PAS perlu bergabung kembali di dalam Pakatan Harapan. Itu dari awal telah dibincangkan dengan wakil pimpinan PAS - dijemput untuk menyertai Pakatan Harapan.Setiausaha Agung Parti Rakyat Malaysia, Koh Swe Yong pula  menyeru Pakatan Rakyat 'dihidupkan&#39; semula dengan bersatu untuk melawan BN, melaksanakan dasar dan mengambil tindakan yang dapat memenuhi kehendak dan kepentingan rakyat bagi membawa perubahan.Kata Wan Saiful Wan Jan, Pegawai Eksekutif Ideas,  "Pakatan memerlukan lebih ramai pemimpin yang berkongsi aspirasi Azmin untuk menjadi pengantara dan berunding antara pihak-pihak yang berbeza dalam blok pembangkang. Jika tidak, mereka akan mempunyai masa yang sangat sukar bergerak ke hadapan. " Motif tulisanku ialah untuk meneguhkan istiqamah PAS bersama Blok Ketiga di samping membaiki aspek-aspek tertentu yang menjadi dapatan dalam post-mortem pasca PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Tujuannya ialah agar kita tidak menggadaikan dasar dan prinsip perjuangan kita semata-mata takut hilang kerusi seperti mereka. Luka kita dengan DAP dan PAN amat parah. Tiada lagi gelanggang untuk menyerah. Biar syahid atapun kemenangan.                                                  "................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: BayangDiAir
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah  
| Apa yang boleh di pelajari dari keputusan PRK KK dan Sg besar...

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net |

Assalamualaikum,,

Statistik keputusan PRK KK dan SG Besar menunjukan sata tren baru yang terhasil dari penubuhan PAN dan PH.Ada sesuatau yang boleh dipelajari darinya kerana ada kemungkinan kedudukan politik akan kembali semula ke zaman sebelum pembangkang menjadi kuat atau kembali semula ke zaman Mahathir di mana ketika itu BN boleh berleluasa dan buat apa saja sambil rakyat membenarkan menerusi undi yang diberikan kepada BN.Tren memberi undi kepada BN untuk membolehkan BN buat apa saja nampaknya semakin terserlah.Oleh itu beberapa pelajaran boleh diambil dari keputusan yang nampak sudah lari dari tren semasa.

1-RAKYAT TIDAK KISAH DENGAN GSTRakyat Malaysia menerusi keputusan PRK ini dan PRK Rompin sebelumnya, menunjukan sikap tidak kisah dengan GST sedangkan pembangkang begitu bersungguh sungguh mahu membantu rakyat untuk menghapuskan cukai yang dikatakan membebankan rakyat. Maknanya sekarang baik melayu atau cina sudah tak kisah dengan GST dan sudah tidak kisah dengan dasar dasar Najib yang  bakal dilaksanakan.Tidak ada istilah kesusahan kepada rakyat yang memberi undi kepada BN kerana wakil wakil rakyat BN yang dipilih rakyatlah yang menyebabkan dasar seperti GST dapat dilaksanakan.Gambaran baiknya rakyat Malaysia dengan BN dan bersedia memberikan kebenaran kepada BN berbuat apa saja seperti yang pernah dinkmati oleh Mahathir satu ketika dulu.Nampaknya pembangkang yang terkial kial mahu menolong rakyat tapi rakyat tetap mahu pilih BN.Malah keputusan PRK kali ini menunjukkan kembalinya undi rakyat yang pernah mengundi BN tetapi lari kepada pembangkang kepada BN semula.Kalau tren ini diandaikan sama dengan tempat tempat lain maka pelajaran kedua dari keputusan PRK akan berlaku.2-Kerajaan PKR Selangor mungkin tergugat Seandainya tren kembalinya pengundi asal BN kepada BN terutamanya pengundi cina di Selangor, PKR akan terjejas teruk.Dan ada kemungkinan di PRU 14 nanti PKR akan kehilangan banyak kerusi bersama PAS dan BN akan memenangi semula kerusi yang mereka hilang di dua PRU yang lalu sambil pembangkang hanya bergantung kepada prestasi DAP seperti di zaman Mahathir dulu.PAN sudah tidak boleh diharapkan untuk mengantikan PAS kerana kuputusan PRK kali ini menunjukkan undi PAN terdiri dari 90 % dari cina sedangkan melayu sudah menyatakan penolakan mereka kepada PAN menerusi undi yang diperohi sedangkan PAS pula walaupun berjaya mendapat undi dari pengundi tegar mereka tetapi jumlahnya masih terlalu kecil untuk menewaskan BN sama seperti zaman Mahathir dulu.Jadi pelajaran yang  boleh dambil di sini kerajaan Selangor sedang berisiko untuk tumbang. Di samping itu kerajaan Penang dan Kelantan mungkin selamat kalau pola pengundi di dua negeri tersebut tidak terjejas dan saya percaya polanya mungkin tidak banyak terjejas kerana di Penang pengundi cina masih lagi majoriti yang menjadi pengundi tegar DAP sementara di Kelantan melayu masih lagi majorti dan pegundi tegar PAS masih lagi ramai.Tapi kalau pola mengundi ini berubah di kedua dua negeri mungkin kedua dua negeri ini akan jatuh juga.3- Usaha PAS untuk melaksanakan hukum ALLAH masih tidak diterima oleh orang Islam Statistik keputusan ini juga menunjukkan usaha untuk melaksanakan hukum ALLAH masih jauh dari penerimaan umat Islam sendiri.  Seruan PJ Perak agar pengundi memberi kemenangan kepada PAS bagi membolehkan MP membahaskan RUU yang baru dibentang nampaknya dipandang sinis oleh pengundi Islam yang masih percaya Islam boleh dikerat kerat, ambil sekerat dan buang sekerat.Inilah majoriti umat Islam di negara kita sekarang yang datang dari zaman zaman dahulu.Sebab itu BN  masih menjadi pilihan.Oleh itu berbaloi apa yang PAS lakukan untuk berbaik dengan Umno kerana pendekatan berperang dengan Umno pasti menemui jalan sukar kalau dilihat dari undi yang diberikan kepada BN.Lebih mudah berbaik dari bermusuh untuk meneruskan agenda Islam di Malaysia ini.4-deklarisi rakyat Mahathir dan PH jadi sia sia Mahathir dan PH mahu Najib turun tetapi rakyat menerusi undi PRK ini nampaknya mahu Najib terus menerajui negara.Rakyat sudah tidak kisah dengan skandal 1MDB, tidak kisah dengan penggunaan jet peribadi oleh Rosmah dan tidak mahu kisah dengan tandatangan yang dikumpulkan oleh Mahathir, bagaimana mungkin Mahathir boleh menjatuhkan Najib yang sedang menikmati apa yang pernah Mahathir nikmati ketika di puncak kuasanya dulu.Kalau Mahatihir boleh buat apa saja kerana rakyat memberi undi kepadanya, sekarang kelihatan Najib pun sedang menikmatinya.Oleh itu, boleh dipelajari bahawa deklarasi rakyat Mahathir akan jadi sia sia sebaliknya Mahathir terpaksa pula berdepan dengan skandal Mahyudiin yang baru didedahkan oleh Raja Petra. "................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: senik
Dilulus untuk paparan oleh Abdullah  
"Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
(Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17. Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
#yiv1628159176 #yiv1628159176 -- #yiv1628159176ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mkp #yiv1628159176hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mkp #yiv1628159176ads {margin-bottom:10px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mkp .yiv1628159176ad {padding:0 0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mkp .yiv1628159176ad p {margin:0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mkp .yiv1628159176ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-sponsor #yiv1628159176ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-sponsor #yiv1628159176ygrp-lc #yiv1628159176hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-sponsor #yiv1628159176ygrp-lc .yiv1628159176ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176activity span {font-weight:700;}#yiv1628159176 #yiv1628159176activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv1628159176 #yiv1628159176activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv1628159176 #yiv1628159176activity span span {color:#ff7900;}#yiv1628159176 #yiv1628159176activity span .yiv1628159176underline {text-decoration:underline;}#yiv1628159176 .yiv1628159176attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv1628159176 .yiv1628159176attach div a {text-decoration:none;}#yiv1628159176 .yiv1628159176attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv1628159176 .yiv1628159176attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv1628159176 .yiv1628159176attach label a {text-decoration:none;}#yiv1628159176 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv1628159176 .yiv1628159176bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv1628159176 .yiv1628159176bold a {text-decoration:none;}#yiv1628159176 dd.yiv1628159176last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1628159176 dd.yiv1628159176last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1628159176 dd.yiv1628159176last p span.yiv1628159176yshortcuts {margin-right:0;}#yiv1628159176 div.yiv1628159176attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv1628159176 div.yiv1628159176attach-table {width:400px;}#yiv1628159176 div.yiv1628159176file-title a, #yiv1628159176 div.yiv1628159176file-title a:active, #yiv1628159176 div.yiv1628159176file-title a:hover, #yiv1628159176 div.yiv1628159176file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1628159176 div.yiv1628159176photo-title a, #yiv1628159176 div.yiv1628159176photo-title a:active, #yiv1628159176 div.yiv1628159176photo-title a:hover, #yiv1628159176 div.yiv1628159176photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1628159176 div#yiv1628159176ygrp-mlmsg #yiv1628159176ygrp-msg p a span.yiv1628159176yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv1628159176 .yiv1628159176green {color:#628c2a;}#yiv1628159176 .yiv1628159176MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv1628159176 o {font-size:0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176photos div {float:left;width:72px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176reco-category {font-size:77%;}#yiv1628159176 #yiv1628159176reco-desc {font-size:77%;}#yiv1628159176 .yiv1628159176replbq {margin:4px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mlmsg select, #yiv1628159176 input, #yiv1628159176 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mlmsg pre, #yiv1628159176 code {font:115% monospace;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-mlmsg #yiv1628159176logo {padding-bottom:10px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-msg p#yiv1628159176attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-reco #yiv1628159176reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-sponsor #yiv1628159176ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-sponsor #yiv1628159176ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-sponsor #yiv1628159176ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv1628159176 #yiv1628159176ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv1628159176

Wed Jun 22, 2016 9:22 pm (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

ye kita tunggu PRU 14.....sape yg kena....
tapi harap harap pakatan harapan tak ubah strategi.....main 2-5-3 ke
1-5-4...
kalau still 2-4-4...tak de harapan...ape aden melalut ni...

2016-06-23 6:53 GMT+08:00 bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Kereta ** rosak pun ada hikmah...
> Fikirkan, jika Pakatan menang pun, tidak boleh buat Kerajaan Persekutuan
> baru..
> Biarlah Najib menag sekarang, boleh buat dia lebih zalim, lebih cukai dsb..
> Tungu PRU sebenar 14 nanti..
>
>
> On Wednesday, June 22, 2016 1:25 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
>
>
> *Bukti-Bukti Ketakutan Pakatan Harapan*
>
> Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
> <http://penorehgetah.blogspot.com/>
> tranungkite.net
>
>
>
> Anda terima atau tidak? Terpulang. Mereka menakut-nakutkan PAS dengan
> kehilangan Kelantan dan kehilangan banyak kerusi dalam PRU14 nanti. Tetapi
> mereka sebenar-benarnya menyembunyikan ketakutan mereka sendiri. Mereka
> mungkin hilang Pulau Pinang dan Selangor. Malah pemimpin-pemimpin utama
> mereka apalagi pemuka-pemuka PAN akan tinggallah kerusi empuk di Parlimen
> untuk diduduki oleh orang lain. Mari fikirkan apa yang tersirat daripada
> kata-kata mereka ini?
>
> Kata Setiausaha Agung PAN, Anuar Tahir, " PAS perlu bersikap terbuka
> terhadap situasi terbaru politik pembangkang dan menerima PAN sebagai rakan
> sekutunya bagi menghadapi Umno BN." Beliau mahu PAS berhenti melabelkan
> PAN dan kembali bekerjasama dalam gabungan pembangkang.
> Kata Salehudin Ayub Timbalan Presiden PAN pula, "kekalahan partinya di PRK
> Kerusi Parlimen Kuala Kangsar adalah isyarat di mana rakyat mahukan
> gabungan parti pembangkang kembali utuh.
> Tulis Rafizi Ramli di dalam facebooknya, "Ramai yang menyatakan pandangan
> bahawa PAS perlu bergabung kembali di dalam Pakatan Harapan. Itu dari awal
> telah dibincangkan dengan wakil pimpinan PAS - dijemput untuk menyertai
> Pakatan Harapan.
> Setiausaha Agung Parti Rakyat Malaysia, Koh Swe Yong pula menyeru Pakatan
> Rakyat 'dihidupkan' semula dengan bersatu untuk melawan BN, melaksanakan
> dasar dan mengambil tindakan yang dapat memenuhi kehendak dan kepentingan
> rakyat bagi membawa perubahan.
> Kata Wan Saiful Wan Jan, Pegawai Eksekutif Ideas, "Pakatan memerlukan
> lebih ramai pemimpin yang berkongsi aspirasi Azmin untuk menjadi pengantara
> dan berunding antara pihak-pihak yang berbeza dalam blok pembangkang. Jika
> tidak, mereka akan mempunyai masa yang sangat sukar bergerak ke hadapan. "
> Motif tulisanku ialah untuk meneguhkan istiqamah PAS bersama Blok Ketiga
> di samping membaiki aspek-aspek tertentu yang menjadi dapatan dalam
> post-mortem pasca PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Tujuannya ialah agar
> kita tidak menggadaikan dasar dan prinsip perjuangan kita semata-mata takut
> hilang kerusi seperti mereka. Luka kita dengan DAP dan PAN amat parah.
> Tiada lagi gelanggang untuk menyerah. Biar syahid atapun
> kemenangan.
> "................................
> Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
> Oleh: *BayangDiAir*
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=BayangDiAir>
> Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
> <http://penorehgetah.blogspot.com/>
>
>
>
> *Apa yang boleh di pelajari dari keputusan PRK KK dan Sg besar...*
> Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=30628>
> tranungkite.net
>
>
> Assalamualaikum,,
>
> Statistik keputusan PRK KK dan SG Besar menunjukan sata tren baru yang
> terhasil dari penubuhan PAN dan PH.Ada sesuatau yang boleh dipelajari
> darinya kerana ada kemungkinan kedudukan politik akan kembali semula ke
> zaman sebelum pembangkang menjadi kuat atau kembali semula ke zaman
> Mahathir di mana ketika itu BN boleh berleluasa dan buat apa saja sambil
> rakyat membenarkan menerusi undi yang diberikan kepada BN.Tren memberi undi
> kepada BN untuk membolehkan BN buat apa saja nampaknya semakin
> terserlah.Oleh itu beberapa pelajaran boleh diambil dari keputusan yang
> nampak sudah lari dari tren semasa.
>
> *1-RAKYAT TIDAK KISAH DENGAN GST*
> Rakyat Malaysia menerusi keputusan PRK ini dan PRK Rompin sebelumnya,
> menunjukan sikap tidak kisah dengan GST sedangkan pembangkang begitu
> bersungguh sungguh mahu membantu rakyat untuk menghapuskan cukai yang
> dikatakan membebankan rakyat. Maknanya sekarang baik melayu atau cina sudah
> tak kisah dengan GST dan sudah tidak kisah dengan dasar dasar Najib yang
> bakal dilaksanakan.Tidak ada istilah kesusahan kepada rakyat yang memberi
> undi kepada BN kerana wakil wakil rakyat BN yang dipilih rakyatlah yang
> menyebabkan dasar seperti GST dapat dilaksanakan.Gambaran baiknya rakyat
> Malaysia dengan BN dan bersedia memberikan kebenaran kepada BN berbuat apa
> saja seperti yang pernah dinkmati oleh Mahathir satu ketika dulu.Nampaknya
> pembangkang yang terkial kial mahu menolong rakyat tapi rakyat tetap mahu
> pilih BN.Malah keputusan PRK kali ini menunjukkan kembalinya undi rakyat
> yang pernah mengundi BN tetapi lari kepada pembangkang kepada BN
> semula.Kalau tren ini diandaikan sama dengan tempat tempat lain maka
> pelajaran kedua dari keputusan PRK akan berlaku.
> *2-Kerajaan PKR Selangor mungkin tergugat *
> Seandainya tren kembalinya pengundi asal BN kepada BN terutamanya pengundi
> cina di Selangor, PKR akan terjejas teruk.Dan ada kemungkinan di PRU 14
> nanti PKR akan kehilangan banyak kerusi bersama PAS dan BN akan memenangi
> semula kerusi yang mereka hilang di dua PRU yang lalu sambil pembangkang
> hanya bergantung kepada prestasi DAP seperti di zaman Mahathir dulu.PAN
> sudah tidak boleh diharapkan untuk mengantikan PAS kerana kuputusan PRK
> kali ini menunjukkan undi PAN terdiri dari 90 % dari cina sedangkan melayu
> sudah menyatakan penolakan mereka kepada PAN menerusi undi yang diperohi
> sedangkan PAS pula walaupun berjaya mendapat undi dari pengundi tegar
> mereka tetapi jumlahnya masih terlalu kecil untuk menewaskan BN sama
> seperti zaman Mahathir dulu.Jadi pelajaran yang boleh dambil di sini
> kerajaan Selangor sedang berisiko untuk tumbang. Di samping itu kerajaan
> Penang dan Kelantan mungkin selamat kalau pola pengundi di dua negeri
> tersebut tidak terjejas dan saya percaya polanya mungkin tidak banyak
> terjejas kerana di Penang pengundi cina masih lagi majoriti yang menjadi
> pengundi tegar DAP sementara di Kelantan melayu masih lagi majorti dan
> pegundi tegar PAS masih lagi ramai.Tapi kalau pola mengundi ini berubah di
> kedua dua negeri mungkin kedua dua negeri ini akan jatuh juga.
> 3- *Usaha PAS untuk melaksanakan hukum ALLAH masih tidak diterima oleh
> orang Islam *
> Statistik keputusan ini juga menunjukkan usaha untuk melaksanakan hukum
> ALLAH masih jauh dari penerimaan umat Islam sendiri. Seruan PJ Perak agar
> pengundi memberi kemenangan kepada PAS bagi membolehkan MP membahaskan RUU
> yang baru dibentang nampaknya dipandang sinis oleh pengundi Islam yang
> masih percaya Islam boleh dikerat kerat, ambil sekerat dan buang
> sekerat.Inilah majoriti umat Islam di negara kita sekarang yang datang dari
> zaman zaman dahulu.Sebab itu BN masih menjadi pilihan.Oleh itu berbaloi
> apa yang PAS lakukan untuk berbaik dengan Umno kerana pendekatan berperang
> dengan Umno pasti menemui jalan sukar kalau dilihat dari undi yang
> diberikan kepada BN.Lebih mudah berbaik dari bermusuh untuk meneruskan
> agenda Islam di Malaysia ini.
> *4-deklarisi rakyat Mahathir dan PH jadi sia sia *
> Mahathir dan PH mahu Najib turun tetapi rakyat menerusi undi PRK ini
> nampaknya mahu Najib terus menerajui negara.Rakyat sudah tidak kisah dengan
> skandal 1MDB, tidak kisah dengan penggunaan jet peribadi oleh Rosmah dan
> tidak mahu kisah dengan tandatangan yang dikumpulkan oleh Mahathir,
> bagaimana mungkin Mahathir boleh menjatuhkan Najib yang sedang menikmati
> apa yang pernah Mahathir nikmati ketika di puncak kuasanya dulu.Kalau
> Mahatihir boleh buat apa saja kerana rakyat memberi undi kepadanya,
> sekarang kelihatan Najib pun sedang menikmatinya.Oleh itu, boleh dipelajari
> bahawa deklarasi rakyat Mahathir akan jadi sia sia sebaliknya Mahathir
> terpaksa pula berdepan dengan skandal Mahyudiin yang baru didedahkan oleh
> Raja Petra.
> "................................
> Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
> Oleh: *senik*
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=senik>
> Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=30628>
>
>
>
> "Wahai Tuhanku, Demi Nikmat-Nikmat Yang ENGKAU Kurniakan Kepadaku,
> (Peliharalah Daku) Supaya Aku Tidak Akan Menjadi Penyokong Kepada
> Golongan Yang Bersalah". Surah Al-Qasas Ayat 17.
>
> Confirmed. No Virus Found In This ~rIeNaCoM~ Mail.
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: