Thursday, January 8, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4103

5 Messages

Digest #4103

Messages

Wed Jan 7, 2015 6:45 am (PST) . Posted by:

"almustaqeem" almustaqeem

Tapi diorg pergi bercuti.
Mana boleh guna harta kerajaan.
Kita kalo bercuti x leh guna keta opis kan?

Sent from Yahoo Mail on Android

Wed Jan 7, 2015 6:19 pm (PST) . Posted by:

Bukan ke ada peruntukan utk PM dan menteri2 bercuti, tak kira la nak ke
mana pun, dgn sapa pun yg dibawaknya...
'Kita' dgn PM kat dunia ni berbeza bro. Dia lampu merah boleh jalan takde
masalah. 'Kita' klau ada polis nampak............ SSAAAMMMMAANNNNNN RM300




From: "almustaqeem almustaqeem@yahoo.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
Date: 07/01/2015 10:46 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kos Minyak
Untuk Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta
Sent by: automobil@yahoogroups.com





Tapi diorg pergi bercuti.
Mana boleh guna harta kerajaan.
Kita kalo bercuti x leh guna keta opis kan?
Sent from Yahoo Mail on Android


From:"bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
Date:Wed, 7 Jan, 2015 at 12:26
Subject:Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kos Minyak Untuk Pesawat
9M-NAA Cecah Setengah Juta


kalau bawa PM betui ( Perdana Menteri) tak palah , sanngup berenti main
golf Obama dan terus balik tengok banjir ..berwibawa gitew.
Boeing tu kalau dari Hawai Pi lalu terbang ke kiri atas Jepun > KL , sure
lagi jimat minyak dan masa
tapi **Boeing terus pusing kanan pusing jauh ke Amerika...
dah tu bawak pulak cuma bawa PM=(P) enumpang (M) isteri...
mana leh

** automobil




On Wednesday, January 7, 2015 11:37 AM, "rezal_sapuan@amtek.my
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:



Itulah kelebihan PM...

Gunakanlah semua kemudahan yang ada sebelum turun pangkat ....



From: "jaghahha kkam radak48ira@yahoo.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>,
Date: 06/01/2015 11:26 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kos Minyak
Untuk Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta
Sent by: automobil@yahoogroups.com




pm mesia tak kn nak naik keta lembu p amerika....


On Monday, January 5, 2015 11:34 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:




Kos Minyak Untuk Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta Dedah PKR !!!! (Tak
Termasuk Lain-Lain Kos Berkaitan).
telokbakong.blogspot
amenoworld.net



Ya.

500 ribu adalah anggaran yang didedahkan oleh PKR sebentar tadi.

Memetik satu laporan yang disiarkan menerusi portal The Malaysian Insider,
ketua pemuda penerangan PKR, Lee Chean Chung berkata kos belanja minyak
penerbangan pesawat negara 9M-NAA yang baru pulang ke negara selepas
mengelilingi dunia dianggarkan bernilai RM500,000.

Penerbangan yang dibuat oleh pesawat Airbus 319 ialah dari Malaysia -
Honolulu - Los Angeles - Indianapolis - Los Angeles - New York - Dubai -
Bangkok dan kemudian pulang semula ke Kuala Lumpur.


Tambah Lee Chean Chung lagi, "Dengan harga minyak jet antarabangsa RM7.68
per gelen, penumpang misteri di atas jet 9M-NAA menggunakan minyak jet
yang bernilai RM494,404!

"Jumlah ini masih belum mengambil kira kos pengupahan juruterbang, kos
pendaratan kapal terbang, kos parkir pesawat, kos penyimpanan pesawat
(hangar fee), kos tanjakan pesawat (ramp service), kos penyelenggaran jet
dan lain-lain".

Dalam satu kajian yang dibuat Biro Penerangan Pemuda PKR, mereka
mengganggarkan hampir 64,232.36 gelen minyak jet telah digunakan ketika
pesawat tersebut terbang di laluan yang dinyatakan.

Dan, Lee juga menuntut kerajaan mendedahkan siapa "individu misteri" yang
menggunakan pesawat rasmi negara tersebut. Sehingga ke hari ini Putrajaya
enggan mengeluarkan kenyataan rasmi siapakah individu yang menggunakan
pesawat tersebut tanpa kehadiran perdana menteri Najib Razak yang didesak
untuk pulang awal ke Malaysia selepas beberapa negeri dilanda banjir
teruk.

"Jet rasmi kerajaan Malaysia 9M-NAA yang diterbangkan merantau dunia
dengan membawa penumpang misteri akhirnya 'pulang&#39; ke tanah air Malaysia
pada 4 Januari 2015.

"Namun sehingga hari ini, persoalan berkenaan siapakah VIP misteri yang
dibenarkan menggunakan Jet Rasmi 9M-NAA masih tidak terjawab," katanya.

Lee juga diaporkan berkata kepada The Malaysian Insider, perbelanjaan
tersebut sepatutnya disalurkan kepada bantuan banjir daripada digunakan
sewenang-wenangnya.

"Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh
digunakan membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada mangsa
banjir.

"Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh
menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir,".

Pesawat rasmi kerajaan 9M-NAA akhirnya tiba di Lapangan Terbang Subang
pada jam 11.15 malam tadi. Siasatan di website flighradar24, menunjukkan
yang pesawat itu mendarat di KLIA pada jam 10.20 malam yang berlepas dari
Bangkok dan kemudian terbang menuju ke Lapangan Terbang Subang dan selamat
mendarat pada jam 11.15 malam.


'Jet k'jaan didakwa bakar minyak hampir RM500 ribu
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie


Pemuda PKR (AMK) menganggarkan kos minyak pesawat orang kenamaan (VIP)
kerajaan, yang didakwa terbang ke pelbagai tempat sebelum ini, menelan
belanja hampir RM500 ribu.

Ketua Penerangan AMK Lee Chean Chung berkata kiraan mereka menganggarkan
sebanyak RM493,304 dibelanjakan untuk mengisi 64,232.36 gelen minyak.

Ini, kata anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semambu itu, dengan
mengambil kira harga RMRM7.68 untuk segelen minyak jet.

Lee berkata, kos itu belum lagi mengambil kira upah juruterbang, kos
pendaratan, kos parkir, kos penyimpanan, kos tanjakan pesawat dan kos
penyelenggaraan jet.

Di samping mempersoalkan siapa yang akan menanggung kos itu, AMK juga
menegaskan nilai itu boleh digunakan untuk membantu mangsa banjir di
negara ini.

"Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh
digunakan untuk membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada
para mangsa banjir.

"Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh
menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir,"
katanya.

Tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin semalam menulis bahawa beliau mendapat
penjelasan daripada pegawai Najib bahawa jet itu ditinggalkan di AS
selepas mengalami isu teknikal.

Penjelasan itu, seperti dimaklumkan Kadir, juga menyebut bahawa ia tidak
ditinggalkan untuk kegunaan keluarga perdana menteri atau dibawa ke
Indianapolis.

Jet yang asalnya membawa Najib untuk bermain golf dengan Presiden Amerika
Syarikat Barrack Obama itu dilapor pulang ke Malaysia malam tadi, menurut
sistem pengesanan penerbangan Flightradar24.

Percutian itu dipendekkan apabila Najib pulang dengan penerbangan lain
pada 27 Disember ekoran banjir buruk di negara ini.

Bagaimanapun, pesawat itu dilapor berlepas tanpa Najib ke Los Angeles,
Indianapolis, kembali ke Los Angeles, New York, London, Dubai dan akhirnya
Bangkok.

Indianapolis bagaimanapun menjadi tempat syarikat Comlux Aviation, yang
dilapor mempunyai kontrak penyelenggaraan enam tahun untuk pesawat itu,
berpangkalan.

Pejabat perdana menteri dan Comlux masih belum memberi respons terhadap
pertanyaan Malaysiakini pada 2 Januari, yang ingin mendapatkan penjelasan
mengenai perkara itu.











Wed Jan 7, 2015 7:44 pm (PST) . Posted by:

"Sukri Farah"

....kat dunia yg sementara ni boleh lah....

2015-01-08 10:19 GMT+08:00 rezal_sapuan@amtek.my [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Bukan ke ada peruntukan utk PM dan menteri2 bercuti, tak kira la nak ke
> mana pun, dgn sapa pun yg dibawaknya...
> 'Kita' dgn PM kat dunia ni berbeza bro. Dia lampu merah boleh jalan takde
> masalah. 'Kita' klau ada polis nampak............ SSAAAMMMMAANNNNNN RM300
>
>
>
>
> From: "almustaqeem almustaqeem@yahoo.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
> Date: 07/01/2015 10:46 PM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kos Minyak
> Untuk Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ------------------------------
>
>
>
>
>
> Tapi diorg pergi bercuti.
> Mana boleh guna harta kerajaan.
> Kita kalo bercuti x leh guna keta opis kan?
>
> *Sent from Yahoo Mail on Android*
> <https://overview.mail.yahoo.com/mobile/?.src=Android>
>
>
> From:"bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
> Date:Wed, 7 Jan, 2015 at 12:26
> Subject:Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kos Minyak Untuk
> Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta
>
>
>
> kalau bawa PM betui ( Perdana Menteri) tak palah , sanngup berenti main
> golf Obama dan terus balik tengok banjir ..berwibawa gitew.
> Boeing tu kalau dari Hawai Pi lalu terbang ke kiri atas Jepun > KL , sure
> lagi jimat minyak dan masa
> tapi **Boeing terus pusing kanan pusing jauh ke Amerika...
> dah tu bawak pulak cuma bawa PM=(P) enumpang (M) isteri...
> mana leh
>
> ** automobil
>
>
>
>
> On Wednesday, January 7, 2015 11:37 AM, "rezal_sapuan@amtek.my
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Itulah kelebihan PM...
>
> Gunakanlah semua kemudahan yang ada sebelum turun pangkat ....
>
>
>
> From: "jaghahha kkam radak48ira@yahoo.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
> zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>,
> Date: 06/01/2015 11:26 PM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kos Minyak
> Untuk Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ------------------------------
>
>
>
>
> pm mesia tak kn nak naik keta lembu p amerika....
>
>
> On Monday, January 5, 2015 11:34 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> * Kos Minyak Untuk Pesawat 9M-NAA Cecah Setengah Juta Dedah PKR !!!! (Tak
> Termasuk Lain-Lain Kos Berkaitan). *
> telokbakong.blogspot
> amenoworld.net
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-JqmBICY-GlQ/VKpXrN7sFMI/AAAAAAAAEV4/lkSnp9ocPoY/s1600/pesawat%2B9M-NAA.jpg>
>
>
>
> Ya.
>
> 500 *ribu* adalah anggaran yang didedahkan oleh PKR sebentar tadi.
>
> Memetik satu laporan yang disiarkan menerusi portal The Malaysian Insider,
> ketua pemuda penerangan PKR, Lee Chean Chung berkata kos belanja minyak
> penerbangan pesawat negara 9M-NAA yang baru pulang ke negara selepas
> mengelilingi dunia dianggarkan bernilai RM500,000.
>
> Penerbangan *yang* dibuat oleh pesawat Airbus 319 ialah dari Malaysia -
> Honolulu - Los Angeles - Indianapolis - Los Angeles - New York - Dubai -
> Bangkok dan kemudian pulang *semula* ke Kuala Lumpur.
>
>
> Tambah Lee Chean Chung lagi, "Dengan harga minyak jet antarabangsa RM7.68
> per gelen, penumpang misteri di atas jet 9M-NAA menggunakan minyak jet yang
> bernilai RM494,404!
>
> * "Jumlah ini masih belum mengambil kira kos pengupahan juruterbang, kos
> pendaratan kapal terbang, kos parkir pesawat, kos penyimpanan pesawat
> (hangar fee), kos tanjakan pesawat (ramp service), kos penyelenggaran jet
> dan lain-lain".*
>
> * Dalam* satu kajian yang dibuat Biro Penerangan Pemuda PKR, mereka
> mengganggarkan hampir 64,232.36 gelen minyak jet telah digunakan ketika
> pesawat tersebut terbang di laluan yang dinyatakan.
>
> Dan, Lee juga menuntut kerajaan mendedahkan siapa "individu misteri" yang
> menggunakan pesawat rasmi negara tersebut. Sehingga ke hari ini Putrajaya
> enggan mengeluarkan kenyataan rasmi siapakah individu yang menggunakan
> pesawat tersebut tanpa kehadiran perdana menteri Najib Razak yang didesak
> untuk pulang awal ke Malaysia selepas beberapa negeri dilanda banjir teruk.
>
> "Jet rasmi kerajaan Malaysia 9M-NAA yang diterbangkan merantau dunia
> dengan membawa penumpang misteri akhirnya 'pulang&#39; ke tanah air Malaysia
> *pada* 4 Januari 2015.
>
> "Namun sehingga hari ini, persoalan berkenaan siapakah VIP misteri yang
> dibenarkan menggunakan Jet Rasmi 9M-NAA masih tidak terjawab," katanya.
>
> Lee juga diaporkan berkata kepada The Malaysian Insider, perbelanjaan
> tersebut sepatutnya disalurkan kepada bantuan banjir daripada digunakan
> sewenang-wenangnya.
>
> "Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh
> digunakan membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada mangsa
> banjir.
>
> "Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh
> menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir,".
>
> Pesawat rasmi kerajaan 9M-NAA akhirnya tiba di Lapangan Terbang Subang
> pada jam 11.15 malam tadi. Siasatan di website flighradar24, menunjukkan
> yang pesawat itu mendarat di KLIA pada jam 10.20 malam yang berlepas dari
> Bangkok dan kemudian terbang menuju ke Lapangan Terbang Subang dan selamat
> mendarat pada jam 11.15 malam.
>
>
> * 'Jet k'jaan didakwa bakar minyak hampir RM500 ribu*
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
>
>
> Pemuda PKR (AMK) menganggarkan kos minyak pesawat orang kenamaan (VIP)
> kerajaan, yang didakwa terbang ke pelbagai tempat sebelum ini, menelan
> belanja hampir RM500 ribu.
>
> Ketua Penerangan AMK Lee Chean Chung berkata kiraan mereka menganggarkan
> sebanyak RM493,304 dibelanjakan untuk mengisi 64,232.36 gelen minyak.
>
> Ini, kata anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semambu itu, dengan
> mengambil kira harga RMRM7.68 untuk segelen minyak jet.
>
> Lee berkata, kos itu belum lagi mengambil kira upah juruterbang, kos
> pendaratan, kos parkir, kos penyimpanan, kos tanjakan pesawat dan kos
> penyelenggaraan jet.
>
> Di samping mempersoalkan siapa yang akan menanggung kos itu, AMK juga
> menegaskan nilai itu boleh digunakan untuk membantu mangsa banjir di negara
> ini.
>
> "Dengan anggaran harga pemborong beras RM2 sekilo, RM494,404 boleh
> digunakan untuk membeli 247 tan (247,202kg) beras untuk diagihkan kepada
> para mangsa banjir.
>
> "Jika digunakan untuk membeli sardin (harga RM2.50 setin), RM494,404 boleh
> menampung 197,761 tin sardin untuk diagihkan kepada mangsa banjir," katanya.
>
> Tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin semalam menulis bahawa beliau mendapat
> penjelasan daripada pegawai Najib bahawa jet itu ditinggalkan di AS selepas
> mengalami isu teknikal.
>
> Penjelasan itu, seperti dimaklumkan Kadir, juga menyebut bahawa ia tidak
> ditinggalkan untuk kegunaan keluarga perdana menteri atau dibawa ke
> Indianapolis.
>
> Jet yang asalnya membawa Najib untuk bermain golf dengan Presiden Amerika
> Syarikat Barrack Obama itu dilapor pulang ke Malaysia malam tadi, menurut
> sistem pengesanan penerbangan Flightradar24.
>
> Percutian itu dipendekkan apabila Najib pulang dengan penerbangan lain
> pada 27 Disember ekoran banjir buruk di negara ini.
>
> Bagaimanapun, pesawat itu dilapor berlepas tanpa Najib ke Los Angeles,
> Indianapolis, kembali ke Los Angeles, New York, London, Dubai dan akhirnya
> Bangkok.
>
> Indianapolis bagaimanapun menjadi tempat syarikat Comlux Aviation, yang
> dilapor mempunyai kontrak penyelenggaraan enam tahun untuk pesawat itu,
> berpangkalan.
>
> Pejabat perdana menteri dan Comlux masih belum memberi respons terhadap
> pertanyaan *Malaysiakini* pada 2 Januari, yang ingin mendapatkan
> penjelasan mengenai perkara itu.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>

Wed Jan 7, 2015 5:38 pm (PST) . Posted by:

"almustaqeem" almustaqeem

betol lah tu strategi dia.tapi banyak benda yg perlu dikorbankan utk mendapatkan sesuatu.sanggup x sanggup jer.

On Wednesday, 7 January 2015, 8:10, "bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  17. Jangan travel selalu ke tempat yg tak penting.. Tapi dulukan travel ke tempat yg benar penting ..contoh : umrah, haji18. Tabung duit sejak kecil, jangan pecahkan tabung ayam masa sekolah rendah. :)


On Tuesday, January 6, 2015 11:37 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  MESTI BACA !! Pendedahan Walaupun Saya Tak Kaya Tapi Boleh Travel Selalu.. tikaqbuloh.blogspot gigitankerengga.blogspotmatuse68 Ada sahabat tanya saya macamana saya boleh jimat duit dan travel walaupun saya tidak kaya? Berdasarkan pengalaman sendiri, ini yang saya lakukan beberapa tahun lepas. 1. Yang belum ada kereta, kumpul duit tiap2 bulan semaximum yang boleh, beli kereta 2nd hand secara tunai dan pastikan kereta berkeadaan baik. Contoh, kancil RM6k-RM8k. Jangan fikir negatif tentang maintenance/repair/services nanti. Guna dan pandu dengan cermat, maintenance services kerap mengikut jadual. Maintain kereta dan usah berangan untuk tukar kereta. Di sini anda telah jimat jika ansuran bulanan yang dianggarkan RM500-RM1k setiap bulan. Jika setahun tentu RM6,000-RM12,000! 2. Jika anda punyai kereta, kekalkan kereta anda walaupun setelah habis membayar sepenuhnya. Usah bermimpi untuk tukar kereta baru. Cuba kekal dalam 6 bulan, anda akan dapati ada duit lebihan contoh RM500 sebulan, 6 bulan tentu sudah ada RM3000 dalam tangan. Jika setahun, tentu RM6000! 3. Bayar bil secara lebihan. Jika bila anda RM75, bayar RM100. Tetap bayar lebih setiap bulan dan jangan fikir tak perlu bayar jika 2-3 bulan akan datang tengok bil negatif (contoh negatif -RM25 yakni TNB hutang kita). Displinkan diri bayar sampai hujung tahun. Anda akan dapati bil anda telah capai - RM300. Jadi, bulan berikutnya anda ada duit lebih dan tak perlu risau setiap bulan untuk bayar bil. Pastikan bayar bil secara online, bayar di kaunter tidak dibenarkan bayar lebih. 4. Berhenti merokok. Maaflah ya perokok. Anda boleh jimat antara RM120-RM200 sebulan. Mungkin lebih untuk perokok tegar. 5. Jangan membuat pinjaman untuk apa-apa seperti pinjaman peribadi, pinjaman membeli saham, tak perlu beli insurans hayat jika anda betul-betul berjimat untuk beberapa tahun dan jaga kesihatan anda yang paling utama agar tidak sering jatuh sakit. 6. Saya sudah hampir 10 tahun berhenti langgan astro. Saya jimat RM1200 setahun. Bermakna saya sudah jimat RM12k. Saya jarang tonton tv sebab saya selalu pulang lewat. Jika ada masa tersisa hanya 1 jam itu pun rasa tak berbaloi langgan astro. Jika mahu tonton, saya tonton melalui youtube (jika ada). 7. Kurangkan berbelanja makanan minuman mewah di luar. Tentu dapat jimat RM150-RM250 sebulan. 8. Jika ke tempat kerja, guna kereta separuh jalan, parking berhampiran stesen dan naiki tren atau bas. Anda sudah jimat separuh tangki petrol kereta anda. Contoh jika sebulan kos petrol anda RM400, anda sudah jimat RM200. 9. Elakkan shopping barang yang tak perlu. Jika setiap bulan berbelanja untuk pakaian, contoh RM150-RM200, anda sudah jimat RM200. Tak perlu risau, nanti semasa travel anda boleh shopping, barang overseas lagi. 10. Kurangkan penggunaan telefon. Berjumpa jika perlu berbual lama. Berbual hal yang bermanfaat sahaja. Ini dapat mengurangkan kos dan mungkin mengurangkan dosa bergosip atau mengumpat atau fitnah. Jangan marah aa. Anda boleh jimat separuh atau mungkin lebih. Jika sebelumnya, penggunaan telefon saya mencecah RM90 sebulan, kini RM30 bertahan untuk sebulan. Saya jimat RM720 setahun. 11. Jangan lupa banyakkan bersedekah kepada yang layak, terutama kepada ibu bapa, kepada keluarga, dan kepada yang layak dan berhak. Jangan kedekut kerana bersedekah tidak akan membuat anda miskin, malah Allah swt akan membantu anda melalui orang-orang yang terpilih tetapi jangan terlalu berharap sangat nanti anda kecewa tapi lakukan dengan penuh ikhlas tanpa berkira-kira. Jika anda rajin bersedekah, orang yang mahu berhutang pun akan terasa malu dengan anda sebab anda pun bukan orang kaya. Inshaallah dijauhkan oleh pencuri, pencopet, penyamun, dll. 12. Rajin solat dhuha, dekati Allah swt. Solat tahajjud jangan tinggal juga solat taubat, solat hajat dan solat istikharah. Bangun sebelum adzan subuh dan siap-siap solat serta jangan tidur semula. 13. Berfikir positif tentang semua perkara dan elakkan berfikiran negatif. Niat positif, fikir positif, berkata positif dan bertindak positif, hasilnya akan terbaik. Displinkan diri itu paling penting, usah terpengaruh dengan anasir yang kurang sihat. Contoh, diajak beli kereta baru. 14. Banyak lagi faktor yang mempengaruhi bukan hanya sekadar menjimat duit. Dan anda boleh tambah sendiri. Tak perlu join bisnes buat duit berjuta-juta ria yang belum tentu terjamin anda menjadi seorang jutawan. 15, Anda tak buat, anda takkan faham sendiri sebab saya buat ini daripada pengalaman sendiri, tak pergi kelas atau kursus pun. ~Travel doesn't need you to become rich~ OrangGombak.com -tranungkite-

#yiv6787855460 #yiv6787855460 -- #yiv6787855460ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mkp #yiv6787855460hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mkp #yiv6787855460ads {margin-bottom:10px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mkp .yiv6787855460ad {padding:0 0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mkp .yiv6787855460ad p {margin:0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mkp .yiv6787855460ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-sponsor #yiv6787855460ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-sponsor #yiv6787855460ygrp-lc #yiv6787855460hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-sponsor #yiv6787855460ygrp-lc .yiv6787855460ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460activity span {font-weight:700;}#yiv6787855460 #yiv6787855460activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv6787855460 #yiv6787855460activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv6787855460 #yiv6787855460activity span span {color:#ff7900;}#yiv6787855460 #yiv6787855460activity span .yiv6787855460underline {text-decoration:underline;}#yiv6787855460 .yiv6787855460attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv6787855460 .yiv6787855460attach div a {text-decoration:none;}#yiv6787855460 .yiv6787855460attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv6787855460 .yiv6787855460attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv6787855460 .yiv6787855460attach label a {text-decoration:none;}#yiv6787855460 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv6787855460 .yiv6787855460bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv6787855460 .yiv6787855460bold a {text-decoration:none;}#yiv6787855460 dd.yiv6787855460last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6787855460 dd.yiv6787855460last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6787855460 dd.yiv6787855460last p span.yiv6787855460yshortcuts {margin-right:0;}#yiv6787855460 div.yiv6787855460attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv6787855460 div.yiv6787855460attach-table {width:400px;}#yiv6787855460 div.yiv6787855460file-title a, #yiv6787855460 div.yiv6787855460file-title a:active, #yiv6787855460 div.yiv6787855460file-title a:hover, #yiv6787855460 div.yiv6787855460file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6787855460 div.yiv6787855460photo-title a, #yiv6787855460 div.yiv6787855460photo-title a:active, #yiv6787855460 div.yiv6787855460photo-title a:hover, #yiv6787855460 div.yiv6787855460photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6787855460 div#yiv6787855460ygrp-mlmsg #yiv6787855460ygrp-msg p a span.yiv6787855460yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv6787855460 .yiv6787855460green {color:#628c2a;}#yiv6787855460 .yiv6787855460MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv6787855460 o {font-size:0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460photos div {float:left;width:72px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460reco-category {font-size:77%;}#yiv6787855460 #yiv6787855460reco-desc {font-size:77%;}#yiv6787855460 .yiv6787855460replbq {margin:4px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mlmsg select, #yiv6787855460 input, #yiv6787855460 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mlmsg pre, #yiv6787855460 code {font:115% monospace;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-mlmsg #yiv6787855460logo {padding-bottom:10px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-msg p#yiv6787855460attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-reco #yiv6787855460reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-sponsor #yiv6787855460ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-sponsor #yiv6787855460ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-sponsor #yiv6787855460ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv6787855460 #yiv6787855460ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv6787855460

Wed Jan 7, 2015 8:03 pm (PST) . Posted by:

Salam Semua,

Nak iklan sikit

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: