Tuesday, March 17, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4153[1 Attachment]

15 Messages

Digest #4153
1a
Fw: Pantau Tahap Keselamatan Di 7 Elevan by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: TUDM pamer aset terbaharu by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
8a
Fw: DAKWAAN MYVI DAN ALZA BAHAYA DIJAWAB by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Tue Mar 17, 2015 4:19 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tiba Masannya Kerajaan Pantau Tahap Keselamatan Di 7 Elevan

Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
tranungkite.net

Sudah Tiba Masanya Kerajaan Mendesak Vincent Tan Perbaiki Mutu Perkhidmatan Dan Tahap Keselamatan Rangkaian 7elevan. Baru-baru ini dua lagi rompakan berlaku pada hari yang sama terhadap premis itu di Kuantan. Bukan sekali dah banyak kali masalahnya. Soalnya sampai bila senario ini harus berlaku??

1). Jurujual wanita Melayu Islam masih digunakan bekerja hingga lewat pagi. Terkadang hanya wanita saja yg bertugas tanpa jurujual lelaki. Ini menjadi risiko rompakan berlaku diawal pagi sebenarnya.

2). Bila berlaku rompakan CCTV hanya berjaya rakam gambar perompak memakai topi keledar bertutup dan memegang parang / pisau. Sebaliknya gagal mengesan kebanyakkan perompak terbabit kerana muka tidak jelas. Maka sampai bila senario ini harus berlaku?.

3). Berjaya Group kaya raya, maka dah tiba melantik Pengawal Keselamatan di premis 7elevan. Jika tidak anak-anak Melayu jadi mangsa bekerja awal pagi dalam keadaan risiko. Justeru diharapkan agar kerajaan dapat mencari jalan penyelesaian atas masalah ini demi keselamatan rakyat.

Vincent Tan semakin membesarkan empayar 7elevannya ke seluruh Asia tetapi aspek keselamatan diabaikan. Kenapa wanita dibenarkan bekerja sendiri di premis 7elevan sampai awal pagi?. Ini masalahnya yang paling utama.

Mohon perkara ini diangkat demi rakyat.

MOHD SHUKRI MOHD RAMLI
Penyelaras NGO Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]

Tue Mar 17, 2015 8:29 am (PDT) . Posted by:

"Norain"

Arak tetap harammmm...jadi jgn kerja di situ. Pendapatan harammmm. Ya Allah
jauhkannn
On Mar 17, 2015 7:19 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

> 
>
>
>
> *Tiba Masannya Kerajaan Pantau Tahap Keselamatan Di 7 Elevan*
> Dilulus untuk paparan oleh PenjualCendol
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=22160>
> tranungkite.net
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=10>
>
> Sudah Tiba Masanya Kerajaan Mendesak Vincent Tan Perbaiki Mutu
> Perkhidmatan Dan Tahap Keselamatan Rangkaian 7elevan. Baru-baru ini dua
> lagi rompakan berlaku pada hari yang sama terhadap premis itu di Kuantan.
> Bukan sekali dah banyak kali masalahnya. Soalnya sampai bila senario ini
> harus berlaku??
>
> 1). Jurujual wanita Melayu Islam masih digunakan bekerja hingga lewat
> pagi. Terkadang hanya wanita saja yg bertugas tanpa jurujual lelaki. Ini
> menjadi risiko rompakan berlaku diawal pagi sebenarnya.
>
> 2). Bila berlaku rompakan CCTV hanya berjaya rakam gambar perompak memakai
> topi keledar bertutup dan memegang parang / pisau. Sebaliknya gagal
> mengesan kebanyakkan perompak terbabit kerana muka tidak jelas. Maka sampai
> bila senario ini harus berlaku?.
>
> 3). Berjaya Group kaya raya, maka dah tiba melantik Pengawal Keselamatan
> di premis 7elevan. Jika tidak anak-anak Melayu jadi mangsa bekerja awal
> pagi dalam keadaan risiko. Justeru diharapkan agar kerajaan dapat mencari
> jalan penyelesaian atas masalah ini demi keselamatan rakyat.
>
> Vincent Tan semakin membesarkan empayar 7elevannya ke seluruh Asia tetapi
> aspek keselamatan diabaikan. Kenapa wanita dibenarkan bekerja sendiri di
> premis 7elevan sampai awal pagi?. Ini masalahnya yang paling utama.
>
> Mohon perkara ini diangkat demi rakyat.
>
>
>
> *MOHD SHUKRI MOHD RAMLI Penyelaras NGO Angkatan Pembela Rakyat [ A N G K A
> R A ]*
>
>
>
>

Tue Mar 17, 2015 4:19 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Jaga-jaga, memukul penceroboh rumah mungkin membuatkan anda tinggal di bilik jeriji besi!
telokbakong.blogspot.
cikgu-pencen.blogspot
Posted by cikgu pencen

oleh V Shuman

SEKILAS PANDANG: Bayangkan ini. Di tengah malam dan anda terdengar bunyi bising di dalam rumah anda.

Ketika anda periksa, anda dapati ada penceroboh memecah masuk ke dalam rumah anda; beliau panik selepas anda mengetahuinya dan bertindak balas dengan menyerang anda atau salah seorang ahli keluarga anda.

Apa yang anda akan lakukan?

Pertahankan diri dan rumah anda dengan apa cara sekalipun, atau menyorok di dalam bilik sambil menelefon polis? Atau anda merayu kepada penceroboh itu, sambil anda hidangkan kopi dan biskut?

Berdasarkan kejadian terbaru, pilihan ketiga mungkin yang paling selamat.

Kerana jika memilih untuk berlawan, walaupun untuk pertahan diri, mungkin akan membuatkan anda dipenjara ataupun berhadapan dengan hukuman gantung jika penceroboh itu mati.

Inilah kesulitan yang dihadapi oleh seorang bapa dan anak lelakinya. Seorang chef, Mo Yi Hong, 56, dan anak lelakinya Wei Qiang, 28, baru-baru ini didakwa dengan tuduhan membunuh perompak yang memecah masuk rumah merea di Seremban, Negeri Sembilan pada 24 Feb.

Penyerang itu, yang dikenali sebagai Chen Wen Bao, malah mengelar isteri Mo, sebelum keluarga itu melawan, yang menyebabkan kematian perompak itu. Wanita itu memerlukan 25 jahitan di tangan, manakala perompak terbabit dipukul ketika diikat.

Bapa dan anak ini bakal berhadapan dengan kebarangkalian hukuman mati di atas tindakan mereka. Berita mengenai kedua mereka yang didakwa dengan kes bunuh ini telah mendapat reaksi meluas dari pengguna internet, yang mempersoalkan tuduhan yang dikenakan ke atas mereka.

Untuk berlaku adil, tiada orang lain yang mengetahui keadaan sebenar melainkan mereka berdua yang membawa kepada insiden ini.

Ada kebarangkalian yang mereka mungkin mengenalil suspek terlebih dahulu dan bergelut dengan sesuatu isu, sebelum ianya membawa maut.

Ataupun, ia mungkin satu kes yang mudah, sebuah keluarga yang cuba mempertahankan diri terlalu jauh dan menyebabkan kematian seseorang.

Tiga tahun lalu, kekecohan hampir serupa meletus atas talian apabila pengguna internet mempersoal hukuman penjara ke atas seorang suri rumah yang membunuh seorang lelaki yang cuba merogolnya.

Secara serius, seberapa jauh seseorang itu boleh mempertahankan dirinya?

Menurut undang-undang, ianya bergantung kepada beberapa keadaan. Seperti bila serangan berlaku (di dalam hartanah anda, dan sebagainya), dan jumlah tenaga yang digunakan ketika menangani serangan.

Jika penyerang anda hanya menumbuk anda dan anda bertindak balas dengan menetak beliau, pastinya tali gantung menanti anda.

Dan anda juga mungkin berada dalam masalah jika penceroboh nampak anda, tetapi anda (dan beberapa yang lain) tangkap dan menyerang beliau dengan niat untuk membalas dendam.

Mungkin pasangan anak beranak dalam kes terbaru ini harus didakwa dengan dakwaan yang kurang dari membunuh, seperti membunuh tanpa niat, yang hanya bakal berdepan dengan penjara saja ketika didapati bersalah.

Lagi pun, bukan semua orang mempunyai "hati" seperti kerajaan Malaysia, yang boleh duduk dan "berunding" untuk beberapa hari dengan sekumpulan lelaki bersenjata yang menceroboh tanah air kita (ingat lagi pencerobohan Lahad Datu?), sebelum mereka melakukan tembakan terlebih dahulu.

Ianya difahami buat rakyat Malaysia normal, yang tinggal dalam keadaan kadar jenayah yang semakin meningkat, untuk bertindak balas secara negatif, dan ganas kepada penjenayah, terutamanya yang telah mencerobohi rumah mereka!

Tetapi pasangan anak-beranak ini masih belum kalah lagi. Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail telah dilaporkan memberitahu The Star pada 14 Mac bahawa beliau akan melihat semula kes ini.

Mengakui bahawa pasangan ini tidak sepatutnya didakwa dengan pembunuhan, Gani berkata beliau akan melihat kes ini sendiri.

Ini adalah sememangya satu berita baik.

- See more at: http://bm.theantdaily.com/Terkini/Jaga-jaga-memukul-penceroboh-rumah-mungkin-membuatkan-anda-tinggal-di-balik-jeriji-besi#sthash.4M6PSULR.dpuf

Tue Mar 17, 2015 4:20 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

TUDM pamer aset terbaharu
bloglist-malaysia.blogspot.
batuvskayu.blogspot.

SHAH ALAM – Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) akan mempamerkan aset terbaharunya, pesawat Airbus Military A400M yang tiba di tanah air, semalam pada Pameran Antarabangsa Maritim dan Aeroangkasa Langkawi 2015 (Lima '15) bermula 17 hingga 21 Mac ini.

Panglima Tentera Udara TUDM, Jeneral Datuk Seri Roslan Saad berkata, pesawat pengangkut termoden itu akan membuat terbang lintas dan diperkenalkan secara rasmi buat pertama kalinya sewaktu perasmian Lima '15, esok.

"Seterusnya pesawat berkenaan akan dipamerkan kepada orang ramai sepanjang Lima '15 berlangsung," katanya pada sidang media selepas sambutan ketibaan pesawat A400M dari Seville, Sepanyol di Pangkalan Udara Subang.

Ketibaan pesawat A400M diketuai oleh Leftenan Kolonel Masro Kaliwon dengan dibantu oleh tiga juruterbang dan empat orang Kuartermaster Udara.

Pesawat yang tiba ini, merupakan pesawat pertama dari empat buah pesawat A400M yang dibeli Malaysia, dengan tiga lagi akan tiba secara berperingkat, dua pada tahun ini, manakala pesawat keempat pada suku pertama 2016.

Menurut Roslan, pesawat A400M akan menawarkan TUDM keupayaan pengangkutan berat paling canggih di rantau ini dan melaksanakan pelbagai operasi ketenteraan serta kemanusiaan yang luar biasa.

Sophan Sophiaan · Top Commenter · Kuli at KERJA SENDIRI SDN BHD
beramanahlah dgn harta rakyat

Tue Mar 17, 2015 4:21 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Cara Pindah Mesej WhatsApp Anda Ke Smartphone Baru

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

Kami di The Vocket yakin ramai di kalangan audiens kami yang mempunyai masalah di bawah ini.

Anda baru sahaja mendapatkan smartphone android yang baru.

Kemudiannya, anda download dan install aplikasi WhatsApp. Setelah ia diaktifkan, anda perasan yang mesej-mesej WhatsApp anda yang pernah di hantar dan terima dahulu tidak muncul di smartphone baru anda.

Kenapa?

Cara aplikasi WhatsApp menyimpan data tidak sama seperti aplikasi lain. Contohnya, Facebook Messenger.

Facebook Messenger menyimpan mesej anda di server mereka. Itulah sebabnya anda boleh lihat semula himpunan mesej Facebook Messenger anda menggunakan apa jua peranti, lama atau pun baru.

Tetapi tidak untuk WhatsApp. Mesej di simpan di smartphone anda.

Agak susah kalau tak boleh baca semula mesej-mesej yang ada sebelum ini bukan?

Kadang-kadang kita masih perlu rujuk mesej-mesej lama untuk recall semula maklumat yang kita pernah dapat. Ciri-ciri ini amat penting terutamanya bagi peniaga yang menggunakan WhatsApp untuk berkomunikasi dengan pelanggan mereka. Maklumat tempahan, alamat penghantaran, bukti pembayaran dan lain-lain. Semuanya ada di dalam mesej WhatsApp.

Jadi, kami ingin tunjukkan langkah-langkah untuk memindahkan mesej WhatsApp dari smartphone yang lama kepada yang baru di dalam artikel ini.

Penting: Jangan install WhatsApp di smartphone baru terlebih dahulu! Jika sudah, anda perlu uninstall. Kemudian ikut langkah-langkah di bawah.

DI SMARTPHONE LAMA

1. Buka aplikasi WhatsApp.

2. Kemudian, pergi ke Menu Button > Settings > Chat settings > Backup conversations.

3. Ok, sekarang masa untuk pindahkan data.

4. Masukkan SD card yang mahu digunakan untuk smartphone baru ke dalam smartphone lama.

5. Buka aplikasi file explorer seperti 'My Files' (untuk model Samsung).

6. Kemudian, klik Device Storage.

7. Cari dan copy folder WhatsApp.

8. Kemudian, paste folder tersebut ke SD card yang anda masukkan tadi.

9. Keluarkan SD card.

DI SMARTPHONE BARU

1. Masukkan SD card tadi ke dalam smartphone baru.

2. Copy folder WhatsApp dari SD card dan paste ke Device Storage.

3. Download dan install WhatsApp.

4. Ketika install, WhatsApp secara automatik akan mencari backup yang ada dan akan bertanya samada anda ingin dapatkan mesej-mesej lama anda semula atau tidak. Pilih 'Restore'.

5. Mesej-mesej lama akan muncul kembali setelah proses import selesai.

Bagaimana? Mudah kan? Sila ajukan soalan di bahagian komen sekiranya anda mengalami kesukaran mengikuti langkah-langkah yang kami nyatakan di atas.

Like Facebook kami di The Vocket

Tue Mar 17, 2015 4:22 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pilot Cun Bak Model Kendali Jet Pejuang Di Langkawi
kitabantai.info
Kita Bantai

seakan tidak percaya melihat wajah empat juruterbang akrobatik wanita dari negara China yang kini hangat diperkatakan pengguna media sosial gara-gara gaya mereka persis seorang model.
Apa yang lebih mengujakan, wanita jelita dan hebat ini bakal menghangatkan lagi Pameran Antarabangsa Maritim dan Aeroangkasa Langkawi Ke-13 (LIMA) dengan mengendalikan jet pejuang, J-10 buatan China, minggu depan.
Pastinya, kemunculan mereka bakal menjadi daya menarik dan menimbulkan keunikan buat #LIMA15 yang dijadualkan berlangsung dari 17 hingga 21 Mac 2015.
Menurut seorang jurucakap Tentera Udara China, Shen Jinke, juruterbang akrobatik itu dikenali sebagai Yu Xu, Tao Jiali, Sheng YiFei dan He Xioli.
Katanya, empat juruterbang akrobatik itu sudah pun berlepas ke Malaysia dengan menggunakan jet J-10, semalam.
Acara LIMA yang bakal berlangsung selama lima hari ini akan menyaksikan persembahan jet pejuang antaranya dari negara Malaysia, Amerika Syarikat, Perancis dan China.
Bagi yang berminat, jangan melepaskan peluang keemasan bagi menyaksikan persembahan #LIMA15 yang hanya tinggal beberapa hari lagi yang bertempat di Langkawi.

sumber
Read more: http://www.kitabantai.info/2015/03/pilot-cun-bak-model-kendali-jet-pejuang.html#ixzz3UQutLhGK

Tue Mar 17, 2015 4:22 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

WAJAH PENJENAYAH MALANG YANG TERSILAP CURI BEG TANGAN ANGGOTA POLIS WANITA

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Malang bagi seorang penjenayah apabila tersilap mencuri beg tangan anggota polis sebelum ditahan di tandas wanita di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Ayer Keroh, Lebuhraya Utara-Selatan di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 5 pagi, remaja lelaki berusia 19 tahun itu dipercayai bersembunyi dalam tandas wanita namun tersilap sasaran apabila beg tangan dicuri milik anggota polis wanita berpangkat koperal berusia 29 tahun.

Sumber berkata, beberapa anggota polis masuk ke tandas sambil membawa beg tangan masing-masing sebelum seorang daripada mereka terdengar pintu sebelah terbuka.

"Mangsa berpangkat koperal keluar namun terkejut apabila mendapati beg tangan diletakkan atas pam tandas di belakangnya tiada sebelum memaklumkan rakan lain.

"Beberapa rakan yang berada di luar tandas menyedari kelibat seorang lelaki keluar dari tandas wanita secara tergesa-gesa dan meluru masuk ke dalam tandas lelaki lalu menguncinya dari dalam," katanya di sini, semalam.

Sumber berkata, mangsa memaklumkan beg tangan mengandungi wang tunai, dua telefon pintar dan beberapa dokumen penting hilang dipercayai dicuri.

Menurutnya, rakan lelaki mangsa keluar dari tandas wanita masuk ke tandas lelaki mencari suspek dan mendapati satu tandas terkunci dari dalam.

"Wanita itu bersama rakannya menunggu 15 minit sebelum memecahkan pintu dan menemui seorang remaja lelaki bersama beg tangan yang dicuri.

"Suspek yang panik selepas menyedari kehadiran anggota polis cuba memanjat ke tandas sebelah malangnya tergelincir atas lantai sebelum dicekup," katanya.

Sumber berkata, mangsa bersama beberapa anggota lain menaiki bas Polis Diraja Malaysia Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor dalam perjalanan pulang dari Kangar, Perlis selepas menyertai pertandingan sukan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Muhammad Ismail Muhammad Yusuf berkata, suspek dipercayai terbabit dengan kegiatan curi di tempat lain sepanjang R&R Lebuhraya Utara-Selatan.

Tue Mar 17, 2015 8:20 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ekonomi sedang tenat, GST perlu ditangguhkan - Ku Li
bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, hari ini mencadangkan supaya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) ditangguhkan memandangkan ekonomi dan kewangan awam berada di tahap yang tenat.

Berucap ketika sesi perbahasan titah diraja di Dewan Rakyat hari ini, Tengku Razaleigh atau lebih dikenali dengan gelaran Ku Li berkata, GST akan menjadi tambahan beban untuk rakyat yang kini sudah terlalu banyak dibebani hutang susulan kemerosotan ekonomi negara.

"Di atas perkiraan inilah saya cadangkan di dalam surat bertarikh 30hb Oktober, 2014 supaya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) ditangguhkan memandangkan ekonomi dan kewangan awam berada di tahap yang tenat.

"Rakyat juga menanggung beban hutang isi rumah yang tinggi. Oleh itu kita perlu tahu sebab musabab GST dikenakan kerana punca pendapatan ini akan menambah beban kewangan rakyat.

"Rakyat berhak tahu sama ada GST yang akan dilaksanakan pada bulan April hadapan ini akan menguntungkan negara atau ia hanya untuk membayar faedah kepada si pemiutang dan pemegang bon, tujuan GST dilaksanakan tidak seharusnya dirahsiakan," katanya.

Bekas presiden parti Semangat 46 itu berkata, kerajaan bertindak tidak adil jika menyalurkan bebanan hutang kepada rakyat tanpa sebarang sebab munasabah.

"Jikalau beban tambahan ini dihalakan kepada rakyat tanpa alasan munasabah kita sebenarnya berlaku tidak adil.

"Oleh itu suara hati kita semestinya jelas dan terang ketika memberi keterangan kepada rakyat kenapa GST perlu pada ketika ini," katanya lagi.

Ahli Parlimen paling lama berkhidmat itu juga melahirkan kebimbangannya yerhadap penggunaan dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) untuk membantu institusi kewangan yang terlibat dalam pemberian pinjaman kepada perbadanan-perbadanan tertentu.

"Dalam hal ini, kita perlu penjelasan daripada Menteri Kewangan mengenai kedudukan KWSP dan KWAP serta jumlah pelaburan dana di dalam institusi kewangan yang dibebankan dengan pemberian pinjaman," katanya.

"Perdana Menteri dan Menteri Kewangan sekali-kali tidak harus berada dalam keadaan di mana terdapatnya pertelingkahan kepentingan," jelas beliau.

" PERCAYALAH, SEBELAH MATA PUN KERAJAAN TIDAK AKAN PANDANG PENDAPAT VETERAN UMNO INI "
bloglist-malaysia.blogspot
tikaqbuloh.blogspot.
tikaq buloh

Kerajaan dah tenat, sumber yang ada minyak pun dah jatuh harga menjunam. Mau tak mau memang kena laksana juga GST untuk menampung perbelanjaan dan hutang kerajaan.

Kerajaan yang boros tetapi rakyat yang menanggung kesilapan kerajaan. Kesian Ku Li, orang kuat dan juga veteran UMNO yang cukup disegani, percayalah Putrajaya sikit pun tidak akan dengar pendapat Ku Li ini. Dalam kepala mereka hanya tahu duit masuk.

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, hari ini mencadangkan supaya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) ditangguhkan memandangkan ekonomi dan kewangan awam berada di tahap yang tenat.

Berucap ketika sesi perbahasan titah diraja di Dewan Rakyat hari ini, Tengku Razaleigh atau lebih dikenali dengan gelaran Ku Li berkata, GST akan menjadi tambahan beban untuk rakyat yang kini sudah terlalu banyak dibebani hutang susulan kemerosotan ekonomi negara.

"Di atas perkiraan inilah saya cadangkan di dalam surat bertarikh 30hb Oktober, 2014 supaya Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) ditangguhkan memandangkan ekonomi dan kewangan awam berada di tahap yang tenat.

"Rakyat juga menanggung beban hutang isi rumah yang tinggi. Oleh itu kita perlu tahu sebab musabab GST dikenakan kerana punca pendapatan ini akan menambah beban kewangan rakyat.

"Rakyat berhak tahu sama ada GST yang akan dilaksanakan pada bulan April hadapan ini akan menguntungkan negara atau ia hanya untuk membayar faedah kepada si pemiutang dan pemegang bon, tujuan GST dilaksanakan tidak seharusnya dirahsiakan," katanya.

Bekas presiden parti Semangat 46 itu berkata, kerajaan bertindak tidak adil jika menyalurkan bebanan hutang kepada rakyat tanpa sebarang sebab munasabah.

"Jikalau beban tambahan ini dihalakan kepada rakyat tanpa alasan munasabah kita sebenarnya berlaku tidak adil.

"Oleh itu suara hati kita semestinya jelas dan terang ketika memberi keterangan kepada rakyat kenapa GST perlu pada ketika ini," katanya lagi.

Ahli Parlimen paling lama berkhidmat itu juga melahirkan kebimbangannya yerhadap penggunaan dana Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Kumpulan Wang Persaraan (KWAP) untuk membantu institusi kewangan yang terlibat dalam pemberian pinjaman kepada perbadanan-perbadanan tertentu.

"Dalam hal ini, kita perlu penjelasan daripada Menteri Kewangan mengenai kedudukan KWSP dan KWAP serta jumlah pelaburan dana di dalam institusi kewangan yang dibebankan dengan pemberian pinjaman," katanya.

"Perdana Menteri dan Menteri Kewangan sekali-kali tidak harus berada dalam keadaan di mana terdapatnya pertelingkahan kepentingan," jelas beliau. Astro Awani

Tue Mar 17, 2015 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

DAKWAAN MYVI DAN ALZA BAHAYA DIJAWAB
bloglist-malaysia.blogspot
biaqpila.blogspot
Oleh: biaqpila hensem

Dakwaan bahawa Perodua Myvi dan Alza tidak selamat menjadi viral di media sosial sejak beberapa hari lalu.

SHAH ALAM - Pengeluar kereta nasional, Perodua menafikan dakwaan seorang blogger bahawa kereta model Myvi dan Alza keluaran syarikat itu tidak selamat kepada pengguna.

Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata, tuduhan blogger menggunakan nama Wolf Vaupel bahawa penggunaan panel meter yang menyala sendiri di dalam Myvi dan Alza boleh membawa maut adalah tidak berasas.

"Menurut logik yang digunakan Vaupel, panel meter itu mengelirukan pengguna yang menyangka lampu hadapan mereka sudah menyala. Kami ingin menjelaskan bahawa berdasarkan pertanyaan yang dibuat kepada pihak berkuasa dan syarikat insurans, tiada sebarang kaitan antara panel meter boleh nyala sendiri itu dengan pelanggaran di jalan raya pada waktu malam," katanya dalam kenyataan, semalam.

Dalam artikel di blognya bertarikh 10 Mac 2015, Vaupel yang dikatakan jurutera dari Jerman juga mendakwa ciri-ciri panel meter boleh menyala sendiri itu bercanggah dengan peraturan antarabangsa.

"Tetapi (Vaupel) gagal memberikan sebarang bukti terhadap kenyataannya itu. Tambahan pula, panel jenis itu turut digunakan dalam jenama kereta antarabangsa lain. Kami hairan mengapa serangan Vaupel hanya ditujukan kepada Perodua.

"Kami juga ingin sahkan kami telah membalas pertanyaan awal Vaupel mengenai perkara tersebut," kata Aminar Rashid.

Vaupel dalam tulisannya yang menjadi viral di media sosial sejak beberapa hari lalu, mendakwa melihat antara satu hingga lima kereta Perodua yang dipandu pada waktu malam tanpa menyalakan lampu hadapan, meningkatkan risiko kemalangan.

Dia turut mendakwa pengurusan Perodua, beberapa institusi lain bagi keselamatan jalan raya dan syarikat insurans 'tidak berani' membalas pertanyaannya berhubung perkara itu.

Sinarharian

ulasan:
1..
Tanpa Nama
Berikut adalah copy & paste komen saya sendiri dlm blog lain mengenai isu ini.

Komen #1:
As an Alza user, I do realize what your point is all about. I don't think that's dangerous, because it depend on the drivers' discipline. How could they so very careless about their own safety? Either the road are equipped with street lighting or not, the drivers must turn on the main light once they started the engine before drive at night or approaching to enter long tunnels day times or the surrounding became dark due to heavy rain/cloudy/mist/eclipse. There are some drivers do not turn the main light for night driving, even using other cars models or brands just because of their bad discipline. However, thank you for your concerned about this matter.

Komen #2:
Jika dia itu pemandu yg baru dapat lesen, sudah pastilah dia lebih cermat dan teliti, melainkan dapat lesen terbang/kopi-O atau curi-curi bawa kereta bapanya tanpa mendapat keizinan! Okay....Pemandu itu baru dapat lesen, masuk kereta pada waktu malam, terus jumpa lubang kunci dalam gelap, hidupkan enjin kemudian masukkan gear, lepaskan hand brake, tekan pedal minyak vrooom vrooom vrooom 2km atau lebih. Terlupa nak on suis lampu, asyik pandang panel meter sahaja??? Hello....come on brother, I can't imagine that would happen even in my dream.

Komen #3:
I think the RTD (I meant JPJ) must conduct a package of two sessions of driving test one at the day time and another one at the night time, before issuing the driving license only to the competent drivers who had passed both tests, before they are allowed to drive on the road either during day time or the night time. The driving institutions also must enlist the additional curriculum to ensure the drivers to be, are well fully prepared to drive at any time for any model of cars. May be this suggestion is the practical method to solve all the problems arose, but it sound funny.

2..
Tanpa Nama
Ia dipanggil sebagai idiot proof atau stupid proof. Fungsi yang tiada itu sudah semestinya secara tidak langsung menyedarkan pengguna yang dia belum memasang lampu depan. Manusia mmg sifarnya pelupa. Berdisiplin macamana sekali pon kadang2 boleh terlupa juga. Contohnya skuter yang tak boleh dihidupkan enjin ketika stand masih belum diangkat. Itu ciri2 keselamatan yang baik. Kadang2 kita perhatikan motor cup yang tiada fungsi sebegini stand tidak diangkat, bukankah bahaya tu?

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html#ixzz3UeVS0wAt

Tue Mar 17, 2015 6:15 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Perodua harus mengambil kritikan itu utk membaiki keadaan.Ini akan membuatkan masyarakat hormat dg pihak yg terima teguran.Aku pun pernah tak pasang lampu besar..rupanya hanya pasang lampu depan kecil di waktu malam..

On Tuesday, March 17, 2015 11:23 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
DAKWAAN MYVI DAN ALZA BAHAYA DIJAWAB
bloglist-malaysia.blogspotbiaqpila.blogspotOleh: biaqpila hensem  Dakwaan bahawa Perodua Myvi dan Alza tidak selamat menjadi viral di media sosial sejak beberapa hari lalu.

SHAH ALAM - Pengeluar kereta nasional, Perodua menafikan dakwaan seorang blogger bahawa kereta model Myvi dan Alza keluaran syarikat itu tidak selamat kepada pengguna.

Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata, tuduhan blogger menggunakan nama Wolf Vaupel bahawa penggunaan panel meter yang menyala sendiri di dalam Myvi dan Alza boleh membawa maut adalah tidak berasas.

"Menurut logik yang digunakan Vaupel, panel meter itu mengelirukan pengguna yang menyangka lampu hadapan mereka sudah menyala. Kami ingin menjelaskan bahawa berdasarkan pertanyaan yang dibuat kepada pihak berkuasa dan syarikat insurans, tiada sebarang kaitan antara panel meter boleh nyala sendiri itu dengan pelanggaran di jalan raya pada waktu malam," katanya dalam kenyataan, semalam.

Dalam artikel di blognya bertarikh 10 Mac 2015, Vaupel yang dikatakan jurutera dari Jerman juga mendakwa ciri-ciri panel meter boleh menyala sendiri itu bercanggah dengan peraturan antarabangsa.

"Tetapi (Vaupel) gagal memberikan sebarang bukti terhadap kenyataannya itu. Tambahan pula, panel jenis itu turut digunakan dalam jenama kereta antarabangsa lain. Kami hairan mengapa serangan Vaupel hanya ditujukan kepada Perodua.

"Kami juga ingin sahkan kami telah membalas pertanyaan awal Vaupel mengenai perkara tersebut," kata Aminar Rashid.

Vaupel dalam tulisannya yang menjadi viral di media sosial sejak beberapa hari lalu, mendakwa melihat antara satu hingga lima kereta Perodua yang dipandu pada waktu malam tanpa menyalakan lampu hadapan, meningkatkan risiko kemalangan.

Dia turut mendakwa pengurusan Perodua, beberapa institusi lain bagi keselamatan jalan raya dan syarikat insurans 'tidak berani' membalas pertanyaannya berhubung perkara itu.

Sinarharian
 
ulasan:

- Tanpa Nama Berikut adalah copy & paste komen saya sendiri dlm blog lain mengenai isu ini.

Komen #1:
As an Alza user, I do realize what your point is all about. I don't think that's dangerous, because it depend on the drivers' discipline. How could they so very careless about their own safety? Either the road are equipped with street lighting or not, the drivers must turn on the main light once they started the engine before drive at night or approaching to enter long tunnels day times or the surrounding became dark due to heavy rain/cloudy/mist/eclipse. There are some drivers do not turn the main light for night driving, even using other cars models or brands just because of their bad discipline. However, thank you for your concerned about this matter.

Komen #2:
Jika dia itu pemandu yg baru dapat lesen, sudah pastilah dia lebih cermat dan teliti, melainkan dapat lesen terbang/kopi-O atau curi-curi bawa kereta bapanya tanpa mendapat keizinan! Okay....Pemandu itu baru dapat lesen, masuk kereta pada waktu malam, terus jumpa lubang kunci dalam gelap, hidupkan enjin kemudian masukkan gear, lepaskan hand brake, tekan pedal minyak vrooom vrooom vrooom 2km atau lebih. Terlupa nak on suis lampu, asyik pandang panel meter sahaja??? Hello....come on brother, I can't imagine that would happen even in my dream.

Komen #3:
I think the RTD (I meant JPJ) must conduct a package of two sessions of driving test one at the day time and another one at the night time, before issuing the driving license only to the competent drivers who had passed both tests, before they are allowed to drive on the road either during day time or the night time. The driving institutions also must enlist the additional curriculum to ensure the drivers to be, are well fully prepared to drive at any time for any model of cars. May be this suggestion is the practical method to solve all the problems arose, but it sound funny.
- Tanpa Nama Ia dipanggil sebagai idiot proof atau stupid proof. Fungsi yang tiada itu sudah semestinya secara tidak langsung menyedarkan pengguna yang dia belum memasang lampu depan. Manusia mmg sifarnya pelupa. Berdisiplin macamana sekali pon kadang2 boleh terlupa juga. Contohnya skuter yang tak boleh dihidupkan enjin ketika stand masih belum diangkat. Itu ciri2 keselamatan yang baik. Kadang2 kita perhatikan motor cup yang tiada fungsi sebegini stand tidak diangkat, bukankah bahaya tu?
Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html#ixzz3UeVS0wAt
#yiv7818904995 #yiv7818904995 -- #yiv7818904995ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mkp #yiv7818904995hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mkp #yiv7818904995ads {margin-bottom:10px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mkp .yiv7818904995ad {padding:0 0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mkp .yiv7818904995ad p {margin:0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mkp .yiv7818904995ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-sponsor #yiv7818904995ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-sponsor #yiv7818904995ygrp-lc #yiv7818904995hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-sponsor #yiv7818904995ygrp-lc .yiv7818904995ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995activity span {font-weight:700;}#yiv7818904995 #yiv7818904995activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7818904995 #yiv7818904995activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7818904995 #yiv7818904995activity span span {color:#ff7900;}#yiv7818904995 #yiv7818904995activity span .yiv7818904995underline {text-decoration:underline;}#yiv7818904995 .yiv7818904995attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7818904995 .yiv7818904995attach div a {text-decoration:none;}#yiv7818904995 .yiv7818904995attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7818904995 .yiv7818904995attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7818904995 .yiv7818904995attach label a {text-decoration:none;}#yiv7818904995 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7818904995 .yiv7818904995bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7818904995 .yiv7818904995bold a {text-decoration:none;}#yiv7818904995 dd.yiv7818904995last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7818904995 dd.yiv7818904995last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7818904995 dd.yiv7818904995last p span.yiv7818904995yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7818904995 div.yiv7818904995attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7818904995 div.yiv7818904995attach-table {width:400px;}#yiv7818904995 div.yiv7818904995file-title a, #yiv7818904995 div.yiv7818904995file-title a:active, #yiv7818904995 div.yiv7818904995file-title a:hover, #yiv7818904995 div.yiv7818904995file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7818904995 div.yiv7818904995photo-title a, #yiv7818904995 div.yiv7818904995photo-title a:active, #yiv7818904995 div.yiv7818904995photo-title a:hover, #yiv7818904995 div.yiv7818904995photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7818904995 div#yiv7818904995ygrp-mlmsg #yiv7818904995ygrp-msg p a span.yiv7818904995yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7818904995 .yiv7818904995green {color:#628c2a;}#yiv7818904995 .yiv7818904995MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7818904995 o {font-size:0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995photos div {float:left;width:72px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995reco-category {font-size:77%;}#yiv7818904995 #yiv7818904995reco-desc {font-size:77%;}#yiv7818904995 .yiv7818904995replbq {margin:4px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mlmsg select, #yiv7818904995 input, #yiv7818904995 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mlmsg pre, #yiv7818904995 code {font:115% monospace;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-mlmsg #yiv7818904995logo {padding-bottom:10px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-msg p#yiv7818904995attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-reco #yiv7818904995reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-sponsor #yiv7818904995ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-sponsor #yiv7818904995ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-sponsor #yiv7818904995ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7818904995 #yiv7818904995ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv7818904995

Tue Mar 17, 2015 6:54 pm (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

.....waktu malam turn-on the light je la........banyak lagi lain issue nak
dicerita kan....cam nape aden tak mampu pakai merz ke bmw ke?

2015-03-17 23:22 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> DAKWAAN MYVI DAN ALZA BAHAYA DIJAWAB
> <http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html>
> bloglist-malaysia.blogspot
> biaqpila.blogspot
> Oleh: biaqpila hensem
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFHnL6Pwk6cAN6I_tK0t5ettkKbWPgQwogYrXjG8a4K7LVPTyXM46wp8aSst4IiNK9d8uK3GEHyVCvHEVgmTkYPnrtaazTptP4YpOverrRjNC9YGZmnKR2JTmptBChFXD5TREp5Hn8QA/s1600/image.jpeg>
> *Dakwaan bahawa Perodua Myvi dan Alza tidak selamat menjadi viral di *
> *media*
> * sosial sejak beberapa hari lalu.*
>
> SHAH ALAM - Pengeluar kereta nasional, Perodua menafikan dakwaan seorang
> blogger bahawa kereta model Myvi dan Alza keluaran syarikat itu tidak
> selamat kepada pengguna.
>
> Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata,
> tuduhan blogger menggunakan nama Wolf Vaupel bahawa penggunaan panel meter
> yang menyala sendiri di dalam Myvi dan Alza boleh membawa maut adalah tidak
> berasas.
>
> "Menurut logik yang digunakan Vaupel, panel meter itu mengelirukan
> pengguna yang menyangka lampu hadapan mereka sudah menyala. Kami ingin
> menjelaskan bahawa berdasarkan pertanyaan yang dibuat kepada pihak berkuasa
> dan syarikat insurans, tiada sebarang kaitan antara panel meter boleh nyala
> sendiri itu dengan pelanggaran di jalan raya pada waktu malam," katanya
> dalam kenyataan, semalam.
>
> Dalam artikel di blognya bertarikh 10 Mac 2015, Vaupel yang dikatakan
> jurutera dari Jerman juga mendakwa ciri-ciri panel meter boleh menyala
> sendiri itu bercanggah dengan peraturan antarabangsa.
>
> "Tetapi (Vaupel) gagal memberikan sebarang bukti terhadap kenyataannya
> itu. Tambahan pula, panel jenis itu turut digunakan dalam jenama kereta
> antarabangsa lain. Kami hairan mengapa serangan Vaupel hanya ditujukan
> kepada Perodua.
>
> "Kami juga ingin sahkan kami telah membalas pertanyaan awal Vaupel
> mengenai perkara tersebut," kata Aminar Rashid.
>
> Vaupel dalam tulisannya yang menjadi viral di media sosial sejak beberapa
> hari lalu, mendakwa melihat antara satu hingga lima kereta Perodua yang
> dipandu pada waktu malam tanpa menyalakan lampu hadapan, meningkatkan
> risiko kemalangan.
>
> Dia turut mendakwa pengurusan Perodua, beberapa institusi lain bagi
> keselamatan jalan raya dan syarikat insurans 'tidak berani' membalas
> pertanyaannya berhubung perkara itu.
>
> Sinarharian
>
> *ulasan:*
>
> 1.
> Tanpa Nama
>
> Berikut adalah copy & paste komen saya sendiri dlm blog lain mengenai
> isu ini.
>
> Komen #1:
> As an Alza user, I do realize what your point is all about. I don't
> think that's dangerous, because it depend on the drivers' discipline. How
> could they so very careless about their own safety? Either the road
> are equipped with street lighting or not, the drivers must turn on the
> main light once they started the engine before drive at night or
> approaching to enter long tunnels day times or the surrounding became dark
> due to heavy rain/cloudy/mist/eclipse. There are some drivers do not turn
> the main light for night driving, even using other cars models or brands
> just because of their bad discipline. However, thank you for your concerned
> about this matter.
>
> Komen #2:
> Jika dia itu pemandu yg baru dapat lesen, sudah pastilah dia lebih
> cermat dan teliti, melainkan dapat lesen terbang/kopi-O atau curi-curi bawa
> kereta bapanya tanpa mendapat keizinan! Okay....Pemandu itu baru dapat
> lesen, masuk kereta pada waktu malam, terus jumpa lubang kunci dalam gelap,
> hidupkan enjin kemudian masukkan gear, lepaskan hand brake, tekan
> pedal minyak vrooom vrooom vrooom 2km atau lebih. Terlupa nak on suis
> lampu, asyik pandang panel meter sahaja??? Hello....come on brother, I
> can't imagine that would happen even in my dream.
>
> Komen #3:
> I think the RTD (I meant JPJ) must conduct a package of two sessions
> of driving test one at the day time and another one at the night time,
> before issuing the driving license only to the competent drivers who
> had passed both tests, before they are allowed to drive on the road either
> during day time or the night time. The driving institutions also must
> enlist the additional curriculum to ensure the drivers to be, are well
> fully prepared to drive at any time for any model of cars. May be this
> suggestion is the practical method to solve all the problems arose, but it
> sound funny.
> 2.
> Tanpa Nama
>
> Ia dipanggil sebagai idiot proof atau stupid proof. Fungsi yang tiada
> itu sudah semestinya secara tidak langsung menyedarkan pengguna yang dia
> belum memasang lampu depan. Manusia mmg sifarnya pelupa. Berdisiplin
> macamana sekali pon kadang2 boleh terlupa juga. Contohnya skuter yang tak
> boleh dihidupkan enjin ketika stand masih belum diangkat. Itu ciri2
> keselamatan yang baik. Kadang2 kita perhatikan motor cup yang tiada fungsi
> sebegini stand tidak diangkat, bukankah bahaya tu?
>
> Read more:
> http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html#ixzz3UeVS0wAt
>
>
>

Tue Mar 17, 2015 8:51 pm (PDT) . Posted by:

"Norain"

Nobody perfect...
On Mar 18, 2015 9:54 AM, "Sukri Farah farah33sukri@gmail.com [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> .....waktu malam turn-on the light je la........banyak lagi lain issue nak
> dicerita kan....cam nape aden tak mampu pakai merz ke bmw ke?
>
> 2015-03-17 23:22 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>
>>
>>
>> 
>> DAKWAAN MYVI DAN ALZA BAHAYA DIJAWAB
>> <http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html>
>> bloglist-malaysia.blogspot
>> biaqpila.blogspot
>> Oleh: biaqpila hensem
>>
>>
>> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFHnL6Pwk6cAN6I_tK0t5ettkKbWPgQwogYrXjG8a4K7LVPTyXM46wp8aSst4IiNK9d8uK3GEHyVCvHEVgmTkYPnrtaazTptP4YpOverrRjNC9YGZmnKR2JTmptBChFXD5TREp5Hn8QA/s1600/image.jpeg>
>> *Dakwaan bahawa Perodua Myvi dan Alza tidak selamat menjadi viral di *
>> *media*
>> * sosial sejak beberapa hari lalu.*
>>
>> SHAH ALAM - Pengeluar kereta nasional, Perodua menafikan dakwaan seorang
>> blogger bahawa kereta model Myvi dan Alza keluaran syarikat itu tidak
>> selamat kepada pengguna.
>>
>> Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata,
>> tuduhan blogger menggunakan nama Wolf Vaupel bahawa penggunaan panel
>> meter yang menyala sendiri di dalam Myvi dan Alza boleh membawa maut
>> adalah tidak berasas.
>>
>> "Menurut logik yang digunakan Vaupel, panel meter itu mengelirukan
>> pengguna yang menyangka lampu hadapan mereka sudah menyala. Kami ingin
>> menjelaskan bahawa berdasarkan pertanyaan yang dibuat kepada pihak berkuasa
>> dan syarikat insurans, tiada sebarang kaitan antara panel meter boleh nyala
>> sendiri itu dengan pelanggaran di jalan raya pada waktu malam," katanya
>> dalam kenyataan, semalam.
>>
>> Dalam artikel di blognya bertarikh 10 Mac 2015, Vaupel yang dikatakan
>> jurutera dari Jerman juga mendakwa ciri-ciri panel meter boleh menyala
>> sendiri itu bercanggah dengan peraturan antarabangsa.
>>
>> "Tetapi (Vaupel) gagal memberikan sebarang bukti terhadap kenyataannya
>> itu. Tambahan pula, panel jenis itu turut digunakan dalam jenama kereta
>> antarabangsa lain. Kami hairan mengapa serangan Vaupel hanya ditujukan
>> kepada Perodua.
>>
>> "Kami juga ingin sahkan kami telah membalas pertanyaan awal Vaupel
>> mengenai perkara tersebut," kata Aminar Rashid.
>>
>> Vaupel dalam tulisannya yang menjadi viral di media sosial sejak beberapa
>> hari lalu, mendakwa melihat antara satu hingga lima kereta Perodua yang
>> dipandu pada waktu malam tanpa menyalakan lampu hadapan, meningkatkan
>> risiko kemalangan.
>>
>> Dia turut mendakwa pengurusan Perodua, beberapa institusi lain bagi
>> keselamatan jalan raya dan syarikat insurans 'tidak berani' membalas
>> pertanyaannya berhubung perkara itu.
>>
>> Sinarharian
>>
>> *ulasan:*
>>
>> 1.
>> Tanpa Nama
>>
>> Berikut adalah copy & paste komen saya sendiri dlm blog lain mengenai
>> isu ini.
>>
>> Komen #1:
>> As an Alza user, I do realize what your point is all about. I don't
>> think that's dangerous, because it depend on the drivers' discipline. How
>> could they so very careless about their own safety? Either the road
>> are equipped with street lighting or not, the drivers must turn on
>> the main light once they started the engine before drive at night or
>> approaching to enter long tunnels day times or the surrounding became dark
>> due to heavy rain/cloudy/mist/eclipse. There are some drivers do not turn
>> the main light for night driving, even using other cars models or brands
>> just because of their bad discipline. However, thank you for your concerned
>> about this matter.
>>
>> Komen #2:
>> Jika dia itu pemandu yg baru dapat lesen, sudah pastilah dia lebih
>> cermat dan teliti, melainkan dapat lesen terbang/kopi-O atau curi-curi bawa
>> kereta bapanya tanpa mendapat keizinan! Okay....Pemandu itu baru dapat
>> lesen, masuk kereta pada waktu malam, terus jumpa lubang kunci dalam gelap,
>> hidupkan enjin kemudian masukkan gear, lepaskan hand brake, tekan
>> pedal minyak vrooom vrooom vrooom 2km atau lebih. Terlupa nak on suis
>> lampu, asyik pandang panel meter sahaja??? Hello....come on brother, I
>> can't imagine that would happen even in my dream.
>>
>> Komen #3:
>> I think the RTD (I meant JPJ) must conduct a package of two sessions
>> of driving test one at the day time and another one at the night
>> time, before issuing the driving license only to the competent
>> drivers who had passed both tests, before they are allowed to drive on the
>> road either during day time or the night time. The driving institutions
>> also must enlist the additional curriculum to ensure the drivers to be, are
>> well fully prepared to drive at any time for any model of cars. May be this
>> suggestion is the practical method to solve all the problems arose, but it
>> sound funny.
>> 2.
>> Tanpa Nama
>>
>> Ia dipanggil sebagai idiot proof atau stupid proof. Fungsi yang tiada
>> itu sudah semestinya secara tidak langsung menyedarkan pengguna yang dia
>> belum memasang lampu depan. Manusia mmg sifarnya pelupa. Berdisiplin
>> macamana sekali pon kadang2 boleh terlupa juga. Contohnya skuter yang tak
>> boleh dihidupkan enjin ketika stand masih belum diangkat. Itu ciri2
>> keselamatan yang baik. Kadang2 kita perhatikan motor cup yang tiada fungsi
>> sebegini stand tidak diangkat, bukankah bahaya tu?
>>
>> Read more:
>> http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html#ixzz3UeVS0wAt
>>
>>
>
>
>
>

Tue Mar 17, 2015 9:40 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Teringat pulak belajar bawak kereta arwah abah.
Datsun Bluebird 1967. Gear manual kat steering.
Meter yang hidup pun cuma temp je.. (fuel always full)..
Oh ye.. No seat belt.

2015-03-18 11:43 GMT+08:00 Norain norainonisnain@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Nobody perfect...
> On Mar 18, 2015 9:54 AM, "Sukri Farah farah33sukri@gmail.com [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>>
>>
>> .....waktu malam turn-on the light je la........banyak lagi lain issue
>> nak dicerita kan....cam nape aden tak mampu pakai merz ke bmw ke?
>>
>> 2015-03-17 23:22 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
>> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>>
>>>
>>>
>>> 
>>> DAKWAAN MYVI DAN ALZA BAHAYA DIJAWAB
>>> <http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html>
>>> bloglist-malaysia.blogspot
>>> biaqpila.blogspot
>>> Oleh: biaqpila hensem
>>>
>>>
>>> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFHnL6Pwk6cAN6I_tK0t5ettkKbWPgQwogYrXjG8a4K7LVPTyXM46wp8aSst4IiNK9d8uK3GEHyVCvHEVgmTkYPnrtaazTptP4YpOverrRjNC9YGZmnKR2JTmptBChFXD5TREp5Hn8QA/s1600/image.jpeg>
>>> *Dakwaan bahawa Perodua Myvi dan Alza tidak selamat menjadi viral di *
>>> *media*
>>> * sosial sejak beberapa hari lalu.*
>>>
>>> SHAH ALAM - Pengeluar kereta nasional, Perodua menafikan dakwaan
>>> seorang blogger bahawa kereta model Myvi dan Alza keluaran syarikat itu
>>> tidak selamat kepada pengguna.
>>>
>>> Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Aminar Rashid Salleh berkata,
>>> tuduhan blogger menggunakan nama Wolf Vaupel bahawa penggunaan panel
>>> meter yang menyala sendiri di dalam Myvi dan Alza boleh membawa maut
>>> adalah tidak berasas.
>>>
>>> "Menurut logik yang digunakan Vaupel, panel meter itu mengelirukan
>>> pengguna yang menyangka lampu hadapan mereka sudah menyala. Kami ingin
>>> menjelaskan bahawa berdasarkan pertanyaan yang dibuat kepada pihak berkuasa
>>> dan syarikat insurans, tiada sebarang kaitan antara panel meter boleh nyala
>>> sendiri itu dengan pelanggaran di jalan raya pada waktu malam," katanya
>>> dalam kenyataan, semalam.
>>>
>>> Dalam artikel di blognya bertarikh 10 Mac 2015, Vaupel yang dikatakan
>>> jurutera dari Jerman juga mendakwa ciri-ciri panel meter boleh menyala
>>> sendiri itu bercanggah dengan peraturan antarabangsa.
>>>
>>> "Tetapi (Vaupel) gagal memberikan sebarang bukti terhadap kenyataannya
>>> itu. Tambahan pula, panel jenis itu turut digunakan dalam jenama kereta
>>> antarabangsa lain. Kami hairan mengapa serangan Vaupel hanya ditujukan
>>> kepada Perodua.
>>>
>>> "Kami juga ingin sahkan kami telah membalas pertanyaan awal Vaupel
>>> mengenai perkara tersebut," kata Aminar Rashid.
>>>
>>> Vaupel dalam tulisannya yang menjadi viral di media sosial sejak
>>> beberapa hari lalu, mendakwa melihat antara satu hingga lima kereta Perodua
>>> yang dipandu pada waktu malam tanpa menyalakan lampu hadapan, meningkatkan
>>> risiko kemalangan.
>>>
>>> Dia turut mendakwa pengurusan Perodua, beberapa institusi lain bagi
>>> keselamatan jalan raya dan syarikat insurans 'tidak berani' membalas
>>> pertanyaannya berhubung perkara itu.
>>>
>>> Sinarharian
>>>
>>> *ulasan:*
>>>
>>> 1.
>>> Tanpa Nama
>>>
>>> Berikut adalah copy & paste komen saya sendiri dlm blog lain
>>> mengenai isu ini.
>>>
>>> Komen #1:
>>> As an Alza user, I do realize what your point is all about. I don't
>>> think that's dangerous, because it depend on the drivers' discipline. How
>>> could they so very careless about their own safety? Either the road
>>> are equipped with street lighting or not, the drivers must turn on
>>> the main light once they started the engine before drive at night or
>>> approaching to enter long tunnels day times or the surrounding became dark
>>> due to heavy rain/cloudy/mist/eclipse. There are some drivers do not turn
>>> the main light for night driving, even using other cars models or brands
>>> just because of their bad discipline. However, thank you for your concerned
>>> about this matter.
>>>
>>> Komen #2:
>>> Jika dia itu pemandu yg baru dapat lesen, sudah pastilah dia lebih
>>> cermat dan teliti, melainkan dapat lesen terbang/kopi-O atau curi-curi bawa
>>> kereta bapanya tanpa mendapat keizinan! Okay....Pemandu itu baru dapat
>>> lesen, masuk kereta pada waktu malam, terus jumpa lubang kunci dalam gelap,
>>> hidupkan enjin kemudian masukkan gear, lepaskan hand brake, tekan
>>> pedal minyak vrooom vrooom vrooom 2km atau lebih. Terlupa nak on suis
>>> lampu, asyik pandang panel meter sahaja??? Hello....come on brother, I
>>> can't imagine that would happen even in my dream.
>>>
>>> Komen #3:
>>> I think the RTD (I meant JPJ) must conduct a package of two sessions
>>> of driving test one at the day time and another one at the night
>>> time, before issuing the driving license only to the competent
>>> drivers who had passed both tests, before they are allowed to drive on the
>>> road either during day time or the night time. The driving institutions
>>> also must enlist the additional curriculum to ensure the drivers to be, are
>>> well fully prepared to drive at any time for any model of cars. May be this
>>> suggestion is the practical method to solve all the problems arose, but it
>>> sound funny.
>>> 2.
>>> Tanpa Nama
>>>
>>> Ia dipanggil sebagai idiot proof atau stupid proof. Fungsi yang
>>> tiada itu sudah semestinya secara tidak langsung menyedarkan pengguna yang
>>> dia belum memasang lampu depan. Manusia mmg sifarnya pelupa. Berdisiplin
>>> macamana sekali pon kadang2 boleh terlupa juga. Contohnya skuter yang tak
>>> boleh dihidupkan enjin ketika stand masih belum diangkat. Itu ciri2
>>> keselamatan yang baik. Kadang2 kita perhatikan motor cup yang tiada fungsi
>>> sebegini stand tidak diangkat, bukankah bahaya tu?
>>>
>>> Read more:
>>> http://biaqpila.blogspot.com/2015/03/dakwaan-myvi-dan-alza-bahaya-dijawab.html#ixzz3UeVS0wAt
>>>
>>>
>>
>>
>>
>

Tue Mar 17, 2015 8:23 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pembantu rumah hanya bercoli kantoi dirakam dera anak majikan
siakapkeli.com.my

PARANA, Argentina: Tindakan seorang pembantu rumah yang sering mendera anak majikan akhirnya terbongkar apabila dia dirakam memukul kanak-kanak tersebut.

Pembantu rumah tersebut, Eve Mantaras, 25, bukan sahaja dikutuk kerana mendera kanak-kanak berusia 2 tahun itu, tetapi dikecam kerana berpakaian menjengkelkan.

Tindakan Eve diketahui apabila ibu mangsa, Cristina Ceril, 33, memasang kamera rahsia yang dihubungkan dengan telefon bimbitnya.

Cristina bertindak demikian kerana sering mendapat aduan daripada jiran-jiran yang sering terdengar dua anaknya yang berusia 2 dan 10 tahun menangis ketika dibawah jagaan pembantu rumah terbabit.

Pembantu rumah berkenaan kini telah diserahkan kepada pihak berkuasa untuk tindakan lanjut kerana mendera kanak-kanak.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Tue Mar 17, 2015 9:12 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi



On Monday, March 16, 2015 3:59 PM, "tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  memang kena gst.. buat quotation sekarang pun dh masuk pengiraan gst tu.. :-)
2015-03-16 15:23 GMT+08:00 Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  buat insuran ngan roadtax kereta yg akan mati bulan 5, 7, dan 10 ni mesti kena GST..
2015-03-16 14:31 GMT+08:00 MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  tunggu, lihat dan bayar

On 16/03/2015 11:05 AM, Sukri Farah farah33sukri@gmail.com [automobil]
wrote:
> ...hanya mampu tunggu dan lihat je la.....
>
> 2015-03-16 10:47 GMT+08:00 Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com
> <mailto:zaiedishaq@gmail.com> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>:
>
> __
>
> Kejap ye nak tanya sikit..
> kalau ikutkan SST = 10%, GST = 6%.
> Perlaksanaan GST = -4% (SST mansuh)
> Apsal makin mahal pulak?
> -------
> Ni lagi semalam dapat msg dari seorang teman.
> Dealer kereta dia hantar msg, harga kereta dia naik 6% (kena up lagi
> RM12K++)
> Biar betul..?
>


#yiv6651844140 #yiv6651844140 -- #yiv6651844140ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mkp #yiv6651844140hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mkp #yiv6651844140ads {margin-bottom:10px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mkp .yiv6651844140ad {padding:0 0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mkp .yiv6651844140ad p {margin:0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mkp .yiv6651844140ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-sponsor #yiv6651844140ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-sponsor #yiv6651844140ygrp-lc #yiv6651844140hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-sponsor #yiv6651844140ygrp-lc .yiv6651844140ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140activity span {font-weight:700;}#yiv6651844140 #yiv6651844140activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv6651844140 #yiv6651844140activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv6651844140 #yiv6651844140activity span span {color:#ff7900;}#yiv6651844140 #yiv6651844140activity span .yiv6651844140underline {text-decoration:underline;}#yiv6651844140 .yiv6651844140attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv6651844140 .yiv6651844140attach div a {text-decoration:none;}#yiv6651844140 .yiv6651844140attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv6651844140 .yiv6651844140attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv6651844140 .yiv6651844140attach label a {text-decoration:none;}#yiv6651844140 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv6651844140 .yiv6651844140bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv6651844140 .yiv6651844140bold a {text-decoration:none;}#yiv6651844140 dd.yiv6651844140last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6651844140 dd.yiv6651844140last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6651844140 dd.yiv6651844140last p span.yiv6651844140yshortcuts {margin-right:0;}#yiv6651844140 div.yiv6651844140attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv6651844140 div.yiv6651844140attach-table {width:400px;}#yiv6651844140 div.yiv6651844140file-title a, #yiv6651844140 div.yiv6651844140file-title a:active, #yiv6651844140 div.yiv6651844140file-title a:hover, #yiv6651844140 div.yiv6651844140file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6651844140 div.yiv6651844140photo-title a, #yiv6651844140 div.yiv6651844140photo-title a:active, #yiv6651844140 div.yiv6651844140photo-title a:hover, #yiv6651844140 div.yiv6651844140photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6651844140 div#yiv6651844140ygrp-mlmsg #yiv6651844140ygrp-msg p a span.yiv6651844140yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv6651844140 .yiv6651844140green {color:#628c2a;}#yiv6651844140 .yiv6651844140MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv6651844140 o {font-size:0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140photos div {float:left;width:72px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140reco-category {font-size:77%;}#yiv6651844140 #yiv6651844140reco-desc {font-size:77%;}#yiv6651844140 .yiv6651844140replbq {margin:4px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mlmsg select, #yiv6651844140 input, #yiv6651844140 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mlmsg pre, #yiv6651844140 code {font:115% monospace;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-mlmsg #yiv6651844140logo {padding-bottom:10px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-msg p#yiv6651844140attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-reco #yiv6651844140reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-sponsor #yiv6651844140ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-sponsor #yiv6651844140ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-sponsor #yiv6651844140ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv6651844140 #yiv6651844140ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv6651844140
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: