Saturday, March 7, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4143

8 Messages

Digest #4143

Messages

Fri Mar 6, 2015 8:09 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pegawai KWSP Tengking Ibu Mengandung KAW2 Depan Orang.
bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net
Aku mula la rasa macam nak memaki. Aku pantang sikit baca cerita2 macam neh. Oleh kerana aduan ini lengkap berserta tarikh kejadian dan individu yang menengking, aku harap agensi kerajaan khususnya KWSP boleh melakukan sesuatu. Kalau salah sekalipun atau tak boleh, cakap la elok2. Apa motif kau nak tengking2 orang? Macam takde akal.

Nak-nak yang ditengking tue seorang wanita. Mengandung plak tue. Tengah sarat. So boleh nampak la kan. Takan takde rasa simpati langsung. Ye tak?

Berikut aduan yang dinyatakan kepada KWSP.

Baca ;

KWSP terima aduan tersebut menerusi laman sosial. KWSP perlu peka dan respon segera terhadap aduan berkenaan. Jangan nak bekap pegawai sendiri plak. Atau tutup kes. Kita sama2 tengok apa respon KWSP selepas neh.

a.. Pak Lah · Top Commenter · SMK Parit Bunga
Sy beranggapan, sebagai pegawai yg mempunyai integriti yg sering disarankan oleh media cetak dan elektronik, sptutunya pgawai tsebut mlayan pelanggan dgn bhikmah wpun planggan tsebut tidak faham "rule' kwsp.
klu xboleh buat kerja, asyik nk marah org, kononnya hebat, bg kat org lain jwtan tu, rmai kat luar tu boleh ganti pgawai tu.

a..
Jamaludin Mohamed · Top Commenter · ITM Shah Alam.
Pegawai KWSP ni mesti Melayu. Sebab Melayu hanya berani kpd kaum sebangsa. Klau wanita mengandung tu Cina....mampus tak berani....!!!!!

Fri Mar 6, 2015 8:09 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kisah Kemalangan SEDIH… Ibu SANGGUP Menyusukan Bayinya Yang LAPAR Sebelum Hembus NAFAS TERAKHIR !!!

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Cermin hadapan habis retak berderai. Tidak ditekankan keadaan pemandunya. Tetapi saya fikir,pemandunya menemui ajal di situ juga. Mahu diceritakan, penumpang yang duduk di sebelah pemandu mengalami kecederaan yang sangat parah. Wajahnya habis berlumuran darah.

Dahinya terkopek sehingga menonjolkan tulang tengkorak. Mungkin juga akibat terhantuk pada papan pemuka kereta ditambah dengan pecahan kaca cermin hadapan.

Ajaibnya kuasa Tuhan, bayinya selamat tetapi terpelanting ke kerusi belakang. Bayi kecil yang tidak tahu apa-apa itu meraung dan menangis. Mungkin kerana kesakitan, kesedihan, terkejut dan sebagainya.

Sewaktu anggota bomba itu mengambil dan mahu menyelamatkan si kecil tadi, ibunya terketar-ketar dan menggigil sambil memberi isyarat kepada beliau.

Subhanallah, rupa-rupanya si ibu tadi mahukan bayinya bagi disusukan. Diselak bajunya dengan sedaya upaya dan disusukan si kecil itu dengan penuh rasa sayu, pilu dan kasih sayang.

Si kecil senyap di dalam dakapan ibunya. Betapa nyamannya dakapan ibu itu sehingga mampu menenangkan si kecil yang ketakutan.

Dengan kuasa dan izin Allah, ibu itu tiba-tiba tercungap-cungap mencari nafas, tanda ajalnya yang semakin hampir.

Lalu terkapailah si ibu dalam keadaan yang penuh rasa tanggungjawab dan kasih sayang itu. Ya Allah, betapa pilunya situasi itu sehingga merenggut ketenangan anggota bomba tadi.

Itu lah dia kasih sayang seorang ibu. Walau dalam keadaan bertarung nyawa dan menahan kesakitan, masih tidak melupakan tanggungjawab sebagai seorang ibu…menyusukan anak di saat-saat akhir hidup nya. Subhanallah… KREDIT SUPERPOWER83.

Fri Mar 6, 2015 8:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

RAYUAN !! Adik Muhammad Ali Perlukan Sumbangan Rakyat Malaysia

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

"Sumbangan Prihatin Rakyat Malaysia diperlukan untuk membantu kos rawatan pemindahan hati adik Muhammad Ali yang menderita penyakit Biliary Atresia.

Adik Muhammad Ali dilahirkan pada 13 Sept 2014. Beberapa bulan kemudian adik Muhammad Ali jatuh sakit dan selepas pemeriksaan, doktor mengesahkan dia mengidap penyakit hati yang dikenali sebagai Biliary Atresia.

Adik Muhammad Ali memerlukan pembedahan pemindahan hati dalam masa segera untuk mengelakkan komplikasi yang akan membawa maut.

Keluarga Adik Muhammad Ali memohon bantuan rakyat Malaysia yang prihatin untuk membantu meringankan beban kos rawatan yang dijangka berjumlah suku juta ringgit (RM250,000.00)

Luahan hati ayah kepada adik Muhammad Ali boleh dibaca di sini --> LINK

LIKE PAGE KAMI SAYANG ADIK MUHAMMAD ALI

Sepupu kepada Adik Muhammad Ali di US juga ada membuat rayuan derma di laman GoFUndMe yang setakat ini telah mengumpul lebih 240USD.

Sumbangan boleh disalurkan kepada Akaun MAYBANK

564258133513 Siti Aswa binti Abdul Ghani - OrangGombak.com

"

................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: matuse68
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Fri Mar 6, 2015 8:10 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pegawai DBKL Teranjang Dan Campak Barang Peniaga Pisang Goreng - Mesti Baca.
bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net

Aku tak boleh sabar. Memang makan maki jek. Siyes. Aku berangin jek baca luahan neh. Macam %$^&%8 la. Dorang layan peniaga macam anjing. Macam takde maruah. Tercabar emosi aku tengok muka peniaga kena tindas. Lebih tercabar emosi aku bila baca luahan yang tertera.

Baca ;

Pagi tadi saya rasa sebak sewaktu melawat peniaga goreng pisang di tahanan lokap Ipd Dang Wangi KL,inikah Hak Istimewa Orang Melayu.Turut hadir isteri beliau membuat laporan polis

" Pada 4/2/15 jam lebih kurang 1900 petang saya dan suami sedang menjalankan perniagaan di tapak menjual keropok lekor dan goreng pisang yg dilesenkan oleh DBKL di Jalan Bulan 1 berhadapan Bangunan Amoda, Bukit Bintang K.Lumpur. Seramai 30 orang pegawai DBKL telah datang di tapak perniagaan saya dan bertindak menyita barangan perniagaan saya dan mencampakkan makanan sehingga bertaburan serta menyepak meja besi sy tanpa memberikan apa-apa penjelasan. Suami saya sudah memberitahu dengan baik kepada pegawai tersebut untuk mengemas barangan perniagaan kami tapi tidak dihiraukan. Semasa suami saya cuba memasukkan generator ke dalam lori bagi mengelakkan kerosakan atau kehilangan namun tiba-tiba dua orang pegawai DBKL(gambar akan disertakan) bertindak agresif mengeluarkan kata-kata kesat dan menumbuk muka suami saya yang telah mengakibatkan pendarahan di dahi dan lebam di pipi. Seorang lagi anggota DBKL bernama Othman menyepak suami saya di bahagian kaki.

Saya cuba untuk berbincang dengan pegawai DBKL namun tidak dihiraukan sama sekali. Terdapat beberapa pegawai polis disitu namun tidak diambil apa-apa tindakan untuk meleraikan perselisihan faham tersebut. Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya meleraikan perselisihan faham tersebut. Lori saya juga telah disita berserta dengan kunci lori dan semasa saya sedang mengemas barangan saya di dalam lori untuk dibawa pulang seorang anggota DBKL wanita cuba menarik saya."

--------------

Aku tak suka apa yang DBKL buat pada peniaga di atas. Memberontak macam mana sekalipun apa hak mereka untuk memaki dengan kesat, terajang dan tumbuk muka peniaga?

Peniaga dah slow talk elok2.

Akan kemas barang perniagaan.

Apa hak DBKL untuk menyita dan mencampakkan barangan perniagaan orang?

Baaaabeyyyyyyy punya orang. Tunjuk perangai gampang depan melayu. Dekat cina tak berani plak tunjuk perangai gampang. Balik2 peniaga melayu gak kena halau. Balik2 peniaga melayu gak kena kacau. Merata 1 Malaysia melayu mesti jadi mangsa. Orang meniaga tepi jalan semua kena kacau atas macam2 alasan. Lepas tue nanti menteri2 kau semua menyetan propa hidup melayu. Tapi hidup melayu pa dia kalau kena tindas macam neh? Fak ah. Aku betul2 tak boleh tengok peniaga jalanan kena tindas macam neh. Tak kira la bangsa apa pun. Sebab aku tahu perasan dan usaha mereka yang bersusah payah kerja untuk survive kat negara neh. Mana nak tanggung anak bini lagi. Bayar rumah lagi. Kenderaan lagi. Makan minum bil air api semua tue lagi. Mana boleh DBKL buat kerja setan macam neh. DBKL neh orang ke setan ke apa sebenarnya neh? Cuba cakap terang2. Senang sikit nak panggil DBKL tue setan kalau DBKL neh sunguh2 setan berbentuk manusia.

Kbai.

Sumber.

a..
a..
Raizo Black Skull Dbkl fuck you!
a..
Cat Anieyz klo iye pon tutp la muke org tu...blur kan ke tiap org ade aip die wlau sjahat mne pon org tu ok!!!!

a..
Nani Fatah biasa la dbkl ni rujuk ke sprm br d siasat smua br ada akai n mnt bt operasi kt bukit bintang 2 rmai sgt org asi g bniaga tnp lesen n blagak nk mpus... mn2 agrnsi kerajaan tlg grkkn jentera anda...jgn tdor je...

a..
Ameer Deanz bkn nk salahkn sesape tp mmg peniaga2 melayu dlayan mcm sampah.... saye duk dipenang ni lg r cian kt org2 mlayu... yg chiness bolh plk meniaga sesuka ati... pdhal tmpt sblh mnyeblh jer tp kdai mlyu kna roboh.. klu cina siap bg jln lg... tutup jln semta2 nk bolhkn peniaga cina berniaga..start 6pm smpai 12am.. bnyk kt penang camtu terutama kt georgtown.....

a..
Ila Kamil Melayu Bersaing berniaga bagus blh menjana ekonomi negara,tp hasat dengki dbkl kpd bangsa melayu paling tk bagus,

a..
Azrul HD Tapak depan amoda ada yang berlesen ke? Klu ada lesen knp kena sita.. atau pasal ko saje tumpang niaga.. org lain byr lesen ko main parking free..

a..
Mru Kp Dbkl bngsat

a..
Kash Ariff Saman!!! Jgn Diam je..
a..
a..
Mat Top Nor Azaman bangang DBKL di bawah jajahan UMNO , menteri Tungku Nan ,simpan le bodoh itu

a..
Mohd Yusni Norihan Dbkl nk tolg melayu??..sesama melayu bkn main lg ko nk tnjuk hero.. kt pudu tu byk cina mniaga xikut undg2 xplak ko cmpk kn brg diorg mcm ko buat kt mamat ni?.. bacul pye melayu..buka la uniform tu klu btul nk tnjk hndal

a..
Chicanos Putra Saman je dbkl ne... mcm haram....

a..
Pak Tam dbkl bn punya kalau apa apa tingdakan kita terima . hidup bn

a..
Ahmad Razin Hj Yob Wahai DBKL. Lu pi angkat Warga Asing manyak niaga dlm KL..

a..
MrHermen Okuz Yg meniaga tu indon lah... Mana ad melayu bumi.. Melayu bumi mana nak.kje macam tu... Ddk rmh goyang kaki dapat brim laa

a..
Sy Roslan Sy Sohor Ko tak bagi duit

a..
Mohamad Sani Ahmad Salim DGKL manayak kuat rasuah

a..
Wan Gedabe Wan Gedabe Biar betul...ganasnya

a..
Ikhshan Mohamad Din Perkara biasa dgn pbt di msia

a..
Khairul Akmal Betol2 terok la dbkl skrg ni ... aiyoyooo ?? Ni tanah melayu laa ... biarkan dorg niage je ?? Pe laa xnk tolong melayu ... bru pkai uniform dh tunjuk hebat ... tgu la kt akhirat nnt ?? Jawab la korg nnt

a..
Aiesyah Rahman Sakit pulak hati kite nie... klu ye pun pniaga tu slh xpyhla spak trjang org tu. Tuhan bg kaki tp xpndai nk mnfaati. Tuhan bg akal tuk bfkir.. . Tuhan nk tarik jap je.huhh..

a..
Sy Roslan Sy Sohor Klu nama nya melayu....tak kiralah kerja dia apa pm ke hinga pencacai . Berani pada melayu jer...nasib aku jawa

a..
Muhamed Hafeez Sazali Duduk Banyak KELENTONG Lebih

a..
Wie Yana Saman jer......kasi bom kt fb ni...biar panas punggung dia......org cari mkn skit2....x beri kesan pun pd krajaan....pun nk buat smpai mcmtu.....

a..
Lagenda Hitam awal< kt mana,awak kt mana...:Mati um.....ni mati Melayu....slogan.....

a..
Hajah Lina Cakap macam tin kosong tak guna...bagilah aduan tu pd pentadbiran dbkl.yg takda kena mengena dgn kes ini ambil iktibar...iam sorry.

a..
Kevin Teo Hui Wei Mana gambar pegawai dbkl yg dijanjikan? Tipu punya. Cakap ada lesan.. Maybe?

a..
Amin Arif AS Boss...dbkl?spender je duit sendiri...lain smua kerajaan...

Inilah malaysia......See More

a..
Sham Aziz Xde hati perut.....

a..
Zack Ahmad Siasat dulu.jgn dgr sblah pihak je.kita org berakal

a..
Mohamad Saad Mahamud Dbkl tu kan spensis umno ..mana bolih tenguk mlayu senang?

a..
Aini Manaf Kejamnya.....pada pihak yg berkenaan mohon ambil tindakan pls pls pls..... Mari kita sama2 Bantu Mangsa kekejaman DBKL ini

a..
Bendahara Alam Warisan Penguasa berani ngan melayu ajaaaaa

a..
Hisham Hashim

a..
Ibnu Yusof pening sikit baca statement ni, kalau dilesenkan knp di sita? Mcm ade yg x kena. Apapun PDRM sila siasat kes ni.

a..
Adib Borbond sokong lah lagi beyennnnn

a..
Abu Wafiy Hendra Haizad apa ni

a..
Ydie Ydie Kluu cina yg brniaga..melutut sembah..

a..
Hendra Haizad Abu Wafiy entah la bro 😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟😟

a..
آمين الخليفة الأرض Haram jadah punya DBKL.....klau brani one by one la.....

a..
Puan Salmah Salleh Pekerja dbkl ramai pkr. Dorng sengja nk busuk kn nama krjn.kaki tngn krjn kn ramai pmbngkng ,

Fri Mar 6, 2015 8:11 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ibu tunggal, 3 anak, rumah dipotong bekalan elektrik

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

"
Baru dapat maklumat dari sahabat saya mengatakan seorang ibu tunggal di Senawang bersama 3 orang anaknya yang masih bersekolah sudah seminggu bergelap kerana bekalan elektrik dipotong tidak mampu membayar tunggakan bil.

Sementara menunggu kelulusan pihak Baitul Mal yang dipohon pada 17 Februari 2015 dengan No Rujukan Baitul Mal 2015/BAK/02-0199 , pihak kami sedang mengusahakan untuk membantu keluarga ini.

Tunggakan elektrik sebanyak RM 1133.30, belum masuk tunggakan sewa rumah 3 bulan x RM360. Ibu tunggal ini hanya bekerja kontrak dengan gaji bersih sekitar RM750.

Mereka yang ingin membantu boleh hubungi saya Hj Rozmal 012-2267406.

"
................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: rozmal
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Fri Mar 6, 2015 8:11 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kanak-Kanak Maut Ketika Cuba Caj Bateri
bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Kita Bantai

ALOR SETAR – Seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun maut dipercayai terkena renjatan elektrik ketika cuba mengecas bateri motosikal mini milik abangnya.
Dalam kejadian kira-kira pukul 5 petang Khamis, mangsa, Mohd Azmar Tahkim Asri terkena renjatan elektrik dipercayai akibat litar pitas.
Kejadian berlaku di rumahnya di Taman Putri, Pokok Sena, di sini.
Kanak-kanak malang itu dijadual untuk menerima anugerah kecemerlangan akademik bagi mata pelajaran Bahasa Arab di sekolahnya minggu depan.
Ketika kejadian, difahamkan ibu mangsa Sarinah Akob, 40 dan abangnya, 18, sedang tidur di bilik lain sebelum dikejutkan dengan jeritan mangsa.
Bagaimanapun mangsa sudah tidak sedarkan diri selepas ibu dan abangnya bergegas ke bilik lokasi kejadian.
Mangsa kemudian dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, tetapi disahkan meninggal dunia sebaik tiba.
Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Setar, Superintendan Rohana Omar mengesahkan kejadian, berkata kes berkenaan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.
- mStar Online

Read more: http://www.kitabantai.info/2015/03/kanak-kanak-maut-ketika-cuba-caj-bateri.html#ixzz3TcDsjbdy

Fri Mar 6, 2015 8:12 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tahukah Anda, Mengapa Bayi Pengemis Selalu Tertidur?

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Dekat stasiun di sebuah kota besar duduk seorang wanita dgn usia yg tak diketahui. Rambutnya kotor, kepalanya tertunduk dalam kesedihan.
Wanita itu duduk di lantai kotor dan di sampingnya terletak sebuah tas. Dalam tas itu orang melempar uang. Di tangan wanita, tidur seorang bayi berusia dua tahun. bayi itu berpakaian kotor.

Banyak orang yang lewat akan memberikan uang. Kami selalu merasa kasihan pada orang kurang beruntung. Kami siap untuk memberikan orang-orang malang itu kemeja terakhir kami, uang terakhir kami di dalam kantong tanpa ragu ragu.

Aku berjalan melewati seorang pengemis selama satu bulan . Tidak memberikan uang, karena saya tahu bahwa ini adalah geng yang dioperasikan dan uang yang dikumpulkan oleh pengemis akan diberikan kepada siapapun yang mengontrol pengemis di daerah tersebut, orang-orang yang memiliki banyak properti mewah dan mobil.

Sebulan kemudian, saya berjalan melewati pengemis, seketika saya merasa terkejut.

saya di persimpangan yang sibuk, menatap bayi, berpakaian seperti biasa yang sangat kotor. Saya menyadari bahwa itu tampak aneh, menemukan seorang anak kecil di sebuah stasiun kotor dari pagi hingga sore.

Bayinya tidur. Tidak pernah menangis atau menjerit , selalu tertidur, mengubur wajahnya di lutut seorang wanita yang disebut ibunya.

Apakah salah satu dari Anda memiliki anak-anak antara usia 1 sampai 3? Apakah Anda ingat bagaimana mereka tidak dapat tidur lebih dari 2 jam pada suatu waktu? Namun, anak-anak ini selalu tertidur. Selalu! Oleh karena itu kecurigaan saya tumbuh.

"Kenapa dia tidur sepanjang waktu?" Aku bertanya (kepada pengemis), menatap bayi.

Pengemis pura-pura tidak mendengar saya. Dia menunduk dan menyembunyikan wajahnya di kerah jaket lusuh nya. Saya mengulangi pertanyaan itu. Wanita itu mendongak , melhat saya, seakan kesal dengan pertanyaan saya.
"B*ngs*t" , bibirnya bergumam.

Di belakangku seseorang menaruh tangannya di bahuku. Aku menoleh ke belakang . Seorang pria tua itu menatapku tidak setuju: "Apa yang Anda inginkan darinya? kamu tidak melihat seberapa keras kehidupannya?." Dia mengambil beberapa koin dari sakunya dan melemparkannya ke kantong pengemis tsb.

Pengemis itu menunjukkan raut wajah wajah berterima kasih dan kesedihan pada umumnya. Orang itu melepaskan tangannya dari bahuku dan berjalan keluar dari stasiun.

Hari berikutnya aku menelepon teman. Dari teman saya, saya berhasil menemukan bahwa pengems itu adalah bisnis, meskipun terlihat spontanitas, jelas terorganisir dan diawasi oleh lingkaran organisasi kejahatan.

Anak-anak yang digunakan adalah anak hasil "menyewa" dari keluarga pecandu alkohol, atau hasil penculikan.

Saya membutuhkan jawaban atas pertanyaan - mengapa bayi tidur? Dan saya mendapatkannya. Teman saya mengatakan kepada saya dengan suara tenang, "Mereka diberikan heroin, atau vodka"

Aku tercengang . "Siapa yang diberikan heroin atau vodka?!"

Dia menjawab, " Anak itu, sehingga ia tidak berteriak. Wanita itu akan duduk sepanjang hari dengan dia, bayangkan bagaimana anak itu mungkin bosan?"

Dalam rangka untuk membuat bayi tidur sepanjang hari, ia dicekokin dengan vodka atau obat-obatan. Tentu saja, tubuh anak-anak tidak mampu mengatasi bahan2 keras tersebut. Dan anak-anak seringkali tewas. Hal yang paling mengerikan - kadang-kadang anak-anak meninggal selama "hari kerja" . seorang "ibu" harus memegang mayat anak kecil di tangannya sampai malam. Ini adalah aturan. Dan oleh orang yang lewat akan diberikan beberapa uang ke kantong pengemis, dan percaya bahwa mereka melakukan perbuatan baik. Membantu ibu tunggal.

Hari berikutnya saya sedang berjalan di dekat stasiun yang sama. Aku membawa identitas jurnalistik, dan sudah siap untuk pembicaraan serius. sayangnya pembicaraan tidak be rhasil. Namun, terjadi hal ini:

Seorang wanita sedang duduk di lantai dan di tangannya seorang anak kecil. Aku bertanya pertanyaan tentang akte kelairan anak, dan yang paling penting, di mana anak kecil kemarin yang ia diabaikan.

Kelakuan saya diprotes oleh orang yang lewat. Saya diberitahu bahwa saya sudah gila karena berteriak pada pengemis miskin dengan seorang anak. Pada akhirnya, saya dikawal keluar dari stasiun dalam kehinaan. Satu hal yang tersisa adalah untuk memanggil polisi. Ketika polisi tiba, pengemis dengan bayi menghilang .

Bila Anda melihat seorang wanita dengan seorang anak, mengemis, berpikir sebelum Anda menyumbangkan. Pikirkan tentang hal itu, jika bukan karena ratusan ribu pemberi sedekah, bisnis seperti ini sudah mati. Bisnis akan mati dan bukan anak-anak. Jangan melihat anak yang sedang tidur dengan kasih sayang. Lihat horor. Karena Anda membaca artikel ini , Anda tahu sekarang mengapa anak tersebut tidur di tangan pengemis.

Silakan berbagi ini. Dan ketika Anda memutuskan lagi untuk menyumbang ke pengemis, ingat bahwa amal yang anda lakukan bisa jadi kematian bagi anak kecil lainnya. (*)

Fri Mar 6, 2015 8:12 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Mayat lelaki rentung dipercayai anak Tan Sri

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Mayat seorang lelaki dipercayai anak kepada bekas penasihat bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir ditemui rentung dalam sebuah kereta jenis Myvi di Bukit Damansara, hari ini.

Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Muhammad Azlee Abdullah berkata, pegawainya dimaklumkan mengenai penemuan itu kira-kira jam 10.35 pagi oleh pengawal keselamatan di kawasan berkenaan.

"Mayat itu ditemui, selepas anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat memadamkan kebakaran dan keadaan mayat rentung sepenuhnya.

"Kami mengesan pemilik kenderaan berkenaan, berdasarkan nombor casis pada kenderaan itu, di mana ia milik seorang lelaki yang tinggal di Jalan Setiakasih.

"Apabila kami menemui pemilik kenderaan itu, kami dapati dia adalah bekas penasihat kepada Tun Mahathir yang bergelar Tan Sri," katanya.

Menurut Muhammad Azlee, Tan Sri itu memberitahu polis, kereta berkenaan dipandu anak lelakinya berumur 40-an yang menghidap penyakit Alzheimer.

Polis masih lagi menyiasat punca kebakaran itu.

Buat masa ini, polis mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut dan masih menunggu keputusan bedah siasat.

"Pasukan forensik tidak menemui apa-apa tanda mencurigakan di lokasi kejadian.

"Bagaimanapun, mayat mangsa telah dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk dibedah siasat dan identitinya akan disahkan.

"Kami tidak menolak kemungkinan, kes ini adalah pembunuhan, namun ia hanya dapat disahkan, selepas laporan bedah siasat diterima dan berdasarkan penemuan bukti di lokasi kejadian, setakat ini, ia dikklasifikasikan sebagai mati mengejut," katanya kepada The Rakyat Post.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: