Wednesday, March 4, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4140[4 Attachments]

5 Messages

Digest #4140

Messages

Tue Mar 3, 2015 7:08 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Terpotong kepala isteri sendiri ketika aksi silap mata + VIDEO
telokbakong.blogspot
penburukonline.blogspot

Ngeri memang ngeri beb .. tak dapat den nak kata apa lagi ...

Kisah ngeri ini berlaku melibatkan seorang ahli silap mata amatur dengan pembantunya a.k.a isterinya sendiri, yang sedang heboh diperkatakan di laman-laman sosial.

Satu kesilapan tragis telah berlaku ketika persembahan pertunjukan silap matanya, yang telah mengakibatkan isterinya maut serta-merta di tangannya sendiri di atas pentas di hadapan penonton.

Persembahan silap mata yang menyajikan teknik potong-memotong badan memang sangat biasa dan popular dikalangan pengamal pertunjukan silap mata.

Bagaimanapun, siapa sangka ahli silap mata amatur terbabit boleh betul-betul terpotong kepala pembantunya a.k.a isteri beliau sendiri menggunakan mesin gergaji berantai.

Lebih menyedihkan lagi, pasangan berkenaan baru sahaja mendirikan rumah tangga selama kira-kira tiga bulan sebelum kejadian.

Video kejadian itu yang dimuat naik di laman Youtube semakin popular dan telah ditonton kira-kira 128,782 orang setakat jam 12 tengahari tadi.

Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Tue Mar 3, 2015 7:08 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

KLIA Diceroboh Drone Yang Boleh Bahayakan Pesawat
bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

Seorang pengguna Facebook bernama Edward Chew memuat naik empat gambar milik seorang pengguna Instagram dan menyatakan kebimbangan beliau akan tindakan lelaki itu yang didakwa boleh mengakibatkan kejadian yang tidak diingini berlaku.

Berdasarkan gambar-gambar yang dimuat naik oleh Edward, lelaki yang bernama Yeng Nasir telah menerbangkan Drone yang baru dimilikinya 15 minggu yang lalu di kawasan Lapangan Terbangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bagi merakam beberapa pesawat mendarat di landasan berkenaan.

Bagaimanapun, berdasarkan gambar yang dimuat naik itu, kami mendapati Yeng Nasir memberikan penjelasan berikut sebelum menerbangkan drone di kawasan KLIA itu:

"Jauh tu. Kira distance before fly. Use GPS Mode," kata Yeng Nasir menjawab persoalan rakannya di Instagram sama ada tindakannya itu berbahaya ataupun tidak.

Namun, perkara yang ditimbulkan oleh Edward mempunyai asas yang kukuh. Adalah lebih baik para pemilik Drone tidak menyalahgunakan Drone di tempat-tempat larangan khususnya di kawasan KLIA atau mana-mana lapangan terbang.

Tindakan seperti ini sangat membahayakan pesawat-pesawat yang membawa ratusan penumpang yang datang dari luar mahupun dalam negara. Bayangkan jika berlakunya sesuatu yang tidak diingini, sekali lagi Malaysia akan menjadi perhatian dunia di atas tindakan yang tidak bijak dari para penggemar Drone yang menyalahgunakan 'gadget' ini ditempat larangan.

Difahamkan, beberapa buah negara seperti Singapura, Thailand dan beberapa buah negara yang lain telah mengharamkan penggunaan Drone di negara mereka atas alasan berlakunya 'pencerobohan' yang tidak sepatutnya.

http://www.thehypemedia.com/2015/03/lelaki-terbangkan-drone-ancam.html

Tue Mar 3, 2015 7:09 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kenderaan 4x4 kuat bukan untuk dipandu laju

bloglist-malaysia.blogspot.
pendapatanda.com

Kecenderungan para peminat kenderaan di negara kita untuk memiliki dan memandu kereta pacuan 4 roda atau 4x4 memang ketara sekarang.

Antara artikel yang mendapat sambutan ramai sejak mula ia disiarkan sampai sekarang di blog ini adalah artikel berkenaan kenderaan 4x4.

Saya mula berminat nak tulis berkenaan kenderaan pacuan 4 roda atau 4x4 ini apabila terfikir nak beli sebuah bagi kegunaan sendiri.

Itupun bukannya nak dapatkan kenderaan 4x4 untuk tujuan berlumba atau seumpamanya, Sebaliknya sebagai persediaan untuk melanjutkan lagi aktiviti lasak dalam hutan setelah dah beberapa kali berpengalaman masuk berehat dalam hutan sejak beberapa tahu kebelakangan ini.

Bermula dari situ, saya terus membuat sedikit pencarian dan juga perbandingan antara beberapa jenis kenderaan 4x4 yang popular di Malaysia. Kenderaan 4x4 yang banyak ada di jalanraya negara kita sekarang ini adalah seperti Toyota Hilux, Ford Ranger, Triton, Dmax, Nissan Frontier, Nissan Navara.

Jangan pilih kenderaan 4x4 untuk kelajuan

Kalau diikutkan dari segi jumlah, sudah tentu kenderaan 4x4 Toyota Hilux paling banyak jumlahnya di seluruh Malaysia. Dan sekarang nampaknya kenderaan 4x4 Ford Ranger sedang menambahkan bilangan mereka terutamanya di Semenanjung Malaysia

Rata-rata dalam komen yang ada di artikel lalu berkenaan perbandingan kenderaan 4x4, agak cenderung pada perbandingan kelajuan. Hanya sebilangan pengomen saja yang sering memberikan nasihat dan ingatan bahawa kenderaan 4x4 bukanlah untuk dibandingkan siapa yang lebih laju di jalanraya.

Memang rata-rata kenderaan 4x4 sekarang amat kuat dan boleh dipecut macam kereta lumba. Tapi ramai yang masih tak faham bahawa itu bukan tujuan utama menjadikan kenderaan 4x4 kuat dan bertenaga. Dan saya memang faham sangat dengan perkara tersebut.

Kalau nakkan laju baik saya pilih kenderaan lain seperti BMW, Ferrarri atau seumpamanya, tapi tak ada faedahnya sebab berdasarkan undang-undang jalanraya di Malaysia, paling kuat anda boleh pecut hanyalah setakat 120 km/sejam. Jadi tak berbaloi langsung untuk dapatkan kenderaan laju.

Sebab itu saya suka kenderaan 4x4 yang dipandu seperti anda sedang memandu sebuah lori yang mantap. Lori yang hebat dan mantap akan kelihatan amat macho jika anda memandu dengan tenang sedang-sedang saja kelajuannya. Jadi bagi saya memandu kenderaan 4x4 secara tenang dan berhemah adalah lambang lelaki macho dan berdisiplin tinggi.

Kalau tidak, beginilah jadinya pada mereka yang nak bawa laju macam kereta lumba sedangkan yang dipandu adalah kenderaan 4x4. Sila baca berita di bawah dan ambil iktibar:

Kenderaan 4x4 terlibat dalam kemalangan maut

Air mata pilu ayah oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor dan Khairul Najib Asarulah Khan

Seremban: Suasana pilu menyelubungi lokasi kemalangan apabila bapa kepada seorang murid perempuan tahun satu Sekolah Global Matrix (MGS), Bandar Sri Sendayan, dekat sini, menangis teresak-esak melihat jasad anaknya yang maut dalam kemalangan di Jalan Sendayan-Seremban, berhampiran Taman Mantau Indah, di sini, semalam.

Mangsa, K Thivashini, 7, maut akibat tersepit di tempat duduk hadapan van sekolah yang dinaiki bersama tujuh rakan lain selepas dirempuh kenderaan pacuan empat roda Mitsubishi Triton.

Bapanya R Kubanderan, 40-an, hanya mampu menangis sebaik membuka kain putih menutupi mayat anaknya sebelum ditenangkan pasukan bomba yang terbabit operasi menyelamat.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, van berkenaan dalam perjalanan dari Sendayan ke Seremban selepas mengambil kanak-kanak di sekolah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Seremban Asisten Komisioner Muhammad Zaki Harun berkata, setibanya di lokasi kejadian, pacuan empat roda dipandu remaja lelaki berusia 18 tahun dari arah bertentangan hilang kawalan sebelum berpusing beberapa kali.

Menurutnya, kenderaan itu melanggar tiang elektrik sebelum merempuh van sekolah dipandu lelaki berusia 33 tahun.

"Akibat rempuhan itu, Thivashini maut di lokasi kejadian manakala pemandu van patah kedua-dua kaki. "Tujuh lagi murid berusia antara 4 dan 16 tahun cedera ringan dan mereka dikeluarkan orang awam yang melalui lokasi kejadian," katanya ketika dihubungi semalam.

Katanya, pemandu pacuan empat roda Brandon Lim Lok Wei turut parah manakala dua penumpangnya berusia 19 dan 28 tahun cedera ringan.

"Sepuluh mangsa yang cedera dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) di sini, manakala dua lagi murid dibawa ke Hospital Columbia dan Hospital Pakar Seremban (KPJ)," katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan MGS Datuk Lee Tian Hock yang ditemui di HTJ berkata, pihaknya bersedih dengan kejadian itu dan menerima maklumat mengenai kemalangan itu jam 4.05 petang.

Beliau berkata, van sekolah dinaiki murid disewa ibu bapa dan mereka dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di sekitar daerah ini sebaik tamat waktu persekolahan.

"Pihak kami akan membantu menguruskan mangsa kemalangan itu," katanya.

Jangan pandu kenderaan 4x4 laju-laju

Oleh itu saya seru kepada semua peminat 4x4 diluar sana agar bawa kenderaan anda secara macho, tenang dan berdisiplin. Bawalah macam anda bawa lori besar dan nikmati keselesaan pemanduan kenderaan 4x4 anda itu.

Jika anda ada pengalaman berkenaan kenderaan 4x4 ini atau ada maklumat atau ilmu bagaimana nak memandu kenderaan 4x4 secara betul, boleh kongsikan di ruang komen di bawah ini. Terima kasih!

Tue Mar 3, 2015 6:44 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Seorang supervisor di tempat saya bekerja telah dilanggar dari belakang
oleh sebuah 4x4.
Akibatnya, dia dan suami meninggal dunia akibat kemalangan tu. Driver 4x4
tu cedera ringan je.
5 orang anaknya jadi yatim piatu.
-------
Maaf cakap la ye, ada sesetengah driver Malaysia ni memang drive macam org
kena rasuk.
Saya tak tuju pada driver 4x4 (sebab sendiri pun drive 4x4) tapi pada semua
driver gile.
Nak bawak laju tu bukan tak boleh tapi biarlah bertempat.

2015-03-03 23:08 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> *Kenderaan 4x4 kuat bukan untuk dipandu laju *
>
> bloglist-malaysia.blogspot.
> pendapatanda.com
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-l1fpj3wb8BE/VPPeDD5CX2I/AAAAAAAAVlw/V2Ys_4Ae7wo/s1600/1907568_10152697523326762_3388813846144433504_n.jpg>
> Kecenderungan para peminat kenderaan di negara kita untuk memiliki dan
> memandu kereta pacuan 4 roda atau 4x4 memang ketara sekarang.
>
> Antara artikel yang mendapat sambutan ramai sejak mula ia disiarkan sampai
> sekarang di blog ini adalah artikel berkenaan kenderaan 4x4.
>
> Saya mula berminat nak tulis berkenaan kenderaan pacuan 4 roda atau 4x4
> ini apabila terfikir nak beli sebuah bagi kegunaan sendiri.
>
> Itupun bukannya nak dapatkan kenderaan 4x4 untuk tujuan berlumba atau
> seumpamanya, Sebaliknya sebagai persediaan untuk melanjutkan lagi aktiviti
> lasak dalam hutan setelah dah beberapa kali berpengalaman masuk berehat
> dalam hutan sejak beberapa tahu kebelakangan ini.
>
> Bermula dari situ, saya terus membuat sedikit pencarian dan juga
> perbandingan antara beberapa jenis kenderaan 4x4 yang popular di Malaysia.
> Kenderaan 4x4 yang banyak ada di jalanraya negara kita sekarang ini adalah
> seperti Toyota Hilux, Ford Ranger, Triton, Dmax, Nissan Frontier, Nissan
> Navara.
>
> *Jangan pilih kenderaan 4x4 untuk kelajuan*
> Kalau diikutkan dari segi jumlah, sudah tentu kenderaan 4x4 Toyota Hilux
> paling banyak jumlahnya di seluruh Malaysia. Dan sekarang nampaknya
> kenderaan 4x4 Ford Ranger sedang menambahkan bilangan mereka terutamanya di
> Semenanjung Malaysia
>
> Rata-rata dalam komen yang ada di artikel lalu berkenaan perbandingan
> kenderaan 4x4, agak cenderung pada perbandingan kelajuan. Hanya sebilangan
> pengomen saja yang sering memberikan nasihat dan ingatan bahawa kenderaan
> 4x4 bukanlah untuk dibandingkan siapa yang lebih laju di jalanraya.
>
> Memang rata-rata kenderaan 4x4 sekarang amat kuat dan boleh dipecut macam
> kereta lumba. Tapi ramai yang masih tak faham bahawa itu bukan tujuan utama
> menjadikan kenderaan 4x4 kuat dan bertenaga. Dan saya memang faham sangat
> dengan perkara tersebut.
>
> Kalau nakkan laju baik saya pilih kenderaan lain seperti BMW, Ferrarri
> atau seumpamanya, tapi tak ada faedahnya sebab berdasarkan undang-undang
> jalanraya di Malaysia, paling kuat anda boleh pecut hanyalah setakat 120
> km/sejam. Jadi tak berbaloi langsung untuk dapatkan kenderaan laju.
>
> Sebab itu saya suka kenderaan 4x4 yang dipandu seperti anda sedang memandu
> sebuah lori yang mantap. Lori yang hebat dan mantap akan kelihatan amat
> macho jika anda memandu dengan tenang sedang-sedang saja kelajuannya. Jadi
> bagi saya memandu kenderaan 4x4 secara tenang dan berhemah adalah lambang
> lelaki macho dan berdisiplin tinggi.
>
> Kalau tidak, beginilah jadinya pada mereka yang nak bawa laju macam kereta
> lumba sedangkan yang dipandu adalah kenderaan 4x4. Sila baca berita di
> bawah dan ambil iktibar:
>
> *Kenderaan 4x4 terlibat dalam kemalangan maut*
> Air mata pilu ayah oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor dan Khairul Najib
> Asarulah Khan
>
> *Seremban:* Suasana pilu menyelubungi lokasi kemalangan apabila bapa
> kepada seorang murid perempuan tahun satu Sekolah Global Matrix (MGS),
> Bandar Sri Sendayan, dekat sini, menangis teresak-esak melihat jasad
> anaknya yang maut dalam kemalangan di Jalan Sendayan-Seremban, berhampiran
> Taman Mantau Indah, di sini, semalam.
>
> Mangsa, K Thivashini, 7, maut akibat tersepit di tempat duduk hadapan van
> sekolah yang dinaiki bersama tujuh rakan lain selepas dirempuh kenderaan
> pacuan empat roda Mitsubishi Triton.
>
> Bapanya R Kubanderan, 40-an, hanya mampu menangis sebaik membuka kain
> putih menutupi mayat anaknya sebelum ditenangkan pasukan bomba yang
> terbabit operasi menyelamat.
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-WVZBqHmccWk/VPPi8sZkVzI/AAAAAAAAVmA/F3ialSCepvQ/s1600/10407798_10152697523321762_9196288913321305661_n.jpg>
>
> Dalam kejadian jam 4 petang itu, van berkenaan dalam perjalanan dari
> Sendayan ke Seremban selepas mengambil kanak-kanak di sekolah berkenaan.
>
> Ketua Polis Daerah Seremban Asisten Komisioner Muhammad Zaki Harun
> berkata, setibanya di lokasi kejadian, pacuan empat roda dipandu remaja
> lelaki berusia 18 tahun dari arah bertentangan hilang kawalan sebelum
> berpusing beberapa kali.
>
> Menurutnya, kenderaan itu melanggar tiang elektrik sebelum merempuh van
> sekolah dipandu lelaki berusia 33 tahun.
>
> "Akibat rempuhan itu, Thivashini maut di lokasi kejadian manakala pemandu
> van patah kedua-dua kaki. "Tujuh lagi murid berusia antara 4 dan 16 tahun
> cedera ringan dan mereka dikeluarkan orang awam yang melalui lokasi
> kejadian," katanya ketika dihubungi semalam.
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-7ZnaExBry_c/VPPjItDSJzI/AAAAAAAAVmI/JNQA8Il8lIQ/s1600/10341875_10152697523331762_17819469078046150_n.jpg>
> Katanya, pemandu pacuan empat roda Brandon Lim Lok Wei turut parah
> manakala dua penumpangnya berusia 19 dan 28 tahun cedera ringan.
>
> "Sepuluh mangsa yang cedera dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) di
> sini, manakala dua lagi murid dibawa ke Hospital Columbia dan Hospital
> Pakar Seremban (KPJ)," katanya.
>
> Sementara itu, Pengarah Urusan MGS Datuk Lee Tian Hock yang ditemui di HTJ
> berkata, pihaknya bersedih dengan kejadian itu dan menerima maklumat
> mengenai kemalangan itu jam 4.05 petang.
>
> Beliau berkata, van sekolah dinaiki murid disewa ibu bapa dan mereka dalam
> perjalanan pulang ke rumah masing-masing di sekitar daerah ini sebaik tamat
> waktu persekolahan.
>
> "Pihak kami akan membantu menguruskan mangsa kemalangan itu," katanya.
> *Jangan pandu kenderaan 4x4 laju-laju*
> Oleh itu saya seru kepada semua peminat 4x4 diluar sana agar bawa
> kenderaan anda secara macho, tenang dan berdisiplin. Bawalah macam anda
> bawa lori besar dan nikmati keselesaan pemanduan kenderaan 4x4 anda itu.
>
> Jika anda ada pengalaman berkenaan kenderaan 4x4 ini atau ada maklumat
> atau ilmu bagaimana nak memandu kenderaan 4x4 secara betul, boleh kongsikan
> di ruang komen di bawah ini. Terima kasih!
>
>
>

Tue Mar 3, 2015 6:57 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Pengedar /kilang 4x4 kena buat iklanmacamana  beza drive 4x4 atas jalan biasa,,dan beza drive 4x4 dalam hutan..jadikan sebagai khidmat masyarakat...ni iklan tunjuk 4x4 macam superman...

On Wednesday, March 4, 2015 10:44 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Seorang supervisor di tempat saya bekerja telah dilanggar dari belakang oleh sebuah 4x4.Akibatnya, dia dan suami meninggal dunia akibat kemalangan tu. Driver 4x4 tu cedera ringan je.5 orang anaknya jadi yatim piatu. -------Maaf cakap la ye, ada sesetengah driver Malaysia ni memang drive macam org kena rasuk.Saya tak tuju pada driver 4x4 (sebab sendiri pun drive 4x4) tapi pada semua driver gile. Nak bawak laju tu bukan tak boleh tapi biarlah bertempat. 

2015-03-03 23:08 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  Kenderaan 4x4 kuat bukan untuk dipandu laju  bloglist-malaysia.blogspot.pendapatanda.com Kecenderungan para peminat kenderaan di negara kita untuk memiliki dan memandu kereta pacuan 4 roda atau 4x4 memang ketara sekarang.

Antara artikel yang mendapat sambutan ramai sejak mula ia disiarkan sampai sekarang di blog ini adalah artikel berkenaan kenderaan 4x4.

Saya mula berminat nak tulis berkenaan kenderaan pacuan 4 roda atau 4x4 ini apabila terfikir nak beli sebuah bagi kegunaan sendiri.

Itupun bukannya nak dapatkan kenderaan 4x4 untuk tujuan berlumba atau seumpamanya, Sebaliknya sebagai persediaan untuk melanjutkan lagi aktiviti lasak dalam hutan setelah dah beberapa kali berpengalaman masuk berehat dalam hutan sejak beberapa tahu kebelakangan ini.

Bermula dari situ, saya terus membuat sedikit pencarian dan juga perbandingan antara beberapa jenis kenderaan 4x4 yang popular di Malaysia. Kenderaan 4x4 yang banyak ada di jalanraya negara kita sekarang ini adalah seperti Toyota Hilux, Ford Ranger, Triton, Dmax, Nissan Frontier, Nissan Navara.

Jangan pilih kenderaan 4x4 untuk kelajuan

Kalau diikutkan dari segi jumlah, sudah tentu kenderaan 4x4 Toyota Hilux paling banyak jumlahnya di seluruh Malaysia. Dan sekarang nampaknya kenderaan 4x4 Ford Ranger sedang menambahkan bilangan mereka terutamanya di Semenanjung Malaysia

Rata-rata dalam komen yang ada di artikel lalu berkenaan perbandingan kenderaan 4x4, agak cenderung pada perbandingan kelajuan. Hanya sebilangan pengomen saja yang sering memberikan nasihat dan ingatan bahawa kenderaan 4x4 bukanlah untuk dibandingkan siapa yang lebih laju di jalanraya.

Memang rata-rata kenderaan 4x4 sekarang amat kuat dan boleh dipecut macam kereta lumba. Tapi ramai yang masih tak faham bahawa itu bukan tujuan utama menjadikan kenderaan 4x4 kuat dan bertenaga. Dan saya memang faham sangat dengan perkara tersebut.

Kalau nakkan laju baik saya pilih kenderaan lain seperti BMW, Ferrarri atau seumpamanya, tapi tak ada faedahnya sebab berdasarkan undang-undang jalanraya di Malaysia, paling kuat anda boleh pecut hanyalah setakat 120 km/sejam. Jadi tak berbaloi langsung untuk dapatkan kenderaan laju.

Sebab itu saya suka kenderaan 4x4 yang dipandu seperti anda sedang memandu sebuah lori yang mantap. Lori yang hebat dan mantap akan kelihatan amat macho jika anda memandu dengan tenang sedang-sedang saja kelajuannya. Jadi bagi saya memandu kenderaan 4x4 secara tenang dan berhemah adalah lambang lelaki macho dan berdisiplin tinggi.

Kalau tidak, beginilah jadinya pada mereka yang nak bawa laju macam kereta lumba sedangkan yang dipandu adalah kenderaan 4x4. Sila baca berita di bawah dan ambil iktibar:

Kenderaan 4x4 terlibat dalam kemalangan maut

Air mata pilu ayah oleh Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor dan Khairul Najib Asarulah Khan

Seremban: Suasana pilu menyelubungi lokasi kemalangan apabila bapa kepada seorang murid perempuan tahun satu Sekolah Global Matrix (MGS), Bandar Sri Sendayan, dekat sini, menangis teresak-esak melihat jasad anaknya yang maut dalam kemalangan di Jalan Sendayan-Seremban, berhampiran Taman Mantau Indah, di sini, semalam.

Mangsa, K Thivashini, 7, maut akibat tersepit di tempat duduk hadapan van sekolah yang dinaiki bersama tujuh rakan lain selepas dirempuh kenderaan pacuan empat roda Mitsubishi Triton.

Bapanya R Kubanderan, 40-an, hanya mampu menangis sebaik membuka kain putih menutupi mayat anaknya sebelum ditenangkan pasukan bomba yang terbabit operasi menyelamat.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, van berkenaan dalam perjalanan dari Sendayan ke Seremban selepas mengambil kanak-kanak di sekolah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Seremban Asisten Komisioner Muhammad Zaki Harun berkata, setibanya di lokasi kejadian, pacuan empat roda dipandu remaja lelaki berusia 18 tahun dari arah bertentangan hilang kawalan sebelum berpusing beberapa kali.

Menurutnya, kenderaan itu melanggar tiang elektrik sebelum merempuh van sekolah dipandu lelaki berusia 33 tahun.

"Akibat rempuhan itu, Thivashini maut di lokasi kejadian manakala pemandu van patah kedua-dua kaki. "Tujuh lagi murid berusia antara 4 dan 16 tahun cedera ringan dan mereka dikeluarkan orang awam yang melalui lokasi kejadian," katanya ketika dihubungi semalam.

Katanya, pemandu pacuan empat roda Brandon Lim Lok Wei turut parah manakala dua penumpangnya berusia 19 dan 28 tahun cedera ringan.

"Sepuluh mangsa yang cedera dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) di sini, manakala dua lagi murid dibawa ke Hospital Columbia dan Hospital Pakar Seremban (KPJ)," katanya.

Sementara itu, Pengarah Urusan MGS Datuk Lee Tian Hock yang ditemui di HTJ berkata, pihaknya bersedih dengan kejadian itu dan menerima maklumat mengenai kemalangan itu jam 4.05 petang. 

Beliau berkata, van sekolah dinaiki murid disewa ibu bapa dan mereka dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di sekitar daerah ini sebaik tamat waktu persekolahan.

"Pihak kami akan membantu menguruskan mangsa kemalangan itu," katanya.

Jangan pandu kenderaan 4x4 laju-laju

Oleh itu saya seru kepada semua peminat 4x4 diluar sana agar bawa kenderaan anda secara macho, tenang dan berdisiplin. Bawalah macam anda bawa lori besar dan nikmati keselesaan pemanduan kenderaan 4x4 anda itu.

Jika anda ada pengalaman berkenaan kenderaan 4x4 ini atau ada maklumat atau ilmu bagaimana nak memandu kenderaan 4x4 secara betul, boleh kongsikan di ruang komen di bawah ini. Terima kasih!

#yiv8885378850 #yiv8885378850 -- #yiv8885378850ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mkp #yiv8885378850hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mkp #yiv8885378850ads {margin-bottom:10px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mkp .yiv8885378850ad {padding:0 0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mkp .yiv8885378850ad p {margin:0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mkp .yiv8885378850ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-sponsor #yiv8885378850ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-sponsor #yiv8885378850ygrp-lc #yiv8885378850hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-sponsor #yiv8885378850ygrp-lc .yiv8885378850ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850activity span {font-weight:700;}#yiv8885378850 #yiv8885378850activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8885378850 #yiv8885378850activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8885378850 #yiv8885378850activity span span {color:#ff7900;}#yiv8885378850 #yiv8885378850activity span .yiv8885378850underline {text-decoration:underline;}#yiv8885378850 .yiv8885378850attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8885378850 .yiv8885378850attach div a {text-decoration:none;}#yiv8885378850 .yiv8885378850attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8885378850 .yiv8885378850attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8885378850 .yiv8885378850attach label a {text-decoration:none;}#yiv8885378850 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8885378850 .yiv8885378850bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8885378850 .yiv8885378850bold a {text-decoration:none;}#yiv8885378850 dd.yiv8885378850last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8885378850 dd.yiv8885378850last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8885378850 dd.yiv8885378850last p span.yiv8885378850yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8885378850 div.yiv8885378850attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8885378850 div.yiv8885378850attach-table {width:400px;}#yiv8885378850 div.yiv8885378850file-title a, #yiv8885378850 div.yiv8885378850file-title a:active, #yiv8885378850 div.yiv8885378850file-title a:hover, #yiv8885378850 div.yiv8885378850file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8885378850 div.yiv8885378850photo-title a, #yiv8885378850 div.yiv8885378850photo-title a:active, #yiv8885378850 div.yiv8885378850photo-title a:hover, #yiv8885378850 div.yiv8885378850photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8885378850 div#yiv8885378850ygrp-mlmsg #yiv8885378850ygrp-msg p a span.yiv8885378850yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8885378850 .yiv8885378850green {color:#628c2a;}#yiv8885378850 .yiv8885378850MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8885378850 o {font-size:0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850photos div {float:left;width:72px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850reco-category {font-size:77%;}#yiv8885378850 #yiv8885378850reco-desc {font-size:77%;}#yiv8885378850 .yiv8885378850replbq {margin:4px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mlmsg select, #yiv8885378850 input, #yiv8885378850 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mlmsg pre, #yiv8885378850 code {font:115% monospace;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-mlmsg #yiv8885378850logo {padding-bottom:10px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-msg p#yiv8885378850attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-reco #yiv8885378850reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-sponsor #yiv8885378850ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-sponsor #yiv8885378850ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-sponsor #yiv8885378850ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8885378850 #yiv8885378850ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8885378850

Attachment(s) from bashah
3 of 3 Photo(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: