Monday, August 10, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4263

10 Messages

Digest #4263
4
Fw: RM150,000 Berterbangan di Lebuhraya by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Sun Aug 9, 2015 8:12 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Lelaki Ini Dedah Mengapa Penemuan Cebisan MH370 Di Pulau Reunion TIDAK LOGIK

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Beberapa hari yang lalu kita dikejutkan dengan berita yang amat berat untuk diterima, lagi-lagi bagi keluarga mangsa yang hilang bersama pesawat MH370. Berita itu sendiri telah disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib bahawa cebisan yang dijumpai di Pulau Reunion itu adalah kepunyaan MH370.

Dengan berita itu, segala misteri dan tanda tanya sudah pun terjawab.. Namun ada sesetengah pihak yang musykil dengan pengesahan perjumpaan cebisan di pulau yang terletak di Perancis tu. Terbaru, individu ini mengemas kini status di Facebook dan menyatakan kenapa cebisan yang dikatakan milik MH370 itu sama sekali tak masuk akal.

"Ini pendapat saya.."

"Ini padahnya bila buat skrip tu tak tahu selok belok aviation.."

"Kami tahu anda berbohong"- Isteri Pramugara yang hilang bersama MH370

Isteri kepada pramugara yang hilang bersama pesawat MH370 itu juga berstuju dengan statement yang dikeluarkan Mohd Roshdi Hassan. Kami nak komen panjang lebar pun tak boleh sebab kami memang tak tahu selok belok atau pengetahuan tentang course penerbangan ni. Moga-moga kebenaran akan muncul satu hari nanti!

Terkini #MH370 : Serpihan Sayap Sah Milik MH370 - PM

siakapkeli.my

Foto : Reuters / Harris

Kuala Lumpur, 6 Ogos - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak mengesahkan 'flaperon' pesawat yang dijumpai di Reunion adalah milik pesawat penerbangan MAS MH370.

Najib membuat pengesahan itu dalam satu sidang media di Pusat Dagangan Antarabangsa (PWTC) yang diadakan sekitar jam 2 pagi hari ini.

Sidang media mengumumkan perkara yang sama turut diadakan di Perancis; negara yang bertanggungjawab menganalisis serpihan itu; secara serentak dengan Malaysia.

Dalam pada itu, MAS juga turut mengeluarkan kenyataan media serentak dengan pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri.

Dalam kenyataan tersebut, MAS memberitahu pengesahan mengenai serpihan 'flaperon' itu disahkan oleh pihak berkuasa Perancis, Biro d'Enquêtes et d'Analisis pour la Sécurité de I'AviationCivile (BEA), kumpulan penyiasatan Malaysia, wakil teknikal dari PRC dan Biro Keselamatan Pengangkutan Australia. - Siakapkeli.my

SergePakar Tentukan Flaperon dari MH370 Mackowiak Dedah Bagaimana
siakapkeli.my

Awal pagi tadi, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak mengesahkan flaperon pesawat yang dijumpai di Reunion adalah milik pesawat MH370 yang hilang pada Mac tahun lepas.

Dalam masa yang sama, Timbalan Pendakwaraya Perancis, Serge Mackowiak turut mengadakan sidang media berkenaan perkara di Perancis.

Dalam kenyataan terbabut Serge Mackowiak menjelaskan apa yang telah diketahui oleh pasukan penyiasat yang terdiri daripada pakar dari Perancis, Malaysia, Australia dan Amerika tentang flaperon terbabit.

Menurut Serge Mackowiak, wakil dari Boeing telah mengesahkan serpihan tersebut datang dari Boeing 777 berdasarkan saiz, warna, struktur sendi dan karakter teknikal yang lain. Tambahnya lagi, dokumen teknikal yang diberi oleh MAS membolehkan pakar mengenalpasti persamaan antara serpihan tersebut dan flaperon MH370.

Seorang individu yang terlibat dalam penyiasatan terbabit bagaimanapun berkata, pakar dari Boeing dan Lembaga Keselamatan Pengangkutan Negara Amerika masih lagi tidak berpuas hati dan akan menjalan siasatan lanjut ke atas flaperon terbabit. Ini berikutan terdapat modifikasi kepada bahagian flaperon itu yang tidak sepadan dengan apa yang mereka jangka berdasarkan rekod penyelenggaraan syarikat penerbangan terbabit.

Bagaimanapun, pegawai-pegawai Perancis dan Malaysia tidak berkongsi keraguan terbabit disebabkan hanya terdapat satu Boeing 777 yang hilang di dunia.

Tambah individu terbabit, yang tidak mahu namanya dipaparkan berikutan perkara ini tidak boleh dibincangkan secara terbuka, tiada nombor identifikasi unik membuatkan proses pengecaman objek tersebut menjadi lebih rumit. Individu itu turut berkata setakat ini tiada kesan atau bukti kerosakan fizikal yang mungkin boleh menjawab apa sebenarnya terjadi kepada pesawat tersebut. - Siakapkeli.my

Sumber : The New York Times

MH370: Pelancong Dakwa Jumpa Serpihan Pesawat Seperti Tingkap
siakapkeli.my

Dengan penemuan pelbagai objek dan flaperon yang dikaitkan dengan kehilangan MH370 dia Pulau Reunion adakah akan berjaya menjawab misteri kehilangan pesawat milik Malaysia Airlines yang hilang lebih setahun lalu.

Terbaru, seorang pelancong mendakwa dia telah menemuo satu objek yang seakan-akan menyerupai tingkat pesawat ketika sedang melakukan aktiviti senaman di St Denis, Pulau Reunion semalam.

Objek yang diperbuat daripada plastik berkenaan ditemui beberapa meter dari penemuan serpihan sebelum ini lanatas pihak berkuasa menemuinya untuk menyiasat kemungkinan ia mempunyai kaitan dengan jenis pesawat Boeing 777.

Namun sehingga waktu ini masih tiada apa-apa kenyataan daripada pihak berkuasa mengenai penemuan objek berkenaan adakah ia sah milik Boeing 777 berkenaan.

"Ia mungkin kelihatan seperti bingkai belakang tingkap pesawat namun saya masih belum dapat mengesahkan apa-apa," ujar wakil polis, Gisele Cadar seperti dilaporkan Dailymail.

Sebelum ini terdapat penduduk tempatan telah menemui serpihan objek yang kelihatan seperti pintu pesawat namun pihak penyiasat kemudiannya mengesahkan ia merupakan tangga dan bukanlah datang dari sebuah pesawat.

Sebelum ini, flaperon yang dijumpai telah disahkan milik pesawat Boeing 777 yang berkemungkinan milik MH370 namun sehingga kini pasukan penyiasat masih sedang cuba mengesahkan serpihan tersebut. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:12 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Anak Kecil Hidap Jangkitan Paru-Paru, Jantung Bengkak Dan Berlubang Perlu Pembedahan Secepat Mungkin

siakapkeli.my

Kami menerima satu pesanan ringkas dari seorang pengguna Facebook yang meminta bantuan di mana seorang kanak-kanak, Fatih Rizki bin Jefri Azahari,11 bulan telah disahkan menghidapi jantung berlubang dan jantung bengkak pada puasa ke 26 lalu iaitu 4 hari sebelum raya Aidilfitri.

Lebih memburukkan keadaan, dia juga telah disahkan menghidapi masalah paru-paru terkena jangkitan kuman menyebabkan kondisinya agak membimbangkan di mana atas saranan doktor Fatih Rizki perlu menjalani pembedahan secepat mungkin.

Bapanya, Jefri Azahari Bin Ab Karim, Fatih Rizki telah dimasukkan ke Wad Pediatrik Hospital Kuala Lumpur selama sebulan sehingga hari ini.

Rizki bersama baju rayanya di hospital

Menurut beliau, anaknya kini perlu menjalankan pembedahan secepat mungkin kerana masalah ini namun berdasarkan semakan HKL di hospital kerajaan hanya dua tempat boleh lakukan pembedahan berkenaan iaitu di Institut Jantung Negara(IJN) dan Hospital Serdang tetapi HKL mengesahkan beliau terpaksa menunggu dalam tempoh yang lama iaitu kira-kira 7-8 bulan kerana terdapat ramai senarai pesakit menunggu untuk pembedahan.

Jadi doktor telah menyarankan kepadanya melakukan pembedahan di Hospital Gleneagles Ampang di mana beliau perlu mengeluarkan perbelanjaan sebanyak RM40 ribu untuk pembiayaan pembedahan dan tidak mempunyai wang sebanyak itu.

Bagaimanapun, satu berita yang agak merunsingkan lagi fikiran beliau anaknya itu disahkan oleh doktor menghidap Influenza A sejenis virus yang menyerang di bahagian paru-paru yang boleh menyebabkan pesakit sesak nafas, boleh mengakibatkan sistem paru-paru tidak dapat beroperasi dengan normal dan boleh menyebabkan oksigen dalam darah tidak stabil.

Bagaimanapun kesihatan anaknya itu sudah sedikit pulih dan semalam 5/8/2015 Rizki telah diminta pulang ke rumah dahulu kerana bagi mengelakkannya terdedah kepada risiko lain kerana di hospital terdapat banyak pesakit.

Oleh itu, kepada sesiapa yang ingin membantu meringankan beban kos pembedahan anak kecil ini, bolehlah memberi sumbangan kewangan ke:

514477661538 (Maybank)
Jefri Azahari Bin Ab Karim.

Atau boleh hubungi 012-2393265/014-3668841 dan bagi sesiapa yang ingin melawat anak kecil ini boleh ke alamat ,B-11-07, Tingkt 11, Apartment Dahlia, Jalan 1/27 Setapak Jaya, 53300 Kuala Lumpur.

Apapun kepada semua sahaba SK marilah sama-sama kita membantu anak comel ini dan berdoa semoga cepat menjalani pembedahan dan selamat dan cepat sihat sepeti kanak-kanak yang lain. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:12 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Nilai Ringgit Cecah RM3.91 Berbanding Matawang Dolar Hari Ini

siakapkeli.my

Berdasarkan nilai tukaran matawang semasa nampaknya nilai matawang ringgit hari ini telah jatuh jatuh melebihi paras sokongan 3.90 berbanding satu dolar Amerika dan dalam masa yang sama pasaran ekuiti turut merosot dengan FBM KLCI jatuh melebihi 30 mata.

Sehingga jam 5 petang tadi nilai ringgit telah merosok jatuh kepada 3.9125 kepada dolar Amerika di mana ia merupakan kadar ringgit paling lemah sejak 2 September 1998, sehari sebelum kerajaan membuat keputusan untuk menambat matawang negara pada 3.80.

Memetik laporan Malaysia Gazette, tambatan kemudiannya dihapuskan pada 2005 dan ringgit kemudiannya didagangkan bebas tetapi terurus sejak itu. Indeks komposit jatuh 3.92 mata atau 1.79 peratus kepada 1,694.64 dengan 1.65 bilion saham bernilai RM2.02 bilion bertukar tangan. Kaunter rugi mengatasi kaunter untung sebanyak 686 berbanding 187 manakala 282 kaunter didagangkan tidak berubah.

Berdasarkan laporan Utusan Malaysia, penyusutan nilai ringgit berbanding mata wang utama dunia khususnya dolar Amerika Syarikat (AS) tidak akan mencecah RM4 sehingga akhir tahun ini apabila Rizab Persekutuan AS mengumumkan kenaikan kadar faedah.

Ia disuarakan oleh Ketua Penyelidikan RAM Research Services Bhd., Kristina Fong di mana katanya Rizab Persekutuan menaikkan kadar faedah yang dijangka dibuat pada tahun ini juga, secara langsung akan menghilangkan tekanan dan ketidakpastian ke atas ringgit.

Selain itu ketika ini nilai ringgit banyak dipengaruhi oleh sentimen pasaran di AS, selain faktor global lain.

"Saya menjangka ringgit akan berlegar sekitar RM3.9 berbanding dolar sehingga hujung tahun ini, dan tidak mungkin mencecah paras RM4. Malah, saya turut menjangkakan ringgit tidak akan mencecah paras tersebut pada 2016."

"Kami percaya tambatan ringgit bukannya sebahagian daripada rancangan kerana pasaran Malaysia adalah lebih terbuka ketika ini. Kali terakhir Malaysia melaksanakan tambatan ringgit iaitu pada 1998, kita berada pada situasi yang berbeza.

"Pada masa kini, kita mempunyai lebih banyak pelaburan dan penglibatan asing, jadi saya berpendapat ia tidak berada dalam pelan kewangan negara ketika ini," ujarnya. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

RM150,000 Berterbangan di Lebuhraya : Saya Anggap Bukan Rezeki Saya - Pemilik

siakapkeli.my

Kuala Lumpur: Kisah sebenar disebalik video wang kertas RM50 yang terbang bertaburan di Lebuhraya Bukit Timah Expressway, Singapura pada Isnin lalu akhirnya terbongkar. Video terbabit menjadi viral apabila dimuatnaik oleh laman web sgreckless.com

Memetik laporan dari Harian Metro, pemilik kesemua duit berkenaan, yang juga rakyat Malaysia dari Skudai Johor, Jihad Dudden Shaik Ali Khan, 24, berkata keseluruhan wangnya yang tercicir bernilai RM150,000.

"Saya anggap apa yang berlaku bukan rezeki dan mungkin ada hikmahnya," katanya memetik laporan dari Harian Metro.

Menurut pengurup wang terbabit, dia tidak sedar zip beg sandang yang mengandungi duit-duit terbabit terbuka menyebabkan wang-wang tersebut berterbangan dan bertaburan di atas jalan raya.

"Ketika kejadian pada 6.20 petang itu saya sedang dalam perjalanan menunggang motosikal jenis Yamaha untuk berjumpa seorang pelanggan, namun selepas tiba di Orchard Road saya mendapati zip beg terbuka luas dan sebahagian wang hilang.

"Lima minit kemudian ayah menghubungi saya dan beritahu ternampak pengguna jalan raya mengutip wang yang bertaburan di atas jalan raya selain turut memaklumkan kemungkinan itu duit saya," katanya.

Tambah Jihad, dia segera ke lokasi yang dan terkejut apabila mendapati seoranglelaki mengutip wangnya yang bertaburan di atas lebuhraya.

"Saya mendekati lelaki itu, tetapi selepas ternampak saya di terus melarikan diri dengan wang sebanyak RM200 daripada RM250 yang ada di atas jalan raya itu. Saya hanya sempat mengambil RM50 yang ditinggalkan lelaki terbabit," katanya.

Menurutnya, ia adalah kali pertama perkara itu terjadi sejak lebih tiga tahun dia menjadi pengurup wang.

"Apa pun saya reda dan benda ini sudah pun berlaku. Mungkin itu bukan rezeki saya sebaliknya percaya pasti ada hikmahnya.

"Saya juga baru dua bulan berkahwin dengan Norashikin Abd Kadir, 21, dan tidak menyangka semua ini akan berlaku," katanya.

Berikutan kejadian, Jihad sudah membuat laporan polis di Singapura pada hari sama kejadian berlaku. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:53 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Maka Berakhirlah Perjuangan Majalah UJANG Dan APO?, Tiada Lagi Di Pasaran

siakapkeli.my

Mulai hariini, 6 Ogos 2015, MOY Publication yang mengeluarkan majalah Ujang Dan APO?dikaitkan telah menutup operasinya serta merta.

Maka dengan berita ini dukacitanya dikatakan tiada lagi pengeluaran majalah Ujang Dan APO? yang mempuanyai peminatnya tersendiri itu di pasaran.

Berita ini disahkan sendiri oleh kartunis-kartunis majalah berkenaan di laman Facebook milik mereka dan SK tidak dapat pastikan apa sebenarnya masalah yang membelenggu syarikat MOY Publication berkenaan.

Kartunis Lengkuas
a.. SMDARY BOTA
DENGAN RASMINYA 6 OGOS 2015 MOY PUBLICATIONS SDN BHD YG MENERBITKAN MAJALAH UJANG DAN APO MENUTUP OPERASINYA SERTA MERTA SEKIAN TERIMA KASIH

Kartunis Ubi
Artist · 72,055 Likes
Bukan lagi kabar angin - MOY Publication (penerbit majalah Ujang dan Apo?) telah disahkan menutup operasi mereka sejak semalam.

Akan tiada lagi majalah terbitan mereka di pasaran. Malang buat generasi akan datang kerana tak berpeluang lagi menatap dan mengenal majalah kartun legenda yang pernah menggegarkan dunia penerbitan suatu ketika dahulu.

Paling sedih dan kasihan dengan pengkarya serta kartunis yang selama ini mencari rezeki di sana. Semoga keadaan bakal bertambah baik dan semoga nasib mereka akan terus dibela.

‪#‎majalahujang‬ ‪#‎kartun‬ ‪#‎komik‬ ‪#‎ripmajalahujang‬

Profile

Ujang Budak Minang
a.. Works at Freelancer
· 23,507 followers
·
Rasulullah S.A.W bersabda; " Takutlah kamu kepada doa orang yang teraniaya, kerana ia diangkat di atas awan dan Allah berfirman: "Demi keperkasaan dan keagungan-Ku, Aku pasti menolongmu, walaupun setelah beberapa waktu (waktu yang cukup lama)." Hadis ini diriwayatkan oleh Al-Thabrani dan Al-Dhiya dari Khuzaimah bin Tsabit dengan sanad sahih

Alud Abdul Manas feeling sorry at Creatvtoon Studios
a.. Asyik Berjaga-jaga ajer.. at Creatvtoon Studios
· 104 followers
·
Majalah 'Ujang Baru' & MOY dikhabarkan dah tutup..
Sey bukan tak simpati dgn nasib Kawan2 seperjuangan dalam dunia kreatip ni..tapi sey laie simpati dgn diri sey 15hb ni..Abih tu cam no...

Creatvtoon Studios
Broadcasting & Media Production · Cyberjaya
· 4.2

Maka berakhirlah perjalanan sebuah majalah yang dahulunya menjadi sebutan ramai dan siapa yang tidak kenal dengan "Lawak Antara Bangsa", "Blues Untuk Aku", "Budak hostel", Mat Despatch, Tok Moh, Pakcik Kordi Dan Lembu Beliau, Katok O katok dan pelbagai lagi.

Kartunis Ubi, yang merupakan kartunis terkenal Majalah Ujang meluahkan perasaannya di laman Facebook di mana MOY Publication (penerbit majalah Ujang dan Apo?) telah disahkan menutup operasi mereka sejak semalam.

"Akan tiada lagi majalah terbitan mereka di pasaran. Malang buat generasi akan datang kerana tak berpeluang lagi menatap dan mengenal majalah kartun legenda yang pernah menggegarkan dunia penerbitan suatu ketika dahulu."

"Paling sedih dan kasihan dengan pengkarya serta kartunis yang selama ini mencari rezeki di sana. Semoga keadaan bakal bertambah baik," katanya.

Majalah ini telah memulakan opersinya pada tahun 1993 di mana pelukis Ibrahim Anon yang lebih dikenali dengan nama penanya Ujang telah menerbitkan majalah ini sendiri di bawah syarikat Kharisma Publications, Kuala Lumpur.

Majalah ini pada awal penerbitannya kelihatan sebagai sebuah himpunan buku lakaran pelukisnya, dengan lakaran konsep majalah itu untuk isu seterusnya.

Melalui penghasilan majalan ini, beberapa kartunis telah berjaya mencipta nama bersama Ujang seperti petai, kobis bunga, padi, ciku, lengkuas dan lain-lain. Itu uniknya kartunis-kartunis yang berada di bawah bumbung Karisma Publications pada waktu itu.

Namun Majalah ini telah diambil alih oleh Mohd Osman Yusof (MOY) mendaftarkan nama UJANG sebagai hak miliknya, sekaligus hal ini menghalang kartunis UJANG daripada terus menggunakan nama tersebut.

Kini majalah UJANG diterajui pula oleh Lengkuas dan kartunis-kartunis seperti Nik, Bacang, Bawang, Manggis, Lepat, Ciku, Lalang, Papan, Buloh, Sukun, Bijan dan Qayyum. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:53 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kanak-Kanak Meninggal Dunia Selepas Dicakar Kucing Peliharaan

siakapkeli.my

PORT DICKSON: Seorang kanak-kanak perempuan berumur 5 tahun telah terjatuh di dalam tandas ketika hendak membersihkan diri selepas dicakar oleh kucing kesayangannya di Taman Lukut Makmur, Lukut, di sini, semalam.

Memetik laporan Harian Metro, kejadian berkenaan berlaku ketika kanka-kanak perempuan itu sedang membersihkan kucing tersebut di dalam bilik air sebelum dicakar.

Nur Damia Amani Mohd Azam dikatakan rebah di dalam bilik air selepas kucing berkenaan mencakar bahagian mukanya yang terkena pipi dan mata dalam kejadian kira-kira 4.45 petang.

Menurut bapa mangsa, sebelum kejadian kanak-kanak berkenaan sedang bermain bersama dengan kucing tersebut di ruang tamu sambil diperhatikan dua kakak berusia 10 dan lapan tahun.

Semasa memeluk kucing berkenaan untuk membersihkannya haiwan tersebut telah mencakar mangsa di bahagian badan, mata dan pipinya menyebabkan berlaku sedikit pendarahan. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:54 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lagi Kapal Tangki Hilang Di Perairan Malaysia

bloglist-malaysia.blogspot
Posted by Jeebond BLM
Kapal tangki MT Jaoquim dilapor hilang di perairan Selangor

APMM enggan memberikan maklumat lanjut berkenaan perkara tersebut dan akan mengadakan sidang media jam 11 pagi ini. -Gambar fail

KUALA LUMPUR: Sebuah kapal tangki, MT Jaoquim, dipercayai hilang di perairan Selangor.

Sumber Astro AWANI memberitahu kemungkinan kapal tangki tersebut telah dirompak awal pagi Ahad.

Namun, Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM) enggan memberikan maklumat lanjut berkenaan perkara tersebut dan akan mengadakan sidang media jam 11 pagi ini.

Astro AWANI akan membawakan laporan lanjut dari semasa ke semasa berhubung perkara ini.

Sebelum ini, kapal MT Orkim Harmony yang membawa 6,000 tan metrik petrol bernilai RM21 juta dilapor hilang pada pukul 8.57 malam pada 11 Jun lepas ketika dalam perjalanan dari Melaka menuju ke Pelabuhan Kuantan, Pahang.

Lapan suspek kemudiannya ditahan pihak berkuasa Vietnam berhampiran Pulau Tho Chu, selatan Vietnam pada 19 Jun.

- astroawani

Kapal Tangki MT Joaquim Berjaya Ditemui, Muatan Hilang
siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Kapal tangki MT Joaquim berjaya ditemui oleh Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) di 14 batu nautika ke timur Pulau Rupat, Indonesia pada jam 8.45 pagi tadi.

Kapal terbabit terputus hubungan dengan pihak berkuasa pelabuhan pada jam 9.30 malam semalam.

Memetik laporan dari Astro Awani, kapal yang dirompak ketika belayar dari Tanjung Pinang, Indonesia ke Pulau Langkawi itu membawa muatan minyak mentah bersama 10 kru yang terdiri dari warga Indonesia dan Singapura.

Kapal tangi tersebut berjaya ditemui oleh Pesawat pencari Bombardier CL 415. Maklumat awal menyebut kru kapal dibebaskan manakal karga yang dibawa hilang.

Menurut laporan dari Malaysia Insider pula, sebanyak 3,500 tan Marine Gas Oil (MGO) telah dilaporkan hilang dari kapal terbabit. - Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:54 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kanak-Kanak Perempuan Jatuh Eskalator Di Parkson KB, Patah Kaki Kanan

siakapkeli.my

KOTA BARU: Lagi kes kemalangan melibatkan kanak-kanak di pasar raya yang mana seorang kanak-kanak perempuan telah jatuh dari eskalator di pusat beli-belah Parkson di Kota Bharu, Kelantan.

Kemalangan tersebut telah mengakibatkan kaki kanan kanak-kanak tersebut patah.

Menurut penyelia pengawal keselamatan Kota Bharu Trade Centre, pada jam kira-kira 1.10 tengah hari tadi di terdengar jeritan pengunjung di pusat beli-belah tersebut lalu bergegas ke tempat kejadian di atas G.

Tibanya dia di situ melihat seorang kanak-kanak perempuan yang berusia dalam 3 tahun sedang berbaring di atas lantai setelah terjatuh dari aras 1.

Tambahnya lagi, menerusi pemeriksaan rakaman litar tertutup (CCTV) telah mendapati bahawa kanak-kanak tersebut telah menaiki tangga eskalator menerusi bahagian luar dan berpaut pada pemegang tangga tersebut tanpa diawasi oleh sesiapa.

Kanak-kanak malang itu lalu terjatuh setelah tanggannya terlepas dari pemegang tangga itu.

Kanak-kanak tersebut bagaimanapun telah dibawa dengan ambulans ke Hospital Raja Perempuan Zainab II untuk rawatan lanjut.

Ini boleh dikatakan kemalangan kedua melibatkan eskalator yang mana terdahulunya telah berlaku yang mana seorang kanak-kanak juga menaiki eskalator melalui bahagian luar. Selain itu baru-baru ini kita juga dikejutkan dengan peristiwa eskalator yang menelan seorang wanita kerana kerosakan teknikal. — Siakapkeli.my

Sun Aug 9, 2015 8:55 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Acer Aspire R 11, peranti pertama dijana Windows 10

Dilulus untuk paparan oleh Abdullah
tranungkite.net

ACER Malaysia melancarkan model komputer riba kompak boleh ubah terbaharu, Acer Aspire R 11 dilengkapi dengan sistem operasi baharu, Windows 10, sekali gus menjadikannya peranti pertama yang mempunyai perisian itu di pasaran.

Pengarah Jualan dan Produk Acer Sales & Services Sdn Bhd, Chan Weng Hong, berkata Acer komited untuk menggabungkan inovasi terbaharu dalam rangkaian produk mereka yang luas demi memaksimumkan teknologi bagi pelanggan.

"Malah, model Aspire siri E akan ditawarkan tidak lama lagi di Malaysia bersama Windows 10," katanya pada majlis pelancaran Inovasi Terbaharu Acer di Kuala Lumpur, hari ini. Acer Aspire R 11 mempunyai reka bentuk paling kecil dalam kategori peranti boleh ubah Acer dengan hanya bersaiz kompak 11.6 inci.

Model itu mempunyai rekaan unik dengan engsel 360 darjah yang membolehkannya bertukar menjadi empat mod iaitu komputer riba, 'tent' (bentuk khemah), tablet dan paparan saja, manakala output saluran audio berubah secara automatik mengikut orientasi skrin. Kerangka Acer Aspire R 11 juga menawarkan genggaman yang lebih kuat dan dilengkapi 'Corning Gorilla Glass' untuk tahan calar selain teknologi 'Zero Air Gap' pula memberi pengalaman tontonan yang lebih jelas.

Komputer riba itu turut mempunyai lapisan anti cap jari bagi memastikan permukaan skrin sentiasa bersih dan jelas apabila ia digunakan. Acer Aspire R 11 juga didatangkan dengan beberapa ciri baharu seperti Acer TrueHarmony yang menawarkan kualiti audio lebih baik seperti ketika menonton filem, mendengar muzik dan bermain permainan video, manakala Acer BluelightShield pula melindungi mata pengguna daripada bahaya cahaya biru dan mengurangkan keletihan mata. Ia adalah komputer riba yang diperakui oleh Skype yang memenuhi standard audio dan visual diperlukan, selain kuasa bateri mampu bertahan hingga lapan jam.

Model itu dijual pada harga RM1,499 seunit dan sudah boleh didapati di semua penjual sah Acer di seluruh negara dan orang ramai berpeluang mengambil bahagian dalam peraduan 'Why Not Win a Mazda 3?' yang sedang berlangsung serta pelbagai hadiah menarik apabila membeli produk terpilih yang menggunakan Intel.

Sun Aug 9, 2015 8:56 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Motorsikal Menggunakan Air Boleh Jalan Sejauh 500KM

bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Kita Bantai

Oleh: Aimi Nordin. Sumber: Unilad.co.uk
Seorang lelaki di Brazil telah mencipta sebuah motorsikal baru yang menakjubkan kerana dengan hanya menggunakan 1 liter air, motor ini boleh melakukan perjalanan sejauh sehingga 500kilometer (310 batu).
'T Power H20' adalah kuasa dari air dan bateri kereta untuk menghasilkan elektrik dan mengasingkan hydrogen daripada molekul air. Ini mewujudkan pembakaran yang memberikan motorsikal ini dorongan dan kuasa untuk bergerak.

Dalam satu video baru yang dimuat naik, Ricardo Azevedo dari Sao Paolo telah menunjukkan mesin ajaib ini kepada dunia. Dalam video ini, dia minum daripada botol tersebut untuk membuktikan bahawa dia menuangkan air ke dalam motor berkenaan dan tidak terdapat bentuk bahan api lain. Kemudian dia mengisi dengan air dan pergi.
Dia menjelaskan bahawa walaupun menggunakan air yang tercemar juga boleh digunakan untuk bahan bakar kenderaan ini dan Azeebo mempromosikan penciptaannya sebagai mesin mesra alam. Mungkinkah ini merupakan ciptaan baru untuk dunia yang lebih menjimatkan?
Read more: http://www.kitabantai.info/2015/07/motorsikal-menggunakan-air-boleh-jalan.html#ixzz3hHi6FVfD
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: