Monday, August 24, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4274[2 Attachments]

7 Messages

Digest #4274

Messages

Sun Aug 23, 2015 8:30 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kisah Michai, Beruk Yang Cedera Akibat Terkena Mercun

siakapkeli.my

Kini berlegar di media sosial satu gambar seekor beruk yang cedera tangannya akibat dari perbuatan kejam individu yang melontar mercun ke arah beruk berkenaan.

Menceritakan kisah kejadian, pengguna Twitter @zoologiMY memuat naik beberapa keping gambar di laman Twitter.

Menurut perkongsian tersebut, beruk tersebut, Machai, kini telah pun mati akibat dilanggar lari pada Sabtu lepas.

"Kisah beruk yang tangannya luka akibat terkena mercun. Kejadian berlaku bulan lepas di Taman TAR Ampang. Beruk yang diberi nama Michai oleh NGO yang menjaga kawasan tersebut cedera ditangannya akibat ada individu yang tidak bertanggungjawab melempar mercun bola. Mochai yang menyangka mercun itu adalah makanan dan mengambil lalu mercun tersebut meletup di tangannya. Lebih menyayat hati Michai telah dilanggar lari sabtu lepas dan mengalami kecederaan dalaman yang parah. Cubaan menyelamatkannya dengan membawa ke klinik haiwan gagal dan Michai telah mati."
Perkongsian itu turut meminta agar pihak berwajib memantau aktiviti yang tidak bermoral seperti ini di kawasan tersebut.

"Banyak lagi kes penganiayaan dan pembunuhan hidupan liar di sana. Di harap pihak berwajib memantau aktiviti yang tidak bermoral oleh manusia yang tidak bertanggungjawab di sana"
Diharap agar pihak berkenaan tampil membuat sesuatu supaya kejadian yang sama tidak berulang.

Status oleh @zoologiMY itu kini viral dengan hashtag #JusticeForMichai

KEJAMNYA MANUSIA
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot.
Dicatat oleh Na'im Nikmat

comments:

Anonymous said...
Ya Allah kau bayar tunai atas manusia laknat yang buat kezaliman ini. Amin..

Jawe said...
Betul, jgn sampai dituntut kat akhirat nti

zamani said...
sangka baik jer lah.jari nya tersepit pada batang buluh yang sudah pecah.

Inilah Manusia Yang Memberi Mercun Bola Kepada Beruk Yang Hampir Hancur Tangan Dan Kini Sudah Mati
bloglist-malaysia.blogspot
depalma-sp.blogspot
Famili Ceria

Inilah Wajah Manusia Yang Memberi Mercun Bola Kepada Beruk Yang Hampir Hancur Tangan - Assalamualaikum, dalam video ini menunjukkan seorang lelaki yang dipercayai mamat yang membaling mercun bola ke arah "Michai" iaitu beruk yang terkena mercun tu. Tapi video ni kurang 'clear'. kalau sapa-sapa yang ada video yang lebih jelas boleh letak link di ruangan komen..

Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Aug 23, 2015 6:55 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Bodoh..

2015-08-23 23:28 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
> [Attachment(s) <#14f5b2eeb0dccdd2_TopText> from -:eSpAcE9808:- included
> below]
>
> 
> *Kisah Michai, Beruk Yang Cedera Akibat Terkena Mercun *
>
> siakapkeli.my
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-zeSCHU3zrUo/VdiPlpXpDnI/AAAAAAAANQU/zVk18CZ0Ge8/s1600/CNA-D2NU8AI1nK_%2Bcopy.jpg>
>
> Kini berlegar di media sosial satu gambar seekor beruk yang cedera
> tangannya akibat dari perbuatan kejam individu yang melontar mercun ke arah
> beruk berkenaan.
>
> Menceritakan kisah kejadian, pengguna Twitter @zoologiMY memuat naik
> beberapa keping gambar di laman Twitter.
>
> Menurut perkongsian tersebut, beruk tersebut, Machai, kini telah pun mati
> akibat dilanggar lari pada Sabtu lepas.
>
> "Kisah beruk yang tangannya luka akibat terkena mercun. Kejadian berlaku
> bulan lepas di Taman TAR Ampang. Beruk yang diberi nama Michai oleh NGO
> yang menjaga kawasan tersebut cedera ditangannya akibat ada individu yang
> tidak bertanggungjawab melempar mercun bola. Mochai yang menyangka mercun
> itu adalah makanan dan mengambil lalu mercun tersebut meletup di tangannya.
> Lebih menyayat hati Michai telah dilanggar lari sabtu lepas dan mengalami
> kecederaan dalaman yang parah. Cubaan menyelamatkannya dengan membawa ke
> klinik haiwan gagal dan Michai telah mati."
>
> Perkongsian itu turut meminta agar pihak berwajib memantau aktiviti yang
> tidak bermoral seperti ini di kawasan tersebut.
>
> "Banyak lagi kes penganiayaan dan pembunuhan hidupan liar di sana. Di
> harap pihak berwajib memantau aktiviti yang tidak bermoral oleh manusia
> yang tidak bertanggungjawab di sana"
>
> Diharap agar pihak berkenaan tampil membuat sesuatu supaya kejadian yang
> sama tidak berulang.
>
> Status oleh @zoologiMY itu kini viral dengan hashtag #JusticeForMichai
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-P6OsPUQa0yQ/VdiW6aIqy9I/AAAAAAAANR8/_Z1DPMd2MeI/s1600/CNBRkPPUEAIUV0N.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-dIbKO8J88YE/VdiP5RxWb1I/AAAAAAAANQ0/BOcs9JB7nB4/s1600/CNA-D4gUEAAYWF7.jpg>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-cNjLtsftCaY/VdiP5RHxSpI/AAAAAAAANQ4/cWUrs6iYgIs/s1600/CNA-D7QUwAAX5GT.jpg>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-oA129S2ayGw/VdiWttDwhAI/AAAAAAAANR0/az1ZlyD_IjA/s1600/CNBRkQMVAAA4W17.jpg>
>
>
> *KEJAMNYA MANUSIA*
> bloglist-malaysia.blogspot
> naimnikmat.blogspot.
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
> <https://www.blogger.com/profile/03432287966399183682>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-NMB2_BYTMQA/VdkwqsQj80I/AAAAAAAACMA/VfYD76-ODM8/s1600/Screenshot_2015-08-23-10-30-47.png>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-v-mc89_rTHg/VdlwYg96CjI/AAAAAAAACMQ/dFDb22QUUoY/s1600/Screenshot_2015-08-23-14-51-31.png>
> *comments:*
> Anonymous said...
>
> Ya Allah kau bayar tunai atas manusia laknat yang buat kezaliman ini.
> Amin..
> Jawe said...
>
> Betul, jgn sampai dituntut kat akhirat nti
> <https://www.blogger.com/profile/07029456474528500505>
> zamani <https://www.blogger.com/profile/07029456474528500505> said...
>
> sangka baik jer lah.jari nya tersepit pada batang buluh yang sudah pecah.
>
>
>
> *Inilah Manusia Yang Memberi Mercun Bola Kepada Beruk Yang Hampir Hancur
> Tangan Dan Kini Sudah Mati*
> bloglist-malaysia.blogspot
> depalma-sp.blogspot
> Famili Ceria <https://plus.google.com/106654412222966322555>
>
> Inilah Wajah Manusia Yang Memberi Mercun Bola Kepada Beruk Yang Hampir
> Hancur Tangan - Assalamualaikum, dalam video ini menunjukkan seorang lelaki
> yang dipercayai mamat yang membaling mercun bola ke arah "Michai" iaitu
> beruk yang terkena mercun tu. Tapi video ni kurang 'clear'. kalau sapa-sapa
> yang ada video yang lebih jelas boleh letak link di ruangan komen..
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-x4Orj1f8kaw/VdibVX5yXOI/AAAAAAAAD2A/sYXaJbXW1IY/s1600/beruk%2Bhancur%2Btangan%2Bakibat%2Bmercun.jpg>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-MB4xfH2kuy4/Vdiex7v4cwI/AAAAAAAAD2M/Bb0pASOO-bM/s1600/beruk%2B1.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-RIbx5utqnpY/VdieyNylHMI/AAAAAAAAD2Q/6bkr2oxo9vU/s1600/beruk%2B2.jpg>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-d_DshlXZ_Qc/VdieyhvjzyI/AAAAAAAAD2Y/rhsq3PkkKd8/s1600/beruk%2B3.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-ViYqw2Q8NBs/Vdiey0SFNaI/AAAAAAAAD2g/ZzmbY20EWYA/s1600/beruk%2B4.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-D4nM9HAFho4/Vdiezfh1YPI/AAAAAAAAD2o/yGbkAjYa0Mo/s1600/beruk%2B5.jpg>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-ByGiJ3gu_gY/VdiezT4PDoI/AAAAAAAAD20/NQRiuLitfGE/s1600/beruk%2B6.jpg>
>
>
>

Sun Aug 23, 2015 8:30 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lafaz "Allah" di sandal Nike, masyarakat serukan boikot
bloglist-malaysia.blogspot. 

Dicatat oleh ustazcyber

Penghinaan terhadap Islam kembali dilakukan perusahaan Nike. Hal tersebut terbukti dengan beredarnya foto sandal produksinya yang bermotif "lafaz Allah" (اللّهِ).

Merespon foto yang ramai disebarkan di media sosial itu, pemilik akun Choirul Anam mengatakan, "SANGAT KECIL KEMUNGKINANNYA KALAU INI TIDAK SENGAJA. Tulisan Allah di sandal NIKE," sebagaimana dipostingnya pada Facebook, Rabu (19/8/2015).

Belum hitungan jam, berbagai komentar netizen Muslim menyerukan boikot dan tuntutan kepada perusahaan Nike yang berproduksi di Cina itu.

"Astagfirullah, boicot produke nike," begitu komentar Slamet Pujiono.

Sementara Slamet Nasib mengatakan, "Tdk usah di beli.. Sampaikan protes dan keberatan..pada instansi terkait…".

Sebelumnya, pada tahun 1997, perusahan Nike juga melakukan penghinaan yang serupa dengan merilis sneaker Nike Air Bakin GS. Dua buah "lafadz Allah" dicantumkan Nike pada bagian depan sepatu yang dikamuflase dengan "tulisan Air" dan di bagian telapak sepatu. Astaghfirullah.

Salah seorang reviewer mengatakan pada video Youtube yang diunggahnya pada Oktuber 2013, "Nike Air Bakin. Sepatu yang dipopulerkan dan dirilis pertama kali oleh Tim Hardaway dan Mitch Richmond telah menyulut kontroversi dan kecaman dari komunitas Arab (Amerika) akibat keserupaan tulisan "AIR" dengan lafadz "ALLAH". Akhirnya Nike mengehentikan produksinya dan menarik semua sneaker itu untuk dicabuti logo "AIR"-nya. Namun tebaklah, beberapa pasang sepatu itu tak pernah dikembalikan." (lihat video di atas)

Tak hanya sandal Nike, slipper wanita bahkan ada yang bertuliskan "lafadz Muhammad" di sol bagian bawahnya, seperti yang diunggah Ecy Mahfuz pada komentarnya di akun Choirul Anam. Parahnya lagi, ada pula kaos kaki Adidas yang jika dibalik akan membentuk "lafadz Allah" di bagian "logo Adidas."

slipper berlafadz Muhammad (Foto: Google)

slipper berlafadz Muhammad (Foto: Google)

Kaos kaki Adidas berlafadz Allah jika dibalikkan (Foto: Google)

Kaos kaki Adidas berlafadz Allah jika dibalikkan (Foto: Google)

Dengan demikian, patutlah kita berhati-hati saat membeli produk apapun, agar kita tidak turut melakukan penistaan terhadap agama yang Allah Ta'ala ridhoi ini.

Sebagai Muslim, tentu kita merasa tersinggung, sebab apa yang dilakukan Nike, Adidas dan perusahaan semacamnya sungguh memperolok dan menyakiti Tuhan kita, Allah Subhanahu wa Ta'ala dan Nabi kita Muhammad Rasulullah Shalallahu 'alaihi wasallam.

Maka tidak diragukan lagi, ancama Allah Ta'ala tentu tidak akan luput bagi kaum penista Islam, sebagaimana firman Allah pada Qur'an Surat Al-Ahzab ayat 57. إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا

"Sesungguhnya orang-orang yang menyakiti Allah dan Rasul-Nya. Allah akan melaknatinya di dunia dan di akhirat, dan menyediakan baginya siksa yang menghinakan." Allahu Akbar! (adibahasan/arrahmah.com)

- See more at: http://www.arrahmah.com/news/2015/08/20/lafadz-allah-di-sandal-nike-masyarakat-serukan-boikot.html#sthash.PThcuPrn.dpuf

Sun Aug 23, 2015 8:30 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ini Bahaya Yang Ditimbulkan Oleh Pemakaian Kawat Gigi Murah Atau Palsu

bloglist-malaysia.blogspot
sulung.com

Pemakaian kawat gigi memang sudah menjadi sebuah tren tersendiri semenjak dari beberapa tahun belakangan ini, Banyak muda mudi memakai kawat gigi sebagai hiasan gigi agar terlihat lebih menarik selain itu kawat gigi juga di yakini bisa untuk merapihkan gigi, maka tidak heran jika kawat gigi kian populer di kalangan muda mudi.

Untuk pemasangan kawat gigi yang baik oleh dokter gigi biasanya akan di kenakan biaya yang cukup mahal, Oleh sebab itu sebagian orang untuk memilih jalan alternatif, yakni mencari pemasangan kawat gigi dengan biaya yang lebih terjangkau, Biasanya mereka akan menggunakan jasa tukang gigi yang memiliki harga lebih terjangkau atau mengunakan kawat gigi palsu

Namun ternyata pemasangan kawat gigi yang tidak dilakukan oleh ahlinya bisa menimbulkan efek yang sangat tidak baik dan berbahaya bagi kesehatan gigi Seperti yang dikutip dream.co.id dari
cosmopolitan.com (22/8)

Persatuan Ortodentis Amerika mengeluarkan sebuah peringatan penting mengenai hal ini sejak September tahun lalu. Pakar Orthodentis menjelaskan, penggunaan kawat gigi murah atau palsu yang tidak di laukukan oleh ahlinya bisa membuat gigi mengalami kerusakan bahkan bisa mengalami kerontokan karena tidak ditangani dengan ilmu yang benar.

Seorang pakar gigi membutuhkan waktu setidaknya selama satu tahun untuk mempelajari cara yang tepat dan baik meletakkan kawat gigi. Jadi sudah bisa dibayangkan betapa bahayanya melakukan hal itu tanpa ilmu yang profesional.

Jelas kerugian yang di dapat dari praktik pemasangan behel atau kawat gigi yang tidak di lakukan oleh ahlinya tersebut sangat banyak, seperti gigi bisa mengalami infeksi, kerontokan atau akan mengalami kerusakan permanen dan akan menjadi ompong selamanya. tentu anda tidak mau bukan memiliki gigi ompong di usia yang relatif masih muda akibat tidak memperhatikan efek yang di timbulkan oleh pemasangan kawat gigi murah atau palsu.

Jadi sebelum anda memutuskan untuk memasang kawat gigi alangkah lebih baiknya untuk berkonsultasi dokter gigi terlebih dahulu supaya tau kondisi spesifik gigi anda dan behel atau kawat gigi yang tepat.

Sun Aug 23, 2015 8:31 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tindakan Dua orang Gadis Beri Minum Susu Kepada Anak Anjing Dapat Perhatian Netizens

siakapkeli.my

Seroang pengguna Facebook bernama Dato Paramathayalan Naidu telah berkongsikan beberapa keping gambar dilaman Facebooknya menunjukkan nilai kemanusiaan yang ada kepada dua orang gadis yang memberi minum susu kepada anak-anak anjing.

Gambar berkenaan telah menarik perhatian netizens dari pelbagai bangsa dan agama di mana kebanyakkan mereka memuji tindakan dua orang gadis berkenaan dan mendoakan mereka dengan perkara-perkara yang baik.

Jika dilihat dari pandangan Islam, anjing tergolong dalam Najis Mughallazah iaitu yang paling berat tetapi Islam tidak mengajar umatnya untuk menganiyai binatang lebih-lebih lagi jika keadaan memerlukan.

Berdasarkan gambar juga dilihat gadis berkenaan memegang haiwan tersebut dengan berlapik di mana tidak bersentuhan terus dengan kulit dan kita tidak tahu mungkin ada sesuatu yang terjadi kepada ibu anak-anak anjing berkenaan menyebabkan kedua-dua gadis ini menyelamatkannya.

Bagaimanapun tempat dan amsa kejadian tidak dinyatakan oleh pengguna Facebook berkenaan tetapi rata-rata netizens memuji tindakan ini walaupun ada satu dua suara yang tidak berpuas hati.

Apapun bagi admin sendiri ia satu tindakan yang patut dicontohi kerana anjing pun makhluk ciptaan Allah dan kita umat Islam dilarang sama sekali menganiyai binatang. Tapi apapun yang kita lakukan mestilah berdasarkan niat ikhlas untuk membantu. - Siakapkeli.my

Sun Aug 23, 2015 6:51 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Assalamualaikum.

Baru² ni saya tukar O² sensor kete wira saya.
Kebetulan sensor tu takde kat kedai jadi saya bawak la pomen saya ni gi
kedai sparepart.
Bila saya tanya dia berapa harga, dia cakap ±RM80~90 je tapi bila dah
sampai, kedai cakap RM137 (GST included).
Harga spaprepart memang naik.

Bulan 6 lepas, saya beli enjin lantai 4G15 (siap surat) RM1.5K tapi 3~4
malam lepas, borak ngan pomen; dia cakap harga dah cecah RM2K~2.5K..

RM turun memang ketara. Untuk consumer product belum nampak lagi sebab
mungkin ada buffer (safe stock) tapi lepas tu?

Regards,
-zaied-

2015-08-22 23:18 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> *Kat Bkt Kayu Hitam pun dah tak laku ... *
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> dollahyankee.blogspot.
> Posted by dollahyankee Numero Quarto
> <https://plus.google.com/107650271899926356783>
>
>
>
> dollah yankee - *BERITA BARU SAMPAI *ringgit malaysia tak laku di saudi
> arabia warga yang menunaikan ibadah haji menjadi susah baru mereka
> sedar makna 1MDB bila tak ada siapa nak tukar ringgit- isham
> rais,tukartiub.
>
>
>
>

Sun Aug 23, 2015 7:33 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

rakyat di dulukan, negara kemudian...

On Monday, August 24, 2015 9:51 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Assalamualaikum.
Baru² ni saya tukar O² sensor kete wira saya.Kebetulan sensor tu takde kat kedai jadi saya bawak la pomen saya ni gi kedai sparepart.Bila saya tanya dia berapa harga, dia cakap ±RM80~90 je tapi bila dah sampai, kedai cakap RM137 (GST included).Harga spaprepart memang naik.
Bulan 6 lepas, saya beli enjin lantai 4G15 (siap surat) RM1.5K tapi 3~4 malam lepas, borak ngan pomen; dia cakap harga dah cecah RM2K~2.5K..
RM turun memang ketara. Untuk consumer product belum nampak lagi sebab mungkin ada buffer (safe stock) tapi lepas tu?
Regards,-zaied-
2015-08-22 23:18 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  Kat Bkt Kayu Hitam pun dah tak laku ...  bloglist-malaysia.blogspotdollahyankee.blogspot.Posted by dollahyankee Numero Quarto  

dollah yankee - BERITA BARU SAMPAI ringgit malaysia  tak laku di saudi arabia warga yang  menunaikan ibadah  haji menjadi susah baru mereka sedar makna 1MDB bila tak ada siapa nak tukar ringgit- isham rais,tukartiub. 

#yiv8051976827 #yiv8051976827 -- #yiv8051976827ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mkp #yiv8051976827hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mkp #yiv8051976827ads {margin-bottom:10px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mkp .yiv8051976827ad {padding:0 0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mkp .yiv8051976827ad p {margin:0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mkp .yiv8051976827ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-sponsor #yiv8051976827ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-sponsor #yiv8051976827ygrp-lc #yiv8051976827hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-sponsor #yiv8051976827ygrp-lc .yiv8051976827ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827activity span {font-weight:700;}#yiv8051976827 #yiv8051976827activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8051976827 #yiv8051976827activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8051976827 #yiv8051976827activity span span {color:#ff7900;}#yiv8051976827 #yiv8051976827activity span .yiv8051976827underline {text-decoration:underline;}#yiv8051976827 .yiv8051976827attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8051976827 .yiv8051976827attach div a {text-decoration:none;}#yiv8051976827 .yiv8051976827attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8051976827 .yiv8051976827attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8051976827 .yiv8051976827attach label a {text-decoration:none;}#yiv8051976827 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8051976827 .yiv8051976827bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8051976827 .yiv8051976827bold a {text-decoration:none;}#yiv8051976827 dd.yiv8051976827last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8051976827 dd.yiv8051976827last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8051976827 dd.yiv8051976827last p span.yiv8051976827yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8051976827 div.yiv8051976827attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8051976827 div.yiv8051976827attach-table {width:400px;}#yiv8051976827 div.yiv8051976827file-title a, #yiv8051976827 div.yiv8051976827file-title a:active, #yiv8051976827 div.yiv8051976827file-title a:hover, #yiv8051976827 div.yiv8051976827file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8051976827 div.yiv8051976827photo-title a, #yiv8051976827 div.yiv8051976827photo-title a:active, #yiv8051976827 div.yiv8051976827photo-title a:hover, #yiv8051976827 div.yiv8051976827photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8051976827 div#yiv8051976827ygrp-mlmsg #yiv8051976827ygrp-msg p a span.yiv8051976827yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8051976827 .yiv8051976827green {color:#628c2a;}#yiv8051976827 .yiv8051976827MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8051976827 o {font-size:0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827photos div {float:left;width:72px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827reco-category {font-size:77%;}#yiv8051976827 #yiv8051976827reco-desc {font-size:77%;}#yiv8051976827 .yiv8051976827replbq {margin:4px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mlmsg select, #yiv8051976827 input, #yiv8051976827 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mlmsg pre, #yiv8051976827 code {font:115% monospace;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-mlmsg #yiv8051976827logo {padding-bottom:10px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-msg p#yiv8051976827attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-reco #yiv8051976827reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-sponsor #yiv8051976827ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-sponsor #yiv8051976827ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-sponsor #yiv8051976827ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8051976827 #yiv8051976827ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8051976827

Attachment(s) from bashah
1 of 1 Photo(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: