Friday, August 21, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4272

6 Messages

Digest #4272

Messages

Thu Aug 20, 2015 8:30 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

YANG SUKA PAKAI SEKSI BOLEH MENANGIS BILA BACA KENYATAAN NI...

bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Thu Aug 20, 2015 8:31 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bas Bawa Penyokong Perak Diserang Dengan Pelbagai Objek

siakapkeli.my

Foto : Sinar Harian

IPOH - Seorang penyokong bola sepak Perak cedera apabila salah bas yang membawa penyokong pasukan bola sepak itu dibaling besi dan pelbagai objek lain oleh sekumpulan individu di Lebuhraya Utara-Selatan berdekatan Machap, Johor.

Dalam kejadian kira-kira jam12.30 malam itu, tiga buah bas tersebut membawa penyokong pasukan Perak bertolak dari Stadium Larkin pulang ke Ipoh setelah tamat perlawanan.

Wakil penyokong Arfaeez Abd Rahman, 25, berkata, dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah malam itu, ketiga-tiga bas yang membawa 118 penyokong itu baru bertolak dari Stadium Larkin di Johor untuk pulang ke Ipoh.

Menurut wakil penyokong, Arfaeez Abd Rahman, pada mulanya mereka diekori oleh sekumpulan individu yang menaiki kereta dan motosikal sebelum dibaling dengan pelbagai objek.

Tambahnya lagi, sebaik sahaja bas-bas mereka memasuki lebuh raya, sudah ada kumpulan lain yang menunggu di setiap persimpangan dan membaling pelbagai objek seperti batu, besi dan kayu.

"Bila tiba je di persimpangan Machap, satu besi dibaling dan terkena cermin hadapan bas dan masuk ke dalam bas serta terkena salah seorang penyokong mengakibatkan mangsa mengalami kecederaan di dahi.

"Kami terpaksa minta bantuan polis untuk iring kami sebelum memberhentikan bas di tepi lebuh raya, dan untuk ambulans bawa mangsa ke hospital," katanya memetik laporan Sinar Harian.

Mangsa yang cedera di dahi itu dibawa ke Hospital Melaka dan menerima 15 jahitan sebelum membuat laporan polis.

Katanya juga, ketiga-tiga buah bas yang terlibat turut mengalami kerosakan akibat kejadian. - Siakapkeli.my

INSIDEN KEKECOHAN MEMBABITKAN BEBERAPA PENYOKONG JDT BERSAMA ANGGOTA-ANGGOTA POLIS DI PERKARANGAN STADIUM LARKIN JOHOR BAHRU MALAM TADI.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Perkarangan Stadium Larkin Johor Bahru malam tadi dicemari dengan insiden kekecohan membabitkan penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) bersama anggota keselamatan.

Kejadian kira-kira pukul 11.15 malam itu menyebabkan polis terpaksa menyuraikan penyokong terbabit bagi mententeramkan keadaan.

Malah terdapat anggota polis yang cedera ketika meleraikan kumpulan penyokong terbabit terkena objek keras. Bagaimanapun, polis berjaya mengawal keadaan sehingga penyokong bersurai. Polis menahan seramai 14 orang penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) kerana melakukan kekecohan selepas perlawanan bola sepak Liga Super yang berlangsung di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, Larkin Johor Bahru malam Rabu.

Dipercayai perbuatan penyokong JDT itu sebagai balas dendam terhadap tindakan penyokong pasukan Perak yang membuat kecoh dalam perlawanan di Ipoh, sebelum ini.

Kekecohan pada mulanya berpunca ekoran salah seorang daripada penyokong pasukan itu telah melepaskan tembakan suar ke arah penyokong lain.

Terdahulu, polis yang mengawasi sepanjang perlawanan itu berlangsung telah menahan penyokong terbabit hingga menyebabkan rakan-rakannya yang lain bertindak menjerit ke arah pasukan keselamatan itu.

Polis juga telah mengarahkan mereka supaya bersurai tetapi arahan itu tidak diendahkan.

Sebahagian penonton mula membaling botor air dan batu ke arah pihak berkuasa.

Difahamkan, seorang anggota polis telah tercedera dalam insiden tersebut.

Situasi yang agak tegang itu bagaimanapun berjaya dikawal.

Thu Aug 20, 2015 8:31 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Mercun Papan Dihasilkan Menggunakan Keratan Kertas Al Quran Berjaya Dikesan

siakapkeli.my

Dalam keghairahan umat Islam menyambut lebaran Syawal, ramai anak muda akan menjadikan bahan terlarang seperti mercun dan bunga api untuk memeriahkan lagi perayaan Hari Raya Aidilfitri.

Baru-baru ini telah menajdi viral di laman sosial di mana ada seorang pengguna laman sosial memuatnaik menunjukkan gambar mercun papan buatan China menggunakan cebisan Al Quran untuk membalut bahan letupan berkenaan.

Gambar tersebut telah dimuatnaik pada 18 dan 19 Julai lalu oleh sebuah laman Facebook "PAPPA PAPPA AZEH CHA Hartaal % NAA GOBUR AAZEH CHU Curfew" yang berpengkalan di Pakistan tetapi telah menjadi viral sehingga ke Malaysia.

Mereka mendakwa menjumpai mercun yang dibalut oleh kertas Al Quran berkenaan di daerah Kashmir.

Bagaimanpun kita sebagai umat Islam harus berhati-hati dengan perkara ini walaupun kes ini belum dilaporkan berlaku di negara kita.

Bagaimanapun ini bukanlah kes pertama yang dilaporkan kerana pada tahun 2014 lalu kes sama juga pernah berjaya dijumpai di Kashmir.

Pada tahun 2013 pula seorang perniaga dari Nibung dan Matang Kuli Indonesia juga telah menemui mercun yang dibalut menggunakan ayat Al Quran. - Siakapkeli.my

Jika Sah Kertas Al Quran, Perlu Kutip Semula Cebisan Dan Abu Untuk Dibuang Ke Dalam Laut Atau Sungai - Mufti
siakapkeli.my

Berikutkan tersebarnya gambar-gambar mercun papan yang menggunakan kertas Al Quran sebagai bahan balutannya pelbagai pihak memberikan komen.

Memetik laporan The Rakyat Post, portal berkenaan telah menghubungi Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria untuk mengetahui tentang perkara ini.

"Jika meyakini kertas balutan mercun itu adalah dari helaian kertas al-Quran, perlulah mengutip semula kertas yang terbakar itu dan dibuang ke sungai atau laut."

"Helaian kertas al-Quran tidak boleh dibiarkan terbakar tanpa membuang cebisan atau abunya ke sungai atau ke laut untuk melupuskannya," ujarnya.

Menurut Mufti Perak itu lagi, permainan mercun itu sendiri sudah dilarang oleh kerajaan kerana ia merbahaya dan banyak memudaratkan orang yang bermainnya.

"Benda kalau sudah di haramkan (dilarang) tetap haram tetapi ada umat Islam degil. Tiap tahun bila tiba hari raya mereka nak main mercun atau buat mercun sendiri.

"Ada yang hilang jari, hilang mata dan kecacatan seumur hidup, itukan merugikan diri sendiri." ujarnya. - Siakapkeli.my

Thu Aug 20, 2015 8:32 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kisah Gadis Belanja Seorang Pakcik Tiket KTM RM2 Dibalas RM300

siakapkeli.my

Kisah ini diceritakan oleh seorang pengguna Facebook, Cik Ezzaty Amin sebagai sumber inspirasi kepada semua. Kisah ini telah dialihbahasa ke bahasa Melayu untuk bacaan umum.

Semoga kisah ini dijadikan pengajaran dan teladan buat semua.

Nilai RM 2

Hari ini saya pergi ke Shah Alam untuk berjumpa dengan kawan-kawan, jadi saya mengambil KTM dari Batu Caves ke Shah Alam. Ketika beratur, ada seorang pakcik beratur di belakang saya.

"Assalamualaikum pakcik, nak p mana?".

Dia tersenyum sambil melihat pada saya dan berkata "Shah Alam".

"Oh sama lah kita!", kemudian saya membeli satu tiket untuk dewasa dan satu tiket warga tua (kerana di berumur 68 tahun). Dia terkejut, kemudian saya berkata "tak apa pakcik, saya belanja".

Sepanjang perjalanan, kami berborak dan dia memberikan saya kad bisnesnya, tetapi saya tidak memberi perhatian kepada kad bisnes tersebut dan terus memasukkannya ke dalam dompet saya. Kami bercakap tentang keluarga, karier dan dia memberitahu dia seorang mualaf, dari Sabah dan meminta saya memeriksa bacaannya, surah Luqman 1-15.

Nak dipendekkan cerita, sebelum kami berpisah, dia bertanya kepada saya. "Buku apa tu? Boleh pakcik tengok?". Saya kata boleh dan memberikan buku tersebut kepadanya (Langit Ilahi oleh Hilal Asyraf). Setelah kami sampai, dia berkata "jadi orang baik, ikhlas, saya akan mendoakan kamu di Mekah"(dia akan ke Mekah untuk menunaikan haji Ahad ni).

Bila saya sampai di rumah, saya ternampak RM300 di dalam buku., dan apabila saya melihat kad bisnesnya, dia adalah seorang Kapten dan Pengarah Projek untuk Syarikat Kejuruteraan Marin dan Penambakan.

Mungkin itu sebabnya dia membayar RM2 untuk RM300 :').

Tuhan telah berjanji, kita tidak akan menjadi lebih miskin jika mengeluarkan sedikit dari kekayaan kita untuk kebajikan.

- Siakapkeli.my

Thu Aug 20, 2015 8:32 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pesanan Imam Al Ghazali

telokbakong.blogspot.
Posted by Telok Bakong
Posted via Blogaway

Thu Aug 20, 2015 8:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

10 TABIAT YANG MENYEBABKAN KEROSAKAN OTAK

penduduksungaipetani.blogspot.
Penduduk SP

Pernah dengar orang cakap sel-sel otak tak berhubung kan? Ni sebabnya. Ingat benda ni baik-baik tau dan cuba elakkan.

1. Tidak mengambil sarapan pagi
- Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.

2. Terlebih makan
- Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkan kuasa mental otak.

3. Perokok
- Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh mengakibatkan penyakit 'Alzheimer'.

4. Penggunaan gula yang berlebihan
- Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan protein dan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat.

5. Pencemaran udara
- Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia. Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.

6. Terlebih tidur
- Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masa tidur yang panjang boleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.

7. Menutup muka ketika tidur
- Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.

8. Membiarkan otak bekerja semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat
- Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.

9. Kurang berimiginasi
- Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnya berimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otak menurun.

10. Jarang berfikir
- Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif. Oleh itu, perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita.

KOMEN PAKLONG.
Ini lah rahsia kenapa Paklong masih sihat alhamdulillah selepas pencen. Ingatan Paklong masih kuat walaupun telah berdekad meninggalkan alam pekerjaan. Paklong tengok sekarang ni ada yang muda-muda lagi sel otak dah tak bersambung. Nauzubillah.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: