Tuesday, August 4, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4260[1 Attachment]

7 Messages

Digest #4260

Messages

Mon Aug 3, 2015 7:59 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kepada Kerajaan Malaysia - Tolong Benarkan 3 Adik Beradik Ini Bersekolah.

bloglist-malaysia.blogspot
amenoworld.net

3 beradik tidak pernah sekolah, sebak bila pertama kali melihat suasana dalam kelas rakan-rakan sebayanya. Tetapi tetap tidak dibenarkan bersekolah.

02/08/15. Kota Bharu.

1. Latar belakang kes.

Kami mendapat maklumat untuk meminta pertolongan berkenaan 3 beradik yang tercicir dari sistem pendidikan negara. Si abang yang sulong sudah berumur 11 tahun. Kedua 10 tahun. Dan ketiga 8 tahun. Kami bergegas mencari dan lokasi mereka.

Siasatan kami, mereka semua hanya mengenali beberapa huruf sahaja. Kisahnya berpunca daripada ibu-ayah yang ketagihan pil kuda. Berkahwin di Thailand. Tidak bertanggungjawab mendaftarkan kelahiran anak-anak mereka.

Kesemua mereka 5 beradik. Seorang telah dijual ke Melaka (kami sedang menjejaki). Seorang lagi masih bersama si ibu untuk dijadikan pelaris minta sedekah. Kisah 3 beradik ini bermula apabila saudara sebelah ibu membuat laporan JKM (menghantar 3 beradik ke JKM) selepas mendapati ibu dan ayah mereka mengabaikan mereka kerana kegiatan dadah, hasil sumbangan orang ramai, apabila kesnya keluar dalam akhbar.

Tindakan ini mendatangkan kemarahan ibu dan ayah kerana 3 beradik ini adalah sumber pendapatan mereka dan selain melakukan tugasan berkaitan dadah. Atas tanggungjawab, 3 beradik ini dituntut semula oleh ibu saudara sebelah ayahnya (kakak kepada ayah 3 beradik ini). Dan berjaya mendapatkan hak dari mahkamah. Ini membuatkan ibu-ayah sangat marah dan menuduh kakaknya ingin memakan hasil bantuan.

2. Fokus isu.

Isu yang kami ingin dedahkan, rayu dari Malaysia ialah sehingga sekarang, 3 beradik ini gagal memasuki sistem pendidikan negara kerana masalah dokumen. Ibu dan bapa saudara (penjaga baru bawah mahkamah) bukanlah orang berada. Jabatan Pendidikan Negeri meminta dokumen kelahiran.

Untuk proses ini, Jabatan Kebajikan Masyarakat, Jabatan Pendaftaran Negeri pula, meminta dari mereka perkara yang tidak mampu mereka laksanakan. Yakni sijil nikah, gambar berukuran pasport, tandatangan dari ibu dan ayah kandung. Sehinggakan penjaga 3 beradik ini pernah diletak parang di kepala oleh si ayah kandung kerana meminta dokumen ini.

Cara lain diteruskan dengan membuat laporan polis, AADK untuk menangkap ibu dan ayah ini. Apabila ditangkap, selain siasatan kes dadah dan rujukan pemulihan akhlak, ianya memudahkan untuk meminta dokumen yang diperlukan. Tetapi sepanjang 3 tahun, banyak kali membuat laporan, tetap tiada tindakan. Malah pegawai mendakwa tangkap pun tak guna. Lepas tangkap, bebas dan buat semula.

3. Plan kami demi pendidikan 3 beradik ini.

Kami merayu sistem Malaysia mengeluarkan dokumen kelahiran 3 beradik ini. Tetapi hakikatnya inilah Malaysia kita. Negara dunia ketiga.

Oleh itu, memandangkan 3 beradik masih belum boleh membaca, kami akan hantar ke mana-mana Tadika yang sudi terima sehingga habis tahun ini. Atau mana2 lepasan SPM, graduan yang sanggup mengajar mereka. Lokasi berhampiran Wakaf Che Yeh. Kami akan tanggung dengan bantuan anda kosnya. Pm saya jika sudi. Terima kasih.

Tahun depan adalah sasaran kami untuk 3 beradik ini memasuki sistem pendidikan negara. Jadi kami rayu bantuan anda sama ada dalam bentuk nasihat, sumbangan, 'cable', tekanan, share, desakan dan sebagainya. Selalunya, sistem di Malaysia bertindak bukan mengikut gaji yang dibayar. Tetapi mengikut populariti isu yang dibongkarkan.

Jika 3 beradik ini masih gagal memasuki sistem pendidikan negara tahun depan, dengan target boleh membaca hujung tahun ini, kami berhajat membawa mereka memasuki sistem tahfiz sehingga ke 15 tahun. Jadi ada lagi tahun-tahun untuk perjuangkan penderitaan mereka mendapatkan pendaftaran kelahiran. Jadi, pada 15 tahun, mereka boleh memasuki sistem latihan kemahiran negara seperti Giat Mara dan seumpamanya.

4. Rayuan kepada rakyat Malaysia.

Jadi kami rayu bantuan anda sama ada dalam bentuk nasihat, sumbangan, 'cable', tekanan, share, desakan dan sebagainya.

Untuk tabung pelan pendidikan 3 beradik ini, bolehlah salurkan ke :

Khairul Nizam Bin Abd Ghani
BSN 03001 41 00002517 2

Semoga Allah terima ibadah kita semua. Dan permudahkan penderitaan 3 beradik ini. Amin.

Mon Aug 3, 2015 8:04 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tuala Wanita Jatuh Ketika Pesembahan Nyanyian Sedang Berlangsung

bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Kita Bantai

Patricia Navidad penyanyi asal Mexico ini mengalami insiden memalukan iaitu tuala wanita yang dipakainya terjatuh semasa dia sedang menyanyikan sebuah lagu di sebuah acara yang disiarkan secara langsung di salah sebuah stesen televisyen Mexico pada rabu (15/7) lalu.

Tuala wanita tersebut terjatuh di kala Patricia sedang menyanyikan lagu "Viva Mexico". Walaupun mengetahui hal demikian, namun wanita berusia 42 tahun ini tetap meneruskan nyanyiannya dan membiarkan hal tersebut.

Video insiden tersebut tersebar dan menjadi viral di media sosial. Ia mendapat banyak kritikan dari para netizen.

Sebahagian Netizen ada menganggap bahawa Patricia Navidad memang sengaja menjatuhkah tuala wanita tersebut agar menjadi sensasi yang boleh mempopularkan dirinya.sumber

Read more: http://www.kitabantai.info/2015/07/tuala-wanita-jatuh-ketika-pesembahan.html#ixzz3hBl7Fz42
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Mon Aug 3, 2015 8:05 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Gadis dan Wanita, Awas Gambar Anda di Media Sosial..

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Jika kita suka upload gambar. Mungkin tak terfikir gambar kita boleh dimanipulasi oleh orang untuk mengaibkan kita.

Oleh itu gadis dan wanita... tolong jangan ghairah upload gambar

Mon Aug 3, 2015 8:06 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Seorang Lelaki Dibelasah Rakan Selepas Dituduh Mencuri Telefon Bimbit

siakapkeli.my

Tersebar dilaman sosial sebuah video yang memaparkan seorang orang lelaki yang dipercayai dari sebuah kem tentera berdasarkan susun atur katil dan seragam yang tergantung dibilik berkenaan telah memukul rakannya tanpa belas kesihan.

Mangsa yang duduk di atas katil telah di tendang dan disepak dimuka berkali-kali menyebabkan mangsa merayu kepada rakannya itu.

Mangsa juga dipukul sambil diperhatiakn oleh rakan-rakannya yang lain. Lelaki berkenaan dipukul selepas dituduh mencuri telefon bimbit milik rakan lain.

Berikut adalah percakapan berdasarkan video.

"Mana, mana barangnya, bikin malu saja kau ni" jerit lelaki itu sambil menumbuk mangsa itu.

"Tidak, saya tidak ambil" jawab mangsa yang dipukul itu sambil menangis.

Tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan itu, lelaki tersebut turut menendang dan melakukan 'flying kick' terhadap mangsa.

"Aku tak kira kalau kau mati, bikin malu!" ujar lelaki lagi.

"Betul saya tak ambil telefon kau Mike" uajr mangsa itu sambil merayu agar rakannya itu berhenti dari terus memukulnya.

Berdasarkan dialek yang dituturkan, mereka dipercayai berasal dari Sabah. - Siakapkeli.my

Mon Aug 3, 2015 8:06 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Penduduk Conteng Dan Cat Jalanraya Rosak Sekitar Shah Alam Sebagai Tanda Protes

siakapkeli.my

Kerana sudah tidak tahan dengan keadaan jalanraya yang rosak di sekitar Shah Alam telah membuatkan sekumpulan anak muda yang menggelarkan diri mereka "Brotherhood Shah Alam" juga merupakan penduduk sekitar telah tampil menconteng dan mengecat jalanraya yang rosak.

Menurut mereka pelbagai aduan sudah dilakukan tetapi tidak ada sebarang tindakan dilakukan oleh pihak Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Dikatakan mereka melalukan tindakan berkenaan kerana untuk mengelakkan sesuatu yang buruk terjadi yang mungkin boleh mengakibatkan kehilangan nyawa. Mereka semalam telah menjalankan aktiviti ini sekitar SHELL UNISEL, Seksyen 21 dan sekitar seksyen 14 dekat dengan Kompleks PKNS dengan mencari jalan rosan dan berlubang.

Bagi mereka, tidak kisah untuk penduduk sekitar atau orang ramai marah dengan tindakan menconteng jalanraya ini kerana tindakan yang mereka lakukan adalah salah satu usaha untuk membuka mata pihak MBSA supaya cepat memperbaiki jalan berkenaan.

Selain itu, cat kuning yang digunakan mereka juga sudah pasti senang dinampak oleh pengguna jalanraya yang melalui jalan berkenaan, jika nampak cat kuning berkenaan bolehlah dielak kerana disitu terdapat lubang ataupun jalan rosak.

Aktiviti ini diketuai oleh Saudara Lando Zawawi bersama penduduk sekitar. Lando sebelum ini diketahui sering tampil megeluarkan kenyataan tentang masalah jalan rosak disekitar Kuala Lumpur dan Lembah Kelang.

Tindakan yang mereka lakukan ini telah mendapat banyak sokongan daripada penduduk sekitar yang menyifatkan apa yang dilakukan mereka adalah sesuatu yang baik kerana ia sudah pasti akan membuka mata pihak berwajib. - Siakapkeli.my

Mon Aug 3, 2015 7:40 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Berita semalam Triton makan jalan kereta lain - accident mati sebab buat jalan tiada papan tanda waktu malam.
Aku pun pernah kena di bukit Kepong Johor,
Tapi aku brek emergency dan tidak makan jalan sebelah...--Bayangkan bahaya bawa 110km/h di jalan batu kerikil besar tanpa tar dimalam buta.

On Monday, August 3, 2015 11:06 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Penduduk Conteng Dan Cat Jalanraya Rosak Sekitar Shah Alam Sebagai Tanda Protes  siakapkeli.my

Kerana sudah tidak tahan dengan keadaan jalanraya yang rosak di sekitar Shah Alam telah membuatkan sekumpulan anak muda yang menggelarkan diri mereka "Brotherhood Shah Alam" juga merupakan penduduk sekitar telah tampil menconteng dan mengecat jalanraya yang rosak.

Menurut mereka pelbagai aduan sudah dilakukan tetapi tidak ada sebarang tindakan dilakukan oleh pihak Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Dikatakan mereka melalukan tindakan berkenaan kerana untuk mengelakkan sesuatu yang buruk terjadi yang mungkin boleh mengakibatkan kehilangan nyawa. Mereka semalam telah menjalankan aktiviti ini sekitar SHELL UNISEL, Seksyen 21 dan sekitar seksyen 14 dekat dengan Kompleks PKNS dengan mencari jalan rosan dan berlubang.

Bagi mereka, tidak kisah untuk penduduk sekitar atau orang ramai marah dengan tindakan menconteng jalanraya ini kerana tindakan yang mereka lakukan adalah salah satu usaha untuk membuka mata pihak MBSA supaya cepat memperbaiki jalan berkenaan.

Selain itu, cat kuning yang digunakan mereka juga sudah pasti senang dinampak oleh pengguna jalanraya yang melalui jalan berkenaan, jika nampak cat kuning berkenaan bolehlah dielak kerana disitu terdapat lubang ataupun jalan rosak.

Aktiviti ini diketuai oleh Saudara Lando Zawawi bersama penduduk sekitar. Lando sebelum ini diketahui sering tampil megeluarkan kenyataan tentang masalah jalan rosak disekitar Kuala Lumpur dan Lembah Kelang.

Tindakan yang mereka lakukan ini telah mendapat banyak sokongan daripada penduduk sekitar yang menyifatkan apa yang dilakukan mereka adalah sesuatu yang baik kerana ia sudah pasti akan membuka mata pihak berwajib. - Siakapkeli.my #yiv6278620522 #yiv6278620522 -- #yiv6278620522ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mkp #yiv6278620522hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mkp #yiv6278620522ads {margin-bottom:10px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mkp .yiv6278620522ad {padding:0 0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mkp .yiv6278620522ad p {margin:0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mkp .yiv6278620522ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-sponsor #yiv6278620522ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-sponsor #yiv6278620522ygrp-lc #yiv6278620522hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-sponsor #yiv6278620522ygrp-lc .yiv6278620522ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522activity span {font-weight:700;}#yiv6278620522 #yiv6278620522activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv6278620522 #yiv6278620522activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv6278620522 #yiv6278620522activity span span {color:#ff7900;}#yiv6278620522 #yiv6278620522activity span .yiv6278620522underline {text-decoration:underline;}#yiv6278620522 .yiv6278620522attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv6278620522 .yiv6278620522attach div a {text-decoration:none;}#yiv6278620522 .yiv6278620522attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv6278620522 .yiv6278620522attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv6278620522 .yiv6278620522attach label a {text-decoration:none;}#yiv6278620522 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv6278620522 .yiv6278620522bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv6278620522 .yiv6278620522bold a {text-decoration:none;}#yiv6278620522 dd.yiv6278620522last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6278620522 dd.yiv6278620522last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6278620522 dd.yiv6278620522last p span.yiv6278620522yshortcuts {margin-right:0;}#yiv6278620522 div.yiv6278620522attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv6278620522 div.yiv6278620522attach-table {width:400px;}#yiv6278620522 div.yiv6278620522file-title a, #yiv6278620522 div.yiv6278620522file-title a:active, #yiv6278620522 div.yiv6278620522file-title a:hover, #yiv6278620522 div.yiv6278620522file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6278620522 div.yiv6278620522photo-title a, #yiv6278620522 div.yiv6278620522photo-title a:active, #yiv6278620522 div.yiv6278620522photo-title a:hover, #yiv6278620522 div.yiv6278620522photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6278620522 div#yiv6278620522ygrp-mlmsg #yiv6278620522ygrp-msg p a span.yiv6278620522yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv6278620522 .yiv6278620522green {color:#628c2a;}#yiv6278620522 .yiv6278620522MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv6278620522 o {font-size:0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522photos div {float:left;width:72px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522reco-category {font-size:77%;}#yiv6278620522 #yiv6278620522reco-desc {font-size:77%;}#yiv6278620522 .yiv6278620522replbq {margin:4px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mlmsg select, #yiv6278620522 input, #yiv6278620522 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mlmsg pre, #yiv6278620522 code {font:115% monospace;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-mlmsg #yiv6278620522logo {padding-bottom:10px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-msg p#yiv6278620522attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-reco #yiv6278620522reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-sponsor #yiv6278620522ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-sponsor #yiv6278620522ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-sponsor #yiv6278620522ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv6278620522 #yiv6278620522ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv6278620522

Mon Aug 3, 2015 8:11 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

'Tercampak&#39; Adik Semata-mata Mahu Sambut Bunga Dari Pengantin

siakapkeli.my

Budaya mencampakkan jambangan bunga sememangnya menjadi sebahagian budaya perkahwinan masyarakat Barat.

Kononnya ia bagi menyegerakan jodoh seseorang yang menyambut jambangan bunga berkenaan.

Kami kongsikan satu rakaman video yang kini menjadi viral di kalangan pelayar laman sosial, dimana seorang kanak-kanak perempuan yang sedang mendukung adiknya tiba-tiba mencampakkan adiknya ke lantai, gara-gara mahu menyambut jambangan bunga berkenaan.

Sedar akan tindakan spontan itu, kanak-kanak berkenaan segera mengangkat adiknya.

Bagaimanapun kejadian itu tidak disedari sekumpulan lagi wanita yang juga berada di situ yang hendak menyambut jambangan bunga dari pengantin. -Siakapkeli.my
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: