Thursday, August 6, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4262[1 Attachment]

4 Messages

Digest #4262
1
Fw: Cara Dapatkan Update Windows 10 by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
Fw: Rompak Dan Pukul Warga Emas by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Wed Aug 5, 2015 7:58 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Cara Dapatkan Update Windows 10

depalma-sp.blogspot
Famili Ceria

Cara Dapatkan Update Windows 10 - Windows 10 dilancarkan pada hari Rabu, dan anda mungkin akan mahu untuk mengemaskini . Berita baik adalah bahawa Microsoft telah membuat proses menghairankan tidak menyakitkan . Serius, anda hanya klik beberapa butang dan segala sesuatu harus ditetapkan . Tetapi berita buruk adalah bahawa anda mungkin tidak dapat untuk mengemaskini minggu ini, walaupun Windows 10 akan datang keluar. Namun, mungkin ada banyak cara yang boleh anda lakukan untuk bersedia. Untuk semua butiran , teruskan membaca.

CARA MENDAPATKAN UPDATE WINDOWS 10
Jika komputer anda sudah terkini (updated):
Jika anda sudah memiliki komputer yang menjalankan Windows 7 atau Windows 8.1, maka Windows 10 akan menjadi benar-benar bebas - dan pengemaskinian harus benar-benar mudah. Hanya pastikan anda tidak meletakkan ia di luar terlalu lama: jika anda tidak mengemas kini dalam masa setahun dari Rabu, anda akan perlu membayar untuk itu.

Jika versi Windows adalah seperti terkini kerana ia boleh, anda perlu melihat bahawa ikon Windows telah muncul dalam bar tugas anda. (Jika anda tidak melihat ia dengan Rabu, Microsoft mempunyai beberapa arahan malangnya kompleks tentang bagaimana untuk membuat ia muncul.) Klik pada ikon akan membuka Dapatkan Windows 10 aplikasi Microsoft, yang membolehkan anda untuk mendaftar untuk memuat turun OS baru dan menentukan sama ada komputer anda adalah serasi. Masukkan alamat e-mel anda ke dalam sistem, dan dari sana anda cukup banyak ditetapkan. Sekarang anda hanya perlu menunggu.

Peluang yang baik bahawa anda tidak akan benar-benar boleh memuat turun dan memasang Windows 10 dengan serta-merta. Microsoft melancarkan OS yang keluar perlahan-lahan untuk memastikan bahawa ia mempunyai masa untuk membersihkan apa-apa bug yang ia mendapati, jadi anda mungkin berakhir menunggu minggu atau lebih sebelum anda diberi yang pergi ke depan untuk memasangnya. Sebaik sahaja anda berada, Microsoft akan memuat turun Windows 10 ke komputer anda dan kemudian memberitahu anda dengan pop up bahawa itu bersedia untuk dipasang. Kemudian ia adalah masa untuk bertindak.

Jika komputer anda tidak adalah terkini (not updated):
Jika anda tidak melihat ikon untuk aplikasi Dapatkan Windows 10 dalam bar tugas anda, maka ada peluang yang baik anda perlu menjaga beberapa kemas kini lain pertama. Jika anda menjalankan Windows 7, pastikan bahawa anda telah dikemaskini sehingga ke Service Pack 1. Untuk melakukannya, pergi ke menu Mula dan mencari Windows Update. Jika anda menjalankan Windows 8, anda akan mempunyai untuk bertemu ia sehingga 8.1. Untuk berbuat demikian, klik jubin Store pada skrin Start; di dalam kedai, anda akan melihat ikon untuk kemas kini.

Setelah anda pada versi terbaru sistem operasi sama ada, Dapatkan Windows 10 aplikasi perlu disediakan, dan anda akan dapat merebut kemas kini percuma.

Jika komputer anda adalah benar-benar ketinggalan zaman:
Jika anda menjalankan Windows Vista atau XP (... anda tidak masih ME, adakah anda?), Maka anda akan perlu membayar untuk mengemas kini untuk Windows 10. Ia kos $ 119 untuk Windows 10 Rumah dan $ 199 untuk Windows 10 Pro, tetapi anda akan mahu mengambil kira lebih daripada sekadar harga.

Windows 10 mempunyai keperluan sistem yang sama seperti Windows 7 dan 8, tetapi kehendak itu masih jauh lebih tinggi daripada yang untuk versi terdahulu OS. Pastikan komputer anda memenuhi minimum ini sebelum mengemas kini:

Processor: 1GHz
RAM: 1GB for 32-bit or 2GB for 64-bit
Storage: 16GB for 32-bit or 20GB for 64-bit
Graphics support: DirectX 9 or later with WDDM 1.0 driver
Display: 800 x 600 resolution
Walaupun anda memenuhi syarat-syarat, anda masih mungkin mahu untuk berfikir tentang mendapatkan Windows 10 cara yang lain: dengan membeli PC baru. Anda boleh membeli sebuah komputer riba yang baru dengan harga yang sama yang anda boleh membeli Windows 10 Pro, yang bernilai dengan mengingati.

Jika anda dalam Windows RT:
Ada beberapa berita buruk: anda telah terkandas. Mesin Windows RT tidak sedang dikemas kini untuk Windows 10. Microsoft menjanjikan beberapa jenis kemas kini pada bulan September, tetapi ia tidak berkata apa yang diharapkan dulu.

LANGKAH MEMASANG

Langkah pertama tidak wajib, tetapi ia adalah idea yang baik: menyandarkan komputer anda. Jika anda boleh, pastikan semua gambar yang paling penting anda disimpan di luar PC anda. Kemungkinan besar anda tidak akan memerlukan ini, tetapi ia adalah lebih baik untuk memilikinya sekiranya ada masalah.

Apabila Windows 10 mula memasang, anda hampir ditetapkan. Bergantung kepada berapa baru komputer anda, ini akan berjalan selama sekitar 20 minit hingga satu jam atau lebih, tetapi tidak ada yang banyak untuk anda untuk melakukan selain dari klik "Next" beberapa kali.

KLIK NEXT, CHECK OFF BEBERAPA SETTINGS, dan anda pada dasarnya GOOD TO GO

Akhirnya, pemasang Windows 10 akan meminta anda untuk menetapkan beberapa tetapan. Ia akan menawarkan anda pilihan untuk menyesuaikan tetapan atau untuk memilih apa yang Microsoft panggilan "Tetapan nyata." Kami akan mengesyorkan klik suai - ia tidak akan mengambil lebih daripada beberapa minit lagi, dan ada beberapa pilihan yang anda mungkin mahu kepada perubahan. Ini termasuk bagaimana Windows mengendalikan privasi lokasi, pengesanan iklan, tetapan penyemak imbas, dan sama ada komputer anda secara automatik menghubungkan untuk membuka kawasan panas.

Setelah anda melalui itu, pemasang akan menyelesaikan menetapkan perkara dan membawa anda ke desktop. Dari sana, anda sangat hampir baik untuk pergi. Anda akan mahu menjalankan Windows Update satu masa akhir untuk memastikan bahawa anda tidak kehilangan sebarang kemas kini baru-baru ini atau pemandu khusus untuk komputer anda. Dan itu sahaja - sekali anda semua pasti ini sehingga kini, anda baik untuk pergi: Tanya Cortana soalan. Merenung keindahan menu Mula. Menganotasi sesuatu dalam Edge. Dan menikmati seluruh dunia baru tetapi biasa iaitu Windows 10.

Windows 10 Enterprise (32bit) Final Trial
sulung.com
jalantikus.com

5.0 Desktop Enhancement by Microsoft Corporation
Situs Download Software dan Games Gratis, Aplikasi Android APK dan Games APK Gratis, Tips dan Trik, Berita Gadget dan Informasi Teknologi Dunia Terbaru Hanya di JalanTikus.com
Download (2 GB)

Deskripsi
Windows 10 Enterprise (32bit) - Dunia komputer di bumingkan oleh kedatangan Windows terbaru yaitu Windows 10. Dengan tampilan yang lebih memukau dari transisi animasi perubahan gambar, perpindahan mouse ketika di hover dan kelembutan cortana dalam memperkenalkan jagoan terbaru Microsoft.

Terdapat juga browser terbarunya yaitu Microsoft Edge yang mungkin memang untuk menggantikan posisi Internet Explorer. Sekilas tentang Windows 10 yang menanamkan Microsoft Edge ini, sudah sangat memumpuni kebutuhan pengguna untuk berselancar di internet, dengan kelebihan ringan ketika di gunakan, tampilan sangat enak dilihat dan tidak ketinggalan sebuah transisi animasi dari Windows 10 juga yang mempengaruhi segala animasi untuk Windows.

Mengenai kabar tentang browser yang akan siap menyaingi browser lainnya seperti Chrome, Firefox, Opera dan UC, Microsoft Edge juga telah di sempurnakan untuk pemasangan ekstension dari Internet Download Manager. Gunakan Internet Download Manager untuk menyempurnakan kebutuhan berinternet kalian.

Sudahkah kalian berpindah ke Windows 10?
Tunggu apalagi? backup file-file penting kalian yang ada di Windows sebelumnya, lalu install Windows 10 Enterprise yang dapat di download sekarang. Penyempurnaan Windows 10 ini dipelajari dari banyaknya kekurangan windows 7, 8 & 8.1 (windows lama). Fitur-fitur yang hebat dan terbaru di miliki oleh Windows 10 saat ini seperti Tablet Mode, berbicara dengan Cortana untuk mencari informasi tentang file-file yang ada pada komputer kalian dan masih banyak lagi.

Windows 10 Beradaptasi Dengan Pola Penggunaan
Bukan lagi untuk pengguna beradaptasi dengan sistem operasi. Windows 10 lah yang memiliki kemampuan untuk beradaptasi dengan kalian para pengguna, mari tengok fitu-fitur apa saja yang dapat melakukan adaptasi untuk pengguna secara personal.

Fitur-fitur Windows 10:
a.. Cortana akan berperan menjadi asisten kalian di Windows 10 yang kalian miliki, dan juga pada perangkat Windows Phone yang berbasis Windows 10. Cortana dapat mencari informasi dengan cepat, menyusun jadwal dengan cepat dan tepat, memberikan pengingat dan mencari dokumen di komputer dengan cepat.

b.. Start & Live Tiles yang berperan seperti pada keberadaannya di Windows 8.1, pengguna dapat melihat langsung update terbaru dari orang-orang yang dicintainya melalui Live Tiles tanpa harus membuka aplikasi. Tidak ketinggalan juga sebuah Menu Start yang dicintai para pengguna di Windows 7 juga akan mewarnai suasana Windows 10 saat ini.

c.. Voice, pen, gesture berperan untuk dapat menerima perlakuan pengguna dengan voice, pen dan gestur tubuh pengguna. Sangat menakjubkan bukan?

Berbicara Tentang Sistem Keamanan Pada Windows 10
Sistem keamanan dengan biometric authentication pertama kalinya Windows 10 akan menghadirkan Windows Hello. Sistem keamanan yang membuat pengguna secara cepat, mudah dan nyaman dengan sign-in ke perangkat hanya dengan men-scan wajah atau jari.

Ini Cewek Cantik Pengisi Suara Cortana di Windows 10
bloglist-malaysia.blogspot
sulung.com

Ini Cewek Cantik Pengisi Suara Cortana di Windows 10 - Untuk saat ini Windows 10 telah resmi di luncurkan, Banyak sekali sesuatu baru yang menarik di OS besutan perusahaan yang di miliki orang terkaya di jagat ini Microsoft. Banyak fitur baru yang di tambahkan ke Windows 10 ini termasuk penyempurnaan perubahan beberapa fitur yang sebelumnya di temukan di Windows versi sebelumnya seperti Perubahan Cara Kerja OneDrive, ikon folder baru.

Windows 10. news.softpedia.com

Selain yang di sebut di atas Microsoft juga mengenalkan browser terbarunya yakni Microsoft Edge yang diklaim memiliki kecepatan yang lebih bila di dibandingkan dengan Firefox Mozilla atau pun Google Chrome, sebuah browser besutan Google yang terkenal dengan performa dan kecepatanya. Walaupun Microsoft sudah menanamkan sebuah browser baru di windows 10, namun keberadaan Internet Explorer masih tetap di pertahankan di Win 10. Hal ini bertujuan untuk pengguna menavigasi situs-situs jadul yang tidak support dengan Microsoft Edge.

Selanjutnya fitur canggih yang di benamkan di windows 10, Microsoft's voice-activated Cortana assistan atau yang ramah dengan sebutan Cortana, Cortana merupakan fitur yang sangat canggih ini akan memudahkan pengguna untuk mencari file atau pun data dengan kontrol suara secara cepat, bisa menuliskan sebuah email dengan cara di dikte untuk pengguna, dan juga bisa sebagai reminder serta fungsi lainya. Sebelumnya fitur ini juga sudah di benamkan di windows phone 8.1. Anda bisa menemukan di taskbar sebelah kanan tombol Start di windows 10.

Namun pada kesempatan kali ini kami tidak akan membahas semua fitur yang ada pada Windows 10, melainkan akan sedikit mengulas lebih dalam lagi fitur canggih Cortana. Tapi bukan keselurhan fitur yang bisa di lakukan oleh Cortana tapi ke suara Cewek merdu yang mungkin banyak membuat penasaran pengguna, Seperti wujud asli orang di balik suara Cortana.

Langsung saja pengisi suara merdu di Cortana adalah Jennifer Lee Taylor, Wanita cantik yang masih berusia cukup muda ini merupakan pengisi suara profesional.

Jennifer Lee Taylor, voiceacting.wikia.com

selain mengisi suara pada Cortana di Windows 10, Jennifer Lee Taylor juga mengisi suara di beberapa game terkenal seperti di Left 4 Dead sebagai Zoey, di game serial Mario sebagai Princess Peach , di game buatan Microsoft, Halo sebagai Cortana, di game Dota 2 sebagai Lina. Anda bisa melihat karir Jennifer Lee Taylor di https://en.wikipedia.org/wiki/Jen_Taylor

Bagi anda yang ingin mendengarkan suara medru Cortana dan mencoba fitur-fitur menarik Windows 10, anda bisa mengunduh versi trialnya Disini

Wed Aug 5, 2015 7:58 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Anggota Trafik Terpelanting Dirempuh Mat Rempit Dalam Satu Sekatan Jalanraya

siakapkeli.my

KAJANG: Gara-gara dilanggar oleh seorang mat rempit, seorang anggota polis trafik daripada balai Kajang telah terpelanting semasa mengadakan sekatan jalanraya di sini.

Memetik laporan Harian Metro, anggota berkenaan, Mohd Hizzuad Johari, 29, cedera di belakang kepala dan luka di badan akibat rempuhan di jalan Batu 10 pada jam 11.45 pagi semalam.

Semasa sekatan jalanraya tersebut suspek telah melalui kawasan pemeriksaan itu tetapi dia tidak memberhentikan kenderaan sebaliknya terus memecut untuk melarikan diri.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Willey Richard berkata, anggoa tersebut tidak sempat mengelak lalu terkena rempuhan itu menyebabkan suspek turut terjatuh dan cedera.

"Mangsa yang tertiarap di jalan raya dikejarkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM). Keadaannya kini dilaporkan stabil," katanya.

Berikutkan kes itu, seorang lelaki berusia 25 tahun telah ditahan untuk siasatan lanjut dan hasil semakan rekod jenayah lampau mendapati suspek mempunyai rekod bersabit kesalahan cubaan samun sebelum ini. - Siakapkeli.my

Wed Aug 5, 2015 8:01 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Prasarana Mahu Tambang Tren Dikaji Semula

siakapkeli.my

KUALA LUMPUR: Prasarana Malaysia Berhad (Prasana) menggesa Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) membuat semakan terhadap kadar tambang perkhidmatan tren di bawah syarikat itu.

Pengarah Urusannya, Datuk Azmi Abdul Aziz berkata ia selaras dengan peningkatan kos penyelenggaraan tren dan kenaikan kadar tarif elektrik.

"Semakan kadar baharu itu selain dapat mengimbangi kos sedia ada, juga membolehkan perkhidmatan tren dipertingkat untuk kemudahan orang ramai," katanya.

Azmi berkata kadar terbaru itu bergantung kepada hasil semakan SPAD kelak.

Kali terakhir semakan tambang tren dilakukan adalah pada 2002. -Siakapkeli.my

Wed Aug 5, 2015 8:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Rakaman Beberapa Orang Lelaki Rompak Dan Pukul Warga Emas Jadi Viral

siakapkeli.my

MUAR: Sekumpulan enam orang lelaki yang merompak dan memukul seorang warga emas menggunakan kayu telah berjaya dirakam oleh kamera litar tertutup (CCTV) di pekan Sagil di sini.

Perbuatan tidak berkeperimanusiaan itu telah disebarkan di laman sosial menunjukkan seorang lelaki telah memasuki kedai berkenaan dalam keadaan mabuk dengan membawa botol arak sebelum diikuti oleh beberapa lelaki lain.

Mereka dilihat telah cuba mengambil wang sambil membawa beberapa batang kayu. Aksi yang pasti membuatkan anda terasa geram apabila seorang warga emas telah dipukul dengan kayu dan diugut oleh seorang lelaki.

Menurut jurucakap pihak polis mengesahkan video dari kamera litar tertutup (CCTV) itu adalah asli dan sedang mempertingkatkan usaha bagi memburu penjenayah berkenaan. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: