Sunday, November 1, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4327[1 Attachment]

15 Messages

Digest #4327
2
Fw: Kemenangan JDT Dalam AFC2015 by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6a
Re: Fw: polis jawab 'kami bukan superman' by "MetalWorks Calibra" azz95
10
Fw: Kerana Cinta Pada Keretanya, by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Sun Nov 1, 2015 6:39 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bayi Lelaki Diculik di Sentul Ditemui Selamat di Hentian Bas
siakapkeli.my

foto : The Star Online

KUALA LUMPUR, 30 Okt: Seorang bayi lelaki berusia 1 tahun 2 bulan yang diculik di Sentul petang tadi ditemui semula di sebuah hentian bas di Batu 4, Jalan Gombak disini.

Kanak-kanak tersebut yang dikenali sebagai Shukur Shahirin diculik di Kampung Bandar Dalam Sentul.

"Bayi warga Indonesia bernama Syukur Shahirin itu dilaporkan dilarikan oleh dua lelaki yang menaiki motosikal kira-kira pukul enam petang.

"Berdasarkan maklumat daripada ahli keluarga, satu pasukan yang diketuai Ketua Polis Balai Setapak dan dibantu penduduk kampung telah mencari mangsa dan dia selamat ditemukan, dipercayai selepas ditinggalkan suspek," kata Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Mohamad Roy Suhaimi Sarif memetik laporan dari Utusan Online.

Jelasnya juga, bayi itu telah dibawa ke balai polis Setapak dan dihantar ke hospital untuk pemeriksaan lanjut.

Kes disiasat mengikut Seksyen 363 Kanun Keseksaan kerana menculik. Gerakan mencari suspek sedang dijalankan. - Siakapkeli.my

Gadis 16 Tahun 3 Bulan Hilang, Ibu Percaya Dilarikan Lelaki Tidak Dikenali
siakapkeli.my

Kuala Lumpur, 30 Okt: "Saya mengesyaki anak gadis remaja saya yang hilang dari rumah sejak lebih tiga bulan lalu dilarikan lelaki tidak dikenali," ujar Minsadi Nawi, 56, berkenaan kehilangan anak gadisnya, Siti Nuridana, 16, yang didapati hilang sejak 24 Julai lalu selepas meninggalkan rumah di Kampung Sungai Serai Tambahan, Hulu Langat Selangor.

"Kami hanya sedar Nurdiana melarikan diri selepas tidak pulang ke rumah sehingga jam 9 malam. Kami cuba menghubunginya melalui telefon bimbit, tetapi tidak berhasil.

"Malah, kami juga bertanyakan kepada rakan-rakan sekolahnya, namun mereka memaklumkan tidak mengetahui di mana Nurdiana berada," katanya memetik laporan dari myMetro.

Selain itu, Minsadi juga turut berkata anaknya itu pernah menghilangkan diri dua kali sebelum ini namun bukan dalam tempoh masa yang lama.

Menurutnya kali pertama Nuridana menghilangkan diri adalah pada Januari lalu selama empat hari kerana mengikut rakannya.

"Saya mengesyaki anak saya itu lari mengikuti teman lelaki. Pelbagai usaha sudah kami lakukan untuk mencarinya kerana bimbang keselamatan diri serta pelajarannya akan terjejas.

"Namun usaha mencari Nurdiana masih menemui jalan buntu. Malah kesihatan isteri saya turut terjejas akibat risaukan nasib Nurdiana,' katanya.

Minsadi merayu agar orang ramai yang mempunyai maklumat tentang anaknya supaya memaklumkan balai polis berhampiran atau menghubungi nombor telefon 012-6703058. - Siakapkeli.my

Sun Nov 1, 2015 6:40 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kemenangan JDT Dalam AFC2015 Diharap Dapat Suntik Semangat Pasukan Bolasepak Negara - MB Johor

siakapkeli.my

JOHOR BAHRU: Kemenangan pasukan Johor Darul Takzim (JDT) melalui Piala Konfederasi Bolasepak (AFC) selepas menewaskan FC Istiklol malam tadi diharap dapat menyuntik semangat pasukan bola sepak tempatan ke tahap yang lebih membanggakan.

Menteri Besar Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata kemenangan itu juga bukan semata-mata untuk rakyat Johor, malah untuk seluruh rakyat Malaysia.

"Saya mengucapkan tahniah kepada pemain serta semua yang berusaha bersungguh-sungguh bagi memastikan kejayaan yang cukup bermakna ini.

"Semoga kemenangan ini dapat menyuntik semangat baru kepada pasukan JDT untuk mencipta lebih banyak kejayaan di masa akan datang.

"Ia juga dapat menjadi pendorong kepada pasukan bolasepak tempatan untuk mengorak langkah ke arah mencipta kejayaan yang sama," katanya. -Siakapkeli.my

JDT Menang Piala AFC, Johor Cuti Peristiwa Hari ini
siakapkeli.my

JOHOR BAHRU, 1 Nov - Sempena kemenangan pasukan Johor Darul Takzim (JDT) menjuarai Piala AFC di Stadium Central Republican, Dushane, Tajikistan semalam, Kerajaan Negeri Johor mengisytiharkan cuti khas peristiwa di seluruh Johor pada hari ini.

"Kerajaan negeri memutuskan untuk mengisytiharkan esok (1 November) sebagai cuti khas peristiwa untuk seluruh negeri Johor sekiranya kemenangan berpihak kepada JDT dalam perlawanan menentang FC Istiklol.

"Perlawanan ini juga merupakan satu kejayaan buat pasukan JDT apabila berjaya mara ke peringkat akhir dan pastinya lebih manis jika dapat membawa pulang piala ke Johor.

"Bersama-sama kita mendoakan kejayaan berpihak kepada JDT," katanya Setiausaha Kerajaan Negeri Johor, Datuk Ismail Karim. - Siakapkeli.my

Sun Nov 1, 2015 6:41 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Asteroid 'Spooky' Akan Lintas Bumi Malam Ini, Bergerak 29 Kali Kelajuan Peluru

siakapkeli.my

Pada malam ini, asteroid 'Spooky' bersaiz lebar antara 290 hingga 650 meter dijangkan akan bergerak berhampiran dengan Bumi pada kedudukan 1.3 kali ganda jarak ke Bulan, iaitu lebih kurang pada jarak 480,000 km sahaja.

Memetik laporan Falak Online, sebelum ini memang banyak asteroid yang melintasi ruang angkasa bumi namun asteroid yang diberi nama 2015 TB145 ini 'istimewa' kerana ia akan menjadi asteroid paling besar (saiznya 400 meter) yang akan melintasi pada jarak yang hampir dengan Bumi,

Berdasarkan pemerhatian NASA sebuah lagi asteroid 1999 AN10, yang lebih besar (800 meter) dan akan melintasi lebih hampir ( sama jarak dengan orbit Bulan) pada bulan Ogos 2027 nanti.

Pihak NASA telah mengesan 2015 TB145 mendekati ruang angkasa bumi pada 10 Okt lepas, bergerak pada kelajuan 35km sesaat iaitu 29 kali lebih laju dari sebutir peluru.

Menurut International Astronomical Union (IAU) Minor Planet Center, kali terakhir objek sebesar ini melintasi Bumi ialah pada Julai 2006 lepas, oleh asteroid 2004 XP14.

Asteroid 2015 TB145 ini ditemui menerusi teleskop PanSTARRS-1 (Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System) kepunyaan University of Hawaii di Haleakala, Maui.

Agensi Angkasa Negara (Angkasa) berkata ia dijangka tidak akan berlanggar dengan Bumi sebaliknya hanya akan melintasi orbit Bulan pada jarak 480,000km dari Bumi.

"Pada kedudukan paling hampir dengan Bumi, ia akan mencapai tahap kecerahan sekitar 10 magnitud dan boleh dilihat menggunakan teleskop," kata Angkasa dalam kenyataan di sini, malam tadi.

Jika cuaca mengizinkan, Angkasa melalui Observatori Negara Langkawi (ONL) merancang melakukan pencerapan dan penyelidikan terhadap asteroid itu untuk berkongsi maklumat dengan badan-badan astronomi antarabangsa.

Adakah kita dapat melihat Asteroid berkenaan?

Menurut portal Falak Online, pada jam 1.05 pagi adalah waktu terdekat asteroid berkenaan mendekati bumi dan akan bersinar pada magnitud 10 yang amat kelam.

Ia tidak dapat dilihat menggunakan mata kasar walaupun berada 'dekat' dengan bumi, mungkin boleh dilihat dengan Binokular (dari kawasan langit yang gelap) atau boleh dilihat dengan Teleskop yang saiz sederhana.

Untuk pertanyaan lanjut orang ramai boleh menghubungi ONL di talian 04-9668870 atau Planetarium Negara di talian 03-2273 4303 atau layari www.angkasa.gov.my atau laman media sosial Facebook dan Twitter Angkasa Malaysia untuk mendapatkan maklumat terkini berkenaan fenomena-fenomena dan program Angkasa. - Siakapkeli.my

Sun Nov 1, 2015 6:42 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Penunggang Motosikal Terhumban Ke Dalam Laut, Elak Kemalangan Atas Jambatan Pulau Pinang

siakapkeli.my

Seorang lelaki telah tercampak ke laut selepas motosikal yang ditunggangnya telah bergesel dengan sebuah motosikal lain semasa mengelak sebuah kemalangan di atas Jambatan Pulau Pinang.

Lelaki berkenaan, Mohammad Noor Firdaus Yahya, 24, hanya mengalami cedera ringan selepas dia terjatuh dan terbenam di dalam lumpur bawah jambatan.

Penguasa Bomba Kanan II Balai Bomba dan Penyelamat Perai Roslan Rashid berkata kejadian pada 9.30 pagi di KM1.4 Jambatan Pulau Pinang itu melibatkan dua motosikal dari arah Perai menghala ke pulau.

"Muhammad Noor Firdaus bernasib baik kerana air laut surut menyebabkan sebahagian badannya terbenam dalam lumpur," katanya dipetik laporan Bernama.

Menurut beliau lagi, pihaknya telah melakukan operasi menyelamat di sekitar jambatan serta di permukaan air dari atas jambatan itu sebaik mendapat laporan berhubung kejadian itu.

"Mangsa ditemui di permukaan air dan dibawa keluar menggunakan sistem anchoring...kami menariknya ke atas jambatan yang setinggi kira-kira 10 meter itu," katanya.

Kerana kemalangan ini, trafik di atas jambatan dikatakan sesak sepanjang 5 kilometer kerana ramai yang berhenti di bahu jalan untuk menyaksikan kejadian berkenaan. - Siakapkeli.my

Sun Nov 1, 2015 6:45 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Budak Lelaki Terpelanting Dilanggar Kereta Tempoh Hari Hanya Cedera Ringan

siakapkeli.my

BUTTERWORTH: Satu rakaman video yang memaparkan kejadian seorang kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun dilanggar oleh sebuah kereta menarik perhatian ramai pihak.

Rakaman selama satu minit itu yang berlaku Ahad lalu pada jam 3.45 petang menunjukkan bagaimana kanak-kanak berkenaan yang ketika itu sedang melintas jalan dan secara tiba-tiba dilanggar sebuah kereta.

Kejadian tersebut dirakam menerusu kamera di papan pemuka kereta.

Mangsa, Nur Aidil Mohammad bagaimanapun hanya mengalami cedera ringan di kepala, pipi kanan dan kaki.

Ibu mangsa, Rusmawati Abdul Rahman, 41 memberitahu anaknya keluar rumah untuk pergi mrmancing tanpa memaklumkan kepadanya.

"Saya terkejut apabila rakannya datang memberitahu saya mengenai kemalangan itu.

"Alhamdulillah, dia tidak mengalami sebarang kecederaan dalaman," katanya.

"Dia masih bingung. Saya harap doktor akan melanjutkan cuti sakitnya sehingga dia pulih sepenuhnya," kata Rusmawati, sambil menambah Nur Adil adalah anak keempat daripada lima anaknya. -Siakapkeli.my

LIM GUAN ENG MAUT DALAM KEMALANGAN JALANRAYA.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Seorang lelaki yang kebetulan mempunyai nama sama dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng maut selepas kereta yang dipandunya terbabas dan melanggar sebatang pokok di Jalan Selangor, awal pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohd Zani Che Din berkata, dalam kejadian kira-kira jam 1.40 pagi itu, kereta jenis Perodua Myvi yang dipandu mangsa terbabas, berdasarkan kesan tayar pada permukaan bahu jalan dan rumput di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa yang berusia 37 tahun dan berasal dari Bandar Baru Sri Petaling itu, maut di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala.

"Mangsa yang tersepit di tempat duduk pemandu, dibawa keluar anggota bomba.

"Mayat mangsa dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk bedah siasat," katanya.

Orang ramai yang menyaksikan kemalangan itu diminta menyalurkan maklumat di balai polis berdekatan, bagi membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sun Nov 1, 2015 7:00 am (PST) . Posted by:

"MetalWorks Calibra" azz95

Bila dah diserang boleh go to defensive mode. Brake hard so they collide
with you. Swerve towards them so they crash. They already have the best
weapon, the car itself.
On Nov 1, 2015 12:27 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> 
>
>
> *Adu diekori, polis jawab 'kami bukan superman'*
> Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
> <http://penorehgetah.blogspot.com/>
> tranungkite.net
>
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=18>
>
> *SEORANG* pelayar bertindak berkongsi kekecewaannya apabila didakwa
> diberi jawapan yang mengecewakan oleh seorang anggota polis selepas mengadu
> diganggu sekumpulan mat motor.
>
> Dalam perkongsian semalam, pelayar wanita berkenaan mendakwa diganggu tiga
> penunggang motosikal yang bertindak mengacah dan menyimbah cecair ke cermin
> kereta yang dipandu ketika melalui daerah Kahang, Johor.
>
> Walaupun sudah menelefon polis, mangsa terpaksa meneruskan perjalanan
> sambil diganggu dan akhirnya berjaya singgah di Balai Polis Kahang.
>
> Pelayar berkenaan juga berkongsi dialog perbualan yang didakwa berlaku
> antara mangsa dengan seorang pegawai polis yang dikatakan berpangkat
> Inspektor.
>
> *Mangsa*: Jadi, pihak tuan tidak dapat pergi cari suspek itu sekarang,
> memandangkan kita ada no plat salah seorangnya, jadi kita boleh kesan
> alamatnya? Saya risau kalau mereka tidak ditahan sekarang, mereka mungkin
> mengekori saya lagi sekejap lagi. Keselamatan kami sekeluarga dalam ancaman.
>
> *Polis*: Saya tahu apa yang saya kena buat puan.
>
> *Mangsa*: Tapi adakah tuan akan ambil tindakan segera?
>
> *Polis*: Saya tahu apa yang saya kena buat puan.
>
> *Mangsa*: Tapi kalau tuan tidak dapat beri kepastian bahawa tuan akan
> mencari suspek, saya masih risau tentang keselamatan kami.
>
> *Polis*: Keselamatan puan saya tak boleh jamin. Puan bawalah apa-apa
> senjata dalam kereta.
>
> *Mangsa*: ??????. Tuan, saya telefon 999 dan datang buat aduan kerena
> saya takut dan mengharapkan ada bantuan atau penyelesaian dari pihak tuan.
> Kalau inilah caranya, saya rasa tak ada guna saya datang minta bantuan
> polis.
>
> *Polis*: Oh, kalau puan nak bantuan, puan boleh telefon bomba atau
> ambulan.
>
> *Mangsa*: (speechless). Tuan, kalau lah pihak tuan respons segera masa
> saya telefon 999 tadi, rasanya tak sempat mereka rosakkan kereta saya.
> Mereka pun mungkin dah boleh diberkas sekarang.
>
> *Polis*: Eh puan. Kami bukan superman. Bila dipanggil terus ada.
>
> *Mangsa*: Baiklah.
>
> Selain daripada perkongsian perbualan tersebut, mangsa juga memuatnaik
> sebuah rakaman video yang menunjukkan tiga buah motor yang dinaiki oleh
> empat individu yang didakwa mengganggu mangsa.
>
> Perkongsian tersebut menarik perhatian dan dikongsi oleh lebih 10,000
> pelayar lain.
>
>
>
>
> Noorhidayu Mohamed Noor
>
>
>
> Al-kisah road trip kami sekeluarga baru-baru ini. Kami memandu dari
> kelantan-hatyai-krabi-hatyai-penang-perak-kl-johor dan pulang ke kelantan.
>
> Alhamdullilah semuanya dipermudahkan walaupun travel dengan 2 kanak2.
>
> Namun otw balik dari johor melalui mersing ke kelantan, di daerah Kahang
> sesuatu yang tak disangka berlaku. Kakak ipar mengambil alih tugas memandu
> dari suami aku sekejap. Tiba-tiba ada 3 motosikal mengekori kereta kami.
> Mengacah2 dari belakang. Mereka memakai topi keledar cover muka. Tapi dari
> saiz badan, nampak macam budak2 sekolah menengah saja. Sampai satu tempat
> disimbahnya cecair ke cermin depan keretA.
>
> Mereka memecut laju selepas itu. Namun, mereka tunggu kami ditepi jalan.
> Kami dikejar lagi. Disimbah sekali lagi. Suami sudah mula berang dan ingin
> mengambil alih memandu. Tetapi kakak tidak benarkan. Risau kalau diikut
> darah muda lelaki.
>
> Mereka kejar lagi. Risau dengan keselamatan, aku menelefon 999.
>
> Dalam ketar suara aku, suara dihujung talian berkata 'bertenang puan.
> Nanti puan berhenti di balai polis berdekatan'.
>
> Tapi ini kali pertama aku lalui jalan ini. Mana tahu dimana balai polis.
> Kalau apa-apa terjadi sebelum sampai di balai polis??
>
> Mereka terus mengejar. Takut memang takut. Tak Tahu apa yang mereka mahu.
> Kami sampai di lampu isyarat. Alamak lampu merah!. Mereka sempat mengejar
> kami. Lalu disepaknya kedua-dua belah kereta kami. Gila!
> Mereka memecut laju kedepan, tapi berhenti disatu tempat. Siap sengih
> lagi. Kami dapat no plat salah sebuah motor itu, JNT 6305.
>
> Kami teruskan perjalanan dan berhenti di balai polis Kahan. Setelah
> membuat laporan, saya meminta untuk disambungkan kepada pegawai yang akan
> mengambil kes saya. Saya disambungkan kepada Inspektor Rizal dari IPD
> Kluang.
>
> Panjang perbualan kami. Namun antaranya berbunyi begini.
>
> S: jadi, pihak tuan tidak dapat pergi cari suspek itu sekarang,
> memandangkan kita ada no plat salah seorangnya,jadi kita boleh kesan
> alamatnya? Saya risau kalau mereka tidak ditahan sekarang, mereka mungkin
> mengekori saya lagi sekejap lagi. Keselamatan kami sekeluarga dalam ancaman.
> P: saya tahu apa yang saya kena buat puan.
> S: tapi adakah tuan akan ambil tindakan segera?
> P: saya tahu apa yang saya kena buat tuan.
> S:........tapi kalau tuan tidak dapat beri kepastian bahawa tuan akan
> mencari suspek, saya masih risau tentang keselamatan kami.
> P: keselamatan puan saya tak boleh jamin. Puan bawalah apa-apa senjata
> dalam kereta.
> S.??????. Tuan, saya telefon 999 dan datang buat aduan kerena saya takut
> dan mengharapkan ada bantuan atau penyelesaian dari pihak tuan. Kalau
> inilah caranya, saya rasa tak ada guna saya datang minta bantuan polis.
> P: oh, kalau puan nak bantuan, puan boleh telefon bomba atau ambulan.
> S: (speechless).
> Tuan, kalau lah pihak tuan respons segera masa saya telefon 999 tadi,
> rasanya tak sempat mereka rosakkan kereta saya. Mereka pun mungkin dah
> boleh diberkas sekarang.
> P: ehhh puan. Kami bukan superman. Bila dipanggil terus ada.
> S. Baiklah
>
> Kalaulah ini sikap pegawainya, maka tak perlulah pelik kenapa jenayag
> makin berleluasa. Kes budak sekolah, road bully macamni pun kau takleh
> settlekan segera, tak yah cerita kes-kes besar lain. Kalau dibangku sekolah
> mereka sudah berani buat begini, besar nanti jangan mereka yang mengacukan
> pistol kat kepala kau sudah.
>
> Beribu batu perjalanan kami, dibumi Malaysia juga keselamatan kami
> diancam. #syukurmalaysiamasihaman
> <https://www.facebook.com/hashtag/syukurmalaysiamasihaman>.
>
> — with Azlie Mohamad <https://www.facebook.com/azlie.mohamad.5> and Gina
> Ayim.
>
> Top of Form
>
> October 27
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?permPage=1>
> near Pasir Puteh, Kelantan, Malaysia
> <https://www.facebook.com/pages/Pasir-Puteh/104057792965246?ref=stream>
>
> Azfar Daud, Aeen Ery, Farrah Ffa and 58 others like this.
>
> 22,533 shares <https://www.facebook.com/shares/view?id=10153256794218481>
>
> *Comments*
>
> [image: Description: Neni Izazi]
>
> Neni Izazi Tunggu jadi viral dulu baru la ada tindakan...
>
> 2 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256833103481> · October
> 27 at 5:39am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256833103481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Wan Nur Syahida]
>
> Wan Nur Syahida ya Allah takutnya..kalu husband dr bwk keto lg brat kes ni
>
> October 27 at 5:42am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256840108481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Betul tu. Ada hikmah kakak ipar yang bawak. Kalau
> husband bawak rasanya ada yang usung mayat buat balik kot.
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256892683481> · October
> 27 at 6:34am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256840108481&reply_comment_id=10153256892683481&total_comments=2&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> View more replies
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description: Nurrul Azelan]
>
> Nurrul Azelan patut ramai p hospital bila ada masalah.doctor suma boley
> tlg settlekan #pengsan
> <https://www.facebook.com/hashtag/pengsan?hc_location=ufi>
>
> October 27 at 5:44am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256841428481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Itulahhh. Ternganga kot dengar respons. Terkedu
> sampai tak boleh nak menjawab banyak
>
> October 27 at 6:35am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256841428481&reply_comment_id=10153256893573481&total_comments=2&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> View more replies
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description: Azlie Mohamad]
>
> Azlie Mohamad xpe2... tunggu jer EN. SUPERMAN buat keje... kalau xbuat
> kita g kutip sendiri lg cepat. detail owner moto pon dah dapat...
>
> 4 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256855673481> · October
> 27 at 6:00am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256855673481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
> · Edited <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description:
> https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xal1/v/t1.0-1/p24x24/12047113_10153167486211914_1173441219386542448_n.jpg?oh=42d5d6e502334a3af1e64348e62087f0&oe=56CB5163&__gda__=1455148363_4a8f0f783b210de0b6e14c662b6512ea]
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> *Rafiqi Farhana replied · 1 Reply
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>*
>
>
>
> [image: Description: Ainul Fazrina Mhd Fadzil]
>
> Ainul Fazrina Mhd Fadzil Bahaya nya..
>
> October 27 at 6:06am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256860588481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Sangat...kena berhati2 setiap masa..
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256893923481> · October
> 27 at 6:35am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256860588481&reply_comment_id=10153256893923481&total_comments=1&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Hafiezie Daud]
>
> Hafiezie Daud Nama pegawai polis tu ada tak?
>
> October 27 at 6:06am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256860798481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description:
> https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xlf1/v/t1.0-1/c5.0.32.32/p32x32/405135_10150765698583926_1292800082_n.jpg?oh=823d148fec6a2f9bcb57038c8bd4fb60&oe=56D1C538&__gda__=1455504868_6444f90916d97179e88df512a7cd60e1]
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> *Azlie Mohamad replied · 1 Reply
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>*
>
>
>
> [image: Description: ClaRd LurvlyDurvly]
>
> ClaRd LurvlyDurvly Sy pn pnh kena road bully 3thn lps..tp ms bt report
> katanya peg brtugas xde.so xleh nk amk keterangan..kena tggu dorg call..tp
> smpi skrg xde apa2 call n tindakan lnjut dr pihak polis.so??klu ada jenayah
> pasni kita trs call superhero jelah yerr..xyah call polis. Bazir ms je.tp
> klu time ada bdk jual emas curi cpt2 p cr org yg beli sbb apa sbb nnt blh
> tuntut duit kopi skali..pastu ugut2 org guna kuasa dia
>
> 2 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256872553481> · October
> 27 at 6:18am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256872553481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Itu lah. Memang ayu tak call pun untuk follow-up.
> Buang masa je. Nak tunggu diorang karang report hari tu berjam lamanya.
> Tapi utk rekod je la koott
>
> October 27 at 6:37am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256872553481&reply_comment_id=10153256895228481&total_comments=1&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Azlie Mohamad]
>
> Azlie Mohamad yang ni pon dia cakap tunggu diorang call...
> huhuhu..bertanduk laaa
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256881373481> · October
> 27 at 6:24am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256881373481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description:
> https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpf1/v/t1.0-1/p24x24/10419036_807863812622365_434087763046329339_n.jpg?oh=a7c2bbb9aa0ece3a945f85ba4c3cf066&oe=56CFA93D&__gda__=1455459905_5e5085a0182e00a0115002efa508264a]
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> *Shah Rizan replied · 1 Reply
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>*
>
>
>
> [image: Description: ClaRd LurvlyDurvly]
>
> ClaRd LurvlyDurvly Mmg snyp la jwbnyer...sy hr2 nmpk keta yg bully sy tu
> sbb sy mmg smpt amk no plat dia..patahkan cermin sisi keta sy..blh
> dikatankan selalu je terserempak.dh siap srh org trace alamat tuan keta.tp
> xleh nk amk tndakan sndiri plk nnt kita plk jd kes lain..iktkn hati mmg
> abis r keta tu kena.tp bila pk balik kang xpsl lg trk kes tu..nasib
> la..klu vvip br dorg cpt bt keja sbb cpt leh naik nama
>
> October 27 at 6:29am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256888128481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Dexzmore Dexz]
>
> Dexzmore Dexz Mohon share....
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256904423481> · October
> 27 at 6:45am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256904423481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Ciknina Wan Noor]
>
> Ciknina Wan Noor Hanta siakap keli je sonang. Kasi viral pastu bru
> menggelabah nk tjuk diorg buat keje..igt kite trauma sesaje ke ape..geram
> je bace respon
>
> 2 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153256928843481> · October
> 27 at 7:01am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256928843481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Ohhhh geram dengan budak2 samseng tu. Tapi
> lagiiiiii geram dengai pegawai yang sepatutnya handle kes, tapi macam nak
> lepas tangan je
>
> October 27 at 1:13pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256928843481&reply_comment_id=10153257365698481&total_comments=1&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Linda Mahmud]
>
> Linda Mahmud Bagi viral je..br diorg amek tindakan pastu..
>
> October 27 at 7:17am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256943273481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Jambang Gorila Silverback]
>
> Jambang Gorila Silverback Share gop kak yu...berat staro tue gitu gayo...
>
> October 27 at 8:01am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256998078481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Meme Berat Pih kito setaro ni..mete2 kita ore
> biasa gak...keselamatan kita ore jeh gitu jah
>
> October 27 at 1:14pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153256998078481&reply_comment_id=10153257367428481&total_comments=2&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> View more replies
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description: Norzahidah Mohd Khair]
>
> Norzahidah Mohd Khair Mmg tak boleh diharap sgt polis. Ada patient cerita
> polis minta bayaran untuk make sure tak dikenakan tindakan (sbb dia jual
> pirated DVD, so mmg tak boleh nak mengadu pada siapa2 la). Mintak sampai
> ribu ribu. Dia tak tahan, dia tutup kedai. Lps tu ada juga kes polis
> traffic minta bayaran untuk lepaskan dari kena saman, org tu buka dompet,
> tinggal RM5 je. RM5 tu pun diorng ambil.
>
> October 27 at 8:09am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257009668481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Semoga Allah lindungi kita semua dari orang macam
> ni
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153257368528481> · October
> 27 at 1:15pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257009668481&reply_comment_id=10153257368528481&total_comments=1&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Nur Illani Mohd Asri]
>
> Nur Illani Mohd Asri Paling geram dia kata keselamatan puan kami tak boleh
> jamin.. Apa je dia blh jamin? Dgn polis pun x rasa selamat
>
> October 27 at 9:42am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257119968481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Itu laaa. Kita duk runsing pasal keselamatan kita,
> atleast bagi kata2 menenangkan takpe gak..memang silap masa lah
>
> October 27 at 1:16pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257119968481&reply_comment_id=10153257371488481&total_comments=1&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D>
>
> [image: Description: Azlie Mohamad]
>
> Azlie Mohamad Sabar2... Pihak IPD kluang dah call td. Diorang cakap
> diorang tgh buat siasatan.. Bagi diorang masa dulu. Tq tuan inspector for
> the feedback and update the info.
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153257747733481> · October
> 27 at 6:29pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257747733481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R8%22%7D>
>
> [image: Description: Muhamad Khusairie Ismail]
>
> Muhamad Khusairie Ismail Pah sapa duduk pasir Puteh dh ko Azlie Mohamad
> <https://www.facebook.com/azlie.mohamad.5?hc_location=ufi>?
>
> October 27 at 8:27pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257875968481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R7%22%7D>
>
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description:
> https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xfa1/v/t1.0-1/p32x32/10418850_10153343022570561_1367789546291190238_n.jpg?oh=49f22dd48385c5aeb5fac4221372c37c&oe=56B92D47&__gda__=1454375886_52fcee289f2ecf01930c63dda90727c2]
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> *Muhamad Khusairie Ismail replied · 4 Replies
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>*
>
>
>
> [image: Description: Zulfaiz Zulkifli]
>
> Zulfaiz Zulkifli Hok ah polis, dea viral baru nk amik tindakan, baru nk
> wat siasatan.. Kalu x gak, pakai xjalan la report ni.
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153257882873481> · October
> 27 at 8:36pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257882873481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R6%22%7D>
>
> [image: Description: Hisham Jaffar]
>
> Hisham Jaffar Hok aloh mat yie Azlie Mohamad
> <https://www.facebook.com/azlie.mohamad.5?hc_location=ufi>. Bakpo x
> panggil abe long Kamarual Rasidi
> <https://www.facebook.com/kamarual.rasidi?hc_location=ufi> nyo? Btw be
> strong. InsyaAllah ado penyelesaian utk mu sefamily...
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153257906238481> · October
> 27 at 8:58pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257906238481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R5%22%7D>
>
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description:
> https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xlf1/v/t1.0-1/c5.0.32.32/p32x32/405135_10150765698583926_1292800082_n.jpg?oh=823d148fec6a2f9bcb57038c8bd4fb60&oe=56D1C538&__gda__=1455504868_6444f90916d97179e88df512a7cd60e1]
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> *Azlie Mohamad replied · 1 Reply
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>*
>
>
>
> [image: Description: Kamarual Rasidi]
>
> Kamarual Rasidi Gap Bonjovi
> <https://www.facebook.com/gap.gapar?hc_location=ufi>, apa kes ni? kat
> area ko ni....
>
> October 27 at 9:06pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153257912248481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R4%22%7D>
>
> [image: Description: Hafiezie Daud]
>
> Hafiezie Daud Masuk sinar harian doh ni..
>
> October 28 at 1:36am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153258089633481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R3%22%7D>
>
> [image: Description: Noorhidayu Mohamed Noor]
>
> Noorhidayu Mohamed Noor Ehhhh yo ko?
>
> October 28 at 1:40am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153258092263481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R2%22%7D>
>
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> [image: Description:
> https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hprofile-ak-xpt1/v/t1.0-1/p32x32/12115680_10204726689996643_6615241186044229158_n.jpg?oh=05392e81b4442c22f5ed31f5a702b05d&oe=56BD3B96&__gda__=1454639595_885e4c7e692d813c0153a5219dd903a8]
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>
>
> *Hafiezie Daud replied · 1 Reply
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/>*
>
>
>
> [image: Description: Azlie Mohamad]
>
> Azlie Mohamad FYI kita punya pihak xde buat ape2 kenyataan kat pihak
> akhbar tentang kejadian ni. info sinar bagi pon lain dari yg sebenar smile
> emoticon
>
> 1 <https://www.facebook.com/browse/likes?id=10153258228828481> · October
> 28 at 4:36am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153258228828481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R1%22%7D>
>
> [image: Description: Afiq Rahim]
>
> Afiq Rahim Ambo tolong viralkan untuk demo hidayah. Semoga Allah
> melindungi kita semua.
>
> October 28 at 6:56am
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153258403033481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R0%22%7D>
>
> [image: Description: Tom Mohd]
>
> Tom Mohd Yakkkkkk
>
> October 28 at 12:30pm
> <https://www.facebook.com/aLien.ArEyOU/videos/10153256794218481/?comment_id=10153258795483481&offset=0&total_comments=27&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D>
>
> Bottom of Form
>
>
>
>

Sun Nov 1, 2015 7:39 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Pengumpulan Baju Sekolah dan Alatulis Terpakai

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Sebagai persiapan untuk membantu para pelajar dari golongan kurang berkemampuan untuk kembali ke sesi persekolahan baru tahun 2016, pihak kami menerima sumbangan baju sekolah terpakai yang masih dalam keadaan baik dan bersih.

Mereka yang ingin memberi sumbangan baju sekolah terpakai untuk pelajar lelaki atau perempuan, sekolah rendah atau sekolah menengah, sila pastikan pakaian tersebut dalam keadaan baik, tidak lusuh serta bersih dan dilipat kemas.
Kami juga mengalu-alukan alatulis terpakai yang masih elok seperti pen, pensil, alat geometri serta bekas alatulis dan sebagainya.

Barangan yang dikumpulkan ini akan diagihkan kepada para pelajar yang kurang berkemampuan pada penghujung Disember 2015.

Mereka yang ingin menyumbang sila hubungi 0122267406 (Rozmal)

Sumbangan juga boleh dihantar atau diposkan ke :

TERATAK AMAL

Lot 1370, Kg Sg Layang

71300 Rembau

Negeri Sembilan Darul Khusus

(U.P. : Rozmal bin Malakan)
................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: rozmal
Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah

Sun Nov 1, 2015 7:40 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

SETELAH TUNGGU LEBIH 2 JAM CERMIN KERETA KENA PECAH SEBAB MENGHALANG KERETA LAIN NAK KELUAR.
Posted by OMAK KAU!!!!

 

Kesabaran mungkin ada batasannya ... Difahamkan seorang lelaki terpaksa memecahkan tingkap kereta MYVI warna hitam nombor pendaftaran PKL 6170 ini kerana menghalang keretanya mau keluar dari tempat parkir setelah menunggu terlalu lama sehingga 2 jam dengan anak kecil dan isteri.

Kejadian berlaku di Hosptital Tengku Ampuan Rahimah, Klang. Selangor.

Sebelum beredar lelaki berkenaan sempat meninggal nota berbunyi .. ' NAK PARKING BOLEH .... TINGGAL NO TEL .... HAND BRAKE KASI TURUN ".

Nasihat Omak Kau ..... Jangan parking camni eh kalau tak nak cermin kereta kena pecah.

Sun Nov 1, 2015 7:41 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

"Aku Tinggalkan Mak Kat Sini, Aku Pulangkan Mak Kat Tuhan" - Perkongsian Dari Seorang Anak Ketika Di Hari Pengebumian Ibunya

siakapkeli.my

Setiap yang hidup, pasti akan mati dan akan pergi mengadap Sang Penciptanya, Allah SWT.

Walau siapa sekalipun, kematian akan mendatangkan rasa sedih, pilu dan sebak dan rasa kehilangan.

Kami kongsikan posting seorang wanita Tun Azah Aziz menerusi Facebooknya, tentang ketiadaan ibunya yang meninggal dunia baru-baru ini.

Bahawa sebagai anak, kita perlu memberikan sebaik-baik penghormatan kepada seorang ibu yang selama ini telah mengandungkan kita, membesarkan, mendidik dan menjaga segalanya demi kehidupan kita.

"Satu hari nanti ALLaH akan amek mak kita balik.. Waktu tu kita kena terima.. Dan kita sebagai anak jangan duduk diam je..Memang sedih.. tapi kena buat sesuatu sebagai penghormatan terakhir utk mak..
Anak-anak perempuan pergi mandikan mayat mak.. Tengok muka mak.. tengok lama-lama.. Ni kali terakhir nak tengok.. Lepas ni cuma dapat tengok kat gambar je.. Sentuh lembut2 badan mak.. Belai lembut2 badan mak.. Cakap dalam hati… "Ni la orang yg lahirkan aku.. Yg besarkan aku.. Mak didik aku sampai aku jadi orang.. Mak ajar aku jadi perempuan yg baik..Walaupun kadang-kadang aku kecikkan hati mak, tapi mak tak penah marah aku.. Mak tetap nasihatkan aku.. Lepas ni aku dah takde mak.. Nanti satu hari aku pulak akan jadi mak.. Aku ganti pikul tanggungjawab sama mcm mak…
Tapi waktu tu mak dah takde.. Aku tak dapat nak manja dgn mak lagi.. Aku takde tempat nak bercerita.. Sebelum ni apa je rahsia aku kongsi dgn mak.. Mak… Aku sayang mak.. Camne kalau pasni aku rindu mak? Camne kalau aku perlukan mak??"Amek peluang terakhir ni.. Usap rambut mak…mcm mak usap rambut kita.. Cium pipi mak.. mcm mak cium pipi kita..Tengok mak puas-puas.. Ni last kita dpt tengok muka mak.. Lepas ni takde peluang lagi dah.. Hati-hati jgn sampai air mata kita kena muka mak.. Nanti mayat mak sakit.. Sama-sama pakaikan baju baru mak.. Tengok mak.. Mak cantik tak?
Anak-anak lelaki pulak.. Jangan waktu mak dah siap pakai kain kafan, kita masih sibuk kat luar rumah lagi.. Masuk rumah.. Renung mayat mak.. Renung lama-lama.. Ni last kita dapat tengok mak.. Ni la kali terakhir.. Waktu ni kita dah tak dapat nak cium tangan mak lagi dah.Kita cuma dpt cium pipi mak sekejap..Ni la last kita dpt cium..
Mak wangi sangat.. Lepas ni kita takde peluang lagi nak cium mak.. Cakap dalam hati.. "Aku jahat mcm mana pun mak tak penah buang aku.. Aku degil mcm mana pun, mak tak penah tak bagi aku makan..Pada mak, aku tetap anak dia..Dulu mak tadah muntah aku.. Mak cebokkan taik aku.. Mak dukung aku.. mak suap aku makan.. Mak marah aku sebab aku nakal.. Tapi mak tak penah benci aku.. Lepas ni aku tak dapat cium mak dah.. Aku tak dapat baring atas riba mak lagi dah.. Kalau dulu bila aku makan, mak tunggu temankan aku kat meja.. Mak tengok anak dia ni makan berselera.. Lepas ni aku tak dapat rasa lagi masakan mak..
Mak.. mana anak mak ni nak cari ganti?Mak… mak dah ampunkan dosa2 aku ke, mak???"Bila nak sembayangkan mayat mak, kalau takleh jadi imam, jadi makmum je.. Cepat2 diri kat belakang imam.. Dulu mak selalu suruh kita semayang.. Arini kita semayangkan mayat mak..
Bila mayat mak nak keluar rumah, epat-cepat kita pegang keranda mak.. Biar kita pikul.. kalau boleh semua adik beradik lelaki yg pikul.. Jangan bagi org lain.. Ni mak kita.. Dulu dia yg dukung kita.. Dia yg bawak kita dlm perut dia.. Takkan mayat dia kita tanak pikul? Waktu jalan bawak mayat mak ke kubur tu, ingat balik waktu mak pegang tangan kita.. Waktu kita baru pandai jalan..Mak langsung tak bagi kita jatuh.. Skrg kita nak hantar mak pegi jauh.. Sampai kat kubur, jangan bagi org lain sambut mayat mak..

Adik beradik lelaki semua terjun dlm liang.. Sambut mayat mak.. Biar kita yg bukak ikatan kafan tu.. Biar kita pusingkan mayat mak mengadap kiblat.. Biar kita yg letak bantal tanah kat belakang badan mak.. Dulu mak pastikan kita tidur ada bantal.. Ada selimut… jgn sampai kena gigit nyamuk.. Jgn sampai kita sejuk..
Ni kita last dapat tengok mak.. Lepas ni takde dah.. Waktu ni kalau kita ada dosa dgn mak, dah terlambat nak mintak ampun dah.. Biarlah kita yg uruskan mayat mak… Bukan org lain.. Cakap dlm hati.. "Mak.. ni last aku dapat tengok mak.. Ni last aku dapat pegang mak.. Lepas ni aku tak dapat tengok mak lagi.. Aku tak dapat pegang mak lagi.. Aku tinggalkan mak kat sini.. Mak tunggu aku eh.. Sampai masa nanti aku akan jumpa mak kat sini.. Sementara ni mak duduk kat sini.. Aku pulangkan mak kat Tuhan.. Nanti aku doa utk mak.. aku hantar sedekah utk mak.. Mak jangan risau..

Sun Nov 1, 2015 7:42 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kerana Cinta Pada Keretanya, Lelaki Ini Sanggup Buat Aksi Pelik Elak Terkena Hujan Batu

siakapkeli.my

KERANA kasih sayang yang mendalam kepada keretanya, seorang lelaki di Rusia sanggup menggunakan tubuh badannya sebagai perisai untuk melindungi kenderaan itu dari 'terluka&#39; atau kemek ketika dihujani hujan batu.

Aksi pelik itu dirakam menerusi satu rakaman video yang kemudian viral di media sosial.

Video itu memaparkan lelaki berkenaan menggunakan seluruh anggota badan untuk mengelakkan kereta kesayangannya itu dari terkena hujan batu. Dari pandangan atas, dia kelihatan seolah-olah sedang belajar berenang di atas keretanya.

Walaupun usaha lelaki itu tampak seperti sia-sia, ketakutan terhadap kesan hujan batu ke atas kereta ada betulnya.

Pada bulan Jun 2012 hujan batu saiz bola golf menghujani bahagian timur Midlands, menyebabkan kerosakan yang teruk kepada kereta dan rumah. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sun Nov 1, 2015 7:42 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Ibu dan anak dikurung, dicucuh puntung rokok

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

KOTA BHARU - Seorang kanak-kanak perempuan berusia dua tahun cedera dan lecur di bahagian badan dipercayai didera teman lelaki ibunya dalam kejadian di sebuah rumah di belakang Sekolah Menengah Kebangsaan Kota Bharu, di sini.

Kejadian dipercayai berlaku sejak seminggu lalu, selepas ibu kanak-kanak itu dan mangsa yang tinggal bersama lelaki terbabit dikurung di dalam sebuah bilik.

Suspek turut mendera kanak-kanak itu dengan memukul mangsa sehingga kedua-dua matanya lebam dan mengunci pintu bilik dari dalam manakala ibu mangsa dibiarkan di luar.

Tidak cukup dengan kejadian itu, mangsa dan ibunya turut dicucuh dengan puntung rokok milik suspek.

Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim berkata, perbuatan lelaki itu akhirnya dikesan selepas mangsa dan ibunya berjaya melarikan diri Ahad lalu dan meminta bantuan saudaranya untuk membuat laporan polis.

"Suspek berusia 30 tahun, berjaya ditahan pagi tadi dan direman bermula hari ini sehingga 2 November untuk tindakan susulan dan kes disiasat di bawah‎ seksyen 343 kerana mengurung ibu dan anaknya dan seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001. - SH

Sun Nov 1, 2015 9:53 am (PST) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Sun Nov 1, 2015 9:53 am (PST) . Posted by:


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

1. Setiap hari group Automobil menyiarkan purata 20 email. Dalam sebulan sebanyak 580 - 620 email disiarkan.

2. Terdapat 2 cara keahlian iaitu:

a. Melalui email:
Apabila anda menjadi ahli melalui email iaitu menghantar email ke automobil-subscribe@yahoogroups.com anda akan menerima setiap email yang disiarkan oleh Automobil termasuk attachment. Cara ini bersesuaian dengan ahli group yang sering membuka email setiap hari, dua atau tiga hari sekali.

b. Melalui laman web:
Anda menjadi ahli dengan melayari laman web Automobil iaitu http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil . Semasa mengisi borang permohonan anda boleh memilih cara keahlian anda seperti berikut:
Message Delivery
b1. Individual emails. Send individual email messages.
b2. Daily digest. Send many emails in one message.
b3. Special notices. Only send me important update emails from the moderator.
b4. No email. Don't send me email, I'll read the messages at the Web site.

c. Anda boleh menukar cara menerima mesej pada bila-bila masa dengan klik kepada Edit My Membership di laman utama.

3. Kepada ahli-ahli yang jarang membuka email ataupun kepada sesiapa yang tidak gemar menerima email yang banyak dari Automobil setiap hari, anda boleh memilih 2 cara keahlian yang mungkin bersesuaian dengan anda.

a. Daily digest:
Hanya 1 email sahaja yang akan diterima setiap hari atau 29-31 email sebulan iaitu rangkuman semua email yang disiarkan oleh Automobil. Cara ini juga tidak akan menerima attachment yang disiarkan oleh Automobil. SILA PADAMKAN KANDUNGAN EMAIL YANG TIDAK PERLU JIKA INGIN 'REPLY' EMAIL TERSEBUT ATAUPUN EMAIL ANDA TIDAK AKAN DISIARKAN.

a1. Cara menukar keahlian kepada daily digest ialah dengan menghantar email kosong ke: automobil-digest@yahoogroups.com atau menukar melalui laman web seperti yang telah diterangkan.

a2. Untuk menerima kembali email secara normal sila hantar ke automobil-normal@yahoogroups.com .

b. No email:
Anda tidak akan menerima email dari Automobil, sebaliknya terpaksa masuk ke laman web Automobil di http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/messages . Attachment juga tidak dapat dilihat kerana Yahoo tidak lagi menyimpan attachment di ruangan Messages.

a1. Cara menukar keahlian kepada no email ialah dengan menghantar email kosong ke: automobil-nomail@yahoogroups.com atau menukar melalui laman web seperti yang telah diterangkan.

a2. Untuk menerima kembali email secara normal sila hantar ke automobil-normal@yahoogroups.com .

4. Sekiranya ada pertanyaan sila hubungi automobilowner@yahoo.com .

Sekian, terima kasih.

Iwan
AutomobilOwner.

Sun Nov 1, 2015 9:53 am (PST) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Sun Nov 1, 2015 9:53 am (PST) . Posted by:


Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Kepada ahli-ahli group yang telah "DISEKAT" dari menghantar email ke
group dan inginkan status normal (Boleh Post ke Group) sila email ke
automobil-owner@yahoogroups.com untuk tindakan lanjut.

Kesalahan-kesalahan yang dilakukan oleh mereka yang ditarik
keistimewaan menghantar email ialah:
1. Menghantar email yang tidak berkaitan Automobil.
2. Spam.
3. Menghantar virus samada sengaja atau tidak sengaja (pastikan anti
virus anda diupdate).
4. Skim cepat kaya, mlm dan lain-lain lagi.

Kepada semua ahli group yang semakin meningkat(keahlian terkini 6301
members)diharap dapat bekerjasama dengan moderator dengan tidak
melakukan kesalahan-kesalahan diatas supaya anda tidak menghadapi
masalah pada masa akan datang.

Kerjasama anda dihargai.

Sekian, terima kasih.
Irwan
AutomobilOwner

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: