Sunday, November 22, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4339[2 Attachments]

6 Messages

Digest #4339
2
Fw: Lemas Cari Kepah & Lemas Di Tasik by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Cerita Kemalangan by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: Pengorbanan Buat Ibu by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6
Fw: Cara Mendidik Anak2 Kita by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Sat Nov 21, 2015 10:44 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

bloglist-malaysia.blogspot
Posted by Jeebond BLM

Simple logik .

Ia sama ada NAJIB RAZAK BERBOHONG atau MEREKA SEMUA INI BERBOHONG , anda agak mana satu jawapannya ?

Mereka ini majoritinya semua berjawatan besar dalam kerajaan Malaysia dan terkenal dari segi reputasi mereka dalam bidang masing-masing .

Wajah Individu Bodoh,Penipu dan Mahu Jahanam Negara Kata Najib.....Sebarkan
suarakamibaru.blogspot
suarakami

Simple logik .

Ia sama ada NAJIB RAZAK BERBOHONG atau MEREKA SEMUA INI BERBOHONG , anda agak mana satu jawapannya ?

Mereka ini majoritinya semua berjawatan besar dalam kerajaan Malaysia dan terkenal dari segi reputasi mereka dalam bidang masing-masing .

Kalau mereka ini semua bodoh , penipu , pemfitnah , penyamun seperti yang didakwa Najib Razak , kenapa insiden pada gambar dibawah berlaku ?

.

Untuk meringkaskan semua gambar-gambar diatas , saya beri satu sahaja gambar untuk meringkaskan apa yang telah berlaku .

Ada sesiapa nak pertikaikan kesahihan info pada gambar ini , ada bangkangan ?

Kenapa kronologi dan info yang diberi diatas menyatakan sebaliknya iaitu NAJIB RAZAK yang PENYAMUN DAN PENIPU ?

Sampai Majlis Raja-raja Melayu kena masuk campur dan akhirnya tidak dipedulikan sahaja oleh Najib Razak dan kuncu-kuncunya .

Apa telah jadi pada SEMUA RAKYAT MALAYSIA ?

Adakah anda semua telah tolol , bahalol dan percaya pada semua dongengan yang budak darjah satu pun tidak akan percaya ?

Yang BUKAN PENIPU DAN PENYAMUN hanya NAJIB RAZAK DAN KUNCU-KUNCUNYA SAHAJA!

Harap dengan entri ini rakyat Malaysia boleh berlapang dada dan memikirkan apa yang telah berlaku sebenarnya secara rasional dengan akal yang telah Allah beri pada anda semua .

Kenali siapa PENIPU , PENSABOTAJ EKONOMI dan PENYAMUN SEBENAR di Malaysia.

Sat Nov 21, 2015 10:44 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Mayat Dua Kanak-kanak Lemas Semasa Cari Kepah Berjaya Ditemui

siakapkeli.my

TUMPAT: Operasi mencari dua mangsa lemas di Lagun Seri Tujoh berhampiran Kampung Sungai Tapang sejak semalam dihentikan pagi tadi apabila kedua-dua mayat ditemui pasukan penyelamat.

Mayat Mohd Faiz Haikal Mohd Firdaus, 8, ditemui terapung oleh Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) bomba pada 7.55 pagi, manakala mayat Mohd Khairul Lizam Zulkifli, 11, ditemui pada 10.40 pagi.

Memetik laporan Harian Metro, dua mayat berkenaan dibawa ke Hospital Tumpat untuk bedah siasat.

Terdahulu dua kanak-kanak berkenaan dikhuatiri lemas selepas tenggelam ketika mencari kepah di sungai dekat Kampung Sungai Tapang pada tengah hari semalam.

Dua rakan mereka masing-masing berusia 10 tahun turut lemas tetapi diselamatkan penduduk tempatan. -Siakapkeli.my

"Adik Terkilan Abang Tak Dapat Diselamatkan," Luah Mangsa Tunggal Yang Terselamat Dalam Kejadian Lemas Di Tasik
siakapkeli.my

PETALING JAYA: Mangsa tunggal yang terselamat dalam kejadian lemas di Tasik Ara Damansara, petang semalam menceritakan detik-detik bagaimana melihat empat rakan, termasuk abangnya sendiri lemas dalam kejadian itu.

Mohd Huzain Mohamad Ady, 11 memberitahu kejadian itu berlaku ketika abangnya, Mohd Fikry, 14 cuma mengambil selipar salah seorang daripada mereka yang terjatuh ke dalam tasik.

"Saya bersama kawan-kawan abang bermain di tebing tasik. Kemudian sebelah selipar kawan abang (Norasyikin) terjatuh ke dalam tasik. Abang cuba mengambilnya dengan terjun ke tasik sebelum terkapai-kapai," katanya ketika ditemui di Wad Kecemasan, Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), semalam.

Memetik mStar, Huzain berkata dia dan tiga rakannya yang lain, Hafiz Hakimi, 14, Norasyikin Jamil, 12, dan Raja Iskandar Shah Raja Shukri Amrun, 13 turut terjun ke dalam tasik untuk membantu Fikri selepas melihatnya lemas.

"Kami berpaut antara satu sama lain, namun semuanya tenggelam," katanya sambil menambah dia sempat diselamatkan dua pengawal keselamatan selepas mendengar jeritan mereka meminta tolong.

"Adik sangat terkilan kerana abang tidak dapat diselamatkan," katanya.

Huzain, Fikry dan Norasyikin berkawan baik memandangkan tinggal di blok yang sama di projek Perumahan Rakyat (PPR) Lembah Subang.

Kesemua mangsa lemas berjaya dikeluarkan dari tasik itu dari jam 5.30 petang hingga 6.11 petang. -Siakapkeli.my

Sat Nov 21, 2015 10:45 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tragedi Lintas Jalan, Bayi 15 Bulan Didukung Ibu Saudara Maut Selepas Dirempuh Lori 3 Tan

siakapkeli.my

JOHOR BAHRU: Seorang kanak-kanak lelaki berumur 15 bulan maut selepas dia dan ibu saudaranya terbabit dalam satu kemalangan semasa melintas jalan berhampiran PPR Sri Stulang di Jalan Bakar Batu-Permas di sini, pagi tadi.

Memetik laporan Harian Metro, semasa kejadian kira-kira jam 10 pagi, Mohammad Qayyum Mohd Saffari dipercayai didukung oleh makciknya, Suhaila Shaharudin, 41, yang merupakan seorang Orang Kurang Upaya Lembam telah melintas jalan sebelum dilanggar lori seberat tiga tan

Kerana rempuhan berkenaan, mangsa tercampak jatuh dan maut dilokasi kejadian kerana cedera parah di kepala manakala Suhaila yang mengalami cedera parah telah dikejarkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini.

Seorang ahli keluarga mangsa ketika ditemui di Unit Forensik HSA di sini, memberitahu mangsa adalah anak bongsu daripada empat beradik. Jenazah dijangka dikebumi di Tanah Perkuburan Islam Jalan Kebun Teh di sini. - Siakapkeli.my

Kanak-Kanak 3 Tahun Maut Ditembak di Kepala, Bapa Parah Ditembak di Leher
siakapkeli.my

Kajang, 20 Nov : Seorang kanak-kanak perempuan berusia 3 tahun dan bapanya yang berusia 30-an parah ditembak oleh individu yang tidak dikenali di depan bank di Jalan Besar, Pekan Semenyih pada pukul 10 malam tadi.

Menurut laporan myMetro, 3 das tembakan dilepaskan.

Kanak-kanak tiga tahun itu terkena tembakan di kepala manakal bapanya terkena tembakan di leher.

"Hasil siasatan awal mendapati, suspek melepaskan tiga das tembakan ke arah mangsa dan motif kejadian masih dalam siasatan," kata Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Willey Richard.

Kedua-dua mangsa telah dibawa ke Hospital Kajang untuk dirawat dan mereka kini dalam keadaan kritikal.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - Siakapkeli.my

Kemaskini :

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd Adnan Abdullah berkata kanak-kanak itu disahkan meninggal dunia manakala bapanya dalam keadaan kritikal.

"Kedua-dua mangsa dikejarkan oleh orang ramai ke Hospital Kajang namun kanak-kanak itu disahkan meninggal dunia, manakala bapanya dalam keadaan kritikal.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan motif sebenar kejadian masih dalam siasatan," katanya.

Budak Dua Tahun Maut Ditembak Di Semenyih
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

KAJANG: Seorang kanak-kanak berusia dua tahun maut manakala bapanya cedera parah akibat ditembak di Jalan Besar, Semenyih pada malam Khamis.
Dalam kejadian pada pukul 9.45 malam itu, mangsa bersama bapanya sedang menunggu ibunya di hadapan kedai bunga di Jalan Besar, Semenyih sebelum didekati suspek tidak dikenalpasti dan melepaskan tembakan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd Adnan Abdullah berkata siasatan mendapati suspek mungkin menjadikan bapa kanak-kanak itu sebagai sasaran.
"Kami percaya kanak-kanak itu terkena tembakan peluru sesat. Dia disahkan maut di tempat kejadian oleh sepasukan perubatan sementara bapanya dikejarkan ke Hospital Kajang," katanya mangsa sedang berada dalam keadaan kritikal.

Mohd Adnan berkata polis masih dalam proses menyiasat motif di sebalik serangan itu.
Mengimbas kembali kejadian berkenaan, seorang pemilik kedai berhampiran yang tidak mahu dikenali berkata keadaan seperti biasa sehingga sebuah kereta dialihkan.
"Ia berlaku dengan sekelip mata. Budak perempuan yang dikenali sebagai Nisha sedang bermain di hadapan kedai dan dilihat oleh bapanya.
"Selepas itu, bapa kanak-kanak itu memutuskan untuk mendukung kanak-kanak berkenaan. Itu selepas dilepaskan beberapa das tembakan. Selepas itu apa yang kami tahu, mereka sudah berada di bawah dan berlumuran darah," jelasnya.
Kes sedang disiasat kerana membunuh.
Mstar

Lori Terbabas, Pemandu Tercampak Keluar Dan Ditimbus Pasir Yang Dibawanya
siakapkeli.my

SEREMBAN: Sebuah lori yang membawa muatan tanah telah terbabas dan terbalik di jalan Seremban - Kuala Klawang dekat Bukit Tangga menyebabkan pemandunya maut apabil tercampak keluar dan ditumbus tanah yang di bawa.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Seremban, Razali Abd Khadir, berkata dalam kejadian itu jam 9.20 pagi, lori mangsa dipercayai hilang kawalan ketika menuruni bukit dan terbabas ke laluan bersebelahan sebelum terbalik.

"Kita menemui mayat lelaki itu yang tercampak keluar dari kenderaan berkenaan dan tertimbus pasir yang dibawanya.

"Pegawai perubatan yang tiba mengesahkan mangsa berusia dalam lingkungan 50-an meninggal dunia di tempat kejadian," katanya dipetik Berita Harian.

Beliau berkata, pemeriksaan lanjut di bawah timbunan pasir itu tidak menemui mangsa lain. - Siakapkeli.my

Sat Nov 21, 2015 10:46 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Presiden Bola T'ganu Mahu Beri Saguhati Kepada 'Individu Jujur'

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

NAMPAKNYA sikap jujur seorang peminat bola sepak ini memberi tuah kepadanya.

Ini berikutan, Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT), Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Abdul Hamid berminat mahu bertemu dengan individu yang memberi surat permohonan maaf beserta RM15 kerana memasuki Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin secara haram, baru-baru ini.

"Saya minta peminat bola sepak Terengganu itu datang berjumpa kami untuk menerima cenderahati atas kejujurannya.

"Inilah gambaran peminat bola sepak Terengganu yang sanggup berterus terang dan mengakui kesalahannya walaupun kos tidak seberapa, tetapi kejujuran dan kesetiaan kepada pasukan bola sepak Terengganu harus disambut baik.

"PBSNT memaafkan perbuatan Hamba Allah dan menerima dengan hati yang terbuka. Saya mengharapkan dapat berjumpa penulis surat berkenaan untuk memberi penghargaan serta cenderahati kepadanya," kata Wan Ahmad Nizam seperti yang dipetik di Harian Metro.

Difahamkan, Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu itu menerima surat tersebut pada pagi Ahad lalu, sebelum ianya menjadi viral di laman sosial.

Berdasalkan surat tersebut, pengirim yang mengelarkan dirinya sebagai nama 'Hamba Allah' itu mengaku telah masuk secara haram ke dalam stadium untuk menonton perlawanan bola di antara Terengganu dan Lions xii, yang berlangsung pada 4 November lalu.

Susulan itu, individu tersebut menyatakan permohonan maafnya selain turut sertakan wang tunai berjumlah RM15 sebagai bayaran tiket yang dikenakan untuk memasuki stadium itu.

Peminat bola sepak itu juga turut berazam untuk tidak mengulangi kesilapannya itu kerana takut akan hukuman di akhirat kelak. – MYNEWSHUB .CC

Sat Nov 21, 2015 10:46 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Tahniah saudara, kau tidak malu suap ibumu

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

PERILAKU seorang anak muda menyuap makanan ke mulut ibunya di sebuah medan selera menarik perhatian netizen hari ini.

Foto yang dimuatnaik oleh pelayar Facebook menggunakan nama Mahfuzah Mahadzir itu menunjukkan seorang pemuda menyuapkan nasi ke mulut seorang wanita yang sudah berusia.

Tulis Mahfuzah pada kapsyen gambar yang dimuatnaik, "syurga di bawah kaki ibu! Kasih seorang anak terhadap ibunya! Menyuap nasi, menyapu sisa makanan yang terlekat di pipi dan mulut."

Malah tulis Mahfuzah, kelihatan juga lelaki itu membetulkan anak rambut wanita yang didakwa ibu pemuda tersebut yang membuatkan dia sebak dan menitiskan air mata.

Sementara itu, rata-rata netizen tersentuh dan memuji tindakan pemuda itu yang tidak segan silu menyuapkan makanan kepada ibunya di tempat awam.

Irwanmustafa PÃ¥njank menulis, "bukan semua anak-anak yang boleh lakukan macam ni, tanpa rasa malu atau menyusahkan."

"Tahniah saudara, kau tidak malu untuk menyuap ibumu, sedangkan di luar sana banyak lagi anak-anak, yang maki ibu depan khalayak ramai," tulis Arenas Nasri pula. - SH

Pelajar Tingkatan 4 Sanggup Ponteng Sekolah Demi Jaga Ibu Yang Koma
siakapkeli.my

Dikala remaja lain seusia dengannya pergi ke sekolah menimba ilmu tanpa perlu memikirkan tanggungjawab berat di rumah, namun tidak bagi Mohamad Idham Mohd Nor, 16, ini kerana beliau sanggup mengorbankan zaman persekolahannya demi menjaga ibu tercinta.

Beliau yang merupakan pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pasir Mas, mengakui rekod kedatangannya ke sekolah tidak cantik kerana hanya memasuki kelas tiga kali dalam seminggu.

Ini kerana, baginya yang merupakan anak sulung dari dua adik beradik, menjaga ibu yang sudah 6 bulan terlantar adalah lebih penting kerana tanggunjawabnya sebagai ketua keluarga.

Ibunya, Zabidah Mat Hasshim, 53, yang sudah bercerai dengan bapanya sejak 10 tahun lalu.

"Tak mungkin saya abaikan Ma (panggilan untuk ibu). Kami sudah tiada sesiapa, Ma sahaja yang ada.

"Saya dan adik, Zanatul Nor Afini, 11, terlalu rindu untuk bermesra dengan Ma. Tetapi, hanya ayat 'Ma letih, nak berehat sebentar' yang mampu saya kenang hingga kini.

"Ungkapan itu Ma sebut seminggu sebelum Ramadan lalu dan kemudian dia sesak nafas dan tidak sedarkan diri hingga ke hari ini.

"Ma memang menghidap penyakit asma dan ia semakin teruk pada Mei lalu. Ma dimasukkan ke Hospital Lati sebelum dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu," katanya ketika ditemui dipetik laporan Harian Metro.

Menurut beliau, selepas sebulan ibunya dirawat di hospital, ibunya tidak menunjukkan sebarang perkembangan positif menyebabkan beliau membuat keputusan membawanya pulang ke rumah.

Sejak itu, katanya, dia bergilir-gilir dengau bapa saudara, Amran Mat Hasshim, 51, yang juga adik bongsu Zabidah menjaga wanita itu.

Menurutnya, mereka perlu memberi dia minum susu, mengelap badan sekurang-kurangnya tiga kali sehari selain mengurut.

"Pak cik bekerja di kilang roti berdekatan rumah. Apabila dia bekerja, saya terpaksa ponteng sekolah untuk jaga Ma. Hanya apabila dia tidak ke kilang barulah saya ke sekolah.

"Sebab itulah rekod kehadiran saya hanya tiga hari seminggu. Saya bersyukur kerana guru dan pihak sekolah memahami kesusahan kami sekeluarga."

"Biarlah saya seorang yang berkorban demi Ma," katanya yang sentiasa berdoa dan berharap ibunya sedar serta pulih kembali.

Bagi meneruskan kehidupan, remaja itu berkata, mereka bergantung kepada bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) RM300 sebulan.

Wang daripada JKM berkenaan digunakan untuk membeli lampin pakai buang dan susu Zabidah berharga RM80 setin manakala untuk perbelanjaan sekolah, dia hanya menggunakan wang zakat yang diberikan masyarakat setempat selain sumbangan guru.

Orang ramai yang mahu menghulurkan sumbangan boleh menyalurkan ke akaun Bank Simpanan
Nasional (BSN), 03007-41-00015411-3, atas nama Mohamad Idham Mohd Nor. - Siakapkeli.my

5 Tahun Lumpuh, Tak Sangka Dapat Berjalan Semula Sewaktu di Madinah
siakapkeli.my

Sepang, 28 Okt: Seorang jemaah haji, Fatimah Abd Latif, 60, tidak menyangka dia boleh berjalan semula sewaktu berada di Madinah sedangkan sebelum ini sudah lima tahun badan belah kirinya lumpuh akibat dari angin ahmar.

Menceritakan kejadian ajaib itu, Fatimah berkata dia menyedari kakinya boleh bergerak semula selepas dia bangun dari tidur dan bersiap sedia menunaikan solat Subuh di Masjid Nabawi.

"Saya terus memanggil anak perempuan supaya memeriksa kaki kiri kerana masih tidak percaya dengan apa yang dialami pada waktu itu.

"Kemudian, saya cuba bergerak tetapi hanya dapat bergerak tiga langkah sahaja. Bagaimanapun, saya cuba lagi bergerak dengan bantuan anak dan menantu untuk menunaikan solat Subuh di Masjid Nabawi," katanya di KLIA ketika ditemui wartawan sebagaimana memetik laporan myMetro.

Tambah Fatimah lagi, ketika dia tiba di Madinah untuk ke Makkah dia masih lagi memerlukan kerusi roda untuk bergerak.

"Alhamdulillah, syukur kepada Allah kerana setiap hari saya berdoa termasuk di hadapan Kaabah memohon supaya kaki kiri boleh bergerak dan sihat untuk menunaikan ibadah.

"Allah memakbulkan doa saya dan kami sekeluarga berasa terharu, sebak serta bersyukur atas nikmat ini," katanya. - Siakapkeli.my

Sat Nov 21, 2015 10:50 pm (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Hulur Gajet Bila Anak Buat Perangai, Mereka Ini 'Tak Layak' Jadi Ibu Bapa

siakapkeli.my

Seolah-olah menjadi pemandangan biasa apabila kanak-kanak, yang dari usia setahun tahun ke atas sudah dimanjakan dengan pelbagai jenis gajet.

Namun tidak bagi lelaki ini.

Shaari Anuar mempunyai pandangannya sendiri mengapa golongan ibu bapa yang suka menghulurkan gajet seperti ipad atau smartphone kepada anak-anak sebagai tidak layak menjadi ibu bapa yang baik.

Selain kurangnya pergaulan antara ibu bapa dan anak, kesan buruk penggunaan gajet di kalangan anak-anak juga akan merencatkan keupayaan saraf otak mereka untuk berkembang.

Tak Bersyukur! Anak Hanya Dapat '4A', Ibu Luah Kecewa Di FB

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

SETIAP ibu bapa sememangnya mahukan yang terbaik buat anak-anak mereka.

Namun, dalam sedar atau tidak sedar sikap itu adakalanya memberi kesan negatif khususnya dalam emosi anak-anak.

Sebagai contoh, lihat apa yang dilakukan oleh seorang ibu ini!

Hanya dek anaknya dapat ranking ke-7 dalam kelas, wanita ini sanggup meluahkan rasa kecewanya di khalayak umum menerusi laman Facebook terhadap anaknya kerana merasakan pelajaran anaknya semakin merosot.

Walhal, anaknya yang masih bersekolah rendah itu boleh dikatakan mendapat keputusan yang agak memberansangkan iaitu '4A' dalam beberapa subjek.

Lebih menjengkelkan, wanita itu bukan sahaja tidak mensyukuri keputusan peperiksaan yang diterima anaknya, malah sanggup ungkit penat lelahnya dalam menjaga dan mendidik anaknya sehinggakan sanggup berhenti kerja.

Tambah wanita itu, dia juga berasa sedih kerana tidak dapat melihat anaknya naik ke pentas untuk menerima anugerah pelajar cemerlang pada tahun ini seperti tahun-tahun sebelumnya.

Alahai, membaca status-status yang ditulis ini sedikit sebanyak timbul perasaan kesal terhadap wanita tersebut.

Mana tidaknya, langsung tidak menghargai usaha gigih anak sendiri untuk meningkatkan pencapaian dalam pendidikan.

Gamaknya, boleh gila dan serba-serbi tidak kena anak jadinya bila ada ibu bersikap seumpama ini.

Oleh itu, pesan kamu kepada semua ibu bapa yang lain, bertolak-ansurlah dalam mengajar dan mendidik anak-anak.

Tidak perlu bawa kelemahan anak sehingga ke media sosial sehingga satu dunia boleh lihat. Bawa berbincang dari jati ke hati pun sudah cukup gamaknya.- MYNEWSHUB.CC

Cara Aliff Syukri "Terlajak Laris" Didik Anak-Anaknya
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Setiap ibu dan bapa mahukan yang terbaik kepada anaknya. Terutamanya dari segi didikan.

Bagi mereka yang baru mempunyai cahaya mata, mungkin kini mereka sudah mula memikirkan bagaimana cara untuk mendidik anak-anak.

Menerusi MHI(Malaysia Hari Ini), ahli perniagaan, Aliff Syukri atau lebih dikenali dengan trademark "Terlajak Laris" berkongsi cara beliau dan isteri mendidik anak-anak mereka.

Apa yang membuatkan kami kagum, biarpun beliau seorang yang berjaya dan berduit, beliau tetap mendidik anak-anak dengan cara orang-orang kebiasaan, termasuklah dengan memberikan hanya RM2 kepada anaknya untuk berbelanja di sekolah.

Cara-cara dari Aliff Syukri ini disimpulkan oleh seorang pengguna Facebook, Zah Efa, yang memuat naik kesemua 8 point itu di Facebook.

Perkongsian penuh dari Zah Efa

Ape yg menarik dgn kehidupan Dato terlajak laris n Datin yg dikongsikan?

1. Dato & datin x pernah bg hp, tab, gajet2 kpd anak2. Jadual ank2 penuh dgn mase belajar bhs cina, india, english, mengaji dll. Mase lebih yg ade akn diluangkn bersame kluarga.

2. Anak2 dibolehkn tgk tv hanya pd Hari Sabtu & 2jam sahaja.

3. Setiap kali makan di rumah akn mkn bersama2 duduk di lantai (bentang tikar), senang suap menyuap. Meja hanya sbg syarat ade dlm rumah (kdg2 org guna utk berlakon).

4. Dato g keje bawa bekal & wajib utk anak2 bawa bekal juga. Isteri yg masak, bibik hanya membantu. Sebab Dato percaya air tgn seorang ibu kpd ank2 & isteri sgt2 bagus.

5. Anak2 sekolah swasta. Dato hnya bg duit belanja RM2 klu nk beli aiskrim/ape2. Sedangkn ibu bp kpd kwn2 ank2 nye bg rm10/hari.

4. Dato akn bawa ank2 ke rumah ank yatim 2 bulan sekali utk ank2 tido sna & rasai same2 kehidupn susah sng ank2 yatim yg tiade ibu bp dan tengok sendiri perasaan mereka bile terima sumbangan.

5. Dato akn pastikn anak2 tahu rase susahnye nk cari duit. Latih anak2 alami sendiri. Bile ank2 dh besar klu nk kereta kene rase dulu jd pekerja stor & ujian2 dr Dato.

6. Mslh bile anak2 berkumpul dgn sepupu2 mereka atau bile berada dlm fmly bsr ialah mereka akn persoalkn xde mainan itu ini, xde gajet..sbb Dato x nk train ank dgn kemewahan & mudahnye klu nk dapat sesuatu.

7. Dato percaya..anak2 yg berkualiti, bagus datangnye dr didikan ibu bapa. Ibu bapa yg pertama dlm kehidupn ank2. Guru2 sekolah itu yg ke2. Bukan kita suh guru2 100% didik ank kita.
Kita cuma usaha sekolahkn ank2 dgn bagus.

8. Datin percaya setiap ank2 ade kelebihan & kekurangan. Jadi jgn pilih kasih pd ank2.
~jom kita ambil yg baik2 sbg contoh berguna utk diamalkn dlm kehidupan bersama keluarga.

Semoga bermanfaat :) - kredit

Aksi Bapa 'Serang' Guru Wanita Kerana Mendakwa Anaknya 'Dilempang'
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

RAKAMAN video aksi seorang lelaki dipercayai bapa kepada seorang murid di sebuah sekolah 'menyerang' seorang guru wanita kerana mendakwa anaknya 'dilempang' menjadi sensasi menerusi media sosial.
Kejadian dikatakan berlaku di Sekolah Kebangsaan Sungai Buloh, Hutan Melintang, Perak apabila lelaki tersebut dilihat menyerbu sekolah terbabit, sebelum menyerang guru itu dalam satu majlis.

Menerusi video tersebut, pada mulanya lelaki berkenaan cuba ditenangkan oleh seorang pengawal keselamatan wanita di sekolah itu, namun tidak diendahkan olehnya.
Dia terus memanggil nama seorang guru dengan berkata "Cikgu Hamizah mana? Kenapa suka-suka cikgu nak lempang dia kenapa?," jerit kuat bapa kepada murid terbabit.
Bagaimanapun, guru tersebut yang dikenali sebagai Hamizah Hamid, 35 tahun; dilihat tenang dan menafikan sekeras-kerasnya dakwaan telah melempang anak lelaki tersebut.
Suasana bertambah kecoh apabila bapa murid itu turut mendakwa anaknya terpaksa dibawa ke klinik bagi rawatan dan sebagai menunjukkan bukti, dia mengeluarkan 'surat pengesahan' doktor yang menyatakan anaknya cedera akibat dilempang.
Namun, detik cemas itu bertukar kegembiraan apabila aksi menyerang guru itu hanyalah lakonan atau 'prank' semata-mata bagi tujuan menyampaikan hadiah kepada Cikgu Hamidah yang memenangi sebuah beg tangan berjenama mewah, Louis Vuitton yang dikatakan bernilai RM3,700.
Video tersebut diterbitkan oleh Sinar Studios Production bagi segmen 'Redah Kasi Hadiah' dan dimuat naik menerusi laman YouTube SinarTV pada 16 November lalu.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
2 of 2 File(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: