Saturday, November 28, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4342

12 Messages

Digest #4342
4
Fw: Air teh ganti susu by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
7
Fw: Kes Ragut Dan Wanita by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
8
Fw: Part time Babysitter by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
10
Fw: Ikea Personal Shopper  -  For You! by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
12
Fw: Samsung S6 & Vape Meletup by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Fri Nov 27, 2015 7:46 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Remaja Berjaya Larikan Diri Dari Jadi Mangsa Rogol, Suspek Berjaya Ditangkap Orang Awam
siakapkeli.my

Kajang: Seorang remaja berumur belasan tahun warga negara jiran melalui detik hitam apabila dipercayai ditangkap dan dilarikan sebelum cuba dirogol oleh tiga orang lelaki di sini.

Namun, remaja berkenaan berjaya melepaskan diri selepas kereta jenis Gen 2 dipandu suspek terhenti kerana minyak habis dan dia mengambil kesempatan melarikan diri ke dalam sebuah restoran yang

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rotzarn Rashid, berkata dalam kejadian jam 8.50 pagi itu mangsa baru keluar dari rumahnya di Taman Bukit Cheras, di sini, menuju ke tempat kerja.

"Ketika sedang berjalan kaki, wanita terbabit didatangi seorang lelaki tidak dikenali bersenjatakan kapak yang secara tiba-tiba memegang tangan dan memaut leher serta mengugut mangsa mendiamkan diri sekiranya tidak mahu dicederakan.

"Suspek kemudian mengarahkan mangsa masuk ke dalam sebuah kereta dinaiki dua lagi rakannya sebelum membawa mangsa mengelilingi kawasan perumahan di sekitar Cheras dan Balakong," katanya dipetik BH Online.

Ketika dalam perjalanan itu, salah seorang suspek yang tempat duduk belakang, cuba membuka baju dan seluar mangsa sebelum cuba merogolnya.

Rotzarn berkata, semua suspek berusia antara 20 hingga 24 itu juga sudah ditahan, selepas mereka turut dipukul orang awam sejurus mangsa meminta bantuan.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas kesalahan rogol dan Seksyen 395 kanun atas kesalahan melakukan samun. - Siakapkeli.my

3 LELAKI INDIA CUBA MEROGOL PEREMPUAN MELAYU DIBELASAH KAUM INDIA ...
bloglist-malaysia.blogspot
Posted by Jeebond BLM

Difahamkan 3 lelaki bangsa India telah ditangkap secara berjemaah oleh orang awam bangsa India juga kerana cuba merogol seorang gadis Melayu ... ketiga suspek telah diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

Sumber - omakkau

Fri Nov 27, 2015 7:46 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

"Seronoknya Tinggal Di Brunei, Semua Murah, Ada Hukum Hudud Orang Tidak Berani Mencuri" - Ching Foo

siakapkeli.my

Nampaknya seharian kehidupan kita semakin terbeban dengan kenaikan kos sara hidup selepas pelbagai yang ada di Malaysia nampaknya semakin naik.

Tol naik, Harga kereta naik Toyota dan Honda akan naik, tambang LRT naik, tambang bas akan naik, harga makanan yang dijual pun dah naik, harga alat elektronik yang dari luar negara pun turut mengalami kenaikkan yang ketara.

Apapun semua ini tidak dapat dielakkan kerana semakin maju dunia, pelbagai kemungkinan perlu kita tempuhi, jadi sesuatu inisiatif perlu dilakukan untuk mengurangkan beban, bak kata menteri, "Kalau nak jimat, tanamlah sayur sendiri, bukan bunga''.

Mereka yang berpendapatan RM3000 sebulan pun terasa dengan semua ini, inikan pula rakyat marhaen yang gajinya RM1000 sebulan, note RM50 dahulu tahun 2000 kita boleh membeli hampir penuh troli, namun note RM50 kini, suku troli pun kadang-kadang dapat.

Jadi, ada atau tidak tempat atau negara yang taraf hidupnya tidak naik mendadak seperti sekarang berlaku di negara kita?

Kami kongsikan satu tulisan di laman Facebook yang dimuatnaik oleh seorang rakyat Malaysia yang mengggunakan nama Ching Foo, beliau berkongsikan pengalamannya ke negara jiran berkenaan.

Berikut adalah tulisannya yang telah di terjemah kepada Bahasa Malaysia dipetik tulisan Thehypemedia.

Saya berada di Brunei untuk perjalanan dan belajar beberapa perkara yang menarik dari tuan rumah. Untuk pengetahuan, anda membayar 0% GST dan cukai!

1. Kos sara hidup yang sangat rendah (minyak murah, elektrik dan lain-lain).

2. Tiada pasaran saham tempatan diniagakan.

3. Boleh bertahan dengan B$1,000 di Brunei. Saya rasa ini macam analogi jika anda kumpul SGD tetapi tinggal di Taiping.

4. Bayaran sewa kediaman yang murah dan harga hartanah yang tidak membebankan rakyatnya.

5. Perbankan antarabangsa seperti HSBC akan keluar dari Brunei tidak lama lagi kerana mereka tidak mampu bersaing dengan bank tempatan yang ditaja oleh sultan yang mana menawarkan kadar faedah yang sangat rendah apabila membuat pinjaman.

6. Bekerja pada jam 10 pagi itu adalah normal. Ya, anda boleh mengatakan produktiviti mereka rendah dan pelahan. Jika prestasi anda lebih sedikit, anak benar-benar boleh mendirikan kehidupan yang baik di sini.(Setahu SK waktu kerja di Brunei hampir sama dengan Malaysia 7-8 pagi dan balik 4-5 petang.)

7. Kubah masjid di sini dibuat menggunakan emas tulen dan saya sendiri sudah melihatnya.

8. Ramai warga Bangladesh dan amat memahami. Maksud saya, kalaulah saya tahu dari dulu lagi, saya akan memilih untuk bekerja di Brunei berbanding di Malaysia.

9. Orang Sarawak yang biasa bekerja di Brunei, tiada masalah untuk mereka jika ingin menghantar anak belajar di UK.

10. Tak perlu kunci kereta. Kalau nak tinggalkan kunci dalam kereta pun tak mengapa kerana tiada orang yang akan mencurinya. Kenapa? Sebab hukum hudud. Jika didapati bersalah mencuri, jari akan dipotong.

11. Jika anda bujang, jangan memandu dengan penumpang di sebelah juga adalah wanita bujang kerana anda boleh dianggap sebagai berkhalwat. Jika ditangkap, anda akan dipaksa untuk berkahwin dengan wanita terbabit. Dengan cara ini, hukuman bagi zina rejam sampai mati hukum hudud juga!(menurut seorang rakyat Brunei, apa yang disebutkan ini tidaklah sampai ke tahap ini, mungkin Ching Foo salah faham). - Siakapkeli.my

Fri Nov 27, 2015 7:47 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

8 Senarai Pengendali Lebuhraya Yang Dibenarkan Untuk Menaikkan Kadar Tol 2016

siakapkeli.my

PARLIMEN: Belum pun sebulan kadar baru 18 tol lebuhraya dinaikkan, kerajaan melalui Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadillah Yusof di dewan parlimen semalam membuat satu lagi kejutan baru apabila mengumumkan bahawa lapan pengendali lebuh raya di negara ini dibenarkan untuk menaikkan kadar mereka pada tahun depan.

Memetik laporan Malaysiakini, Perkara ini diumumkan oleh Fadillah ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2016 peringkat jawatankuasa bagi Kementerian Kerja Raya pada persidangan Dewan Rakyat semalam.

Menurut Fadillah, jika kerajaan menolak permintaan pemegang konsesi berkenaan untuk menaikkan kadar tol, Putrajaya terpaksa membayar pampasan sebanyak RM593.32 juta seperti yang dinyatakan dalam Bajet 2016.

Berikut adalah senarai 8 lebuhraya yang akan dibenarkan menaikkan kadar tol pada tahun hadapan,

1.. Lapan lebuh raya berkenaan adalah Lebuh Raya Utara-Selatan (Plus)
2.. Lebuh Raya Link Kedua,
3.. Lebuhraya Utara-Selatan Hubungan Tengah (Elite)
4.. Lebuhraya Seremban- Port Dickson (SPDH)
5.. Lebuhraya Shah Alam (Kesas)
6.. Lebuhraya Damansara -Puchong (LDP)
7.. Lebuhraya Selat Klang Utara (NKSB)
8.. Lebuhraya Butterworth-Kulim (BKE)

"(Ini) adalah lebuh raya yang dibenarkan menaikkan kadar tol mengikut kontrak mereka. Saya belum membuat keputusan mengenai kuantum kenaikan kadar itu," kata Fadillah yang juga Ahli Parlimen Petrajaya.

Butiran pampasan adalah Plus (RM214 juta), Link Kedua (RM 8.2 juta), Elite (RM79.44 juta), BKE (RM3.11 juta), SPDH (RM1.95 juta), LDP (RM185.89 juta ), Kesas (RM92.8 juta) dan NKSB (RM7.85 juta).

Beliua dalam apda itu berkata, pihak kerajaan telahpun melakukan penambahbaikan terma-terma perjanjian berkenaan kenaikan kadar tol dengan syarikat konsesi lebuh raya sedia ada.

Antara terma yang ditambah baik itu ialah memansuhkan kenaikan kadar tol secara automatik walaupun sudah ditetapkan tempoh masa tertentu bagi kenaikan dalam perjanjian sebelum ini.

"Setiap kali ada permohonan (dari syarikat konsesi) untuk kenaikan tol, kita akan melihat dan kaji balik semua kenyataan syarikat. Adakah mereka mencapai anggaran aliran trafik yang melalui kawasan itu.

"Kalau aliran trafik (di lebuh raya) mencapai seperti yang dianggarkan, maka kita tidak akan benarkan kenaikan tol," katanya.

Beliau juga memberitahu bahawa kadar tol sesuatu lebuhraya ditentukan oleh kos pembinaan dan anggaran aliran trafik, dan kenaikannya dikaji semula setiap tempoh masa tertentu seperti yang termaktub dalam perjanjian.

Selain itu, antara terma yang dilakukan penambahbaikkan ialah, kerajaan boleh menamatkan perjanjian lebih awal dari tarikh yang dipersetujui dalam perjanjian jika syarikat konsesi mencapai keuntungan yang tertentu.

Kerajaan akan melakukan perbincangan dari semasa ke semasa dengan syarikat konsesi, pemegang bon dan pembiaya projek lebuh raya mengenai kadar tol.

"Kita kena mengimbangi beberapa perkara seperti kemampuan kerajaan, kepentingan syarikat konsesi dan kepentingan pengguna."

"Kerajaan akan perlu menanggung pembiayaan beratus bilion ringgit jika bercadang mengambil alih semua lebuh raya di negara ini, dan langkah itu bukanlah tindakan yang wajar," katanya. - Siakapkeli.my

Fri Nov 27, 2015 7:47 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Air teh ganti susu

bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

Butterworth: "Saya terpaksa gantikan susu dengan teh kerana tidak mempunyai wang," itu rintihan seorang ibu Fadlisa Fadzil, 33, menceritakan keperitan hidupnya yang terpaksa membesarkan lima anak selepas ditinggalkan suami sejak tiga bulan lalu.

Wanita itu yang tidak bekerja kini menumpang rumah ibunya, Fatimah Said, 68, di Kampung Perlis, dekat sini.
Dia kini terpaksa 'bergelut' untuk membeli susu bayinya, Arif Aiman Mohd Rizal yang baru berusia dua bulan berikutan tidak mempunyai punca pendapatan.

Selain anak bongsu masih menyusu, tiga lagi anaknya masih kecil iaitu Aidi Putra, 2, Farisha Atilea, 4, Faris Danial, 8, manakala sulung, Mohd Firdaus, 16.

Menurut Fadlisa, dia terpaksa bergantung kepada ibunya untuk membeli barang keperluan tetapi ibunya turut mengalami masalah sama kerana tidak mempunyai sumber kewangan.

"Pernah anak minta 20 sen untuk ke kedai tetapi saya hanya mendiamkan diri," katanya selepas menerima sumbangan dari Ahli Majlis Badan Ekonomi Melayu (GABEM) Pulau Pinang Datuk Zainul Abidin Hashim dan ahli Pakatan Setia 1Malaysia, Shaharudin Saad, semalam.

Sesiapa yang ingin menghulurkan sumbangan boleh memasukkan wang ke akaun Maybank Fadlisa iaitu 157091274550.

- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/95057?m=1#sthash.mlKXdLiW.dpuf

Fri Nov 27, 2015 7:47 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Di Malaysia Panda Dilayan Lebih Baik Dari Manusia...

bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka

Seorang ahli parlimen PAS melahirkan rasa terkilannya bahawa panda gergasi di Zoo Negara mendapat layanan lebih baik daripada kebanyakan rakyat negara ini.

"Menguruskan pusat pemuliharaan panda bukannya murah. Panda dilayan dengan baik di bumi bertuah ini," kata Ahmad Baihaki Atiqullah (PAS-Kubang Kerian) pada sidang Dewan Rakyat.

Beliau berkata demikian selepas Timbalan Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar Datuk Hamin Samuri mendedahkan kepada Dewan berhubung kos yang ditanggung oleh kerajaan dan Zoo Negara bagi memelihara binatang berkenaan.

"Kos operasi dan penyelenggaraan adalah RM2.25 juta setiap tahun yang ditanggung oleh Zoo Negara.

"Kerajaan telah membayar RM6.94 juta sebagai yuran pemuliharaan kepada China sejak 2014 seperti yang ditetapkan dalam perjanjian antara kedua-dua negara," katanya.

Menurut Perjanjian Pemuliharaan Antarabangsa Malaysia-China, dua ekor panda itu akan tinggal di Malaysia selama 10 tahun.

Hamin juga berkata Malaysia akan membayar AS$600,000 (kira-kira RM2.52 juta) sebagai yuran pemuliharaan ke China untuk dua anak panda kembar yang dilahirkan pasangan panda itu yang akan ditanggung oleh Zoo Negara.

Ahmad Baihaki, seterusnya bertanya, "Adakah wang yang dibelanjakan untuk pandaitu mencapai objektif negara untuk menarik lebih ramai pengunjung ke Zoo Negara dan Malaysia?"

Hamin berkata, Zoo Negara mencatatkan peningkatan pengunjung sebanyak 20 peratus.

Manakala, manfaatnya, kata beliau boleh dilihat dari segi diplomatik di mana nilai dagangan RM200 bilion dicatatkan antara Malaysia dan China lapor Malaysiakini

Fri Nov 27, 2015 7:49 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kawan-Kawan Cakap Nak Datang Sambut "Birthday"; Saya, Tapi Sorang Pun Tak Datang

siakapkeli.my

Alahai, sedihnya SK baca cerita ni, mana tidaknya hari sepatutnya yang menjadi hari yang mengembirakan bagi seseorang ini nampaknya bertukar menjadi hari yang tidak dapat dilupakan baginya.

Beliau dikatakan telah menjemput kawan-kawannya untuk datang majlis hari jadinya di sebuah restoran makanan segera terkenal dan mereka janji akan datang.

Namun apabila pada hari yang dijanjikan, tiada seorang pun kelihatan rakan-rakannya, sebaliknya selepas sejam hanya beliau seorang di ruang restoran yang telah di"reserve"kan untuk majlis tersebut.

Kerana keadaan itu, beliau telah menghubungi rakan-rakannya, namun jawapan yang diterima agak mengecewakan, semua mengatakan mereka sibuk.

Kemudian, dia pun menghubungi rakan baiknya, jawapanya yang diterima membuatkan beliau bertambah kecewa, "kau ni bod*oh ke apa, kami semua bukan budak 9 tahun, kurang-kurang buatlah majlis kat Baskin Robbins dan bagi kek ais krim dekat kami," kata rakannya(mungkin dengan nada berseloroh).

"Where I can afford afford ice cream cake with my meager salary. I felt damn loser," kata beliau yang kecewa dengan rakan-rakannya.

Bertabahlah wahai si birthday boy/girl, kesian dia, kawan-kawan pun kalau sibuk ke apa ke bagi tahu dulu, ni tetiba senyap dan tidak datang. - Siakapkeli.my

Sumber: funnymalaysia

Fri Nov 27, 2015 7:49 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Wanita Cedera Di Tangan, Lutut Dan Rugi RM1,200 Selepas Diragut

siakapkeli.my

Melaka: Seorang wanita bukan sahaja kerugian lebih RM1,200 malah cedera di tangan dan lutut selepas menjadi mangsa samun dua lelaki yang menunggang sebuah motosikal ketika melalui lorong belakang sebuah hotel di Jalan Merdeka, Taman Melaka Raya, di sini, kelmarin.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 12.30 tengah hari itu, mangsa yang berusia 20-an dikatakan berjalan seorang diri dan tidak menyedari dia diperhatikan dua lelaki menunggang motosikal Yamaha 125Z.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah berkata, suspek yang menunggu peluang itu telah mendekati mangsa sebelum pemboncengnya menarik beg tangan wanita itu dan memecut laju meninggalkan lokasi kejadian.

"Kerugian yang dialami mangsa membabitkan sejumlah wang tunai, telefon bimbit dan barangan peribadi disimpan di dalam beg yang dilarikan kedua-dua suspek terbabit.

"Akibat kejadian itu, mangsa terjatuh atas jalan dan dia cedera ringan di tangan dan lutut," katanya. - Siakapkeli.my

Wanita Diragut Dan Ditendang
kitabantai.info
Posted by Kita Bantai

SEORANG wanita bertindak berani melawan apabila dua lelaki yang menaiki motosikal di satu kawasan perumahan, Kepong mahu menjadikannya mangsa ragut.
Rakaman CCTV yang sedang tersebar menunjukkan, dua suspek menghampiri wanita itu semasa dia sedang berjalan seorang diri, sebelum cuba meragut beg tangannya.
Walaupun hilang keseimbangan hingga terjatuh ekoran tindakan itu, wanita terbabit segera bertindak balas dengan menarik beg tangannya yang cuba dirampas oleh salah seorang suspek.

Adegan tarik menarik pun berlaku apabila masing-masing tidak mahu melepaskan beg, malah suspek turut dilihat menendang mangsa kerana geram dengan tindakannya.
Bagaimanapun mungkin kerana masa terbuang dah terlalu lama, suspek akhirnya putus asa dan kembali membonceng motosikal bagi melarikan diri.
Dalam sesetengah keadaan tindakan seperti mangsa dalam CCTV ini boleh dipuji tetapi sebaliknya, jika situasi boleh mengancam nyawa serahkan saja barangan berharga sambil mengenalpasti identiti peragut dan kenderaannya untuk diserahkan kepada tindakan lanjut oleh pihak polis.

Fri Nov 27, 2015 7:49 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


----- Original Message -----
From:

> Subject: Part time Babysitter
>
> 👶🏼 Part Time Babysitter.
>
> ✅ pengasuh ambil cuti?
> ✅ tiada siapa boleh jagakan anak?
> ✅ ada urusan di luar?
> ✅ nak shopping atau keluar, sukar membawa anak bersama?
>
> ye, saya bersedia berkhidmat untuk menjaga anak anda untuk sementara waktu mengikut terma & syarat.
>
> untuk maklumat lanjut.
>
> whatsapp 017- 313 0996
> area Sijangkang, Banting (Selangor)
>
>
> 👶🏼 Terma & Syarat Part Time Babysitter
>
> sebelum saya diberikan amanah untuk menjaga anak anak anda, anda perlulah membaca T&C bagi memudahkan 2 pihak. jika anda bersetuju, saya akan menjaganya dengan baik. inshaAllah.
>
> 1. waktu jagaan bagi Full Day adalah :-
> 9.00am - 6.00pm
> bayaran RM20.00
> [sehari & untuk seorang budak]
>
> 2. waktu jagaan bagi Half Day adalah :-
> 9.00am - 1.00 or 2.00pm - 6.00pm
> bayaran RM10.00
> [sehari & untuk seorang budak]
>
> 3. segala kelengkapan anak anda perlulah disediakan dengan secukupnya, terutama dari segi susu, pampers atau makanan khas buat bayi.
>
> 4. anda perlulah mengambil anak anda mengikut masa yg ditetapkan. sekiranya anda mengambil lewat perlulah diberitahu terlebih dahulu dan cas lain akan dikenakan mengikut jam kelewatan anda.
>
> 5. saya hanya menjaga anak anak anda untuk sementara dalam jangka masa pendek. contoh sehari dua.
>
> 6. pada hari WEEKEND saya tidak dapat menjaga anak anda kerana saya berada diluar kawasan. hanya WEEKDAYS sahaja saya dapat membantu. inshaAllah.
>
> 7. dari segi pembayaran, perlulah membayar semasa mengambil anak anda.
>
> itu sahaja. take note ya.

Fri Nov 27, 2015 7:50 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bomba Selamatkan Kanak-Kanak Tersekat di Mesin Urut Kaki

siakapkeli.my

SEREMBAN, 22 Nov: Ibu bapa seorang kanak-kanak perempuan berusia 6 tahun terpaksa meminta bantuan dari Jabatan Bomba dan Penyelamat apabila rambut anak mereka itu secara tidak sengaja terikat pada sebuah mesin mengurut kaki.

Memetik laporan dari NST, mangsa sebelum itu menggunakan mesin tersebut di rumahnya di Kampung Gadong di sini pada jam 11.34 pagi.

Difahamkan juga, gadis berkenaan telah membongkok untuk mengambil sesuatu di atas lantai apabila rambutnya tersekat di mesin tersebut.

Pegawai Kanan Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Seremban 2, Md Munawir Md Yusoff berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 11.49 pagi dan enam anggota tiba di tempat kejadian 16 minit kemudian.

"Ibu mangsa cuba untuk menguraikan rambut anaknya itu sebelum mendapatkan bantuan. Selepas 15 minit, usaha mereka masih lagi tidak berjaya, oleh itu mereka meminta bantuan dari balai.", kata beliau.

Menurut Munawir juga, pihaknya tidak memotong rambut kanak-kanak tersebut dan berjaya menguraikan rambutnya tanpa sebarang kecederaan. - Siakapkeli.my

Fri Nov 27, 2015 7:51 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

----- Original Message -----
From:

Subject: Ikea Personal Shopper - For You!

As Salam,

Nk mintak tlg forward kan..

Heheeee....

________________________

berminat dengan barangan di IKEA?
nak hias hias rumah dengan IKEA?
tiada masa untuk kesana?
faktor jarak jauh?
malas beratur panjang di kaunter?

saya boleh membantu!
whatsapp saya untuk details.
017-313 0996.

for more details & product from IKEA, http://m.ikea.com/my/en/catalog/functional/

Thank You,
Sincerely by me.

#ikea #ikeamalaysia #ikeapersonal #ikeapersonalshopper

Fri Nov 27, 2015 7:52 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

PELIK, BERITA SEBESAR INI TIDAK PERNAH KELUAR TV1,TV2 DAN TV3

bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot.
Dicatat oleh Na'im Nikmat

GARA-GARA KERAJAAN NEGERI PAHANG GAGAL SELESAIKAN MASALAH PENCEMARAN TERUK AKIBAT BAUKSIT PENDUDUK BERANG BAKAR LORI ANGKUT BAUKSIT.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Penduduk di daerah Kuantan bertindak membakar lori yang membawa bauksit kerana 'berang' gara-gara masalah itu gagal diselesaikan oleh kerajaan negeri.

Selain bakar, , penduduk yang marah dengan pencemaran teruk akibat bauksit bertindak merosakkan lori dengan membaling batu.

Kejadian itu dimaklumkan oleh Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh menerusi Facebooknya tanpa menyatakan tempat kejadian dan bila kejadian itu berlaku.

Tiada kematian atau kecederaan dilaporkan dalam kejadian itu.

Berdasarkan gambar-gambar yang dimuatnaik, kejadian itu dipercayai berlaku di kawasan felda.

Menerusi statusnya, Fuziah melahirkan kekesalan kerana kerajaan negeri menyelesaikan gagal masalah itu yang membawa pula kepada sosial selain pencemaran teruk.

"Adakah anak cucu kita akan membesar di dalam persekitaran ganas ini semata-mata kerana Kerajaan Negeri Pahang gagal mengawal aktiviti perlombongan bauksit ini? Ia menimbulkan masalah sekunder iaitu masalah sosial pula. …

"Sudahlah masalah pencemaran kita terpaksa hadapi. Kemudian masalah keselamatan penduduk dan masalah kesihatan akibat debu.

Sekarang timbul pula masalah sosial. Ya Allah lindungi lah kami warga Kuantan dari tangan-tangan yg tamak dan rakus. Yg hanya berfikir tentang keuntungan semata," tulis Fuziah.

Masalah pencemaran akibat perlombongan bauksit menjadi masalah penduduk di beberapa tempat di Kuantan seperti di Gebeng, Pelabuhan Kuantan, Gambang, Felda Bukit Goh, Felda Bukit Kuantan dan Felda Bukit Sagu.

Walaupun kerajaan negeri menetapkan beberapa peraturan ketat bagi mengawal pencemaran akibat perlombongan bauksit, namun ia didakwa tidak berkesan.

Menteri Besar, Datuk Seri Adnan Yaakob pernah dilaporkan berkata kerajaan negeri tidak teragak-agak menghentikan perlombongan bauksit jika masalah pencemaran tidak. selesai.

Fri Nov 27, 2015 7:52 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Samsung S6 Ini Selamatkan Pemiliknya Dari Terkena Serpihan Bom Di Paris

siakapkeli.my

Pada Jumaat lalu dunia digemparkan dengan pengeboman dan serangan di enam lokasi berbeza di Perancis yang mengorbankan lebih dari 150 nyawa dan lebih 300 orang cedera.

Pihak berkuasa percaya serangan ini dilancarkan oleh Militan Negara Islam (ISIS) di mana pihak IS juga mengeluarkan kenyataan ia hanyalah sekadar permulaan.

Antara lokasi yang diserang adalah di laur stadium Stade De France di mana ketika kejadian berkenaan stadium dipenuhi orang ramai kerana berlansung sebuah perlawanan bola sepak antara Perancis dan Jerman .

Tiga bom diletupkan di pintu masuk stadium, mengakibatkan lima kematian.

Disebalik tragedi berdarah itu, seorang lelaki bernama Sylvester, yang berada di lokasi kejadian menceritakan detik cemasnya dan dia terselamat daripada letupan berkenaan kerana sebuah telefon pintar miliknya.

Ketika letupan berlaku, dia dikatakan sedang bercakap menggunakan telefonnya, serpihan bom yang meletup telah tersebar kearahnya tetapi mengenai tepat pada telefon bimbit.

Jika peranti berkenaan tidak kukuh sudah pasti serpihan berkenaan akan menembungi tengkoraknya yang menyebabkan dia terbunuh atau kritikal.

Bagaimanapun berdasarkan rekod ini bukanlah kali pertama telefon bimbit menyelamatkannya, pada tahun 2010, seorang anggota polis di brazil terselamat selepas telefon seorang perompak melepaskan tembakan tepat mengenai telefon Lumia 520 yangberada di dalam bajunya.

Setahun selepas itu, seorang pengawal keselamatan yang bertugas menjaga kelab malam di Atlanta Georgia, diselamatkan oleh sebuah HTC Evo 3D yang diletakkan dalam kocek jaket.

Tanpa telefon pintar itu, peluru mungkin sudah menembusi jantungnya. - Siakapkeli.my

Patah Tulang Leher, Hilang Gigi Vape Meletup
siakapkeli.my

COLORADO, Amerika Syarikat – Seorang lelaki patah tulang leher apabila vape yang digunakan olehnya meletup di mulut dalam kejadian di sini baru-baru ini.

Cordero Caples, 29, terpaksa menjalani pembedahan tulang belakang akibat kejadian. Selain patah tulang leher, lelaki berkenaan juga kehilangan gigi hadapan dan melecur di bahagian mulut selain keretakan tulang di beberapa bahagian muka.

Memetik laporan dari DailyNews, ketika kejadian Caples menghisap vape tersebut pada Jumaat ketika waktu rehat sebelum ianya berkenaan meletup.

"Tidak dapat dipastikan sama ada dia mampu berjalan seperti biasa selepas ini. Kami hanya berharap Caples dapat sembuh sepenuhnya," ujar salah seorang ahli keluarga Caples memetik laopran dari Kosmo!

Seorang pekerja di kedai menjual vape di Memphis berkata letupan mungkin berlaku kerana ralat pada operator, dan dia percaya kejadian terjadi disebabkan Capbles mengecas vape tersebut dengan satu bateri yang terlalu kuat.

Namun, pengeluar vape berkenaan masih belum membuat sebarang komen tentang kejadian. - Siakapkeli.my
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: