Tuesday, November 10, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4333[7 Attachments]

15 Messages

Digest #4333
3
Fw: GARA2 TEKSI ENGGAN MEMBAWA ISTERINYA. by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6
Fw: YANG LEMAH SEMANGAT JANGAN TENGOK by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Tue Nov 10, 2015 6:39 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pencemaran Bauksit Kini Memasuki Rumah Penduduk Melalui Paip Air? - Baca Pendedahan Ini.

bloglist-malaysia.blogspot.
amenoworld.net

Kenyataan Media
Hjh Fuziah Salleh
Pengerusi Gabungan Menentang Pencemaran Bauksit
Merangkap Ahli Parlimen Kuantan
8hb Nov 2015

Sumber air minuman Bukit Sagu dan Bukit Goh Kuantan besar kemungkinan tercemar dengan logam berat akibat dari aktiviti industry bauksit yang tidak terbendung.

Tinjauan saya pada hari ini di Bukit Sagu dan Bukit Goh menunjukkan bahawa terdapat aktiviti mencuci tanah yang mengandungi bauksit di kawasan hulu sungai yang merupakan sumber air yang di ambil untuk rawatan di loji air Bukit Sagu dan loji air Bukit Goh.

Lokasi sumber air yang di ambil untuk rawatan di loji Bukit Sagu (water intake point) ialah di Sungai Batu di titik ia bertembung dengan Sg Rong. Manakala di kawasan huluan Sg Rong pula terdapat aktiviti mencuci bauksit yang melibatkan benteng di buat di sungai tersebut.

Manakala lokasi sumber air untuk di rawat di loji Bukit Goh pula (water intake point) ia lah dari sungai riau dimana terdapat juga aktiviti mencuci bauksit bersebelahan sungai taweh. Didapati bahawa air dari sungai taweh mengalir ke sungai riau di bahagian hulu sebelum lokasi pengambilan air untuk loji air bukit goh.

Dapatan ini menimbulkan keraguan berkenaan dengan kemungkinan terjejasnya kualiti air minuman buat warga Bukit Sagu dan Bukit Goh. Kandungan logam berat dan aluminium boleh menimbulkan pelbagai penyakit buat seluruh warga peneroka Bukit Goh dan Bukit Sagu.

Dengan itu gabungan menentang pencemaran bauksit menuntut Jabatan Kesihatan dan PAIP untuk segera membuat siasatan dan mengeluarkan data kandungan logam berat serta laporan kualiti air minuman dari loji Bukit Goh dan loji Bukit Sagu kepada orang awam.

Dimasa yang sama pihak PTG haruslah lebih bertanggungjawab dan tidak membenarkan aktiviti mencuci bauksit berleluasa sehingga boleh menimbulkan masalah pencemaran kepada air sungai yang digunakan sebagai sumber bekalan air minuman yang tentunya boleh menimbulkan masalah kesihatan kepada orang ramai. Pihak gabungan menentang pencemaran bauksit akan terus memantau dan menuntut pihak berkuasa untuk mengambil tindakan.

Hjh Fuziah Salleh

Sungai yang di benteng di hulu Sungai Rong. Guna benteng untuk membentuk kolam mencuci bauksit

Tempat mencuci bauksit

Ballan Paraman ·
Kuala Lumpur, Malaysia
BN MENANG RAKYAT SENANG.....KAN BETUL DAN TEPAT ITU......MENTERI BESAR PAHANG AMAT CEKAP DAN PRIHATIN, EEERRRR PERDANA MENTERI MALAYSIA PUN DARI PAHANG JUGAK KAN....TAPI UNDI PAHANG KECIL AJE TAK CUKUP NAK KOCAK KEDUDUKAN POLITIK.....CUMA RAKYAT PEKAN AJE UNTUNG......KESIAN ......MENJADI BODOH KERANA KEJAHILAN ADALAH SATU PERKARA YANG AMAT TERHINA DAN TIDAK BOLEH DIMAAFKAN. ....PENDUDUK KAWASAN PERLOMBONGAN BOUKSIT, SALAHKAN DIRI SENDIRI DAN JANGAN SALAHKAN ORANG LAIN.

Tue Nov 10, 2015 6:40 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Siaran TV Digital Percuma (MYTV) Bermula Sepenuhnya Awal Tahun Depan

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

CYBERJAYA: Rakyat Malaysia bakal menikmati siaran televisyen digital sepenuhnya secara percuma bermula awal tahun depan dengan adanya perkhidmatan siaran Televisyen Terestrial Digital yang akan dikendalikan oleh MYTV Broadcasting Sdn Bhd (MYTV).

Ketua Pegawai Operasi MYTV, Mohamed Redzwan Yahya bagaimanapun berkata untuk menikmati perkhidmatan tersebut, pengguna perlu terlebih dahulu memiliki set dekoder atau Set Top Box atau televisyen yang mampu menerima siaran digital secara langsung yang dikenali sebagai iDTV.

Katanya untuk itu, set-set dekoder dan televisyen berkenaan perlu mempunyai label khas bagi penerimaan siaran DTTB yang diperkenal oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dikenali sebagai 'Label Pengguna Alat Penerima DTTB atau ringkasnya 'DTTB Malaysia' yang akan mula diguna pakai awal tahun hadapan.

"Dengan adanya label khas ini, pengguna dapat memastikan mereka hanya membeli alat penerima siaran DTTB seperti dekoder dan televisyen yang disahkan untuk menikmati siaran digital dengan kualiti gambar serta audio terbaik, katanya kepada pemberita selepas seminar Label Pengguna Alat Penerimaan DTTB di sini baru-baru ini.

MYTV selaku pelaksana dan pengendali infrastruktur DTTB di Malaysia juga memegang hak ekslusif penjualan serta pengedaran dekoder DTTB di negara ini dan semua dekoder dilengkapi label DTTV Malaysia.
Label DTTB Malaysia diperkenalkan oleh SKMM dan pengeluarannya dikawal selia oleh SIRIM QAS International Sdn Bhd.

Menjelas lanjut mengenai DTTB Mohamed Redzwan berkata fasa pertama siaran yang dijadual awal 2016 akan meliputi kira-kira 85 peratus kawasan berpenduduk di seluruh negara sebelum dipertingkat kepada 98 peratus menjelang akhir 2016.

"Liputan kita adalah berdasarkan kepada populasi penduduk di sesuatu kawasan kerana pihak MYTV mahu memastikan setiap rakyat yang layak dapat menikmati perkhidmatan DTTB ini," katanya.

Beliau berkata menerusi perkhidmatan DTTB, penonton di negara ini akan menikmati banyak manfaat seperti kualiti gambar dan bunyi yang lebih baik, pilihan saluran siaran percuma lebih banyak selain akses perkhidmatan televisyen interaktif termasuk membeli belah dari rumah serta menonton video atas pemintaan.

Menurut Mohamed Redzwan sebanyak dua juta set dekoder akan diedar dan diberi secara percuma kepada isi rumah yang yang layak iaitu mereka yang tergolong dalam kelompok pendapatan 40 peratus ke bawah (B40).

Beliau berkata pengguna hanya perlu menyambungkan alat dekoder kepada antena dalaman yang termasuk dalam pakej dekoder itu, ataupun kepada antena terestrial luaran yang sedia ada untuk menikmati siaran DTTB kelak.

Mengenai kos pelaksanaan Mohamed Redzwan memberitahu projek DTTB itu merupakan inisiatif pembiayaan swasta dan pihak MYTV memperuntukkan pelaburan sebanyak RM4.5 bilion bagi tempoh 15 tahun.

MYTV merupakan syarikat yang diberi lesen oleh kerajaan untuk membangun dan menguruskan infrastruktur serta kemudahan rangkaian bagi perkhidmatan DTTB di Malaysia sebagai usaha melaksanakan penghijrahan system penyiaran nasional daripada analog kepada digital menjelang 2017.

Tue Nov 10, 2015 6:41 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

GARA-GARA PERKHIDMATAN TEKSI ENGGAN MEMBAWA ISTERINYA YANG LUMPUH SEORANG SUAMI TERPAKSA MENGGUNAKAN KERUSI RODA SEJAUH 5KM UNTUK HANTAR ISTERINYA KE HOSPITAL.
Posted by OMAK KAU!!!!

 

KASIH SUAMI SAMPAI KE HUJUNG NYAWA... Tidak mempunyai kenderaan bukan alasan bagi Halim Mustafa,53, untuk tidak membawa isterinya Che Pora Saad,56, yang lumpuh ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) menggunakan kerusi roda.

Perkhidmatan teksi yang enggan membawanya dan isteri dengan alasan sukar meletakkan kerusi roda pada teksi menyebabkan Halim terpaksa ke HSB sejauh 5 Kilometer dari rumahnya di Flat Taman Setia Jaya, Alor Setar.

Isterinya menghidap pelbagai penyakit seperti Tirod dan Asma sejak tujuh tahun lalu.

Tue Nov 10, 2015 6:44 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

LaFerrari Bernilai RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli

siakapkeli.my

Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat. Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my

Tue Nov 10, 2015 5:14 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.Lain kali beli Proton jer lah

On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  LaFerrari Bernilai RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli  siakapkeli.my 
Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat. Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my

#yiv8485161203 #yiv8485161203 -- #yiv8485161203ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mkp #yiv8485161203hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mkp #yiv8485161203ads {margin-bottom:10px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mkp .yiv8485161203ad {padding:0 0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mkp .yiv8485161203ad p {margin:0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mkp .yiv8485161203ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-sponsor #yiv8485161203ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-sponsor #yiv8485161203ygrp-lc #yiv8485161203hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-sponsor #yiv8485161203ygrp-lc .yiv8485161203ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203activity span {font-weight:700;}#yiv8485161203 #yiv8485161203activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8485161203 #yiv8485161203activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8485161203 #yiv8485161203activity span span {color:#ff7900;}#yiv8485161203 #yiv8485161203activity span .yiv8485161203underline {text-decoration:underline;}#yiv8485161203 .yiv8485161203attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8485161203 .yiv8485161203attach div a {text-decoration:none;}#yiv8485161203 .yiv8485161203attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8485161203 .yiv8485161203attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8485161203 .yiv8485161203attach label a {text-decoration:none;}#yiv8485161203 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8485161203 .yiv8485161203bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8485161203 .yiv8485161203bold a {text-decoration:none;}#yiv8485161203 dd.yiv8485161203last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8485161203 dd.yiv8485161203last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8485161203 dd.yiv8485161203last p span.yiv8485161203yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8485161203 div.yiv8485161203attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8485161203 div.yiv8485161203attach-table {width:400px;}#yiv8485161203 div.yiv8485161203file-title a, #yiv8485161203 div.yiv8485161203file-title a:active, #yiv8485161203 div.yiv8485161203file-title a:hover, #yiv8485161203 div.yiv8485161203file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8485161203 div.yiv8485161203photo-title a, #yiv8485161203 div.yiv8485161203photo-title a:active, #yiv8485161203 div.yiv8485161203photo-title a:hover, #yiv8485161203 div.yiv8485161203photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8485161203 div#yiv8485161203ygrp-mlmsg #yiv8485161203ygrp-msg p a span.yiv8485161203yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8485161203 .yiv8485161203green {color:#628c2a;}#yiv8485161203 .yiv8485161203MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8485161203 o {font-size:0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203photos div {float:left;width:72px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203reco-category {font-size:77%;}#yiv8485161203 #yiv8485161203reco-desc {font-size:77%;}#yiv8485161203 .yiv8485161203replbq {margin:4px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mlmsg select, #yiv8485161203 input, #yiv8485161203 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mlmsg pre, #yiv8485161203 code {font:115% monospace;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-mlmsg #yiv8485161203logo {padding-bottom:10px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-msg p#yiv8485161203attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-reco #yiv8485161203reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-sponsor #yiv8485161203ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-sponsor #yiv8485161203ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-sponsor #yiv8485161203ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8485161203 #yiv8485161203ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8485161203

Tue Nov 10, 2015 5:29 pm (PST) . Posted by:

cirit3

1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11
November 2015 09:14To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta
Kemalangan Selepas Dibeli


Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.Lain kali beli
Proton jer lah


On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:


 LaFerrari Bernilai
RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli
siakapkeli.my
<http://2.bp.blogspot.com/-tn_9OR0Gm-o/Vj1_NUw-LVI/AAAAAAAAP2E/Cf\
aRYNjne5s/s1600/07hmferari.jpg.transformed.jpg>
Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan
selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di
dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang
menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya
yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang
bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di
satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi
jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat.
Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun
lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan
keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my
<http://siakapkeli.my/>


<http://3.bp.blogspot.com/-KnqNid3Etb0/Vj1_eia5y_I/AAAAAAAAP2M/2l\
RaHqD8k9A/s1600/2E212F8800000578-3304929-image-a-44_1446717378348\
.jpg>

<http://2.bp.blogspot.com/-E6_5lAPnXAo/Vj1_fncVOLI/AAAAAAAAP2g/mI\
NAseS4yaM/s1600/2E213A4200000578-3304929-image-a-61_1446719616997\
.jpg>

<http://4.bp.blogspot.com/-ULqEGHcteRI/Vj1_ehW-aZI/AAAAAAAAP2U/Qp\
Wxrm67O40/s1600/2E2119FD00000578-3304929-Immediately_after_the_cr\
ash_the_driver_reportedly_jumped_out_of_-a-49_1446717491515.jpg>

<http://3.bp.blogspot.com/--m94hQBI5tA/Vj1_eg6MFqI/AAAAAAAAP2Q/qi\
tElhSLrVY/s1600/2E21174200000578-3304929-image-a-51_1446717505553\
.jpg>

<http://2.bp.blogspot.com/-D43p4NnS2LA/Vj1_fipA--I/AAAAAAAAP2c/DJ\
drK1Nv_rM/s1600/2E21349300000578-3304929-A_large_crowd_gathering_\
immediately_after_the_accident_to_check_-a-19_1446715953265.jpg>




Attachment(s) from
6 of 6 Photo(s)

Tue Nov 10, 2015 5:46 pm (PST) . Posted by:

"Sukri Farah"

...tertekan lebih kot...waktu ambik corner...tu...yg overspin tu...
...takpe belajar dari kesilapan....

2015-11-11 9:28 GMT+08:00 badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
> [Attachment(s) <#150f4297ed2fbfa0_TopText> from
> badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
>
> 1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..
>
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
> *From: *bashah bwasi@yahoo.com [automobil]
> *Sent: *Wednesday, 11 November 2015 09:14
> *To: *automobil@yahoogroups.com
> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55
> Juta Kemalangan Selepas Dibeli
>
>
>
> Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.
> Lain kali beli Proton jer lah
>
>
>
> On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *LaFerrari Bernilai RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli *
>
> siakapkeli.my
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgMdM8HdG_x8WuxjotC89X7iOB7dzRfypvbeQMV9-3o0ZKEagzIKeZhg4VFWPxizm30dzL08O0-VcgZ3zRSuOLBVXNlp4J4GmvB8DzXGDUyq9Mpz1ZFQ5JYNtmovwzLEH6LXCbNh3KffZw/s1600/07hmferari.jpg.transformed.jpg>
>
> *Budapest*: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan selepas
> pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.
>
> Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di dunia;
> kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang menjualnya.
>
> Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya yang lain.
>
> Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang bernilai
> RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di satu selekoh lalu
> melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi jalan.
>
> Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.
>
> Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat. Ferrari
> hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun lepas. Kejadian di
> Budapest ini adalah kejadian kemalangan keempat membabitkan kenderaan
> tersebut. - Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcf7XpX6DOvw8_hSu0_c1jup1g-_lpHuIBmE7VZx-gCB6rei1By8qVY-7FlphS6D3yjyHhabWyk6DHB5AaHdU5qCMZbWetzBcdd9lTsS0W2aXblK9fnzNeEPylQ1k31OdRyoeolA_A6mQ/s1600/2E212F8800000578-3304929-image-a-44_1446717378348.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVkMpp0W5Jw2cd9mXokmwfWB9twE3Uh_i2QEOMPp8UCquzRpd78r8lXYUYy17_Omn9DfDqUInD0I_0RSgPiS1cKOGMNlQ07ZcaZJkGbyMWpBy0xtYJcEPGt-rINTgM1Iix8e8OEVWWgPQ/s1600/2E213A4200000578-3304929-image-a-61_1446719616997.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKxq1rCpNtB7OljQtHPQ_6NCs5kV88gLYgynqFhv5Z89M3CmzAegQhzzyiY3EP2kMzY1D2j2fwB7AcGHk2Osafuz9uXByNrfVrZh56eTW43pt6KBVRWjnc4YKUfWFble_GNosoYN4ElqA/s1600/2E2119FD00000578-3304929-Immediately_after_the_crash_the_driver_reportedly_jumped_out_of_-a-49_1446717491515.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9C3JfdAi6KmARYze7ZSt4jIW2YKMGEpdSUkAckaMCeTvDIFEODRf1FcC49J6xIagW-991iR3NMw28Cjx8qI_Y6XoRI130ZwA8ZIwwzqFfT5Udzc7JAtYLLLHM97dIb7yy1pSp8DwxG0U/s1600/2E21174200000578-3304929-image-a-51_1446717505553.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2GXqoxtc5w73YjaHxhbLILMzKU12MiQIMEjakSjws0wQ9JGaIdux-QiFoXqqOS5LlRRodgr2HdgJcUi6O4uBZTLDtBkvxxFsN0b8CJmU01fMqYw8FjaSd6vW2dZxpJK1utEYhd-9QJec/s1600/2E21349300000578-3304929-A_large_crowd_gathering_immediately_after_the_accident_to_check_-a-19_1446715953265.jpg>
>
>
>
>
>

Tue Nov 10, 2015 6:02 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi


Betul, betul, betul.Contoh: aku trade in moto kapchai ambik moto baru.
Moto kapchai ni aku pulas throttle memang tak pi dah, slow jer..bila keluar kedai moto bawak moto baru, aku pulas throttle macam biasa...apa lagi moto baru punyalah laju, sikit lagi nak terbabas kat korner...kalau terbabas dah arwah agaknya..hehehe

On Wednesday, November 11, 2015 9:29 AM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  [Attachment(s) from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below] 1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
| From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11 November 2015 09:14To: automobil@yahoogroups.comReply To: automobil@yahoogroups.comSubject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta Kemalangan Selepas Dibeli |

  Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.Lain kali beli Proton jer lah

On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  LaFerrari Bernilai RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli  siakapkeli.my 
Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat. Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my

#yiv3522523086 #yiv3522523086 -- #yiv3522523086ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mkp #yiv3522523086hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mkp #yiv3522523086ads {margin-bottom:10px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mkp .yiv3522523086ad {padding:0 0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mkp .yiv3522523086ad p {margin:0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mkp .yiv3522523086ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-sponsor #yiv3522523086ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-sponsor #yiv3522523086ygrp-lc #yiv3522523086hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-sponsor #yiv3522523086ygrp-lc .yiv3522523086ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086activity span {font-weight:700;}#yiv3522523086 #yiv3522523086activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv3522523086 #yiv3522523086activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv3522523086 #yiv3522523086activity span span {color:#ff7900;}#yiv3522523086 #yiv3522523086activity span .yiv3522523086underline {text-decoration:underline;}#yiv3522523086 .yiv3522523086attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv3522523086 .yiv3522523086attach div a {text-decoration:none;}#yiv3522523086 .yiv3522523086attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv3522523086 .yiv3522523086attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv3522523086 .yiv3522523086attach label a {text-decoration:none;}#yiv3522523086 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv3522523086 .yiv3522523086bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv3522523086 .yiv3522523086bold a {text-decoration:none;}#yiv3522523086 dd.yiv3522523086last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv3522523086 dd.yiv3522523086last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv3522523086 dd.yiv3522523086last p span.yiv3522523086yshortcuts {margin-right:0;}#yiv3522523086 div.yiv3522523086attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv3522523086 div.yiv3522523086attach-table {width:400px;}#yiv3522523086 div.yiv3522523086file-title a, #yiv3522523086 div.yiv3522523086file-title a:active, #yiv3522523086 div.yiv3522523086file-title a:hover, #yiv3522523086 div.yiv3522523086file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv3522523086 div.yiv3522523086photo-title a, #yiv3522523086 div.yiv3522523086photo-title a:active, #yiv3522523086 div.yiv3522523086photo-title a:hover, #yiv3522523086 div.yiv3522523086photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv3522523086 div#yiv3522523086ygrp-mlmsg #yiv3522523086ygrp-msg p a span.yiv3522523086yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv3522523086 .yiv3522523086green {color:#628c2a;}#yiv3522523086 .yiv3522523086MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv3522523086 o {font-size:0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086photos div {float:left;width:72px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086reco-category {font-size:77%;}#yiv3522523086 #yiv3522523086reco-desc {font-size:77%;}#yiv3522523086 .yiv3522523086replbq {margin:4px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mlmsg select, #yiv3522523086 input, #yiv3522523086 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mlmsg pre, #yiv3522523086 code {font:115% monospace;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-mlmsg #yiv3522523086logo {padding-bottom:10px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-msg p#yiv3522523086attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-reco #yiv3522523086reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-sponsor #yiv3522523086ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-sponsor #yiv3522523086ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-sponsor #yiv3522523086ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv3522523086 #yiv3522523086ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv3522523086

Tue Nov 10, 2015 6:08 pm (PST) . Posted by:

cirit3

‎Haha...hang pun dah jadi geng motor beso ke?
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11
November 2015 10:02To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta
Kemalangan Selepas Dibeli



Betul, betul, betul.Contoh: aku trade in moto kapchai ambik moto
baru.
Moto kapchai ni aku pulas throttle memang tak pi dah, slow
jer..bila keluar kedai moto bawak moto baru, aku pulas throttle
macam biasa...apa lagi moto baru punyalah laju, sikit lagi nak
terbabas kat korner...kalau terbabas dah arwah agaknya..hehehe

On Wednesday, November 11, 2015 9:29 AM,
"badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com> wrote:


[Attachment(s)
<https://us-mg5.mail.yahoo.com/neo/launch?retry_ssl=1#TopText>
from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11
November 2015 09:14To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta
Kemalangan Selepas Dibeli
Keta dah power, cuma drebar jer tak
power..hehehe.Lain kali beli Proton jer lah


On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:


 LaFerrari Bernilai
RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli
siakapkeli.my
<http://2.bp.blogspot.com/-tn_9OR0Gm-o/Vj1_NUw-LVI/AAAAAAAAP2E/Cf\
aRYNjne5s/s1600/07hmferari.jpg.transformed.jpg>
Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan
selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di
dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang
menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya
yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang
bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di
satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi
jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat.
Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun
lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan
keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my
<http://siakapkeli.my/>


<http://3.bp.blogspot.com/-KnqNid3Etb0/Vj1_eia5y_I/AAAAAAAAP2M/2l\
RaHqD8k9A/s1600/2E212F8800000578-3304929-image-a-44_1446717378348\
.jpg>

<http://2.bp.blogspot.com/-E6_5lAPnXAo/Vj1_fncVOLI/AAAAAAAAP2g/mI\
NAseS4yaM/s1600/2E213A4200000578-3304929-image-a-61_1446719616997\
.jpg>

<http://4.bp.blogspot.com/-ULqEGHcteRI/Vj1_ehW-aZI/AAAAAAAAP2U/Qp\
Wxrm67O40/s1600/2E2119FD00000578-3304929-Immediately_after_the_cr\
ash_the_driver_reportedly_jumped_out_of_-a-49_1446717491515.jpg>

<http://3.bp.blogspot.com/--m94hQBI5tA/Vj1_eg6MFqI/AAAAAAAAP2Q/qi\
tElhSLrVY/s1600/2E21174200000578-3304929-image-a-51_1446717505553\
.jpg>

<http://2.bp.blogspot.com/-D43p4NnS2LA/Vj1_fipA--I/AAAAAAAAP2c/DJ\
drK1Nv_rM/s1600/2E21349300000578-3304929-A_large_crowd_gathering_\
immediately_after_the_accident_to_check_-a-19_1446715953265.jpg>







Tue Nov 10, 2015 6:20 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Besor sikit jer ...lama 100cc, tambah 10cc  motor baru besor 110cc jer..hehe.

On Wednesday, November 11, 2015 10:08 AM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  ‎Haha...hang pun dah jadi geng motor beso ke?
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
| From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11 November 2015 10:02To: automobil@yahoogroups.comReply To: automobil@yahoogroups.comSubject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta Kemalangan Selepas Dibeli |

 
Betul, betul, betul.Contoh: aku trade in moto kapchai ambik moto baru.
Moto kapchai ni aku pulas throttle memang tak pi dah, slow jer..bila keluar kedai moto bawak moto baru, aku pulas throttle macam biasa...apa lagi moto baru punyalah laju, sikit lagi nak terbabas kat korner...kalau terbabas dah arwah agaknya..hehehe

On Wednesday, November 11, 2015 9:29 AM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  [Attachment(s) from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below] 1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
| From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11 November 2015 09:14To: automobil@yahoogroups.comReply To: automobil@yahoogroups.comSubject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta Kemalangan Selepas Dibeli |

  Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.Lain kali beli Proton jer lah

On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  LaFerrari Bernilai RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli  siakapkeli.my 
Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat. Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my

#yiv7526703243 #yiv7526703243 -- #yiv7526703243ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mkp #yiv7526703243hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mkp #yiv7526703243ads {margin-bottom:10px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mkp .yiv7526703243ad {padding:0 0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mkp .yiv7526703243ad p {margin:0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mkp .yiv7526703243ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-sponsor #yiv7526703243ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-sponsor #yiv7526703243ygrp-lc #yiv7526703243hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-sponsor #yiv7526703243ygrp-lc .yiv7526703243ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243activity span {font-weight:700;}#yiv7526703243 #yiv7526703243activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7526703243 #yiv7526703243activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7526703243 #yiv7526703243activity span span {color:#ff7900;}#yiv7526703243 #yiv7526703243activity span .yiv7526703243underline {text-decoration:underline;}#yiv7526703243 .yiv7526703243attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7526703243 .yiv7526703243attach div a {text-decoration:none;}#yiv7526703243 .yiv7526703243attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7526703243 .yiv7526703243attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7526703243 .yiv7526703243attach label a {text-decoration:none;}#yiv7526703243 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7526703243 .yiv7526703243bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7526703243 .yiv7526703243bold a {text-decoration:none;}#yiv7526703243 dd.yiv7526703243last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7526703243 dd.yiv7526703243last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7526703243 dd.yiv7526703243last p span.yiv7526703243yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7526703243 div.yiv7526703243attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7526703243 div.yiv7526703243attach-table {width:400px;}#yiv7526703243 div.yiv7526703243file-title a, #yiv7526703243 div.yiv7526703243file-title a:active, #yiv7526703243 div.yiv7526703243file-title a:hover, #yiv7526703243 div.yiv7526703243file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7526703243 div.yiv7526703243photo-title a, #yiv7526703243 div.yiv7526703243photo-title a:active, #yiv7526703243 div.yiv7526703243photo-title a:hover, #yiv7526703243 div.yiv7526703243photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7526703243 div#yiv7526703243ygrp-mlmsg #yiv7526703243ygrp-msg p a span.yiv7526703243yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7526703243 .yiv7526703243green {color:#628c2a;}#yiv7526703243 .yiv7526703243MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7526703243 o {font-size:0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243photos div {float:left;width:72px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243reco-category {font-size:77%;}#yiv7526703243 #yiv7526703243reco-desc {font-size:77%;}#yiv7526703243 .yiv7526703243replbq {margin:4px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mlmsg select, #yiv7526703243 input, #yiv7526703243 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mlmsg pre, #yiv7526703243 code {font:115% monospace;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-mlmsg #yiv7526703243logo {padding-bottom:10px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-msg p#yiv7526703243attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-reco #yiv7526703243reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-sponsor #yiv7526703243ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-sponsor #yiv7526703243ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-sponsor #yiv7526703243ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7526703243 #yiv7526703243ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv7526703243

Tue Nov 10, 2015 6:23 pm (PST) . Posted by:

cirit3

Atau huruf 0 tu kamu tanggalkan..hehehe

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11
November 2015 10:20To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta
Kemalangan Selepas Dibeli


Besor sikit jer ...lama 100cc, tambah 10cc motor baru besor
110cc jer..hehe.




On Wednesday, November 11, 2015 10:08 AM,
"badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com> wrote:



‎Haha...hang pun dah jadi geng motor beso ke?
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11
November 2015 10:02To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta
Kemalangan Selepas Dibeli

Betul, betul, betul.Contoh: aku trade in moto kapchai ambik moto
baru.
Moto kapchai ni aku pulas throttle memang tak pi dah, slow
jer..bila keluar kedai moto bawak moto baru, aku pulas throttle
macam biasa...apa lagi moto baru punyalah laju, sikit lagi nak
terbabas kat korner...kalau terbabas dah arwah agaknya..hehehe

On Wednesday, November 11, 2015 9:29 AM,
"badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com> wrote:


[Attachment(s)
<https://us-mg5.mail.yahoo.com/neo/launch?retry_ssl=1#TopText>
from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]Sent: Wednesday, 11
November 2015 09:14To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta
Kemalangan Selepas Dibeli
Keta dah power, cuma drebar jer tak
power..hehehe.Lain kali beli Proton jer lah


On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:


 LaFerrari Bernilai
RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli
siakapkeli.my
<http://2.bp.blogspot.com/-tn_9OR0Gm-o/Vj1_NUw-LVI/AAAAAAAAP2E/Cf\
aRYNjne5s/s1600/07hmferari.jpg.transformed.jpg>
Budapest: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan
selepas pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.

Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di
dunia; kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang
menjualnya.

Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya
yang lain.

Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang
bernilai RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di
satu selekoh lalu melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi
jalan.

Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.

Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat.
Ferrari hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun
lepas. Kejadian di Budapest ini adalah kejadian kemalangan
keempat membabitkan kenderaan tersebut. - Siakapkeli.my
<http://siakapkeli.my/>


<http://3.bp.blogspot.com/-KnqNid3Etb0/Vj1_eia5y_I/AAAAAAAAP2M/2l\
RaHqD8k9A/s1600/2E212F8800000578-3304929-image-a-44_1446717378348\
.jpg>

<http://2.bp.blogspot.com/-E6_5lAPnXAo/Vj1_fncVOLI/AAAAAAAAP2g/mI\
NAseS4yaM/s1600/2E213A4200000578-3304929-image-a-61_1446719616997\
.jpg>

<http://4.bp.blogspot.com/-ULqEGHcteRI/Vj1_ehW-aZI/AAAAAAAAP2U/Qp\
Wxrm67O40/s1600/2E2119FD00000578-3304929-Immediately_after_the_cr\
ash_the_driver_reportedly_jumped_out_of_-a-49_1446717491515.jpg>

<http://3.bp.blogspot.com/--m94hQBI5tA/Vj1_eg6MFqI/AAAAAAAAP2Q/qi\
tElhSLrVY/s1600/2E21174200000578-3304929-image-a-51_1446717505553\
.jpg>

<http://2.bp.blogspot.com/-D43p4NnS2LA/Vj1_fipA--I/AAAAAAAAP2c/DJ\
drK1Nv_rM/s1600/2E21349300000578-3304929-A_large_crowd_gathering_\
immediately_after_the_accident_to_check_-a-19_1446715953265.jpg>










Tue Nov 10, 2015 7:28 pm (PST) . Posted by:

"MetalWorks Calibra" azz95

Owner dia apa nak risau. Jual enjin kete ni pun mungkin balik modal.
On Nov 11, 2015 9:29 AM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
> [Attachment(s) <#150f4297f2a61424_TopText> from
> badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
>
> 1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..
>
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
> *From: *bashah bwasi@yahoo.com [automobil]
> *Sent: *Wednesday, 11 November 2015 09:14
> *To: *automobil@yahoogroups.com
> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55
> Juta Kemalangan Selepas Dibeli
>
>
>
> Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.
> Lain kali beli Proton jer lah
>
>
>
> On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *LaFerrari Bernilai RM6.55 Juta Kemalangan Sejurus Selepas Dibeli *
>
> siakapkeli.my
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgMdM8HdG_x8WuxjotC89X7iOB7dzRfypvbeQMV9-3o0ZKEagzIKeZhg4VFWPxizm30dzL08O0-VcgZ3zRSuOLBVXNlp4J4GmvB8DzXGDUyq9Mpz1ZFQ5JYNtmovwzLEH6LXCbNh3KffZw/s1600/07hmferari.jpg.transformed.jpg>
>
> *Budapest*: Sebuah kereta LaFerrari terbabit dalam kemalangan selepas
> pemandunya gagal mengawal kenderaan tersebut.
>
> Difahamkan, kereta tersebut; yang juga antara kereta termahal di dunia;
> kemalangan sebaik sahaja ia keluar dari kedai yang menjualnya.
>
> Video kejadian telah dirakam oleh sebuah pengguna jalan raya yang lain.
>
> Di dalam video terbabit dilihat pemandu kereta LaFerrari yang bernilai
> RM6.55 juta itu gagal mengawal kenderaannya ketika di satu selekoh lalu
> melanggar kereta-kereta yang parkir di tepi jalan.
>
> Tiada yang cedera dalam kejadian tersebut.
>
> Kereta LaFerrari berupaya memecut 100 KM/J di bawah tiga saat. Ferrari
> hanya mengeluarkan 499 buah LaFerrari sejak awal tahun lepas. Kejadian di
> Budapest ini adalah kejadian kemalangan keempat membabitkan kenderaan
> tersebut. - Siakapkeli.my <http://siakapkeli.my/>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgcf7XpX6DOvw8_hSu0_c1jup1g-_lpHuIBmE7VZx-gCB6rei1By8qVY-7FlphS6D3yjyHhabWyk6DHB5AaHdU5qCMZbWetzBcdd9lTsS0W2aXblK9fnzNeEPylQ1k31OdRyoeolA_A6mQ/s1600/2E212F8800000578-3304929-image-a-44_1446717378348.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVkMpp0W5Jw2cd9mXokmwfWB9twE3Uh_i2QEOMPp8UCquzRpd78r8lXYUYy17_Omn9DfDqUInD0I_0RSgPiS1cKOGMNlQ07ZcaZJkGbyMWpBy0xtYJcEPGt-rINTgM1Iix8e8OEVWWgPQ/s1600/2E213A4200000578-3304929-image-a-61_1446719616997.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKxq1rCpNtB7OljQtHPQ_6NCs5kV88gLYgynqFhv5Z89M3CmzAegQhzzyiY3EP2kMzY1D2j2fwB7AcGHk2Osafuz9uXByNrfVrZh56eTW43pt6KBVRWjnc4YKUfWFble_GNosoYN4ElqA/s1600/2E2119FD00000578-3304929-Immediately_after_the_crash_the_driver_reportedly_jumped_out_of_-a-49_1446717491515.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh9C3JfdAi6KmARYze7ZSt4jIW2YKMGEpdSUkAckaMCeTvDIFEODRf1FcC49J6xIagW-991iR3NMw28Cjx8qI_Y6XoRI130ZwA8ZIwwzqFfT5Udzc7JAtYLLLHM97dIb7yy1pSp8DwxG0U/s1600/2E21174200000578-3304929-image-a-51_1446717505553.jpg>
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2GXqoxtc5w73YjaHxhbLILMzKU12MiQIMEjakSjws0wQ9JGaIdux-QiFoXqqOS5LlRRodgr2HdgJcUi6O4uBZTLDtBkvxxFsN0b8CJmU01fMqYw8FjaSd6vW2dZxpJK1utEYhd-9QJec/s1600/2E21349300000578-3304929-A_large_crowd_gathering_immediately_after_the_accident_to_check_-a-19_1446715953265.jpg>
>
>
>
>
>

Tue Nov 10, 2015 8:12 pm (PST) . Posted by:

"littlenoti" littlenoti

Rosak tak teruk. Chassis xkoyak.

On Nov 11, 2015 11:28 AM, "MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>  
>
> Owner dia apa nak risau. Jual enjin kete ni pun mungkin balik modal.
>
> On Nov 11, 2015 9:29 AM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>>
>>  
>> [Attachment(s) from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included below]
>>
>> 1st time tekan minyak kereta power...mmg mcm tulah..hehe..
>>
>>
>> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
>> From: bashah bwasi@yahoo.com [automobil]
>> Sent: Wednesday, 11 November 2015 09:14
>> To: automobil@yahoogroups.com
>> Reply To: automobil@yahoogroups.com
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: LaFerrari RM6.55 Juta Kemalangan Selepas Dibeli
>>
>>  
>>
>> Keta dah power, cuma drebar jer tak power..hehehe.
>> Lain kali beli Proton jer lah
>>
>>
>>
>> On Tuesday, November 10, 2015 10:44 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [

Tue Nov 10, 2015 6:45 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ibu Dimarahi Anak Sendiri Depan Khalayak Orang Ramai Di Hospital

siakapkeli.my

Tersebar hari ini di laman sosial sebuah video seorang lelaki dikatakan memarahi ibunya di sebuah hospital yang mendapat perhatian netizen.

Video berkenaan yang berdurasi 1 minit 36 saat menunjukkan seorang lelaki sedang membebel-bebel memarahi ibunya dengan nada tidak puas hati.

Berdasarkan leteran yang kita boleh dengar sendiri dan tidak diketahui punca sebenar lelaki berkenaan memarahi ibunya.

Kerana kata-katanya terhadap si ibu yang agak kuat menyebabkan orang ramai telah terganggu sehingga menarik perhatian orang lain yang secara tidak langsungnya telah memalukan ibunya.

Kerana tidak tahan melihat seorang ibu yang membesarkan anak diperlakukan dengan biadap sedemikian, seorang lelaki berbaju biru telah bangun menegur lelaki berkenaan namun tidak diendahkannya menyebabkan pertikaman lidah berlaku.

Si ibu dilihat cuba menyuruh lelaki itu duduk kembali dan membiarkan anaknya itu selain disabarkan oleh perakam.

Bagaimanapun teguran lelaki berbaju biru berkenaan seolah-olah 'mencurah air ke daun keladi' apabila tidak dihiraukan. sebaliknya lelaki berkenaan terus menyambung memarahi ibunya di mana sesekali dilihat mengesat matanya berkemungkinan menangis. - Siakapkeli.my
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Tue Nov 10, 2015 6:45 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

KEPADA YANG LEMAH SEMANGAT ATAU SAKIT JANTUNG DINASIHATKAN JANGAN TENGOK GAMBAR INI

bloglist-malaysia.blogspot.
naimnikmat.blogspot.
Dicatat oleh Na'im Nikmat

SUMBER

Ini yang berlaku bila biar anak bancuh sirap sendirian kah3...

comment:
Anonymous said...
kalau dah nakai macam cucu teman ni ler jadinyerr .... heh heh heh aper nak di kater cucu teman ajernye jeghuih pun..
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: