Thursday, July 11, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3644

6 New Messages

Digest #3644
1a
Fw: Melahirkan Bayi Di Sungai by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
1b
Re: Fw: Melahirkan Bayi Di Sungai by "Nazri Ahtar" littlenoti
2
Fw: Ingat Kes Kanak-kanak Malang Ini? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3

Messages

Wed Jul 10, 2013 8:58 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Pelik: Melahirkan Bayi Di Sungai
bloglist-malaysia.blogspot
mountdweller.blogspot
Posted by mountdweller

Ini berlaku di Australia - Negara moden tapi perempuan ini
memilih cara primitif

comment:

Katak Comel said...
erkkk..
gila seram

Wed Jul 10, 2013 6:10 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

bro, nih bulan posa. agak2 la nak attach berita2 macam ni.

 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, July 10, 2013 11:57 PM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Melahirkan Bayi Di Sungai


 

 

Pelik:
Melahirkan Bayi Di Sungai 
bloglist-malaysia.blogspot
 mountdweller.blogspot
Posted by mountdweller
 
Ini berlaku di Australia
- Negara moden tapi perempuan ini 
memilih cara
primitif 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
comment:

 Katak Comelsaid...
erkkk..
gila seram

Wed Jul 10, 2013 8:58 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Ingat Kes Kanak-kanak Malang Ini? Penghakiman Kesnya Amat Menyayat Hati
duniacacamarba.blogspot

Pemandu Teksi Terlepas Hukuman Gantung

[Bernama] Putrajaya: Pemandu teksi Mohd Fazli Azri Jamil, yang didapati bersalah membunuh anak perempuan teman wanitanya tiga tahun lepas, terlepas hukuman gantung selepas Mahkamah Rayuan meminda pertuduhan terhadapnya kepada menyebabkan kematian kanak-kanak itu.

Panel tiga hakim diketuai Datuk Abdul Malik Ishak, dalam keputusan sebulat suara menjatuhkan hukuman penjara 18 tahun terhadap Mohd Fazli, 31, kerana menyebabkan kematian Syafiah Humaira Sahari, 3.

Abdul Malik memutuskan sabitan Mohd Fazli bagi kesalahan membunuh tidak selamat kerana masih terdapat keraguan siapa menyebabkan kecederaan pada bahagian kepala kanak-kanak malang itu.

Beliau berkata laporan bedah siasat menunjukkan Syafiah Humaira mengalami kecederaan di kepala dan bahagian perut.

"Kami sudah mempertimbang keterangan saksi pendakwaan dan mendapati kecederaan di bahagian perut kanak-kanak itu jelas akibat perbuatan Mohd Fazli yang menendang serta memijak mangsa dengan but bola sepaknya," katanya.

Bagaimanapun, beliau berkata tidak ada bukti menunjukkan kecederaan mangsa di kepala disebabkan Mohd Fazli.

Abdul Malik juga berkata, hakim Mahkamah Tinggi gagal mempertimbang isu berkenaan.

Sehubungan itu, panel itu membenarkan rayuan Mohd Fazli untuk mengetepikan hukuman bagi sabitan atas kesalahan membunuh dan menggantikannya dengan pertuduhan menyebabkan kematian mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan.

P/s: Tertuduh hanya dikenakan hukuman penjara selama 18 tahun, walaupun ketika membaca kekejaman yang dilakukannya terhadap mangsa bisa menjatuhkan air mata dan kesabaran seseorang.

Tertuduh tidak dikenakan hukuman gantung kerana menurut hakim masih terdapat keraguan tentang orang yang menyebabkan kecederaan pada bahagian kepala kanak-kanak malang itu.

Kalau bukan tertuduh, siapa syaitan itu?

Berita awal tentang kes ini di sini.

Lebih menyayat hati apabila tertuduh dalam kes seorang budak yang dibelasah hingga mati hanya dikenakan hukuman penjara 5 tahun. Baca di sini.

Tertuduh Dakwa Syafiah Humaira Jatuh Motosikal

mstar.com.my
Oleh SALWA SHA'ARI

Siti Nurhanim hadir di Mahkamah Tinggi bagi perbicaraan kes bunuh anaknya. Foto IQMAL HAQIM ROSMAN/THE STAR

SHAH ALAM: Ibu kepada Syafiah Humairah Sahari, kanak-kanak yang mati dibunuh akibat deraan memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini bahawa tertuduh, Mohd Fazli Azri Jamil memaklumkan bahawa anaknya dimasukkan ke Hospital Kuala Kubu Bharu, dekat sini kerana cedera terjatuh daripada motosikal.

Siti Nurhanim Aziz, 25, berkata, tertuduh, yang merupakan seorang kenalan menghubunginya pada pukul 11 malam, 25 Februari lalu semasa dia sedang bekerja di Cheras, Kuala Lumpur.

"Selepas diberitahu, saya terus balik dengan menaiki teksi. Semasa saya sampai di hospital, saya diberitahu anak saya telah meninggal dunia," katanya semasa pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya Idham Abd Ghani.

Dia yang dipanggil sebagai saksi pendakwaan kedua juga memberitahu, tidak melihat jenazah Syafiah Humaira yang manja dipanggil 'Pia' pada malam tersebut.

Sekiranya masih hidup, Syafiah Humaira akan menyambut ulang tahun kelahiran ke-empat pada 22 Jun ini.

Dalam keterangan lain, Siti Nurhanim yang pernah bekerja sebagai pelayan di pusat karaoke di Jalan Imbi, Kuala Lumpur ada menerima Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) daripada tertuduh mengenai keadaan kesihatan Syafiah Humaira.

"Saya terima SMS pada waktu tengah hari, 25 Februari lalu mengatakan anak saya sakit muntah-muntah dan berak-berak. Saya nak balas tapi tiada kredit. Jadi saya tak balas SMS tertuduh," katanya yang begitu tenang menjawab soalan.

Berkaitan soalan peguam Gurbachan Singh yang mewakili tertuduh mengenai perwatakan tertuduh, saksi menjawab tertuduh seorang yang jujur, bertanggungjawab dan tidak pernah mendera atau memukul Syafiah Humaira.

Mohd Fazli Azri dibicarakan atas tuduhan membunuh Syafiah Humaira. Foto IQMAL HAQIM ROSMAN / THE STAR.

Malah, dia menambah, tertuduh yang bekerja sebagai pemandu teksi menyayangi Syafiah Humaira, 3 tahun 4 bulan seperti anaknya sendiri walaupun kanak-kanak itu adalah hasil perkahwinannya dengan seorang anggota polis.

Suaminya, Sahari Usul, iaitu bapa kepada Syafiah Humaira kini ditahan reman sementara menunggu perbicaraan di Penjara Sungai Buloh, dekat sini atas kesalahan membunuh. Dia ditahan sejak Januari 2006.

Mereka berkahwin pada 14 Februari 2003. Siti Nurhanim mempunyai seorang lagi anak iaitu Shafiq Haikal.

Dalam pada itu, Siti Nurhanim juga mengakui, dia menjalin hubungan dengan tertuduh enam tahun lalu dan mulai rapat pada penghujung tahun 2006.

"Saya mula sayang (pada tertuduh) dan merancang untuk berkahwin. Saya ada beritahu suami semasa di penjara," katanya.

Dia juga mengakui hubungannya dengan tertuduh sehingga ke tahap pernah melakukan hubungan seks dan mereka dikurniakan seorang anak lelaki bernama Syakimie Iqbal pada 6 Julai 2008 yang dijaga oleh keluarga tertuduh.

Siti Nurhanim juga memberitahu, keluarga tertuduh menerima dirinya dan Syafiah Humaira dengan baik sehingga ada masanya mereka bermalam di rumah tertuduh.

Sahari dibawa ke Mahkamah Tinggi untuk tujuan pengecaman oleh Siti Nurhanim. Foto IQMAL HAQIM ROSMAN / THE STAR.

Sementara itu, semasa Sahari dibawa masuk ke mahkamah untuk tujuan pengecaman, dia yang dikawal empat anggota polis dan dalam keadaan bergari merenung tajam sambil mengangguk-anggukkan kepala ke arah Mohd Fazli Azri, 28, yang berada di kandang tertuduh.

Mohd Fazli Azri dibicarakan atas tuduhan membunuh Syafiah Humaira pada jam 6.30 petang, 25 Februari lalu di padang bola sepak, Jalan Utama, Kawasan Rumah Murah Batu 30, Ulu Yam Lama, Batang Kali, dekat sini.

Pendakwaan dikendalikan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki


Belasah Kanak-kanak Hingga Menyebabkan Kematian, Pesalah Hanya Dikenakan Penjara 5 Tahun
duniacacamarba.blogspot.

[SH] AYER KEROH - Padah menyebabkan kematian anak angkat tunangnya di sebuah rumah tahun lalu, seorang buruh dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Amiezul Al Ikram Mohamed Ikram, 33, dijatuhi hukuman itu oleh Hakim Azhaniz Teh Azman Teh selepas menukar pengakuan kepada bersalah terhadap pertuduhan pindahan yang disabitkan ke atasnya.

Berdasarkan pertuduhan, Amiezul didapati menyebabkan kematian Noor Sofia Syaqira, 5, dan melakukan homisid salah yang tidak terjumlah kepada kesalahan membunuh di sebuah rumah di Taman Seri Telok Mas, kira-kira jam 4 petang pada 1 September 2012.

Dia didakwa mengikut Seksyen 304 (b) Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun, jika sabit kesalahan.

Mengikut fakta kes, sehari selepas kejadian, kanak-kanak itu dibawa ke Hospital Melaka untuk diperiksa doktor sebelum mendapati mangsa sudah tidak bernyawa dan mengalami kesan bengkak pada dahi, selain lebam di leher, tangan, kaki serta dada.

Melalui keterangan, berlaku pertengkaran antara tertuduh dengan ibu mangsa sebelum tertuduh yang hilang pertimbangan kemudian bertindak membawa mangsa ke dalam bilik lalu memukul dan menampar kanak-kanak itu.

Tertuduh turut mengambil sebotol air mineral lalu membalingnya ke arah mangsa lalu terkena di kepala sebelum dihantar ke hospital selepas badannya didapati sejuk dan lemah pernafasan.

Terdahulu, Amiezul diwakili peguam Collin Andrew meminta mahkamah memberikan hukuman ringan kerana tertuduh mempunyai tanggungan termasuk kedua ibu bapanya yang menghidap kencing manis.

Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya Nurul Maisarah Kamal ketika mengendalikan kes meminta tertuduh yang mempunyai rekod lampau berkaitan dadah diberi hukuman berat sebagai pengajaran.

"Berdasarkan fakta kes, kecederaan mangsa disebabkan perbuatan tertuduh yang melepaskan geram. Malah, tertuduh tidak menyerah diri selepas melakukan kesalahan tersebut dan ditangkap lima bulan kemudian.

Selepas meneliti fakta kes dan mempertimbangkan rayuan dikemukakan, Azhaniz menjatuhkan hukuman penjara selama lima tahun bermula tarikh tangkapan pada 21 Mac lalu terhadap tertuduh.

Sebelum ini, Sinar Harian 8 September lalu melaporkan tertuduh bertindak mendera anak angkat teman wanitanya hingga menyebabkan kanak-kanak berkenaan menemui ajal akibat kecederaan teruk organ dalaman.

P/s: Bagaimana kesalahan yang amat serius dan kejam ini hanya dibalas dengan hukuman penjara 5 tahun?

Wed Jul 10, 2013 9:04 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tips nak khatam Quran 1X, 2X, 3X dalam bulan Ramadhan
Posted by Kedah Lanie

Wed Jul 10, 2013 9:43 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

makanlah dengan seimbang.. tak lebih tak kurang..
nak makan roti canai & teh tarik takde masalah.. tapi kalau hari2
belasah roti canai mmg tak lama akan dapat penyakit.
begitu juga kacang daging dll..
makanan yg ada perasa/pengawet tiruan memang tak sihat.

On 02/07/2013 1:04 PM, zailani mjali wrote:
>
> Sent from Yahoo! Mail on Android
> faktor ni masih relevan ttp ia masih subjektif. Bergantung tubuh manusia.
>
>
> ----------------------------------------------------------
> *From: * Abd Mutalib Hussain <mutalib@dgkom.com.my>;
> *To: * <automobil@yahoogroups.com>;
> *Subject: * Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tips Penjagaan
> Buah Pinggang
> *Sent: * Tue, Jul 2, 2013 12:45:35 AM
>
> 
>
> Banyak yg boleh dipersoalkan, makan roti canai pun tak boleh, apa hal.
> Milo pun tak boleh, merepeklah tu!
> Macam buat kajian sendiri je tanpa kajian saintifik.
>
> ----- Original Message -----
> *From:* -:eSpAcE9808:- <javascript:return>
> *To:* zzxmelayucyber <javascript:return>
> *Sent:* Monday, July 01, 2013 11:49 PM
> *Subject:* www.groupautomobil.blogspot.com
> <http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Tips Penjagaan Buah
> Pinggang
>
> 
>
> *_Tips Penjagaan Buah Pinggang_*
> selatanonline.net
> FB *Man Sidiq*
>
> *Hari *ini saya nak kongsikan menganai kesihatan buah pinggang di
> mana buah pinggang adalah salah satu organ dalam tubuh yang sangat
> penting dan organ ini juga adalah organ yang mudah rosak biarpun
> hanya meminum minuman yang berperisa.di bawah ini merupakan tips
> atau cara penjagaan buah pinggang.dan itu pun kalau anda nak buah
> pinggang anda sihat kalau tak sila abaikan ok!..
>
> Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama
> orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari
> memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram,
> buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.
>
> Memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu
> sepertitwisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai
> memudahkan buah pinggang menyerang (Gantikan mi kuning dengan
> spageti dan roti canai dengan capati dan tosei).
>
> Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala
> minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama
> minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa, meminum teh
> kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh 'recycle'
> yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.
>
> Pengambilan Coklat perlu dielakan dan meminimunkan pengambilan air
> milo dan gantikannya dengan horlick, dilarang sama sekali
> pengambilan minuman bergas kerana merosakkan buah pinggang.
>
> Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist
> dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang selama
> 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan
> ayam kampung atau ayam dijual dipasar yang kulitnya berwarna
> kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.
> Posted by ibn_bacoks
> <http://www.selatanonline.net/modules.php?name=News&file=article&sid=4515>
>

Thu Jul 11, 2013 2:51 am (PDT) . Posted by:

"ML" budubedet

Jangan lupa "dengan izin Allah" :-)

.. Tiap hari mkn nasi putih, dgn putih telur pun
Kalau ditakdirkn sakit.. Maka sakitlah jua..

Selamat berbuka puasaa ..

On 11 Jul, 2013, at 12:43 PM, MHZ <cekelatgetah@gmail.com> wrote:

> makanlah dengan seimbang.. tak lebih tak kurang..
> nak makan roti canai & teh tarik takde masalah.. tapi kalau hari2 belasah roti canai mmg tak lama akan dapat penyakit.
> begitu juga kacang daging dll..
> makanan yg ada perasa/pengawet tiruan memang tak sihat.
> On 02/07/2013 1:04 PM, zailani mjali wrote:
>>
>> Sent from Yahoo! Mail on Android
>> faktor ni masih relevan ttp ia masih subjektif. Bergantung tubuh manusia.
>>
>> From: Abd Mutalib Hussain <mutalib@dgkom.com.my>;
>> To: <automobil@yahoogroups.com>;
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tips Penjagaan Buah Pinggang
>> Sent: Tue, Jul 2, 2013 12:45:35 AM
>>
>> 
>>
>> Banyak yg boleh dipersoalkan, makan roti canai pun tak boleh, apa hal. Milo pun tak boleh, merepeklah tu!
>>
>> Macam buat kajian sendiri je tanpa kajian saintifik.
>>
>>
>> ----- Original Message -----
>> From: -:eSpAcE9808:-
>> To: zzxmelayucyber
>> Sent: Monday, July 01, 2013 11:49 PM
>> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Tips Penjagaan Buah Pinggang
>>
>>
>> 
>>
>> Tips Penjagaan Buah Pinggang
>>
>> selatanonline.net
>> FB Man Sidiq
>>
>> <mime-attachment.jpg>Hari ini saya nak kongsikan menganai kesihatan buah pinggang di mana buah pinggang adalah salah satu organ dalam tubuh yang sangat penting dan organ ini juga adalah organ yang mudah rosak biarpun hanya meminum minuman yang berperisa.di bawah ini merupakan tips atau cara penjagaan buah pinggang.dan itu pun kalau anda nak buah pinggang anda sihat kalau tak sila abaikan ok!..
>>
>> Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram, buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.
>>
>> Memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu seperti twisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai memudahkan buah pinggang menyerang (Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei).
>>
>> Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa, meminum teh kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh 'recycle' yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.
>>
>> Pengambilan Coklat perlu dielakan dan meminimunkan pengambilan air milo dan gantikannya dengan horlick, dilarang sama sekali pengambilan minuman bergas kerana merosakkan buah pinggang.
>>
>> Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang selama 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.
>>
>> Posted by ibn_bacoks
>
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: