Tuesday, July 16, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3649[1 Attachment]

12 New Messages

Digest #3649
1
Fw: Nikmat jadi kuli Allah by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
2
Fw: menyampaikan hajat seorg ustazah by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
7
Water Pump untuk Proton Iswara. by "Hidzir Abdullah" nilzoradifar
8
Fw: Budak hampir jatuh by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Mon Jul 15, 2013 9:41 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Nikmat jadi kuli Allah
malaysiaberih.blogspot
paapaada.blogspot.

Kehadiran Ramadan kali ini sewajarnya memberikan kita beberapa penambahbaikan yang boleh dikongsi bersama.

Seorang wali Allah yang masyhur iaitu Syeikh Abdul Qader al-Jailani di dalam kitabnya, al-Ghunyah menjelaskan: "Bulan Ramadan adalah bulan penyucian, bulan penunaian, bulan mereka mengingati Allah, bulan mereka yang bersabar dan bulan orang yang benar.

"Jika kamu tidak berupaya memperbaiki hatimu dan menyingkirkan maksiat daripadanya serta masih mendekati ahli maksiat dan orang melakukan dosa, maka apa lagi yang diharapkan untuk menyucikan hatimu?"

Kenyataan ini memberikan kita satu kesedaran bahawa Ramadan medan terbaik untuk kita menjadi 'kuli' kepada Allah SWT.

Ada beberapa kriteria penting untuk kita merealisasikan diri sebagai 'kuli' Allah antaranya:

a.. Bertaubat atas semua salah silap dan dosa dilakukan. Firman Allah dalam surah az-Zumar, ayat 54, maksudnya: "Dan kembalilah kepada Allah dan serahlah dirimu kepada-Nya sebelum datang azab kepadamu selepas itu kamu tidak dapat diberikan pertolongan lagi."
a..
a.. Beramal dengan ilmu. Amalan berpuasa, solat lima waktu, Tarawih, iktikaf, qiyamullail, membaca al-Quran, zakat fitrah dan lain-lain tidak akan diterima Allah jika tanpa ilmu dan keikhlasan.

Imam Ibnu Ruslan berkata: "Sesiapa yang beramal tanpa ilmu, maka amalannya tidak diterima oleh Allah SWT."

Sekarang cuba kita merenung ke dalam hati sanubari sendiri. Siapa guru kita? Mana kitab kita? Apa hujah kita dan bagaimana dengan ibadat kita? Paling penting, apa nasib kita di akhirat? Pepatah Melayu menyebut, 'sendiri makan pengat, sendiri mau ingat.'

Oleh itu, bertindaklah sebelum terlambat. Apakah kita sanggup mengharungi kepenatan beribadat serta berlapar dan dahaga, namun akhirnya ibadat kita hanya sia-sia seperti fatamorgana sahaja.
a..
a.. Bersyukur atas nikmat dan subsidi Allah ke atas kita. Lihatlah segala harta, kuasa, takhta, rupa dan glamor yang ada di tangan kita ini, semuanya hasil kurniaan Allah SWT. Realisasikan nikmat dengan melakukan ibadat dan jangan sesekali menggunakan nikmat untuk melakukan maksiat. Firman Allah dalam surah ar-Rahman, ayat 13 bermaksud: "Nikmat manakah daripada Tuhanmu yang kamu dustakan?"

Ramadan dikenali sebagai bulan mulia lagi berkat. Tetapi awas! Kemuliaan dan keberkatan Ramadan hanya untuk ahli ilmu yang beribadat, bukannya untuk orang jahil dan membuat maksiat.

Imam al-Ghazali di dalam Ihya Ulumuddin pernah berkata: "Seseorang yang gigih berjalan menuju kepada Allah pasti menyaksikan Allah yang Esa ketika melihat makhluk yang banyak. Dan menyaksikan makhluk yang banyak itu daripada Allah yang Esa."

Justeru, amat wajar jika melihat makanan, minuman, pakaian, harta benda dan kedudukan manusia, maka terserlah di sebaliknya kekayaan dan kasih sayang Allah SWT ke atas hamba-Nya.
a..
a.. Sentiasa bertanggungjawab (akauntabiliti) iaitu dengan cara membangkitkan persoalan pada diri sendiri, apakah asal-usul kita? Kita sebenarnya datang daripada Allah, untuk menjadi hamba Allah dan akan kembali kepada-Nya pada bila-bila masa sahaja.

Kita tanya lagi, apakah amalan kita selama ini benar-benar menjadikan kita 'kuli' kepada-Nya atau segala gerak-geri dan naluri hati kita hanya menjadi kuli kepada nafsu serakah sahaja?

Nabi SAW pernah mengingatkan kita: "Musuh kamu yang paling kejam ialah nafsumu yang ada di dalam dadamu sendiri." (Riwayat Abu Daud)

Kesimpulannya, ingatlah wahai teman bahawa jika kita masih berdosa, maka cepatlah bertaubat kepada-Nya.

Jika kita masih buta, carilah orang untuk memimpin dan jika kita masih menjadi kuli kepada nafsu, maka bertukarlah untuk menjadi kuli kepada Allah. Sesungguhnya kita semua daripada Allah dan hanya kepada-Nya kita kembali.

Mon Jul 15, 2013 9:43 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



----- Original Message -----
From: maslina_omar@tem.toshiba.co.jp

Subject: assalamualaikum.

Saya nak menyampaikan hajat seorg ustazah (ustazah Zainah) yg prihatin dgn anak2 muridnya.
Dia mengajar di SAR Al-Insaniah berdekatan Flat PPRT Lembah Subang.

Pada tahun2 sebelum ada badan korporat yg sponsor juadah berbuka utk mereka .
Cuma kali ini banyak yg beralih membantu mangsa2 Syria & negara luar lain.

Jadi , dia bertanyakan jika ada insan2 dermawan yg sudi menyumbang.
Murid2nya berjumlah kira-kira 500 org . Jika tahun2 lepas makanan yg disumbang berharga RM5/seorang.
Jadi jumlahnya RM2500.Satu jumlah yg agak besar. Tapi jika ada beberapa orang yg sudi menyumbang
mungkin bayarannya tidak menjadi besar.

Kepada sesiapa yg ingin menyumbang boleh feedback ( saya survey dulu) .Cadangan saya kalau cukup , boleh saja
saya order pada pihak katering & saya boleh hantarkan bungkusan pd mereka.
Kasihan pd anak2 yg kebanyakan hidup di bawah paras kemiskinan di sana yg ada juga antara mereka anak2 yatim.

Elok juga jika kita dapat menggembirakan mereka walaupun dgn sebungkus makanan.Nampak kecil , tapi
mana tahu niat hati kita untuk menggembirakan mereka itu dapat menggembirakan kita di 'sana' nanti.

Ataupun, jika ada apa2 cadangan untuk membantu mereka , dipersilakan.

tks

Maslina Omar
Production Planning & Control Dept.
Toshiba Electronics Malaysia Sdn Bhd
15KM, Jalan Klang Banting, 42507
Teluk Panglima Garang (FIZ), K.Langat , Selangor.
E-mail : maslina_omar@tem.toshiba.co.jp
Tel : +603-31226001 Ext : 587
Mobile : 012- 3864834

"All things in life are temporary. If going well, enjoy it, they will not last forever.
If going wrong, don't worry, they can't last long either"

Mon Jul 15, 2013 9:46 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Tektik merompak & merogol guna kad nama la pulak...!
Posted by Kedah Lanie

Mon Jul 15, 2013 7:07 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

as salam,

bukan niat nak bangkitkan topik lama. tapi email tersebut sent out selepas saya re-configure email settings dalam phone.

tak disangka, email yang lama masih tersimpan was sent out automatically pada masa tu.

harap maaf.
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: Mohd Syaril Matsali <syaril.matsali@my.panasonic.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Monday, July 15, 2013 12:59 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - RE: www.groupautomobil.blogspot.com Fw: Maaflah gua tak dapat terima Bajet Lu


 
relax.. cool.. chill.. bro.. posting 2012
nih...
smpi harini pun masih ada yg reply ....heeee
move on brother...

From:      
 Mohd Nazmi <thaexpired@gmail.com>
To:      
 automobil@yahoogroups.com,
Date:      
 07/15/2013 12:13 PM
Subject:    
   Re: www.groupautomobil.blogspot.com- RE: www.groupautomobil.blogspot.comFw: Maaflah gua tak dapat terima Bajet Lu
Sent by:    
   automobil@yahoogroups.com

________________________________


 
setuju. knapa semua email unsur2 politik hanya berat kepada
pembangkang? bila gomen buat semua tak kena? pikir la sikit kat sini bukan
semua sokong pembangkang. jadi hormat la org lain. jgn pentingkan diri
sendiri je. tak abis2 nk mengutuk pemimpin la ape la. org yg bace ni dpt
free2 je dosa kering. cukup la dosa tu utk korang yg post je. nk cite politik
p masuk forum politik. takde org nk marah

2013/7/8 <littlenoti@yahoo.com>
 
As salam brader mzi,

seprti yg saya cakap kepada brader bashah, topik yg desertakan lebih menjurus
kepada politik sebab isi kandungnya menjurus kepada perbandingan antara
management kerajaan dengan cara pemikiran dan cadangan pihak pembangkang.

Saya tak ada masalah pun pasal topik2 aes yg pernah disiarkan sebelum2
ini sebab topiknya mengenai lokasi aes, perbincangan cara aes dilaksanakan
dan sebagainya. Itu salah satu contoh yg ada selingan politik dalam kes
automobil.

Jadi, berbalik kepada topik yg saya sebutkan td, saya rasa topik itu banyak
kepada perbandingan kerajaan dengan pembangkang. This is particularly based
on the specific email.bukan semua email ya.jgn salah faham.

Fyi, saya bukan nak jual kereta maupun beli kereta. Ayat2 saya dalam email
tu hanyalah bunga2 semata. Saya kerah tulang 4 kerat sepertimana org lain
utk bayar hutang belajar, rumah, kereta, bagi anak2 yg tiga org makan minum
pakaian sekolah dan sebagainya. Gaji saya bukan 5 angka sebulan,tp saya
kais sehari makan sebulan.

Kesimpulannya, apa yg saya ingin bangkitkan ialah email tersebut lebih
menjurus kepada maksud utama politik diselitkan sikit2 automobil, bukannya
maksud utama automobil diselit dgn sikit2 politik.

Wallahualam.

-----Original Message-----
From: automobil@yahoogroups.com
Sent: 01/10/2012, 12:29 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: RE: www.groupautomobil.blogspot.com- Fw: Maaflah gua tak dapat terima Bajet Lu

Salam MOD,hide my mail add. (office mail).

Saya rasa semua hal melibatkan politik termasuk juga Automobil,tapi mesti
kena cara olahan biar bersesuaian dng skop,kias sikit2 jngan direct nanti
ada orang
marah.Ruang Automobil ni tak semestinya berbincang pasal enjin,tayar,ekzos
atau tntang sewaktu dengannya,boleh luaskan skop tu tapi mesti berkisar
pada asas automobile.Kalau basikal pakai bateri tu pun rasanya boleh juga
kut kalau ada yg nak tanya..he..he..

Kalau luaskan skop perbincangan saya pasti ruang ni lebih seronok dan meriah,ada
active reply dari orang lain.
Tentang komen Nazri dibawah ni saya kurang setuju,pendapatnya lebih kepada
utamakan diri sendiri,mungkin dia orang berkemampuan,mampu bayar serba-serbi
dan belum berkeluarga atau pun anak Cuma 2 orang saja,boleh pakai kereta
sedan,tak perlu beli MPV.
**pakai MPV tak semestinya menunjukkan kemewahan tapi untuk keselesaan
keluarga.Kalau cukai kereta diturunkan ramai yang mampu beli,justeru lebih
Selesa dan Selamat.

Soal jual balik kereta yang masih berhutang tak de masalah kerana proses
penurunan cukai oleh PR dibuat secara berperingkat sehingga sampai ke Satu
tahap yg dikira bersesuaian,bukan terus dihapuskan sekaligus.

KAMI RAKYAT MARHAIN BUKAN NAK HIDUP MEWAH PUN,CUKUPLAH SEKADAR SENANG SIKIT,HIDUP
SELESA DIBUMI MSIA YG KAYA NI.

**saya bukan penyokong tegar PR,tapi sokong mana yang membawa kebaikan
pada rakyat biasa macam saya.…kesian kami orang susah,
Nak menyimpan sekarang pun susah bro,nak bayar downpayment tinggi,loan
pun tinggi..adusss susahnya hidup sekarang….

Mzi…

From: automobil@yahoogroups.com[mailto:automobil@yahoogroups.com]
On Behalf Of Nazri Ahtar
Sent: Monday, 10, 2012 10:01 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com- Fw: Maaflah gua tak dapat terima Bajet Lu

yeah, harga kereta murah, minyak murah..... fuh !!!

lepas nih makin banyaklah kereta bertaburan kat jalan.. makin semak la
jem nak pi kerja pagi2 dari elok2 kena bangun pukul 6.... mungkin lepas
nih kena bangun pukul 5 pulak.

lepas tu kita mintak pulak besarkan jalan.... yeah gomen mesti ada duit
nak besarkan jalan....tak perlu bayar tol. yeah... best giler la weh....

aku yang baru beli kereta, tak da harapan la nak jual kereta....sebab dah
sign kontrak harga lama yang mahal. alamatnya pakai sampai jadi besi buruk
baru boleh merasa beli kereta baru... yeah !!!

terbaik !!

** masing2 ada pendapat sendiri, masing2 boleh nak sokong secara cerdik
pandai mahupun semberono, negara bebas bukan?. secara ikhlas, saya rasa
makin lama makin banyak topik politik dalam group automobil. politik is
a never ending story. this has got to stop.**

rgds,
Nazri Ahtar

ps: pada pendapat saya, ini ruang borak2 pasal automobil. BUKAN RUANG POLITIK.
mohon tok mod tegur saya kalau saya silap.

yang baik dari Allah, yang buruk dari saya

________________________________
From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg<mailto:rienacom@yahoo.com.sg>>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com<mailto:melayucyber@yahoogroups.com>>
Sent: Friday, September 28, 2012 11:50 PM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com<http://www.groupautomobil.blogspot.com>
- Fw: Maaflah gua tak dapat terima Bajet Lu

Mon Jul 15, 2013 7:11 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

ahahaha.... so tak de la teruk sangat proton, kan2 ? huhuhu...
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 15, 2013 12:21 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


 

 

TIDAK PUAS Dengan PUSAT SERVIS, MAKCIK Pecah CERMIN Kereta MERCEDES
MILIKNYA
biaqpila.blogspot.
pulakdah.blogspot.
Posted by author faethal
 

BUKIT
MERTAJAM: Seorang wanita berusia 52 tahun memecahkan cermin kereta mewahnya
bernilai RM630,000 sebagai protes terhadap sebuah pusat servis yang dikatakan gagal menangani
masalah bateri keretanya. Kang Lee Chuin mengetuk cermin hadapan kereta Mercedes
Benz S300 miliknya dengan tukul besar beberapa kali di pusat servis di Bukit
Tengah kira-kira pukul 4 petang, Jumaat semalam.

Seorang pekerja pusat
servis itu cuba untuk bercakap dan menenangkannya tetapi gagal. Suaminya, Oh
Chwee Hoe, 61, turut berada di tempat kejadian tetapi tidak berkata apa-apa
apabila isterinya mengayunkan tukul itu. Dia kemudian menghubungi sebuah
operator trak tunda untuk memindahkan keretanya.

Kang, yang menjalankan
perniagaan sebuah restoran makanan laut dengan suaminya, berkata dia datang
untuk mengambil kereta Mercedes Benz S300nya yang berada di sana sejak 18 Jun
lalu.

"Staf yang bertugas bercakap berbeza-beza  kenapa kereta
saya masih tidak diperbaiki. Mula-mula mereka memberitahu saya bahawa bateri
kereta saya yang bermasalah dihantar ke Jerman untuk diperbaiki, ada staf lain
yang berkata ia dibetulkan di Pulau Pinang.

"Itu adalah cara
terakhir saya melepaskan kemarahan kerana ini bukan kali pertama saya menghadapi
masalah dengan kereta baru yang saya beli 18 bulan lalu.

"Terdapat
masalah dengan pencucuhan selepas tiga bulan dan sesuatu yang tidak kena dengan
sistem penggera.

"Pada 18 Jun, enjin kereta pula tidak boleh
dihidupkan. Jadi, saya tidak dapat menjemput emak mertua saya yang berusia 80
tahun di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan
Lepas.

"Dia terpaksa menunggu di lapangan terbang lebih tiga jam
kerana saya terpaksa memanggil teksi untuk membawanya pulang ke rumahnya," katanya.

Kang berkata kereta Mercedes Benz itu adalah kereta
kesembilannya, sambil menambah lapan keretanya sebelum ini yang merupakan kereta
terpakai tidak memberi masalah begini banyak. Kang juga menambah dia akan
menghantar keretanya ke bengkel lain untuk menggantikan cermin yang pecah dan
membaiki bateri kereta.

Ketika ditemui pemberita, seorang kakitangan
pusat perkhidmatan berkata pengurus tidak berada di situ dan tiada siapa yang
diberi kuasa untuk mengulas mengenai hal ini. Pegawai Komunikasi Korporat
Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd Emily Lek berkata dalam satu kenyataan bahawa
pembuat kereta itu memandang serius perkara itu.

"Kepuasan pelanggan
adalah penting kepada kamin dan kami akan bekerjasama dengan penjual kami untuk
memastikan perkara ini diselesaikan," katanya.
 

Mon Jul 15, 2013 9:42 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Jawapan standard proton - "proton memang camtu" - telah dapat menyabarkan owner Proton

rom:Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, July 16, 2013 10:11 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


ahahaha.... so tak de la teruk sangat proton, kan2 ? huhuhu...
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 15, 2013 12:21 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


 

 

TIDAK PUAS Dengan PUSAT SERVIS, MAKCIK Pecah CERMIN Kereta MERCEDES
MILIKNYA
biaqpila.blogspot.
pulakdah.blogspot.
Posted by author faethal
 

BUKIT
MERTAJAM: Seorang wanita berusia 52 tahun memecahkan cermin kereta mewahnya
bernilai RM630,000 sebagai protes terhadap sebuah pusat servis yang dikatakan gagal menangani
masalah bateri keretanya. Kang Lee Chuin mengetuk cermin hadapan kereta Mercedes
Benz S300 miliknya dengan tukul besar beberapa kali di pusat servis di Bukit
Tengah kira-kira pukul 4 petang, Jumaat semalam.

Seorang pekerja pusat
servis itu cuba untuk bercakap dan menenangkannya tetapi gagal. Suaminya, Oh
Chwee Hoe, 61, turut berada di tempat kejadian tetapi tidak berkata apa-apa
apabila isterinya mengayunkan tukul itu. Dia kemudian menghubungi sebuah
operator trak tunda untuk memindahkan keretanya.

Kang, yang menjalankan
perniagaan sebuah restoran makanan laut dengan suaminya, berkata dia datang
untuk mengambil kereta Mercedes Benz S300nya yang berada di sana sejak 18 Jun
lalu.

"Staf yang bertugas bercakap berbeza-beza  kenapa kereta
saya masih tidak diperbaiki. Mula-mula mereka memberitahu saya bahawa bateri
kereta saya yang bermasalah dihantar ke Jerman untuk diperbaiki, ada staf lain
yang berkata ia dibetulkan di Pulau Pinang.

"Itu adalah cara
terakhir saya melepaskan kemarahan kerana ini bukan kali pertama saya menghadapi
masalah dengan kereta baru yang saya beli 18 bulan lalu.

"Terdapat
masalah dengan pencucuhan selepas tiga bulan dan sesuatu yang tidak kena dengan
sistem penggera.

"Pada 18 Jun, enjin kereta pula tidak boleh
dihidupkan. Jadi, saya tidak dapat menjemput emak mertua saya yang berusia 80
tahun di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan
Lepas.

"Dia terpaksa menunggu di lapangan terbang lebih tiga jam
kerana saya terpaksa memanggil teksi untuk membawanya pulang ke rumahnya," katanya.

Kang berkata kereta Mercedes Benz itu adalah kereta
kesembilannya, sambil menambah lapan keretanya sebelum ini yang merupakan kereta
terpakai tidak memberi masalah begini banyak. Kang juga menambah dia akan
menghantar keretanya ke bengkel lain untuk menggantikan cermin yang pecah dan
membaiki bateri kereta.

Ketika ditemui pemberita, seorang kakitangan
pusat perkhidmatan berkata pengurus tidak berada di situ dan tiada siapa yang
diberi kuasa untuk mengulas mengenai hal ini. Pegawai Komunikasi Korporat
Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd Emily Lek berkata dalam satu kenyataan bahawa
pembuat kereta itu memandang serius perkara itu.

"Kepuasan pelanggan
adalah penting kepada kamin dan kami akan bekerjasama dengan penjual kami untuk
memastikan perkara ini diselesaikan," katanya.

Mon Jul 15, 2013 9:49 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

lepas ni boleh guna statement....' mercedes mmg macam tu puan...' ... mau kena hempuk dengan hammer tu....
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: bashah <bwasi@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, July 16, 2013 12:42 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


Jawapan standard proton - "proton memang camtu" - telah dapat menyabarkan owner Proton

rom:Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, July 16, 2013 10:11 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


ahahaha.... so tak de la teruk sangat proton, kan2 ? huhuhu...
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 15, 2013 12:21 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


 

 

TIDAK PUAS Dengan PUSAT SERVIS, MAKCIK Pecah CERMIN Kereta MERCEDES
MILIKNYA
biaqpila.blogspot.
pulakdah.blogspot.
Posted by author faethal
 

BUKIT
MERTAJAM: Seorang wanita berusia 52 tahun memecahkan cermin kereta mewahnya
bernilai RM630,000 sebagai protes terhadap sebuah pusat servis yang dikatakan gagal menangani
masalah bateri keretanya. Kang Lee Chuin mengetuk cermin hadapan kereta Mercedes
Benz S300 miliknya dengan tukul besar beberapa kali di pusat servis di Bukit
Tengah kira-kira pukul 4 petang, Jumaat semalam.

Seorang pekerja pusat
servis itu cuba untuk bercakap dan menenangkannya tetapi gagal. Suaminya, Oh
Chwee Hoe, 61, turut berada di tempat kejadian tetapi tidak berkata apa-apa
apabila isterinya mengayunkan tukul itu. Dia kemudian menghubungi sebuah
operator trak tunda untuk memindahkan keretanya.

Kang, yang menjalankan
perniagaan sebuah restoran makanan laut dengan suaminya, berkata dia datang
untuk mengambil kereta Mercedes Benz S300nya yang berada di sana sejak 18 Jun
lalu.

"Staf yang bertugas bercakap berbeza-beza  kenapa kereta
saya masih tidak diperbaiki. Mula-mula mereka memberitahu saya bahawa bateri
kereta saya yang bermasalah dihantar ke Jerman untuk diperbaiki, ada staf lain
yang berkata ia dibetulkan di Pulau Pinang.

"Itu adalah cara
terakhir saya melepaskan kemarahan kerana ini bukan kali pertama saya menghadapi
masalah dengan kereta baru yang saya beli 18 bulan lalu.

"Terdapat
masalah dengan pencucuhan selepas tiga bulan dan sesuatu yang tidak kena dengan
sistem penggera.

"Pada 18 Jun, enjin kereta pula tidak boleh
dihidupkan. Jadi, saya tidak dapat menjemput emak mertua saya yang berusia 80
tahun di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan
Lepas.

"Dia terpaksa menunggu di lapangan terbang lebih tiga jam
kerana saya terpaksa memanggil teksi untuk membawanya pulang ke rumahnya," katanya.

Kang berkata kereta Mercedes Benz itu adalah kereta
kesembilannya, sambil menambah lapan keretanya sebelum ini yang merupakan kereta
terpakai tidak memberi masalah begini banyak. Kang juga menambah dia akan
menghantar keretanya ke bengkel lain untuk menggantikan cermin yang pecah dan
membaiki bateri kereta.

Ketika ditemui pemberita, seorang kakitangan
pusat perkhidmatan berkata pengurus tidak berada di situ dan tiada siapa yang
diberi kuasa untuk mengulas mengenai hal ini. Pegawai Komunikasi Korporat
Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd Emily Lek berkata dalam satu kenyataan bahawa
pembuat kereta itu memandang serius perkara itu.

"Kepuasan pelanggan
adalah penting kepada kamin dan kami akan bekerjasama dengan penjual kami untuk
memastikan perkara ini diselesaikan," katanya.

Mon Jul 15, 2013 10:34 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

First time dengar cite bateri bermasalah kena diperbaiki.. bateri keta
aku kalau bermasalah.. tukar baru jer.. kan ada waranty..

On 16/07/2013 12:49 PM, Nazri Ahtar wrote:
> lepas ni boleh guna statement....' mercedes mmg macam tu puan...' ...
> mau kena hempuk dengan hammer tu....
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* bashah <bwasi@yahoo.com>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Tuesday, July 16, 2013 12:42 PM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn
> PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta
>
> Jawapan standard proton - "proton memang camtu" - telah dapat
> menyabarkan owner Proton
> *
> *
> *
> *
> *rom:*Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Tuesday, July 16, 2013 10:11 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn
> PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta
>
> ahahaha.... so tak de la teruk sangat proton, kan2 ? huhuhu...
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
> *To:* zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
> *Sent:* Monday, July 15, 2013 12:21 AM
> *Subject:* www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT
> SERVIS, Pecah CERMIN Kereta
>
> 
>
>
> TIDAK PUAS Dengan PUSAT SERVIS, MAKCIK Pecah CERMIN Kereta
> MERCEDES MILIKNYA
> <http://pulakdah.blogspot.com/2013/07/tidak-puas-dengan-pusat-servis-makcik.html>
>
> biaqpila.blogspot.
> pulakdah.blogspot.
> Posted by author faethal
> <http://www.gophoto.it/view.php?i=http://3.bp.blogspot.com/-8-LHm3f81NY/UeDibNfEwUI/AAAAAAAAUXI/yitKQnFSfVI/s1600/0.jpg>
>
> BUKIT MERTAJAM: Seorang wanita berusia 52 tahun memecahkan cermin
> kereta mewahnya bernilai RM630,000 sebagai protes terhadap sebuah
> pusat servis yang dikatakan gagal menangani masalah bateri keretanya.
> Kang Lee Chuin mengetuk cermin hadapan kereta Mercedes Benz S300
> miliknya dengan tukul besar beberapa kali di pusat servis di Bukit
> Tengah kira-kira pukul 4 petang, Jumaat semalam.
>
> Seorang pekerja pusat servis itu cuba untuk bercakap dan
> menenangkannya tetapi gagal. Suaminya, Oh Chwee Hoe, 61, turut berada
> di tempat kejadian tetapi tidak berkata apa-apa apabila isterinya
> mengayunkan tukul itu. Dia kemudian menghubungi sebuah operator trak
> tunda untuk memindahkan keretanya.
>
> Kang, yang menjalankan perniagaan sebuah restoran makanan laut dengan
> suaminya, berkata dia datang untuk mengambil kereta Mercedes Benz
> S300nya yang berada di sana sejak 18 Jun lalu.
>
> /"Staf yang bertugas bercakap berbeza-beza kenapa kereta saya masih
> tidak diperbaiki. Mula-mula mereka memberitahu saya bahawa bateri
> kereta saya yang bermasalah dihantar ke Jerman untuk diperbaiki, ada
> staf lain yang berkata ia dibetulkan di Pulau Pinang./
>
> /"Itu adalah cara terakhir saya melepaskan kemarahan kerana ini bukan
> kali pertama saya menghadapi masalah dengan kereta baru yang saya beli
> 18 bulan lalu./
>
> /"Terdapat masalah dengan pencucuhan selepas tiga bulan dan sesuatu
> yang tidak kena dengan sistem penggera./
>
> /"Pada 18 Jun, enjin kereta pula tidak boleh dihidupkan. Jadi, saya
> tidak dapat menjemput emak mertua saya yang berusia 80 tahun di
> Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan Lepas./
>
> /"Dia terpaksa menunggu di lapangan terbang lebih tiga jam kerana saya
> terpaksa memanggil teksi untuk membawanya pulang ke rumahnya,"/ katanya.
>
> Kang berkata kereta Mercedes Benz itu adalah kereta kesembilannya,
> sambil menambah lapan keretanya sebelum ini yang merupakan kereta
> terpakai tidak memberi masalah begini banyak. Kang juga menambah dia
> akan menghantar keretanya ke bengkel lain untuk menggantikan cermin
> yang pecah dan membaiki bateri kereta.
>
> Ketika ditemui pemberita, seorang kakitangan pusat perkhidmatan
> berkata pengurus tidak berada di situ dan tiada siapa yang diberi
> kuasa untuk mengulas mengenai hal ini. Pegawai Komunikasi Korporat
> Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd Emily Lek berkata dalam satu kenyataan
> bahawa pembuat kereta itu memandang serius perkara itu.
>
> /"Kepuasan pelanggan adalah penting kepada kamin dan kami akan
> bekerjasama dengan penjual kami untuk memastikan perkara ini
> diselesaikan,"/ katanya.
>
>
>
>
>
>

Mon Jul 15, 2013 11:38 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Aku pikir ignition problem tu dah merebak pergi bateri yg dah nak kong pasal asyik false start dan jugak lama tak recharge alternator bila  berjalan2 tunjuk aksyen. Memang problem Merc 2013 kut

http://www.youtube.com/watch?v=m3c8-lBqdUg

________________________________
From: MHZ <cekelatgetah@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, July 16, 2013 1:34 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta


First time dengar cite bateri bermasalah kena diperbaiki.. bateri keta aku kalau bermasalah.. tukar baru jer.. kan ada waranty..

On 16/07/2013 12:49 PM, Nazri Ahtar wrote:

lepas ni boleh guna statement....' mercedes mmg macam tu puan...' ... mau kena hempuk dengan hammer tu....

>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>________________________________
> From: bashah <bwasi@yahoo.com>
>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>Sent: Tuesday, July 16, 2013 12:42 PM
>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta
>
>
>
>Jawapan standard proton - "proton memang camtu" - telah dapat menyabarkan owner Proton
>
>
>
>
>rom:Nazri Ahtar <littlenoti@yahoo.com>
>To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
>Sent: Tuesday, July 16, 2013 10:11 AM
>Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta
>
>
>
>ahahaha.... so tak de la teruk sangat proton, kan2 ? huhuhu...

>rgds,
>Nazri Ahtar
>
>
>________________________________
> From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
>To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
>Sent: Monday, July 15, 2013 12:21 AM
>Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: TAK PUAS Dgn PUSAT SERVIS, Pecah CERMIN Kereta
>
>
>

>

>
>
>TIDAK PUAS Dengan PUSAT SERVIS, MAKCIK Pecah CERMIN Kereta MERCEDES MILIKNYA
>biaqpila.blogspot.
>pulakdah.blogspot.
>Posted by author faethal

>
>BUKIT MERTAJAM:
Seorang wanita berusia
52 tahun memecahkan
cermin kereta mewahnya
bernilai RM630,000
sebagai protes
terhadap sebuah pusat
servis yang dikatakan gagal menangani masalah bateri keretanya. Kang Lee Chuin mengetuk cermin hadapan kereta Mercedes Benz S300 miliknya dengan tukul besar beberapa kali di pusat servis di Bukit Tengah kira-kira pukul 4 petang, Jumaat semalam.
>
>Seorang pekerja pusat
servis itu cuba untuk
bercakap dan
menenangkannya tetapi
gagal. Suaminya, Oh
Chwee Hoe, 61, turut
berada di tempat
kejadian tetapi tidak
berkata apa-apa
apabila isterinya
mengayunkan tukul itu.
Dia kemudian
menghubungi sebuah
operator trak tunda
untuk memindahkan
keretanya.
>
>Kang, yang menjalankan
perniagaan sebuah
restoran makanan laut
dengan suaminya,
berkata dia datang
untuk mengambil kereta
Mercedes Benz S300nya
yang berada di sana
sejak 18 Jun lalu.
>
>"Staf yang bertugas bercakap berbeza-beza  kenapa kereta saya masih tidak diperbaiki. Mula-mula mereka memberitahu saya bahawa bateri kereta saya yang bermasalah dihantar ke Jerman untuk diperbaiki, ada staf lain yang berkata ia dibetulkan di Pulau Pinang.
>
>"Itu adalah cara terakhir saya melepaskan kemarahan kerana ini bukan kali pertama saya menghadapi masalah dengan kereta baru yang saya beli 18 bulan lalu.
>
>"Terdapat masalah dengan pencucuhan selepas tiga bulan dan sesuatu yang tidak kena dengan sistem penggera.
>
>"Pada 18 Jun, enjin kereta pula tidak boleh dihidupkan. Jadi, saya tidak dapat menjemput emak mertua saya yang berusia 80 tahun di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan Lepas.
>
>"Dia terpaksa menunggu di lapangan terbang lebih tiga jam kerana saya terpaksa memanggil teksi untuk membawanya pulang ke rumahnya," katanya.
>
>Kang berkata kereta
Mercedes Benz itu
adalah kereta
kesembilannya, sambil
menambah lapan
keretanya sebelum ini
yang merupakan kereta
terpakai tidak memberi
masalah begini banyak.
Kang juga menambah dia
akan menghantar
keretanya ke bengkel
lain untuk
menggantikan cermin
yang pecah dan
membaiki bateri
kereta.
>
>Ketika ditemui
pemberita, seorang
kakitangan pusat
perkhidmatan berkata
pengurus tidak berada
di situ dan tiada
siapa yang diberi
kuasa untuk mengulas
mengenai hal ini.
Pegawai Komunikasi
Korporat Mercedes-Benz
Malaysia Sdn Bhd Emily
Lek berkata dalam satu
kenyataan bahawa
pembuat kereta itu
memandang serius
perkara itu.
>
>"Kepuasan pelanggan adalah penting kepada kamin dan kami akan bekerjasama dengan penjual kami untuk memastikan perkara ini diselesaikan," katanya.

>
>
>
>
>
>

Mon Jul 15, 2013 7:14 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

biasalah tu bang, berubah ikut peredaran zaman.... dulu guna 3310...sekarang lumia....
 
rgds,
Nazri Ahtar

________________________________
From: bashah <bwasi@yahoo.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Sunday, July 14, 2013 10:44 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pinjaman peribadi 10 tahun serta merta


 
langkah2 sekarang oleh Bank negara bagus, tapi langkah2 dulu pun bagus
kalau tak bagus tentu BNM tak luluskan yg dulu dan sekarang.
jadi kalau dah bagus, kenapa perlu ubah2 sana, ubah2 sini...
duit syiling pun ubah2, note duit pun ubah2...
nak bayar parking automobil pun susah.

________________________________
From: -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, July 13, 2013 10:21 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Pinjaman peribadi 10 tahun serta merta


 

 

Gempar: Pinjaman peribadi dihadkan kepada 10 tahun serta merta seluruh
Malaysia
malaysiaberih.blogspot
penburukonline.blogspot
Bank Negara Malaysia (BNM) melaksanakan satu set langkah yang berkuatkuasa
serta merta untuk mengelakkan hutang isi rumah berlebihan dan memperkukuh
amalan
pemberian pinjaman bertanggungjawab oleh pemberi kredit
utama.

Gabenor, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz, berkata langkah itu
mengehadkan tempoh maksimum pinjaman peribadi kepada 10 tahun dan pembiayaan
pembelian hartanah
kediaman kepada 35 tahun dan melarang penawaran produk
pembiayaan peribadi yang diluluskan terlebih dahulu.

Turut termasuk
ialah penetapan nisbah khidmat
bayaran hutang yang membolehkan isi rumah
mempunyai penampan kewangan mencukupi untuk melindungi mereka daripada kenaikan
kos dan kejadian yang tidak dijangka.
Dr Zeti berkata, pada Mac tahun ini, nisbah hutang isi rumah berbanding
keluaran dalam negara kasar (KDNK) di Malaysia berkembang sebanyak 13 peratus
kepada
83 peratus daripada 70 peratus pada 2009, paras tertinggi bagi negara
membangun di Asia.

"Memandangkan ekonomi kini berkembang pada jajaran
empat hingga enam peratus, kami percaya tahap hutang ini tidak berkekalan dan
itu sebabnya mengapa kami
memperkenalkan langkah ini," katanya pada taklimat
media di sini, semalam.

Beliau berkata, membandingkan hutang isi rumah
berbanding KDNK di negara membangun lain Asia, Thailand berada pada 30 peratus;
Indonesia (15.8 peratus);
Hong Kong (58 peratus); Taiwan (82 peratus); Jepun
(75 peratus) dan Singapura (67 peratus).

Negara yang mempunyai hutang isi
rumah tinggi berbanding KDNK ialah Amerika Syarikat pada 91.7 peratus; Australia
(113 peratus); New Zealand (91 peratus);
United Kindom (114 peratus) dan
Korea Selatan (91 peratus).

"Kami memutuskan untuk menumpukan kepada
sektor isi rumah bagi langkah ini supaya tidak akan ada kekeliruan dalam hasil
yang ingin dicapai iaitu kemapanan
sektor isi rumah kerana ia pemacu penting
kepada ekonomi kita," katanya.

Dr Zeti berkata, satu daripada faktor
hutang isi rumah yang tinggi ialah peningkatan aliran pinjaman peribadi
meningkat pada kadar purata tahunan 20 peratus.

"Peningkatan peranan
institusi kewangan bukan bank yang membekalkan hampir 60 peratus daripada
pembiayaan peribadi kepada isi rumah juga faktor penyumbang.
Daripada jumlah
pembiayaan, 16.9 peratus adalah pembiayaan peribadi. Daripada segi kadar
pertumbuhan pembiayaan peribadi institusi kewangan bukan bank,
tahun lalu ia
meningkat 29 peratus berbanding bank yang berkembang 9.1 peratus. Persaingan
agresif dalam pasaran pembiayaan peribadi juga menyumbang kepada
kadar
pembiayaan rendah yang tidak mencerminkan risiko berkaitan,"
katanya.

Mengenai tempoh pinjaman yang panjang, beliau berkata, meskipun
tempoh lebih panjang mungkin mengurangkan pembayaran semula bulanan, bagi tempoh
jangka
panjang ia akan meningkatkan keseluruhan beban hutang isi
rumah.

Dr Zeti berkata, BNM menggesa institusi kewangan memberikan
penekanan kepada penilaian kemampuan berbanding sejarah pembayaran semula dan
cagaran yang
biasanya mempengaruhi keputusan berian pinjaman walaupun
penilaian kemampuan menunjukkan potensi kelemahan di masa depan.

Langkah
baharu itu yang melengkapkan garis panduan berian pinjaman bertanggungjawab
dikeluarkan tahun lalu, terpakai kepada semua institusi kewangan yang
dikawal
selia BNM; koperasi kredit dikawal selia Suruhanjaya Koperasi Malaysia; Malaysia
Building Society Bhd dan Aeon Credit Services (M) Bhd. Manakala
had bagi
tempoh pembiayaan ini tidak akan membabitkan permohonan yang dibuat sebelum
semalam. -Bernama,

Mon Jul 15, 2013 11:45 pm (PDT) . Posted by:

"Hidzir Abdullah" nilzoradifar

Berapa kos untuk tukar water pump pada keta iswara (barang + upah).
Stk.

--
Hidzir Abdullah
013-6785985

Tue Jul 16, 2013 1:31 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



----- Original Message -----
From: Neny Asrina Bt. Isa

Subject: Budak hampir jatuh

Attachments with this message:
1 of 1 File(s)
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: