Monday, July 15, 2013

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3648[5 Attachments]

9 New Messages

Digest #3648

Messages

Sun Jul 14, 2013 9:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

GEMPAR!! Penting Dan Mesti Dibaca!
biaqpila.blogspot.
ini-kalilah.blogspot.

PENTING DAN HARUS DIBACA!

Pada Hari Minggu yang lalu Satu Keluarga bersiar² dengan membawa beberapa
minuman tin. Pada hari Isnin, dua anggota keluarga dimasukkan ke hospital dan
ditempatkan di 'Bilik Intensive Care Unit.'

Dia meninggal pada hari Rabu. Hasil autopsi menyimpulkan ia terkena
Leptospirosis. Virus ini terlekat pada tin minuman yang diminumnya, tanpa
menggunakan gelas/cawan. Hasil test menunjukkan tin tersebut telah terkena
(dijangkiti) urin tikus yang sudah mengering yang mengandung leptospira.

Kita dinasihatkan agar membilas secara rata bahagian atas semua tin minuman sebelum meminumnya. Kebiasaanya tin² minuman ini disimpan dalam gudang dan terus dihantarkan ke kedai² runcit, tanpa dibersihkan.

Sebuah penelitian menunjukkan bahawa bahagian atas semua minuman tin lebih tercemar jika dibandingkan dengan tandas awam (penuh kuman dan bakteria.)

Jadi, bersihkan tin minuman terlebih dahulu dengan air sebelum
memasukkannya ke mulut untuk menghindari segala jenis kecelakaan.

SHARE & SEBARKAN!

Sun Jul 14, 2013 6:30 pm (PDT) . Posted by:

Salam,

Saya dah amaikan akan basuh bersih2 tin sebelum meminumnya ....

Iklan sikit:-

Bertukarlah dari gula pasir kepada royal sweetener

Info lanjut, layari https://rcc2u.com/abglong73

(See attached file: RS Stevia Khasiat.jpg)(See attached file: RS
Stevia.jpg)

Thanks and regards



From: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
Date: 15/07/2013 06:26 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: GEMPAR!! Penting Dan
Mesti Dibaca!
Sent by: automobil@yahoogroups.com







GEMPAR!! Penting Dan Mesti Dibaca!


biaqpila.blogspot.
ini-kalilah.blogspot.

(Embedded image moved to file: pic24084.jpg)
PENTING DAN HARUS DIBACA!

Pada Hari Minggu yang lalu Satu Keluarga bersiar² dengan membawa beberapa
minuman tin. Pada hari Isnin, dua anggota keluarga dimasukkan ke hospital
dan
ditempatkan di 'Bilik Intensive Care Unit.'

Dia meninggal pada hari Rabu. Hasil autopsi menyimpulkan ia terkena
Leptospirosis. Virus ini terlekat pada tin minuman yang diminumnya, tanpa
menggunakan gelas/cawan. Hasil test menunjukkan tin tersebut telah terkena
(dijangkiti) urin tikus yang sudah mengering yang mengandung leptospira.

Kita dinasihatkan agar membilas secara rata bahagian atas semua tin minuman
sebelum meminumnya. Kebiasaanya tin² minuman ini disimpan dalam gudang dan
terus dihantarkan ke kedai² runcit, tanpa dibersihkan.

Sebuah penelitian menunjukkan bahawa bahagian atas semua minuman tin lebih
tercemar jika dibandingkan dengan tandas awam (penuh kuman dan bakteria.)

Jadi, bersihkan tin minuman terlebih dahulu dengan air sebelum
memasukkannya ke mulut untuk menghindari segala jenis kecelakaan.

SHARE & SEBARKAN!


Attachments with this message:
5 of 5 Photo(s)

Sun Jul 14, 2013 9:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Harga runtuh Honda Jazz
telokbakong.blogspot.
blog-hangit.blogspot
Posted by hangit

Roslan (kiri) dan Ueno pada majlis pelancaran Honda Jazz CKD di Petaling Jaya, semalam. - Foto Amirudin Sahib

Honda Malaysia Sdn Bhd semalam melancarkan Honda Jazz enjin petrol pemasangan tempatan (CKD) yang ditawarkan pada harga kira-kira RM25,000 lebih rendah berbanding model import sepenuhnya (CBU) yang ditawarkannya sebelum ini.

Honda Jazz CKD itu ditawarkannya pada harga atas jalan RM74,800 seunit berbanding hampir RM100,000 bagi model CBU sebelumnya.

Pengarah Urusan dan Ketua Eksekutif Honda Malaysia, Yoichiro Ueno, berkata Jazz enjin petrol CKD itu adalah model pertama dalam sejarah Honda Malaysia sejak ia ditubuhkan pada 2000, dijual pada harga di bawah RM75,000, sekali gus dijangka mampu menarik minat pasaran yang lebih meluas termasuk graduan dan eksekutif muda.

Tingkat daya saing

Beliau berkata, pengeluaran model Jazz enjin petrol CKD itu sejajar dengan hala tuju global Honda untuk meningkatkan tahap daya saing kos bagi menawarkan produk berjenama tinggi yang bernilai pada harga mampu milik.

Kami menyasarkan untuk menjual kira-kira 500 unit model ini sebulan, katanya kepada pemberita pada majlis pelancarannya di Petaling Jaya, semalam. Yang hadir sama ialah Presiden dan Ketua Pegawai Operasi Honda Malaysia, Roslan Abdullah.

Honda Jazz pertama kali diperkenalkan di negara ini pada Ogos 2008 dalam dua Gred iaitu S yang ditawarkan pada harga RM104,800 dan V (RM109,800).
Pada April 2011, Honda Malaysia memperkenalkan model itu yang dipertingkatkan iaitu Jazz Gred V dengan penampilan berciri sport pada harga RM109,800.

Jazz Gred V kemudian digantikan dengan Jazz Grade S pada Ogos 2012 yang menyaksikan penurunan harga atas jalannya kepada RM99,800.

Ueno berkata, Jazz enjin petrol CKD itu adalah varian Jazz kedua yang dipasang di negara ini selepas Jazz Hybrid yang dilancarkan November tahun lalu yang kini dijual pada harga atas jalan RM89,900.

Beliau berkata, pengeluaran Jazz enjin petrol CKD itu adalah hasil penubuhan sebuah pusat penyelidikan dan pembangunan (R&D) baru awal tahun ini di kilang pemasangan Honda Malaysia di Pegoh, Melaka yang mengkhusus untuk menyesuaikan reka bentuk alat ganti tempatan.

Spesifikasi sama model CBU

Dengan sokongan pusat R&D baru itu, kami secara beransur akan meningkatkan kandungan tempatan bagi kereta yang kami keluarkan, katanya.

Ueno berkata, kandungan tempatan bagi kenderaan CKD Honda di Malaysia ini ketika ini ialah antara 30 hingga 40 peratus dan pihaknya merancang untuk meningkatkannya dari semasa ke semasa.

Beliau berkata, Jazz enjin petrol CKD itu menawarkan ciri serta spesifikasi sama seperti yang ditawarkan model CBU dari Thailand sebelum ini dan akan membantu memacu sasaran Honda Malaysia untuk menjual 64,000 unit kenderaan tahun ini.

Dengan 64 pengedar Honda di bandar raya utama dan bandar kecil, kami yakin mampu mencatatkan jualan yang tinggi dan pelanggan juga akan disokong dengan bertambahnya rangkaian pusat 3S (jualan, servis dan alat ganti) dan 4S kami, katanya.

Jazz enjin petrol CKD itu didatangkan dalam empat warna iaitu putih, metalik perak, metalik perang dan hitam. /~beritaharian

Sun Jul 14, 2013 9:20 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Senjata api dan peluru dalam MPV polis dilarikan suspek curi ditemui
Bernama Media

BUKIT MERTAJAM, 11 Julai (Bernama) -- Semua barangan dan kelengkapan termasuk senjata api MP5 dan peluru dalam kereta peronda polis jenis MPV yang dilarikan seorang lelaki dalam kejadian di Perak pagi semalam ditemui semula di Bukit Minyak di sini malam tadi.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, SAC Mazlan Kesah berkata polis percaya suspek curi berusia 32 tahun itu tidak mengambil barangan dalam MPV berkenaan kerana hendak cepat melarikan diri.

Katanya MPV itu ditemui di lorong belakang rumah kedai di Taman Sri Mangga di sini hasil maklumat orang awam yang curiga dengan kehadiran MPV itu lebih 10 jam tanpa kehadiran anggota peronda polis.

Pemeriksaan mendapati semua barangan dan kelengkapan dalam MPV itu termasuk senjata api dan peluru masih berada di dalam kenderaan berkenaan, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mazlan berkata polis turut menubuhkan pasukan khas untuk mengesan suspek yang berasal Tasek Gelugor.

Ketua Polis Daerah Taiping ACP Mohd Yusof dilaporkan berkata dalam kejadian kira-kira 7.40 pagi semalam, ketika hendak dibawa masuk ke dalam MPV berkenaan, lelaki itu yang ditahan kerana disyaki terbabit dalam kes curi telah menolak anggota polis yang bertugas sebelum melarikan MPV itu.

-- BERNAMA

EIY LIB RHM

comments
a.. addams •
a.. Penyangak, perompak semua polis susah nak berkasar langsung mereka mudah melepaskan diri. Banyak kali berlaku begini kan? Tapi bila dengan org awam, polis tak bagi peluang pulak, ditibainya kaw kaw masa perhimpinan bersih dulu. banyakkan latihan dan perkembangkan lah jati diri dan nilai2 murni pada setiap anggota polis di malaysia.
b.. Khozabenzamin Abd Hamid •
nasib baik dia tak kebas senjata polis...kalau tak...mahu tak haru jadinya nanti??
c.. jasont •
omg.. my prediction came true, anyway, who the hell store their gun in a car, especially a police car, don't they have procedure for that? Are they allowed to do so?
d.. cm •
Mengapa kenderaan polis tidak ada satellite detector???? Atau polis takut bila curi tulang, bos tahu??? Satiap kali tukar kenderaan dgn harga mahal tapi tak canggih. Shame on U
e.. Syed Yahya •
hihihi.... nasib baik yg dua biji peluru dalam seluar tu melekat. Kalau tak.....silap2 yg tu pun dah kena curi gak.
f.. Ranjan •
Begitulah polis Malaysia...untuk menjaqga MPV sendiri pun tak boleh...inikan pula menjaga sempada Negara...sebab tu lah militan Filipina senang je masuk ke Lahad Datu...
g.. Kaminator •
dah hilang pun report sudah jumpa.......apa yang akan berlaku kalau senjata api sudah hilang dan diketahui oleh rakyat?.....polis yang kena teruk teruk lagi.....report sajalah sudah jumpa....
h..
Mandayak •
Lain Kali jangan lupa kunci kereta...penyamun....Malaysia semuanya handal2 belaka.
i.. Mannboy33 •
saya rasa angota polis itu tidak cekap,pdrm patut memberi dia latihan profesional semula,banyak anggota pdrm berperut buncit,macam mana nak kejar pencuri !! lol
j.. ragu •
Betul ke Kena Curi?
k.. Zhumba585 •
Daripada scenerio kejadian ini, niat penjenayah hanya nak melarikan diri drp tahanan polis....dia tidak berniat nak cederakan anggota polis maupun berniat nak mencuri kelengkapan dalam MPV. Penjenayah sentiasa memikirkan untuk melepaskan diri dan apabila polis cuai walau sesaat pun...itu sudah jadi peluang utk penjenayah memboloskan diri. Apapun, siasatan tetap akan dijalankan keatas anggota polis ini dan tindakan cas mahkamah akan sejurus. Saya menyarankan anggota polis, esp yg mengiringi orang salah, memberi tumpuan 100% kpd tugas mereka. Mereka kena faham drp pakaian uniform, gaji, kenderaan MPV serta kelengkapan senjata-api semua nya kepunyaan rakyat Malaysia. Barangan ini hanya diamanahkan kpd polis utk pengunaan dan penjagaan yg betul.
l..
V.J •
"Menolak anggota polis"...senang nya....macam cerita kartun...aje..!!! Perompak tu tak di gari ke...??? Kalau orang awam/reporter buat salah sikit ..habis lingkup...digari kuat-kuat..!!!
Lawak..lah drama ini....MPV pula tu...hai...hai... apalah nasib...negeri kita!!!!
m.. KeADILan •
This case smells of police personnel incompetence and those responsible should be sacked even though the weapons were recovered. It was only luck that they were recovered
n.. aisy •
They never learn from the past..exact scenario has happen last year, which is also in penang.
o.. wise guy •
kecuaian membawa padah..sepatutnya senjata dan peluru dibawa bersama bukan ditinggalkan dalam kereta... kena ambil tindakan atas kecuaian agar menjadi iktibar pada yang lain...
p..
A.MALIK BIN •
tolonglah jangan cuai wahai polis.....berikanlah keyakinan kepada rakyat bahawa polis boleh diamanahkan
q.. Jejai •
ha ha ha ha ha.....camno jang ni ooooiiiii.......yang dok belasah duit trafik lain ceritanya, yang cuai mcm ni lain ceritanya, ayoe mcm mana nak gah pasukan PDRM skg ni, x mcm dulu2 zaman Tun Hanif, Tan Sri Rahim Nor.....keras gitu!!!!
r.. Badoi •
kelakarnyee.. malaysia tanah air ku. selagi pemimpin2 kurap, ini la jadinyee..
s.. Irina •
Peristiwa kecurian kenderaan polis berulang lagi. Macam ada skrip je.
t.. atan bijaksana •
Penjenayah lagi cerdik dari polis.....
u..
Pak Chin •
Sudah jelas kelemahan pengurusan PDRM dan anggota kakitangan yang tidak
profesional dan disiplin. Bagaimana anggota PDRM di beri tanggungjawab menjaga
keselamatan raayat dan negara? Kini terlalu banyak isu isu yang kena di perjelaskan... More
v.. Sivasubramaniam •
Now this is embarrassing for PDRM. The negligent officer should be taken to task. What if the weapons were to fall into the wrong hands?
w..
ApaSudahJadi •
Nasib baik pencuri itu tak ambil MP5 dan peluru itu utk jual pada Taliban atau suluk, dan jual MPV itu bagi kedai besi buruk kalau tidak habis lah !
x.. RUN4 •
Polis ni pandai nasihat orang tetapi Polis sendiri kalut. Bercakap besar orang semua salah macam dia seorang yang betul. Cuba minta kurangkan bayaran saman mereka mengeluarkan bahasa kesat macam kita ini budak sekolah.
y.. MaRKIX •
lemahnya polis ni apa mcm ble kena curi - bodoh!!!
z.. Red Bean Army •
Polis juga hamba allah....ada kesilapan dan kecuaiannya, bumi mana tidak ditimpa hujan??
bagi chance lar, kena rampas, senjata beberapa kali, suspeks lari beberapa kali baru mereka akan belajar dari kesilapan....

Sun Jul 14, 2013 9:21 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Perjalanan Menuju Ar-Rahman, Ramadhan & Checklist..
malaysiaberih.blogspot.
ibnuhasyim.com
Posted by Ibnu Hasyim

Perjaanan menuju Ar-Rahman bersama Ramadhan Karim.

Checklist Ramadhan

Sun Jul 14, 2013 9:22 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



TIDAK PUAS Dengan PUSAT SERVIS, MAKCIK Pecah CERMIN Kereta MERCEDES MILIKNYA
biaqpila.blogspot.
pulakdah.blogspot.
Posted by author faethal

BUKIT MERTAJAM: Seorang wanita berusia 52 tahun memecahkan cermin kereta mewahnya bernilai RM630,000 sebagai protes terhadap sebuah pusat servis yang dikatakan gagal menangani masalah bateri keretanya. Kang Lee Chuin mengetuk cermin hadapan kereta Mercedes Benz S300 miliknya dengan tukul besar beberapa kali di pusat servis di Bukit Tengah kira-kira pukul 4 petang, Jumaat semalam.

Seorang pekerja pusat servis itu cuba untuk bercakap dan menenangkannya tetapi gagal. Suaminya, Oh Chwee Hoe, 61, turut berada di tempat kejadian tetapi tidak berkata apa-apa apabila isterinya mengayunkan tukul itu. Dia kemudian menghubungi sebuah operator trak tunda untuk memindahkan keretanya.

Kang, yang menjalankan perniagaan sebuah restoran makanan laut dengan suaminya, berkata dia datang untuk mengambil kereta Mercedes Benz S300nya yang berada di sana sejak 18 Jun lalu.

"Staf yang bertugas bercakap berbeza-beza kenapa kereta saya masih tidak diperbaiki. Mula-mula mereka memberitahu saya bahawa bateri kereta saya yang bermasalah dihantar ke Jerman untuk diperbaiki, ada staf lain yang berkata ia dibetulkan di Pulau Pinang.

"Itu adalah cara terakhir saya melepaskan kemarahan kerana ini bukan kali pertama saya menghadapi masalah dengan kereta baru yang saya beli 18 bulan lalu.

"Terdapat masalah dengan pencucuhan selepas tiga bulan dan sesuatu yang tidak kena dengan sistem penggera.

"Pada 18 Jun, enjin kereta pula tidak boleh dihidupkan. Jadi, saya tidak dapat menjemput emak mertua saya yang berusia 80 tahun di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang di Bayan Lepas.

"Dia terpaksa menunggu di lapangan terbang lebih tiga jam kerana saya terpaksa memanggil teksi untuk membawanya pulang ke rumahnya," katanya.

Kang berkata kereta Mercedes Benz itu adalah kereta kesembilannya, sambil menambah lapan keretanya sebelum ini yang merupakan kereta terpakai tidak memberi masalah begini banyak. Kang juga menambah dia akan menghantar keretanya ke bengkel lain untuk menggantikan cermin yang pecah dan membaiki bateri kereta.

Ketika ditemui pemberita, seorang kakitangan pusat perkhidmatan berkata pengurus tidak berada di situ dan tiada siapa yang diberi kuasa untuk mengulas mengenai hal ini. Pegawai Komunikasi Korporat Mercedes-Benz Malaysia Sdn Bhd Emily Lek berkata dalam satu kenyataan bahawa pembuat kereta itu memandang serius perkara itu.

"Kepuasan pelanggan adalah penting kepada kamin dan kami akan bekerjasama dengan penjual kami untuk memastikan perkara ini diselesaikan," katanya.

Sun Jul 14, 2013 9:25 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Elakkan Berkata "Kalau"

selatanonline.net
Oleh Nasrudin Hassan

Riwayat: Riwayat Muslim

Hadith:
Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: Mukmin yang kuat lebih disukai oleh Allah daripada mukmin yang lemah. Namun pada kedua-duanya ada kebaikan. Berjaga-jagalah terhadap perkara yang boleh mendatangkan kebaikan kepada engkau, pintalah pertolongan daripada Allah. Sekiranya engkau ditimpa sesuatu musibah, maka jangan engkau berkata:Sekiranya (kalau) aku lakukan begini maka sudah pasti lain yang berlaku. Tetapi katakanlah:Itu merupakan takdir Allah dan Dia melakukan apa yang dikehendaki-Nya, sesungguhnya ˜kalau' akan membukakan pintu amalan syaitan.

Huraian Hadith:

1. Kekuatan seseorang Muslim itu diukur bukan sahaja dari segi fizikal (tubuh badan) tetapi juga dinilai daripada aspek kekuatan iman. Bahkan itulah yang paling penting.

2. Orang yang sentiasa bewaspada terhadap nikmat kehidupan di dunia tidak akan mudah terjerumus dalam perangkap syaitan. Segala tindakan yang diambil mencerminkan ketaqwaannya kepada Allah dan dia sekali-kali tidak membiarkan kebaikan dan keburukan yang menimpanya sebagai suatu kegembiraan (kemenangan) dan kesedihan semata tetapi percaya bahawa semuanya itu mempunyai hikmah yang tersendiri daripada Allah untuk diambil pengajaran.

3. Ucapan ˜kalau' tidak harus diamalkan kerana ia seolah-olah menunjukkan bahawa kita tidak redha dengan apa yang telah berlaku. Sebaliknya kita hendaklah sentiasa berfikiran positif dan ingat bahawa segala yang baik itu datangnya daripada Allah dan yang buruk itu adalah daripada kelemahan diri kita sendiri. Oleh sebab itu Islam menyuruh umatnya agar bertawakkal (berserah) kepada Allah SWT dalam melakukan sesuatu usaha dan percaya bahawa setiap sesuatu itu tidak akan berlaku tanpa keizinan daripada-Nya jua.

Posted by ahmadi

Sun Jul 14, 2013 9:13 pm (PDT) . Posted by:

"Mohd Nazmi" thaexpired

setuju. knapa semua email unsur2 politik hanya berat kepada pembangkang?
bila gomen buat semua tak kena? pikir la sikit kat sini bukan semua sokong
pembangkang. jadi hormat la org lain. jgn pentingkan diri sendiri je. tak
abis2 nk mengutuk pemimpin la ape la. org yg bace ni dpt free2 je dosa
kering. cukup la dosa tu utk korang yg post je. nk cite politik p masuk
forum politik. takde org nk marah

2013/7/8 <littlenoti@yahoo.com>

> **
>
>
> As salam brader mzi,
>
> seprti yg saya cakap kepada brader bashah, topik yg desertakan lebih
> menjurus kepada politik sebab isi kandungnya menjurus kepada perbandingan
> antara management kerajaan dengan cara pemikiran dan cadangan pihak
> pembangkang.
>
> Saya tak ada masalah pun pasal topik2 aes yg pernah disiarkan sebelum2 ini
> sebab topiknya mengenai lokasi aes, perbincangan cara aes dilaksanakan dan
> sebagainya. Itu salah satu contoh yg ada selingan politik dalam kes
> automobil.
>
> Jadi, berbalik kepada topik yg saya sebutkan td, saya rasa topik itu
> banyak kepada perbandingan kerajaan dengan pembangkang. This is
> particularly based on the specific email.bukan semua email ya.jgn salah
> faham.
>
> Fyi, saya bukan nak jual kereta maupun beli kereta. Ayat2 saya dalam email
> tu hanyalah bunga2 semata. Saya kerah tulang 4 kerat sepertimana org lain
> utk bayar hutang belajar, rumah, kereta, bagi anak2 yg tiga org makan minum
> pakaian sekolah dan sebagainya. Gaji saya bukan 5 angka sebulan,tp saya
> kais sehari makan sebulan.
>
> Kesimpulannya, apa yg saya ingin bangkitkan ialah email tersebut lebih
> menjurus kepada maksud utama politik diselitkan sikit2 automobil, bukannya
> maksud utama automobil diselit dgn sikit2 politik.
>
> Wallahualam.
>
> -----Original Message-----
> From: automobil@yahoogroups.com
> Sent: 01/10/2012, 12:29 PM
> To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: RE: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Maaflah gua tak dapat
> terima Bajet Lu
>
> Salam MOD,hide my mail add. (office mail).
>
> Saya rasa semua hal melibatkan politik termasuk juga Automobil,tapi mesti
> kena cara olahan biar bersesuaian dng skop,kias sikit2 jngan direct nanti
> ada orang
> marah.Ruang Automobil ni tak semestinya berbincang pasal enjin,tayar,ekzos
> atau tntang sewaktu dengannya,boleh luaskan skop tu tapi mesti berkisar
> pada asas automobile.Kalau basikal pakai bateri tu pun rasanya boleh juga
> kut kalau ada yg nak tanya..he..he..
>
> Kalau luaskan skop perbincangan saya pasti ruang ni lebih seronok dan
> meriah,ada active reply dari orang lain.
> Tentang komen Nazri dibawah ni saya kurang setuju,pendapatnya lebih kepada
> utamakan diri sendiri,mungkin dia orang berkemampuan,mampu bayar
> serba-serbi dan belum berkeluarga atau pun anak Cuma 2 orang saja,boleh
> pakai kereta sedan,tak perlu beli MPV.
> **pakai MPV tak semestinya menunjukkan kemewahan tapi untuk keselesaan
> keluarga.Kalau cukai kereta diturunkan ramai yang mampu beli,justeru lebih
> Selesa dan Selamat.
>
> Soal jual balik kereta yang masih berhutang tak de masalah kerana proses
> penurunan cukai oleh PR dibuat secara berperingkat sehingga sampai ke Satu
> tahap yg dikira bersesuaian,bukan terus dihapuskan sekaligus.
>
> KAMI RAKYAT MARHAIN BUKAN NAK HIDUP MEWAH PUN,CUKUPLAH SEKADAR SENANG
> SIKIT,HIDUP SELESA DIBUMI MSIA YG KAYA NI.
>
> **saya bukan penyokong tegar PR,tapi sokong mana yang membawa kebaikan
> pada rakyat biasa macam saya.�kesian kami orang susah,
> Nak menyimpan sekarang pun susah bro,nak bayar downpayment tinggi,loan pun
> tinggi..adusss susahnya hidup sekarang�.
>
> Mzi�
>
> From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On
> Behalf Of Nazri Ahtar
> Sent: Monday, 10, 2012 10:01 AM
> To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Maaflah gua tak dapat
> terima Bajet Lu
>
> yeah, harga kereta murah, minyak murah..... fuh !!!
>
> lepas nih makin banyaklah kereta bertaburan kat jalan.. makin semak la jem
> nak pi kerja pagi2 dari elok2 kena bangun pukul 6.... mungkin lepas nih
> kena bangun pukul 5 pulak.
>
> lepas tu kita mintak pulak besarkan jalan.... yeah gomen mesti ada duit
> nak besarkan jalan....tak perlu bayar tol. yeah... best giler la weh....
>
> aku yang baru beli kereta, tak da harapan la nak jual kereta....sebab dah
> sign kontrak harga lama yang mahal. alamatnya pakai sampai jadi besi buruk
> baru boleh merasa beli kereta baru... yeah !!!
>
> terbaik !!
>
> ** masing2 ada pendapat sendiri, masing2 boleh nak sokong secara cerdik
> pandai mahupun semberono, negara bebas bukan?. secara ikhlas, saya rasa
> makin lama makin banyak topik politik dalam group automobil. politik is a
> never ending story. this has got to stop.**
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ps: pada pendapat saya, ini ruang borak2 pasal automobil. BUKAN RUANG
> POLITIK. mohon tok mod tegur saya kalau saya silap.
>
> yang baik dari Allah, yang buruk dari saya
>
> ________________________________
> From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg<mailto:rienacom@yahoo.com.sg
> >>
> To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com<mailto:
> melayucyber@yahoogroups.com>>
> Sent: Friday, September 28, 2012 11:50 PM
> Subject: www.groupautomobil.blogspot.com<
> http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Maaflah gua tak dapat
> terima Bajet Lu
>
>
>
>
>

Sun Jul 14, 2013 10:00 pm (PDT) . Posted by:

"Mohd Syaril Matsali" nesta41

relax.. cool.. chill.. bro.. posting 2012 nih...
smpi harini pun masih ada yg reply ....heeee
move on brother...

From: Mohd Nazmi <thaexpired@gmail.com>
To: automobil@yahoogroups.com,
Date: 07/15/2013 12:13 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - RE:
www.groupautomobil.blogspot.com Fw: Maaflah gua tak dapat terima Bajet Lu
Sent by: automobil@yahoogroups.com

setuju. knapa semua email unsur2 politik hanya berat kepada pembangkang?
bila gomen buat semua tak kena? pikir la sikit kat sini bukan semua sokong
pembangkang. jadi hormat la org lain. jgn pentingkan diri sendiri je. tak
abis2 nk mengutuk pemimpin la ape la. org yg bace ni dpt free2 je dosa
kering. cukup la dosa tu utk korang yg post je. nk cite politik p masuk
forum politik. takde org nk marah

2013/7/8 <littlenoti@yahoo.com>

As salam brader mzi,

seprti yg saya cakap kepada brader bashah, topik yg desertakan lebih
menjurus kepada politik sebab isi kandungnya menjurus kepada perbandingan
antara management kerajaan dengan cara pemikiran dan cadangan pihak
pembangkang.

Saya tak ada masalah pun pasal topik2 aes yg pernah disiarkan sebelum2 ini
sebab topiknya mengenai lokasi aes, perbincangan cara aes dilaksanakan dan
sebagainya. Itu salah satu contoh yg ada selingan politik dalam kes
automobil.

Jadi, berbalik kepada topik yg saya sebutkan td, saya rasa topik itu
banyak kepada perbandingan kerajaan dengan pembangkang. This is
particularly based on the specific email.bukan semua email ya.jgn salah
faham.

Fyi, saya bukan nak jual kereta maupun beli kereta. Ayat2 saya dalam email
tu hanyalah bunga2 semata. Saya kerah tulang 4 kerat sepertimana org lain
utk bayar hutang belajar, rumah, kereta, bagi anak2 yg tiga org makan
minum pakaian sekolah dan sebagainya. Gaji saya bukan 5 angka sebulan,tp
saya kais sehari makan sebulan.

Kesimpulannya, apa yg saya ingin bangkitkan ialah email tersebut lebih
menjurus kepada maksud utama politik diselitkan sikit2 automobil, bukannya
maksud utama automobil diselit dgn sikit2 politik.

Wallahualam.

-----Original Message-----
From: automobil@yahoogroups.com
Sent: 01/10/2012, 12:29 PM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: RE: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Maaflah gua tak dapat
terima Bajet Lu

Salam MOD,hide my mail add. (office mail).

Saya rasa semua hal melibatkan politik termasuk juga Automobil,tapi mesti
kena cara olahan biar bersesuaian dng skop,kias sikit2 jngan direct nanti
ada orang
marah.Ruang Automobil ni tak semestinya berbincang pasal enjin,tayar,ekzos
atau tntang sewaktu dengannya,boleh luaskan skop tu tapi mesti berkisar
pada asas automobile.Kalau basikal pakai bateri tu pun rasanya boleh juga
kut kalau ada yg nak tanya..he..he..

Kalau luaskan skop perbincangan saya pasti ruang ni lebih seronok dan
meriah,ada active reply dari orang lain.
Tentang komen Nazri dibawah ni saya kurang setuju,pendapatnya lebih kepada
utamakan diri sendiri,mungkin dia orang berkemampuan,mampu bayar
serba-serbi dan belum berkeluarga atau pun anak Cuma 2 orang saja,boleh
pakai kereta sedan,tak perlu beli MPV.
**pakai MPV tak semestinya menunjukkan kemewahan tapi untuk keselesaan
keluarga.Kalau cukai kereta diturunkan ramai yang mampu beli,justeru lebih
Selesa dan Selamat.

Soal jual balik kereta yang masih berhutang tak de masalah kerana proses
penurunan cukai oleh PR dibuat secara berperingkat sehingga sampai ke Satu
tahap yg dikira bersesuaian,bukan terus dihapuskan sekaligus.

KAMI RAKYAT MARHAIN BUKAN NAK HIDUP MEWAH PUN,CUKUPLAH SEKADAR SENANG
SIKIT,HIDUP SELESA DIBUMI MSIA YG KAYA NI.

**saya bukan penyokong tegar PR,tapi sokong mana yang membawa kebaikan
pada rakyat biasa macam saya.?kesian kami orang susah,
Nak menyimpan sekarang pun susah bro,nak bayar downpayment tinggi,loan pun
tinggi..adusss susahnya hidup sekarang?.

Mzi?

From: automobil@yahoogroups.com [mailto:automobil@yahoogroups.com] On
Behalf Of Nazri Ahtar
Sent: Monday, 10, 2012 10:01 AM
To: automobil@yahoogroups.com
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Maaflah gua tak dapat
terima Bajet Lu

yeah, harga kereta murah, minyak murah..... fuh !!!

lepas nih makin banyaklah kereta bertaburan kat jalan.. makin semak la jem
nak pi kerja pagi2 dari elok2 kena bangun pukul 6.... mungkin lepas nih
kena bangun pukul 5 pulak.

lepas tu kita mintak pulak besarkan jalan.... yeah gomen mesti ada duit
nak besarkan jalan....tak perlu bayar tol. yeah... best giler la weh....

aku yang baru beli kereta, tak da harapan la nak jual kereta....sebab dah
sign kontrak harga lama yang mahal. alamatnya pakai sampai jadi besi buruk
baru boleh merasa beli kereta baru... yeah !!!

terbaik !!

** masing2 ada pendapat sendiri, masing2 boleh nak sokong secara cerdik
pandai mahupun semberono, negara bebas bukan?. secara ikhlas, saya rasa
makin lama makin banyak topik politik dalam group automobil. politik is a
never ending story. this has got to stop.**

rgds,
Nazri Ahtar

ps: pada pendapat saya, ini ruang borak2 pasal automobil. BUKAN RUANG
POLITIK. mohon tok mod tegur saya kalau saya silap.

yang baik dari Allah, yang buruk dari saya

________________________________
From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg<mailto:rienacom@yahoo.com.sg
>>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com<mailto:
melayucyber@yahoogroups.com>>
Sent: Friday, September 28, 2012 11:50 PM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com<
http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Maaflah gua tak dapat terima
Bajet Lu

We are making changes based on your feedback, Thank you !
The Yahoo! Groups Product Blog
GROUP FOOTER MESSAGE
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: