Wednesday, June 11, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3935[1 Attachment]

6 Messages

Digest #3935

Messages

Tue Jun 10, 2014 9:33 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Cara Mudah Nak Tahu Kedai Guna Pelaris
kitabantai.info

"Sesungguhnya tidak ada kekuasaan bagimu (Syaitan) terhadap hamba-hambaKu, kecuali ke atas mereka yang mengikut kamu, iaitu orang-orang yang sesat"
( Al-Hijr: 42)
"Sesungguhnya Syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya" ( An-Nahl : 99)
"Sesiapa yang mendatangi tukang tilik dan tukang tenung ( bagi mendapatkan bantuan berkaitan ghaib), kemudian mempercayai ramalan si tukang/dukun tadi, maka ia (yang pergi berjumpa itu) telah pun kufur dengan agama Nabi Muhammad SAW " ( Riwayat Al-Bazar & Abu Ya'la, Albani : Sohih, Ghayatul Maram, no 285)

Di zaman moden hari ini masih ramai lagi yang berani menempah tempat di Neraka dengan mengamalkan sihir untuk pelbagai tujuan dan maksud.Walaupun sudah jelas larangan Rasulullah s.a.w tentang bahaya sihir ternyata masih ada lagi yang mendapatkan khidmat bomoh.
Mereka ini terdiri dari berbagai lapisan masyarakat dan tujuan,bahkan ada juga dari kalangan artis dan ahli politik yang mendapatkan khidmat tukang-tukang sihir ini.
Ada juga yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang tidak disukainya dengan cara ini.
Apa yang saya nak sentuh pada kali ini ialah berkenaan dengan penggunaan pelaris kedai.Di sangkakan dengan bercambahnya ilmu dan pusat-pusat pengajian Islam di masjid-masjid ,surau-surau dan forom-forum amalan khurafat ini sudah berkurangan tapi nampaknya masih rancak di negara kita malaysia.
Jika dulu amalan pelaris yang menggunakan khidmat jin khadam atau tangkal ini hanypopular di Indonesia dan Sabah sarawak sahaja tapi sekarang sudah merebak sampai ke semenanjung.Jadi kita sebagai pengguna harus berhati-hati dalam memilih kedai makan.Persoalannya bagaimana nak tahu kedai makan yang di syaki itu benar2 mengamalkan pelaris atau tidak.
Ini satu petua yang di ajarkan oleh seorang pengamal perubatan Islam.
Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai.
Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he he
Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)
Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, "khadam" tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.
Beberapa cara di bawah bolehlah di amalkan untuk mengelak sihir :-
1) Al-Fatihah.
2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.
Ia berdasarkan hadith :
Baginda S.A.W telah berkata kepadaku :
"Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad" (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu".
( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229 )
Sumber: AnakMuaalaf

Tue Jun 10, 2014 6:17 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Ramai jugak yang guna pelaris moden iaitu ajinomoto..

On 11/06/2014 12:36 AM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> 
>
>
> Cara Mudah Nak Tahu Kedai Guna Pelaris
> <http://www.kitabantai.info/2014/06/cara-mudah-nak-tahu-kedai-guna-pelaris.html>
>
>
> kitabantai.info
> <http://www.kitabantai.info/2014/06/cara-mudah-nak-tahu-kedai-guna-pelaris.html>
>
> <http://www.feryco.com/wp-content/uploads/2014/03/kedai-makan-pelaris.jpg>
> *"Sesungguhnya tidak ada kekuasaan bagimu (Syaitan) terhadap
> hamba-hambaKu, kecuali ke atas mereka yang mengikut kamu, iaitu
> orang-orang yang sesat"
> ( Al-Hijr: 42) *
> "Sesungguhnya Syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang
> beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya" ( An-Nahl : 99)
> "Sesiapa yang mendatangi tukang tilik dan tukang tenung ( bagi
> mendapatkan bantuan berkaitan ghaib), kemudian mempercayai ramalan si
> tukang/dukun tadi, maka ia (yang pergi berjumpa itu) telah pun kufur
> dengan agama Nabi Muhammad SAW " ( Riwayat Al-Bazar & Abu Ya'la, Albani
> : Sohih, Ghayatul Maram, no 285)
>
> Di zaman moden hari ini masih ramai lagi yang berani menempah tempat di
> Neraka dengan mengamalkan sihir untuk pelbagai tujuan dan
> maksud.Walaupun sudah jelas larangan Rasulullah s.a.w tentang bahaya
> sihir ternyata masih ada lagi yang mendapatkan khidmat bomoh.
>
> Mereka ini terdiri dari berbagai lapisan masyarakat dan tujuan,bahkan
> ada juga dari kalangan artis dan ahli politik yang mendapatkan khidmat
> tukang-tukang sihir ini.
> Ada juga yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang tidak
> disukainya dengan cara ini.
> Apa yang saya nak sentuh pada kali ini ialah berkenaan dengan penggunaan
> pelaris kedai.Di sangkakan dengan bercambahnya ilmu dan pusat-pusat
> pengajian Islam di masjid-masjid ,surau-surau dan forom-forum amalan
> khurafat ini sudah berkurangan tapi nampaknya masih rancak di negara
> kita malaysia.
> Jika dulu amalan pelaris yang menggunakan khidmat jin khadam atau
> tangkal ini hanypopular di Indonesia dan Sabah sarawak sahaja tapi
> sekarang sudah merebak sampai ke semenanjung.Jadi kita sebagai pengguna
> harus berhati-hati dalam memilih kedai makan.Persoalannya bagaimana nak
> tahu kedai makan yang di syaki itu benar2 mengamalkan pelaris atau tidak.
> Ini satu petua yang di ajarkan oleh seorang pengamal perubatan Islam.
> Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), *baca Ayat
> Qursi 3kali di luar dari kedai. *
> Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah
> kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he he
> Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)
> Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, "khadam" tu akan marah dan kita
> akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu,
> eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.
> *Beberapa cara di bawah bolehlah di amalkan untuk mengelak sihir :- *
> 1) Al-Fatihah.
> 2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.
> Ia berdasarkan hadith :
> Baginda S.A.W telah berkata kepadaku :
> "Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad" (al-ikhlas) dan (surah an-Nas) dan (surah
> al-falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan
> kamu dari segala sesuatu".
> ( At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570 ; Sunan
> Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 ( Nuzhatul Muttaqin,
> no 1457 , 2/229 )
> Sumber: AnakMuaalaf
> <http://anakmuaallaf.blogspot.com/2011/08/cara-mudah-nak-tahu-kedai-guna-pelaris.html>
>
>

Tue Jun 10, 2014 9:34 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Tiga beranak termasuk seorang ibu mengandung tujuh bulan maut
telokbakong.blogspot
warkahdaily.blogspot
Posted by Admin

Tiga beranak termasuk seorang ibu mengandung tujuh bulan maut selepas kemalangan di Kilometer 55 Jalan Kota Bharu-Jeli, Bechah Laut, Tanah Merah, petang tadi.

Dalam kejadian jam 5 petang itu mangsa Yus Zairi Yusof, 29, dan anaknya Zafril berusia sembilan bulan meninggal dunia di lokasi kejadian, manakala isterinya Hafiza Abd Halim, 30, meninggal dunia di Hospital Tanah Merah, 9 malam tadi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Asisten Superintentan Mohd Fadzir Manap berkata, kejadian berlaku apabila mangsa yang memandu kereta jenis Proton Wira dari arah Machang ke Jeli dikatakan gagal memotong kenderaan di hadapannya.

Katanya, kenderaan mangsa bertembung dengan kereta jenis Toyota Fortuner yang datang dari arah bertentangan.

"Pemandu Toyota Fortuner hanya mengalami kecederaan ringan," katanya.

Tue Jun 10, 2014 9:34 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pemandu Myvi Kurang Ajar - Langgar Dan Pecahkan Cermin Kereta Mangsa

gigitankerengga.blogspot

bloglist-malaysia.blogspot.

07/06 Hiway Karak : Samseng jalanan. Pemandu Myvi Putih melanggar kereta mangsa (perakam video) sebelum tol. Selepas tol mangsa mengajak pemandu myvi ketepi jalan utk berbincang,tetapi sebaik pemandu myvi turun kereta, pemandu terbabit meluru n terus memaki mangsa n memecahkan cermin sisi kereta mangsa.

Kecik punya hal, melayu sama melayu pun mai gaduh ka?

Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Tue Jun 10, 2014 6:19 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

melayu kan terkenal dengan adab kesopanan..

On 11/06/2014 12:36 AM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> [Attachment(s) <#TopText> from -:eSpAcE9808:- included below]
>
> 
>
> *Pemandu Myvi Kurang Ajar - Langgar Dan Pecahkan Cermin Kereta Mangsa
> <http://bloglist-malaysia.blogspot.com/2014/06/pemandu-myvi-kurang-ajar-langgar-dan.html>
> *
>
> gigitankerengga.blogspot
>
> bloglist-malaysia.blogspot.
>
>
> 07/06 Hiway Karak : Samseng jalanan. Pemandu Myvi Putih melanggar kereta
> mangsa (perakam video) sebelum tol. Selepas tol mangsa mengajak pemandu
> myvi ketepi jalan utk berbincang,tetapi sebaik pemandu myvi turun
> kereta, pemandu terbabit meluru n terus memaki mangsa n memecahkan
> cermin sisi kereta mangsa.
>
> Kecik punya hal, melayu sama melayu pun mai gaduh ka?
>
> Description: D:\-RienaCom-\Pictures\H12-Geinee.jpg
> <http://2.bp.blogspot.com/-ckzFeVXY87w/U5V42cV5BgI/AAAAAAAAHrE/9WliMOQkts8/s1600/H12-Geinee.jpg>
>
> Description: D:\-RienaCom-\Pictures\H12-Geinee+2.jpg
> <http://2.bp.blogspot.com/-F6oIxwY01d0/U5V47eQ8yzI/AAAAAAAAHrM/yajQVdjeANo/s1600/H12-Geinee+2.jpg>
>
>

Tue Jun 10, 2014 8:33 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Jangan dia jual lebih murah dari negara sendiri (dan dengan spec yang lebih
bagus) dah la..
Bikin panas hati aje nanti..

Regards,
-zaiedishaq- (juga pengguna kereta national)

2014-06-10 16:30 GMT+08:00 bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> KUALA LUMPUR 9 Jun - Proton kini menukar strateginya daripada pengeluar
> kereta murah kepada pengeluar kereta bertaraf dunia, kata pengerusi baharu
> Proton Tun Dr. Mahathir Mohamad (gambar).
>
> Perdana Menteri keempat itu berkata, Proton sentiasa dilabel sebagai
> pembuat kereta murah atau pengeluar kereta berkualiti rendah.
>
> "Kini, Proton mahu mengeluar kereta bertaraf dunia, dan anda perlu
> membayar harga yang lebih tinggi. Anda tidak boleh dapat kereta yang baik
> dan membayar pada harga yang rendah," katanya kepada pemberita semasa
> ditanya mengenai rancangannya ke atas Proton.
>
> Beliau berkata, semasa Proton mengeluarkan model kereta Preve dan Suprima
> berkualiti tinggi namun dijual pada harga RM80,000, orang ramai mengatakan
> harganya terlalu mahal untuk kereta Proton.
>
> "Kereta berikut dengan kualiti yang sama berharga RM120,000. Anda
> (pengguna) mahukan kereta murah, ok, Proton akan mengeluarkan kereta
> murah," kata Dr. Mahathir.
>
> Ditanya sama ada Proton akan terus mengeluarkan kereta murah, Dr. Mahathir
> menjawab: "Proton perlu membuat keuntungan. Jika pengguna mahukan kereta
> murah, Proton akan mengeluarkan kereta murah. Ia bergerak tiga batu dan
> rosak." Mengulas sama ada Proton sudah didatangi Kementerian Perdagangan
> Antarabangsa dan Industri (MITI) dan Petronas untuk menawarkan dana, beliau
> berkata, Proton tidak pernah meminta dana.
>
> Ditanya sama ada beliau sendiri selaku pengerusi Proton akan menemui
> mereka untuk mendapatkan dana, Dr. Mahathir menjawab: "Tidak sama sekali,"
> "Ini disebabkan Proton ialah syarikat swasta dan ia mampu membuat kemajuan
> dalam penyelidikan dan pembangunan," katanya.
>
> Dr. Mahathir juga berkata, kerajaan kini menggalakkan import kereta
> daripada menggalakkan industri tempatan.
>
> "Bila anda import kereta, wang mengalir keluar dan anda tidak dapat
> sebarang teknologi daripadanya," katanya.- BERNAMA
>
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: