Thursday, June 5, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3931

6 Messages

Digest #3931
1a
2
3
Fw: UIA Gombak Dilanda Banjir Kilat, by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
Fw: RIDER PHD SANGKUT ATAS KERETA by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: cermin belakang dibenarkan gelap 75% by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Wed Jun 4, 2014 9:09 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


Tawaran tender terbuka cari pesawat MH370
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
HARAKAHDAILY

KUALA LUMPUR: Syarikat mempunyai kepakaran dipelawa menyertai tender bagi mengendalikan pencarian peswat MH370 di dasar laut, bermula Ogos ini.

Tender terbuka itu dikeluarkan Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB) dan boleh didapati menerusi laman web AusTender, www.tenders.gov.au.

Tarikh tutup permohonan adalah pada 5.30 petang waktu Australia (3.30 petang waktu Malaysia), 30 Jun 2014.

"Syarikat itu akan menyediakan pakar, peralatan dan kapal bagi mengendalikan pencarian dasar laut bagi mengesan pesawat Boeing 777 di dalam zon ditetapkan iaitu selatan Lautan Hindi," katanya dalam satu kenyataan.

ATSB berkata, pembida yang berjaya dijangka mengendalikan pencarian membabitkan kawasan sehingga 60,000 kilometer persegi berdasarkan komunikasi terakhir pesawat itu dengan satelit Inmarsat. - HARAKAHDAILY 4/6/2014

MH370 - Berita mengejutkan Babi-Babi yang besubahat
lusuka.com
Posted by Hati Muda
bloglist-malaysia.blogspot

Sekali lagi maklumat bocor.... pendedahan oleh seorang pegawai tertinggi India yg mengatakan bahawa media rasmi di sini diarah oleh kedutaan Amerika agar menafikan penduduk Maldivies melihat pesawat yg menyerupai MH370 terbang rendah selitar jam 6.15 pagi menuju keselatan kepulauan hindi.

Susulan daripada bukti ini penyiasat dan pakar-pakar penerbangan menyimpulkan bahawa radar yg dikesan oleh Inmarsat yg mengatakan MH370 berakhir dilautan Hindi adalah teori rekaan semata-mata bagi mengalihkan perhatian dunia yg sebenarnya pesawat MH370 sudah lama mendarat di Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika Laknatullah !!!.

Okey ikuti perkembangan terbaru pendedahan demi pendedahan MH370 dibawah ini bersama pakar-pakar penerbangan dlm dan luar negara serta beberapa penyiasat terkenal.

Mengapa satelit Inmarsat mengatakan lokasi terakhir MH370 dikesan ialah berada ditengah-tengah lautan hindi. Adakah ianya teori ataupun konspirasi jahat Amerika yg sengaja diwujudkan bagi menyakinkan dunia ianya telah berakhir di situ. Yang sebenarnya Amerika memilih lautan Hindi kerana semua sedia maklum lautan ini merupakan lautan yg paling dalam di dunia dan paling ganas sekali.

So jika MH370 terhempas dilautan hindi adalah agak mustahil utk pasukan yg menyertai SAR mengesannya sbb mungkin sudah tenggelam dan hanyut dipukul ombak yg mmg kuat. Pasal itu penyiasat menyimpul bahawa negara yg menyertai misi SAR terpaksa memberhentikan misi mencari MH370 setelah menemui jalan buntu dan sebaliknya mereka (Amerika) sebenarnya sedang berunding dengan negara-negara berkenaan bagi mencipta teori bagaimana utk mewujudkan MH370 terhempas atau sebagainya setelah segala teori yg mereka cipta gagal dibuat kerana Allah s.w.t telah menggagalkan perancangan mereka. teruskan berdoa kerana Perancanggan Allah adalah sebaik-baiknya dan tepat.

Baru tadi penyiasat mendedahkan bahawa kedudukan terkini penumpang dan anak-anak kapal MH370 berada di Diego Garcia telah dipindahkan ke sebuah pulau yg terdapat di negara India. Mereka semua ditempatkan di suatu lokasi rahsia.

Manakala sumber risikan yg mungkin berpaling tadah telah mendedahkan lokasi kesemua penumpang MH370 berada di negara ini tetapi enggan mendedahkan lokasi terperinci. Susulan pendedahan pegawai tertinggi di India itu terus mendapat respon dari penyiasat yang menyimpulkan teori utk mewujudkan MH370 terhempas ataupun berakhir dilautan hindi adalah rekaan semata-mata bagi mengelakkan ianya dikesan oleh dunia dan mengalihkan pandangan dunia bahawa yg sebenarnya pesawat MH370 sudah lama mendarat pada pagi kejadian.

Sofia tertarik dgn seorang hamba Allah yg telah mengemail sofia utk dikongsikan di wall ini yg berbunyi: " Obama berjaya dlm misinya setelah melawat Malaysia dan beberapa negara Lain. China dapat dijinakkan hasil lawatan rasmi PM M'sia. Rusia dapat ditundukkan. Amerika dan Yahudi masih terasa tersepit dan takut akibat hamas dan fatah bergabung membentuk kerajaan Perpaduan di Palestin "

Penyiasat melaporkan rentetan peristiwa kehilangan MH370 yg sebenarnya ada kaitan yg berlaku di washington DC (11 Sept.) bagi mengaitkan Islam dgn keganasan walaupun sehingga kini Amerika tiada lagi bukti yg kukuh peristiwa sept. itu didalangi oleh ekstremis Islam dan hanya menuduh al-Qaeda utk menunjukkan pada dunia yg Islam ini mmg jahat.

Teori utk mengaitkan MH370 telah dihijacked oleh kumpulan militan Islam (Al-Qaeda) sedang dicipta oleh Amerika Laknatullah plus Israel Yahudi jika rundingan akhir gagal disepakati.

Ketibaan Barack Obama ke Malaysia dgn pesawat rasminya Air Force One di Lapangan terbang Subang baru-batu ini. Fakta menarik yg semua rakyat Malaysia mungkin tidak tahu dibelakang takbir iaitu

(i) 2 pesawat Amerika telah landing di Subang dan satu stanby di KLIA dan dikawal rapi oleh tenteranya dan tidak boleh mana-manapun termasuk tentera Malaysia mahupun PDRM menghampiri pesawat yg berada di subang mahupun di KLIA.

(ii) Apa yg menarik dan peliknya pesawat yg stanby dan berada di landasan KLIA diletakkan dibahagian Kargo MAS dan pintu utama kapal terbang ini menghala ke arah penerbangan bukan sebaliknya yg berlaku ke atas mana-mana kapal terbang di dunia jika selamat mendarat.

(iii) Kesemua remote control kereta yg diparking dilandasan kargo MAS KLIA berdekatan pesawat US ditempatkan gagal berfungsi dan mereka semua terpaksa membuka dan menutup pintu kereta secara manual.

(iv) Kereta yg Barack Obama dtgnya khas dari US sendiri bukannya kereta yg berada di Malaysia. Manakala tempat tinggal Obama bukannya dihotel 5 star sebaliknya dirumah mewah milik warga negara Amerika sendiri. Dimaklumkan juga sekitar rumah tersebut sepanjang Obama menginap dijaga sendiri oleh tentera yg dtgnya dari Amerika sendiri.

Pendek cerita all made in Amerika not Malaysia. Kesimpulannya penyiasat telah merumuskan bahawa kedatangan Obama ke Malaysia dan negara-negara yg dilawatinya adalah satu sandiwara dan lakonan semata-mata .Sebaliknya adalah utk memaklumkan bahawa pesawat MH370 berada di dlm keadaan selamat dibawah tentera Amerika.

Penyiasat mengatakan bahawa kerajaan India sebenarnya mempunyai bukti yg kukuh malah radar negara tersebut sebenarnya telah mengesan terlebih dahulu pesawat MH370 lalu di situ kerana ugutan dan campur tangan kedutaan Amerika yg berpangkalan di sana akhirnya kerajaan India terpaksa akur dan menafikan penduduknya nampak MH370 terbang rendah menuju keselatan kepulauan lautan hindi sekitar jam 6.15 pagi.

Ini dikukuhkan lagi dengan terbocornya maklumat dari agen risikin yg mengatakan pegawai tertinggi India sendiri telah mendedahkan hal yg sebenarnya berlaku. Mereka merancang... Allah juga merancang.... tetapi perancangan Allah lagi tepat.........

Dipetik dari facebook Sharifah Sofia Syed Rashid

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Tuesday, June 03, 2014 12:17 AM
Subject: Fw: Kisah terbaru MH370!

Kisah terbaru MH370!
telokbakong.blogspot.
thecybersniper.blogspot
Dicatat oleh TheSniper

Penumpang MH370 akan dibebaskan sebelum ramadhan ?

Ini ada berita terbaru dan amat memeranjatkan kita tentang pesawat MH370:

Baru tadi penyiasat melaporkan bahawa terdapat kemungkinan besar kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 akan dibebaskan sebelum kedatangan Ramadhan ini jika negara x berjaya memujuk negara China dlm beberapa isu yang menyentuh negara Amerika dan dunia.

Setakat laporan ini ditulis terdapat media-media alternatif luar negara sudah mula memaparkan keadaan sebenar kesemua penumpang yg berada di dlm pesawat MH370 yg dikatakan masih hidup.

Malah terdapat satu laporan jelas yg sumbernya dirahsiakan oleh penyiasat bahawa terdapat satu laporan komunikasi antara Kapten Zaharie dgn wakil negara ???? bagi mengesahkan mereka masih hidup sebelum sebarang perjanjian " sulit " dipersetujui. Sambungan cerita MH370 ini anda semua boleh baca di bawah wall ini.

kaptenzahari

Penuh Misteri, hanya dia saja yg tahu……….. Oleh kerana penumpang yg teramai adalah dari negara China, negara China mungkin akan akur dan tunduk dengan kehendak Amerika malahan telah dilaporkan sekarang ini kedudukan ekonomi China adalah terkuat dan berada diranking number satu di dunia.

Terdapat laporan yg banyak telah berlaku sekarang ini di negara China oleh waris-waris penumpang MH370 agar berita yang mengatakan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 masih hidup yg mana mereka mendesak agar kerajaan mereka (CHINA) tunduk dan akur dgr syarat yg dibuat oleh Amerika susulan maklumat bocor di alam maya tentang telah berlaku " Hijacked " ke atas pesawat MH370 pada pagi kejadian agar keluarga mereka selamat.

Maklmuat tambahan yg tercicir ialah pada waktu pesawat MH370 hilang dari radar, Amerika laknatullah telah menghantar pesawat AWAC untuk memintas pesawat MH370 dan menerbangkannya dgn alat kawalan jauh ke Maldivies utk mengisi minyak dan seterusnya selamat mendarat di Diego Garcia sebuah pangkalan ketenteraan Amerika lakknatullah !!!!

Okey ini ada maklumat terbaru yg diperolehi dari penyiasat iaitu sebelum pesawat MH370 diterbangkan ke Beijing, kapten Zaharie telah membuat panggilan tel. menggunakan hp peribadinya kepada seseorang yg tidak dinamakan siapa dia. Dia dlm kandungan perbualan tersebut beliau ada mengatakan ada menerima maklumat yg pesawat MH370 akan " dihijacked " dan menyuruh org itu agar menjaga alat simulator peribadinya di rumah kerana simulator itu satu-satunya alat yg dia reka sendiri bagi mengesan pesawat yg diterbangkan berada di mana jika benar pesawat akan dihijacked….

Utk makluman landasan Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika Laknatullah berada di dlm kategori landasan simulator yg berada di rumah Kapten Zaharie. Tapi syg 1000 kali sayang kita mendapat maklumat kononnya Kapten Zaharie telah mendelete beberapa log di simulator tersebut bagi memadakan rekod sebelumnya padahal agen CIA telah menghapuskan log tersebut. Itu yg dapat disimpulkan oleh beberapa penyiasat. Harap Maklum… !!!!

Ni berita baru diterima, laporan lengkap data satelit MH370 daripada firma United Kingdom inmarsat telah diterima tetapi tidak boleh didedahkan kerana gara-gara berita penummpang MH370 akan dibebaskan. Sekali lagi mereka gagal menipu kerana perancangan Allah itu lagi tepat … sama-sama kita teruskan berdoa agar perancangan mereka gagal dan kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH370 berada di dlm keadaan selamat dan segera dibebaskan… Penyiasat menjangkakan satu persatu maklumat akan terbocor dgn sendirinya susulan pendedahan dari egen risikan yg mungkin berpaling tadah atau hatinya digerakkan oleh Allah s.w.t utk berkata perkara yg benar… Susulan pendedahan percakapan Kapten Zaharie dgn wakil negara ??? satu lagi tamparan hebat dan mungkin selepas ini kita akan melihat sejauh mana perjalanan MH370 ini boleh ditutup oleh media-media…. wait and see….. teruskan berdoa………. Allahuakbar !!!!!

- Sharifah Sofia Syed Rashid
http://beritaterkinimalaysian.blogspot.com/2014/06/penumpang-mh370-akan-dibebaskan-sebelum.html

Wed Jun 4, 2014 8:31 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Apa lagi Datuk Raja Bo'M'oh.. peluang buat duit ni disamping dapat membantu
sesama manusia..

2014-06-05 0:07 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
> Tawaran tender terbuka cari pesawat MH370
> <http://www.kedahlanie.info/2014/06/tawaran-tender-terbuka-cari-pesawat.html>
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
> HARAKAHDAILY
>
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4AjDMzepcfzAATrbZbIyD1sNcnc1VolVveiNMkDFwoXfUeIbiBwHASDOaTEi7JNMeFBUqUSUs0HAB_CgUC7q0My_VNPfl5s3fqEWGP8aHW9jKcrsqPPIh3Hp4HUOR5AkDe0eomgiODqM/s1600/2014-06-04_195231.jpg>
>
> KUALA LUMPUR: Syarikat mempunyai kepakaran dipelawa menyertai tender bagi
> mengendalikan pencarian peswat MH370 di dasar laut, bermula Ogos ini.
>
> Tender terbuka itu dikeluarkan Biro Keselamatan Pengangkutan Australia
> (ATSB) dan boleh didapati menerusi laman web AusTender, www.tenders.gov.au
> .
>
> Tarikh tutup permohonan adalah pada 5.30 petang waktu Australia (3.30
> petang waktu Malaysia), 30 Jun 2014.
>
> "Syarikat itu akan menyediakan pakar, peralatan dan kapal bagi
> mengendalikan pencarian dasar laut bagi mengesan pesawat Boeing 777 di
> dalam zon ditetapkan iaitu selatan Lautan Hindi," katanya dalam satu
> kenyataan.
>
> ATSB berkata, pembida yang berjaya dijangka mengendalikan pencarian
> membabitkan kawasan sehingga 60,000 kilometer persegi berdasarkan
> komunikasi terakhir pesawat itu dengan satelit Inmarsat. - HARAKAHDAILY
> 4/6/2014
>
>
>
> MH370 - Berita mengejutkan Babi-Babi yang besubahat
> <http://www.lusuka.com/2014/06/mh370-berita-mengejutkan-babi-babi-yang.html>
> lusuka.com
> Posted by Hati Muda <https://plus.google.com/103356704603164008895>
> bloglist-malaysia.blogspot
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-DmCXIQTrUps/U47p_JThj5I/AAAAAAAAljA/B_hcsF6BOhM/s1600/mh370.jpg>
> Sekali lagi maklumat bocor.... pendedahan oleh seorang pegawai tertinggi
> India yg mengatakan bahawa media rasmi di sini diarah oleh kedutaan Amerika
> agar menafikan penduduk Maldivies melihat pesawat yg menyerupai MH370
> terbang rendah selitar jam 6.15 pagi menuju keselatan kepulauan hindi.
>
> Susulan daripada bukti ini penyiasat dan pakar-pakar penerbangan
> menyimpulkan bahawa radar yg dikesan oleh Inmarsat yg mengatakan MH370
> berakhir dilautan Hindi adalah teori rekaan semata-mata bagi mengalihkan
> perhatian dunia yg sebenarnya pesawat MH370 sudah lama mendarat di Diego
> Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika Laknatullah !!!.
>
> Okey ikuti perkembangan terbaru pendedahan demi pendedahan MH370 dibawah
> ini bersama pakar-pakar penerbangan dlm dan luar negara serta beberapa
> penyiasat terkenal.
>
> Mengapa satelit Inmarsat mengatakan lokasi terakhir MH370 dikesan ialah
> berada ditengah-tengah lautan hindi. Adakah ianya teori ataupun konspirasi
> jahat Amerika yg sengaja diwujudkan bagi menyakinkan dunia ianya telah
> berakhir di situ. Yang sebenarnya Amerika memilih lautan Hindi kerana semua
> sedia maklum lautan ini merupakan lautan yg paling dalam di dunia dan
> paling ganas sekali.
>
> So jika MH370 terhempas dilautan hindi adalah agak mustahil utk pasukan yg
> menyertai SAR mengesannya sbb mungkin sudah tenggelam dan hanyut dipukul
> ombak yg mmg kuat. Pasal itu penyiasat menyimpul bahawa negara yg menyertai
> misi SAR terpaksa memberhentikan misi mencari MH370 setelah menemui jalan
> buntu dan sebaliknya mereka (Amerika) sebenarnya sedang berunding dengan
> negara-negara berkenaan bagi mencipta teori bagaimana utk mewujudkan MH370
> terhempas atau sebagainya setelah segala teori yg mereka cipta gagal dibuat
> kerana Allah s.w.t telah menggagalkan perancangan mereka. teruskan berdoa
> kerana Perancanggan Allah adalah sebaik-baiknya dan tepat.
>
> Baru tadi penyiasat mendedahkan bahawa kedudukan terkini penumpang dan
> anak-anak kapal MH370 berada di Diego Garcia telah dipindahkan ke sebuah
> pulau yg terdapat di negara India. Mereka semua ditempatkan di suatu lokasi
> rahsia.
>
> Manakala sumber risikan yg mungkin berpaling tadah telah mendedahkan
> lokasi kesemua penumpang MH370 berada di negara ini tetapi enggan
> mendedahkan lokasi terperinci. Susulan pendedahan pegawai tertinggi di
> India itu terus mendapat respon dari penyiasat yang menyimpulkan teori utk
> mewujudkan MH370 terhempas ataupun berakhir dilautan hindi adalah rekaan
> semata-mata bagi mengelakkan ianya dikesan oleh dunia dan mengalihkan
> pandangan dunia bahawa yg sebenarnya pesawat MH370 sudah lama mendarat pada
> pagi kejadian.
>
> Sofia tertarik dgn seorang hamba Allah yg telah mengemail sofia utk
> dikongsikan di wall ini yg berbunyi: " Obama berjaya dlm misinya setelah
> melawat Malaysia dan beberapa negara Lain. China dapat dijinakkan hasil
> lawatan rasmi PM M'sia. Rusia dapat ditundukkan. Amerika dan Yahudi masih
> terasa tersepit dan takut akibat hamas dan fatah bergabung membentuk
> kerajaan Perpaduan di Palestin "
>
> Penyiasat melaporkan rentetan peristiwa kehilangan MH370 yg sebenarnya ada
> kaitan yg berlaku di washington DC (11 Sept.) bagi mengaitkan Islam dgn
> keganasan walaupun sehingga kini Amerika tiada lagi bukti yg kukuh
> peristiwa sept. itu didalangi oleh ekstremis Islam dan hanya menuduh
> al-Qaeda utk menunjukkan pada dunia yg Islam ini mmg jahat.
>
> Teori utk mengaitkan MH370 telah dihijacked oleh kumpulan militan Islam
> (Al-Qaeda) sedang dicipta oleh Amerika Laknatullah plus Israel Yahudi jika
> rundingan akhir gagal disepakati.
>
> Ketibaan Barack Obama ke Malaysia dgn pesawat rasminya Air Force One di
> Lapangan terbang Subang baru-batu ini. Fakta menarik yg semua rakyat
> Malaysia mungkin tidak tahu dibelakang takbir iaitu
>
> (i) 2 pesawat Amerika telah landing di Subang dan satu stanby di KLIA dan
> dikawal rapi oleh tenteranya dan tidak boleh mana-manapun termasuk tentera
> Malaysia mahupun PDRM menghampiri pesawat yg berada di subang mahupun di
> KLIA.
>
> (ii) Apa yg menarik dan peliknya pesawat yg stanby dan berada di landasan
> KLIA diletakkan dibahagian Kargo MAS dan pintu utama kapal terbang ini
> menghala ke arah penerbangan bukan sebaliknya yg berlaku ke atas mana-mana
> kapal terbang di dunia jika selamat mendarat.
>
> (iii) Kesemua remote control kereta yg diparking dilandasan kargo MAS KLIA
> berdekatan pesawat US ditempatkan gagal berfungsi dan mereka semua terpaksa
> membuka dan menutup pintu kereta secara manual.
>
> (iv) Kereta yg Barack Obama dtgnya khas dari US sendiri bukannya kereta yg
> berada di Malaysia. Manakala tempat tinggal Obama bukannya dihotel 5 star
> sebaliknya dirumah mewah milik warga negara Amerika sendiri. Dimaklumkan
> juga sekitar rumah tersebut sepanjang Obama menginap dijaga sendiri oleh
> tentera yg dtgnya dari Amerika sendiri.
>
> Pendek cerita all made in Amerika not Malaysia. Kesimpulannya penyiasat
> telah merumuskan bahawa kedatangan Obama ke Malaysia dan negara-negara yg
> dilawatinya adalah satu sandiwara dan lakonan semata-mata .Sebaliknya
> adalah utk memaklumkan bahawa pesawat MH370 berada di dlm keadaan selamat
> dibawah tentera Amerika.
>
> Penyiasat mengatakan bahawa kerajaan India sebenarnya mempunyai bukti yg
> kukuh malah radar negara tersebut sebenarnya telah mengesan terlebih dahulu
> pesawat MH370 lalu di situ kerana ugutan dan campur tangan kedutaan Amerika
> yg berpangkalan di sana akhirnya kerajaan India terpaksa akur dan menafikan
> penduduknya nampak MH370 terbang rendah menuju keselatan kepulauan lautan
> hindi sekitar jam 6.15 pagi.
>
> Ini dikukuhkan lagi dengan terbocornya maklumat dari agen risikin yg
> mengatakan pegawai tertinggi India sendiri telah mendedahkan hal yg
> sebenarnya berlaku. Mereka merancang... Allah juga merancang.... tetapi
> perancangan Allah lagi tepat.........
>
> Dipetik dari facebook Sharifah Sofia Syed Rashid
>
>
>
> ----- Original Message -----
> *From:* -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
>
> *Sent:* Tuesday, June 03, 2014 12:17 AM
> *Subject:* Fw: Kisah terbaru MH370!
>
> *Kisah terbaru MH370! *
> telokbakong.blogspot.
> thecybersniper.blogspot
> Dicatat oleh TheSniper
>
> Penumpang MH370 akan dibebaskan sebelum ramadhan ?
>
> Ini ada berita terbaru dan amat memeranjatkan kita tentang pesawat MH370:
>
> Baru tadi penyiasat melaporkan bahawa terdapat kemungkinan besar kesemua
> penumpang dan anak-anak kapal MH370 akan dibebaskan sebelum kedatangan
> Ramadhan ini jika negara x berjaya memujuk negara China dlm beberapa isu
> yang menyentuh negara Amerika dan dunia.
>
> Setakat laporan ini ditulis terdapat media-media alternatif luar negara
> sudah mula memaparkan keadaan sebenar kesemua penumpang yg berada di dlm
> pesawat MH370 yg dikatakan masih hidup.
>
> Malah terdapat satu laporan jelas yg sumbernya dirahsiakan oleh penyiasat
> bahawa terdapat satu laporan komunikasi antara Kapten Zaharie dgn wakil
> negara ???? bagi mengesahkan mereka masih hidup sebelum sebarang perjanjian
> " sulit " dipersetujui. Sambungan cerita MH370 ini anda semua boleh baca di
> bawah wall ini.
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEigz93n4OKJ7zLs2_aZ2z1M7S0EPhdPff6N1kM9QWlAkGunk6IogXgqj2Pe8Aap26-TRUjRgrsY3Nx3CkYukZPE-D1MylW1eeG3f1a4C-BLplOmA70QTdbGzQVRoxg1fvzKskKOJCNmagWo/s1600/kaptenzahari.jpg>
> kaptenzahari
>
> Penuh Misteri, hanya dia saja yg tahu……….. Oleh kerana penumpang yg
> teramai adalah dari negara China, negara China mungkin akan akur dan tunduk
> dengan kehendak Amerika malahan telah dilaporkan sekarang ini kedudukan
> ekonomi China adalah terkuat dan berada diranking number satu di dunia.
>
> Terdapat laporan yg banyak telah berlaku sekarang ini di negara China oleh
> waris-waris penumpang MH370 agar berita yang mengatakan kesemua penumpang
> dan anak-anak kapal MH370 masih hidup yg mana mereka mendesak agar kerajaan
> mereka (CHINA) tunduk dan akur dgr syarat yg dibuat oleh Amerika susulan
> maklumat bocor di alam maya tentang telah berlaku " Hijacked " ke atas
> pesawat MH370 pada pagi kejadian agar keluarga mereka selamat.
>
> <https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisQIiVvZ2Jqid_vB9oUNL0ixPA0iEQKFe_zAjQx4cpTFqZoMf4bjW-bnZD_59mbDjzZMPsHBJbte88CRp47kNQkAEVJbL6nsq-kXnXN08s1DUYgJUr2P3AXI7Cf9LZzcc0NHsN-SNSpS0k/s1600/najibcinahijack.jpg>
> Maklmuat tambahan yg tercicir ialah pada waktu pesawat MH370 hilang dari
> radar, Amerika laknatullah telah menghantar pesawat AWAC untuk memintas
> pesawat MH370 dan menerbangkannya dgn alat kawalan jauh ke Maldivies utk
> mengisi minyak dan seterusnya selamat mendarat di Diego Garcia sebuah
> pangkalan ketenteraan Amerika lakknatullah !!!!
>
> Okey ini ada maklumat terbaru yg diperolehi dari penyiasat iaitu sebelum
> pesawat MH370 diterbangkan ke Beijing, kapten Zaharie telah membuat
> panggilan tel. menggunakan hp peribadinya kepada seseorang yg tidak
> dinamakan siapa dia. Dia dlm kandungan perbualan tersebut beliau ada
> mengatakan ada menerima maklumat yg pesawat MH370 akan " dihijacked " dan
> menyuruh org itu agar menjaga alat simulator peribadinya di rumah kerana
> simulator itu satu-satunya alat yg dia reka sendiri bagi mengesan pesawat
> yg diterbangkan berada di mana jika benar pesawat akan dihijacked….
>
> Utk makluman landasan Diego Garcia sebuah landasan ketenteraan Amerika
> Laknatullah berada di dlm kategori landasan simulator yg berada di rumah
> Kapten Zaharie. Tapi syg 1000 kali sayang kita mendapat maklumat kononnya
> Kapten Zaharie telah mendelete beberapa log di simulator tersebut bagi
> memadakan rekod sebelumnya padahal agen CIA telah menghapuskan log
> tersebut. Itu yg dapat disimpulkan oleh beberapa penyiasat. Harap Maklum…
> !!!!
>
> Ni berita baru diterima, laporan lengkap data satelit MH370 daripada firma
> United Kingdom inmarsat telah diterima tetapi tidak boleh didedahkan kerana
> gara-gara berita penummpang MH370 akan dibebaskan. Sekali lagi mereka gagal
> menipu kerana perancangan Allah itu lagi tepat … sama-sama kita teruskan
> berdoa agar perancangan mereka gagal dan kesemua penumpang dan anak-anak
> kapal MH370 berada di dlm keadaan selamat dan segera dibebaskan… Penyiasat
> menjangkakan satu persatu maklumat akan terbocor dgn sendirinya susulan
> pendedahan dari egen risikan yg mungkin berpaling tadah atau hatinya
> digerakkan oleh Allah s.w.t utk berkata perkara yg benar… Susulan
> pendedahan percakapan Kapten Zaharie dgn wakil negara ??? satu lagi
> tamparan hebat dan mungkin selepas ini kita akan melihat sejauh mana
> perjalanan MH370 ini boleh ditutup oleh media-media…. wait and see…..
> teruskan berdoa………. Allahuakbar !!!!!
>
> - Sharifah Sofia Syed Rashid
>
> http://beritaterkinimalaysian.blogspot.com/2014/06/penumpang-mh370-akan-dibebaskan-sebelum.html
>
>
>

Wed Jun 4, 2014 9:10 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ooops! Pesawat B737-800 MAS dilanggar kereta lagi...
telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Apalah yang tak kena dengan dengan Sistem Penerbangan Malaysia ni.. baru bulan lepas kena kena langgar dengan Perodua Viva, bulan ini kena langgar lagi..

Bulan lepas Malaysia Airlines (MAS) terpaksa menjadualkan semula waktu penerbangan MH740/741 selepas bahagian perut pesawat berkenaan dilanggar sebuah kenderaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) hari ini.

Pesawat B737-800 itu yang pada asalnya dijadual berlepas ke Yangon (Penerbangan MH740) pada 10:05 pagi, tetapi berikutan kejadian itu, penumpang dipindahkan ke sebuah pesawat lain yang berlepas pada 10:45 pagi hari sama.. kalau dah lupa laporannya sila baca di SINI

Semalam pula The Sun melaporkan sebuah pesawat Malaysia Airlines (MAS) dilanggar kenderaan bagasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Menurut laporan The Sun, pelanggaran itu menyebabkan pesawat B737-800 mengalami kerosakan serius di bahagian bawah badan kapal terbang.

SHAH ALAM – Satu lagi insiden membabitkan pesawat Malaysia Airlines (MAS) dilanggar sebuah kenderaan bagasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), semalam.
Menurut laporan The Sun, pelanggaran itu menyebabkan pesawat B737-800 mengalami kerosakan serius di bahagian bawah badan kapal terbang.
Dalam pada itu, pihak MAS yang turut mengesahkan kejadian tersebut. MAS turut berkata, insiden turut mengakibatkan kerosakan pada fiuslaj pesawat.
Menurut MAS lagi, pihaknya sedang menjalankan siasatan terperinci berhubung insiden berkenaan.

"Buat masa ini, pemandu kenderaan bagasi tersebut digantung kerja sementara siasatan bagi mengetahui punca sebenar kejadian.
"Kesemua penumpang yang dijadualkan menaiki pesawat tersebut telah dipindahkan ke pesawat lain untuk meneruskan penerbangan mereka," katanya dalam sebuah kenyataan lapor Sinar Harian
Comments

JIHA-DISC ·

sabotaj pada tahap cadbury.....kesatuan atau org perseorangan yg meminta ahmad jauhari meletakkan jawatan...dia akur ke ?

musa ·
Cite mr bean semua dh jd realiti dlm malaysia, sy cadangkan filem mr bean diharamkan mcm babi jugak kahkahkah...

Waklu ·
hgpa la babi babi tue...lanjiao...

Aku Dah Peduli ·
Menurut Tok Moh 1M'sia : Alamat MAS nak melingkup. Tapi takper, tikar terbang tok moh ada sebagai alternatif. kahkahkahkah

Pesawat MAS dilanggar ...?
telokbakong.blogspot
siyasahsyariyah.blogspot
Posted by DaWaR

Pesawat MAS dilanggar ...?
Aaaaauuuuuu ...?

Pesawat MAS dilanggar kenderaan bagasi
siyasahsyariyah.blogspot
malaysiakini.com

Malaysia Airlines mengalami satu kemalangan lagi hari ini apabila salah sebuah pesawat B737-800 syarikat penerbangan itu dilanggar oleh kenderaan bagasi ketika ia diletakkan di kawasan parkir hari ini.

Foto yang dilihat oleh Malaysiakini mengenai kejadian di Lapangan Terbang Kuala Lumpur menunjukkan bahagian bawah badan pesawat robek.

Mengesahkan kejadian itu, MAS berkata kenderaan bagasi lapangan terbang itu melanggar fiuslaj pesawat itu mengakibatkan kerosakan.

Dalam satu kenyataan hari ini, MAS berkata punca kejadian itu sedang disiasat dan pemandunya digantung tugas untuk sementara.

Menurutnya lagi, penumpangnya telah dipindahkan ke pesawat lain.

Sebuah lagi pesawat B737-800 telah digunakan untuk penerbangan berikutnya yang berlepas mengikut jadual, katanya.

Bulan lepas, sebuah pesawat MAS dilanggar oleh kereta lapangan terbang, Perodua Viva semasa ia berada di parkir KLIA.

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Thursday, May 15, 2014 11:32 PM
Subject: Fw: PERODUA VIVA REMPUH PESAWAT MAS DI KLIA.

Perodua Viva sondol pesawat MAS
bloglist-malaysia.blogspot
ekeleh.com

Gambar yang dikongsi Facebook MalDef-Malaysian Defense bagaimana sebuah Perodua Viva merempuh pesawat Mas. Butiran terperinci tak dinyatakan dan mungkin MAS boleh mengeluarkan kenyataan berhubung apa yang terjadi.

KERETA PERODUA VIVA REMPUH PESAWAT MAS DI KLIA.
batuvskayu.blogspot
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!!

Wed Jun 4, 2014 9:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

UIA Gombak Dilanda Banjir Kilat, Kawasan Sekitar Bak Lautan...
greenboc.blogspot
Posted by greenboc

Kuala Lumpur: Hujan lebat yang berterusan petang tadi telah mengakibatkan beberapa kereta tenggelam akibat banjir kilat yang melanda kampus Universiti Islam Malaysia (UIAM) di Gombak.

Menurut laporan Harian Metro, Jurucakap Bahagian Komunikasi Korporat UIAM berkata, keadaan bagaimanapun kembali terkawal selepas air mula surut.

"Kejadian itu tidak menjejaskan operasi harian universiti termasuk penuntut yang sedang menduduki peperiksaan semester.

"Walaupun beberapa kenderaan dinaiki air, tiada kemalangan jiwa dilaporkan berlaku," katanya.

Kejadian itu berpunca limpahan air daripada beberapa anak sungai berdekatan yang memasuki kawasan berkenaan hingga mencecah paras pinggang.

Ia berlaku di Jalan Al Jamiah di universiti berkenaan.

Beberapa pelajar UIAM telah memuat naik gambar situasi di kampus berkenaan:

Wed Jun 4, 2014 9:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

RIDER PHD SANGKUT ATAS KERETA
bloglist-malaysia.blogspot.
lantakhangpala.blogspot.
Seorang kakitangan perkhidmatan penghantaran sebuah restoran makanan segera parah selepas dia dan motosikalnya tersangkut di atas bumbung kereta dalam kemalangan di Jalan Telaga Air, Raja Uda di sini, petang semalam.

Kemalangan pada jam 1.04 tengah hari itu membabitkan tiga kenderaan iaitu kereta Perodua Kancil dan Myvi serta motosikal ditunggang mangsa yang berusia 20-an itu.

Menurut saksi, ketika kejadian mangsa dikatakan berada di belakang dua kenderaan berkenaan, namun pemandu Perodua Myvi itu dikatakan melanggar belakang Perodua Kancil terbabit menyebabkan mangsa gagal mengelak.

"Motosikal mangsa kemudian melanggar sisi kanan Perodua Myvi itu dan akibat rempuhan kuat, motosikal terbabit melambung melepasi bumbung kenderaan berkenaan.

"Namun, mangsa kurang bernasib baik apabila tong empat segi digunakan untuk mengisi makanan dihantar kepada pelanggan dan dipasang pada belakang motosikal berkenaan tersangkut pada bumbung kereta.

"Keadaan itu menyebabkan mangsa tersekat pada motosikal terbabit selama beberapa minit dan berada dalam keadaan separuh sedar dipercayai akibat kesakitan dialaminya," katanya.

Berikutan itu, orang ramai yang menyaksikan kejadian itu membantu menurunkan mangsa yang tersangkut pada motosikalnya dan pemeriksaan mendapati lelaki itu cedera pada kaki dan kepala.

Beberapa rakan sekerja mangsa yang menyedari kejadian itu bergegas ke lokasi kemalangan dan mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke restoran berkenaan selepas melakukan penghantaran makanan kepada pelanggan.

Difahamkan mangsa mula bekerja sebagai penghantar makanan sejak 2011 manakala seorang pemandu kereta terbabit cedera ringan.

Wed Jun 4, 2014 9:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Akhirnya cermin belakang dibenarkan gelap 75% dengan kadar cahaya 25%
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

Kadar telus cahaya cermin sisi, belakang kenderaan dikurangkan kepada 25 peratus

KUALA LUMPUR: Kadar telus cahaya untuk cermin sisi penumpang dan belakang kenderaan diturunkan daripada 50 peratus kepada 25 peratus, berkuat kuasa bulan ini.

Bagi cermin depan dan sisi pemandu ia bagaimanapun masing-masing kekal 70 peratus dan 50 peratus. Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Abdul Aziz Kaprawi, memberitahu BH, keputusan pindaan akan dibawa kepada Kabinet untuk kelulusan serta-merta. [BH]

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Tuesday, June 03, 2014 12:19 AM
Subject: Fw: Penggunaan Cermin Gelap Pada Kenderaan

CERMIN GELAP: JPJ BAKAL LAKSANA KEPUTUSAN BENGKEL
telokbakong.blogspot.
biaqpila.blogspot
Oleh: biaqpila hensem

KEMAMAN: Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melaksanakan keputusan yang dicapai melalui bengkel hala tuju dan polisi baru penggunaan cermin gelap.

Ketua pengarahnya, Datuk Seri Ismail Ahmad, berkata ia bakal merungkai kekeliruan orang ramai mengenai stutus penggunaanya ketika ini.

Menurut Ismail, bengkel dua hari itu akan membuat penilaian wajar merangkumi pelbagai aspek termasuk keselamatan, jenayah dan kesihatan.

"Jika keputusannya semua orang tidak dibenarkan guna cermin gelap, kita akan kuatkuasakan peraturan itu dan jika keputusan kata semua orang dibenarkan guna cermin gelap, kita juga akan kuatkuasakannya," katanya.

Ismail ditemui selepas menyampaikan sumbangan banjir kepada 23 anggota serta peruntukan RM292,000 bagi membaiki kerosakan di Pejabat Cawangan JPJ di Kemaman.

Sebagai agensi bertanggungjawab, JPJ akan melaksanakan apa juga keputusan yang dibuat Kementerian Pengangkutan.

Sehubungan itu, masyarakat diminta menunggu hasil keputusan bengkel terbabit dalam mencapai formula terbaik untuk keselesaan semua pihak.

astroawani

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2014/06/cermin-gelap-jpj-bakal-laksana.html#ixzz33TcuFNlG

Penggunaan Cermin Gelap Pada Kenderaan
telokbakong.blogspot
gigitankerengga.blogspot.
Tranungkite

Rata-rata di jalan raya, kita melihat kebanyakan kenderaan menggunakan cermin gelap sama ada terus gelap (tidak nampak langsung pemandu di dalam kenderaan) atau agak gelap (berdasarkan peratus ketelusan cahaya).

Malah penggunaan cermin gelap semakin mendapat sambutan oleh pemilik kenderaan. Orang ramai boleh memperolehi 'tinted film' di kedai-kedai aksesori kenderaan dengan begitu mudah malah ada yang berani menyatakan 'tinted film' yang dijual mendapat kebenaran JPJ. Hakikatnya, JPJ tidak pernah memperakui mana-mana jenama 'tinted film' bagi tujuan pemakaian cermin gelap.

Ketidaksesuaian dengan cuaca Malaysia yang panas dan ditambah dengan masalah pemanasan global yang sedang melanda dunia sekarang telah dijadikan alasan pemilik kenderaan untuk menggunakan kenderaan bercermin gelap. Faktor cuaca dan cahaya matahari didakwa boleh menyebabkan kesan pada kulit manusia dan menjejaskan kesihatan.

Walaupun banyak aduan diterima berhubung perkara ini, tetapi kebanyakannya didapati tidak berasas. Mengikut MIROS, spektrum cahaya yang membahayakan kulit, mata serta menyebabkan peningkatan haba dalam kenderaan adalah berpunca daripada cahaya ultra ungu atau ultra violet (UV) yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar dan bukannya visible light yang terkandung dalam cahaya matahari.

Dengan demikian, memasang kaca gelap untuk tidak memudaratkan penyakit kulit adalah satu persepsi yang salah. Kajian mendapati permasalahan ini boleh ditangani melalui UV protection system seperti penggunaan tinted film yang bersesuaian tanpa perlu memasang kaca gelap.

Selain daripada itu, pemilik kenderaan yang menggunakan cermin terlalu gelap juga boleh meningkatkan risiko kemalangan yang berpunca daripada kadar visible light yang terlalu rendah dan dalam masa yang sama memberikan kesan negatif kepada keselamatan awam (security). Ini boleh berlaku kerana keadaan cermin gelap akan mengurangkan kejelasan penglihatan kepada pemandu untuk melihat kenderaan dari arah belakang atau sisi.

Secara realitinya, kenderaan bercermin gelap nampak lebih bergaya dan mempunyai karisma tersendiri. Pemilik kenderaan bercermin gelap ini akan menarik perhatian masyarakat sekeliling untuk mengetahui siapa yang sedang memandu atau yang memiliki kenderaan tersebut. Justeru itu, adakah berkenderaan dengan cermin gelap ini satu keperluan atau untuk bergaya semata-mata?

Berdasarkan undang-undang yang berkuat kuasa pada masa ini, di bawah Kaedah 5, Kaedah-Kaedah Kenderaan Motor (Larangan Mengenai Jenis-Jenis Kaca Tertentu) 1991, kadar ketelusan cahaya menerusi cermin hadapan kenderaan (windscreen) hendaklah sekurang-kurangnya 70% diukur dengan menggunakan suatu pengukur yang ditetapkan. Manakala kadar ketelusan cahaya menerusi cermin di lain-lain bahagian kenderaan hendaklah sekurang-kurangnya 50%.

Seharus diingat bagi pemilik kenderaan yang didapati melanggar peraturan cermin gelap akan dikenakan tindakan seperti berikut:

1. JPJ mengeluarkan Notis PG1 iaitu Larangan Penggunaan Kenderaan dengan tempoh selama 10 hari. Dalam tempoh ini, pemilik kenderaan dikehendaki menukar cermin gelap kepada cermin yang mematuhi tahap ketelusan cahaya yang dibenarkan.

2. Pemilik kenderaan dikehendaki membawa kenderaan kembali ke Pejabat JPJ untuk pemeriksaan. Setelah dipastikan cermin kenderaan telah ditukar, JPJ akan mengeluarkan Notis Menarik Balik Larangan iaitu PG2.

3. Walau bagaimana pun, sekiranya pemilik kenderaan gagal mematuhi Notis PG1 (iaitu tidak membawa kenderaan kembali ke Pejabat JPJ untuk pemeriksaan), JPJ akan mengeluarkan saman JPJ 22 kerana gagal mematuhi Notis PG1.

4. Penalti bagi pemilik kenderaan yang gagal mematuhi Notis PG1 adalah kompaun maksimum RM300 dan kenderaan disenaraikan hitam sehingga Notis PG1 dipatuhi.

Oleh itu, berhati-hati dengan penggunaan cermin gelap kenderaan anda. Pastikan peratus ketelusan cahaya adalah mematuhi peraturan yang ditetapkan. Bukan tidak dibenarkan memakai cermin gelap TETAPI dengan peratus ketelusan cahaya yang dibenarkan.
................
Kangkung
http://tokeikangkung.blogspot.com/
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: