Friday, November 14, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4058[2 Attachments]

6 Messages

Digest #4058

Messages

Thu Nov 13, 2014 3:57 am (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Arahan tak boleh cakap dg media--hahayer lah kalau Pengarah JPJ berucap  macam dah failed SPM...itu belum kena soal jawab yg lebih teruk

On Wednesday, November 12, 2014 11:31 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
Amanat dari Putrajaya sudah turun kepada #JPJ petang ini....
kedahlanie.infoPosted by Kedah Lanie    
Bagaimana Nasib Mereka Yang Telah Disaman?
telokbakong.blogspotkerabubersuara.blogspot 

Nasib la dengan undang-undang malaysia ni. Sekejap jalan sekejap tangguh. Buat dulu tak fikir nasib rakyat.

Last sekali menteri jadi hero? Pppuihhh! <!--#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp #yiv3414281303hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp #yiv3414281303ads {margin-bottom:10px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp .yiv3414281303ad {padding:0 0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp .yiv3414281303ad p {margin:0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mkp .yiv3414281303ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-sponsor #yiv3414281303ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-sponsor #yiv3414281303ygrp-lc #yiv3414281303hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-sponsor #yiv3414281303ygrp-lc .yiv3414281303ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303activity span {font-weight:700;}#yiv3414281303 #yiv3414281303activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv3414281303 #yiv3414281303activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv3414281303 #yiv3414281303activity span span {color:#ff7900;}#yiv3414281303 #yiv3414281303activity span .yiv3414281303underline {text-decoration:underline;}#yiv3414281303 .yiv3414281303attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv3414281303 .yiv3414281303attach div a {text-decoration:none;}#yiv3414281303 .yiv3414281303attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv3414281303 .yiv3414281303attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv3414281303 .yiv3414281303attach label a {text-decoration:none;}#yiv3414281303 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv3414281303 .yiv3414281303bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv3414281303 .yiv3414281303bold a {text-decoration:none;}#yiv3414281303 dd.yiv3414281303last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv3414281303 dd.yiv3414281303last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv3414281303 dd.yiv3414281303last p span.yiv3414281303yshortcuts {margin-right:0;}#yiv3414281303 div.yiv3414281303attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv3414281303 div.yiv3414281303attach-table {width:400px;}#yiv3414281303 div.yiv3414281303file-title a, #yiv3414281303 div.yiv3414281303file-title a:active, #yiv3414281303 div.yiv3414281303file-title a:hover, #yiv3414281303 div.yiv3414281303file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv3414281303 div.yiv3414281303photo-title a, #yiv3414281303 div.yiv3414281303photo-title a:active, #yiv3414281303 div.yiv3414281303photo-title a:hover, #yiv3414281303 div.yiv3414281303photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv3414281303 div#yiv3414281303ygrp-mlmsg #yiv3414281303ygrp-msg p a span.yiv3414281303yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv3414281303 .yiv3414281303green {color:#628c2a;}#yiv3414281303 .yiv3414281303MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv3414281303 o {font-size:0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303photos div {float:left;width:72px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303reco-category {font-size:77%;}#yiv3414281303 #yiv3414281303reco-desc {font-size:77%;}#yiv3414281303 .yiv3414281303replbq {margin:4px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mlmsg select, #yiv3414281303 input, #yiv3414281303 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mlmsg pre, #yiv3414281303 code {font:115% monospace;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-mlmsg #yiv3414281303logo {padding-bottom:10px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-msg p#yiv3414281303attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-reco #yiv3414281303reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-sponsor #yiv3414281303ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-sponsor #yiv3414281303ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-sponsor #yiv3414281303ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv3414281303 #yiv3414281303ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}-->

Thu Nov 13, 2014 7:22 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

MALANG BETUL NASIB ANGGOTA JPJ
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

comment:

Anonymous said...
rocky the great brown unused dick says: ngah ngah ngah ngah... sial buat senak perut aku je gelak.. idea jinius sape la buat lawak nih ... ha ha ha teruskan teruskan

Thu Nov 13, 2014 8:36 pm (PST) . Posted by:

"MetalWorks Calibra" azz95

kalau kereta kecil pun ok, tapi pastikan pilih kancil 850, bukan 660. sebab
660 lagi kuat minyak.

saya ingat kelisa 1.0 pun masih marginally as economical as kancil 850

2014-10-26 23:36 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
>
> Lelaki Ini Sanggup Bongkar Rahsia Mudah Bagi Menjimatkan Minyak Kereta.
> Mudahnya!
> <http://bloglist-malaysia.blogspot.com/2014/10/lelaki-ini-sanggup-bongkar-rahsia-mudah.html>
> bloglist-malaysia.blogspot
> Posted by Jeebond BLM
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-lB38P-DWc6U/VD9nHPdih9I/AAAAAAAAJtY/BnPz5qbo2ok/s1600/azizul-azli.jpg>
>
> Isu minyak naik harga memang tak akan habis. Kenapa? Sebab mungkin lepas
> ni harga minyak tetap juga naik.
>
> Tapi, apa kata kita lupakan isu pokok dan masalah ini. Mari kita fikirkan
> jalan penyelesaiannya.
>
> Kami ingin kongsikan rahsia mudah untuk jimatkan minyak kereta yang telah
> dititipkan oleh Tuan Azizul Azli.
>
> KERETA KECIL WARNA MERAH
>
> Setiap rumah hari ini harus ada kereta kecil, saya beranggapan ia sama
> pentingnya dengan sikat rambut.
>
> Izinkan saya bercerita :
>
> Sejak dahulu kala saya tetap beranggapan bahawa minyak akan tetap naik
> harga. Saya tidak pernah bersandarkan harapan kepada sesiapa apatah lagi
> ahli politik yang hanya pandai berbicara.
>
> Saya kekal dengan kenderaan kecil sejak saya mula kerja, dari kerja biasa
> hingga saya hari ini dengan beberapa pelaburan rumah sewa.
>
> Kereta kecil ini sangat menjimatkan, urusan anak, masjid-surau, kepasar,
> cuci rumah, jumpa penyewa baru, datang kerja , parking dicelah pokok
> semua dia boleh lakukan. Cuma saya belum pernah cuba terbang.
>
> Pelajar saya Nabihah Zainol pernah berkata, kereta kancilnya paling awal
> masuk syurga sebab satu keluarga mereka jika kemasjid dan terawih ia jadi
> peneman setia.
>
> Beli sebuah kereta kecil dan letakkan dirumah, anda akan tahu nikmatnya.
>
> Setangki penuh kancil saya cuma 27 liter sahaja. Kenaikkan RM0.20 sen baru
> ini menambahkan perbelanjaan saya menjadi RM5.40 sahaja. Jika sebulan empat
> kali isi baru RM21.20.
>
> Bersamaan dengan dua kotak rokok sahaja.
>
> Berhenti bergantung harap pada ahli politik, mereka ada kocek yang mereka
> perlu isi. Rancang hidup dan mulakan dengan kereta kecil.
>
> Berusaha mengubah nasib hidup kita dan bukannya janji manis politik belaka.
>
> Waktu kecil saya didik untuk menyanyi lagu 'kereta kecil warna merah,
> boleh ku bawak kesekolah'
>
> Kita hanya berusaha dan bergantung harap pada-Nya. Bukan sesama manusia.
>
> Wallahu A'llam
>
> ‪#‎RancangHidupKitaAgarSempurna‬
>
> Credit : Azizul Azli Ahmad, dengan izin.
>
>
>

Thu Nov 13, 2014 10:58 pm (PST) . Posted by:

"MetalWorks Calibra" azz95

tak tahu lah. sani salleh impression dah umo 38, tapi dah ada sani express.
dan dah beli ferrari. mungkin dia pun ada bisnes setaraf sani salleh

2014-11-02 23:48 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
> *Wow!! Adik dia pakai Bently Continental GT laa... *
> bloglist-malaysia.blogspot
> darisungaiderhaka.blogspot
> Posted by Anak Sungai Derhaka
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-81CFhWzlgfU/VFNZrTidPvI/AAAAAAABEhk/vCNCyLVXoSY/s1600/Bently.jpg>
> Menurut seorang sahabat yang kerjanya jual kereta, kereta yang terbabit
> dalam kemalangan ini ialah sebuah Bently Continental GT 2013.
>
> Harganya ialah dari RM1,350,000 hingga RM1,738,000 sebuah.. hanya orang
> yang betul-betul kaya saja mampu memilikinya..
>
> Milik siapa kereta ini??.. bacalah...
>
> *Berpusing elak lopak air *
>
> Alor Gajah: Adik lelaki kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad
> Maslan, Rahim Maslan, 42, terselamat selepas kereta dipandunya terbabit
> dalam kemalangan di Kilometer 202.1, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan
> di sini, kelmarin.
>
> Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta jenis Bentley dipandu Rahim
> dipercayai hilang kawalan selepas cuba mengelak lopak air dalam hujan lebat
> sebelum kenderaan itu berpusing beberapa kali.
>
> Rahim berkata, dia dalam perjalanan pulang ke Pontian, Johor selepas
> menghantar abangnya di Putrajaya sebelum terbabit kemalangan.
>
> "Ketika tiba di tempat kejadian, hujan lebat sebelum saya nampak kenderaan
> di hadapan cuba mengubah haluan ke kiri lalu saya mengelak ke kanan, tetapi
> malangnya tanpa disedari terdapat lopak air di hadapan.
>
> "Saya cuba menekan brek menyebabkan kereta terus berpusing lalu merempuh
> besi penghadang tengah dan terseret sebelum terhenti melintang di lorong
> kanan," katanya.
>
> Menurutnya, dia yang dihimpit beg udara sempat melihat kenderaan dari arah
> sama cuba mengelak merempuh keretanya sebelum sebuah treler menekan brek
> kecemasan dan hampir melanggar kenderaannya.
>
> "Saya lihat bagaimana pemandu treler mengawal kenderaan beratnya dengan
> memaut stereng ke kiri bagi mengelak merempuh kereta saya dengan menghimpit
> penghadang kiri hingga kepala treler terlipat dua.
>
> "Selepas keadaan tenang, saya keluar daripada kereta dan melompat ke
> kawasan besi penghadang tengah dan berlari beberapa meter ke hadapan lalu
> terus bersujud kerana terselamat dalam kejadian itu," katanya.
>
> Katanya, dia bersyukur terselamat biarpun terpaksa meredah hujan lebat di
> tengah lebuh raya sebelum anggota peronda lebuh raya dan pasukan penyelamat
> tiba di tempat kejadian.
>
> "Saya tidak dapat bayangkan keadaan ketika itu kerana hanya berserah
> kepada takdir dan saya bersyukur tidak cedera," katanya.
>
> Sementara itu, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah Asisten
> Superintendan Jasmani Othman berkata, kemalangan berlaku ketika hujan lebat
> menyebabkan kereta dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas.
>
> "Bagaimanapun, pemandunya sempat keluar dan menyelamatkan diri di bahagian
> besi penghadang tengah tanpa cedera dan kes disiasat mengikut Seksyen 43,
> Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya ~ myMetro
> <http://www.hmetro.com.my/node/4949>
>
>
> Hebatnya adik dia.. umur baru 42 tahun tapi boleh pakai kereta yang
> harganya lebih dari RM1Juta..
>
> Bussines apa agaknya dia?.. adakah dia peroleh keuntungan dari penjualan
> pokok-pokok getah yang ditoreh oleh Ahmad Maslan suatu masa dulu?
>
> Atau mungkinkah dia telah menabung dari kecil?
>
>
> NASIB BAIK ADIK KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA, DATUK AHMAD MASLAN PANDU
> KERETA BENTLEY YANG TERLIBAT DALAM KEMALANGAN.
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/nasib-baik-adik-ketua-penerangan-umno.html>
> *omakkau.blogspot*
> *Posted by OMAK KAU!!!
> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>*
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-KXYEZ_h2mCI/VFNdASHrKEI/AAAAAAAA84k/ooRo3OFFSTA/s1600/adik%2Bmat%2Bmaslan%2Beksiden.jpg>
>
>
> Adik lelaki kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan, Rahim
> Maslan, 42, terselamat selepas kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan
> di Kilometer 202.1, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan di sini, kelmarin.
>
> Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta jenis Bentley dipandu Rahim
> dipercayai hilang kawalan selepas cuba mengelak lopak air dalam hujan lebat
> sebelum kenderaan itu berpusing beberapa kali.
>
> Rahim berkata, dia dalam perjalanan pulang ke Pontian, Johor selepas
> menghantar abangnya di Putrajaya sebelum terbabit kemalangan.
>
> "Ketika tiba di tempat kejadian, hujan lebat sebelum saya nampak kenderaan
> di hadapan cuba mengubah haluan ke kiri lalu saya mengelak ke kanan, tetapi
> malangnya tanpa disedari terdapat lopak air di hadapan.
>
> "Saya cuba menekan brek menyebabkan kereta terus berpusing lalu merempuh
> besi penghadang tengah dan terseret sebelum terhenti melintang di lorong
> kanan," katanya.
>
> Menurutnya, dia yang dihimpit beg udara sempat melihat kenderaan dari arah
> sama cuba mengelak merempuh keretanya sebelum sebuah treler menekan brek
> kecemasan dan hampir melanggar kenderaannya.
>
> "Saya lihat bagaimana pemandu treler mengawal kenderaan beratnya dengan
> memaut stereng ke kiri bagi mengelak merempuh kereta saya dengan menghimpit
> penghadang kiri hingga kepala treler terlipat dua.
>
> "Selepas keadaan tenang, saya keluar daripada kereta dan melompat ke
> kawasan besi penghadang tengah dan berlari beberapa meter ke hadapan lalu
> terus bersujud kerana terselamat dalam kejadian itu," katanya.
>
> Katanya, dia bersyukur terselamat biarpun terpaksa meredah hujan lebat di
> tengah lebuh raya sebelum anggota peronda lebuh raya dan pasukan penyelamat
> tiba di tempat kejadian.
>
> "Saya tidak dapat bayangkan keadaan ketika itu kerana hanya berserah
> kepada takdir dan saya bersyukur tidak cedera," katanya.
>
> Sementara itu, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah Asisten
> Superintendan Jasmani Othman berkata, kemalangan berlaku ketika hujan lebat
> menyebabkan kereta dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas.
>
> "Bagaimanapun, pemandunya sempat keluar dan menyelamatkan diri di bahagian
> besi penghadang tengah tanpa cedera dan kes disiasat mengikut Seksyen 43,
> Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya
>
>
>

Fri Nov 14, 2014 12:42 am (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

money makes more money bro..

2014-11-14 14:58 GMT+08:00 MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> tak tahu lah. sani salleh impression dah umo 38, tapi dah ada sani
> express. dan dah beli ferrari. mungkin dia pun ada bisnes setaraf sani
> salleh
>
>
> 2014-11-02 23:48 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>
>>
>>
>> 
>>
>> *Wow!! Adik dia pakai Bently Continental GT laa... *
>> bloglist-malaysia.blogspot
>> darisungaiderhaka.blogspot
>> Posted by Anak Sungai Derhaka
>>
>>
>> <http://4.bp.blogspot.com/-81CFhWzlgfU/VFNZrTidPvI/AAAAAAABEhk/vCNCyLVXoSY/s1600/Bently.jpg>
>> Menurut seorang sahabat yang kerjanya jual kereta, kereta yang terbabit
>> dalam kemalangan ini ialah sebuah Bently Continental GT 2013.
>>
>> Harganya ialah dari RM1,350,000 hingga RM1,738,000 sebuah.. hanya orang
>> yang betul-betul kaya saja mampu memilikinya..
>>
>> Milik siapa kereta ini??.. bacalah...
>>
>> *Berpusing elak lopak air *
>>
>> Alor Gajah: Adik lelaki kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad
>> Maslan, Rahim Maslan, 42, terselamat selepas kereta dipandunya terbabit
>> dalam kemalangan di Kilometer 202.1, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan
>> di sini, kelmarin.
>>
>> Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta jenis Bentley dipandu Rahim
>> dipercayai hilang kawalan selepas cuba mengelak lopak air dalam hujan lebat
>> sebelum kenderaan itu berpusing beberapa kali.
>>
>> Rahim berkata, dia dalam perjalanan pulang ke Pontian, Johor selepas
>> menghantar abangnya di Putrajaya sebelum terbabit kemalangan.
>>
>> "Ketika tiba di tempat kejadian, hujan lebat sebelum saya nampak
>> kenderaan di hadapan cuba mengubah haluan ke kiri lalu saya mengelak ke
>> kanan, tetapi malangnya tanpa disedari terdapat lopak air di hadapan.
>>
>> "Saya cuba menekan brek menyebabkan kereta terus berpusing lalu merempuh
>> besi penghadang tengah dan terseret sebelum terhenti melintang di lorong
>> kanan," katanya.
>>
>> Menurutnya, dia yang dihimpit beg udara sempat melihat kenderaan dari
>> arah sama cuba mengelak merempuh keretanya sebelum sebuah treler menekan
>> brek kecemasan dan hampir melanggar kenderaannya.
>>
>> "Saya lihat bagaimana pemandu treler mengawal kenderaan beratnya dengan
>> memaut stereng ke kiri bagi mengelak merempuh kereta saya dengan menghimpit
>> penghadang kiri hingga kepala treler terlipat dua.
>>
>> "Selepas keadaan tenang, saya keluar daripada kereta dan melompat ke
>> kawasan besi penghadang tengah dan berlari beberapa meter ke hadapan lalu
>> terus bersujud kerana terselamat dalam kejadian itu," katanya.
>>
>> Katanya, dia bersyukur terselamat biarpun terpaksa meredah hujan lebat di
>> tengah lebuh raya sebelum anggota peronda lebuh raya dan pasukan penyelamat
>> tiba di tempat kejadian.
>>
>> "Saya tidak dapat bayangkan keadaan ketika itu kerana hanya berserah
>> kepada takdir dan saya bersyukur tidak cedera," katanya.
>>
>> Sementara itu, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah Asisten
>> Superintendan Jasmani Othman berkata, kemalangan berlaku ketika hujan lebat
>> menyebabkan kereta dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas.
>>
>> "Bagaimanapun, pemandunya sempat keluar dan menyelamatkan diri di
>> bahagian besi penghadang tengah tanpa cedera dan kes disiasat mengikut
>> Seksyen 43, Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya ~ myMetro
>> <http://www.hmetro.com.my/node/4949>
>>
>>
>> Hebatnya adik dia.. umur baru 42 tahun tapi boleh pakai kereta yang
>> harganya lebih dari RM1Juta..
>>
>> Bussines apa agaknya dia?.. adakah dia peroleh keuntungan dari penjualan
>> pokok-pokok getah yang ditoreh oleh Ahmad Maslan suatu masa dulu?
>>
>> Atau mungkinkah dia telah menabung dari kecil?
>>
>>
>> NASIB BAIK ADIK KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA, DATUK AHMAD MASLAN
>> PANDU KERETA BENTLEY YANG TERLIBAT DALAM KEMALANGAN.
>> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/nasib-baik-adik-ketua-penerangan-umno.html>
>> *omakkau.blogspot*
>> *Posted by OMAK KAU!!!
>> <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>*
>>
>>
>> <http://1.bp.blogspot.com/-KXYEZ_h2mCI/VFNdASHrKEI/AAAAAAAA84k/ooRo3OFFSTA/s1600/adik%2Bmat%2Bmaslan%2Beksiden.jpg>
>>
>>
>> Adik lelaki kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan, Rahim
>> Maslan, 42, terselamat selepas kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan
>> di Kilometer 202.1, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan di sini, kelmarin.
>>
>> Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta jenis Bentley dipandu Rahim
>> dipercayai hilang kawalan selepas cuba mengelak lopak air dalam hujan lebat
>> sebelum kenderaan itu berpusing beberapa kali.
>>
>> Rahim berkata, dia dalam perjalanan pulang ke Pontian, Johor selepas
>> menghantar abangnya di Putrajaya sebelum terbabit kemalangan.
>>
>> "Ketika tiba di tempat kejadian, hujan lebat sebelum saya nampak
>> kenderaan di hadapan cuba mengubah haluan ke kiri lalu saya mengelak ke
>> kanan, tetapi malangnya tanpa disedari terdapat lopak air di hadapan.
>>
>> "Saya cuba menekan brek menyebabkan kereta terus berpusing lalu merempuh
>> besi penghadang tengah dan terseret sebelum terhenti melintang di lorong
>> kanan," katanya.
>>
>> Menurutnya, dia yang dihimpit beg udara sempat melihat kenderaan dari
>> arah sama cuba mengelak merempuh keretanya sebelum sebuah treler menekan
>> brek kecemasan dan hampir melanggar kenderaannya.
>>
>> "Saya lihat bagaimana pemandu treler mengawal kenderaan beratnya dengan
>> memaut stereng ke kiri bagi mengelak merempuh kereta saya dengan menghimpit
>> penghadang kiri hingga kepala treler terlipat dua.
>>
>> "Selepas keadaan tenang, saya keluar daripada kereta dan melompat ke
>> kawasan besi penghadang tengah dan berlari beberapa meter ke hadapan lalu
>> terus bersujud kerana terselamat dalam kejadian itu," katanya.
>>
>> Katanya, dia bersyukur terselamat biarpun terpaksa meredah hujan lebat di
>> tengah lebuh raya sebelum anggota peronda lebuh raya dan pasukan penyelamat
>> tiba di tempat kejadian.
>>
>> "Saya tidak dapat bayangkan keadaan ketika itu kerana hanya berserah
>> kepada takdir dan saya bersyukur tidak cedera," katanya.
>>
>> Sementara itu, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah Asisten
>> Superintendan Jasmani Othman berkata, kemalangan berlaku ketika hujan lebat
>> menyebabkan kereta dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas.
>>
>> "Bagaimanapun, pemandunya sempat keluar dan menyelamatkan diri di
>> bahagian besi penghadang tengah tanpa cedera dan kes disiasat mengikut
>> Seksyen 43, Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya
>>
>>
>
>

Fri Nov 14, 2014 2:27 am (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

money > power > money > bentley


On Friday, November 14, 2014 4:42 PM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  money makes more money bro..

2014-11-14 14:58 GMT+08:00 MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  tak tahu lah. sani salleh impression dah umo 38, tapi dah ada sani express. dan dah beli ferrari. mungkin dia pun ada bisnes setaraf sani salleh

2014-11-02 23:48 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

   
Wow!! Adik dia pakai Bently Continental GT laa...
bloglist-malaysia.blogspotdarisungaiderhaka.blogspotPosted by Anak Sungai Derhaka  Menurut seorang sahabat yang kerjanya jual kereta, kereta yang terbabit dalam kemalangan ini ialah sebuah Bently Continental GT 2013.

Harganya ialah dari RM1,350,000 hingga RM1,738,000 sebuah.. hanya orang yang betul-betul kaya saja mampu memilikinya..

Milik siapa kereta ini??.. bacalah...

Berpusing elak lopak air  

Alor Gajah: Adik lelaki kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan, Rahim Maslan, 42, terselamat selepas kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan di Kilometer 202.1, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan di sini, kelmarin.  

Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta jenis Bentley dipandu Rahim dipercayai hilang kawalan selepas cuba mengelak lopak air dalam hujan lebat sebelum kenderaan itu berpusing beberapa kali.  

Rahim berkata, dia dalam perjalanan pulang ke Pontian, Johor selepas menghantar abangnya di Putrajaya sebelum terbabit kemalangan.  

"Ketika tiba di tempat kejadian, hujan lebat sebelum saya nampak kenderaan di hadapan cuba mengubah haluan ke kiri lalu saya mengelak ke kanan, tetapi malangnya tanpa disedari terdapat lopak air di hadapan.  

"Saya cuba menekan brek menyebabkan kereta terus berpusing lalu merempuh besi penghadang tengah dan terseret sebelum terhenti melintang di lorong kanan," katanya.  

Menurutnya, dia yang dihimpit beg udara sempat melihat kenderaan dari arah sama cuba mengelak merempuh keretanya sebelum sebuah treler menekan brek kecemasan dan hampir melanggar kenderaannya.  

"Saya lihat bagaimana pemandu treler mengawal kenderaan beratnya dengan memaut stereng ke kiri bagi mengelak merempuh kereta saya dengan menghimpit penghadang kiri hingga kepala treler terlipat dua.  

"Selepas keadaan tenang, saya keluar daripada kereta dan melompat ke kawasan besi penghadang tengah dan berlari beberapa meter ke hadapan lalu terus bersujud kerana terselamat dalam kejadian itu," katanya.  

Katanya, dia bersyukur terselamat biarpun terpaksa meredah hujan lebat di tengah lebuh raya sebelum anggota peronda lebuh raya dan pasukan penyelamat tiba di tempat kejadian. 

"Saya tidak dapat bayangkan keadaan ketika itu kerana hanya berserah kepada takdir dan saya bersyukur tidak cedera," katanya.  

Sementara itu, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah Asisten Superintendan Jasmani Othman berkata, kemalangan berlaku ketika hujan lebat menyebabkan kereta dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas.  

"Bagaimanapun, pemandunya sempat keluar dan menyelamatkan diri di bahagian besi penghadang tengah tanpa cedera dan kes disiasat mengikut Seksyen 43, Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya ~ myMetro

Hebatnya adik dia.. umur baru 42 tahun tapi boleh pakai kereta yang harganya lebih dari RM1Juta..

Bussines apa agaknya dia?.. adakah dia peroleh keuntungan dari penjualan pokok-pokok getah yang ditoreh oleh Ahmad Maslan suatu masa dulu?

Atau mungkinkah dia telah menabung dari kecil?  
NASIB BAIK ADIK KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA, DATUK AHMAD MASLAN PANDU KERETA BENTLEY YANG TERLIBAT DALAM KEMALANGAN.
omakkau.blogspotPosted by OMAK KAU!!! 

Adik lelaki kepada Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan, Rahim Maslan, 42, terselamat selepas kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan di Kilometer 202.1, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.30 petang, kereta jenis Bentley dipandu Rahim dipercayai hilang kawalan selepas cuba mengelak lopak air dalam hujan lebat sebelum kenderaan itu berpusing beberapa kali.

Rahim berkata, dia dalam perjalanan pulang ke Pontian, Johor selepas menghantar abangnya di Putrajaya sebelum terbabit kemalangan.

"Ketika tiba di tempat kejadian, hujan lebat sebelum saya nampak kenderaan di hadapan cuba mengubah haluan ke kiri lalu saya mengelak ke kanan, tetapi malangnya tanpa disedari terdapat lopak air di hadapan.

"Saya cuba menekan brek menyebabkan kereta terus berpusing lalu merempuh besi penghadang tengah dan terseret sebelum terhenti melintang di lorong kanan," katanya.

Menurutnya, dia yang dihimpit beg udara sempat melihat kenderaan dari arah sama cuba mengelak merempuh keretanya sebelum sebuah treler menekan brek kecemasan dan hampir melanggar kenderaannya.

"Saya lihat bagaimana pemandu treler mengawal kenderaan beratnya dengan memaut stereng ke kiri bagi mengelak merempuh kereta saya dengan menghimpit penghadang kiri hingga kepala treler terlipat dua.

"Selepas keadaan tenang, saya keluar daripada kereta dan melompat ke kawasan besi penghadang tengah dan berlari beberapa meter ke hadapan lalu terus bersujud kerana terselamat dalam kejadian itu," katanya.

Katanya, dia bersyukur terselamat biarpun terpaksa meredah hujan lebat di tengah lebuh raya sebelum anggota peronda lebuh raya dan pasukan penyelamat tiba di tempat kejadian.

"Saya tidak dapat bayangkan keadaan ketika itu kerana hanya berserah kepada takdir dan saya bersyukur tidak cedera," katanya.

Sementara itu, Pemangku Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah Asisten Superintendan Jasmani Othman berkata, kemalangan berlaku ketika hujan lebat menyebabkan kereta dipandu mangsa hilang kawalan sebelum terbabas.

"Bagaimanapun, pemandunya sempat keluar dan menyelamatkan diri di bahagian besi penghadang tengah tanpa cedera dan kes disiasat mengikut Seksyen 43, Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya

#yiv7616540974 -- #yiv7616540974ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mkp #yiv7616540974hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mkp #yiv7616540974ads {margin-bottom:10px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mkp .yiv7616540974ad {padding:0 0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mkp .yiv7616540974ad p {margin:0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mkp .yiv7616540974ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-sponsor #yiv7616540974ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-sponsor #yiv7616540974ygrp-lc #yiv7616540974hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-sponsor #yiv7616540974ygrp-lc .yiv7616540974ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974activity span {font-weight:700;}#yiv7616540974 #yiv7616540974activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7616540974 #yiv7616540974activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7616540974 #yiv7616540974activity span span {color:#ff7900;}#yiv7616540974 #yiv7616540974activity span .yiv7616540974underline {text-decoration:underline;}#yiv7616540974 .yiv7616540974attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7616540974 .yiv7616540974attach div a {text-decoration:none;}#yiv7616540974 .yiv7616540974attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7616540974 .yiv7616540974attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7616540974 .yiv7616540974attach label a {text-decoration:none;}#yiv7616540974 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7616540974 .yiv7616540974bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7616540974 .yiv7616540974bold a {text-decoration:none;}#yiv7616540974 dd.yiv7616540974last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7616540974 dd.yiv7616540974last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7616540974 dd.yiv7616540974last p span.yiv7616540974yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7616540974 div.yiv7616540974attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7616540974 div.yiv7616540974attach-table {width:400px;}#yiv7616540974 div.yiv7616540974file-title a, #yiv7616540974 div.yiv7616540974file-title a:active, #yiv7616540974 div.yiv7616540974file-title a:hover, #yiv7616540974 div.yiv7616540974file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7616540974 div.yiv7616540974photo-title a, #yiv7616540974 div.yiv7616540974photo-title a:active, #yiv7616540974 div.yiv7616540974photo-title a:hover, #yiv7616540974 div.yiv7616540974photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7616540974 div#yiv7616540974ygrp-mlmsg #yiv7616540974ygrp-msg p a span.yiv7616540974yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7616540974 .yiv7616540974green {color:#628c2a;}#yiv7616540974 .yiv7616540974MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7616540974 o {font-size:0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974photos div {float:left;width:72px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974reco-category {font-size:77%;}#yiv7616540974 #yiv7616540974reco-desc {font-size:77%;}#yiv7616540974 .yiv7616540974replbq {margin:4px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mlmsg select, #yiv7616540974 input, #yiv7616540974 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mlmsg pre, #yiv7616540974 code {font:115% monospace;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-mlmsg #yiv7616540974logo {padding-bottom:10px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-msg p#yiv7616540974attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-reco #yiv7616540974reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-sponsor #yiv7616540974ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-sponsor #yiv7616540974ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-sponsor #yiv7616540974ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7616540974 #yiv7616540974ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv7616540974

Attachment(s) from bashah
2 of 2 Photo(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: