Thursday, November 20, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4064

4 Messages

Digest #4064

Messages

Wed Nov 19, 2014 7:54 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kapal KD Perantau Yang Digunakan Cari MH370 Tenggelam Di Lumut
telokbakong.blogspot
penpasksgb.blogspot
Dicatat oleh ELBI RISALAH
KELAB GREENBOC

Kapal hidrografi TLDM dalam penyelenggaraan hampir tenggelam di Lumut

LUMUT: Sebuah kapal hidrografi Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang sedang menjalani proses penyelenggaraan di Limbungan Boustead Naval Shipyard Sdn Bhd (BNSSB) di sini, dimasuki air sehingga hampir tenggelam malam tadi.

Kapal KD Perantau dikesan mengalami masalah pada jam 11.17 malam dan usaha menyelamatkan kapal daripada tenggelam sedang giat dilakukan oleh BNSSB dengan dibantu TLDM.

Dalam satu kenyataan, TLDM berkata tiada kecederaan atau kemalangan jiwa berlaku dalam kejadian di limbungan BNSSB yang terletak dalam Pangkalan TLDM Lumut di sini.

Kapal KD Perantau adalah kapal hidrografi yang dibina di Limbungan Hong Leong- Lursen, Pulau Pinang dan ditauliahkan pada 12 Oktober 1998.

Kapal itu diserahkan ke Limbungan BNSSB untuk menjalani rutin kerja penyelenggaraan pasang-pulih (refit) mulai 10 November lalu.

Kapal itu dijangka siap dan diserah kembali kepada TLDM pada 10 Ogos tahun depan.

Kenyataan itu menyebut, hampir kesemua peralatan mudah alih seperti motor jentera, pam dan peralatan pengukuran sudah dikeluarkan dari kapal sebelum kejadian berlaku sebagai prosedur apabila kapal menjalani proses refit.

"Sebuah lembaga siasatan akan ditubuhkan bagi mengenal pasti punca kejadian," kata kenyataan itu. -BH

KD Perantau sinks partially at Lumut

LUMUT: A Royal Malaysian Navy ship which was docked at the Bousted Naval Shipyard (BNS) here for refit work sank partially when water flooded the lower point of the vessel.

The KD Perantau, commissioned on Oct 12 1998 with pennant number 151, suffered flooding around 11.17pm last night, allegedly during an attempt to remove its one-tonne generator set.

For the record, the hydrography ship was also used in the search and rescue mission of the ill-fated MAS flight MH370 which is believed to have gone missing in the southern parts of the Indian ocean.

According to a statement issued by the Royal Malaysian Navy base here, the vessel was sent to BNS for refit works on Nov 10 recently and it was to be handed back to the navy on Aug 10 next year.

The official statement said that almost all movable equipment such pumps, motors and survey apparatus had already been removed from the ship in preparation for the refit work.

It said an investigation board would be set up to determine the cause of the flooding, stressing that both the navy and BNS were salvaging the ship.

No one was reported injured according to the Royal Malaysian Navy statement.

With a length of 67.8m and width of 13.3m, the hydrograpy vessel was design and equipped for conducting hydrographic survey and also meteorology and oceanography observation.

According to information obtained from other sources, KD Perantau, which can travel at a maximum speed of 16 knots, is also equipped with latest navigation and survey system such as Navigation and Command System and Hypack Acquisition System.

It was built at Penang-based Hong Leong-Lurssen Dockyard. -NST

sumber foto: BH/NST/Thestar

Wed Nov 19, 2014 3:45 pm (PST) . Posted by:

"ML" budubedet

Bukan kes kereta klon ni dah lama ke? Bloggers je yg baru dpt gambar..

Bnyk kereta/motor lupus spore yg masuk malaysia pastu guna nom registration yg wujud kat msia.

Kereta msia pun ada gak buat camtu.

Selagi ada demand selagi tu ada yg buat..

Sent from my i-Raspberry 4G

> On 19 Nov, 2014, at 7:59 am, "bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
> Yg sebelah kanan dan yg lebih baru tu mesti yg palsu..msia boleh
>
>
> On Tuesday, November 18, 2014 11:25 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> APA MAKNANYA GAMBAR NI?
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> naimnikmat.blogspot
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
>
> <mime-attachment.jpg>
>
> Salah satu kereta mungkin menggunakan no pendaftaran palsu dan berkemungkinan kereta curi...Kedua2 kereta ada roadtax hu3...Inilah Malaysia...
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: 'Neny Asrina Bt. Isa' neny-asrina@jhr.sharp-world.com
>
> Sent: Tuesday, November 18, 2014 1:26 PM
>
> Subject: No Plat Kereta Sama, Pemilik Jadi Bingung
>
> Teluk Intan – Entah di mana silap, siapa yang melakukan kesalahan menjadi tanda tanya.
> Semua persoalan itu pastinya mengundang kebingungan bukan sahaja kepada pemilik dua kenderaan, malah menjadi perhatian orang ramai yang mempersoalkan kenapa nombor pendaftaran sama boleh didaftarkan untuk dua kenderaan berbeza.
> Itu yang yang berlaku kepada seorang ejen insurans yang tertanya-tanya bagaimana nombor pendaftaran AJK8033 yang didaftarkan ke kereta jenis Volkswagen Golf miliknya dikongsi bersama pemilik lain.
> Dalam kejadian di Jalan Speedy di sini, Sabtu lalu, dua kereta jenis Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran sama mengejutkan orang ramai dan mula menjadi viral di laman sosial sejak semalam.
> Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Mohd Shuhaily Mohd Zain berkata, kes kini dalam siasatan termasuk mencari punca sebenar persamaan nombor pendaftaran tersebut setelah pengadu (ejen insurans) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Teluk Intan, pada hari yang sama.
> Katanya, berdasarkan keterangan pengadu berusia 34 tahun (ejen insurans) terbabit, dia memberitahu menerima maklumat menerusi aplikasi sosial WhatsApp dari rakan-rakannya yang mengatakan terlihat sebuah kereta jenis Volkswagen Golf menggunakan nombor pendaftaran yang sama dengannya.
> Mohd Suhaily berkata, apabila pengadu sampai Jalan Speedy, dia mendapati ada sebuah kereta jenis dan nombor pendaftaran sama namun dimiliki oleh orang lain.
> "Pihak polis dihubungi dan bergegas ke tempat kejadian. Pihak kami juga menahan seorang lelaki berusia 47 tahun yang mengaku menggunakan kereta bernombor pendaftaran sama di tempat kejadian dan kereta dirampas," katanya.
> Mohd Shuhaily berkata, polis turut menahan seorang lagi lelaki berusia 29 tahun yang merupakan pemilik asal kereta sebelum dibeli pemilik sedia ada.
> Bagaimanapun, pengadu iaitu ejen insurans berkenaan tidak ditahan dan hanya diambil keterangan.
> <mime-attachment.jpg>
>
> Lensa laman sosial: Satu nombor, dua kenderaan?
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> mimpi-senja.blogspot.
> by Stone525i
> Oleh: AFIX REDZUAN
> SHAH ALAM, 18 NOV: Di sebalik keghairahan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) melancarkan Operasi Khas Nombor Pendaftaran dan penggunaan 'strobe light' pada kenderaan, pengguna kenderaan kini dikejutkan dengan pemilikan nombor pendaftaran pendua pada kenderaan berbeza.
> Beberapa keping gambar mula dikongsikan sejak kebelakangan ini yang menyaksikan timbul pertikaian dan kekeliruan kepada pemilik kenderaan.
> Sejak dua hari lalu, beberapa laman sosial memuat naik sekeping gambar dua kenderaan model Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran AJK 8033.
> <mime-attachment.jpg>Salah sebuah kenderaan berkenaan berwarna merah sementara sebuah lagi berwarna merah gelap.
> Salinan laporan polis yang dibuat pemilik kenderaan AJK 8033, Mohd Rizal Arbaine di Balai Polis Teluk Intan turut dikongsikan di laman sosial.
> Turut menjadi mangsa adalah seorang pemilik kenderaan pelbagai guna (MPV) model Toyota Wish di Sabah yang berkongsi situasi sama di laman sosial Facebook Sukan Star TV (SSTV).
> Menurut pemilik kenderaan berkenaan, keretanya berwarna putih dengan nombor pendaftaran JLT 4488 dijumpai kakak beliau di Kelantan dengan nombor pendaftaran yang sama tetapi berwarna hitam.
> Beliau turut berkongsi gambar cukai jalan beliau yang tamat pada 31 Ogos 2015 dan didaftarkan di Sabah, sementara sebuah lagi model dengan cukai jalan bertarikh 31 Ogos 2014 di Semenanjung.
> <mime-attachment.jpg>Katanya, beliau menerima empat keping saman dan sudah membuat empat laporan polis.
> Pelayar laman sosial turut berkongsikan sekeping lagi gambar model Toyota Vios dengan nombor pendaftaran WPS 533 yang turut menjadi mangsa klon nombor pendaftaran.
> Menurutnya, model asal adalah berwarna hitam dan berada di Kuala Krai, Kelantan milik majikannya.
> Lebih mengejutkan, pemilik turut menerima satu notis saman kerana didapati memandu melebih had kelajuan di Kuantan daripada nombor pendaftaran sama dengan model Vios berwarna putih.
> <mime-attachment.jpg>Turut memiliki nombor pendaftaran sama adalah model Honda Civic ES dengan nombor pendaftaran WKU 6111 pada dua kenderaan berbeza dengan warna kenderaan putih dan kelabu.
> Sementara model Honda Accord Euro-R CL7 dengan warna hitam dan merah turut ditemui dan masing-masing didaftarkan dengan nombor pendaftaran WRX 2622.
> Tidak terkecuali dua buah motosikal daripada model yang berbeza, namun mempunyai nombor pendaftaran sama iaitu WVW 2337.
> -NFN-
>
>
>
> <mime-attachment.jpg>
> <mime-attachment.jpg>
> <mime-attachment.jpg>
> <mime-attachment.jpg>
> <mime-attachment.jpg>

Wed Nov 19, 2014 7:17 pm (PST) . Posted by:

"Sukri Farah"

....member sy pernah kena ....kete honda civic....kete eksiden teruk
langgar pokok...insurance declare total lost....
....setahun kemudian jumpe kete sama..plet sama atas jalan........
....member geleng kepala.....handal tul org malaysia...

2014-11-20 7:45 GMT+08:00 ML allmailinglist@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Bukan kes kereta klon ni dah lama ke? Bloggers je yg baru dpt gambar..
>
> Bnyk kereta/motor lupus spore yg masuk malaysia pastu guna nom
> registration yg wujud kat msia.
>
> Kereta msia pun ada gak buat camtu.
>
> Selagi ada demand selagi tu ada yg buat..
>
> Sent from my i-Raspberry 4G
>
> On 19 Nov, 2014, at 7:59 am, "bashah bwasi@yahoo.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Yg sebelah kanan dan yg lebih baru tu mesti yg palsu..msia boleh
>
>
> On Tuesday, November 18, 2014 11:25 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *APA MAKNANYA GAMBAR NI?*
> bloglist-malaysia.blogspot
> naimnikmat.blogspot
> Dicatat oleh Na'im Nikmat
> <http://www.blogger.com/profile/03432287966399183682>
>
> <mime-attachment.jpg>
> <http://2.bp.blogspot.com/-dAneC7ulg_4/VGlFxNpLvqI/AAAAAAAABmg/ZjB-kvghdB8/s1600/Screenshot_2014-11-17-08-41-12.jpeg>
>
> Salah satu kereta mungkin menggunakan no pendaftaran palsu dan
> berkemungkinan kereta curi...Kedua2 kereta ada *roadtax* hu3...Inilah
> Malaysia...
>
>
>
> ----- Original Message -----
> *From:* 'Neny Asrina Bt. Isa' neny-asrina@jhr.sharp-world.com
> <neny-asrina@jhr.sharp-world.com%C2%A0>
>
> *Sent:* Tuesday, November 18, 2014 1:26 PM
>
> *Subject: No Plat Kereta Sama, Pemilik Jadi Bingung*
>
> Teluk Intan – Entah di mana silap, siapa yang melakukan kesalahan
> menjadi tanda tanya.
> Semua persoalan itu pastinya mengundang kebingungan bukan sahaja kepada
> pemilik dua kenderaan, malah menjadi perhatian orang ramai yang
> mempersoalkan kenapa nombor pendaftaran sama boleh didaftarkan untuk dua
> kenderaan berbeza.
> Itu yang yang berlaku kepada seorang ejen insurans yang tertanya-tanya
> bagaimana nombor pendaftaran AJK8033 yang didaftarkan ke kereta jenis
> Volkswagen Golf miliknya dikongsi bersama pemilik lain.
> Dalam kejadian di Jalan Speedy di sini, Sabtu lalu, dua kereta jenis
> Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran sama mengejutkan orang ramai
> dan mula menjadi viral di laman sosial sejak semalam.
> Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Mohd
> Shuhaily Mohd Zain berkata, kes kini dalam siasatan termasuk mencari punca
> sebenar persamaan nombor pendaftaran tersebut setelah pengadu (ejen
> insurans) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Teluk Intan, pada hari
> yang sama.
> Katanya, berdasarkan keterangan pengadu berusia 34 tahun (ejen insurans)
> terbabit, dia memberitahu menerima maklumat menerusi aplikasi sosial
> WhatsApp dari rakan-rakannya yang mengatakan terlihat sebuah kereta jenis
> Volkswagen Golf menggunakan nombor pendaftaran yang sama dengannya.
> Mohd Suhaily berkata, apabila pengadu sampai Jalan Speedy, dia mendapati
> ada sebuah kereta jenis dan nombor pendaftaran sama namun dimiliki oleh
> orang lain.
> "Pihak polis dihubungi dan bergegas ke tempat kejadian. Pihak kami juga
> menahan seorang lelaki berusia 47 tahun yang mengaku menggunakan kereta
> bernombor pendaftaran sama di tempat kejadian dan kereta dirampas," katanya.
> Mohd Shuhaily berkata, polis turut menahan seorang lagi lelaki berusia 29
> tahun yang merupakan pemilik asal kereta sebelum dibeli pemilik sedia ada.
> Bagaimanapun, pengadu iaitu ejen insurans berkenaan tidak ditahan dan
> hanya diambil keterangan.
> <mime-attachment.jpg>
>
>
> *Lensa laman sosial: Satu nombor, dua kenderaan? *
> bloglist-malaysia.blogspot
> mimpi-senja.blogspot.
> by Stone525i <http://www.blogger.com/profile/12197451696466707638>
> Oleh: AFIX REDZUAN
> SHAH ALAM, 18 NOV: Di sebalik keghairahan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)
> melancarkan Operasi Khas Nombor Pendaftaran dan penggunaan 'strobe light'
> pada kenderaan, pengguna kenderaan kini dikejutkan dengan pemilikan nombor
> pendaftaran pendua pada kenderaan berbeza.
> Beberapa keping gambar mula dikongsikan sejak kebelakangan ini yang
> menyaksikan timbul pertikaian dan kekeliruan kepada pemilik kenderaan.
> Sejak dua hari lalu, beberapa laman sosial memuat naik sekeping gambar dua
> kenderaan model Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran AJK 8033.
> <mime-attachment.jpg>
> <http://bm.selangorku.com/wp-content/uploads/2014/11/duplicate-2.jpg>Salah
> sebuah kenderaan berkenaan berwarna merah sementara sebuah lagi berwarna
> merah gelap.
> Salinan laporan polis yang dibuat pemilik kenderaan AJK 8033, Mohd Rizal
> Arbaine di Balai Polis Teluk Intan turut dikongsikan di laman sosial.
> Turut menjadi mangsa adalah seorang pemilik kenderaan pelbagai guna (MPV)
> model Toyota Wish di Sabah yang berkongsi situasi sama di laman sosial
> Facebook Sukan Star TV (SSTV).
> Menurut pemilik kenderaan berkenaan, keretanya berwarna putih dengan
> nombor pendaftaran JLT 4488 dijumpai kakak beliau di Kelantan dengan nombor
> pendaftaran yang sama tetapi berwarna hitam.
> Beliau turut berkongsi gambar cukai jalan beliau yang tamat pada 31 Ogos
> 2015 dan didaftarkan di Sabah, sementara sebuah lagi model dengan cukai
> jalan bertarikh 31 Ogos 2014 di Semenanjung.
> <mime-attachment.jpg>
> <http://bm.selangorku.com/wp-content/uploads/2014/11/1467344_774438825956471_3027555485420604218_n.jpg>Katanya,
> beliau menerima empat keping saman dan sudah membuat empat laporan polis.
> Pelayar laman sosial turut berkongsikan sekeping lagi gambar model Toyota
> Vios dengan nombor pendaftaran WPS 533 yang turut menjadi mangsa klon
> nombor pendaftaran.
> Menurutnya, model asal adalah berwarna hitam dan berada di Kuala Krai,
> Kelantan milik majikannya.
> Lebih mengejutkan, pemilik turut menerima satu notis saman kerana didapati
> memandu melebih had kelajuan di Kuantan daripada nombor pendaftaran sama
> dengan model Vios berwarna putih.
> <mime-attachment.jpg>
> <http://bm.selangorku.com/wp-content/uploads/2014/11/duplicate-3.jpg>Turut
> memiliki nombor pendaftaran sama adalah model Honda Civic ES dengan nombor
> pendaftaran WKU 6111 pada dua kenderaan berbeza dengan warna kenderaan
> putih dan kelabu.
> Sementara model Honda Accord Euro-R CL7 dengan warna hitam dan merah turut
> ditemui dan masing-masing didaftarkan dengan nombor pendaftaran WRX 2622.
> Tidak terkecuali dua buah motosikal daripada model yang berbeza, namun
> mempunyai nombor pendaftaran sama iaitu WVW 2337.
> -NFN-
>
>
> <mime-attachment.jpg>
>
> <mime-attachment.jpg>
>
> <mime-attachment.jpg>
>
> <mime-attachment.jpg>
>
> <mime-attachment.jpg>
>
>
>

Wed Nov 19, 2014 7:58 pm (PST) . Posted by:

"Ruslan Zakaria" ru5lan

Melihat potensi anak2 menjadi usahawan atau ahli akedemik?

Sama2 kita renungkan ya yang..

Anak tak pandai bukan tamatnya masa depan mereka..

8 Ciri Unik Bakal Usahawan Berjaya



selatanonline.net

Posted by AbuJihad <http://www.selatanonline.net/>







Sebagai ibu bapa, adakala kita risau melihat pencapaian anak yang tak seberapa di sekolah.

Ditambah pula bila setiap kali peperiksaan besar seperti SPM diumumkan, pasti terpampang di dada akhbar kisah kejayaan dan pencapaian pelajar cemerlang.

Situasi ini kadang kala bukan saja buat pelajar berpencapaian sederhana dan corot rasa tertekan dan rendah diri, ibu bapa juga turut terkena tempiasnya.

Apatah lagi bila berkumpul bersama ahli keluarga, sesi soal siasat dan banding membanding pasti bermula.

"Anak si A dapat banyak ni, bijak budaknya. Anak kamu dapat berapa?"

Ye, pelajaran itu penting. Tapi ia bukan hanya terhad pada pelajaran buku sekolah dan keputusan peperiksaan saja.

Tidak cemerlang dalam peperiksaan bukanlah petanda seseorang itu tidak layak untuk cemerlang dalam hidup.

Kami bawakan untuk anda 8 ciri unik untuk kenal pasti individu yang sebenarnya mempunyai bakat terpendam untuk menjadi usahawan yang berjaya.

Harapan kami, ciri-ciri unik ini dapat di kenal pasti oleh para ibu bapa dan seterusnya dapat dijadikan pendorong untuk anda memberi peluang kepada anak-anak mengembangkan bakat mereka.

_________________________________

8 ciri unik bakal usahawan berjaya

Agaknya bagaimana nak pastikan samada diri anda sesuai jadi usahawan atau tidak. Ramai yang teringin nak jadi usahawan, tapi tak ada keyakinan.

Kalau ada satu pedoman, bagaimana orang lain dapat jadi usahawan dan kemudiannya berjaya dalam perniagaan mereka, tentu akan timbul sedikit keberanian untuk terjun dan jadi usahawan.

Untuk berikan sedikit keyakinan pada kumpulan yang teringin nak jadi usahawan, tapi tak pasti samada sesuai atau tidak jadi usahawan, saya kongsikan sedikit tips di bawah.
Anda boleh lihat keadaan ketika zaman anda bersekolah dulu. Sekolah yang saya maksudkan di sini termasuklah ketika sekolah rendah, sekolah menengah, dan selanjutnya sambung pelajaran ke pusat pengajian tinggi kalau ada.

Maklumat ini saya cedok daripada buku The Millionaire Mind. Buku tersebut membuat kajian bagaimana keadaan mereka yang menjadi jutawan, dari segi cara hidup, persekolahan, pergaulan dan lain-lain seumpamanya. Kita cuma tengok bab sekolah saja kat sini.

Anda sesuai jadi usahawan jika :

1. Pencapaian ketika belajar adalah sederhana saja. Anda bukan jenis yang skor semua A dalam matapelajaran yang diambil ketika bersekolah. Walaupun pulun, disebabkan memang tak ada bakat otak tajam, keputusan anda sedang-sedang saja.

2. Anda rajin ke sekolah. Walaupun anda tak skor semua A, tapi bab pergi sekolah anda tak pernah ponteng. Anda berdisiplin untuk pastikan hadir ke kelas walau apapun yang berlaku.

3. Banyak belajar ketika bersekolah, tapi bukan dari buku teks. Disebabkan anda rajin ke sekolah, maka sudah tentu ada sebab. Biasanya sebab anda ada banyak aktiviti di sekolah. Anda jenis tak duduk diam. Itu semua membuatkan anda banyak belajar berbanding orang lain tentang kehidupan dan pergaulan di sekolah. Walaupun anda tak belajar banyak dari buku teks, persekolahan itu sendiri membuatkan anda banyak belajar.

4. Ramai kawan. Ini salah satu lagi faktor membuatkan anda suka ke sekolah. Anda suka berkawan dan anda punya ramai kawan. Ini juga merupakan ilmu penting yang anda dapat yang tak ada di dalam buku teks. Kawan yang ramai ini juga membuatkan anda ada kemampuan untuk menilai dan mengenali keupayaan orang lain dengan cepat dan mudah.

5. Anda biasa dilabel sebagai :

* Tak berapa bijak
* Tak layak masuk sekolah undang-undang
* Tak layak langsung masuk sekolah perubatan atau kedoktoran
* Tak layak untuk sambung buat MBA
* Tak layak untuk naik ke atas berjaya lebih jauh lagi

6. Tahap CGPA hanya dalam lingkungan 2.76 saja. Itu tahap CGPA yang tak boleh dibanggakan sangat. Cukup makan untuk lulus. Biasanya orang kagum jika anda dapat 3 pointer. Walaupun anda berusaha, tapi masih cukup makan juga… tak perlu risau.

7. Anda jujur. Walaupun ada peluang bawa masuk toyol, anda tak buat sebab sikap jujur menghalang. Anda juga disenangi dengan sikap jujur itu. Walaupun hutang kawan sepuluh sen anda akan ingat dan cuba bayar.

8. Anda aktif bersukan. Ini juga salah satu daripada sebab anda tak suka ponteng sekolah. Anda rajin dan suka bersukan. Sifat bersaing tertanam dalam diri anda setiap kali bersukan. Anda bersungguh-sungguh bersukan dan cuba untuk menguasai sukan yang anda masuk.

Ok! cukup setakat itu saja. Apakah anda rasa seperti yang saya tuliskan di atas?

Perhatikan betul-betul. Anda tak perlu bijak dalam pelajaran. Anda tak perlu masuk dalam kumpulan elite dan tak perlu dapat skor tinggi dalam sekolah mahupun ketika di peringkat pengajian tinggi.

Memang sesuai jadi usahawan

Majoriti usahawan berjaya berkongsikan semua ciri-ciri yang saya sebutkan di atas tadi. Ada satu keistimewaan pada mereka yang sebegitu.

Kehidupan dalam keadaan tidak istimewa sebegitu membuatkan anda faham bahawa kerja kuat (pada perkara yang betul) jauh lebih penting daripada punya otak geliga.

Jika anda ada semua tersebut di atas tak perlu bersedih, anda sebenarnya amat sesuai jadi usahawan. Malah ada kelebihan untuk berjaya dan kaya melebihi kawan lain yang bijak.

Jika anda masih makan gaji, ertinya anda telah sia-siakan bakat jadi usahawan berjaya yang ada dalam diri anda.

Lagipun apa sangat yang anda dapat kalau makan gaji. Orang lebih pentingkan kelulusan hebat untuk diambil jadi ketua kalau makan gaji.

Orang yang sedang-sedang macam anda akan jadi orang bawah saja. Apa kelas makan gaji!

Anda lebih sesuai jadi usahawan.

Fikir betul-betul dan jadilah usahawan.

Insyaallah dengan bakat terpendam yang anda ada itu, anda akan jadi usahawan berjaya. Tak yakin lagi?

Credit : Hidup Ringkas <https://www.facebook.com/pages/Hidup-Ringkas/306053652817860> , dengan izin
Sumbe: http://thevocket.com/



Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: