Wednesday, November 19, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4063

5 Messages

Digest #4063
2a
Fw: APA MAKNANYA GAMBAR NI? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: Ajal tiga beranak by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Tue Nov 18, 2014 7:24 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Pembuli Jalan Raya Di Subang Ditahan Dalam Tempoh 24 Jam

telokbakong.blogspot
mimpi-senja.blogspot
by Stone525i

- Gambar dari Facebook 'Friends of BN'

PETALING JAYA: Pembuli jalan raya yang didakwa mengganggu seorang wanita dan merosakkan keretanya di jalan Subang Jaya USJ - Shah Alam dilaporkan telah ditahan oleh pihak polis.

Facebook 'Friends of BN' telah berkongsi imej pembuli yang melakukan perbuatan tersebut dan memuji polis yang bertindak pantas.

"Lelaki yang telah membuli dan merosakkan kereta seorang wanita semalam telah ditahan oleh Polis Diraja Malaysia (Royal Malaysia Police ) malam semalam. Tahniah PDRM kerana tindakan yang cepat," menurut posting di Facebook itu, Selasa.

'Posting' tersebut mendorong pengguna Facebook memuji PDRM kerana mengikuti perkembangan isu yang dikongsi di media sosial.

Identiti pembuli jalan raya itu tidak jelas kecuali fakta bahawa dia tinggal di Subang Jaya dan memandu SUV.

Gambar kejadian itu pertama kali dimuat naik pada pagi Isnin oleh mangsa, Alisia Thean, di laman Facebooknya.

"Bertemu dengan pembuli jalan raya ketika dalam perjalanan ke tempat kerja hari ini. Dia mengetuk tingkap saya, bertanya kepada saya apa yang saya mahu, meludah di cermin, merosakkan 'wiper' dan melipat cermin sisi kereta saya," tulisnya.

Thean berkata dia sedang memandu ke tempat kerja dan telah membunyikan hon kepada pemandu SUV itu kerana sering menukar lorong, apabila dia tiba-tiba memberhentikan kereta di tepi jalan dan berjalan menuju ke keretanya.

15 gambar yang kemudiannya dimuat naik menunjukkan seorang lelaki pertengahan umur keluar dari kenderaannya dan berjalan menuju ke kereta wanita itu sebelum merosakkan wiper dan meludah di bahagian cermin hadapan kereta.

Dia kemudian membuat laporan polis selepas komen-komen mendesak supaya dia untuk berbuat demikian.

Lelaki itu telah ditahan oleh pihak polis di kediamannya sekitar tengah malam Isnin.

Lelaki Mengamuk Ludah Kereta Orang Ditahan Polis..
telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka
Polis menahan seorang lelaki berusia 58 tahun di rumahnya di Subang Jaya selepas dia menyerang seorang pemandu wanita kira-kira tengah malam tadi, kata Timbalan Ketua Polis Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua.

Lelaki itu mengamuk kerana pemandu wanita berkenaan telah membunyikan hon terhadapnya berikutan pemanduannya keluar masuk laluan secara berbahaya.

Dia melepaskan marahnya dengan merosakkan kereta wanita berkenaan dan meludah di cermin keretanya.

Dalam kejadian yang dipos di laman Facebook lalu menjadi viral itu, lelaki berkenaan menghentikan kenderaan SUV-nya di tengah jalan sebelum keluar lalu menumbuk cermin tingkap kereta Alisia Thean, selain meludah serta merosakkan pengelap dan cermin sisi kereta wanita berkenaan.

Dalam postingnya yang mendapat 5,000 perkongsian serta lebih 1,000 komen itu, Thean menulis dia membunyikan hon terhadap pemandu SUV di hadapannya kerana pemandunya kerap bertukar laluan secara berbahaya. Lelaki berkenaan ketika itu juga membawa seorang penumpang wanita.

Katanya, selepas menghentikan keretanya secara tiba-tiba di hadapannya, "lelaki itu kemudian mengetuk cermin tingkap kereta, merosakkan alat pengelap dan mematahkan cermin sisi kereta saya."

Posting itu juga menyiarkan 15 keping gambar lelaki berkenaan melakukan perbuatan berkenaan dengan gambarnya serta SUV-nya jelas kelihatan.

Thean juga memberitahu pengguna Facebook yang meninggalkan komen, dia sudah melaporkan kejadian berkenaan kepada polis yang mengesahkan ia jelas perbuatan buli jalan raya.

Awal tahun ini di Kuantan, seorang wanita menyerang seorang lelaki selepas keretanya dilanggar dari belakang lapor AntaraPos

Comments
no2ajal ·

biadap pemandu ni kasi ajar banyak sama ini orang garang tak betempat
nasib baik dia tak pukoi orang
memang ada pemandu yang kurang ajar belagak dijalan raya bila langgar reta orang minta bayar 5 6 puluh pun tak mau. belagak macam banyak duit.

Tue Nov 18, 2014 7:24 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

APA MAKNANYA GAMBAR NI?
bloglist-malaysia.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Salah satu kereta mungkin menggunakan no pendaftaran palsu dan berkemungkinan kereta curi...Kedua2 kereta ada roadtax hu3...Inilah Malaysia...

----- Original Message -----
From: 'Neny Asrina Bt. Isa' neny-asrina@jhr.sharp-world.com

Sent: Tuesday, November 18, 2014 1:26 PM

Subject: No Plat Kereta Sama, Pemilik Jadi Bingung

Teluk Intan – Entah di mana silap, siapa yang melakukan kesalahan menjadi tanda tanya.

Semua persoalan itu pastinya mengundang kebingungan bukan sahaja kepada pemilik dua kenderaan, malah menjadi perhatian orang ramai yang mempersoalkan kenapa nombor pendaftaran sama boleh didaftarkan untuk dua kenderaan berbeza.

Itu yang yang berlaku kepada seorang ejen insurans yang tertanya-tanya bagaimana nombor pendaftaran AJK8033 yang didaftarkan ke kereta jenis Volkswagen Golf miliknya dikongsi bersama pemilik lain.

Dalam kejadian di Jalan Speedy di sini, Sabtu lalu, dua kereta jenis Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran sama mengejutkan orang ramai dan mula menjadi viral di laman sosial sejak semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Mohd Shuhaily Mohd Zain berkata, kes kini dalam siasatan termasuk mencari punca sebenar persamaan nombor pendaftaran tersebut setelah pengadu (ejen insurans) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Teluk Intan, pada hari yang sama.

Katanya, berdasarkan keterangan pengadu berusia 34 tahun (ejen insurans) terbabit, dia memberitahu menerima maklumat menerusi aplikasi sosial WhatsApp dari rakan-rakannya yang mengatakan terlihat sebuah kereta jenis Volkswagen Golf menggunakan nombor pendaftaran yang sama dengannya.

Mohd Suhaily berkata, apabila pengadu sampai Jalan Speedy, dia mendapati ada sebuah kereta jenis dan nombor pendaftaran sama namun dimiliki oleh orang lain.

"Pihak polis dihubungi dan bergegas ke tempat kejadian. Pihak kami juga menahan seorang lelaki berusia 47 tahun yang mengaku menggunakan kereta bernombor pendaftaran sama di tempat kejadian dan kereta dirampas," katanya.

Mohd Shuhaily berkata, polis turut menahan seorang lagi lelaki berusia 29 tahun yang merupakan pemilik asal kereta sebelum dibeli pemilik sedia ada.
Bagaimanapun, pengadu iaitu ejen insurans berkenaan tidak ditahan dan hanya diambil keterangan.

Lensa laman sosial: Satu nombor, dua kenderaan?

bloglist-malaysia.blogspot
mimpi-senja.blogspot.
by Stone525i
Oleh: AFIX REDZUAN
SHAH ALAM, 18 NOV: Di sebalik keghairahan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) melancarkan Operasi Khas Nombor Pendaftaran dan penggunaan 'strobe light' pada kenderaan, pengguna kenderaan kini dikejutkan dengan pemilikan nombor pendaftaran pendua pada kenderaan berbeza.
Beberapa keping gambar mula dikongsikan sejak kebelakangan ini yang menyaksikan timbul pertikaian dan kekeliruan kepada pemilik kenderaan.
Sejak dua hari lalu, beberapa laman sosial memuat naik sekeping gambar dua kenderaan model Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran AJK 8033.
Salah sebuah kenderaan berkenaan berwarna merah sementara sebuah lagi berwarna merah gelap.
Salinan laporan polis yang dibuat pemilik kenderaan AJK 8033, Mohd Rizal Arbaine di Balai Polis Teluk Intan turut dikongsikan di laman sosial.
Turut menjadi mangsa adalah seorang pemilik kenderaan pelbagai guna (MPV) model Toyota Wish di Sabah yang berkongsi situasi sama di laman sosial Facebook Sukan Star TV (SSTV).
Menurut pemilik kenderaan berkenaan, keretanya berwarna putih dengan nombor pendaftaran JLT 4488 dijumpai kakak beliau di Kelantan dengan nombor pendaftaran yang sama tetapi berwarna hitam.
Beliau turut berkongsi gambar cukai jalan beliau yang tamat pada 31 Ogos 2015 dan didaftarkan di Sabah, sementara sebuah lagi model dengan cukai jalan bertarikh 31 Ogos 2014 di Semenanjung.
Katanya, beliau menerima empat keping saman dan sudah membuat empat laporan polis.
Pelayar laman sosial turut berkongsikan sekeping lagi gambar model Toyota Vios dengan nombor pendaftaran WPS 533 yang turut menjadi mangsa klon nombor pendaftaran.
Menurutnya, model asal adalah berwarna hitam dan berada di Kuala Krai, Kelantan milik majikannya.
Lebih mengejutkan, pemilik turut menerima satu notis saman kerana didapati memandu melebih had kelajuan di Kuantan daripada nombor pendaftaran sama dengan model Vios berwarna putih.
Turut memiliki nombor pendaftaran sama adalah model Honda Civic ES dengan nombor pendaftaran WKU 6111 pada dua kenderaan berbeza dengan warna kenderaan putih dan kelabu.
Sementara model Honda Accord Euro-R CL7 dengan warna hitam dan merah turut ditemui dan masing-masing didaftarkan dengan nombor pendaftaran WRX 2622.
Tidak terkecuali dua buah motosikal daripada model yang berbeza, namun mempunyai nombor pendaftaran sama iaitu WVW 2337.
-NFN-

Tue Nov 18, 2014 3:59 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi

Yg sebelah kanan dan yg lebih baru tu mesti yg palsu..msia boleh

On Tuesday, November 18, 2014 11:25 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
APA MAKNANYA GAMBAR NI?
bloglist-malaysia.blogspotnaimnikmat.blogspotDicatat oleh Na'im Nikmat  
Salah satu kereta mungkin menggunakan no pendaftaran palsu dan berkemungkinan kereta curi...Kedua2 kereta ada roadtax hu3...Inilah Malaysia...   ----- Original Message ----- From: 'Neny Asrina Bt. Isa' neny-asrina@jhr.sharp-world.com   Sent: Tuesday, November 18, 2014 1:26 PM Subject: No Plat Kereta Sama, Pemilik Jadi Bingung   Teluk Intan – Entah di mana silap, siapa yang melakukan kesalahan menjadi tanda tanya. Semua persoalan itu pastinya mengundang kebingungan bukan sahaja kepada pemilik dua kenderaan, malah menjadi perhatian orang ramai yang mempersoalkan kenapa nombor pendaftaran sama boleh didaftarkan untuk dua kenderaan berbeza. Itu yang yang berlaku kepada seorang ejen insurans yang tertanya-tanya bagaimana nombor pendaftaran AJK8033 yang didaftarkan ke kereta jenis Volkswagen Golf miliknya dikongsi bersama pemilik lain. Dalam kejadian di Jalan Speedy di sini, Sabtu lalu, dua kereta jenis Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran sama mengejutkan orang ramai dan mula menjadi viral di laman sosial sejak semalam. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Mohd Shuhaily Mohd Zain berkata, kes kini dalam siasatan termasuk mencari punca sebenar persamaan nombor pendaftaran tersebut setelah pengadu (ejen insurans) membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Teluk Intan, pada hari yang sama. Katanya, berdasarkan keterangan pengadu berusia 34 tahun (ejen insurans) terbabit, dia memberitahu menerima maklumat menerusi aplikasi sosial WhatsApp dari rakan-rakannya yang mengatakan terlihat sebuah kereta jenis Volkswagen Golf menggunakan nombor pendaftaran yang sama dengannya. Mohd Suhaily berkata, apabila pengadu sampai Jalan Speedy, dia mendapati ada sebuah kereta jenis dan nombor pendaftaran sama namun dimiliki oleh orang lain. "Pihak polis dihubungi dan bergegas ke tempat kejadian. Pihak kami juga menahan seorang lelaki berusia 47 tahun yang mengaku menggunakan kereta bernombor pendaftaran sama di tempat kejadian dan kereta dirampas," katanya. Mohd Shuhaily berkata, polis turut menahan seorang lagi lelaki berusia 29 tahun yang merupakan pemilik asal kereta sebelum dibeli pemilik sedia ada.
Bagaimanapun, pengadu iaitu ejen insurans berkenaan tidak ditahan dan hanya diambil keterangan.  
Lensa laman sosial: Satu nombor, dua kenderaan?

bloglist-malaysia.blogspotmimpi-senja.blogspot.by Stone525i Oleh: AFIX REDZUANSHAH ALAM, 18 NOV: Di sebalik keghairahan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) melancarkan Operasi Khas Nombor Pendaftaran dan penggunaan 'strobe light' pada kenderaan, pengguna kenderaan kini dikejutkan dengan pemilikan nombor pendaftaran pendua pada kenderaan berbeza.Beberapa keping gambar mula dikongsikan sejak kebelakangan ini yang menyaksikan timbul pertikaian dan kekeliruan kepada pemilik kenderaan.Sejak dua hari lalu, beberapa laman sosial memuat naik sekeping gambar dua kenderaan model Volkswagen yang mempunyai nombor pendaftaran AJK 8033.Salah sebuah kenderaan berkenaan berwarna merah sementara sebuah lagi berwarna merah gelap.Salinan laporan polis yang dibuat pemilik kenderaan AJK 8033, Mohd Rizal Arbaine di Balai Polis Teluk Intan turut dikongsikan di laman sosial.Turut menjadi mangsa adalah seorang pemilik kenderaan pelbagai guna (MPV) model Toyota Wish di Sabah yang berkongsi situasi sama di laman sosial Facebook Sukan Star TV (SSTV).Menurut pemilik kenderaan berkenaan, keretanya berwarna putih dengan nombor pendaftaran JLT 4488 dijumpai kakak beliau di Kelantan dengan nombor pendaftaran yang sama tetapi berwarna hitam.Beliau turut berkongsi gambar cukai jalan beliau yang tamat pada 31 Ogos 2015 dan didaftarkan di Sabah, sementara sebuah lagi model dengan cukai jalan bertarikh 31 Ogos 2014 di Semenanjung.Katanya, beliau menerima empat keping saman dan sudah membuat empat laporan polis.Pelayar laman sosial turut berkongsikan sekeping lagi gambar model Toyota Vios dengan nombor pendaftaran WPS 533 yang turut menjadi mangsa klon nombor pendaftaran.Menurutnya, model asal adalah berwarna hitam dan berada di Kuala Krai, Kelantan milik majikannya.Lebih mengejutkan, pemilik turut menerima satu notis saman kerana didapati memandu melebih had kelajuan di Kuantan daripada nombor pendaftaran sama dengan model Vios berwarna putih.Turut memiliki nombor pendaftaran sama adalah model Honda Civic ES dengan nombor pendaftaran WKU 6111 pada dua kenderaan berbeza dengan warna kenderaan putih dan kelabu.Sementara model Honda Accord Euro-R CL7 dengan warna hitam dan merah turut ditemui dan masing-masing didaftarkan dengan nombor pendaftaran WRX 2622.Tidak terkecuali dua buah motosikal daripada model yang berbeza, namun mempunyai nombor pendaftaran sama iaitu WVW 2337.-NFN- <!--#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp #yiv7864614492hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp #yiv7864614492ads {margin-bottom:10px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp .yiv7864614492ad {padding:0 0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp .yiv7864614492ad p {margin:0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mkp .yiv7864614492ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-sponsor #yiv7864614492ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-sponsor #yiv7864614492ygrp-lc #yiv7864614492hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-sponsor #yiv7864614492ygrp-lc .yiv7864614492ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492activity span {font-weight:700;}#yiv7864614492 #yiv7864614492activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7864614492 #yiv7864614492activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7864614492 #yiv7864614492activity span span {color:#ff7900;}#yiv7864614492 #yiv7864614492activity span .yiv7864614492underline {text-decoration:underline;}#yiv7864614492 .yiv7864614492attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7864614492 .yiv7864614492attach div a {text-decoration:none;}#yiv7864614492 .yiv7864614492attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7864614492 .yiv7864614492attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7864614492 .yiv7864614492attach label a {text-decoration:none;}#yiv7864614492 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7864614492 .yiv7864614492bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7864614492 .yiv7864614492bold a {text-decoration:none;}#yiv7864614492 dd.yiv7864614492last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7864614492 dd.yiv7864614492last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7864614492 dd.yiv7864614492last p span.yiv7864614492yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7864614492 div.yiv7864614492attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7864614492 div.yiv7864614492attach-table {width:400px;}#yiv7864614492 div.yiv7864614492file-title a, #yiv7864614492 div.yiv7864614492file-title a:active, #yiv7864614492 div.yiv7864614492file-title a:hover, #yiv7864614492 div.yiv7864614492file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7864614492 div.yiv7864614492photo-title a, #yiv7864614492 div.yiv7864614492photo-title a:active, #yiv7864614492 div.yiv7864614492photo-title a:hover, #yiv7864614492 div.yiv7864614492photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7864614492 div#yiv7864614492ygrp-mlmsg #yiv7864614492ygrp-msg p a span.yiv7864614492yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7864614492 .yiv7864614492green {color:#628c2a;}#yiv7864614492 .yiv7864614492MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7864614492 o {font-size:0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492photos div {float:left;width:72px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492reco-category {font-size:77%;}#yiv7864614492 #yiv7864614492reco-desc {font-size:77%;}#yiv7864614492 .yiv7864614492replbq {margin:4px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mlmsg select, #yiv7864614492 input, #yiv7864614492 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mlmsg pre, #yiv7864614492 code {font:115% monospace;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-mlmsg #yiv7864614492logo {padding-bottom:10px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-msg p#yiv7864614492attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-reco #yiv7864614492reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-sponsor #yiv7864614492ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-sponsor #yiv7864614492ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-sponsor #yiv7864614492ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7864614492 #yiv7864614492ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}-->

Tue Nov 18, 2014 7:26 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ajal tiga beranak

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
telokbakong.blogspot
tranungkite.net

Dungun: Tiga beranak maut selepas Perodua Alza dinaiki mereka terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler muatan kayu balak di Kilometer 6, Jalan Bandar Al Muktafi Billah Shah (AMBS) - Pasir Raja di sini, kira-kira jam 8.30 pagi tadi.

Kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu mengorbankan pemandu kenderaan pelbagai guna (MPV) itu Rizal Zhafri Ibrahim, 22, adik perempuannya Suliana Ibrahim,18, dan bapa mereka Ibrahim Salim, 67.
Kemalangan dipercayai berlaku apabila kenderaan dinaiki keluarga terbabit terbabas ke kanan jalan selepas melalui satu selekoh sebelum bertembung dengan sebuah treler balak.

Semua mangsa yang parah di bahagian kepala, dada, tangan dan kaki, meninggal dunia serta merta di tempat kejadian.

Sepasukan tujuh anggota Bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Balai Bomba AMBS terpaksa dipanggil ke tempat kejadian bagi mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Ahmad Zailani Yaacub ketika ditemui di Hospital Dungun, mengesahkan kejadian itu.

Tue Nov 18, 2014 7:27 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Doktor Falsafah Buat Kerja Part-Time Cuci Tandas

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

Seorang lelaki yang mempunyai kelulusan doktor falsafah menceburkan diri secara sambilan sebagai pencuci tandas masjid tanpa sebarang bayaran.

Bila ditanya mengapa doktor buat kerja-kerja sebegini... Jawapannya " nak meneutralkan diri bahawa saya bukan sesiapa" .... Hmm jawapan yang..... WOW!!!!

Beliau mgambil contoh ulama yg tkemuka di Arab Saudi ketika keretanya dikerumuni oleh pgikut2 sehinggakan terangkat riak dlm hatinya,lalu beliau turun lantas mcuci tandas di masjid-Al Khawater.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: