Tuesday, November 4, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4049

15 Messages

Digest #4049
5a

Messages

Tue Nov 4, 2014 7:45 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

JPJ Dikritik Hebat Buat Operasi Khas

bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Kita Bantai

Orang ramai mengkritik hebat Operasi Khas yang telah dijalankan oleh JPJ baru-baru ini bagi memeriksa nombor pendaftaran kenderaan, 'strobe light' dan lampu HID serta cermin gelap.

Operasi ini bagaimanapun mendatangkan kritikan dari pengguna jalan raya kerana operasi tersebut menjadi sebab mereka terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas selama 2 jam!

Lebih teruk lagi, ada yang berang dengan operasi tersebut sehingga memanggil operasi ini sebagai bodoh.

Ada juga yang memberi cadangan supaya JPJ membuka kedai nombor plat sendiri kerana berkata banyak kedai luar yang tidak tahu ukuran standard yang telah diletakkan oleh JPJ.

Mungkin kerana hal-hal seperti inilah yang mengundang tanggapan negatif orang ramai kepada JPJ, seperti satu status yang telah dimuat naik oleh seseorang yang menyatakan niatnya terbantut untuk menolong mangsa sebuah kemalangan setelah melihat mangsa kemalangan itu memakai uniform JPJ.

JPJ yang Ditimpa Kemalangan Bukan Sekadar Dibiarkan Malah Diludahnya Pula....

Biasanya, bila ternampak orang kemalangan, pasti ramai yang membantu tak kira apa status dan reputasi orang yang terlibat kemalangan itu.

Tapi lain pula kisah seorang hamba Allah yang membuat satu posting di FB. Secara ringkasnya hamba Allah ni dalam ternampak satu eksiden ketika dia di atas lebuhraya Besraya. Pada mulanya, hamba Allah ni dengan tangkas mahu menolong mangsa yang terlibat dalam kemalangan itu. Tetapi selepas ternampak mangsa memakai baju uniform JPJ, hamba Allah ni terus tak jadi tolong.. Siap maki dan ludah lagi muka mangsa...Alahaiiii...

siakapkeli.

Read more: http://www.kitabantai.info/2014/11/jpj-dikritik-hebat-buat-operasi-khas.html#ixzz3I6ea7bNu

PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH. Omak mendapat kiriman gambar menyatakan rasa terkejut betapa kos untuk menuruskan jenazah mencecah RM2,124.00 sen disebuah Taman Perumahan yang tidak dinyatakan dimana. Kalau begini siapa sahaja penghuni di taman perumahan tersebut tidak mempunyai wang tidak diizinkan mati. Panggilan sembahyang jenayah untuk 140 orang RM700 ... ada sembahyang hadiah lagi tapi perlu kena bayar RM200 ... Kereta Kehadiran Sembahyang RM282 ... Kubur RM250 .. Kain Kapan dan Keranda RM410 ... Mandi Mayat RM100 ... Imam RM10 .. Kereta Jenazah RM60 ... Telefon RM20 ... Minuman RM50 .. Talkin RM30 akhir sekali Sampul Surat RM12 ... Jumlah keseluruhan RM2,124.00 sen. Jika benar apa yang diberitahu ini jelas sungguh cekik darah dan ambil kesempatan dari waris simati .. bayangkan jika simati tidak mempunyai wang yang cukup sudah p[asti terpaksa meminjam dan berhutang. Anda mungkin juga meminati: KETUA BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA ... IBU NEGERI KERAJAAN PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT DILANDA ... RAKAMAN GAMBAR PETUGAS PKR KENA TETAK DENGAN PARANG OLEH ... APAKAH KALAU RAKYAT MERUNGUT KERANA TERBEBAN DENGAN BAYARAN ... Linkwithin Posted by OMAK KAU!!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinPENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH.

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinPENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH. Omak mendapat kiriman gambar menyatakan rasa terkejut betapa kos untuk menuruskan jenazah mencecah RM2,124.00 sen disebuah Taman Perumahan yang tidak dinyatakan dimana. Kalau begini siapa sahaja penghuni di taman perumahan tersebut tidak mempunyai wang tidak diizinkan mati. Panggilan sembahyang jenayah untuk 140 orang RM700 ... ada sembahyang hadiah lagi tapi perlu kena bayar RM200 ... Kereta Kehadiran Sembahyang RM282 ... Kubur RM250 .. Kain Kapan dan Keranda RM410 ... Mandi Mayat RM100 ... Imam RM10 .. Kereta Jenazah RM60 ... Telefon RM20 ... Minuman RM50 .. Talkin RM30 akhir sekali Sampul Surat RM12 ... Jumlah keseluruhan RM2,124.00 sen. Jika benar apa yang diberitahu ini jelas sungguh cekik darah dan ambil kesempatan dari waris simati .. bayangkan jika simati tidak mempunyai wang yang cukup sudah p[asti terpaksa meminjam dan berhutang. Anda mungkin juga meminati: KETUA BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA ... IBU NEGERI KERAJAAN PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT DILANDA ... RAKAMAN GAMBAR PETUGAS PKR KENA TETAK DENGAN PARANG OLEH ... APAKAH KALAU RAKYAT MERUNGUT KERANA TERBEBAN DENGAN BAYARAN ... Linkwithin Posted by OMAK KAU!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinKenapa rakyat "meluat" sangat dengan JPJ..???
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
oleh AnakKedah007

SUMBER LINK FB : KLIK SINI

Sedih dan sayu kami lihatnya... kekadang bila baca komen rakyat di page JPJ tu terasa macam kesian pun ada... sedih pun ada... dan nak geleng kepala pun ada....

Bukannya apa jika dilihat apa yang dikatakan dalam komen-komen status tersebut ia kelihatan 99% pengguna dalam page JPJ tu menyokong akan tindakan yg dilakukan oleh sahabat diatas atas rasa kemeluatan terhadap pegawai JPJ...

Ini dikatakan dek kerana NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA...dan jika dilihat dengan komen distatus tersebut NILA ITU BUKANLAH SETITIK dah..berkemungkinan sudah jadi SETIMBA....

Jadi kepada sahabat yg berada di JPJ dan juga kepada RAKYAT JELATA yang terpaksa berurusan dengan JPJ kembalilah masing-masing menyuluh apa yang ada dalam diri...kembalilah kepada nilai-nilai murni antara saatu sama lain dan juga sifat bertoleransi serta budi bicara dalam kehidupan apabila satu sama lain berurusan......

masing-masing nak tunjuk cengei nak tunjuk hebat nak tunjuk kuasa..semua itu tak ada faedahnya...menambahkan dendam kesumat antara satu sama lain adalah lagi.....

dari blog : KLIK SINI

Tue Nov 4, 2014 5:17 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Saya kira selagi JPJ tak minta duit (rasuah), dah betul lah tu..
Tu amanah dia.
Garis panduan dah ada, tak puas hati, naik bas..

2014-11-04 23:45 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> *JPJ Dikritik Hebat Buat Operasi Khas*
> <http://www.kitabantai.info/2014/11/jpj-dikritik-hebat-buat-operasi-khas.html>
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> kitabantai.info
> Kita Bantai
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-ShxerfMlEzQ/VFilrX48kiI/AAAAAAAAH9o/kfeQn7bAHQw/s1600/iTrTBcl%2B%281%29.png>
>
> Orang ramai mengkritik hebat *Operasi* Khas yang telah dijalankan oleh
> JPJ baru-baru ini bagi memeriksa nombor pendaftaran kenderaan, 'strobe
> light' dan lampu HID serta cermin gelap.
>
> Operasi ini bagaimanapun mendatangkan kritikan dari pengguna jalan raya
> kerana operasi tersebut menjadi sebab mereka terperangkap di dalam
> kesesakan lalu lintas selama 2 jam!
>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-VjREh4Q2rHM/VFilqaqc56I/AAAAAAAAH9Y/aCU3X5OKUoY/s1600/OHtasH0.png>
> Lebih teruk lagi, ada yang berang dengan operasi tersebut sehingga
> memanggil operasi ini sebagai bodoh.
>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-TvD7Il_NU0Y/VFilqQeNu9I/AAAAAAAAH9g/2Gq5Ps5e0dQ/s1600/3VpcADv.png>
>
> Ada juga yang memberi cadangan supaya JPJ membuka kedai nombor plat
> sendiri kerana berkata banyak kedai luar yang tidak tahu ukuran standard
> yang telah diletakkan oleh JPJ.
>
>
>
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-TvD7Il_NU0Y/VFilqQeNu9I/AAAAAAAAH9g/2Gq5Ps5e0dQ/s1600/3VpcADv.png>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-UhN8H0tq0ro/VFilr_7TIaI/AAAAAAAAH9w/MrUttOoehro/s1600/iTrTBcl.png>
>
> Mungkin kerana hal-hal seperti inilah yang mengundang tanggapan negatif
> orang ramai kepada JPJ, seperti satu status yang telah dimuat naik oleh
> seseorang yang menyatakan niatnya terbantut untuk menolong mangsa sebuah
> kemalangan setelah melihat mangsa kemalangan itu memakai uniform JPJ.
>
>
>
> *JPJ yang Ditimpa Kemalangan Bukan Sekadar Dibiarkan Malah Diludahnya
> Pula....*
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-3XLx91CERts/VFimQr0Mf3I/AAAAAAAAH-A/G1HQGpqM-1o/s1600/jpj.png>
> Biasanya, bila ternampak orang kemalangan, pasti ramai yang membantu tak
> kira apa status dan reputasi orang yang terlibat kemalangan itu.
>
> Tapi lain pula kisah seorang hamba Allah yang membuat satu posting di FB.
> Secara ringkasnya hamba Allah ni dalam ternampak satu eksiden ketika dia di
> atas lebuhraya Besraya. Pada mulanya, hamba Allah ni dengan tangkas mahu
> menolong mangsa yang terlibat dalam kemalangan itu. Tetapi selepas
> ternampak mangsa memakai baju uniform JPJ, hamba Allah ni terus tak jadi
> tolong.. Siap maki dan ludah lagi muka mangsa...Alahaiiii...
>
>
> siakapkeli.
>
> Read more:
> http://www.kitabantai.info/2014/11/jpj-dikritik-hebat-buat-operasi-khas.html#ixzz3I6ea7bNu
>
>
> PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH. Omak mendapat
> kiriman gambar menyatakan rasa terkejut betapa kos untuk menuruskan jenazah
> mencecah RM2,124.00 sen disebuah Taman Perumahan yang tidak dinyatakan
> dimana. Kalau begini siapa sahaja penghuni di taman perumahan tersebut
> tidak mempunyai wang tidak diizinkan mati. Panggilan sembahyang jenayah
> untuk 140 orang RM700 ... ada sembahyang hadiah lagi tapi perlu kena bayar
> RM200 ... Kereta Kehadiran Sembahyang RM282 ... Kubur RM250 .. Kain Kapan
> dan Keranda RM410 ... Mandi Mayat RM100 ... Imam RM10 .. Kereta Jenazah
> RM60 ... Telefon RM20 ... Minuman RM50 .. Talkin RM30 akhir sekali Sampul
> Surat RM12 ... Jumlah keseluruhan RM2,124.00 sen. Jika benar apa yang
> diberitahu ini jelas sungguh cekik darah dan ambil kesempatan dari waris
> simati .. bayangkan jika simati tidak mempunyai wang yang cukup sudah
> p[asti terpaksa meminjam dan berhutang. Anda mungkin juga meminati: KETUA
> BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA ... IBU NEGERI KERAJAAN
> PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT DILANDA ... RAKAMAN GAMBAR PETUGAS PKR KENA
> TETAK DENGAN PARANG OLEH ... APAKAH KALAU RAKYAT MERUNGUT KERANA TERBEBAN
> DENGAN BAYARAN ... Linkwithin Posted by OMAK KAU!!!!
>
> Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin
> PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH.
>
> Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin
> PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH. Omak mendapat
> kiriman gambar menyatakan rasa terkejut betapa kos untuk menuruskan jenazah
> mencecah RM2,124.00 sen disebuah Taman Perumahan yang tidak dinyatakan
> dimana. Kalau begini siapa sahaja penghuni di taman perumahan tersebut
> tidak mempunyai wang tidak diizinkan mati. Panggilan sembahyang jenayah
> untuk 140 orang RM700 ... ada sembahyang hadiah lagi tapi perlu kena bayar
> RM200 ... Kereta Kehadiran Sembahyang RM282 ... Kubur RM250 .. Kain Kapan
> dan Keranda RM410 ... Mandi Mayat RM100 ... Imam RM10 .. Kereta Jenazah
> RM60 ... Telefon RM20 ... Minuman RM50 .. Talkin RM30 akhir sekali Sampul
> Surat RM12 ... Jumlah keseluruhan RM2,124.00 sen. Jika benar apa yang
> diberitahu ini jelas sungguh cekik darah dan ambil kesempatan dari waris
> simati .. bayangkan jika simati tidak mempunyai wang yang cukup sudah
> p[asti terpaksa meminjam dan berhutang. Anda mungkin juga meminati: KETUA
> BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA ... IBU NEGERI KERAJAAN
> PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT DILANDA ... RAKAMAN GAMBAR PETUGAS PKR KENA
> TETAK DENGAN PARANG OLEH ... APAKAH KALAU RAKYAT MERUNGUT KERANA TERBEBAN
> DENGAN BAYARAN ... Linkwithin Posted by OMAK KAU!!!
>
> Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin
> *Kenapa rakyat "meluat" sangat dengan JPJ..??? *
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
> oleh AnakKedah007
>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-oyXJIJa3WVk/VFfk4m906hI/AAAAAAAAY9E/MD_Sod0RnwY/s1600/2014-11-04_042547.jpg>
> SUMBER LINK FB : KLIK SINI <http://sh.st/ugfcz>
>
> Sedih dan sayu kami lihatnya... kekadang bila baca komen rakyat di page
> JPJ tu terasa macam kesian pun ada... sedih pun ada... dan nak geleng
> kepala pun ada....
>
> Bukannya apa jika dilihat apa yang dikatakan dalam komen-komen status
> tersebut ia kelihatan 99% pengguna dalam page JPJ tu menyokong akan
> tindakan yg dilakukan oleh sahabat diatas atas rasa kemeluatan terhadap
> pegawai JPJ...
>
> Ini dikatakan dek kerana NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA...dan jika
> dilihat dengan komen distatus tersebut NILA ITU BUKANLAH SETITIK
> dah..berkemungkinan sudah jadi SETIMBA....
>
> Jadi kepada sahabat yg berada di JPJ dan juga kepada RAKYAT JELATA yang
> terpaksa berurusan dengan JPJ kembalilah masing-masing menyuluh apa yang
> ada dalam diri...kembalilah kepada nilai-nilai murni antara saatu sama lain
> dan juga sifat bertoleransi serta budi bicara dalam kehidupan apabila satu
> sama lain berurusan......
>
> masing-masing nak tunjuk cengei nak tunjuk hebat nak tunjuk kuasa..semua
> itu tak ada faedahnya...menambahkan dendam kesumat antara satu sama lain
> adalah lagi.....
>
> dari blog : KLIK SINI
> <http://anakkedah007.blogspot.com/2014/11/kenapa-rakyat-meluat-sangat-dengan-jpj.html>
>
>
>
>
>

Tue Nov 4, 2014 6:56 pm (PST) . Posted by:

Nak cover br1m, bonus org gomen, bs1m, ...




From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
Date: 04/11/2014 11:45 PM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kenapa rakyat
"meluat" sangat dengan JPJ..???
Sent by: automobil@yahoogroups.com









JPJ Dikritik Hebat Buat Operasi Khas

bloglist-malaysia.blogspot
kitabantai.info
Kita Bantai


Orang ramai mengkritik hebat Operasi Khas yang telah dijalankan oleh JPJ
baru-baru ini bagi memeriksa nombor pendaftaran kenderaan, 'strobe light'
dan lampu HID serta cermin gelap.

Operasi ini bagaimanapun mendatangkan kritikan dari pengguna jalan raya
kerana operasi tersebut menjadi sebab mereka terperangkap di dalam
kesesakan lalu lintas selama 2 jam!




Lebih teruk lagi, ada yang berang dengan operasi tersebut sehingga
memanggil operasi ini sebagai bodoh.




Ada juga yang memberi cadangan supaya JPJ membuka kedai nombor plat
sendiri kerana berkata banyak kedai luar yang tidak tahu ukuran standard
yang telah diletakkan oleh JPJ.







Mungkin kerana hal-hal seperti inilah yang mengundang tanggapan negatif
orang ramai kepada JPJ, seperti satu status yang telah dimuat naik oleh
seseorang yang menyatakan niatnya terbantut untuk menolong mangsa sebuah
kemalangan setelah melihat mangsa kemalangan itu memakai uniform JPJ.


JPJ yang Ditimpa Kemalangan Bukan Sekadar Dibiarkan Malah Diludahnya
Pula....

Biasanya, bila ternampak orang kemalangan, pasti ramai yang membantu tak
kira apa status dan reputasi orang yang terlibat kemalangan itu.

Tapi lain pula kisah seorang hamba Allah yang membuat satu posting di FB.
Secara ringkasnya hamba Allah ni dalam ternampak satu eksiden ketika dia
di atas lebuhraya Besraya. Pada mulanya, hamba Allah ni dengan tangkas
mahu menolong mangsa yang terlibat dalam kemalangan itu. Tetapi selepas
ternampak mangsa memakai baju uniform JPJ, hamba Allah ni terus tak jadi
tolong.. Siap maki dan ludah lagi muka mangsa...Alahaiiii...


siakapkeli.

Read more:
http://www.kitabantai.info/2014/11/jpj-dikritik-hebat-buat-operasi-khas.html#ixzz3I6ea7bNu


PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH. Omak mendapat
kiriman gambar menyatakan rasa terkejut betapa kos untuk menuruskan
jenazah mencecah RM2,124.00 sen disebuah Taman Perumahan yang tidak
dinyatakan dimana. Kalau begini siapa sahaja penghuni di taman perumahan
tersebut tidak mempunyai wang tidak diizinkan mati. Panggilan sembahyang
jenayah untuk 140 orang RM700 ... ada sembahyang hadiah lagi tapi perlu
kena bayar RM200 ... Kereta Kehadiran Sembahyang RM282 ... Kubur RM250 ..
Kain Kapan dan Keranda RM410 ... Mandi Mayat RM100 ... Imam RM10 .. Kereta
Jenazah RM60 ... Telefon RM20 ... Minuman RM50 .. Talkin RM30 akhir sekali
Sampul Surat RM12 ... Jumlah keseluruhan RM2,124.00 sen. Jika benar apa
yang diberitahu ini jelas sungguh cekik darah dan ambil kesempatan dari
waris simati .. bayangkan jika simati tidak mempunyai wang yang cukup
sudah p[asti terpaksa meminjam dan berhutang. Anda mungkin juga meminati:
KETUA BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA ... IBU NEGERI
KERAJAAN PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT DILANDA ... RAKAMAN GAMBAR PETUGAS
PKR KENA TETAK DENGAN PARANG OLEH ... APAKAH KALAU RAKYAT MERUNGUT KERANA
TERBEBAN DENGAN BAYARAN ... Linkwithin Posted by OMAK KAU!!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin
PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH.

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin
PENYATA PEMBAYARAN PENGURUSAN JENAZAH YANG CEKIK DARAH. Omak mendapat
kiriman gambar menyatakan rasa terkejut betapa kos untuk menuruskan
jenazah mencecah RM2,124.00 sen disebuah Taman Perumahan yang tidak
dinyatakan dimana. Kalau begini siapa sahaja penghuni di taman perumahan
tersebut tidak mempunyai wang tidak diizinkan mati. Panggilan sembahyang
jenayah untuk 140 orang RM700 ... ada sembahyang hadiah lagi tapi perlu
kena bayar RM200 ... Kereta Kehadiran Sembahyang RM282 ... Kubur RM250 ..
Kain Kapan dan Keranda RM410 ... Mandi Mayat RM100 ... Imam RM10 .. Kereta
Jenazah RM60 ... Telefon RM20 ... Minuman RM50 .. Talkin RM30 akhir sekali
Sampul Surat RM12 ... Jumlah keseluruhan RM2,124.00 sen. Jika benar apa
yang diberitahu ini jelas sungguh cekik darah dan ambil kesempatan dari
waris simati .. bayangkan jika simati tidak mempunyai wang yang cukup
sudah p[asti terpaksa meminjam dan berhutang. Anda mungkin juga meminati:
KETUA BRIGED KESATRIA BN BERI AMARAN KERAS KEPADA RAJA ... IBU NEGERI
KERAJAAN PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT DILANDA ... RAKAMAN GAMBAR PETUGAS
PKR KENA TETAK DENGAN PARANG OLEH ... APAKAH KALAU RAKYAT MERUNGUT KERANA
TERBEBAN DENGAN BAYARAN ... Linkwithin Posted by OMAK KAU!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin
Kenapa rakyat "meluat" sangat dengan JPJ..???
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
oleh AnakKedah007



SUMBER LINK FB : KLIK SINI

Sedih dan sayu kami lihatnya... kekadang bila baca komen rakyat di page
JPJ tu terasa macam kesian pun ada... sedih pun ada... dan nak geleng
kepala pun ada....

Bukannya apa jika dilihat apa yang dikatakan dalam komen-komen status
tersebut ia kelihatan 99% pengguna dalam page JPJ tu menyokong akan
tindakan yg dilakukan oleh sahabat diatas atas rasa kemeluatan terhadap
pegawai JPJ...

Ini dikatakan dek kerana NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA...dan jika
dilihat dengan komen distatus tersebut NILA ITU BUKANLAH SETITIK
dah..berkemungkinan sudah jadi SETIMBA....

Jadi kepada sahabat yg berada di JPJ dan juga kepada RAKYAT JELATA yang
terpaksa berurusan dengan JPJ kembalilah masing-masing menyuluh apa yang
ada dalam diri...kembalilah kepada nilai-nilai murni antara saatu sama
lain dan juga sifat bertoleransi serta budi bicara dalam kehidupan apabila
satu sama lain berurusan......

masing-masing nak tunjuk cengei nak tunjuk hebat nak tunjuk kuasa..semua
itu tak ada faedahnya...menambahkan dendam kesumat antara satu sama lain
adalah lagi.....

dari blog : KLIK SINI




Tue Nov 4, 2014 7:45 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran dibelakang badannya .... Posted by OMAK KAU!!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinBAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN.

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinJangan Langgar Saya

bloglist-malaysia.blogspot.
kerabubersuara.blogspot

Perggg.. Memang kreatif la budak-budak zaman sekarang ni.

Semoga adik maju jaya.

BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN.

omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!!

BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran dibelakang badannya .... Posted by OMAK KAU!!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinBAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran dibelakang badannya .... Posted by OMAK KAU!!!

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwinMOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran dibelakang badannya ....

Copy n Win at: http://bit.ly/copyandwin

"JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" ....

Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran dibelakang badannya ....

Tue Nov 4, 2014 5:18 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Bahaya..

2014-11-04 23:45 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
>
>
> *BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA
> CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni
> tampalkan notis amaran dibelakang badannya .... Posted by OMAK KAU!!!! Copy
> n Win at: **http://bit.ly/copyandwin* <http://bit.ly/copyandwin>
>
>
> *BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN.Copy n Win at: *
> *http://bit.ly/copyandwin* <http://bit.ly/copyandwin>
> *Jangan Langgar Saya *
>
> bloglist-malaysia.blogspot.
> kerabubersuara.blogspot
>
>
> <https://lh4.googleusercontent.com/-_X8dHp_vt0Q/VFhiFEubWdI/AAAAAAAANdc/cFh9kHzX4cI/s2560/1415078417729.jpeg>
>
> Perggg.. Memang kreatif la budak-budak zaman sekarang ni.
>
> Semoga adik maju jaya.
>
>
>
>
> *BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN.*
>
>
> *omakkau.blogspot.*
> *Posted by OMAK KAU!!!! *
>
>
>
> *BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA
> CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni
> tampalkan notis amaran dibelakang badannya .... Posted by OMAK KAU!!!! Copy
> n Win at: **http://bit.ly/copyandwin* <http://bit.ly/copyandwin>
>
>
> *BAIK PUNYA AMARAN DAN CARA MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA
> CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni
> tampalkan notis amaran dibelakang badannya .... Posted by OMAK KAU!!!Copy n
> Win at: **http://bit.ly/copyandwin* <http://bit.ly/copyandwin>
>
>
> *MOHON DOAKAN KEJAYAAN. "JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN
> KAMI BERJAYA" .... Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran
> dibelakang badannya ....Copy n Win at: **http://bit.ly/copyandwin*
> <http://bit.ly/copyandwin>
>
> * "JGN LANGGAR SYA .. SYA CALON SPM 2014 .. DOAKAN KAMI BERJAYA" .... *
>
> *Selamber rock je adik ni tampalkan notis amaran dibelakang badannya ....*
>
>
>

Tue Nov 4, 2014 7:46 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Kerajaan sasar RM142 bilion kutipan cukai 2015

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

CYBERJAYA 3 Nov. - Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menyasarkan kutipan cukai sebanyak RM142 bilion pada tahun hadapan iaitu pertambahan RM2 bilion berbanding sasaran pada tahun ini.
Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan berkata, sehingga September lalu LHDN telah berjaya mengutip RM134 bilion dan kutipan tersebut diyakini bertambah menjelang akhir tahun ini.

Beliau berkata, sekiranya tidak berjaya mencapai sasaran RM140 bilion pada tahun ini, kutipan sebanyak RM134 bilion sudah memadai kerana telah melepasi kutipan pada tahun lalu iaitu seba­nyak RM129 bilion.
"Kutipan cukai oleh LHDN sentiasa meningkat pada setiap tahun, situasi ini menunjukkan perkembangan positif kepada negara selain dapat memastikan golongan yang layak dapat menerima sesuatu yang lebih baik.

"Pada tahun hadapan kita letak sasaran RM142 bilion, ini adalah sasaran Kementerian Kewangan dan saya percaya LHDN mempunyai sasaran tersendiri, apa yang penting adalah terdapat peningkatan," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas merasmikan Sambutan Hari Inovasi LHDN 2014 di ibu pejabat LHDN, di sini hari ini.

Yang hadir sama, Ketua Pegawai Eksekutif LHDN, Tan Sri Dr. Mohd. Shukor Mahfar dan Pe­ngarah Jabatan Khidmat Korporat LHDN, Asriah Shaari.

Menurut Ahmad, beliau berharap rakyat melihat tanggungjawab membayar cukai sebagai satu kewajipan kepada negara dan tidak seharusnya dianggap sebagai beban.

"Kita mahu semua pihak melihat pembayaran cukai sebagai perkara positif dan pembayar cukai sebagai orang yang patriotik, rakyat juga perlu memahami bahawa setiap ringgit yang dibayar melalui cukai dikembalikan kepada mereka dalam bentuk perkhidmatan dan pembangunan," katanya.

Selain itu, katanya, kepelbagaian pembaharuan yang dilaksanakan oleh LHDN juga sedikit sebanyak dapat menyenangkan pembayar cukai untuk menunaikan tanggungjawab mereka kepada negara.

"Hasil inovasi LHDN seperti e-Filing dan eZ-Hasil sememangnya telah banyak membantu pembayar cukai, selain menyenangkan hasil pembaharuan itu juga menjimatkan masa," katanya.

Dalam pada itu, diminta mengulas mengenai kejatuhan harga minyak di peringkat global, Ahmad berkata, dalam situasi itu kerajaan tidak menolak kemungkinan akan berlaku pengurangan pemberian dividen oleh Petroliam Nasional Bhd. (Petronas).

"Dalam segi harga bahan api yang dijual di negara ini pula biarlah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memperhalusinya sebaik mungkin kerana Malaysia telah merancang pelbagai agenda yang terbaik kepada rakyat termasuk memperkenalkan subsidi dan mengecualikan petrol RON95 dan diesel daripada cukai barang dan perkhidmatan (GST)," katanya.

Tue Nov 4, 2014 7:46 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Bung Mokhtar kutuk Proton habis-habisan.. tak ada masa depan katanya..
bloglist-malaysia.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot.
Posted by Anak Sungai Derhaka

Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin mempersoalkan Menteri Perdagangan Antarabangsa Dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed mengapakah syarikat pembuat kereta nasional Proton masih gagal untuk mencipta sebuah kenderaan seratus peratus buatan Malaysia.

Menurutnya, setelah hampir 30 tahun Proton beroperasi, sehingga kini asyik 'menciplak' barangan dan produk luar negara.

"Dulu kita 'ciplak' enjin dari Mitsubishi, dan untuk Proton Perdana 'ciplak' pula dari Honda Accord. Apakah kita tidak ada perancangan untuk mencipta kereta buatan Malaysia sendiri," katanya dalam soalan tambahan kepada Mustapa.

Jelasnya, bukan hanya rakyat, beliau sendiri turut malu dengan kenyataan bahawa syarikat automobil negara tersebut masih meniru hasil kerja luar.

"Saya cadangkan supaya pihak kerajaan terus menggunakan Honda Accord dan bukannya kereta 'tiruan' Honda Accord," katanya.

Jelasnya lagi, adakah rakyat di negara ini ketandusan idea, dan dengan teknologi yang ada, adakah kita tidak mampu untuk membangunkan industri kereta di Malaysia.

"Jika berterusan begini, nampaknya Proton tidak mempunyai masa depan," katanya.

Kata Bung kepada Mustapa, sebagai seorang menteri, tentunya malu mempunyai sebuah kereta jenama Malaysia tetapi tidak bermutu tinggi hanya dengan mengubah 19 barangan di dalam kereta tersebut.

"Kenapa kita tidak mencipta badan dan enjin sendiri. Jangan hanya badan dari Malaysia tetapi rohnya dari negara Jepun," kata beliau lagi.

Bagi menjawab persoalan Bung itu, Mustapa tidak menafikan bahawa sebahagian komponen kereta Proton Perdana itu diambil di Jepun manakala, 33 peratus komponen tersebut adalah buatan dari Malaysia.

"Iriz umpamanya adalah kereta asli buatan Malaysia. Iriz adalah sebuah kereta yang mana enjnnya 90 peratus buatan Malaysia.

"Tidak benar jika ada yang mengatakan bahawa Malaysia tidak mempunyai kereta buatan Malaysia," katanya lagi lapor Free Malaysia Today

Comment

play possum ·

Ye ke IRIZ 90% buatan Malaysia..?
macam kena tipu je...
Mamat yg kerja kat proton city acu cerita skit nak dengar..
Tang mana 90% tu...

Tue Nov 4, 2014 7:47 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Muatan Lebih - Satu Fenomena Bahaya Yang Terlepas Pandang

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

"

Isu semasa tentang lori yang angkut muatan lebih disiarkan khas dek TV3 malam tadi [2 November] menarik perhatian saya. Amalan angkut muatan berat adalah satu perkara yang ada bahaya luar biasa. patah lagi jika lori dimuatkan ebih hingga 40 peratus dari muatan yang dibenarkan.

Pengalaman semasa mengurus tapak projek dulu
telah menunjukkan betapa bahaya bila lori
lori 10 tayar kami mengisi muatan lebih .

Akibat muatan lebih-

> tayar akan pecah. Kejadian pecah tayar akan
berlaku dalam set. Semasa dalam muatan kalau satu
tayar pecah tayar sebelahnya juga akan pecah. Ini
adalah kerana performance tayar sama juga macam
fius yang meletup bila arus letrik melebihi had
yang digunakan.

Contoh: lihat contoh lori 10 tayar.
4 set tayar belakang 4x2=8 tayar lori [ 2 tayar depan angkut
beban berat cabin-untuk menyenangkan kiraan]
bolih angkut 10 tan muatan. Jadi satu set tayar [2x1] mengangkut
beban 2.5 ton. Jadi bila satu dari 2 tayar pecah, yang kedua juga akan
pecah. Saya pernah juga nampak bila satu set 2 tayar pecah , set bersebelahannya
juga pecah .Ini biasa untuk trak yang berrangkai [ articulated] yang ada kepala
dan bersambung dengan badan yang panjang [treler 10 tayar]

Website ini memberi penjelasan dan gambaran impak muatan lebih di dalam
kejadian kemalangan.

http://dotfleets.wordpress.com/2011/03/31/overloaded-trucks/

Fakta yang penting -lebih muatan
adalah punca kemalangan trak. Absorber truck, tayar dan sistem bolih
pecah. Dan bila adanya kepecahan di dalam sistem kemalangan akan berlaku.
Trak terpesong /terlajak/ terbalik kerana kehilangan 'balance&#39;

Nampaknya isu muatan lebih ini tidak ditangani dengan serius. Ianya dibuat
secara acuh tak acuh. Bila dilaksanakan kempen tahan trak lebih muatan
ianya akan diikuti dek cukong projek /tokey lori. Bila kempen jpj
berhenti perbuatan lebih muatan bersambung seperti biasa.

Di Malaysia ada lagi satu elemen bahaya di dalam industri trak. Barang barang
tiruan di jual berleluasa. Impaknya adalah statistik bilangan kemalangan trak
yang luar biasa berlaku di negara berbanding diEropah! Setiap hari ada aje
laporan kemalangan kenderaan berat-bas dan lori.

Sistem pengawasan JPJ, JKJ ,Polis ,DBKL dan sistem penghakiman dan SPRM
mesti cari satu solusi yang elegan untuk menangani isu burok yang melanda
ibu kota kita. Lihat ajelah Cukong besar macam YTL sewenang wenang biarkan
lori mereka angkut hingga 40 peratus terlajak muatan! -laporan TV3

Jadi Mat Mat JPJ / SPRM / kehakiman mesti serius kita bikin Sentul Raya
canggih. Tetapi statistik kemalangan serupa dengan Lagos di Nigeria. Satu
kemaluan besar di dalam usaha kejar mengejar status negara maju.

................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: tokman
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu

Tue Nov 4, 2014 5:09 pm (PST) . Posted by:

"bashah" bwasi


YTL - yes tambah lagi
On Tuesday, November 4, 2014 11:47 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


 


| Muatan Lebih - Satu Fenomena Bahaya Yang Terlepas Pandang

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net |

 "

Isu semasa tentang lori yang angkut muatan lebih disiarkan khas dek TV3 malam tadi [2 November] menarik perhatian saya. Amalan angkut muatan berat adalah satu perkara yang ada bahaya luar biasa. patah lagi jika lori dimuatkan ebih hingga 40 peratus dari muatan yang dibenarkan.

Pengalaman semasa mengurus tapak projek dulu
telah menunjukkan betapa bahaya bila lori
lori 10 tayar kami mengisi muatan lebih .

Akibat muatan lebih-

> tayar akan pecah. Kejadian pecah tayar akan
berlaku dalam set. Semasa dalam muatan kalau satu
tayar pecah tayar sebelahnya juga akan pecah. Ini
adalah kerana performance tayar sama juga macam
fius yang meletup bila arus letrik melebihi had
yang digunakan. 

Contoh: lihat contoh lori 10 tayar.
4 set tayar belakang 4x2=8 tayar lori [ 2 tayar depan angkut
beban berat cabin-untuk menyenangkan kiraan]
bolih angkut 10 tan muatan. Jadi satu set tayar [2x1] mengangkut
beban 2.5 ton.  Jadi bila satu dari 2 tayar pecah, yang kedua juga akan
pecah. Saya pernah juga nampak bila satu set 2 tayar pecah , set bersebelahannya
juga pecah .Ini biasa untuk trak yang berrangkai [ articulated] yang ada kepala
dan bersambung dengan badan yang panjang [treler 10 tayar]

Website ini memberi penjelasan dan gambaran  impak muatan lebih di dalam
kejadian kemalangan.

http://dotfleets.wordpress.com/2011/03/31/overloaded-trucks/

Fakta yang penting -lebih muatan
adalah punca kemalangan trak. Absorber truck, tayar dan sistem bolih
pecah. Dan bila adanya kepecahan di dalam sistem kemalangan akan berlaku.
Trak terpesong /terlajak/ terbalik kerana kehilangan 'balance&#39;

Nampaknya isu muatan lebih ini tidak ditangani dengan serius. Ianya dibuat
secara acuh tak acuh. Bila dilaksanakan kempen tahan trak lebih muatan
ianya akan diikuti dek cukong projek /tokey lori. Bila kempen jpj
berhenti perbuatan lebih muatan bersambung seperti biasa.

Di Malaysia ada lagi satu elemen bahaya di dalam industri trak. Barang barang
tiruan di jual berleluasa. Impaknya adalah statistik bilangan kemalangan trak
yang luar biasa berlaku di negara berbanding diEropah! Setiap hari ada aje
laporan kemalangan kenderaan berat-bas dan lori.

Sistem pengawasan JPJ, JKJ ,Polis ,DBKL dan sistem penghakiman dan SPRM
mesti cari satu solusi yang elegan untuk menangani isu burok yang melanda
ibu kota kita. Lihat ajelah Cukong besar macam YTL sewenang wenang biarkan
lori mereka angkut hingga 40 peratus terlajak muatan!  -laporan TV3

Jadi Mat Mat JPJ / SPRM / kehakiman mesti serius kita bikin Sentul Raya
canggih. Tetapi statistik kemalangan serupa dengan Lagos di Nigeria. Satu
kemaluan besar di dalam usaha kejar mengejar status negara maju.
................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: tokman
Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu <!--#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp #yiv0317844837hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp #yiv0317844837ads {margin-bottom:10px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp .yiv0317844837ad {padding:0 0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp .yiv0317844837ad p {margin:0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mkp .yiv0317844837ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-sponsor #yiv0317844837ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-sponsor #yiv0317844837ygrp-lc #yiv0317844837hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-sponsor #yiv0317844837ygrp-lc .yiv0317844837ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837activity span {font-weight:700;}#yiv0317844837 #yiv0317844837activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv0317844837 #yiv0317844837activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv0317844837 #yiv0317844837activity span span {color:#ff7900;}#yiv0317844837 #yiv0317844837activity span .yiv0317844837underline {text-decoration:underline;}#yiv0317844837 .yiv0317844837attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv0317844837 .yiv0317844837attach div a {text-decoration:none;}#yiv0317844837 .yiv0317844837attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv0317844837 .yiv0317844837attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv0317844837 .yiv0317844837attach label a {text-decoration:none;}#yiv0317844837 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv0317844837 .yiv0317844837bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv0317844837 .yiv0317844837bold a {text-decoration:none;}#yiv0317844837 dd.yiv0317844837last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv0317844837 dd.yiv0317844837last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv0317844837 dd.yiv0317844837last p span.yiv0317844837yshortcuts {margin-right:0;}#yiv0317844837 div.yiv0317844837attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv0317844837 div.yiv0317844837attach-table {width:400px;}#yiv0317844837 div.yiv0317844837file-title a, #yiv0317844837 div.yiv0317844837file-title a:active, #yiv0317844837 div.yiv0317844837file-title a:hover, #yiv0317844837 div.yiv0317844837file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv0317844837 div.yiv0317844837photo-title a, #yiv0317844837 div.yiv0317844837photo-title a:active, #yiv0317844837 div.yiv0317844837photo-title a:hover, #yiv0317844837 div.yiv0317844837photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv0317844837 div#yiv0317844837ygrp-mlmsg #yiv0317844837ygrp-msg p a span.yiv0317844837yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv0317844837 .yiv0317844837green {color:#628c2a;}#yiv0317844837 .yiv0317844837MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv0317844837 o {font-size:0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837photos div {float:left;width:72px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837reco-category {font-size:77%;}#yiv0317844837 #yiv0317844837reco-desc {font-size:77%;}#yiv0317844837 .yiv0317844837replbq {margin:4px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mlmsg select, #yiv0317844837 input, #yiv0317844837 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mlmsg pre, #yiv0317844837 code {font:115% monospace;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-mlmsg #yiv0317844837logo {padding-bottom:10px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-msg p#yiv0317844837attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-reco #yiv0317844837reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-sponsor #yiv0317844837ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-sponsor #yiv0317844837ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-sponsor #yiv0317844837ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv0317844837 #yiv0317844837ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}-->

Tue Nov 4, 2014 7:19 pm (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

yang ni jpj/sprm tak ramai yang berani. dorang ada tonto. silap2 rumah
kena simbah cat, keta kena bakar kat porch, cermin tingkap kena tembak.
saman kereta awam lagi senang tak banyak cakap.

On 04/11/2014 11:47 PM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> 
>
> _*Muatan Lebih - Satu Fenomena Bahaya Yang Terlepas Pandang*
> _
> Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
> <http://www.tranungkite.net/v12/www.tkodaily.net>
> tranungkite.net
>
>
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=25>"
>
> Isu semasa tentang lori yang angkut muatan lebih disiarkan khas dek TV3
> malam tadi [2 November] menarik perhatian saya. Amalan angkut muatan
> berat adalah satu perkara yang ada bahaya luar biasa. patah lagi jika
> lori dimuatkan ebih hingga 40 peratus dari muatan yang dibenarkan.
>
> Pengalaman semasa mengurus tapak projek dulu
> telah menunjukkan betapa bahaya bila lori
> lori 10 tayar kami mengisi muatan lebih .
>
> Akibat muatan lebih-
>
> > tayar akan pecah. Kejadian pecah tayar akan
> berlaku dalam set. Semasa dalam muatan kalau satu
> tayar pecah tayar sebelahnya juga akan pecah. Ini
> adalah kerana performance tayar sama juga macam
> fius yang meletup bila arus letrik melebihi had
> yang digunakan.
>
> Contoh: lihat contoh lori 10 tayar.
> 4 set tayar belakang 4x2=8 tayar lori [ 2 tayar depan angkut
> beban berat cabin-untuk menyenangkan kiraan]
> bolih angkut 10 tan muatan. Jadi satu set tayar [2x1] mengangkut
> beban 2.5 ton. Jadi bila satu dari 2 tayar pecah, yang kedua juga akan
> pecah. Saya pernah juga nampak bila satu set 2 tayar pecah , set
> bersebelahannya
> juga pecah .Ini biasa untuk trak yang berrangkai [ articulated] yang ada
> kepala
> dan bersambung dengan badan yang panjang [treler 10 tayar]
>
> Website ini memberi penjelasan dan gambaran impak muatan lebih di dalam
> kejadian kemalangan.
>
> http://dotfleets.wordpress.com/2011/03/31/overloaded-trucks/
>
> Fakta yang penting -lebih muatan
> adalah punca kemalangan trak. Absorber truck, tayar dan sistem bolih
> pecah. Dan bila adanya kepecahan di dalam sistem kemalangan akan berlaku.
> Trak terpesong /terlajak/ terbalik kerana kehilangan 'balance'
>
> Nampaknya isu muatan lebih ini tidak ditangani dengan serius. Ianya dibuat
> secara acuh tak acuh. Bila dilaksanakan kempen tahan trak lebih muatan
> ianya akan diikuti dek cukong projek /tokey lori. Bila kempen jpj
> berhenti perbuatan lebih muatan bersambung seperti biasa.
>
> Di Malaysia ada lagi satu elemen bahaya di dalam industri trak. Barang
> barang
> tiruan di jual berleluasa. Impaknya adalah statistikbilangan kemalangan trak
> yang luar biasa berlaku di negara berbanding diEropah! Setiap hari ada aje
> laporan kemalangan kenderaan berat-bas dan lori.
>
> Sistem pengawasan JPJ, JKJ ,Polis ,DBKL dan sistem penghakiman dan SPRM
> mesti cari satu solusi yang elegan untuk menangani isu burok yang melanda
> ibu kota kita. Lihat ajelah Cukong besar macam YTL sewenang wenang biarkan
> lori mereka angkut hingga 40 peratus terlajak muatan! -laporan TV3
>
> Jadi Mat Mat JPJ / SPRM / kehakiman mesti serius kita bikin Sentul Raya
> canggih. Tetapi statistik kemalangan serupa dengan Lagos di Nigeria. Satu
> kemaluan besar di dalam usaha kejar mengejar status negara maju.
>
> ................................
> Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
> Oleh: *tokman*
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=tokman>
> Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
> <http://www.tranungkite.net/v12/www.tkodaily.net>
>
>

Tue Nov 4, 2014 7:49 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ramai tak faham tanda 'MC' pada mainan kanak-kanak
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

PETALING JAYA - Sebanyak 65 peratus pengguna di negara ini tidak mengetahui tentang wujudnya tanda keselamatan 'Malaysian Conformity&#39; (MC) pada barangan permainan kanak-kanak, demikian menurut kajian Persatuan Pengguna Standard Malaysia (PPSM).

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif PPSM, Ratna Devi Nadarajan, pengguna tidak menjadikan tanda keselamatan MC sebagai salah satu kriteria untuk membeli peralatan mainan kepada anak-anak mereka.

"Malahan kebanyakan pengguna juga tidak tahu membezakan antara tanda keselamatan yang asli dan yang tiruan," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.

Beliau berkata, tanda MC pada barangan permainan kanak-kanak telah diperkenalkan Kememterian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNKK) sejak 2010 dengan tujuan melindungi pengguna daripada membeli barangan permainan yang mengandungi bahan berbahaya seperti plumbum.

Ratna berkata, sungguhpun pelbagai bentuk hebahan telah dilakukan oleh pihak KPDNKK mengenai tanda itu, namun masih banyak pengguna yang masih belum memahami tentang pentingnya tanda itu pada barangan permainan.

Sehubungan itu beliau berkata, pihak berkuasa terutama KPDNKK perlu meningkatkan pengawasan terhadap penjualan permainan kanak-kanak bagi membanteras penjualan barangan mainan yang tidak selamat atau yang menggunakan tanda MC palsu.

Katanya ini kerana tinjauan pihak persatuan itu mendapati terdapat gerai dalam pusat beli belah yang masih menjual barangan permainan yang tidak mempunyai tanda keselamatan itu. - Bernama

Tue Nov 4, 2014 7:30 pm (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

iklankanlah MC ni kat signboard besar2 tepi highway tu macam iklan GST
tu baru lah orang ramai alert.

On 04/11/2014 11:49 PM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> 
>
>
> _Ramai tak faham tanda 'MC' pada mainan kanak-kanak_
>
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-EAn0NxPf6HI/VFRBYB3iadI/AAAAAAAAY7E/VWEGgDFXTQs/s1600/2014-11-01_101135.jpg>
> <https://www.blogger.com/null>
> PETALING JAYA - Sebanyak 65 peratus pengguna di negara ini tidak
> mengetahui tentang wujudnya tanda keselamatan 'Malaysian Conformity&#39;
> (MC) pada barangan permainan kanak-kanak, demikian menurut kajian
> Persatuan Pengguna Standard Malaysia (PPSM).
>
> Menurut Ketua Pegawai Eksekutif PPSM, Ratna Devi Nadarajan, pengguna
> tidak menjadikan tanda keselamatan MC sebagai salah satu kriteria untuk
> membeli peralatan mainan kepada anak-anak mereka.
>
> "Malahan kebanyakan pengguna juga tidak tahu membezakan antara tanda
> keselamatan yang asli dan yang tiruan," katanya kepada pemberita di
> pejabatnya di sini.
>
> Beliau berkata, tanda MC pada barangan permainan kanak-kanak telah
> diperkenalkan Kememterian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal
> Pengguna (KPDNKK) sejak 2010 dengan tujuan melindungi pengguna daripada
> membeli barangan permainan yang mengandungi bahan berbahaya seperti plumbum.
>
> Ratna berkata, sungguhpun pelbagai bentuk hebahan telah dilakukan oleh
> pihak KPDNKK mengenai tanda itu, namun masih banyak pengguna yang masih
> belum memahami tentang pentingnya tanda itu pada barangan permainan.
>
> Sehubungan itu beliau berkata, pihak berkuasa terutama KPDNKK perlu
> meningkatkan pengawasan terhadap penjualan permainan kanak-kanak bagi
> membanteras penjualan barangan mainan yang tidak selamat atau yang
> menggunakan tanda MC palsu.
>
> Katanya ini kerana tinjauan pihak persatuan itu mendapati terdapat gerai
> dalam pusat beli belah yang masih menjual barangan permainan yang tidak
> mempunyai tanda keselamatan itu. - Bernama
>
>

Tue Nov 4, 2014 7:49 am (PST) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Gambar Hukuman Bagi Pesalah Parking Kereta di Jepun

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Kejam !! Gambar Hukuman Bagi Pesalah Parking Kereta di Jepun | Tempat Letak kereta sangat sukar didapati dan mahal di Jepun, sehingga pemilik kedai yang cukup beruntung mempunyai tempat letak mengambil kebajikan serius berkaitan tempat letak khusus pelanggan.

Agar dasar itu terlaksana, maka hukuman akan diberikan pada para pesalah. Untuk memastikan kereta keluar dari tempat letak akan memerlukan waktu lama, maka pemilik kedai mempunyai idea kreatif untuk menghukum para pesalah.

Sebuah kereta yang ditinggalkan di tempat letak selepaswaktu pejabat akan dikepung oleh troli . Ketika foto itu disiarkan dalam internet, pengguna memuji kecerdikan tuan punya kedai.

Sumber : Fuh.My
..........
http://sehinggit.blogspot.com/2014/10/kejam-gambar-hukuman-bagi-pesalah.html#ixzz3HU5pCVdA

Tue Nov 4, 2014 7:24 pm (PST) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

kat malaysia tak boleh.. silap2 troli tu plak yang hilang hehe..

On 04/11/2014 11:49 PM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> 
>
> *_Gambar Hukuman Bagi Pesalah Parking Kereta di Jep_un*
>
> Dilulus _untuk_paparan oleh PenorehGetah <http://penorehgetah.blogspot.com/>
> tranungkite.net
>
>
> <http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&new_topic=18>
> <http://1.bp.blogspot.com/-gNTyerdBqqo/VE9zQxGFeEI/AAAAAAAAIS0/10dm1yCRwNY/s1600/Kejam-Gambar-Hukuman-Bagi-Pesalah-Parking-Kereta-di-Jepun.jpg>
>
> Kejam !! Gambar Hukuman Bagi Pesalah Parking Kereta di Jepun | Tempat
> Letak kereta sangat sukar didapati dan mahal di Jepun, sehingga pemilik
> kedai yang cukup beruntung mempunyai tempat letak mengambil kebajikan
> serius berkaitan tempat letak khusus pelanggan.
>
> Agar dasar itu terlaksana, maka hukuman akan diberikan pada para
> pesalah. Untuk memastikan kereta keluar dari tempat letak akan
> memerlukan waktu lama, maka pemilik kedai mempunyai _idea_ kreatif untuk
> menghukum para pesalah.
>
> Sebuah kereta yang ditinggalkan di tempat letak selepaswaktu pejabat
> akan dikepung oleh troli . Ketika foto itu disiarkan dalam internet,
> pengguna memuji kecerdikan tuan punya kedai.
>
> Sumber : Fuh.My
> ..........
> http://sehinggit.blogspot.com/2014/10/kejam-gambar-hukuman-bagi-pesalah.html#ixzz3HU5pCVdA
>
>
>

Tue Nov 4, 2014 5:10 pm (PST) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Saya kira running light to berkelip, so tak boleh la..

[image: Inline image 1]

http://www.jpj.gov.my/web/guest/Pengubahsuaian-Kenderaan-Persendirian

2014-11-04 12:16 GMT+08:00 MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> day running light tu lampu led kan? sama ke dgn hid light?
>
> On 03/11/2014 10:17 AM, lan loqius rxzabd@yahoo.com [automobil] wrote:
> > Kalau lampu DRL (day running light) tambahan tu tergolong jugak ke?
> > -Dak Lan-
> >
> >
> > On Sunday, November 2, 2014 11:48 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> > rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
> >
> >
> > 
> >
> >
> > Pemeriksaan Kenderaan Untuk Lampu HID, Plat Nombor Bermula Hari
> > Ini
> > <
> http://greenboc.blogspot.com/2014/11/bergambar-pemeriksaan-kenderaan-untuk.html
> >
> >
> >
> > greenboc.blogspot
> > Posted by Green Boc
> > <
> http://1.bp.blogspot.com/-4M4FIHFT8U0/VFR1QW6xQnI/AAAAAAABvfg/2O0bTDVVFqY/s1600/3.jpg
> >
> >
> >
> > T*indakan Tegas Terhadap Pemilik Kenderaan Pasang Lampu HID, Ubah Suai
> > Nombor Plat*
> >
> > Tindakan _tegas_ akan diambil terhadap kenderaan dengan *nombor plat
> > pelbagai reka bentuk, lampu tambahan (lampu strob) dan lampu HID 'head
> > lamp' yang tidak mematuhi standard.*
> >
> > Setelah berbulan-bulan mengeluarkan amaran, Jabatan Pengangkutan Jalan
> > (JPJ) akan memulakan tindakan keras di seluruh negara terhadap
> > _pengguna_ jalan raya yang melanggar peraturan dan spesifikasi, bermula
> > _Sabtu_.
> >
> > Ketua Pengarah JPJ, Datuk Seri Ismail Ahmad berkata kira-kira 1,500
> > anggota akan terlibat dalam operasi itu yang akan dilaksanakan
> > bersama-sama dengan anggota polis trafik dan Suruhanjaya Pengangkutan
> > Awam Darat (SPAD).
> >
> > Beliau berkata pemeriksaan akan dilakukan di kawasan panas, sambil
> > menambah operasi turut meliputi semua bandar dan pekan utama.
> >
> > "Kami telah memberikan amaran yang cukup terhadap pemilik kenderaan
> > _untuk_ *tidak menggunakan _plat_ pendaftaran yang diubah suai dan lampu
> > HID yang tidak diluluskan.*
> >
> > "Masa untuk _berkompromi_ sudah berakhir. Kita tak akan layan sebarang
> > alasan.
> >
> > *"Saman mandatoti akan dikeluarkan," *katanya _kepada_ The Star.
> >
> > Ismail berkata di bawah spesifikasi JPJ, hanya tiga jenis _plat_ nombor
> > dibenarkan.
> >
> > *Bagi kenderaan biasa, ia mestilah terdiri _daripada_ huruf dan nombor
> > putih, timbul atau dilekat di plat hitam* manakala bagi kenderaan
> > kedutaan, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu atau Pertubuhan Getah Asli
> > Antarabangsa, ia harus terdiri daripada huruf putih dan nombor, timbul
> > atau dilekat pada plat merah.
> >
> > Teksi dan kereta sewa harus mempunyai huruf dan nombor berwarna hitam,
> > timbul atau dilekatkan di atas plat putih.
> >
> > *Pemilik motosikal di atas 250cc yang melanggar kaedah-kaedah mengenai
> > nombor plat akan dikeluarkan denda kompaun sebanyak RM100 (jika
> > diselesaikan dalam masa dua minggu), RM150 (jika diselesaikan antara dua
> > minggu dan sebulan) dan RM250 (jika diselesaikan selepas sebulan).
> >
> > Bagi pemilik motosikal di bawah 250 cc akan dikenakan denda RM70 (jika
> > diselesaikan dalam masa dua minggu), RM120 (antara dua minggu dan
> > sebulan) dan RM200 (jika lebih dari satu bulan).*
> >
> > Ismail berkata lampu HID, yang menggunakan gas Xenon, bukan filamen,
> > tidak dibenarkan untuk digunakan kecuali dalam kes-kes di mana perubahan
> > yang dibuat terhadap keseluruhan sistem pencahayaan dengan akreditasi
> > dari Institut Piawaian dan Penyelidikan Perindustrian Malaysia (Sirim).
> >
> > *"HID yang terlalu kuat boleh mengganggu penglihatan pengguna jalan raya
> > yang lain dan berdepan risiko keselamatan," katanya.
> >
> > Bagi lampu 'strob' atau 'beacon', sejenis lampu berwarna-warni, beliau
> > berkata kenderaan persendirian dilarang memasang peranti sedemikian.*
> >
> > Beliau berkata hanya kenderaan polis, JPJ, Jabatan Bomba dan Penyelamat
> > dan ambulans diberi keutamaan menggunakannya.
> >
> > mengenai cermin gelap, Ismail berkata JPJ telah menunda tarikh
> > penguatkuasaan sehingga 1 Mei tahun depan.
> >
> > "Kami menangguhkan tarikh penguatkuasaan dalam tempoh enam bulan untuk
> > memberikan masa yang cukup kepada pemilik kenderaan yang diimport untuk
> > menggantikan cermin gelap mereka selepas JPJ menerima banyak rayuan,"
> > katanya. -mstar
> >
> > <
> http://4.bp.blogspot.com/-1aLyhCanfrs/VFRznWkzFxI/AAAAAAABvec/tk1ncrK1mX8/s1600/1.jpg
> >
> > <
> http://2.bp.blogspot.com/-81VqsXW_xNM/VFRzoHAUXhI/AAAAAAABveg/PDBtynVJpBo/s1600/1a.jpg
> >
> > <
> http://1.bp.blogspot.com/-HFPvhmuiOgc/VFRzn3NidYI/AAAAAAABveo/6RU8g9FL6mo/s1600/1b.jpg
> >
> > <
> http://1.bp.blogspot.com/-cZAut227nIk/VFR0S5rM7rI/AAAAAAABvfU/cr5Y9zJvzoE/s1600/4.jpg
> >
> > <
> http://4.bp.blogspot.com/-F0o-rjaKlY8/VFRzomOzodI/AAAAAAABves/FHZch86yO5E/s1600/2.jpg
> >
> > <
> http://4.bp.blogspot.com/-EefC7qDM8z8/VFRzpaN652I/AAAAAAABve8/KdrzfJ9novY/s1600/3.jpg
> >
> > <
> http://1.bp.blogspot.com/-P9nUJLtABQ0/VFRzqmSj7UI/AAAAAAABvfE/6Tr0ylD81eo/s1600/a.jpg
> >
> > <
> http://1.bp.blogspot.com/-PczxJbmV28U/VFRzq1gv2nI/AAAAAAABvfI/Syj1TBT3QiA/s1600/b.jpg
> >
> >
> >
> > _comments: _
> >
> > Anonymous said...
> > Macam siut..
> > Aj Style said...
> > Kerajaan dah takde duit.
> >
> > Kenapa tak saman lori amang, lori trailer dan lori balak yang bawa
> > muatan sehingga 3 kali ganda...?
> >
> > Dengar cerita mereka ni dah bayar yuran bulanan... ye ker...?
> > <
> http://greenboc.blogspot.com/2014/11/bergambar-pemeriksaan-kenderaan-untuk.html#comment-8046807598385654382
> >
> >
> > Anonymous said...
> > Hutang negara makan bnyk...tahniah pd PM KANGKUNG
> > <
> http://greenboc.blogspot.com/2014/11/bergambar-pemeriksaan-kenderaan-untuk.html#comment-2052846382706506809
> >
> >
> > Anonymous said...
> > Nak cri duit agak2 lh... P cri bus,lori diorg 2 bjalan atas dasar
> > keuntungan.. byak ksalahan n bhaya diorg buat..
> > Anonymous said...
> > Dari dulu tak tahu mana datang nya begitu ramai nya pegawai jpj
> > semasa musim perayaan terutama raya puasa
> >
> > Ni skg pasal lampu dan nombor plat seramai 1500 orang pegawai
> >
> > Padahal kita boleh lihat se tiap hari ada lori dan bas yang di pandu
> > laju dan berbahaya Timbul persoalan sekurang kurang nya setengah
> > dari pegawai tersebut sepatutnya kerap di jalanraya
> >
> > Dan jika tak ada pemeriksaan apakah tugas kerja yang pegawai
> > tersebut ? Menguji dan meluluskan lesen pemandu Habis sekarang
> > adakah yang ingin mendapatkan lesen tertangguh ?
> > Anonymous said...
> > hujung tahun semua nak bonus 500/- dan nak minum coffee bean ke ,
> > starbuck ke....
> >
> > air mineral mana boleh lagi.
> >
> > mamak , coffee latte satu mari.
> >
> >
> > _Operasi JPJ terhadap kenderaan ubahsuai nombor plat, lampu mula
> > hari ini _
> >
> > kedahlanie.info
> > Posted by Kedah Lanie
> > Bermula hari ini, tindakan tegas akan dikenakan kepada pemilik kenderaan
> > _yang_ melanggar peraturan dan spesifikasi kenderaan seperti
> > mengubahsuai nombor plat dan memasang lampu tambahan (lampu strob) dan
> > lampu HID 'head lamp' yang _tidak_ mematuhi standard, lapor Mstar Online.
> >
> > Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan menjalankan operasi hari ini,
> > melibatkan 1,500 anggota dengan kerjasama polis trafik dan Suruhanjaya
> > Pengangkutan Awam Darat (SPAD), menurut laporan tersebut.
> >
> > Antara kawasan yang akan diperiksa adalah semua bandar dan _pekan_
> > utama, serta kawasan panas yang dikenalpasti.
> >
> > Mstar Online memetik Ketua Pengarah JPJ Datuk Seri Ismail Ahmad berkata,
> > "Kami memberikan amaran yang cukup terhadap pemilik kenderaan untuk
> > tidak menggunakan plat pendaftaran yang diubahsuai dan lampu HID yang
> > tidak diluluskan."
> >
> > "Masa untuk berkompromi sudah berakhir. Kita tidak akan layan sebarang
> > alasan."
> >
> > Katanya, saman mandatori akan dikeluarkan bagi mereka yang didapati
> > melanggar spesifikasi yang ditetapkan, di mana hanya 3 jenis plat nombor
> > yang dibenarkan, Ismail dilaporkan berkata.
> >
> > Kenderaan biasa sepatutnya mempunyai hanya huruf dan nombor putih yang
> > timbul di atas plat hitam, sementara kenderaan kedutaan Pertubuhan
> > Bangsa-Bangsa Bersatu atau Pertubuhan Getah Asli Antarabangsa perlu
> > mempunyai huruf putih dan nombor timbul di atas plat merah.
> >
> > Bagi teksi dan kereta sewa pula, huruf dan nombor perlu berwarna hitam
> > dan timbul di atas plat putih.
> >
> > Spesifikasi lampu HID menggunakan gas Xenon, bukan filamen, tidak
> > dibenarkan langsung kecuali jika perubahan dibuat kepada keseluruhan
> > sistem pencahayaan yang _diberi_ akreditasi Institut _Piawaian_ dan
> > Penyelidikan Perindustrian Malaysia (Sirim), dalam kes _tertentu_.
> >
> > Laporan tersebut menerangkan sebab lampu tersebut dilarang digunakan
> > iaitu "HID yang terlalu kuat boleh mengganggu penglihatan pengguna jalan
> > raya yang lain dan berdepan _risiko_ keselamatan," kata Ismail.
> >
> > Menurutnya lagi, mana-mana lampu strob atau 'beacon' berwarna tidak
> > dibenarkan bagi kenderaan persendirian, dan hanya dibenarkan oleh
> > kenderaan polis, JPJ, Jabatan Bomba dan Penyelamat dan ambulans.
> >
> > Sekiranya motosikal di atas 250cc melanggar spesifikasi, denda kompaun
> > akan dikeluarkan dalam kadar RM100 (_jika_ diselesaikan dalam masa 2
> > minggu), RM150 (jika diselesaikan antara 2 minggu dan sebulan) dan RM250
> > (jika diselesaikan _selepas_ sebulan).
> >
> > Motosikal di bawah 250cc pula akan dikenakan denda RM70 (jika
> > diselesaikan dalam masa 2 minggu), RM120 (_antara_ 2 minggu dan sebulan)
> > dan RM200 (jika lebih dari satu bulan). – 1 November, 2014.
> >
> > - See moreat:
> >
> http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/operasi-jpj-terhadap-kenderaan-ubahsuai-nombor-plat-lampu-mula-hari-ini#sthash.IU42wvUb.dpuf
> >
> >
> >
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: