Saturday, September 20, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4010[1 Attachment]

5 Messages

Digest #4010

Messages

Fri Sep 19, 2014 9:01 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Hak pekerja Malaysia antara terburuk
telokbakong.blogspot
national-express-malaysia.blogspot
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Fri Sep 19, 2014 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Punca Pelajar UiTM Maut Dirempuh Kereta Pensyarah
telokbakong.blogspot
penpasksgb.blogspot
Dicatat oleh ELBI RISALAH
KELAB GREENBOC

Seorang mahasiswi UiTM Shah Alam maut setelah dirempuh oleh kereta Volkswagen Passat dipandu pensyarah wanita dalam perjalann pulang dari kelas semalam.

Dalam kejadian pukul 5.20 petang itu, mangsa yang dikenali sebagai Fatin Farah Farradia Yusof, 20, dikatakan jatuh dari kawasan berbukit sehingga ke perhentian bas berdekatan.

Difahamkan sebelum kejadian, mangsa bersama dua lagi rakannya sedang bergambar sebelum dirempuh kereta dipandu seorang pensyarah wanita berusia 58 tahun itu, lapor BERNAMA.

Pelajar tahun dua diploma Sains Sukan dan Rekreasi itu dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang namun disahkan meninggal dunia pada 7.30 akibat mengalami pendarahan dalaman.

Dekan Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media UiTM, Prof Dr Azizul Halim Yahya ketika dihubungi berkata dalam kejadian 5.20 petang itu, mangsa yang baru selesai menghadiri kuliah, dikatakan sedang berjalan bersama rakannya sebelum dilanggar kereta itu, menyebabkannya tercampak.

"Kereta pensyarah itu kemudian melanggar pembahagi jalan manakala mangsa jatuh ke bawah bukit setinggi kira-kira lima meter dan pengsan sebelum dia dikejarkan ke HTAR," katanya.

Menurut Azizul, pensyarah wanita berumur 58 tahun yang memandu kenderaan tersebut difahamkan mengalami sakit kepala sebelum kejadian itu, menyebabkan beliau gagal mengawal kereta tersebut.

"Pensyarah itu kini sedang mendapatkan rawatan di sebuah hospital swasta di sini untuk pemantauan lanjut daripada doktor," katanya.

Ada yang mendakwa jalanraya di kawasan itu dikatakan memang berbahaya, Walaubagaimanapun, kejadian ini masih lagi dalam siasatan pihak polis.

Biodata Ringkas Mangsa

Nama Penuh: Fatin Farah Faraddia Binti Yusof
Umur: 20 Tahun
Asal: Dungun Terengganu
Fakulti: Sains
Bidang: Diploma Sains Sukan
Universiti: UITM Induk Shah Alam
Semester: Tahun Kedua
Punca kematian: Pendarahan dalaman akibat dirempuh kereta

kredit gambar: tengoktvonline, malvister dan FB.

----- Original Message -----
From: -:eSpAcE9808:-

Sent: Friday, September 19, 2014 12:59 PM
Subject: Fw: PELAJAR UiTM MAUT DILANGGAR PENSYARAH.

PELAJAR UiTM MAUT DILANGGAR DALAM KAMPUS OLEH SEBUAH KERETA YANG DIPANDU OLEH SEORANG PENSYARAH.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!

.

Seorang pelajar UiTM Shah Alam maut dikatakan dirempuh oleh sebuah kereta Volkswagen Passat ketika dalam perjalanan balik dari kelas petang tadi. Sumber mengatakan kereta tersebut dipandu oleh seorang pensyarah yang dikatakan dipandu agak laju.

Mangsa dikenali sebagai, Fatin Farah Faraddia , merupakan seorang pelajar Fakulti Sukan di Universiti berkenaan.

Kejadian terjadi di berdekatan dengan Fakulti Sains Sukan Dan Rekreasi, UiTM Shah Alam. Dikatakan juga jalan di kawasan tersebut sememangnya sedikit berbahaya.

Al-Fatihah kepada arwah dan kepada semua yang mengenalinya, tabahkan hati anda. Benar kata orang, maut tidak mengenal tempat.

Fri Sep 19, 2014 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

IDENTITI KANAK-KANAK MALAYSIA BERUSIA 6 TAHUN YANG MAUT TERPELANTING DARIPADA PERMAINAN BERPUTAR DI ROYAL ADELAIDE SHOW, AUSTRALIA JUMAAT LALU DI DEDAHKAN.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

Identiti kanak-kanak Malaysia berusia 8 tahun yang maut selepas terpelanting daripada permainan berputar di Royal Adelaide Show, Australia, Jumaat lalu telah dikenalpasti sebagai Adelene Leong.

Polis Australia Selatan menyiarkan gambar Adelene yang dipilih oleh ibunya di laman Facebook dan meminta orang awam yang mempunyai maklumat berkaitan dengan permainan itu tampil untuk membantu siasatan.

"Kami berharap untuk mendapatkan maklumat daripada sesiapa yang ada mengambil gambar atau rakaman video permainan Airmaxx 360 - sewaktu sedang bergerak di Showgrounds pada Jumaat," kata Ketua Inspektor Selena Dinning dari Sturt Local Service Area.

"Kami juga berharap untuk mendapatkan maklumat daripada mereka yang berada di kawasan kejadian ketika berlaku insiden tragis ini atau sesiapa yang mengalami apa-apa perkara luar biasa sewaktu menaiki permainan itu."

Polis juga mendapati permainan itu mempunyai syarat had minimum yang diperlukan iaitu 120cm - di mana Adelene melepasi had ketinggian itu.

"Permainan itu telah disita oleh Agensi Kesihatan dan Keselamatan Pekerjaan Australia Selatan (SafeWork SA) dan ia kekal dalam keadaan sedia ada buat ketika ini " beliau menambah.

"Polis juga masih meneruskan penyiasatan dengan kerjasama SafeWork SA untuk menyiasat penuh punca kejadian tragis itu dan sedang menyediakan laporan untuk pihak koroner".

Adelene, dilaporkan melawat Australia bersama keluarganya, tercampak dari permainan AirMaxx 360 yang mempunyai ukuran 15 meter panjang dan 18 meter lebar dan mampu membawa 24 orang pada satu-satu masa.

Polis memberitahu mangsa kemudian dirawat oleh paramedik dan dibawa ke Hospital Adelaide tetapi meninggal dunia tidak lama kemudian.

Royal Adelaide Show menarik kira-kira setengah juta pengunjung setiap tahun dan ia merupakan acara tahunan terbesar di Australia Selatan. Ia menyediakan pelbagai permainan hiburan dan juga pertunjukan haiwan.

Fri Sep 19, 2014 9:02 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lebuhraya Pantai Timur (LPT) Bakal Dibuka Menjelang Aidiladha
bloglist-malaysia.blogspot
depalma-sp.blogspot
By Famili Ceria

Assalamualaikum, sebahagian lagi Lebuhraya Pantai Timur (lLPT) Fasa II yang menghubungkan Cheneh ke Kijal, Kemaman sejauh 56 kilometer (km) dijangka dibuka kepada pengguna jalan raya, sebelum Aidiladha. Sebelum ini, LPT sama yang menghubungkan Jabor, Hulu Terengganu ke Cheneh, Kemaman telah dibuka pada 21 Julai lalu iaitu seminggu sebelum menjelang Aidilfitri.

Berdasarkan pemantauan pada Syawal lalu , laluan sepanjang 26 km itu menjadi laluan alternatif kepada orang ramai mengelak kesesakan yang sebelum ini menggunakan laluan pantai, Kemaman-Dungun dan Jerangau Jabor.

Pengerusi Jawatankuasa Insfrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Ir Rosli Othman, berkata, apabila laluan Cheneh ke Kijal dapat beroperasi sebelum Aidiladha ini, dapat memendekkan lagi jarak perjalanan dan masa pengguna.

"Apabila LPT Fasa II dibuka sepenuhnya pengguna dari Kuala Lumpur boleh datang ke Terengganu dalam masa tiga hingga empat jam saja, "katanya.

Untuk rekod, LPT 2 sepanjang 184 kilometer yang bermula dari Jabor, Kemaman ke Kampung Gemuruh, di utara Kuala Terengganu itu adalah kesinambungan projek LPT Fasa 1 iaitu dari Karak ke Kuantan sepanjang 159 kilometer yang dimulakan pada Mac 2006.

Projek itu terbahagi kepada 16 pakej iaitu 15 pakej dilaksanakan Jabatan Kerja Raya yang ditawarkan secara tender terbuka konvensional dan satu pakej lagi secara rundingan terus dikendalikan Lembaga Lebuhraya Malaysia.

Fri Sep 19, 2014 9:04 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

WHATSAPP SAMBIL DENGAR KHUTBAH
telokbakong.blogspot
biaqpila.blogspot
Oleh: biaqpila hensem

Hukum Whatsapp Ketika Khutbah Jumaat | Whatsapp adalah trend terkini komunikasi. Di masjid ketika mendengar khutbah Jumaat pun, ada jemaah yang berbalasWhatsapp. Apakah hukum membaca atau membalas pesanan Whatsapp ketika khutbah?

Para ulama berselisih pendapat tentang hukum bercakap ketika khutbah Jumaat. Kebanyakan mengatakan hukumnya haram, namun mazhab Syafii mengatakan hukumnya makruh. Kita disunatkan untuk diam dan mendengar khutbah dengan tekun.

Rasulullah bersabda: "Jika kamu berkata-kata kepada sahabatmu, 'Diam!', padahal imam berkhutbah pada hari Jumaat, maka sesungguhnya kamu telah berkata yang lagha." (Riwayat Bukhari dan Muslim).

Lagha dalam hadis ini ertinya melakukan perkara yang dapat merosakkan kesempurnaan ibadah solat Jumaatnya.

Membalas pesanan Whatsapp termasuk dalam larangan bercakap-cakap ketika khutbah. Ini kerana perbuatan tersebut melalaikan kita daripada memberi tumpuan mendengar isi kandungan khutbah dengan khusyuk. Begitu juga membaca risalah atau akhbar, atau membaca sesuatu dalam Facebook dan sebagainya. Semua perbuatan ini sangat tidak bersesuaian dan hendaklah dihindarkan.

Justeru, eloklah sekiranya para jemaah diingatkan agar mematikan telefon bimbit mereka sebelum khutbah agar tidak merosakkan tumpuan mereka mendengar khutbah.

Wallahuaklam.

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2014/09/whatsapp-sambil-dengar-khutbah.html#ixzz3DluOIWmN
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: