Wednesday, September 3, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3999

4 Messages

Digest #3999

Messages

Tue Sep 2, 2014 7:15 am (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

next question yg lagi best...
adakah anda percaya harga rumah** akan turun ?

(murah dan rumah --- punyai hurug yg sama,tp beza susunan)

** dirumahla tempat parking automobil, klu takde rumah nak parking mana wehh

On Tuesday, September 2, 2014 9:55 AM, "MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


Harga kereta konfirm akan turun +- 10% setahun sejurus anda membelinya :)

On 29/08/2014 11:40 AM, MetalWorks Calibra muazck@gmail.com [automobil]
wrote:
> tak bermakna kualiti sama elok? hmmm.. itu untuk kete tempatan je kot.
>
> kalau kete CBU yang dikurangkan cukainya, kualiti tetap sama. kecuali
> CKD lah KOT?
>
> apa2 pun, tak nampak perkataan cukai akan dikurangkan.. atau salah baca
> kot...
>
> banyaknya KOT. sebab rasanya takkan berlaku KOT pemansuhan/pengurangai
> cukai...
>
>
>
>
> 2014-08-29 0:06 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>:
>
> __
>
> __
>
> <http://www.pendapatanda.com/2014/08/adakah-anda-percaya-harga-kereta-akan.html#comment-form>
>
>
> Anda percaya harga kereta akan turun ?
> <http://www.pendapatanda.com/2014/08/adakah-anda-percaya-harga-kereta-akan.html>
>
>
> bloglist-malaysia.blogspot.
> pendapatanda.com
> Proses menurunkan harga kereta sedang berjalan lancar dan berada di
> atas landasan yang betul. Begitulah komen En Madani, CEO kepada
> Malaysia Automotive Institute (MAI) sebagaimana dilaporkan dalam The
> Sun.
>
> Sasaran negara adalah untuk menurunkan harga kereta sebanyak 25%
> menjelang tahun 2018. Berdasarkan sasaran tersebut dengan
> perkembangan harga kereta yang ada sekarang, Malaysia beradai di
> landasannya.
> <http://4.bp.blogspot.com/-L7ubSDs9E0k/U_3TXV6k_wI/AAAAAAAATIo/DHQQhJdqZE4/s1600/toyota-showroom.jpg>
>
> Harga kereta turun sebanyak 4.97% pada tahun 2013. Pada tahun ini
> pula, MAI menjangkakan harga kereta akan turun lagi sebanyak 5%.
> (*sumber gambar
> <http://paultan.org/2014/08/27/reduction-car-prices-malaysia-track-mai/?utm_source=maicarpricereduction&utm_medium=fbnewsfeed&utm_campaign=fbnewsfeed>*)
>
> Kalau diambil kira sasaran di atas, jumlah penurunan dari tahun
> lepas dan tahun ini adalah sebanyak 10%. Ditambah lagi dengan
> penurunan 5% setiap tahun hingga ke tahun 2018, jumlahnya akan
> menjadi 10% tambah dengan 5% x 3 = 15%.
>
> Jadi kiraan menunjukkan harga kereta akan turun sebanyak 25% sebaik
> saja masuknya tahun 2018 nanti. Semua kiraan tersebut tidak diambil
> kira segala kos inflasi dan tahap kewangan penduduk Malaysia yang
> semakin hari semakin terhimpit.
>
>
> _Harga kereta turun bukan bermakna kualiti sama_
>
> Kerajaan janjikan harga kereta akan turun. Itu semua orang tahu.
> Tapi tak ada pula janji-janji bahawa anda akan dapat harga kereta
> murah dengan tahap kualiti yang anda jangkakan.
>
> Lumrah orang berniaga, harga boleh kasi turun, tapi kualiti atau apa
> yang anda dapat dengan harga tersebut juga akan kasi turun. Jangan
> jangkakan emas dengan harga perak. Itu tak boleh berlaku.
>
> Berdasarkan MAI lagi logik harga kereta turun paling asas adalah
> disebabkan proses liberalisasi dalam indutri automotif. Itu
> membuatkan persaingan menjadi lebih sengit antara para pembuat kereta.
>
> Bila mereka bersaing untuk pikat hati rakyat yang mahu kereta murah,
> maka semua pembuat kereta akan pulun turunkan harga kereta. You ge
> what you want !, ambil kamu harga rendah, tapi jangan dok harap
> kualiti naik ok!.
>
> Tapi rakyat Maysia sebenarnya memang tak kisah dengan kualiti.
> Tengok kereta proton sudahlah, apa mereka perduli dengan kualiti,
> asalkan murah majoriti rakyat Malaysia akan bedal saja. Biarlah
> tingkat jem selepas tak sampai setahun, itu bukan halangan untuk
> tetap beli kereta Proton. Itu berdasarkan sejarah. Tak tahulah jika
> sekarang Rakyat malaysia dah berubah.
>
>
> _Anda percayakah harga kereta akan turun?_
>
> Apa pendapat anda dalam kenyataan CEO Malaysia Automotive Institute
> di atas? adakah ada logiknya dan apakah anda berpuas hati dengan
> hala tuju kerajaan yang mahu penurunan harga kereta secara
> perlahan-lahan sebegitu?.
>
>
> _Oh ya!, kenapa perlu harga kereta turun perlahan-lahan?_
>
> Sebabnya adalah untuk selamatkan industri kereta 2nd hand. kalau
> kerajaan kasi bedal semua harga kereta turun mendadak, semua kereta
> 2nd hand tak ada orang akan beli jika kekal dengan harga sekarang.
>
> Kalau pengedar kereta 2nd hand ikut harga semasa, mereka akan
> kerugian ratusan juta ringgit dan semua akan gulung tikar jadi
> muflis. Jadi untuk lindungi mereka kena kawal sikit daripada
> penurunan secara drastik.
>
> Sebenarnya kerajaan boleh saja turunkan harga kereta secara drastik.
> Buang masuk sampah saja AP kereta, habis cerita. Jika buang AP,
> hanya sebilangan kecil saja taikun kaya raya taukeh AP yang akan merana.
>
> Itupun tak berapa teruk sangat sebab dah lama mereka simpan
> berguni-guni duit hasil daripada keistimewaan mereka perolehi AP.
> Melainkan mereka kaki enjoy, itu cerita lain.
>
> Itu semua hanya congakan saya. Apa pula pendapat anda? adakah anda
> rasa kita berada di landasan yang betul dalam projek turun harga
> kereta ini.
> __
> _comments:_
>
> 1.
> Happy walker <http://www.blogger.com/profile/08251562118337533762>
>
> I don't believe it will turun loh~
>
> Regards,
> (A Growing Teenager Diary Malaysia)
> <http://www.lonelyreload.blogspot.com/>
>
> 1.
> Mohd Shubhi
> <http://www.blogger.com/profile/07433628968409473686>
>
> terima kasih berikan komen...
>
> 2.
> Anonymous
>
> naik naik naik.............hujan saja yang turun\
>
> 1.
> Mohd Shubhi
> <http://www.blogger.com/profile/07433628968409473686>
>
> sekarang hujan tengah turun...
>
> 3.
> Anonymous
>
> Maknanya kempen PR selama ini nak turunkan harga kereta hanya
> auta sahaja ker? Sebab pengeluar kereta tetap sama, toyota,
> honda, mercedes, proton dan lain-lain, mereka yang beri kualiti
> ok atau tak ok.
>
> 1.
> Anonymous
>
> hapus ap dan janji turun harga satu yg berbeza...
> apa pandangan tn ?
>
> 4.
> Anonymous
>
> Apa lah feadahnya turun harga kereta dgn. kos kehidupan meningkat..
>
> 1.
> Mohd Shubhi
> <http://www.blogger.com/profile/07433628968409473686>
>
> betoi jugak tu...!
>
> 5.
> Anonymous
>
> sedara subhi,saya percaya harga kereta boleh turun...sebab
> rezeki kita x da manusia yg boleh control..kalo tahun depan
> sedara subhi/pembaca2 dan saya jadi org kaya..byk benda akan
> jadi mampu@murah@turun <mailto:mampu@murah@turun> harga
> hehe....termasuk lah kereta..amin..
>
> 1.
> Mohd Shubhi
> <http://www.blogger.com/profile/07433628968409473686>
>
> Insyaallah ! akan kaya..
>
> 6.
> Anonymous
>
> pergi berak dulu jap lagi la baru komen
>
> 1.
> Mohd Shubhi
> <http://www.blogger.com/profile/07433628968409473686>
>
> Lamanya berak...! tunggu dari tadi tak komen lagi...
>
>
>

Tue Sep 2, 2014 8:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



'Signage' Yang Kelakar HANYA DI MALAYSIA | WAJIB TENGOK !!!
bloglist-malaysia.blogspot.
queachmad.com
by Que Achmad
Posted in Que hanya bagi Info...

sumber

Tue Sep 2, 2014 8:21 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

RM100,000 HILANG SEMALAMAN APABILA PENJENAYAH CURI TAC PERBANKAN INTERNET
bloglist-malaysia.blogspot
pkrl.blogspot

Ada caranya untuk penjenayah curi TAC perbankan Internet

Ramai mungkin menyangka perbankan Internet selamat, namun ia sebenarnya masih mempunyai 'lubang&#39; yang boleh disalah guna oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Guangming Daily melaporkan seorang peniaga dari Damansara dekat Kuala Lumpur kehilangan lebih RM100,000 apabila akaun perbankan Internet untuk syarikatnya diceroboh.

Penceroboh tersebut bertindak mencuri identiti mangsa dan membuat laporan kehilangan telefon bimbit kepada syarikat telekomunikasi.

Tujuan penjenayah tidak lain untuk memperolehi kad sim baharu bagi nombor telefon yang dimiliki mangsa, sekali gus membolehkannya menerima kod transaksi (TAC) yang diperlukan untuk urusan perbankan Internet.

Mangsa kes tersebut menyedari gangguan perkhidmatan untuk dua telefon bimbitnya pada Rabu lalu dan membuat aduan kepada syarikat telekomunikasi.

Syarikat telekomunikasi pula memaklumkan bahawa perkhidmatan telefon telah dihentikan atas permintaan pengadu tetapi perkara itu dinafikan mangsa tersebut.

Mangsa berpuas hati apabila mendapati perkhidmatan telefonnya disambung semula tetapi tidak menyangka ia merupakan petanda awal kepada satu penipuan.

Keadaan itu hanya disedari mangsa pada pagi Jumaat apabila akaun syarikatnya kekurangan lebih RM100,000.

"Hasil pemeriksaan dengan bank, saya diberitahu bahawa sebanyak 20 transaksi telah berlaku tanpa pengetahuan saya dari pukul 11 malam Khamis sehingga pukul 1.19 pagi Jumaat.

"Bank memberitahu bahawa semua transaksi diluluskan selepas TAC yang betul diberikan," kata mangsa yang bernama Chen.

Memeriksa semula kandungan dalam telefon, Chen berkata, syarikat telekomunikasi pada kira-kira pukul 10 malam Khamis lalu pernah menghantar khidmat pesanan ringkas (sms) berhubung permohonan penukaran kad sim.

"Saya pada masa itu sudah tidur dan hanya sedari sms itu pada pagi Jumaat," katanya.

Mangsa percaya penjenayah mencuri identitinya untuk membatalkan kad sim asal pada malam Khamis untuk memperolehi TAC yang dihantar ke kad sim baharu.

Ia dilakukan pada waktu lewat malam ketika mangsa sudah tidur dan tidak mengendahkan sms yang dihantar oleh syarikat telekomunikasi.

Mangsa turut menghubungi syarikat telekomunikasi dan diberitahu bahawa permohonan kad sim baharu untuk telefonnya telah diuruskan seorang ejen.

Permohonan kad sim baharu disahkan dilakukan pada pukul 10.08 malam Khamis iaitu semasa mangsa sudah tidur.

Mangsa mempertikaikan bagaimana pembatalan kad sim lama dan penggantian kad sim yang baharu dapat dilakukan tanpa kad pengenalannya.

Mangsa turut mempercayai kemungkinan berlaku orang dalam yang bersubahat untuk melakukan penipuan.

Mangsa telah membuat laporan polis di Petaling Jaya.

Read more:SINI

Tue Sep 2, 2014 8:21 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Sepasang suami isteri diseruduk traktor ketika tidur
bloglist-malaysia.blogspot
idahsalam.blogspot.
Posted by indah.com

ABC Traktor yang melanggar dan menghancurkan bilik tidur ketika penghuni rumah sedang tidur, Selasa (2/9/2014) dinihari.

MELBOURNE, Sepasang warga Lyndhurst di luar kota Melbourne, Australia, tidak pernah bermimpi suatu hari akan diseruduk traktor ketika sedang tidur . Namun, itulah yang terjadi, Selasa (2/9/2014) dini hari, ketika sebuah traktor merobohkan rumah mereka dan menghancurkan dinding bilik tidur.

Pasangan berusia 34 tahun dan 41 tahun ini, pada pukul satu setengah pagi itu, tidur di bilik mereka dan entah sedang bermimpi apa. Tiba-tiba, terdengar bunyi kuat dan ketika terbangun, tempat tidur mereka sudah terdorong ke arah dinding lainnya.

"Mereka cukup beruntung dalam situasi yang tidak lazim seperti ini," ujar Sarjan Adam Ferguson dari Polis Victoria.

Polis tiba di rumah pasangan yang tak disebutkan namanya itu di Jalan Castawellan, dan mendapati pemandu traktor itu sudah melarikan diri.

Polis percaya, traktor ini dicuri dari sebuah pasar di sekitar lokasi kejadian dan mungkin sekali pelakunya anak muda tanggung yang begitu antusias memandu traktor. "Namun, tampaknya dia kehilangan kawalan i,demikian perkiraan polis .

"Ya, besar kemungkinan pelakunya remaja tanggung," ujar Sersan Ferguson.

Melihat kondisi di lokasi kejadian, Sarjan Ferguson mengatakan, pasangan ini sangat beruntung. "Mereka sedang tidur tahu-tahunya terbangun dan tempat tidur mereka sudah terjungkal kerana dilanggar traktor!" paparnya.

Terlebih lagi, kata Sarjan Ferguson, traktor ini adalah jenis John Deere yang cukup besar dengan berat mencapai 40 ton.

Selama menjalani kariernya sebagai polis , Sarjan Ferguson baru pertama kalinya melihat kejadian seperti ini.

Pasangan itu hanya mengalami cedera ringan dan mendapat rawatan di Rumah Sakit Dandenong. Sementara itu, dua anak mereka yang tidur di bahagian lain rumah itu tidak mengalami cedera sama sekali.

Sepanjang pagi hari Selasa ini polis masih terus melacak keberadaan suspek .

Editor : Egidius Patnistik
Sumber : ABC Australia/KOMPAS.COM

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: