Monday, September 1, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 3997[1 Attachment]

9 Messages

Digest #3997

Messages

Sun Aug 31, 2014 9:26 am (PDT) . Posted by:


Fri Nov 30, 2012 9:22 pm
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

Salam Sejahtera semua.

Mulai 28 November 2012, ahli group Automobil tidak boleh "HIDE ID".
In disebabkan polisi baru Yahoo Groups yang tidak membenarkan menukar alamat email asal seperti sebelum ini.

Jadi kepada sesiapa yang ingin "HIDE ID" sila email dan minta pada kawan-kawan anda untuk melakukan posting sekaligus merahsiakan alamat email syarikat tempat anda bekerja.

Group Automobil juga telah memberikan akses penuh kepada kebanyakan ahli yang aktif terus post email ke group tanpa tapisan moderator tetapi masih di pantau.

Sekian,
Terima Kasih.
Iwan

Sun Aug 31, 2014 9:26 am (PDT) . Posted by:


Facebook: Fanpage Automobil
http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520

Group Automobil
http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

Web:
OILYMAN
http://oilyman.com.my

Blog In Malaysia
http://bloginmalaysia.com

Kataloh
http://kataloh.com

Cari Mudah
http://carimudah.com

Find And Book the Best Hotel Resort
http://besthotelreviews.org

Enplegu.com
http://enplegu.com

Choosing the Best Hotel Reviews
http://besthotelreviews.info

Blog Soccers
http://blogsoccers.com

Google Adsense Program
http://googleadsenseprogram.com

Azami Entertainment
http://azamientertainment.com

Din Apartment
http://dinapartment.com

University College Online
http://universitycollegeonline.info

Kad Niaga
http://kadniaga.com

Google Adsense Program Info
http://googleadsenseprogram.info

K-Pop Music Download
http://k-popmusicdownload.info

Health Care Definition
http://healthcaredefinition.com

Laptop Skin Sticker
http://laptopskinsticker.com

Mon Sep 1, 2014 12:01 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



LULUH HATI INI BILA TENGOK GAMBAR NI....
telokbakong.blogspot
naimnikmat.blogspot
Dicatat oleh Na'im Nikmat

Mulut Kucing Hancur kerana Mencuri Ikan
oomedianetwork.com

Melalui blog portal mymediahubonline.blogspot.com Memaparkan gambar seekor kucing mulut pecah kerana mencuri ikan

SELAYANG: Seorang peniaga ikan di pasar Selayang sanggup memukul seekor kucing sehingga cedera parah gara-gara mencuri ikan.

Bagaimanapun, kucing malang itu kini selamat dan dijaga oleh insan yang masih sikap perikemanusiaan.

Hampir semua gigi kucing ini patah akibat dipukul oleh peniaga ikan terbabit. Kecederaan yang teruk ini menyebabkan si kucing menghadapi kesukaran untuk makan dan terpaksa disuap menggunakan picagari.

Sumber mymediahubonline.blogspot.com

comments:
1.. Izwan Vevo
Bagaimana pun,itu adalah ciptaan allah...Sedih sy mendengarnya sbab sy suka sngat dngan kucing..

2.. JAMILKUCING
Sudah lah aku nak menyampah , naik melauat dgn komen komen orang melayyu, cakap je lebih , bercakap pasal islam no wahid. tetapi buat amal gebang je lebih. melalak menyalak. setakat cakap kesian, ciptaan Allah, tak baik, itu ini gedebak gedebuk. simpan la. keluarkan duit batuu. if not just shut the fuck up!!!!!1

a.. Tee Yui
Apa ni ?. Jangan kerana sikap buruk segelintir orang habis kau nak samakan orang yang kau langsung tak kenal. Setiap benda yang berlaku ada hikmahnya. Aku syorkan kau pergi jumpa pakar psikiatri . Mungkin kau tengah tekanan sekarang.

b.. I Am Rikimaru
ale uto

c.. Pasrah
Mr Jamilkuching you are so rude

d.. ihsan zaidy
ale utoo hg jamil.

3.. anis izzati ria
Apa masalah org atas ni. Tu hak setiap orang nak cakap apa, mungkin apa yg dikatakan dia tu ikhlas. Kau tau ke dia ikhlas ke tak. Ikhlas kan diri kau tu dulu, jangan sesuka hati tuduh orang. Lain orang lain perangai, jangan sbb ade segilintir tak berapa senonoh perangai semua kau label yg sama. Kalau macam tu, kau sama je la ape kurang. Dasa typical malay. Aku lagi kesian dgn manusia mcm kau ni. Kolot.

4.. khairil shinoda
suke tgk komen2 dr keyboard warrior.. nak tegelak pun ade.

5.. hazry aiman31 August 2014 06:01
Haha, betul tu khairil, jamilkucing buat lawak

6.. Kim Jung Hwa
Jamilkucing is the keyboard king.. Haha..

a.. Pasrah
So right

7.. Kim Jung Hwa
Semua orang islam tau yg kucing tu adalah haiwan ksygan nabi.. So,klau yg bt mcm tu org islam mgkn MAK BAPAK die xajar psal agama islam kot..

8.. KoRn MarCelo
Palahotak hg jamil . BODO TAIK KUCING

Mon Sep 1, 2014 12:03 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Jangan Bebankan MAS Ke Atas Rakyat Jelata Lagi
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
A Kadir Jasin

Antara Contoh Siapa nak Selamat Siapa..??

LAPORAN media massa hari ini mengatakan Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) akan mengurangkan kakitangan seramai 6,000 orang sebagai sebahagian daripada langkah penyelamatannya.

Kos pampasan memberhentikan mereka adalah sebanyak RM1.9 bilion. Keseluruhan operasi menyemat MAS daripada menjadi muflis akan menelan belanja RM6 bilion.

Pengurangan bilangan kakitangan bukanlah perkara baru atau cetusan minda kelas dunia.

Sejak zaman MAS di bawah pemilikan swasta lagi (1994-2002) ia mencadangkan untuk mengurangkan kakitangan seramai antara 5,000 hingga 8,000 orang tetapi tidak dipersetujui oleh kerajaan.

Sekarang apabila MAS sudah menjadi milik 100% kerajaan (melalui Khazanah Nasional Berhad) dan secara teorinya sudah "muflis" ia terpaksa melakukan yang lebih radikal kalau masih mahu diselamatkan.

Saya sudah banyak kali menyatakan pendirian mengenai MAS, iaitu:- 1. Bubarkan. 2. Jual kepada swasta. 3. Selamatkan, tetapi tanpa terus membebankan kewangan negara. 4. Lantik pengurusan antarabangsa yang telah terbukti dan 5. Hapuskan campur tangan kerajaan yang merugikan.

Untuk berhentikan pekerja saja sudah memerlukan RM1.9 bilion. Apa halnya dengan kos-kos lain. Wang sebanyak RM1.9 bilion itu hampir cukup untuk menaikkan taraf sistem pengairan MUDA di Kedah dan Perlis yang menampung lebih 100,000 isi rumah atau kegunaan awam lain yang memberikan faedah kepada lebih ramai orang.

Menyelamatkan MAS berulang kali ibarat menimbus perigi tanpa dasar. Bottomless pit, dalam bahasa Inggeris.

Pelawat dan pembahas yang berminat boleh mendapat maklumat lanjut mengenai pandangan saya dengan menekan ikon Kunta Kinte "Ada Had Bantu MAS" di sebelah.

Dari mana RM6 bilion untuk selamatkan MAS
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
MUHAMMAD FAIZAL | 31 Ogos 2014.

KUALA LUMPUR: PAS mempersoalkan sumber RM6 bilion yang diberikan Khazanah Nasional kepada Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) bagi menyelamatkan syarikat penerbangan itu.

Sehubungan itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Mahfuz Omar meminta agar kerajaan menjelaskan sumber kewangan tersebut agar diketahui oleh rakyat.

"RM6 bilion dari mana sumber tersebut diperolehi, kita mahu kerajaan perjelaskannya.

"Kita tidak mahu berlaku seperti sebelum ini Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) yang menjadi mangsa. Kerajaan perlu telus dalam apa yang mereka lakukakan ini," katanya kepada Harakahdaily.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu berharap walaupun kerajaan mempunyai usaha untuk memulihkan MAS, namun dalam memberikan suntikan modal itu, harus diperjelaskan kerana melibatkan wang rakyat.

Dalam pada itu beliau turut menggesa agar kerajaan mewujudkan Suruhanjaya DiRaja (RCI) bagi menyiasat secara menyeluruh apa yang berlaku ke atas MAS.

Katanya, walaupun kerajaan memberi suntikan modal yang besar tetapi kelemahan masih belum diketahui yang hanya mengulangi kesilapan yang berlaku kepada MAS sebelum ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebelum ini menyifatkan, suntikan itu lebih berbentuk pelaburan di mana ia perlu dijana semula.

Menurut Najib, MAS mungkin memerlukan lebih daripada tiga tahun bagi pelan pemulihannya, namun akan ada pertumbuhan positif dalam tempoh berkenaan. - HARAKAHDAILY 31/8/2014

MAS Akan Buang 6 000 Pekerja, Pindah Ibu Pejabat ke KLIA
telokbakong.blogspot
duniacacamarba.blogspot.

[The Malaysian Insider] Syarikat penerbangan negara Malaysia Airlines (MAS) akan mengurangkan 6,000 (30%) daripada 20,000 pekerja kepada 14,000 dan akan memindahkan ibu pejabat dan operasi utama ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di bawah pelan pemulihan syarikat itu, kata Khazanah Nasional Berhad.

Khazanah sebagai pemegang saham terbesarnya hari ini mengumumkan pengurangan pekerja besar-besaran dilakukan selepas MAS kerugian sekurang-kurangnya RM3 juta sehari bagi separuh pertama tahun kewangan semasa.

Kerugian semakin bertambah selepas syarikat itu berdepan dua tragedi besar, kehilangan Penerbangan MH370 pada Mac lalu dan MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine pada 17 Julai.

Pengarah Urusan Khazanah Tan Sri Azman Mokhtar menggariskan 12 perkara bagi membolehkan MAS mencatatkan semula keuntungan dan memulihkan syarikat penerbangan negara itu.

Antara 12 perkara yang disenaraikan dalam pelan penstrukturan semula MAS juga melibatkan rombakan menyeluruh MAS, yang akan membolehkan syarikat penerbangan itu mencapai keuntungan mampan dalam tempoh 3 tahun daripada penyahsenaraian daripada Bursa Malaysia, menjelang akhir 2017.

Azman berkata, Ketua Pegawai Eksekutif MAS Ahmad Jauhari Yahya akan terus berkhidmat setahun lagi sehingga Julai, 2015. – 29 Ogos, 2014.

Mon Sep 1, 2014 1:15 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


----- Original Message -----
From: Hussaini Kamal hussaini.kamal@gmail.com
To: undisclosed-recipients
Sent: Sunday, August 31, 2014 1:43 PM
Subject: Akhirnya, Malaysia dapat melihat kereta terbaru Proton…

Akhirnya, Malaysia dapat melihat kereta terbaru Proton…

betulbetulonz.com.my

5-Star ANCAP certified,VDC equipped.

There's no better assurance than knowing you'll be riding in a car that has achieved the highest internationally recognised standards in all test categories. Top it off with Vehicle Dynamic Control (VDC), you're safely protected by a host of intelligent safety features far better than many other cars in and outside its class.

THE ALL-NEW PROTON MODEL

Stay socially connected to your world. In style.
As a true millennial, there are always places to go, people to meet. Now, imagine achieving that by zipping around in a ride that's sporty yet roomy enough to make you the new favourite designated driver among your friends.

Entertainment at your fingertips.

Featuring a state-of-the-art touchscreen PROTON infotainment system to keep you in the groove. Best of all? It functions as a WiFi hotspot, so you and your passengers can catch up on all those social media updates.

Keyless is the way to go.

No more fumbling for your car keys to unlock your car. Just take your seat, push a button and drive.

Reverse into that tight spot like a boss.

All thanks to rear sensors and a reverse camera with rear-view mirror display.

We've loaded it with 6 airbags.

Dual front, side and curtain airbags are fitted into your ride to keep not just you, but your passengers safe and sound.

Mon Sep 1, 2014 1:17 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Lengan ahli bina badan meletup pecah!

oomedianetwork.com

Seorang ahli bina badan iaitu Greg Valentino yang menggunakan cecair steroid untuk menambahkan saiz ketulan pada badannya mengalami detik mencemaskan apabila ketulan 'biceps' pada lengan sebelah kanannya terlalu besar hingga meletup pecah!

Sumber oopsshmedia.blogspot.com

comments:
1.. a.. rudy_cyploy
betul ke ni ? :O
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Mon Sep 1, 2014 1:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Sempoii Gambar Posmen Yang Mengejutkan Orang Ramai
telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot

Posted by Abu Luqman

Gambar Posmen Yang Mengejutkan Orang Ramai

Apabila disebut tentang POSMEN saja pasti terbayang seseorang yang memakai uniform
rasmi Pos Malaysia bersama dua kantung beg berwarna biru disangkut dibelakang motor
yang mengandungi surat-surat untuk diedarkan kepada pemiliknya.

Menjadi posmen bukanlah semudah yang disangka,ditambah pula anak Melayu kita yang
jenis memilih kerja menyebabkan banyak kekosongan dalam jawatan tersebut.Gambar kali ini BadAss nak tunjukkan seorang abang posmen yang sangat "Rare" sekali dimana dia bukan menggunakan motor biasa iaitu Modenas Kriss yang biasa digunakan posmen yang lain.

Amacam? Adik-adik rempit,abang-abang superbike ada rasa sakit hati tak? CBR yang
biasa orang bawak konvoi tu abang ne buat hantar surat ja..Hehehe..Gurau,jangan marah

Mon Sep 1, 2014 1:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



POLIS BERJAYA MENANGKAP SEORANG LELAKI MEMILIKI SEPUCUK SUB MESINGAN BUATAN ISRAEL DAN RATUSAN BUTIR PELURU SERTA LAPAN PEKET HEROIN.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!!

Polis merampas sepucuk sub mesingan jenis Uzi, ratusan butir peluru serta lapan peket heroin selepas menahan seorang lelaki dalam satu kejadian di hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, anggota polis peronda (MPV) yang sedang membuat rondaan cegah jenayah di kawasan berkenaan terserempak dengan suspek yang memandu Proton Wira Aeroback dalam keadaan mencurigakan.

Menurut sumber, suspek berusia 30-an yang berasal dari Padang Besar ditahan selepas dikejar kira-kira satu kilometer dari Jalan Hospital ke arah Jalan Badlishah, di sini, berhadapan IPD Kuala Muda selepas dia enggan memberhentikan keretanya.

"Suspek memecut keretanya sehingga merempuh dua kereta di kawasan berkenaan. Suspek cuba melarikan diri menyebabkan anggota polis terpaksa melepaskan dua tembakan ke arah tayar kereta menyebabkan kenderaan itu terbabas.

"Suspek kemudian ditahan polis di Jalan Badlishah berhadapan IPD Kuala Muda.

Mon Sep 1, 2014 1:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Awas kencing tersekat-sekat
bloglist-malaysia.blogspot
paapaada2.blogspot

Kanser anggota reproduktif mungkin jarang didengar di dalam masyarakat berban­ding kanser lain seperti payudara, tulang dan otak. Namun, ia biasanya berlaku dengan menyerang pundi prostat, buah zakar dan zakar.
Seperti kanser lain, jangka hayat mereka yang menderita pe­nyakit ini dapat dipanjangkan jika dikesan pada peringkat awal.
Kanser pundi prostat biasanya menyerang lelaki berusia 65 tahun ke atas. Ia jarang dikesan pada mereka berusia di bawah 50 tahun.

Tanda awalnya ialah bengkak pundi prostat, sekali gus menyebab­kan salur kencing tersekat. Mereka yang menderita kanser ini akan menghadapi masalah kencing tidak puas atau tersekat-sekat.

Cara mengesan kanser pundi prostat:
● Kemunculan simptom kencing tidak lancar atau tersekat-sekat.
● Buat pemeriksaan DRE (Digital Rectal Examination).
● Ujian darah PSA.
● Pemeriksaan kencing untuk kesan darah.

Cara menghindar kanser pundi prostat:
● Kurangkan memakan makanan berlemak.
● Kurangkan memakan daging merah, sebaliknya banyakkan daging putih.
● Makan banyak sayur-sayuran dan buah-buahan.
● Kawal berat badan.

Sementara itu, kadar kanser buah zakar dan zakar berlaku adalah sebanyak satu peratus daripada kanser yang menyerang lelaki. Ia biasanya dikesan dalam kalangan mereka yang berusia dari 15 hingga 30 tahun dan jarang berlaku kepada mereka yang berusia lebih 40 tahun.

Kemungkinan penyakit ini menyerang buah zakar yang tidak turun ke dalam kerandut adalah empat kali ganda lebih besar. Satu lagi fakta yang perlu diketahui jika ia berlaku kepada sesiapa, maka kemungkinan penyakit itu turut adik atau abang mereka ialah 10 kali ganda.

Cara mengesan kanser buah zakar:
● Kemunculan ketulan atau bengkak kepada buah zakar.
● Menjalani pemeriksaan kendiri buah zakar (testicular self examination) yang patut dilakukan sebulan sekali atau mengikut kesukaan lelaki. Dilakukan ketika mandi, pemeriksaan dilakukan dengan dua tangan dan dilakukan daripada bawah ke atas serta depan ke belakang dengan meneliti bentuk buah zakar secara menyeluruh.
● Perubahan kepada saiz, bentuk dan kemunculan ketulan perlu diselidik dengan berjumpa doktor.
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: