Tuesday, September 9, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4003[1 Attachment]

9 Messages

Digest #4003

Messages

Mon Sep 8, 2014 9:16 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Taraf hidup rakyat meningkat, purata pendapatan isi rumah 2014 RM5,900, kata Wahid....ha..ha..ha..Siapa nak dia lebong nie..!!!
telokbakong.blogspot
wargamarhaen.blogspot
Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

Angka awal Kajian Pendapatan Isi Rumah 2014 yang dijalankan kerajaan, menunjukkan taraf hidup rakyat meningkat, dengan purata pendapatan isi rumah melepasi RM5,900 sebulan.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata ia merupakan pencapaian yang ketara berbanding hasil kajian pada 2012 yang merekodkan purata pendapatan isi rumah sebanyak RM5,000 sebulan.

"Daripada segi meningkatkan ekonomi, kita sudah berjaya, dan dibuktikan dengan pertumbuhan keluaran dalam negara kasar (KDNK) sebanyak 6.3% pada separuh pertama tahun ini.

"Namun, mengembangkan ekonomi semata-mata tidak mencukupi kerana kita juga mesti memastikan ia dapat dirasai rakyat, daripada segi gaji lebih tinggi yang mesti selari dengan produktiviti," katanya pada sidang media di luar acara Simposium Ekonomi Global 2014.

Nisbah gaji kepada KDNK di Malaysia berkembang kepada 33.6% tahun lepas berbanding 29.3% pada 2008.

Menyentuh ringkas Rancangan Malaysia ke-11, Wahid berkata kerajaan kini berada pada kedudukan yang baik untuk membentangkan rancangan pembangunan itu di Parlimen Mei tahun depan berikutan penyelesaian pelarasan awal dengan 12 kerajaan negeri. "Hanya tinggal Sabah. Saya akan menemui ketua menteri dan Kabinet negeri minggu depan," katanya.

Simposium 3 hari ini yang bermula Sabtu, dianjurkan Kiel Institute for the World Economy dan dihoskan Universiti Teknologi Mara (UiTM). Simposium sebelum ini berlangsung di Istanbul, Turki dan Rio de Janeiro, Brazil dan pertama kali berlangsung di Malaysia. – Bernama

ulasan:
1.. kalau nak buat lawak masuk dalam Maharaja lawak gerenti dapat undian terbanyak itu Abdul Wahid Omar dan Najib cakap bukan Rakyat yang cakap...Yang cakap rakyat susah dah pasti tak dapat PUBLISITI MURAH dalam TV ....Hanya orang pembohong dan penipu besar yang berani cakap dapat PUBLISITI MURAH SATU MALAYSIA muka selambaland... Mahathir tentu tergelak besar bila kata Malaysia berjaya dalam ekonomi,,,,LUCU sungguh LUCU ..apalh nasib Malaysia dapat orang yang tak tahu ekonomi dan kesusahan harga barang naik.....Nak tunggu sebulan kastbulan macam nak mati tak cukup duit belanja kena ikat perut.

Mon Sep 8, 2014 9:16 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ibu bapa boleh dipenjara sepuluh tahun cuai jaga anak
Harian Metro

a.. Kuala Lumpur: Masyarakat dari semasa ke semasa sering dikejutkan dengan berita kematian kanak-kanak yang ditinggalkan bersendirian oleh ibu bapa sama ada di rumah atau kenderaaan.
tentulah ibu bapa mempunyai alasan tersendiri untuk membiarkan anak-anak mereka, tetapi amalan sebegini seboleh mungkin perlulah dielakkan.

Menurut Pensyarah Undang-Undang Keluarga, Wanita dan Kanak-Kanak Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof Datin Noor Aziah Mohd Awal, kanak-kanak yang dibiarkan bersendirian sememangnya boleh melakukan aktiviti berbahaya sehingga boleh membawa maut.

Oleh itu, beliau berkata, adalah menjadi tanggungjawab ibu bapa untuk melindungi anak-anak mereka dalam apa keadaan sekalipun.

"Ibu bapa perlu mempunyai naluri keibubapaan dengan sentiasa mempersoalkan kewajaran tingkah laku mereka sama ada ia mampu melindungi keselamatan anak-anak mereka," katanya.

Noor Aziah yang juga Ahli Majlis Penyelaras Perlindungan Kanak-Kanak Malaysia, berkata kebanyakan kes kematian kanak-kanak yang dilaporkan media kebelakangan ini adalah disebabkan kecuaian orang dewasa sama ada pengasuh mahupun ibu bapa.

"Tiada kanak-kanak yang sepatutnya mati akibat perbuatan ibu bapa mereka sendiri dan tidak ada ibu bapa yang mahu menanggung kesengsaraan dan kesedihan kerana tidak sengaja menyebabkan kematian anak mereka," katanya.

Sehingga ini, lima kes kematian kanak-kanak akibat kecuaian ibu bapa dilaporkan yang antaranya membabitkan kanak-kanak yang ditinggalkan hampir sembilan jam dalam kenderaan dan terjatuh dari flat.

Dari segi perundangan, Noor Aziah menjelaskan kanak-kanak di Malaysia diberi perlindungan khas dan dikawal di bawah Akta Kanak-kanak 2001.

"Akta ini turut memperuntukkan hukuman ke atas pihak (termasuk ibu bapa) yang cuai, abai atau menganiaya kanak-kanak atau menyebabkan kanak-kanak cedera, mati atau mendedahkan mereka kepada risiko yang menyebabkan kecederaan dan kematian," katanya.

Noor Aziah berkata ini bermakna ibu bapa atau penjaga yang cuai boleh didakwa di mahkamah dan sekiranya disabit kesalahan, mereka boleh didenda maksimum RM20,000 atau penjara maksimum 10 tahun atau kedua-duanya.

Sehubungan itu beliau menyambut baik cadangan untuk meminda Akta Kanak-Kanaak 2001 seperti yang dinyatakan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim yang bertujuan mengenakan hukuman lebih berat terhadap ibu bapa yang cuai menjaga keselamatan anak. - Bernama

Tue Sep 9, 2014 12:17 am (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Kalau ibu bapa kena penjara, siapa nk jaga anak2?

On 09/09/2014 12:15 AM, '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] wrote:
> 
>
>
> _Ibu bapa boleh dipenjara sepuluh tahun cuai jaga anak_
>
> Harian Metro <https://my.news.yahoo.com/www.hmetro.com.my>Harian Metro
>
> * Kuala Lumpur: Masyarakat dari semasa ke semasa sering dikejutkan
> dengan berita kematian kanak-kanak yang ditinggalkan bersendirian
> oleh ibu bapa sama ada di rumah atau kenderaaan.
>
> tentulah ibu bapa mempunyai alasan tersendiri untuk membiarkan anak-anak
> mereka, tetapi amalan sebegini seboleh mungkin perlulah dielakkan.
>
> Menurut Pensyarah Undang-Undang Keluarga, Wanita dan Kanak-Kanak
> Universiti Kebangsaan Malaysia, Prof Datin Noor Aziah Mohd Awal,
> kanak-kanak yang dibiarkan bersendirian sememangnya boleh melakukan
> aktiviti berbahaya sehingga boleh membawa maut.
>
> Oleh itu, beliau berkata, adalah menjadi tanggungjawab ibu bapa untuk
> melindungi anak-anak mereka dalam apa keadaan sekalipun.
>
> "Ibu bapa perlu mempunyai naluri keibubapaan dengan sentiasa
> mempersoalkan kewajaran tingkah laku mereka sama ada ia mampu melindungi
> keselamatan anak-anak mereka," katanya.
>
> Noor Aziah yang juga Ahli Majlis Penyelaras Perlindungan Kanak-Kanak
> Malaysia, berkata kebanyakan kes kematian kanak-kanak yang dilaporkan
> media kebelakangan ini adalah disebabkan kecuaian orang dewasa sama ada
> pengasuh mahupun ibu bapa.
>
> "Tiada kanak-kanak yang sepatutnya mati akibat perbuatan ibu bapa mereka
> sendiri dan tidak ada ibu bapa yang mahu menanggung kesengsaraan dan
> kesedihan kerana tidak sengaja menyebabkan kematian anak mereka," katanya.
>
> Sehingga ini, lima kes kematian kanak-kanak akibat kecuaian ibu bapa
> dilaporkan yang antaranya membabitkan kanak-kanak yang ditinggalkan
> hampir sembilan jam dalam kenderaan dan terjatuh dari flat.
>
> Dari segi perundangan, Noor Aziah menjelaskan kanak-kanak di Malaysia
> diberi perlindungan khas dan dikawal di bawah Akta Kanak-kanak 2001.
>
> "Akta ini turut memperuntukkan hukuman ke atas pihak (termasuk ibu bapa)
> yang cuai, abai atau menganiaya kanak-kanak atau menyebabkan kanak-kanak
> cedera, mati atau mendedahkan mereka kepada risiko yang menyebabkan
> kecederaan dan kematian," katanya.
>
> Noor Aziah berkata ini bermakna ibu bapa atau penjaga yang cuai boleh
> didakwa di mahkamah dan sekiranya disabit kesalahan, mereka boleh
> didenda maksimum RM20,000 atau penjara maksimum 10 tahun atau kedua-duanya.
>
> Sehubungan itu beliau menyambut baik cadangan untuk meminda Akta
> Kanak-Kanaak 2001 seperti yang dinyatakan Menteri Pembangunan Wanita,
> Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Abdul Karim yang bertujuan
> mengenakan hukuman lebih berat terhadap ibu bapa yang cuai menjaga
> keselamatan anak. -Bernama
>
>

Mon Sep 8, 2014 9:17 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Proton Perdana Putus Dua, Tiga Orang Maut Dan Dua Cedera Parah

depalma-sp.blogspot
By Famili Ceria

Kemalangan maut yang berlaku semalam di Ketengah Jaya disebabkan rempuhan kuat dua buah kereta iaitu Honda CRV dan Proton Perdana. Rempuhan tersebut menyebabkan Proton Perdana yang terlibat terputus dua mengakibatkan tiga orang maut dan dua cedera parah.

Sumber

Lumba Haram Empat Buah Mitsubishi Evo dan Nissan Skyline di Johor Bahru Berakhir Dengan Tragedi

biaqpila.blogspot
depalma-sp.blogspot
By Famili Ceria

Assalamualaikum, kemalangan maut yang berlaku di Johor Bahru pada malam merdeka dipercayai meyertai lumba haram. Kemalangan ini melibatkan empat buah Evo dan sebuah skyline. Kemalangan yang berlaku pada kelajuan tinggi itu menyebabkan dua mati ditempat kejadian tiga yang selamat melarikan diri.

Gambar Mitsubishi Evo sebelum kemalangan

Mon Sep 8, 2014 9:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

JPJ : Peraturan Baru Lampu Aksesori Tambahan Kereta, Mulai 1 Oktober 2014
bloglist-malaysia.blogspot.
blogtauhusumbat.blogspot

Peraturan baru lampu kereta oleh JPJ mulai 1 Oktober 2014. Pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil tindakan tegas terhadap pemandu jalan raya yang melakukan kesalahan menggunakan lampu aksesori tambahan pada kenderaan bermula 1 Oktober 2014. Keputusan itu dibuat selepas mendapati ianya antara salah satu penyumbang kepada kemalangan jalan raya. Pada masa yang sama, pengguna yang ingkar dengan peraturan itu akan dikenakan kompaun saman sebanyak RM300.

Pemasangan lampu aksesori yang tidak dibenarkan JPJ

a.. Pemasangan lampu HID secara retrofit.
b.. Lampu berkelip-kelip (selain daripada lampu penunjuk arah dan lampu berjaga-jaga) pada bahagian hadapan atau belakang kereta.
c.. Pemasangan apa – apa lampu tambahan selain warna putih / amber pada bahagian hadapan dan selain warna merah / amber pada bahagian belakang.
Tarikh Berkuatkuasa

Mulai 1 Oktober 2014
Kadar Kompaun Saman

Maksimum RM300 bagi setiap kesalahan

Sumber: Melvister.com | POST BY : BLOG TAUHU SUMBAT

Mon Sep 8, 2014 5:35 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Assalamualaikum.

Mohon pencerahan, apa yang dimaksudkan dengan *retrofit *tu*?*

2014-09-09 0:18 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> 
> *JPJ : Peraturan Baru Lampu Aksesori Tambahan Kereta, Mulai 1 Oktober 2014*
> bloglist-malaysia.blogspot.
> blogtauhusumbat.blogspot
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-ub3CmIBcwfg/VA0tXSUfkAI/AAAAAAAAVnQ/P7uPoDIls2c/s1600/Peraturan%2BBaru%2BLampu%2BAksesori%2BTambahan%2BKereta%2BJPJ%2BMulai%2B1%2BOktober%2B2014.jpg>
> Peraturan baru lampu kereta oleh JPJ mulai 1 Oktober 2014. Pihak Jabatan
> Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil tindakan tegas terhadap pemandu jalan
> raya yang melakukan kesalahan menggunakan lampu aksesori tambahan pada
> kenderaan bermula 1 Oktober 2014. Keputusan itu dibuat selepas mendapati
> ianya antara salah satu penyumbang kepada kemalangan jalan raya. Pada masa
> yang sama, pengguna yang ingkar dengan peraturan itu akan dikenakan kompaun
> saman sebanyak RM300.
>
>
>
> * Pemasangan lampu aksesori yang tidak dibenarkan JPJ*
>
> - Pemasangan lampu HID secara retrofit.
> - Lampu berkelip-kelip (selain daripada lampu penunjuk arah dan lampu
> berjaga-jaga) pada bahagian hadapan atau belakang kereta.
> - Pemasangan apa – apa lampu tambahan selain warna putih / amber pada
> bahagian hadapan dan selain warna merah / amber pada bahagian belakang.
>
>
>
> *Tarikh Berkuatkuasa*Mulai 1 Oktober 2014
> Kadar Kompaun Saman
>
> Maksimum *RM300* bagi setiap kesalahan
>
> Sumber: *Melvister.com | *POST BY : BLOG TAUHU SUMBAT
> <http://blogtauhusumbat.blogspot.com/>
>
>
>

Mon Sep 8, 2014 6:26 pm (PDT) . Posted by:

cirit3

Retrofit tu maknanya bukan dipasang dikilang, tapi ditambah
misalnya lampu headlamp yg sekrg byk dikeluarkan oleh after
market company yg membuat lampu LED...Tapi kalau tak salah,
kajian mengatakan bahawa lampu daylights boleh mengurangkan kadar
kemalangan, kereta BMW memulakan lampu daylight ini dgn eagles
eye's nya, kemudian diikuti Audi dan jenama jenama lain...tetapi
bila kita pasang lampu daylights ini...JPJ kata salah
pulak...Nampak sangat mereka nak mengalihkan perhatian kerana byk
kereta kereta pakai bacon light yg diletakkan di atas
dashboard...Sepatutnya kereta kereta menteri pun tak boleh pakai
lampu ni sbb mereka ada pengiring...so tak dpt jerung...dpt ikan
bilis pun jadilah....

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]Sent: Tuesday, 9
September 2014 08:35To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Peraturan Baru Lampu
Aksesori Tambahan Kereta


Assalamualaikum.
Mohon pencerahan, apa yang dimaksudkan dengan retrofit tu?

2014-09-09 0:18 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
<mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil]
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >:


JPJ : Peraturan Baru Lampu Aksesori Tambahan Kereta, Mulai 1
Oktober 2014 bloglist-malaysia.blogspot.
blogtauhusumbat.blogspot
<http://3.bp.blogspot.com/-ub3CmIBcwfg/VA0tXSUfkAI/AAAAAAAAVnQ/P7\
uPoDIls2c/s1600/Peraturan%2BBaru%2BLampu%2BAksesori%2BTambahan%2B\
Kereta%2BJPJ%2BMulai%2B1%2BOktober%2B2014.jpg> Peraturan baru
lampu kereta oleh JPJ mulai 1 Oktober 2014. Pihak Jabatan
Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil tindakan tegas terhadap
pemandu jalan raya yang melakukan kesalahan menggunakan lampu
aksesori tambahan pada kenderaan bermula 1 Oktober 2014.
Keputusan itu dibuat selepas mendapati ianya antara salah satu
penyumbang kepada kemalangan jalan raya. Pada masa yang sama,
pengguna yang ingkar dengan peraturan itu akan dikenakan kompaun
saman sebanyak RM300.

Pemasangan lampu aksesori yang tidak dibenarkan JPJ


* Pemasangan lampu HID secara retrofit.
* Lampu berkelip-kelip (selain daripada lampu penunjuk arah
dan lampu berjaga-jaga) pada bahagian hadapan atau belakang
kereta.
* Pemasangan apa – apa lampu tambahan selain warna
putih / amber pada bahagian hadapan dan selain warna merah /
amber pada bahagian belakang.
Tarikh Berkuatkuasa

Mulai 1 Oktober 2014
Kadar Kompaun Saman

Maksimum RM300 bagi setiap kesalahan

Sumber: Melvister.com | POST BY : BLOG TAUHU SUMBAT
<http://blogtauhusumbat.blogspot.com/>





Attachment(s) from
1 of 1 Photo(s)

Tue Sep 9, 2014 12:30 am (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Lampu HID tu bukan lampu yang terang silau mata tu ke??? tambah2 bila
dari belakang.. kalau yang tu aku sokong sangat2 disaman. menyusahkan
orang lain.

On 09/09/2014 9:26 AM, badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil] wrote:
> [Attachment(s) <#TopText> from badrulhishammohd.ramly@gmail.com included
> below]
>
> Retrofit tu maknanya bukan dipasang dikilang, tapi ditambah misalnya
> lampu headlamp yg sekrg byk dikeluarkan oleh after market company yg
> membuat lampu LED...
> Tapi kalau tak salah, kajian mengatakan bahawa lampu daylights boleh
> mengurangkan kadar kemalangan, kereta BMW memulakan lampu daylight ini
> dgn eagles eye's nya, kemudian diikuti Audi dan jenama jenama
> lain...tetapi bila kita pasang lampu daylights ini...JPJ kata salah pulak...
> Nampak sangat mereka nak mengalihkan perhatian kerana byk kereta kereta
> pakai bacon light yg diletakkan di atas dashboard...
> Sepatutnya kereta kereta menteri pun tak boleh pakai lampu ni sbb mereka
> ada pengiring...so tak dpt jerung...dpt ikan bilis pun jadilah....
>
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
> *From: *Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]
> *Sent: *Tuesday, 9 September 2014 08:35
> *To: *automobil@yahoogroups.com
> *Reply To: *automobil@yahoogroups.com
> *Subject: *Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Peraturan Baru
> Lampu Aksesori Tambahan Kereta
>
>
> Assalamualaikum.
>
> Mohon pencerahan, apa yang dimaksudkan dengan *retrofit *tu*?*
>
>
> 2014-09-09 0:18 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> <mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil] <automobil@yahoogroups.com
> <mailto:automobil@yahoogroups.com>>:
>
> __
>
> __
>
>
> _JPJ : Peraturan Baru Lampu Aksesori Tambahan Kereta, Mulai 1
> Oktober 2014_
>
> bloglist-malaysia.blogspot.
> blogtauhusumbat.blogspot
> <http://3.bp.blogspot.com/-ub3CmIBcwfg/VA0tXSUfkAI/AAAAAAAAVnQ/P7uPoDIls2c/s1600/Peraturan%2BBaru%2BLampu%2BAksesori%2BTambahan%2BKereta%2BJPJ%2BMulai%2B1%2BOktober%2B2014.jpg>
> Peraturan baru lampu kereta oleh JPJ mulai 1 Oktober 2014. Pihak
> Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil tindakan tegas terhadap
> pemandu jalan raya yang melakukan kesalahan menggunakan lampu
> aksesori tambahan pada kenderaan bermula 1 Oktober 2014. Keputusan
> itu dibuat selepas mendapati ianya antara salah satu penyumbang
> kepada kemalangan jalan raya. Pada masa yang sama, pengguna yang
> ingkar dengan peraturan itu akan dikenakan kompaun saman sebanyak RM300.
>
> _*Pemasangan lampu aksesori yang tidak dibenarkan JPJ*
>
> _
>
> * Pemasangan lampu HID secara retrofit.
> * Lampu berkelip-kelip (selain daripada lampu penunjuk arah dan
> lampu berjaga-jaga) pada bahagian hadapan atau belakang kereta.
> * Pemasangan apa – apa lampu tambahan selain warna putih / amber
> pada bahagian hadapan dan selain warna merah / amber pada
> bahagian belakang.
>
> _*Tarikh Berkuatkuasa*
>
> _Mulai 1 Oktober 2014
> Kadar Kompaun Saman
>
> Maksimum *RM300* bagi setiap kesalahan
>
> Sumber: *Melvister.com | *POST BY : BLOG TAUHU SUMBAT
> <http://blogtauhusumbat.blogspot.com/>
>
>
>
>

Mon Sep 8, 2014 9:18 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Arwah Kakak Balik Ke Rumah

telokbakong.blogspot

idahsalam.blogspot

Posted by indah.com

Saya ingin berkongsi pengalaman yang tak mungkin saya lupakan seumur hidup saya.

Mungkin cerita yang ingin saya sampaikan ini dianggap sebuah dongeng pada halwa pendengaran para pendengar, tapi ia adalah satu kenyataan yang kami sekeluarga tempuhi.

Kisah ini baru juga berlaku, iaitu kira-kira lima tahun yang lalu. Waktu itu jam menunjukkan 10.25 malam dan saya sedang menonton televisyen di ruang tamu.

Tiba-tiba ada seseorang mengetuk pintu rumah saya, dan bila saya buka, saya dapati kakak saya berlumuran dengan darah.

Saya amat terkejut dan panik dengan keadaannya masa itu. Saya tanya dia kenapa tapi dia hanya mendiamkan diri dan menangis lalu terus berlari ke bilik air.

Saya bergegas ke bilik untuk beritahu mak dan ayah. Mak dan ayah juga cuba memanggil nama kakak dan ketuk berkali-kali di pintu tandas tapi kakak hanya mendiamkan diri. Kami sekeluarga panik dengan keadaan kakak.

Tak lama selepas itu, ada seseorang mengetuk pintu. Ayah ke pintu untuk menjengah siapa yang datang. Dua orang lelaki menggelarkan mereka adalah kawan kepada kakak saya.

"Cik, saya Amir, kawan Lin…" Beliau bercakap sambil menangis terisak-isak, "Cik… Lin meninggal dunia… Dia kemalangan…" Sejurus mendengar kata-katanya, ayah saya memarahi beliau dan mengatakan kakak ada di bilik air.

Dipendekkan cerita, kami ke tandas untuk memastikan kesahihan berita yang kami dengar. Pintu tandas diketuk berkali-kali tapi kakak tetap mendiamkan diri. Ayah memutuskan untuk memecahkan pintu tandas.

Alangkah terperanjatnya kami, tiada sesiapa di dalam dan ayah menyoal saya tentang kakak. Saya menangis dan bersumpah yang saya jumpa itu benar-benar kakak dan saya mengatakan kalau saya tipu, kenapa pintu bilik air terkunci di dalam. Ayah dan mak hanya tergamam antara percaya dan tak percaya dengan cerita saya.

Kami pun ke tempat kejadian untuk memastikan berita yang disampaikan kawan kakak dan cerita itu memang benar. Kakak telah meninggal dunia di tempat kejadian kerana motor yang ditunggangnya terbabas di jalan. Motornya remuk dan penuh dengan darah tapi masa kami sampai, kakak telah dibawa pergi ke hospital untuk bedah siasat.

Sudah lima tahun perkara ini berlaku, tetapi sehingga sekarang saya masih tertanya-tanya, siapakah yang pulang ke rumah???

Sehingga hari ini saya masih tidak percaya dengan apa yang saya alami. Saya menjadi trauma setiap kali pintu diketuk kerana rasakan seolah-olah kakak pulang. Sudah puas saya berubat tapi tiada satu pun yang dapat membantu saya.

Di kesempatan ini, saya harap pendengar yang budiman, dapatlah menyedekahkan surah Al-Fatihah pada arwah kakak saya Noor Lynne Qistyna Binti Ahmit yang telah kembali ke rahmatullah. Semoga dia tenang di sana. Amin..

Sumber

Tayar Lori Pecah , Menyebabkan Orang Lain Turut Maut

telokbakong.blogspot.

kachipemas.blogspot

Posted by Abu Luqman

lori buku dari arah batu pahat tayar pecah dan masuk arah bertentangan

dan bertembung dengan motor arwah, pemandu dan kelindan lori buku maut,

juga terlibat lori sampah yg melanggar belakang lori buku, tapi cedera ringan

Lori buku Yang Menghempap Motosikal

Rider Yang Meninggal

Kelindan Lori yang maut di temani isteri

Lori Buku yang di langgar oleh lori sampah, terus terbalik

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: