Sunday, April 26, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4191[1 Attachment]

3 Messages

Digest #4191

Messages

Sat Apr 25, 2015 8:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Awas Produk Kesihatan Sebelum Makan Rutin

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

Puan Nur Farina Abdullah pernah menjadi duta produk kesihatan. Beliau juga memakan produk itu. Ini surat beliau....

Saya pernah ditawar jadi duta pada satu produk yang saya sendiri tak pernah guna. Sudahnya saya yang ajar penjual jangan menipu.

Bagi saya cuba dulu untuk 2 3 bulan dan lihat hasilnya. Memang untuk 2 3 bulan pertama saya guna terlihat hasilnya dan saya terima tawaran itu. Namun masuk bulan ke 4 5 saya sudah mula mendapat maklumat dari sumber yang dipercayai bahawa produk yang saya gunakan itu berbahaya dan hanyalah diambil dari kilang yang dicampur bahan perasa serta glukose menjadi serbuk.

Saya berhenti menggunakannya dan tarik diri dari jadi duta walau bayaran yang saya terima agak lumayan. Namun bukan wang saya lihat, tetapi kesannya pada pengguna lain. Saya tak sanggup menipu kerana fikir dosa pahala dan juga keberkatan.

3 minggu lepas tiba-tiba saya sakit dan doktor kata ovari saya rosak hingga terpaksa dibuang. Bila disoal apa yang saya makan? Saya tak boleh nak sebut sebab saya rasa sangat bodoh makan benda bukan-bukan. Walau baru makan tak sampai setahun tapi kesannya sangat dahsyat.

Tokei terus diam seribu bahasa tanpa ajak bersemuka tahu-tahu sekarang dutanya sudah orang lain yang saya yakin lebih mementingkan duit, glemer tanpa fikir bahaya pada pengguna lain.

Jika saya boleh berdepan dengan situasi begini, agak-agak tuan puan, lambakan produk yang ada dipasaran menggunakan duta sama ada dari golongan artis atau bukan artis itu benar-benar jujur atau kerana wang semata-mata?

Sekadar berkongsi pengalaman saya sendiri.

Wanita Mengalami Rosak Ovari Selepas Dakwa Makan Supplement Bahaya
bloglist-malaysia.blogspot.
kitabantai.info
Kita Bantai

Hari ini heboh dilaman sosial apabila tentang seorang seorang wanita bernama Nur Farina Abdullah yang telah meluahkan satu pengalaman pahit dalam hidupnya selepas menggunakan produk makanan tambahan.

Beliau yang menggunakan produk itu selama beberapa bulan telah menyebabkannya dimasukkan ke hospital kerana mengalami kesan sampingan dimana telah menyebabkan ovarinya rosak.

Beliau telah dilantik sebagai duta produk tersebut selepas berjaya menggunakan produk tersebut. Berikut adalah luahannya.

"Saya pernah ditawarkan menjadi duta pada satu produk yang saya sendiri tak pernah guna. Sudahnya saya yang ajar penjual jangan menipu.

Bagi saya cuba dulu untuk 2-3 bulan dan lihat hasilnya. Memang untuk 2-3 bulan pertama saya guna terlihat hasilnya dan saya terima tawaran itu.

Namun masuk bulan ke 4-5 saya sudah mula mendapat maklumat dari sumber yang dipercayai bahawa produk yang saya gunakan itu berbahaya dan hanyalah diambil dari kilang yang dicampur bahan perasa serta glukose menjadi serbuk.

Saya berhenti menggunakannya dan tarik diri dari jadi duta walau bayaran yang saya terima agak lumayan. Namun bukan wang saya lihat, tetapi kesannya pada pengguna lain. Saya tak sanggup menipu kerana fikir dosa pahala dan juga keberkatan.

3 minggu lepas tiba-tiba saya sakit dan doktor kata ovari saya rosak hingga terpaksa dibuang. Bila disoal apa yang saya makan? Saya tak boleh nak sebut sebab saya rasa sangat bodoh makan benda bukan-bukan.

Walau baru makan tak sampai setahun tapi kesannya sangat dahsyat.

Tokei terus diam seribu bahasa tanpa ajak bersemuka tahu-tahu sekarang dutanya sudah orang lain yang saya yakin lebih mementingkan duit, glamor tanpa fikir bahaya pada pengguna lain.

Jika saya boleh berdepan dengan situasi begini, agak-agak tuan puan, lambakan produk yang ada dipasaran menggunakan duta sama ada dari golongan artis atau bukan artis itu benar-benar jujur atau kerana wang semata-mata?

Sekadar berkongsi pengalaman saya sendiri."

Kerana terlalu banyak orang bertanya produk yang digunakan oleh beliau, akhirnya beliau tampil membuat kenyataan berikut.

Apapun kita tunggu jawapan daripada pengeluar produk tersebut kerana perkara seperti ini perlu didengar dari kedua-dua pihak untuk mengetahui kebenarannya.

Ini kerana menurut stokis produk tersebut puan Nur Farina tidak mempunyai bukti perubatan yang mengesahkan sakit tersebut berpunca daripada produk keluaran mereka.

Read more: http://www.kitabantai.info/2015/04/wanita-mengalami-rosak-ovari-selepas.html#ixzz3YKP6h9YV

Sat Apr 25, 2015 8:53 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

GST (Gua Sudah Taktau)

Dilulus untuk paparan oleh PenorehGetah
tranungkite.net

GST semuanya rakyat telah dikencing!! 42 juta sehari kerajaan curi duit rakyat.. he he

" BANYAK INILAH KERAJAAN MENTEKEDARAH DUIT RAKYAT DALAM SEHARI "
bloglist-malaysia.blogspot
tikaqbuloh.blogspot
tikaq buloh

Hampir RM1 Bilion lebih telah dikutip untuk disalur kepada kerajaan zalim UMNO BN selama 22 hari perlaksanaan. Tanpa mengira status kaya atau miskin semuanya terlibat dengan GST.

Korang jawablah nanti di akhirat jika wang rakyat yang dirampas ini tidak disalurkan semula kepada rakyat.

comment:
1..
Anonymous
INILAH PEMINPIN PEMINPIN PENGKHIANAT UGAMA BANGSA DAN NEGARA.MARILAH KITA DOAKAN UNTUK PENGKHIANAT PENKHIANAT AGAR MEREKA INI DILAKHANAT OLEH ALLAH.YA ALLAH YA TUHAN KU KAU LAKHANATLAH NAJIB SERTA SERTA MENTERI MENTERI,KRONI KRONINYE DAN JUGA ANAK BINI MEREKA CUCIT MEREKA KELUARGA MEREKA SERTA ZURIAT DAN KETURUNAN MEREKA.MEREKA INI TELAH MENGKHIANATI MENZALIMI SERTA MENGINAYA RAKYAT NEGARA MALAYSIA.TURUNKAN BALA KEPADA MEREKA INI YA ALLAH YA TUHAN KU,TURUN KAN LAH NEBCANA KEPADA MEREKA INI YA ALLAH YA TUHAN KU AZAPKAN LAH MEREKA INI YA ALLAH YA TUHAN KU SAPERTI MANA KAU JADIKAN TERHEMPASNYE HALIKOPTER JAMALUDIN JARJIS DAN AZLIN.AZAP KAN LAH LEBIH TERUK DARI ITU YA ALLAH TUHAN KU KEPADA MEREKA,KAMI RAKYAT MALYSIA SUDAH TIDAK LAGI MERASA SIMPATI TERHADAP MEREKA WALAU PUN MATI DALAM DENGAN YANG SUNGGUH MENGHAYAT HATI.TABUR KAN DOA LAH DOA KAMI YA ALLAH PERKENANKANLAH DOA YA ALLAH ,PERCEPATKAN LAH DOA KAMI YA ALLAH.AMIN AMIN AMIN

Batalkan sajalah GST, kata Dr Mahathir
bloglist-malaysia.blogspot.
batuvskayu.blogspot.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa supaya dibatalkan sahaja cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

"Saya fikir batal sajalah," katanya disambut tepukan gemuruh kira-kira 500 hadirin di sebuah forum di Kuala Lumpur hari ini.

Mahathir berkata demikian ketika ditanya sama ada GST perlu diteruskan, atau disemak semula kadar 6 peratus yang dikenakan, atau dibatalkan.

"Dulu ada cukai jualan. Kalau nak tambah sikit cukai jualan, itu ok.

"Tapi nak perkenalkan satu sistem yang pegawai sendiri pun tak faham," katanya.

Beliau berkata demikian di majlis 'Bicara Negarawan: Anda Tidak Keseorangan, anjuran gabungan NGO Prihatin.

Badan masyarakat sivil dan pihak pembangkang mendakwa GST akan membebankan rakyat, dan mahu ia dimansuhkan.

Mereka mendakwa bukan masanya untuk rakyat Malaysia dikenakan cukai penggunaan, kerana kadar upah yang rendah bagi golongan berpendapatan rendah dan sederhana, tidak mencukupi untuk menampung kos sara hidup yang meningkat.

Bagaimanapun Mahathir, yang juga penasihat Proton, secara berseloroh berkata, kereta nasional lebih murah selepas cukai itu dilaksanakan pada 1 April.

"Harga kereta Proton telah menjadi lebih murah. Jadi, kalau nak beli kereta Proton, belilah," katanya.
Attachment(s) from -:eSpAcE9808:-
1 of 1 File(s)

Sat Apr 25, 2015 8:54 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

GST - ADA CARA LAIN CUKAI BOLEH DI LAKSANAKAN
bloglist-malaysia.blogspot
gajahmenta.blogspot
DIRECTER Gajah Menta

Kaitan dengan isu GST, memang tidak dinafikan ianya sudah pun dilaksanakan dan pelaksanaannya telah pun menimpulkan banyak keraguan, dari kenyataan yang adanya keperluan asas yang tidak di kenakan cukai ini, ada juga kalangan pemimpin yang anggkuh hanya dengan mereka yang kaya sahaja akan dikenakan cukai atau corak kehidupan perlu ditukarkan, tidak makan di kedai, ubah cara hidup dengan turut ke kebun dan sebagaiknya

Satu lagi isu buat kepimpinan ialah tidak bersedia untuk menerima tegoran dan pandangan pihak lain, khususnya dari pembangkang. Mereka menganggap pembangkan tidak memiliki idea mereka sentiasa kebelakang. Cuba kita ambil pilihan kepada isu-isu di bawah ini.

Alternatif Kepada GST

Alternatif Praktikal Kepada GST (dicadangkan oleh Ahli Parlimen Pandan,
Rafizi Ramli di Parlimen gambar ):

Capital Gain Tax – boleh dikenakan ke atas bond, saham, unit trust, emas, atau apa saja jenis asset yang nilai harganya naik, dan dibuat keuntungan dengan membeli pada harga rendah dan dijual pada harga lebih tinggi. Namun realitinya agak tipis kemungkinan kerajaan akan mengenakan capital gain tax sebagai langkah menyelesaikan beban hutang kerajaan. Ini kerana kerajaan perlu mengurangkan beban hutang untuk memastikan ekonomi Malaysia mampu menarik perhatian pelabur asing.

Tindakan mengenakan Capital Gain Tax akan melarikan mereka, maka sekali gus walaupun pendapatan negara semakin kukuh, pelabur asing akan lari maka antara matlamat utama hutang negara ingin dikurangkan tidak dicapai.

Real Property Gain Tax (RPGT) juga adalah sejenis capital gain tax. Ini adalah satu-satunya capital gain tax yang wujud di Malaysia. Boleh dilihat kesan daripada penghapusan RPGT pada tahun 2007 oleh Pak Lah menjadikan harga rumah melonjak naik beberapa kali ganda.

Windfall Tax – adalah cukai yang dikenakan ke atas syarikat yang mendapat keuntungan besar hasil daripada keadaan ekonomi yang memanfaatkan industri tersebut. Kebiasannya dikenakan ke atas barangan commodity seperti getah, kelapa sawit, biji timah, dan lain-lain

Mengikut wakil rakyat di Parlimen, windfall tax ada dikenakan di Malaysia seperti di dalam industri kepala sawit. (Maksudnya jika harga sawit naik melonjak, akan dikenakan cukai tambahan ke atas syarikat kelapa sawit).
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: