Monday, April 6, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4176[2 Attachments]

6 Messages

Digest #4176

Messages

Sun Apr 5, 2015 9:45 pm (PDT) . Posted by:

"Rahman" man_apache

yg ni ke?tukar sluar kepada kain, setel...dh jadi baju kurung


On Sunday, April 5, 2015 10:32 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
Ibu Tidak Dibenarkan Saksikan Konvo Anak Kerana Tidak Patuh Etika Pakaian
siakapkeli.com.my

Seorang ibu menyatakan kesedihannya apabila tidak dapat memasuki dewan konvokesyen UITM Shah Alam untuk melihat anaknya menerima segulung ijazah di hari bersejarah selepas menamatkan pengajian.

Beliau, Marjorie Abdullah,  yang melalui saat sedih dan kecewa ini telah berkongsikan perkara ini di laman Facebook miliknya dengan mendapat perhatian ramai.

Marjorie yang datang dari Sarawak ke Shah Alam terkejut selepas dia tidak dibenarkan oleh pihak universiti memasuki dewan untuk menyaksikan Istiadat Konvokensyen anaknya kerana tidak mematuhi etika pakaian.

Marjorie memberitahu dia tidak tahu etika pakaian seperti tertera dalam kad jemputan kerana berada di Sarawak namun alasan itu tidak diterima pihak universiti berkenaan.

Kerana tindakan pihak universiti tersebut kepada beliau, anaknya juga enggan menghadiri Istiadat Konvokesyen kerana tidak setuju dengan cara ibunya dilayan.

Walaubagaimanapun, Marjorie tetap kelihatan gembira ketika bergambar dengan anaknya di luar dewan kerana yang penting, anak perempuannya berjaya menamatkan pengajian.

Cara pemakaiaan beliau tidaklah teruk pun, tertutup elok. Bagaimana sebenarnya cara pemakaian yang di tetapkan oleh pihak UITM. - Siakapkeli.com.my #yiv9116805107 #yiv9116805107 -- #yiv9116805107ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mkp #yiv9116805107hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mkp #yiv9116805107ads {margin-bottom:10px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mkp .yiv9116805107ad {padding:0 0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mkp .yiv9116805107ad p {margin:0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mkp .yiv9116805107ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-sponsor #yiv9116805107ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-sponsor #yiv9116805107ygrp-lc #yiv9116805107hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-sponsor #yiv9116805107ygrp-lc .yiv9116805107ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107activity span {font-weight:700;}#yiv9116805107 #yiv9116805107activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv9116805107 #yiv9116805107activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv9116805107 #yiv9116805107activity span span {color:#ff7900;}#yiv9116805107 #yiv9116805107activity span .yiv9116805107underline {text-decoration:underline;}#yiv9116805107 .yiv9116805107attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv9116805107 .yiv9116805107attach div a {text-decoration:none;}#yiv9116805107 .yiv9116805107attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv9116805107 .yiv9116805107attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv9116805107 .yiv9116805107attach label a {text-decoration:none;}#yiv9116805107 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv9116805107 .yiv9116805107bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv9116805107 .yiv9116805107bold a {text-decoration:none;}#yiv9116805107 dd.yiv9116805107last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv9116805107 dd.yiv9116805107last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv9116805107 dd.yiv9116805107last p span.yiv9116805107yshortcuts {margin-right:0;}#yiv9116805107 div.yiv9116805107attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv9116805107 div.yiv9116805107attach-table {width:400px;}#yiv9116805107 div.yiv9116805107file-title a, #yiv9116805107 div.yiv9116805107file-title a:active, #yiv9116805107 div.yiv9116805107file-title a:hover, #yiv9116805107 div.yiv9116805107file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv9116805107 div.yiv9116805107photo-title a, #yiv9116805107 div.yiv9116805107photo-title a:active, #yiv9116805107 div.yiv9116805107photo-title a:hover, #yiv9116805107 div.yiv9116805107photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv9116805107 div#yiv9116805107ygrp-mlmsg #yiv9116805107ygrp-msg p a span.yiv9116805107yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv9116805107 .yiv9116805107green {color:#628c2a;}#yiv9116805107 .yiv9116805107MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv9116805107 o {font-size:0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107photos div {float:left;width:72px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107reco-category {font-size:77%;}#yiv9116805107 #yiv9116805107reco-desc {font-size:77%;}#yiv9116805107 .yiv9116805107replbq {margin:4px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mlmsg select, #yiv9116805107 input, #yiv9116805107 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mlmsg pre, #yiv9116805107 code {font:115% monospace;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-mlmsg #yiv9116805107logo {padding-bottom:10px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-msg p#yiv9116805107attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-reco #yiv9116805107reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-sponsor #yiv9116805107ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-sponsor #yiv9116805107ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-sponsor #yiv9116805107ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv9116805107 #yiv9116805107ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv9116805107

Sun Apr 5, 2015 9:52 pm (PDT) . Posted by:

Betul tu, masuk tempat orang kena ikut la peraturan!!!




From: "Rahman man_apache@yahoo.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
Date: 06/04/2015 12:45 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Ibu Tidak
Dibenarkan Saksikan Konvo Anak
Sent by: automobil@yahoogroups.com




yg ni ke?
tukar sluar kepada kain, setel...
dh jadi baju kurung



On Sunday, April 5, 2015 10:32 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:




Ibu Tidak Dibenarkan Saksikan Konvo Anak Kerana Tidak Patuh Etika Pakaian
siakapkeli.com.my



Seorang ibu menyatakan kesedihannya apabila tidak dapat memasuki dewan
konvokesyen UITM Shah Alam untuk melihat anaknya menerima segulung ijazah
di hari bersejarah selepas menamatkan pengajian.

Beliau, Marjorie Abdullah, yang melalui saat sedih dan kecewa ini telah
berkongsikan perkara ini di laman Facebook miliknya dengan mendapat
perhatian ramai.



Marjorie yang datang dari Sarawak ke Shah Alam terkejut selepas dia tidak
dibenarkan oleh pihak universiti memasuki dewan untuk menyaksikan Istiadat
Konvokensyen anaknya kerana tidak mematuhi etika pakaian.



Marjorie memberitahu dia tidak tahu etika pakaian seperti tertera dalam
kad jemputan kerana berada di Sarawak namun alasan itu tidak diterima
pihak universiti berkenaan.

Kerana tindakan pihak universiti tersebut kepada beliau, anaknya juga
enggan menghadiri Istiadat Konvokesyen kerana tidak setuju dengan cara
ibunya dilayan.

Walaubagaimanapun, Marjorie tetap kelihatan gembira ketika bergambar
dengan anaknya di luar dewan kerana yang penting, anak perempuannya
berjaya menamatkan pengajian.

Cara pemakaiaan beliau tidaklah teruk pun, tertutup elok. Bagaimana
sebenarnya cara pemakaian yang di tetapkan oleh pihak UITM. -
Siakapkeli.com.my




Sun Apr 5, 2015 10:45 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

saya pernah guna waze, search kpj damansa ttdi, tapi dihantarnya ke rumah orang...alamat damansara ttdi jugak.waze bagus utk tahu traffic condition, tapi destination tu kena pastikan betul2.
android maps pun dah intergrate waze traffic condition. perlu enable 'traffic' dlm android maps. waze dah banyak sangat info yang nak dipaparkan. kalau screen 4", rasa macam semak.  jd saya guna android maps shj skrg. ringkas, kemas - objektif tercapai jugak. rgds,Nazri Ahtar
From: "tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: automobil <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Monday, April 6, 2015 10:37 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kena tipu hidup-hidup dengan Waze

  Kena pastikan setting waze tu seperti yang kita nak. Contoh Avoid toll roads, avoid freeways, do not allow dirt roads dsbnya.. Sepjg 3 tahun guna waze ni, alhamdulillah tak pernah lagi sampai tempat yang tak sepatutnya... Dari pengalaman guna waze pd iOS dan android, waze di iphone/ipad lebih reliable.

2015-04-05 23:55 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:

  
Kena tipu hidup-hidup dengan Waze
bloglist-malaysia.blogspotpendapatanda.com

Waze memang ada banyak manfaatnya untuk mereka yang sering mengembara. Terutamanya jika mengembara ke lokasi yang tidak pernah sampai sebelum ini, Waze dapat bantu untuk sampai ke destinasi dengan tepat dan mudah sekali.

Selama ini saya mengembara mencari lokasi yang tak pernah dijejaki bersama dengan kawan yang menjadi co-pilot di sebelah. Biasanya orang sebelah akan memegang telefon pintar pada tapak tangannya dan saya duduk di ruang memandu mengikut saja arahan yang diberikan oleh suara Elvis Presley dari Waze.

Tak pernah lagi berlaku di mana Waze membawa ke lokasi yang salah setiap kali dimasukkan alamat yang betul. Dalam perjalanan ke Johor baru-baru ini untuk mencari lebih dari 20 lokasi yang berbeza di sekitar Johor yang luas itu, semuanya berjaya dengan cemerlang.

Dari semua pengalaman tersebut, membuatkan saya amat yakin dengan keupayaan Waze untuk memudah dan meringkaskan perjalanan walau di mana saja nak pergi.

Maka Waze jugalah yang saya jadikan alat untuk mencari sebuah lokasi di Pekan Pahang baru-baru ini.

Dari Sabah ke Inderapura Lake Resort, Pekan, Pahang
Saya sampai dari Kota Kinabalu Sabah ke KLIA 2 pada Khamis malam tepat pukul 12. Sebaik saja sampai, terus sms kawan yang bersetuju untuk ambil bawa balik ke rumah. Dapat jawapan darinya yang dia sedang dalam perjalanan dan sudah hampir.

Saya keluar dari airport tunggu depan jalan dan tak berapa lama nampak dia dah tunggu dalam Hilux. Tak tunggu lagi, terus masukkan beg yang ada dan kami bertolak menuju ke Lembah Pantai. Sampai di sana singgah sebentar untuk isi perut sebab kawan yang ambil tu lapar.

Saya masih simpan makanan berupa mee goreng mamak yang dibeli dalam penerbangan AirAsia sebentar tadi, dan keluarkannya di gerai mamak tepi jalan yang kami singgah itu. Mamak tak kisah saya bawa makanan dari luar, malah dia tanya pula berapa harga mee goreng mamak dari Air Asia tu.

Saya jawab harganya agak mahal dan mamak mengiyakannya dan kutuk harga tersebut sebab dia dah kena sekali. Saya tertawa saja, asalkan dia tak marah bawa bekal dah kira ok. Mungkin dia geram kat saya tapi lepaskan geramnya pada AirAsia.

Guna Waze cari Inderapura Lake Resort, Pekan, Pahang
Semua aktiviti perjalanan, singgah makan dan bertolak balik membuatkan saya hanya boleh tidur pada pukul 3 pagi. Memang amat meletihkan jika sentiasa hidup dalam perjalanan mengembara ke sana sini.

Pada hari jumaat tu terpaksa bangun awal dan buat kerja. Selepas bangun solat subuh, terus mandi, bersiap dan pergi pejabat.  Saya selesaikan semua urusan penting di waktu pagi dan rehat sekejap untuk tunaikan solat jumaat.

Walaupun amat mengantuk ketika bacaan khutbah di Masjid TTDI Jaya, tapi tak boleh tidur. Keadaan cuaca panas dan bangunan Masjid itu yang berbumbungkan zink dan tertutup dari laluan angin menambahkan rasa panas. Peluh menitik dari dahi sampai ke perut dalam baju. Rasa macam nak pitam, nasib baik dalam keadaan duduk. Kalau tak, dah lama pitam.

Selesai solat Jumaat, saya bergegas ke Subang Jaya dan selesaikan satu lagi kerja penting. Habis kesemua itu dah masuk pukul 4 petang dan terus pergi ke USJ 12 untuk ambil kawan. Kami akan bertolak menuju ke Pekan, Pahang.

Oleh kerana keluar dari Lembah Klang waktu orang ramai bergegas nak balik rumah dipetang jumaat, kami sangkut dan tiba ke Pahang pada waktu malam. Kami keluar kat Gambang sebab ada tanda arah Pekan di situ. Malangnya setelah keluar dari Tol dan sampai ke lampu isyarat, tak ada lagi tanda arah ke Pekan.

Apa lagi!, Waze dibuka dan alang-alang cari Pekan, cari terus destinasi sebenar di mana kami akan menginap kat sana. Kawan masukkan nama Inderapura Lake Resort dalam waze dan perjalanan bermula.

Waze tipu hidup-hidup di waktu malam
Saya cukup yakin dengan Waze. Ke aman saja dia arahkan, saya ikut saja sebab pengalaman sebelum ini ternyata tepat. Kami ikut arah jalan ke Segamat dan masuk pada kawasan gelap di kiri kanan sehinggalah sampai ke Daerah Pekan.

Tak ada langsung tanda arah menuju ke Inderapura Lake Resort sedangkan waze bagi tahu dah dekat. Ada satu simpang gelap dan kecil yang Waze suruh masuk, dan saya ikut saja walau dalam hati amat sangsi.

Bagaimana resort tu terlalu mangkaq tak buat satupun tanda arah menuju ke lokasinya sedangkan dah hampir sampai. Saya masuk perlahan-lahan jalan sempit itu sehinggalah sampai di kawasan rumah papan yang semuanya bertiang 5 kaki tinggi. Mungkin kawasan banjir, fikir saya dalam hati.... suasana bening dan amat sunyi...

Waze bawa ke kandang lembu
Tak ada orang di luar dan suasana gelap amat mencurigakan. Saya terus sehinggalah dah tak ada lagi jalan tar. Hanya tinggal kawasan berbatu dan waze kata pergi depan sikit lagi. Saya ikut juga dan tiba-tiba terkejut! dan saya tekan brek dengan kuat.

Seekor lembu berlari sambil tercacak ekornya ke atas. Lembu itu juga terkejut dengan kehadiran kami rupanya. Saya lihat di depan gelap gulita dan yakin bahawa Waze dah tipu kami hidup-hidup malam itu. Nasib baik tak ada orang terjaga. Kalau tak mungkin orang ingat kami nak curi lembu.

Waze bawa ke kubur
Kami keluar semula dengan pantas ke jalan utama, berhenti sebentar tepi jalan dan berbincang. Saya cuba buat panggilan pada kawan di Pekan untuk dapatkan maklumat sebenar tapi panggilan tak dijawab. Mungkin mereka dah tidur. Terpaksalah guna Waze sekali lagi.

Kawan di sebelah buat carian semula dan tekan Go. Saya ikut lagi arahan Waze. Dia bawa ke depan lagi yang masih dalam keadaan gelap di jalan utama menuju ke Pusat Bandar Pekan. Tak berapa lama kemudian Waze suruh masuk ke lorong kecil sebelah kiri pula.

Saya masuk walaupun kawasan itu juga dalam keadaan gelap seperti sebelum tadi. Punya ikut dan ikut sampailah ke satu persimpangan. Di depan kami terbentang luas kawasan perkuburan Islam! Waze kata kami dah hampir sampai!

Saya tak tunggu lagi dan terus kona kiri dan keluar semula dari kawasan tersebut. Waze tipu sekali lagi dan akhirnya rakan yang dari Pekan buat panggilan. Dia bagi tahu terus pergi ke Pusat Bandar berhampiran McD. Kat situ lokasi sebenar Inderapura Lake Resort.

Sampai ke Inderapura lake Resort, jam dah menunjukkan pukul 12.30 malam. Sekali lagi saya tidur lewat walaupun esok nak kena bangun awal untuk selesaikan kerja bercakap satu hari suntuk. Dalam keadaan yang amat letih itu, Waze pula nak buat lawak...! satu pengalaman yang seronok nampaknya. Anda ada pengalaman sebegitu?

#yiv4855887449 #yiv4855887449 -- #yiv4855887449ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mkp #yiv4855887449hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mkp #yiv4855887449ads {margin-bottom:10px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mkp .yiv4855887449ad {padding:0 0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mkp .yiv4855887449ad p {margin:0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mkp .yiv4855887449ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-sponsor #yiv4855887449ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-sponsor #yiv4855887449ygrp-lc #yiv4855887449hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-sponsor #yiv4855887449ygrp-lc .yiv4855887449ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449activity span {font-weight:700;}#yiv4855887449 #yiv4855887449activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv4855887449 #yiv4855887449activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv4855887449 #yiv4855887449activity span span {color:#ff7900;}#yiv4855887449 #yiv4855887449activity span .yiv4855887449underline {text-decoration:underline;}#yiv4855887449 .yiv4855887449attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv4855887449 .yiv4855887449attach div a {text-decoration:none;}#yiv4855887449 .yiv4855887449attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv4855887449 .yiv4855887449attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv4855887449 .yiv4855887449attach label a {text-decoration:none;}#yiv4855887449 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv4855887449 .yiv4855887449bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv4855887449 .yiv4855887449bold a {text-decoration:none;}#yiv4855887449 dd.yiv4855887449last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4855887449 dd.yiv4855887449last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4855887449 dd.yiv4855887449last p span.yiv4855887449yshortcuts {margin-right:0;}#yiv4855887449 div.yiv4855887449attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv4855887449 div.yiv4855887449attach-table {width:400px;}#yiv4855887449 div.yiv4855887449file-title a, #yiv4855887449 div.yiv4855887449file-title a:active, #yiv4855887449 div.yiv4855887449file-title a:hover, #yiv4855887449 div.yiv4855887449file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4855887449 div.yiv4855887449photo-title a, #yiv4855887449 div.yiv4855887449photo-title a:active, #yiv4855887449 div.yiv4855887449photo-title a:hover, #yiv4855887449 div.yiv4855887449photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4855887449 div#yiv4855887449ygrp-mlmsg #yiv4855887449ygrp-msg p a span.yiv4855887449yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv4855887449 .yiv4855887449green {color:#628c2a;}#yiv4855887449 .yiv4855887449MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv4855887449 o {font-size:0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449photos div {float:left;width:72px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449reco-category {font-size:77%;}#yiv4855887449 #yiv4855887449reco-desc {font-size:77%;}#yiv4855887449 .yiv4855887449replbq {margin:4px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mlmsg select, #yiv4855887449 input, #yiv4855887449 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mlmsg pre, #yiv4855887449 code {font:115% monospace;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-mlmsg #yiv4855887449logo {padding-bottom:10px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-msg p#yiv4855887449attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-reco #yiv4855887449reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-sponsor #yiv4855887449ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-sponsor #yiv4855887449ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-sponsor #yiv4855887449ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv4855887449 #yiv4855887449ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv4855887449

Attachment(s) from Nazri Ahtar
1 of 1 Photo(s)

Sun Apr 5, 2015 11:44 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Biasanya saya guna waze utk real time traffic info.
New location jarang².. so dalam beberapa tahun ni pakai, baru 2 kali
kena goreng, saya tutup sebelah mata aje lah.

2015-04-06 13:45 GMT+08:00 Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
> [Attachment(s) <#14c8d78a113c2fdf_14c8d439d1cfcc74_TopText> from Nazri
> Ahtar included below]
>
> saya pernah guna waze, search kpj damansa ttdi, tapi dihantarnya ke rumah
> orang...alamat damansara ttdi jugak.
> waze bagus utk tahu traffic condition, tapi destination tu kena pastikan
> betul2.
>
> android maps pun dah intergrate waze traffic condition. perlu enable
> 'traffic' dlm android maps. waze dah banyak sangat info yang nak
> dipaparkan. kalau screen 4", rasa macam semak. jd saya guna android maps
> shj skrg. ringkas, kemas - objektif tercapai jugak.
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ------------------------------
> *From:* "tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> *To:* automobil <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Monday, April 6, 2015 10:37 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kena tipu
> hidup-hidup dengan Waze
>
>
> Kena pastikan setting waze tu seperti yang kita nak. Contoh Avoid toll
> roads, avoid freeways, do not allow dirt roads dsbnya.. Sepjg 3 tahun guna
> waze ni, alhamdulillah tak pernah lagi sampai tempat yang tak sepatutnya...
> Dari pengalaman guna waze pd iOS dan android, waze di iphone/ipad lebih
> reliable.
>
> 2015-04-05 23:55 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>
>
> 
> *Kena tipu hidup-hidup dengan Waze*
> bloglist-malaysia.blogspot
> pendapatanda.com
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-s7nZmIoC33Q/VRe-EGxb_PI/AAAAAAAAVuk/BC6FuSXdfjo/s1600/45424_438499292900371_2062395175_n.jpg>
> Waze memang ada banyak manfaatnya untuk mereka yang sering mengembara.
> Terutamanya jika mengembara ke lokasi yang tidak pernah sampai sebelum ini,
> Waze dapat bantu untuk sampai ke destinasi dengan tepat dan mudah sekali.
>
> Selama ini saya mengembara mencari lokasi yang tak pernah dijejaki bersama
> dengan kawan yang menjadi co-pilot di sebelah. Biasanya orang sebelah akan
> memegang telefon pintar pada tapak tangannya dan saya duduk di ruang
> memandu mengikut saja arahan yang diberikan oleh suara Elvis Presley dari
> Waze.
>
> Tak pernah lagi berlaku di mana Waze membawa ke lokasi yang salah setiap
> kali dimasukkan alamat yang betul. Dalam perjalanan ke Johor baru-baru ini
> untuk mencari lebih dari 20 lokasi yang berbeza di sekitar Johor yang luas
> itu, semuanya berjaya dengan cemerlang.
>
> Dari semua pengalaman tersebut, membuatkan saya amat yakin dengan
> keupayaan Waze untuk memudah dan meringkaskan perjalanan walau di mana saja
> nak pergi.
>
> Maka Waze jugalah yang saya jadikan alat untuk mencari sebuah lokasi di
> Pekan Pahang baru-baru ini.
>
> *Dari Sabah ke Inderapura Lake Resort, Pekan, Pahang*Saya sampai dari
> Kota Kinabalu Sabah ke KLIA 2 pada Khamis malam tepat pukul 12. Sebaik saja
> sampai, terus sms kawan yang bersetuju untuk ambil bawa balik ke rumah.
> Dapat jawapan darinya yang dia sedang dalam perjalanan dan sudah hampir.
>
> Saya keluar dari airport tunggu depan jalan dan tak berapa lama nampak dia
> dah tunggu dalam Hilux. Tak tunggu lagi, terus masukkan beg yang ada dan
> kami bertolak menuju ke Lembah Pantai. Sampai di sana singgah sebentar
> untuk isi perut sebab kawan yang ambil tu lapar.
>
> Saya masih simpan makanan berupa mee goreng mamak yang dibeli dalam
> penerbangan AirAsia sebentar tadi, dan keluarkannya di gerai mamak tepi
> jalan yang kami singgah itu. Mamak tak kisah saya bawa makanan dari luar,
> malah dia tanya pula berapa harga mee goreng mamak dari Air Asia tu.
>
> Saya jawab harganya agak mahal dan mamak mengiyakannya dan kutuk harga
> tersebut sebab dia dah kena sekali. Saya tertawa saja, asalkan dia tak
> marah bawa bekal dah kira ok. Mungkin dia geram kat saya tapi lepaskan
> geramnya pada AirAsia.
>
> *Guna Waze cari Inderapura Lake Resort, Pekan, Pahang*Semua aktiviti
> perjalanan, singgah makan dan bertolak balik membuatkan saya hanya boleh
> tidur pada pukul 3 pagi. Memang amat meletihkan jika sentiasa hidup dalam
> perjalanan mengembara ke sana sini.
>
> Pada hari jumaat tu terpaksa bangun awal dan buat kerja. Selepas bangun
> solat subuh, terus mandi, bersiap dan pergi pejabat. Saya selesaikan semua
> urusan penting di waktu pagi dan rehat sekejap untuk tunaikan solat jumaat.
>
> Walaupun amat mengantuk ketika bacaan khutbah di Masjid TTDI Jaya, tapi
> tak boleh tidur. Keadaan cuaca panas dan bangunan Masjid itu yang
> berbumbungkan zink dan tertutup dari laluan angin menambahkan rasa panas.
> Peluh menitik dari dahi sampai ke perut dalam baju. Rasa macam nak pitam,
> nasib baik dalam keadaan duduk. Kalau tak, dah lama pitam.
>
> Selesai solat Jumaat, saya bergegas ke Subang Jaya dan selesaikan satu
> lagi kerja penting. Habis kesemua itu dah masuk pukul 4 petang dan terus
> pergi ke USJ 12 untuk ambil kawan. Kami akan bertolak menuju ke Pekan,
> Pahang.
>
> Oleh kerana keluar dari Lembah Klang waktu orang ramai bergegas nak balik
> rumah dipetang jumaat, kami sangkut dan tiba ke Pahang pada waktu malam.
> Kami keluar kat Gambang sebab ada tanda arah Pekan di situ. Malangnya
> setelah keluar dari Tol dan sampai ke lampu isyarat, tak ada lagi tanda
> arah ke Pekan.
>
> Apa lagi!, Waze dibuka dan alang-alang cari Pekan, cari terus destinasi
> sebenar di mana kami akan menginap kat sana. Kawan masukkan nama Inderapura
> Lake Resort dalam waze dan perjalanan bermula.
>
> *Waze tipu hidup-hidup di waktu malam*Saya cukup yakin dengan Waze. Ke
> aman saja dia arahkan, saya ikut saja sebab pengalaman sebelum ini ternyata
> tepat. Kami ikut arah jalan ke Segamat dan masuk pada kawasan gelap di kiri
> kanan sehinggalah sampai ke Daerah Pekan.
>
> Tak ada langsung tanda arah menuju ke Inderapura Lake Resort sedangkan
> waze bagi tahu dah dekat. Ada satu simpang gelap dan kecil yang Waze suruh
> masuk, dan saya ikut saja walau dalam hati amat sangsi.
>
> Bagaimana resort tu terlalu mangkaq tak buat satupun tanda arah menuju ke
> lokasinya sedangkan dah hampir sampai. Saya masuk perlahan-lahan jalan
> sempit itu sehinggalah sampai di kawasan rumah papan yang semuanya bertiang
> 5 kaki tinggi. Mungkin kawasan banjir, fikir saya dalam hati.... suasana
> bening dan amat sunyi...
>
> *Waze bawa ke kandang lembu*Tak ada orang di luar dan suasana gelap amat
> mencurigakan. Saya terus sehinggalah dah tak ada lagi jalan tar. Hanya
> tinggal kawasan berbatu dan waze kata pergi depan sikit lagi. Saya ikut
> juga dan tiba-tiba terkejut! dan saya tekan brek dengan kuat.
>
> Seekor lembu berlari sambil tercacak ekornya ke atas. Lembu itu juga
> terkejut dengan kehadiran kami rupanya. Saya lihat di depan gelap gulita
> dan yakin bahawa Waze dah tipu kami hidup-hidup malam itu. Nasib baik tak
> ada orang terjaga. Kalau tak mungkin orang ingat kami nak curi lembu.
>
> *Waze bawa ke kubur*Kami keluar semula dengan pantas ke jalan utama,
> berhenti sebentar tepi jalan dan berbincang. Saya cuba buat panggilan pada
> kawan di Pekan untuk dapatkan maklumat sebenar tapi panggilan tak dijawab.
> Mungkin mereka dah tidur. Terpaksalah guna Waze sekali lagi.
>
> Kawan di sebelah buat carian semula dan tekan Go. Saya ikut lagi arahan
> Waze. Dia bawa ke depan lagi yang masih dalam keadaan gelap di jalan utama
> menuju ke Pusat Bandar Pekan. Tak berapa lama kemudian Waze suruh masuk ke
> lorong kecil sebelah kiri pula.
>
> Saya masuk walaupun kawasan itu juga dalam keadaan gelap seperti sebelum
> tadi. Punya ikut dan ikut sampailah ke satu persimpangan. Di depan kami
> terbentang luas kawasan perkuburan Islam! Waze kata kami dah hampir sampai!
>
> Saya tak tunggu lagi dan terus kona kiri dan keluar semula dari kawasan
> tersebut. Waze tipu sekali lagi dan akhirnya rakan yang dari Pekan buat
> panggilan. Dia bagi tahu terus pergi ke Pusat Bandar berhampiran McD. Kat
> situ lokasi sebenar Inderapura Lake Resort.
>
> Sampai ke Inderapura lake Resort, jam dah menunjukkan pukul 12.30 malam.
> Sekali lagi saya tidur lewat walaupun esok nak kena bangun awal untuk
> selesaikan kerja bercakap satu hari suntuk. Dalam keadaan yang amat letih
> itu, Waze pula nak buat lawak...! satu pengalaman yang seronok nampaknya.
> Anda ada pengalaman sebegitu?
>
>
>
>
>
>

Sun Apr 5, 2015 11:39 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

rasanya pompuan tu pun ada ambil video......relax. kita tunggu hasil siasatan. rgds,Nazri Ahtar
From: "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: "MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Friday, April 3, 2015 6:54 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Nafi Tumbuk 3 Gadis Myvi Dan Dedah Punca Kejadian Sebenar

  Yg aku tgk dlm video tu, betina betina tu aje yg mengamuk...pemandu tu rakam aje..bila masa dia nak menumbuk betina tu
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

| From: MHZ cekelatgetah@gmail.com [automobil]Sent: Friday, 3 April 2015 14:43To: automobil@yahoogroups.comReply To: automobil@yahoogroups.comSubject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Nafi Tumbuk 3 Gadis Myvi Dan Dedah Punca Kejadian Sebenar |

  Inilah agaknya hikmah Arab Saudi larang perempuan bawak kereta kikiki..

On 03/04/2015 10:25 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] wrote:
> Teringat balik kisah perempuan stereng wheel bawak peugeot...
> yg ni plak ..x3 pompuan muda.
> lebih baik settle masalah kecik camni dg drebar lelaki..lelaki dg lelaki
> senang..
> kalu dg drebar pompuan - depa ni cepat naik syeikh..., nasib korang
> la..hehehe
>
>
>
> On Thursday, April 2, 2015 11:01 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> 
>
>
> Pak Haji Nafi Tumbuk 3 Gadis Myvi Dan Dedah Punca Kejadian Sebenar
> <http://bloglist-malaysia.blogspot.com/2015/04/pak-haji-nafi-tumbuk-3-gadis-myvi-dan.html>
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> Posted by Jeebond BLM
> <http://katakcomel.my/wp-content/uploads/2015/04/1.jpg>
> Berikutan tersebarnya video kes pergaduhan di stesen Petron Seksyen 7,
> Shah Alam semalam yang meliba#tkan beberapa gadis yang menaiki kereta
> Perodua MyVi yang memaki hamun lelaki usia pertengahan itu.
>
> Video kedua pula menunjukkan lelaki terbabit yang juga seorang pemandu
> teksi bertindak kasar terhadap gadis-gadis berkenaan sehingga
> menyebabkan mereka berang dan tercetusnya perang mulut di antara
> kedua-dua pihak.
>
> Punca kejadian itu berla#ku kerana pemandu teksi berkenaan enggan
> memberi laluan kepada kereta Myvi itu walaupun sudah memberi isyarat
> masuk ke kiri termasuklah mengangkat tangan.
>
> "Pemandu teksi itu enggan memberi laluan dan menghimpit kenderaan kami
> daripada masuk ke stesen minyak terbabit. Sejurus masuk ke stesen
> minyak, teksi itu secara tiba-tiba datang dari kiri dan melanggar
> kenderaan kami beberapa kali," kata Sharifah Fara Ryyana Syed Fareid.
>
> Namun, itu hanya cerita dari sebelah pihak tiga gadis berkenaan yang
> mendakwa diri mereka sebagai mangsa dalam kejadian yang tidak diingini itu.
>
> Tampil seorang lelaki yang mendedahkan dirinya adalah rakan sepejabat
> pemandu teksi berkenaan yang dikenali sebagai Cikgu Azmi.
> <http://katakcomel.my/wp-content/uploads/2015/04/Pemandu-Teksi-Nafi-Tumbuk-3-Gadis-Myvi-Dan-Dedah-Punca-Kejadian-Sebenar.jpg>
>
>
> _Pemandu Teksi Nafi Tumbuk 3 Gadis Myvi & Dedah Punca Kejadian Sebenar _
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> depalma-sp.blogspot
> By Famili Ceria <https://plus.google.com/106654412222966322555>
> */Pemandu Teksi Nafi Tumbuk 3 Gadis Myvi & Dedah Punca Kejadian Sebenar
> /*- Susulan dari video kes pergaduhan di stesen Petron Seksyen 7, Shah
> Alam, pada Ahad lalu tersebar di media sosial sejak semalam, ramai yang
> mengecam tindakan kedua-dua pihak.
>
> Menerusi video pertama yang disebarkan, orang ramai mengecam tindakan
> beberapa gadis berkenaan yang biadab dan kurang ajar memaki hamun lelaki
> usia pertengahan itu.
> <http://puu.sh/gXHJN/0b33269490.jpg>
>
> Video kedua pula menunjukkan lelaki terbabit yang juga seorang pemandu
> teksi bertindak kasar terhadap gadis-gadis berkenaan sehingga
> menyebabkan mereka berang dan tercetusnya perang mulut di antara
> kedua-dua pihak.
>
> Menurut laporan Harian Metro bertarikh 30 Mac 2015 semalam, punca
> kejadian itu berlaku kerana pemandu teksi berkenaan enggan memberi
> laluan kepada kereta Myvi itu walaupun sudah memberi isyarat masuk ke
> kiri termasuklah mengangkat tangan.
>
> "Pemandu teksi itu enggan memberi laluan dan menghimpit kenderaan kami
> daripada masuk ke stesen minyak terbabit. Sejurus masuk ke stesen
> minyak, teksi itu secara tiba-tiba datang dari kiri dan melanggar
> kenderaan kami beberapa kali," kata Sharifah Fara Ryyana Syed Fareid,
> 25, yang juga mendakwa mereka ditumbuk oleh lelaki itu sehingga cedera
> di bahagian muka.
>
> Akan tetapi, itu hanya cerita dari sebelah pihak tiga gadis berkenaan
> yang mendakwa diri mereka sebagai mangsa dalam kejadian yang tidak
> diingini itu.
>
> Demikian penjelasan dari individu bernama Hurairah bagi sebelah pihak
> pemandu teksi terbabit.
>
> Polis sedang menyiasat insiden terbabit dan mengesahkan telah menerima
> laporan kedua-dua pihak termasuk laporan yang mendakwa bapa gadis
> berkenaan telah menyerang pemandu teksi itu selain membuat kekecohan di
> balai.
>
>
> _Saya Berani Bersumpah Saya Ditendang Dan Dipukul Dahulu - Azmi Mat
> Mohktar_
>
> siakapkeli.com.my
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-oTfvMkiWqD4/VRzkOSr7-II/AAAAAAAANhA/yiZv01EQkO4/s1600/pak%2Bcik.jpg>
>
> Shah Alam: *"Saya Berani Bersumpah Dengan Nama Allah, Saya Ditendang Dan
> Dipukul Dahulu"* itulah kata-kata yang keluar dari mulut pemandu
> teksi Azmi Mat Mokhtar, dimana rakaman video beliau bergaduh dengan
> sekumpulan gadis di Shah Alam baru-baru ini.
>
> Kejadian tersebut telah dirakam dan menjadi viral dilaman sosial dan
> kebanyakkan pihak menyalahkan beliau.
>
> Kejadian yang berlaku 3 petang ahad lalu, beliau menadakwa gadis
> tersebut telah melanggar teksi miliknya di sebuah stesen minyak di
> Seksyen 7.
>
> Video kejadian itu yang berdurasi kira-kira dua minit menunjukkan
> kecederaan yang dialami gadis berkenaan serta pemandu teksi terbabit.
>
> *"Saya merasa amat sedih dan terkilan selepas dituduh bertindak secara
> melulu sedangkan semasa kejadian saya dan isteri dalam perjalanan
> menemui anak saudaranya yang belajar di sebuah universiti di sini."*
> *
> **"Kereta dinaiki kumpulan gadis itu dipandu dalam keadaan
> tergopoh-gapah sebelum bergesel dengan bahagian hadapan teksi saya."*
> katanya. -*Siakapkeli.com.my <http://siakapkeli.com.my/>*
>
>
> _Bapa Gadis 'Dipukul' Pemandu Teksi Luah Perasaan. _
>
> siakapkeli.com.my
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-I6Ezo2GHX4c/VRzoD3h8T_I/AAAAAAAANhM/r-P7h6_6oDM/s1600/baoa.jpg>
>
> KUALA LUMPUR: Bapa Gadis yang dikatakan dipukul oleh seorang pemandu
> teksi yang menjadi viral dilaman sosial baru-baru ini telah tampil
> membuat kenyataan kepada media.
>
> Syed Fareid Yahya, bapa kepada empat gadis berusia 20-an yang terbabit
> dalam pergaduhan dengan pemandu teksi tersebut meminta masyarakat luar
> suapa faham dengan situasi yang berlaku.
> *
> **"Tak dapat nak digambarkan bagaimana perasaan saya sebagai seorang
> ayah apabila anak saya dipukul hingga cedera selain muka bercalar,*" kata.
>
> Beliau menyerahkan perkara ini kepada pihak berkuasa untuk membuat
> siasatan lanjut kerana yakin dengan kemampuan pihak polis untuk
> menjalankan siasatan dengan adil dan saksama berdasarkan bukti dan
> keterangan daripada saksi di tempat kejadian.
>
> *"Saya tidak mahu menuduh mana-mana pihak sama ada anak saya berada di
> pihak yang benar atau sebaliknya. Biar polis siasat terlebih dulu.*
> *
> **"Biarlah kalau pemandu teksi itu mahu menuduh tapi tak semestinya saya
> mahu menuding jari kepadanya. Perkara yang berlaku juga membabitkan kes
> jenayah dan setakat ini saya sekeluarga masih belum membuat perancangan
> untuk menarik balik kes mahu pun berdamai,"* katanya yang hadir bersama
> peguam anaknya Sarah Mohd Ali.
>
> Syed Fareid mendakwa dia turut menerima maki hamun dan ugutan orang
> ramai menerusi laman sosial termasuk bersikap kurang ajar dan bertindak
> tidak rasional.
>
> *"Ada antara mereka yang memuat naik status di laman sosial untuk
> tindakan memalukan saya dan keluarga. Apa pun saya redha dan menyerahkan
> segalanya kepada polis kemudian kita tahu kebenarannya.*
> *
> **"Semua mangsa kini trauma dan anak keduanya yang juga lemah semangat
> kerap menangis akibat insiden berkenaan,*" katanya. - S*iakapkeli.com.my
> <http://iakapkeli.com.my/>*
>
> ----- Original Message -----
> *From:* -:eSpAcE9808:- <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>
> *To:*
> *Sent:* Tuesday, March 31, 2015 11:56 PM
> *Subject:* Fw: Gadis Mengamuk Di Stesen Minyak Di Shah Alam
>
>
> _Kisah Sebenar: Gadis Mengamuk Di Sebuah Stesen Minyak Di Shah Alam_
>
> bloglist-malaysia.blogspot
> kitabantai.info
> Kita Bantai
> <http://2.bp.blogspot.com/-wh07VZJ6W5M/VRpHGT3mUjI/AAAAAAAANSU/34mQsKphV_4/s1600/3.jpg>
>
> Hari ini menjadi viral di laman sosial kisah sekumpulan gadis mengamuk
> di sebuah stesen minyak di Shah Alam gara-gara kereta Myvi milik salah
> seorang daripada mereka telah dilanggar oleh seorang pemandu teksi.
>
> Menurut sumber portal Oh! Media iaitu page yang menyiarkan rakaman video
> tersebut, pihak wanita berkenaan telah tampil membuat penjelasan lengkap
> termasuk report polis.
>
> Menurut mereka, tindakan pemandu teksi tersebut yang telah memukul salah
> seorang daripada mereka menyebabkan kekecohan besar tersebut terjadi.
> <http://3.bp.blogspot.com/-QOmmKw8kbGI/VRpHGm-Z_OI/AAAAAAAANSY/PZ83GjglFDs/s1600/1.jpg>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-0m8_PBqsUPY/VRpHHHKP-AI/AAAAAAAANSg/AwzqgMw-s58/s1600/4.jpg>
> Mungkin kerana cara percakapan gadis-gadis tersebut 'boleh tahan',
> pemandu teksi tersebut mungkin menjadi geram sehingga menggunakan
> kekerasan terhadap gadis tersebut.
>
> Selepas kejadian, mereka telah ke balai polis untuk menyelesaikan kes
> ini, bapa gadis tersebut telah sampai dan sebaik mengetahui anaknya
> dipukul, bapa gadis tersebut telah bertindak nekad memukul pemandu teksi
> berkenaan.
> <http://2.bp.blogspot.com/-1uvvv3jAZV0/VRpHHUZT51I/AAAAAAAANSk/xEY285W4r1s/s1600/5.jpg>
>
> Kerana tumbukan itu, pemandu teksi berkenaan mengalami pendarahan di
> muka. Sepatutnya kejadian ini diselesaikan cara berhemah, tapi bapa
> manakan sanggup tengok anaknya dipukul.
> <http://3.bp.blogspot.com/-MVV8kMerGYQ/VRpHHol-XCI/AAAAAAAANSo/5YuACELSMTw/s1600/awek.jpg>
>
> Apapun harapan kami, kejadian ini boleh diselesaikan cara elok dan harap
> tidak berlaku lagi sebegini kerana sudah banyak kejadian pukul
> melibatkan pemandu kenderaan. Kes terbaru adalah kejadian seorang wanita
> dikatakan memukul seorang warga Perancis selepas dikatakan dia dituduh
> sebagai pengganas. - *sumber
> <http://www.siakapkeli.com.my/2015/03/kisah-sebenar-gadis-mengamuk-di-sebuah.html>*
>
> Read more:
> http://www.kitabantai.info/2015/03/kisah-sebenar-gadis-mengamuk-di-sebuah.html#ixzz3Vxi8sSt8
>
>
>

#yiv7370468323 #yiv7370468323 -- #yiv7370468323ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mkp #yiv7370468323hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mkp #yiv7370468323ads {margin-bottom:10px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mkp .yiv7370468323ad {padding:0 0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mkp .yiv7370468323ad p {margin:0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mkp .yiv7370468323ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-sponsor #yiv7370468323ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-sponsor #yiv7370468323ygrp-lc #yiv7370468323hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-sponsor #yiv7370468323ygrp-lc .yiv7370468323ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323activity span {font-weight:700;}#yiv7370468323 #yiv7370468323activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv7370468323 #yiv7370468323activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv7370468323 #yiv7370468323activity span span {color:#ff7900;}#yiv7370468323 #yiv7370468323activity span .yiv7370468323underline {text-decoration:underline;}#yiv7370468323 .yiv7370468323attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv7370468323 .yiv7370468323attach div a {text-decoration:none;}#yiv7370468323 .yiv7370468323attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv7370468323 .yiv7370468323attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv7370468323 .yiv7370468323attach label a {text-decoration:none;}#yiv7370468323 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv7370468323 .yiv7370468323bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv7370468323 .yiv7370468323bold a {text-decoration:none;}#yiv7370468323 dd.yiv7370468323last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7370468323 dd.yiv7370468323last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv7370468323 dd.yiv7370468323last p span.yiv7370468323yshortcuts {margin-right:0;}#yiv7370468323 div.yiv7370468323attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv7370468323 div.yiv7370468323attach-table {width:400px;}#yiv7370468323 div.yiv7370468323file-title a, #yiv7370468323 div.yiv7370468323file-title a:active, #yiv7370468323 div.yiv7370468323file-title a:hover, #yiv7370468323 div.yiv7370468323file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7370468323 div.yiv7370468323photo-title a, #yiv7370468323 div.yiv7370468323photo-title a:active, #yiv7370468323 div.yiv7370468323photo-title a:hover, #yiv7370468323 div.yiv7370468323photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv7370468323 div#yiv7370468323ygrp-mlmsg #yiv7370468323ygrp-msg p a span.yiv7370468323yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv7370468323 .yiv7370468323green {color:#628c2a;}#yiv7370468323 .yiv7370468323MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv7370468323 o {font-size:0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323photos div {float:left;width:72px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323reco-category {font-size:77%;}#yiv7370468323 #yiv7370468323reco-desc {font-size:77%;}#yiv7370468323 .yiv7370468323replbq {margin:4px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mlmsg select, #yiv7370468323 input, #yiv7370468323 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mlmsg pre, #yiv7370468323 code {font:115% monospace;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-mlmsg #yiv7370468323logo {padding-bottom:10px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-msg p#yiv7370468323attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-reco #yiv7370468323reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-sponsor #yiv7370468323ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-sponsor #yiv7370468323ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-sponsor #yiv7370468323ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv7370468323 #yiv7370468323ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv7370468323

Mon Apr 6, 2015 12:58 am (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

as salam,
as salam,
siapa2 yang pernah terlibat dengan kemalangan, dan dah claim insurans samada sendiri punya ataupun 3rd party claim, boleh dapatkan kepastian NCD status secara online dan percuma.
lawati --> https://www.mycarinfo.com.my/NCDCheck/Online
harap maklum.
rgds,Nazri Ahtar #yiv4028639808 #yiv4028639808 -- #yiv4028639808ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mkp #yiv4028639808hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mkp #yiv4028639808ads {margin-bottom:10px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mkp .yiv4028639808ad {padding:0 0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mkp .yiv4028639808ad p {margin:0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mkp .yiv4028639808ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-sponsor #yiv4028639808ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-sponsor #yiv4028639808ygrp-lc #yiv4028639808hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-sponsor #yiv4028639808ygrp-lc .yiv4028639808ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808activity span {font-weight:700;}#yiv4028639808 #yiv4028639808activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv4028639808 #yiv4028639808activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv4028639808 #yiv4028639808activity span span {color:#ff7900;}#yiv4028639808 #yiv4028639808activity span .yiv4028639808underline {text-decoration:underline;}#yiv4028639808 .yiv4028639808attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv4028639808 .yiv4028639808attach div a {text-decoration:none;}#yiv4028639808 .yiv4028639808attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv4028639808 .yiv4028639808attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv4028639808 .yiv4028639808attach label a {text-decoration:none;}#yiv4028639808 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv4028639808 .yiv4028639808bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv4028639808 .yiv4028639808bold a {text-decoration:none;}#yiv4028639808 dd.yiv4028639808last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4028639808 dd.yiv4028639808last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4028639808 dd.yiv4028639808last p span.yiv4028639808yshortcuts {margin-right:0;}#yiv4028639808 div.yiv4028639808attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv4028639808 div.yiv4028639808attach-table {width:400px;}#yiv4028639808 div.yiv4028639808file-title a, #yiv4028639808 div.yiv4028639808file-title a:active, #yiv4028639808 div.yiv4028639808file-title a:hover, #yiv4028639808 div.yiv4028639808file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4028639808 div.yiv4028639808photo-title a, #yiv4028639808 div.yiv4028639808photo-title a:active, #yiv4028639808 div.yiv4028639808photo-title a:hover, #yiv4028639808 div.yiv4028639808photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4028639808 div#yiv4028639808ygrp-mlmsg #yiv4028639808ygrp-msg p a span.yiv4028639808yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv4028639808 .yiv4028639808green {color:#628c2a;}#yiv4028639808 .yiv4028639808MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv4028639808 o {font-size:0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808photos div {float:left;width:72px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808reco-category {font-size:77%;}#yiv4028639808 #yiv4028639808reco-desc {font-size:77%;}#yiv4028639808 .yiv4028639808replbq {margin:4px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mlmsg select, #yiv4028639808 input, #yiv4028639808 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mlmsg pre, #yiv4028639808 code {font:115% monospace;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-mlmsg #yiv4028639808logo {padding-bottom:10px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-msg p#yiv4028639808attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-reco #yiv4028639808reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-sponsor #yiv4028639808ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-sponsor #yiv4028639808ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-sponsor #yiv4028639808ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv4028639808 #yiv4028639808ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv4028639808
Attachment(s) from Nazri Ahtar
1 of 1 Photo(s)
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: