Tuesday, April 7, 2015

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4177[3 Attachments]

14 Messages

Digest #4177
1a
2a
Re: Fw: Ibu Tidak Dibenarkan Saksikan Konvo Anak by "suhaimi ibrahim" designplanet78
3a
Re: Fw: Kena tipu hidup-hidup dengan Waze by "dollahmamat" dollahmamat
3c
3d
4
Fw: Siapa Aidana Baizieva ?? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5
Fw: Penunggang Biker Yang Beriman by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
6
Fw: PROTON SETANDING DENGAN BMW by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Mon Apr 6, 2015 4:30 am (PDT) . Posted by:

"suhaimi ibrahim" designplanet78

Pernah juga rumah kawan tak adr liputan gps. So gps tu accurate dalam 400
meter. Termasuk kampung sebelah..

http://sembang-automobil.blogspot.com
On Apr 6, 2015 1:46 PM, "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
> [Attachment(s) <#14c8d43a3160cbd6_TopText> from Nazri Ahtar included
> below]
>
> saya pernah guna waze, search kpj damansa ttdi, tapi dihantarnya ke rumah
> orang...alamat damansara ttdi jugak.
> waze bagus utk tahu traffic condition, tapi destination tu kena pastikan
> betul2.
>
> android maps pun dah intergrate waze traffic condition. perlu enable
> 'traffic' dlm android maps. waze dah banyak sangat info yang nak
> dipaparkan. kalau screen 4", rasa macam semak. jd saya guna android maps
> shj skrg. ringkas, kemas - objektif tercapai jugak.
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ------------------------------
> *From:* "tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> *To:* automobil <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Monday, April 6, 2015 10:37 AM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kena tipu
> hidup-hidup dengan Waze
>
>
> Kena pastikan setting waze tu seperti yang kita nak. Contoh Avoid toll
> roads, avoid freeways, do not allow dirt roads dsbnya.. Sepjg 3 tahun guna
> waze ni, alhamdulillah tak pernah lagi sampai tempat yang tak sepatutnya...
> Dari pengalaman guna waze pd iOS dan android, waze di iphone/ipad lebih
> reliable.
>
> 2015-04-05 23:55 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>:
>
>
> 
> *Kena tipu hidup-hidup dengan Waze*
> bloglist-malaysia.blogspot
> pendapatanda.com
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-s7nZmIoC33Q/VRe-EGxb_PI/AAAAAAAAVuk/BC6FuSXdfjo/s1600/45424_438499292900371_2062395175_n.jpg>
> Waze memang ada banyak manfaatnya untuk mereka yang sering mengembara.
> Terutamanya jika mengembara ke lokasi yang tidak pernah sampai sebelum ini,
> Waze dapat bantu untuk sampai ke destinasi dengan tepat dan mudah sekali.
>
> Selama ini saya mengembara mencari lokasi yang tak pernah dijejaki bersama
> dengan kawan yang menjadi co-pilot di sebelah. Biasanya orang sebelah akan
> memegang telefon pintar pada tapak tangannya dan saya duduk di ruang
> memandu mengikut saja arahan yang diberikan oleh suara Elvis Presley dari
> Waze.
>
> Tak pernah lagi berlaku di mana Waze membawa ke lokasi yang salah setiap
> kali dimasukkan alamat yang betul. Dalam perjalanan ke Johor baru-baru ini
> untuk mencari lebih dari 20 lokasi yang berbeza di sekitar Johor yang luas
> itu, semuanya berjaya dengan cemerlang.
>
> Dari semua pengalaman tersebut, membuatkan saya amat yakin dengan
> keupayaan Waze untuk memudah dan meringkaskan perjalanan walau di mana saja
> nak pergi.
>
> Maka Waze jugalah yang saya jadikan alat untuk mencari sebuah lokasi di
> Pekan Pahang baru-baru ini.
>
> *Dari Sabah ke Inderapura Lake Resort, Pekan, Pahang*Saya sampai dari
> Kota Kinabalu Sabah ke KLIA 2 pada Khamis malam tepat pukul 12. Sebaik saja
> sampai, terus sms kawan yang bersetuju untuk ambil bawa balik ke rumah.
> Dapat jawapan darinya yang dia sedang dalam perjalanan dan sudah hampir.
>
> Saya keluar dari airport tunggu depan jalan dan tak berapa lama nampak dia
> dah tunggu dalam Hilux. Tak tunggu lagi, terus masukkan beg yang ada dan
> kami bertolak menuju ke Lembah Pantai. Sampai di sana singgah sebentar
> untuk isi perut sebab kawan yang ambil tu lapar.
>
> Saya masih simpan makanan berupa mee goreng mamak yang dibeli dalam
> penerbangan AirAsia sebentar tadi, dan keluarkannya di gerai mamak tepi
> jalan yang kami singgah itu. Mamak tak kisah saya bawa makanan dari luar,
> malah dia tanya pula berapa harga mee goreng mamak dari Air Asia tu.
>
> Saya jawab harganya agak mahal dan mamak mengiyakannya dan kutuk harga
> tersebut sebab dia dah kena sekali. Saya tertawa saja, asalkan dia tak
> marah bawa bekal dah kira ok. Mungkin dia geram kat saya tapi lepaskan
> geramnya pada AirAsia.
>
> *Guna Waze cari Inderapura Lake Resort, Pekan, Pahang*Semua aktiviti
> perjalanan, singgah makan dan bertolak balik membuatkan saya hanya boleh
> tidur pada pukul 3 pagi. Memang amat meletihkan jika sentiasa hidup dalam
> perjalanan mengembara ke sana sini.
>
> Pada hari jumaat tu terpaksa bangun awal dan buat kerja. Selepas bangun
> solat subuh, terus mandi, bersiap dan pergi pejabat. Saya selesaikan semua
> urusan penting di waktu pagi dan rehat sekejap untuk tunaikan solat jumaat.
>
> Walaupun amat mengantuk ketika bacaan khutbah di Masjid TTDI Jaya, tapi
> tak boleh tidur. Keadaan cuaca panas dan bangunan Masjid itu yang
> berbumbungkan zink dan tertutup dari laluan angin menambahkan rasa panas.
> Peluh menitik dari dahi sampai ke perut dalam baju. Rasa macam nak pitam,
> nasib baik dalam keadaan duduk. Kalau tak, dah lama pitam.
>
> Selesai solat Jumaat, saya bergegas ke Subang Jaya dan selesaikan satu
> lagi kerja penting. Habis kesemua itu dah masuk pukul 4 petang dan terus
> pergi ke USJ 12 untuk ambil kawan. Kami akan bertolak menuju ke Pekan,
> Pahang.
>
> Oleh kerana keluar dari Lembah Klang waktu orang ramai bergegas nak balik
> rumah dipetang jumaat, kami sangkut dan tiba ke Pahang pada waktu malam.
> Kami keluar kat Gambang sebab ada tanda arah Pekan di situ. Malangnya
> setelah keluar dari Tol dan sampai ke lampu isyarat, tak ada lagi tanda
> arah ke Pekan.
>
> Apa lagi!, Waze dibuka dan alang-alang cari Pekan, cari terus destinasi
> sebenar di mana kami akan menginap kat sana. Kawan masukkan nama Inderapura
> Lake Resort dalam waze dan perjalanan bermula.
>
> *Waze tipu hidup-hidup di waktu malam*Saya cukup yakin dengan Waze. Ke
> aman saja dia arahkan, saya ikut saja sebab pengalaman sebelum ini ternyata
> tepat. Kami ikut arah jalan ke Segamat dan masuk pada kawasan gelap di kiri
> kanan sehinggalah sampai ke Daerah Pekan.
>
> Tak ada langsung tanda arah menuju ke Inderapura Lake Resort sedangkan
> waze bagi tahu dah dekat. Ada satu simpang gelap dan kecil yang Waze suruh
> masuk, dan saya ikut saja walau dalam hati amat sangsi.
>
> Bagaimana resort tu terlalu mangkaq tak buat satupun tanda arah menuju ke
> lokasinya sedangkan dah hampir sampai. Saya masuk perlahan-lahan jalan
> sempit itu sehinggalah sampai di kawasan rumah papan yang semuanya bertiang
> 5 kaki tinggi. Mungkin kawasan banjir, fikir saya dalam hati.... suasana
> bening dan amat sunyi...
>
> *Waze bawa ke kandang lembu*Tak ada orang di luar dan suasana gelap amat
> mencurigakan. Saya terus sehinggalah dah tak ada lagi jalan tar. Hanya
> tinggal kawasan berbatu dan waze kata pergi depan sikit lagi. Saya ikut
> juga dan tiba-tiba terkejut! dan saya tekan brek dengan kuat.
>
> Seekor lembu berlari sambil tercacak ekornya ke atas. Lembu itu juga
> terkejut dengan kehadiran kami rupanya. Saya lihat di depan gelap gulita
> dan yakin bahawa Waze dah tipu kami hidup-hidup malam itu. Nasib baik tak
> ada orang terjaga. Kalau tak mungkin orang ingat kami nak curi lembu.
>
> *Waze bawa ke kubur*Kami keluar semula dengan pantas ke jalan utama,
> berhenti sebentar tepi jalan dan berbincang. Saya cuba buat panggilan pada
> kawan di Pekan untuk dapatkan maklumat sebenar tapi panggilan tak dijawab.
> Mungkin mereka dah tidur. Terpaksalah guna Waze sekali lagi.
>
> Kawan di sebelah buat carian semula dan tekan Go. Saya ikut lagi arahan
> Waze. Dia bawa ke depan lagi yang masih dalam keadaan gelap di jalan utama
> menuju ke Pusat Bandar Pekan. Tak berapa lama kemudian Waze suruh masuk ke
> lorong kecil sebelah kiri pula.
>
> Saya masuk walaupun kawasan itu juga dalam keadaan gelap seperti sebelum
> tadi. Punya ikut dan ikut sampailah ke satu persimpangan. Di depan kami
> terbentang luas kawasan perkuburan Islam! Waze kata kami dah hampir sampai!
>
> Saya tak tunggu lagi dan terus kona kiri dan keluar semula dari kawasan
> tersebut. Waze tipu sekali lagi dan akhirnya rakan yang dari Pekan buat
> panggilan. Dia bagi tahu terus pergi ke Pusat Bandar berhampiran McD. Kat
> situ lokasi sebenar Inderapura Lake Resort.
>
> Sampai ke Inderapura lake Resort, jam dah menunjukkan pukul 12.30 malam.
> Sekali lagi saya tidur lewat walaupun esok nak kena bangun awal untuk
> selesaikan kerja bercakap satu hari suntuk. Dalam keadaan yang amat letih
> itu, Waze pula nak buat lawak...! satu pengalaman yang seronok nampaknya.
> Anda ada pengalaman sebegitu?
>
>
>
>
>
>

Mon Apr 6, 2015 4:33 am (PDT) . Posted by:

"suhaimi ibrahim" designplanet78

Mungkin pihak pengurusan tak perlu sampai tak bagi masuk. Patut bg masuk
tapi duduk belakang ke, berdiri belakang ke.. Sekarang ni semua benda
viral, kadang sebabnya sedikit. Tapi cara karang cerita mega...

http://sembang-automobil.blogspot.com
On Apr 6, 2015 12:52 PM, "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]" <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Betul tu, masuk tempat orang kena ikut la peraturan!!!
>
>
>
>
> From: "Rahman man_apache@yahoo.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
> Date: 06/04/2015 12:45 PM
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Ibu Tidak
> Dibenarkan Saksikan Konvo Anak
> Sent by: automobil@yahoogroups.com
> ------------------------------
>
>
>
>
>
> yg ni ke?
>
> tukar sluar kepada kain, setel...
> dh jadi baju kurung
>
>
>
> On Sunday, April 5, 2015 10:32 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *Ibu Tidak Dibenarkan Saksikan Konvo Anak Kerana Tidak Patuh Etika Pakaian*
> siakapkeli.com.my
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-horN7Z6DJz0/VR5CP1JaRiI/AAAAAAAANnc/EzyDw2FEAmo/s1600/3.jpg>
>
>
> Seorang ibu menyatakan kesedihannya apabila tidak dapat memasuki dewan
> konvokesyen UITM Shah Alam untuk melihat anaknya menerima segulung ijazah
> di hari bersejarah selepas menamatkan pengajian.
>
> Beliau, Marjorie Abdullah, yang melalui saat sedih dan kecewa ini telah
> berkongsikan perkara ini di laman Facebook miliknya dengan mendapat
> perhatian ramai.
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-IIx0G8tvYn4/VR5CP5lwfRI/AAAAAAAANnU/60SZs1wqQPQ/s1600/1.jpg>
>
>
> Marjorie yang datang dari Sarawak ke Shah Alam terkejut selepas dia tidak
> dibenarkan oleh pihak universiti memasuki dewan untuk menyaksikan Istiadat
> Konvokensyen anaknya kerana tidak mematuhi etika pakaian.
>
> <http://1.bp.blogspot.com/-_V5mfMvBKzo/VR5CP1qZRlI/AAAAAAAANnY/F-TwGglByQ0/s1600/2.jpg>
>
>
> Marjorie memberitahu dia tidak tahu etika pakaian seperti tertera dalam
> kad jemputan kerana berada di Sarawak namun alasan itu tidak diterima pihak
> universiti berkenaan.
>
> Kerana tindakan pihak universiti tersebut kepada beliau, anaknya juga
> enggan menghadiri Istiadat Konvokesyen kerana tidak setuju dengan cara
> ibunya dilayan.
>
> Walaubagaimanapun, Marjorie tetap kelihatan gembira ketika bergambar
> dengan anaknya di luar dewan kerana yang penting, anak perempuannya berjaya
> menamatkan pengajian.
>
> Cara pemakaiaan beliau tidaklah teruk pun, tertutup elok. Bagaimana
> sebenarnya cara pemakaian yang di tetapkan oleh pihak UITM. -
> *Siakapkeli.com.my* <http://siakapkeli.com.my/>
>
>
>
>

Mon Apr 6, 2015 5:04 am (PDT) . Posted by:

cirit3

Setiap keluarga graduan dah dpt surat jemputan awal dah dan dlm
surat tersebut mmg ada tercatat dgn jelas tatacara berpakaian
baik bagi graduan mahu pun ibubapa, kalaulah ibu ini jenis yg
buta huruf dan tinggal di kg pendalaman, kita pahamlah, tapi tak
pernah terjadi pun...berapa ramai ibu bapa dari kaum Iban,
kadazan mahupun org asli yg melihat anak anak mereka mengambil
ijazah....tak pernah pun jadi mcm ni...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: suhaimi ibrahim sembangautomobil@gmail.com [automobil]Sent:
Monday, 6 April 2015 19:33To: automobil@yahoogroups comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Ibu Tidak Dibenarkan
Saksikan Konvo Anak



Mungkin pihak pengurusan tak perlu sampai tak bagi masuk. Patut
bg masuk tapi duduk belakang ke, berdiri belakang ke.. Sekarang
ni semua benda viral, kadang sebabnya sedikit. Tapi cara karang
cerita mega...

http://sembang-automobil.blogspot.com
<http://sembang-automobil.blogspot.com>
On Apr 6, 2015 12:52 PM, "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
wrote:

Betul tu, masuk tempat orang kena ikut la peraturan!!!




From: "Rahman man_apache@yahoo.com
<mailto:man_apache@yahoo.com> [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
To: "automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com> " <automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com> >,
Date: 06/04/2015 12:45 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
<http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Ibu Tidak
Dibenarkan Saksikan Konvo Anak
Sent by: automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com>





yg ni ke?

tukar sluar kepada kain, setel...
dh jadi baju kurung



On Sunday, April 5, 2015 10:32 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
rienacom@yahoo.com.sg <mailto:rienacom@yahoo.com.sg>
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com> > wrote:




Ibu Tidak Dibenarkan Saksikan Konvo Anak Kerana Tidak Patuh Etika
Pakaian
siakapkeli.com.my <http://siakapkeli.com.my>


<http://4.bp.blogspot.com/-horN7Z6DJz0/VR5CP1JaRiI/AAAAAAAANnc/Ez\
yDw2FEAmo/s1600/3.jpg>

Seorang ibu menyatakan kesedihannya apabila tidak dapat memasuki
dewan konvokesyen UITM Shah Alam untuk melihat anaknya menerima
segulung ijazah di hari bersejarah selepas menamatkan pengajian.

Beliau, Marjorie Abdullah, yang melalui saat sedih dan kecewa
ini telah berkongsikan perkara ini di laman Facebook miliknya
dengan mendapat perhatian ramai.

<http://3.bp.blogspot.com/-IIx0G8tvYn4/VR5CP5lwfRI/AAAAAAAANnU/60\
SZs1wqQPQ/s1600/1.jpg>

Marjorie yang datang dari Sarawak ke Shah Alam terkejut selepas
dia tidak dibenarkan oleh pihak universiti memasuki dewan untuk
menyaksikan Istiadat Konvokensyen anaknya kerana tidak mematuhi
etika pakaian.

<http://1.bp.blogspot.com/-_V5mfMvBKzo/VR5CP1qZRlI/AAAAAAAANnY/F-\
TwGglByQ0/s1600/2.jpg>

Marjorie memberitahu dia tidak tahu etika pakaian seperti tertera
dalam kad jemputan kerana berada di Sarawak namun alasan itu
tidak diterima pihak universiti berkenaan.

Kerana tindakan pihak universiti tersebut kepada beliau, anaknya
juga enggan menghadiri Istiadat Konvokesyen kerana tidak setuju
dengan cara ibunya dilayan.

Walaubagaimanapun, Marjorie tetap kelihatan gembira ketika
bergambar dengan anaknya di luar dewan kerana yang penting, anak
perempuannya berjaya menamatkan pengajian.

Cara pemakaiaan beliau tidaklah teruk pun, tertutup elok.
Bagaimana sebenarnya cara pemakaian yang di tetapkan oleh pihak
UITM. - Siakapkeli.com.my <http://siakapkeli.com.my/>













Attachment(s) from
3 of 3 Photo(s)

Mon Apr 6, 2015 5:43 am (PDT) . Posted by:

"dollahmamat" dollahmamat

Pada saya....Waze tak berapa bagus utk rujukan kita...
Saya lebih suka guna Google Map...
Cuba laa download Google map...

Sent from: Lenovo A850+

"suhaimi ibrahim sembangautomobil@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

>Pernahjugarumahkawantakadrliputangps.Sogpstuaccuratedalam400meter.Termasukkampungsebelah..http://sembang-automobil.blogspot.comOnApr6,20151:46PM,NazriAhtarlittlenoti@yahoo.com[automobil]automobil@yahoogroups.comwrote: [Attachment(s)fromNazriAhtarincludedbelow]sayapernahgunawaze,searchkpjdamansattdi,tapidihantarnyakerumahorang...alamatdamansarattdijugak.wazebagusutktahutrafficcondition,tapidestinationtukenapastikanbetul2.androidmapspundahintergratewazetrafficcondition.perluenabletrafficdlmandroidmaps.wazedahbanyaksangatinfoyangnakdipaparkan.kalauscreen4,rasamacamsemak. jdsayagunaandroidmapsshjskrg.ringkas,kemas-objektiftercapaijugak. rgds,NazriAhtarFrom:tanyasayaworksplendid@gmail.com[automobil]automobil@yahoogroups.comTo:automobilautomobil@yahoogroups.comSent:Monday,April6,201510:37AMSubject:Re:www.groupautomobil.blogspot.com-Fw:Kenatipuhidup-hidupdenganWaze Kenapastikansettingwazetusepertiyangkitanak.ContohAvoidtollroads,avoidfreeways,donotallowdirtroadsdsbnya..Sepjg3tahungunawazeni,alhamdulillahtakpernahlagisampaitempatyangtaksepatutnya...DaripengalamangunawazepdiOSdanandroid,wazediiphone/ipadlebihreliable.2015-04-0523:55GMT08:00-:eSpAcE9808:-rienacom@yahoo.com.sg[automobil]automobil@yahoogroups.com: Kenatipuhidup-hidupdenganWazebloglist-malaysia.blogspotpendapatanda.comWazememangadabanyakmanfaatnyauntukmerekayangseringmengembara.Terutamanyajikamengembarakelokasiyangtidakpernahsampaisebelumini,Wazedapatbantuuntuksampaikedestinasidengantepatdanmudahsekali.Selamainisayamengembaramencarilokasiyangtakpernahdijejakibersamadengankawanyangmenjadico-pilotdisebelah.BiasanyaorangsebelahakanmemegangtelefonpintarpadatapaktangannyadansayadudukdiruangmemandumengikutsajaarahanyangdiberikanolehsuaraElvisPresleydariWaze.TakpernahlagiberlakudimanaWazemembawakelokasiyangsalahsetiapkalidimasukkanalamatyangbetul.DalamperjalanankeJohorbaru-baruiniuntukmencarilebihdari20lokasiyangberbezadisekitarJohoryangluasitu,semuanyaberjayadengancemerlang.Darisemuapengalamantersebut,membuatkansayaamatyakindengankeupayaanWazeuntukmemudahdanmeringkaskanperjalananwalaudimanasajanakpergi.MakaWazejugalahyangsayajadikanalatuntukmencarisebuahlokasidiPekanPahangbaru-baruini.DariSabahkeInderapuraLakeResort,Pekan,PahangSayasampaidariKotaKinabaluSabahkeKLIA2padaKhamismalamtepatpukul12.Sebaiksajasampai,terussmskawanyangbersetujuuntukambilbawabalikkerumah.Dapatjawapandarinyayangdiasedangdalamperjalanandansudahhampir.SayakeluardariairporttunggudepanjalandantakberapalamanampakdiadahtunggudalamHilux.Taktunggulagi,terusmasukkanbegyangadadankamibertolakmenujukeLembahPantai.Sampaidisanasinggahsebentaruntukisiperutsebabkawanyangambiltulapar.SayamasihsimpanmakananberupameegorengmamakyangdibelidalampenerbanganAirAsiasebentartadi,dankeluarkannyadigeraimamaktepijalanyangkamisinggahitu.Mamaktakkisahsayabawamakanandariluar,malahdiatanyapulaberapahargameegorengmamakdariAirAsiatu.Sayajawabharganyaagakmahaldanmamakmengiyakannyadankutukhargatersebutsebabdiadahkenasekali.Sayatertawasaja,asalkandiatakmarahbawabekaldahkiraok.MungkindiageramkatsayatapilepaskangeramnyapadaAirAsia.GunaWazecariInderapuraLakeResort,Pekan,PahangSemuaaktivitiperjalanan,singgahmakandanbertolakbalikmembuatkansayahanyabolehtidurpadapukul3pagi.Memangamatmeletihkanjikasentiasahidupdalamperjalananmengembarakesanasini.Padaharijumaattuterpaksabangunawaldanbuatkerja.Selepasbangunsolatsubuh,terusmandi,bersiapdanpergipejabat. Sayaselesaikansemuaurusanpentingdiwaktupagidanrehatsekejapuntuktunaikansolatjumaat.WalaupunamatmengantukketikabacaankhutbahdiMasjidTTDIJaya,tapitakbolehtidur.KeadaancuacapanasdanbangunanMasjidituyangberbumbungkanzinkdantertutupdarilaluananginmenambahkanrasapanas.Peluhmenitikdaridahisampaikeperutdalambaju.Rasamacamnakpitam,nasibbaikdalamkeadaanduduk.Kalautak,dahlamapitam.SelesaisolatJumaat,sayabergegaskeSubangJayadanselesaikansatulagikerjapenting.Habiskesemuaitudahmasukpukul4petangdanteruspergikeUSJ12untukambilkawan.KamiakanbertolakmenujukePekan,Pahang.OlehkeranakeluardariLembahKlangwaktuorangramaibergegasnakbalikrumahdipetangjumaat,kamisangkutdantibakePahangpadawaktumalam.KamikeluarkatGambangsebabadatandaarahPekandisitu.MalangnyasetelahkeluardariToldansampaikelampuisyarat,takadalagitandaarahkePekan.Apalagi!,Wazedibukadanalang-alangcariPekan,cariterusdestinasisebenardimanakamiakanmenginapkatsana.KawanmasukkannamaInderapuraLakeResortdalamwazedanperjalananbermula.Wazetipuhidup-hidupdiwaktumalamSayacukupyakindenganWaze.Keamansajadiaarahkan,sayaikutsajasebabpengalamansebeluminiternyatatepat.KamiikutarahjalankeSegamatdanmasukpadakawasangelapdikirikanansehinggalahsampaikeDaerahPekan.TakadalangsungtandaarahmenujukeInderapuraLakeResortsedangkanwazebagitahudahdekat.AdasatusimpanggelapdankecilyangWazesuruhmasuk,dansayaikutsajawalaudalamhatiamatsangsi.Bagaimanaresorttuterlalumangkaqtakbuatsatupuntandaarahmenujukelokasinyasedangkandahhampirsampai.Sayamasukperlahan-lahanjalansempititusehinggalahsampaidikawasanrumahpapanyangsemuanyabertiang5kakitinggi.Mungkinkawasanbanjir,fikirsayadalamhati....suasanabeningdanamatsunyi...WazebawakekandanglembuTakadaorangdiluardansuasanagelapamatmencurigakan.Sayaterussehinggalahdahtakadalagijalantar.Hanyatinggalkawasanberbatudanwazekatapergidepansikitlagi.Sayaikutjugadantiba-tibaterkejut!dansayatekanbrekdengankuat.Seekorlembuberlarisambiltercacakekornyakeatas.Lembuitujugaterkejutdengankehadirankamirupanya.SayalihatdidepangelapgulitadanyakinbahawaWazedahtipukamihidup-hidupmalamitu.Nasibbaiktakadaorangterjaga.Kalautakmungkinorangingatkaminakcurilembu.WazebawakekuburKamikeluarsemuladenganpantaskejalanutama,berhentisebentartepijalandanberbincang.SayacubabuatpanggilanpadakawandiPekanuntukdapatkanmaklumatsebenartapipanggilantakdijawab.Mungkinmerekadahtidur.TerpaksalahgunaWazesekalilagi.KawandisebelahbuatcariansemuladantekanGo.SayaikutlagiarahanWaze.DiabawakedepanlagiyangmasihdalamkeadaangelapdijalanutamamenujukePusatBandarPekan.TakberapalamakemudianWazesuruhmasukkelorongkecilsebelahkiripula.Sayamasukwalaupunkawasanitujugadalamkeadaangelapsepertisebelumtadi.Punyaikutdanikutsampailahkesatupersimpangan.DidepankamiterbentangluaskawasanperkuburanIslam!Wazekatakamidahhampirsampai!Sayataktunggulagidanteruskonakiridankeluarsemuladarikawasantersebut.WazetipusekalilagidanakhirnyarakanyangdariPekanbuatpanggilan.DiabagitahuteruspergikePusatBandarberhampiranMcD.KatsitulokasisebenarInderapuraLakeResort.SampaikeInderapuralakeResort,jamdahmenunjukkanpukul12.30malam.Sekalilagisayatidurlewatwalaupunesoknakkenabangunawaluntukselesaikankerjabercakapsatuharisuntuk.Dalamkeadaanyangamatletihitu,Wazepulanakbuatlawak...!satupengalamanyangseronoknampaknya.Andaadapengalamansebegitu?

Mon Apr 6, 2015 6:26 am (PDT) . Posted by:

cirit3

Bukan tak nak pakai yg lain, masalahnya waze akan memberitahu
jalan mana yg paling cepat utk smpi dan tak jem...
Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
From: dollahmamat dollahmamat@yahoo.com [automobil]Sent: Monday,
6 April 2015 20:43To: automobil@yahoogroups.comReply To:
automobil@yahoogroups.comSubject: Re:
www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kena tipu hidup-hidup
dengan Waze

Pada saya....Waze tak berapa bagus utk rujukan kita...
Saya lebih suka guna Google Map...
Cuba laa download Google map...



Sent from: Lenovo A850+

"suhaimi ibrahim sembangautomobil@gmail.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com> wrote:





Pernah juga rumah kawan tak adr liputan gps. So gps tu accurate
dalam 400 meter. Termasuk kampung sebelah..


http://sembang-automobil.blogspot.com
<http://sembang-automobil.blogspot.com>
On Apr 6, 2015 1:46 PM, "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com
<mailto:littlenoti@yahoo.com> [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
wrote:
[Attachment(s)
<#14c8d43a3160cbd6_TopText> from Nazri Ahtar included below]

saya pernah guna waze, search kpj damansa ttdi, tapi dihantarnya
ke rumah orang...alamat damansara ttdi jugak.waze bagus utk tahu
traffic condition, tapi destination tu kena pastikan betul2.
android maps pun dah intergrate waze traffic condition. perlu
enable 'traffic' dlm android maps. waze dah banyak sangat info
yang nak dipaparkan. kalau screen 4", rasa macam semak. jd saya
guna android maps shj skrg. ringkas, kemas - objektif tercapai
jugak. rgds,Nazri Ahtar
From: "tanya saya worksplendid@gmail.com
<mailto:worksplendid@gmail.com> [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >
To: automobil <automobil@yahoogroups.com
<mailto:automobil@yahoogroups.com> >
Sent: Monday, April 6, 2015 10:37 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com
<http://www.groupautomobil.blogspot.com> - Fw: Kena tipu
hidup-hidup dengan Waze

Kena pastikan setting waze tu
seperti yang kita nak. Contoh Avoid toll roads, avoid freeways,
do not allow dirt roads dsbnya.. Sepjg 3 tahun guna waze ni,
alhamdulillah tak pernah lagi sampai tempat yang tak
sepatutnya... Dari pengalaman guna waze pd iOS dan android, waze
di iphone/ipad lebih reliable.

2015-04-05 23:55 GMT+08:00 '-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
<mailto:rienacom@yahoo.com.sg> [automobil]
<automobil@yahoogroups.com <mailto:automobil@yahoogroups.com> >:
 Kena tipu
hidup-hidup dengan Waze bloglist-malaysia.blogspot
pendapatanda.com <http://pendapatanda.com/>
<http://4.bp.blogspot.com/-s7nZmIoC33Q/VRe-EGxb_PI/AAAAAAAAVuk/BC\
6FuSXdfjo/s1600/45424_438499292900371_2062395175_n.jpg> Waze
memang ada banyak manfaatnya untuk mereka yang sering
mengembara. Terutamanya jika mengembara ke lokasi yang tidak
pernah sampai sebelum ini, Waze dapat bantu untuk sampai ke
destinasi dengan tepat dan mudah sekali.

Selama ini saya mengembara mencari lokasi yang tak pernah
dijejaki bersama dengan kawan yang menjadi co-pilot di sebelah.
Biasanya orang sebelah akan memegang telefon pintar pada tapak
tangannya dan saya duduk di ruang memandu mengikut saja arahan
yang diberikan oleh suara Elvis Presley dari Waze.

Tak pernah lagi berlaku di mana Waze membawa ke lokasi yang
salah setiap kali dimasukkan alamat yang betul. Dalam perjalanan
ke Johor baru-baru ini untuk mencari lebih dari 20 lokasi yang
berbeza di sekitar Johor yang luas itu, semuanya berjaya dengan
cemerlang.

Dari semua pengalaman tersebut, membuatkan saya amat yakin
dengan keupayaan Waze untuk memudah dan meringkaskan perjalanan
walau di mana saja nak pergi.

Maka Waze jugalah yang saya jadikan alat untuk mencari sebuah
lokasi di Pekan Pahang baru-baru ini.

Dari Sabah ke Inderapura Lake Resort, Pekan, PahangSaya sampai
dari Kota Kinabalu Sabah ke KLIA 2 pada Khamis malam tepat pukul
12. Sebaik saja sampai, terus sms kawan yang bersetuju untuk
ambil bawa balik ke rumah. Dapat jawapan darinya yang dia sedang
dalam perjalanan dan sudah hampir.

Saya keluar dari airport tunggu depan jalan dan tak berapa lama
nampak dia dah tunggu dalam Hilux. Tak tunggu lagi, terus
masukkan beg yang ada dan kami bertolak menuju ke Lembah Pantai.
Sampai di sana singgah sebentar untuk isi perut sebab kawan yang
ambil tu lapar.

Saya masih simpan makanan berupa mee goreng mamak yang dibeli
dalam penerbangan AirAsia sebentar tadi, dan keluarkannya di
gerai mamak tepi jalan yang kami singgah itu. Mamak tak kisah
saya bawa makanan dari luar, malah dia tanya pula berapa harga
mee goreng mamak dari Air Asia tu.

Saya jawab harganya agak mahal dan mamak mengiyakannya dan kutuk
harga tersebut sebab dia dah kena sekali. Saya tertawa saja,
asalkan dia tak marah bawa bekal dah kira ok. Mungkin dia geram
kat saya tapi lepaskan geramnya pada AirAsia.

Guna Waze cari Inderapura Lake Resort, Pekan, PahangSemua
aktiviti perjalanan, singgah makan dan bertolak balik membuatkan
saya hanya boleh tidur pada pukul 3 pagi. Memang amat meletihkan
jika sentiasa hidup dalam perjalanan mengembara ke sana sini.

Pada hari jumaat tu terpaksa bangun awal dan buat kerja. Selepas
bangun solat subuh, terus mandi, bersiap dan pergi pejabat.
Saya selesaikan semua urusan penting di waktu pagi dan rehat
sekejap untuk tunaikan solat jumaat.

Walaupun amat mengantuk ketika bacaan khutbah di Masjid TTDI
Jaya, tapi tak boleh tidur. Keadaan cuaca panas dan bangunan
Masjid itu yang berbumbungkan zink dan tertutup dari laluan angin
menambahkan rasa panas. Peluh menitik dari dahi sampai ke perut
dalam baju. Rasa macam nak pitam, nasib baik dalam keadaan
duduk. Kalau tak, dah lama pitam.

Selesai solat Jumaat, saya bergegas ke Subang Jaya dan selesaikan
satu lagi kerja penting. Habis kesemua itu dah masuk pukul 4
petang dan terus pergi ke USJ 12 untuk ambil kawan. Kami akan
bertolak menuju ke Pekan, Pahang.

Oleh kerana keluar dari Lembah Klang waktu orang ramai bergegas
nak balik rumah dipetang jumaat, kami sangkut dan tiba ke Pahang
pada waktu malam. Kami keluar kat Gambang sebab ada tanda arah
Pekan di situ. Malangnya setelah keluar dari Tol dan sampai ke
lampu isyarat, tak ada lagi tanda arah ke Pekan.

Apa lagi!, Waze dibuka dan alang-alang cari Pekan, cari terus
destinasi sebenar di mana kami akan menginap kat sana. Kawan
masukkan nama Inderapura Lake Resort dalam waze dan perjalanan
bermula.

Waze tipu hidup-hidup di waktu malamSaya cukup yakin dengan
Waze. Ke aman saja dia arahkan, saya ikut saja sebab pengalaman
sebelum ini ternyata tepat. Kami ikut arah jalan ke Segamat dan
masuk pada kawasan gelap di kiri kanan sehinggalah sampai ke
Daerah Pekan.

Tak ada langsung tanda arah menuju ke Inderapura Lake Resort
sedangkan waze bagi tahu dah dekat. Ada satu simpang gelap dan
kecil yang Waze suruh masuk, dan saya ikut saja walau dalam hati
amat sangsi.

Bagaimana resort tu terlalu mangkaq tak buat satupun tanda arah
menuju ke lokasinya sedangkan dah hampir sampai. Saya masuk
perlahan-lahan jalan sempit itu sehinggalah sampai di kawasan
rumah papan yang semuanya bertiang 5 kaki tinggi. Mungkin
kawasan banjir, fikir saya dalam hati.... suasana bening dan
amat sunyi...

Waze bawa ke kandang lembuTak ada orang di luar dan suasana
gelap amat mencurigakan. Saya terus sehinggalah dah tak ada lagi
jalan tar. Hanya tinggal kawasan berbatu dan waze kata pergi
depan sikit lagi. Saya ikut juga dan tiba-tiba terkejut! dan
saya tekan brek dengan kuat.

Seekor lembu berlari sambil tercacak ekornya ke atas. Lembu itu
juga terkejut dengan kehadiran kami rupanya. Saya lihat di depan
gelap gulita dan yakin bahawa Waze dah tipu kami hidup-hidup
malam itu. Nasib baik tak ada orang terjaga. Kalau tak mungkin
orang ingat kami nak curi lembu.

Waze bawa ke kuburKami keluar semula dengan pantas ke jalan
utama, berhenti sebentar tepi jalan dan berbincang. Saya cuba
buat panggilan pada kawan di Pekan untuk dapatkan maklumat
sebenar tapi panggilan tak dijawab. Mungkin mereka dah tidur.
Terpaksalah guna Waze sekali lagi.

Kawan di sebelah buat carian semula dan tekan Go. Saya ikut lagi
arahan Waze. Dia bawa ke depan lagi yang masih dalam keadaan
gelap di jalan utama menuju ke Pusat Bandar Pekan. Tak berapa
lama kemudian Waze suruh masuk ke lorong kecil sebelah kiri
pula.

Saya masuk walaupun kawasan itu juga dalam keadaan gelap seperti
sebelum tadi. Punya ikut dan ikut sampailah ke satu persimpangan.
Di depan kami terbentang luas kawasan perkuburan Islam! Waze
kata kami dah hampir sampai!

Saya tak tunggu lagi dan terus kona kiri dan keluar semula dari
kawasan tersebut. Waze tipu sekali lagi dan akhirnya rakan yang
dari Pekan buat panggilan. Dia bagi tahu terus pergi ke Pusat
Bandar berhampiran McD. Kat situ lokasi sebenar Inderapura Lake
Resort.

Sampai ke Inderapura lake Resort, jam dah menunjukkan pukul
12.30 malam. Sekali lagi saya tidur lewat walaupun esok nak kena
bangun awal untuk selesaikan kerja bercakap satu hari suntuk.
Dalam keadaan yang amat letih itu, Waze pula nak buat lawak...!
satu pengalaman yang seronok nampaknya. Anda ada pengalaman
sebegitu?









Mon Apr 6, 2015 9:39 pm (PDT) . Posted by:

"littlenoti" littlenoti

Android maps pun sama sebab android maps ambil info traffic dari waze

On Apr 6, 2015 9:26 PM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>  
>
> Bukan tak nak pakai yg lain, masalahnya waze akan memberitahu jalan mana yg paling cepat utk smpi dan tak jem...
>
> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
> From: dollahmamat dollahmamat@yahoo.com [automobil]
> Sent: Monday, 6 April 2015 20:43
> To: automobil@yahoogroups.com
> Reply To: automobil@yahoogroups.com
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kena tipu hidup-hidup dengan Waze
>
>  
>
> Pada saya....Waze tak berapa bagus utk rujukan kita...
> Saya lebih suka guna Google Map...
> Cuba laa download Google map...
>
>
>
> Sent from: Lenovo A850+
>
> "suhaimi ibrahim sembangautomobil@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>  
>
> Pernah juga rumah kawan tak adr liputan gps. So gps tu accurate dalam 400 meter. Termasuk kampung sebelah..
>
> http://sembang-automobil.blogspot.com
>
> On Apr 6, 2015 1:46 PM, "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>>
>>  
>> [Attachment(s) from Nazri Ahtar included below]
>>
>> saya pernah guna waze, search kpj damansa ttdi, tapi dihantarnya ke rumah orang...alamat damansara ttdi jugak.
>> waze bagus utk tahu traffic condition, tapi destination tu kena pastikan betul2.
>>
>> android maps pun dah intergrate waze traffic condition. perlu enable 'traffic&#39; dlm android maps. waze dah banyak sangat info yang nak dipaparkan. kalau screen 4", rasa macam semak. &n

Mon Apr 6, 2015 10:04 pm (PDT) . Posted by:

"littlenoti" littlenoti

Ref : http://m2appmonitor.com/google-maps-vs-waze-android-performance-report-battery-data-cpu-and-memory-comparisons-for-the-2-most-popular-android-gps-navigation-apps/

1. Waze n maps owned by google
2. Maps using 46kb/minute. Waze using 115kb/minute
3. Battery usage, waze 745mW, waze 824mW
4. Background usage maps 27mW, waze 77mW
5. Cpu usage maps 18%, waze 17% (dlm web tulis lain, tp rasanya depa salah tulis )
6. Memory usage maps 17mb, waze 24mb

Conclusion: Google Maps Android is a superior-performing GPS traffic navigation app.

On Apr 7, 2015 12:39 PM, littlenoti <littlenoti@yahoo.com> wrote:
>
> Android maps pun sama sebab android maps ambil info traffic dari waze
>
> On Apr 6, 2015 9:26 PM, "badrulhishammohd.ramly@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>>
>>  
>>
>> Bukan tak nak pakai yg lain, masalahnya waze akan memberitahu jalan mana yg paling cepat utk smpi dan tak jem...
>>
>> Sent from my BlackBerry 10 smartphone.
>> From: dollahmamat dollahmamat@yahoo.com [automobil]
>> Sent: Monday, 6 April 2015 20:43
>> To: automobil@yahoogroups.com
>> Reply To: automobil@yahoogroups.com
>> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Kena tipu hidup-hidup dengan Waze
>>
>>  
>>
>> Pada saya....Waze tak berapa bagus utk rujukan kita...
>> Saya lebih suka guna Google Map...
>> Cuba laa download Google map...
>>
>>
>>
>> Sent from: Lenovo A850+
>>
>> "suhaimi ibrahim sembangautomobil@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>>
>>  
>>
>> Pernah juga rumah kawan tak adr liputan gps. So gps tu accurate dalam 400 meter. Termasuk kampung sebelah..
>>
>> http://sembang-automobil.blogspot.com
>>
>> On Apr 6, 2015 1:46 PM, "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>>>
>>>  
>>> [Attachment(s) from Nazri Ahtar included below]
>>>
>>> saya pernah guna waze, search kpj damansa ttdi, tapi dihantarnya ke rumah orang...alamat damansara ttdi jugak.
>>> waze bagus utk tahu traffic condition, tapi destination tu kena pastikan betul2.
>>>
>>> android maps pun dah intergrate waze traffic condition. perlu enable 'traffic&#39; dlm android maps. waze dah banyak sangat info yang nak dipaparkan. kalau screen 4", rasa macam semak. &n

Mon Apr 6, 2015 8:48 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom



Adiana Baizieva rupanya rakyat Kyrgyzstan dan dituntut keluarga

bloglist-malaysia.blogspot 

Posted by mountdweller

Mayat Adiana Baizieva Dituntut Adiknya Bersama Pegawai Kedutaan Kyrgyzstan

 

Seorang ahli keluarga Aidana Baizieva tiba di bilik mayat Hospital Kuala Lumpur untuk menuntut mayat wanita tersebut.

Difahamkan gadis tersebut yang juga adik Baizieva sedang mengisi beberapa borang untuk tujuan pelepasan mayat itu. Dia tiba di bilik mayat kira-kira pukul 10.45 pagi Isnin dan ditemani seorang lelaki dari Kedutaan Kyrgyzstan.

Wanita tersebut enggan bercakap dengan media yang dilarang daripada memasuki perkarangan bilik mayat.

Terdahulu, seorang jurucakap kedutaan mengesahkan Aidana merupakan warga Kyrgyzstan dan pernah bekerja di Malaysia untuk seketika. "Rekod menunjukkan beliau berada di Malaysia sekurang-kurang selama setahun," katanya.

Baizieva antara yang maut dalam nahas helikopter di Semenyih pada Sabtu lalu.

Nahas tersebut turut menggorbankan Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Jamaluddin Jarjis.

Terdahulu, wanita tersebut dilaporkan sebagai pembantu juruterbang helikopter yang terhempas itu tetapi kemudiannya disahkan sebagai kakitangan Syarikat Penerbangan Cempaka. - mstar

LAPORAN GB SEBELUM INI

Sekarang siapa sebenarnya Aidana Baizieva?

Seorang jurucakap Hospital Kuala Lumpur (HKL) petang tadi memaklumkan, mayat mangsa terakhir nahas berkenaan belum dituntut kerana identitinya belum dapat dipastikan.

"Kami sedang berusaha mendapatkan pihak berkuasa untuk mengesan dokumen pengenalan mangsa," kata jurucakap berkenaan yang enggan namanya disiarkan.

Dalam pada itu Kapten Clifford William Fournier yang menerbangkan helikopter berkenaan didapati aktif menggunakan laman sosial Facebook, dengan posting terakhir beliau ialah kira-kira sejam sebelum maut dalam nahas berkenaan.

Bagaimanapun carian nama Aidana Baizieva di laman sosial itu tidak membuahkan sebarang hasil.

 

Ada yang menyatakan bahawa beliau ialah seorang jurnalis dari Kazakhstan yang nama sebenarnya ialah Aidana Karabasova yang fotonya seperti di atas. Tetapi Jurucakap Kedutaan Kazakhstan telah menafikan pembantu juruterbang Aidana Baizieva rakyatnya sebaliknya mengesahkan mangsa dari Kyrgyzstan.

Helikopter yang terhempas, AS 3655N2 Dauphin (9M-1GB) disewa dari sebuah syarikat swasta Chempaka Avition, yang dimiliki oleh juruterbang yang terbunuh, Kapten Cliff Fournier. - sumber GB

comments:

Anonymous said...

Bagitu mudah sekai rakyat asing masuki malaysia hingga mati baru dapat dikesan hinggakan pengenalan diri pun tidak dapat dikesan darimana kedatangan mereka.Malaysia oh malaysia negara ku.

Asrul Sani said...

Jeng jeng jeng...cepat save kan rekod kemasukan di Imigresen kang hilang pula tiba-tiba....

Anonymous said...

Jangan ada ganbang dalam heli tu dah le

Anonymous said...

Minah ni duduk depan ke duduk belakang. Aku rasa yang duduk sebelah pilot tu mungkin pengawal peribadi JJ.

Anonymous said...

Malaysia semua boleh...sorok2 pun x per..hehehe..

Anonymous said...

Malaysia..malaysia...nak buat apa pun semua boleh..dulu mongolia..ni..tan ..tan..pulak..hehe..

Malaysiabaru said...

Escort Service pulak mat salih kapir harbi customer umno

Anonymous said...

INI PUN BAHAN PENYEDAP JUGA KOT MACAM AL TANTUYA DAH BUNTING NAK KENA BUNUH PULAK LE.PUAK NI PUNGUNG PUN DIRABA APA NAK HH JADI DUTA DI AMERIKA PULAK TUAIRAN NAJIB BOLE

WANITA BERNAMA AIDANA BAIZIEVA YANG TURUT TERKORBAN NAHAS HELIKOPTER TERHEMPAS DI SEMENYIH SABTU LALU DISAHKAN KEDUTAAN KYRGYZSTAN ADALAH WARGANEGARA KYRGYZSTAN.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Kedutaan Kyrgyzstan mengesahkan identiti wanita bernama Aidana Baizieva, mangsa terakhir nahas helikopter yang terhempas di Semenyih pada petang Sabtu lalu, merupakan rakyat negara berkenaan.

Ketika dihubungi di sini, pejabat kedutaan berkenaan memaklumkan pegawainya bersama kakak Aidana hadir ke Hospital Kuala Lumpur untuk proses pengecaman dan tuntutan jenazah wanita tersebut.

Namun, tidak dapat dipastikan sama ada jenazah akan dibawa pulang ke negara asal atau tidak.

Menurut rekod kedutaan, Aidana dilaporkan masih lagi bujang dan telah berada hampir setahun di Malaysia.

Kakak Aidana yang menaiki kereta Vios dilihat keluar daripada perkarangan dan enggan memberi sebarang reaksi ketika ingin ditemubual oleh pemberita.

Kira-kira pukul 10.45 pagi tadi, sebuah kereta milik pejabat kedutaan Kyrgyzstan tiba Institut Perubatan Forensik Negara (IPFN) di sini sebelum sebuah lagi kereta tiba dua minit kemudian.

Pada pukul 1 petang, kereta model Toyota Vios yang dinaiki oleh kakak Aidana dilihat keluar daripada perkarangan dan enggan memberi sebarang reaksi ketika ingin ditemubual oleh pemberita.

Sebelum ini, lima mayat mangsa nahas helikopter Dauphin 9M-IGB yang terhempas di Semenyih sudah dituntut keluarga masing-masing.

Keluarga mendiang Kapten Fournier, yang berasal dari Minnesota dan bekerja di negara ini sejak 20 tahun lalu sudah disahkan oleh pegawai Kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara akan tiba hari ini bagi mengecam dan menuntut mayatnya.

Pada Sabtu, Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis dan Dato' Seri Azlin Alias, Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, bersama empat orang lagi terkorban apabila helikopter Dauphin AS365N2 yang dinaiki mereka dalam perjalanan pulang dari Pekan, Pahang ke Kuala Lumpur, terhempas di kawasan kebun getah di Kampung Sungai Pening, Semenyih pada jam 4.55 petang.

Empat lagi mangsa di dalam helikopter itu ialah juruterbang Kapten Clifford Fournier, pembantu operasi Aidana Baizieva, pengawal peribadi Jamaluddin, Razakan B Seran dan usahawan Datuk Tan Huat Seang.

Nahas Helikopter Semenyih, Status Aidana Baizieva Tersebar
bloglist-malaysia.blogspot
addindeen.blogspot
Posted by Addin Deen

Nahas Helikopter Semenyih, Status Aidana Baizieva Tersebar. Setelah lima mayat mangsa nahas helikopter Dauphin 9M-IGB yang terhempas di Semenyih sudah dituntut keluarga masing-masing, termasuk mayat juruterbang warga Amerika Syarikat yang keluarganya dijangka tiba esok, identiti seorang lagi mangsa yang belum dikenal pasti menjadi teka-teki.

Ketika berita ini ditulis, difahamkan belum ada mana-mana pihak tampil menuntut jenazah seorang wanita yang dikatakan pembantu juruterbang, dikenali sebagai Aidana Baizieva berdasarkan senarai dikeluarkan Kementerian Pengangkutan.

Seorang jurucakap Hospital Kuala Lumpur (HKL) petang tadi memaklumkan, mayat mangsa terakhir nahas berkenaan belum dituntut kerana identitinya belum dapat dipastikan.

"Kami sedang berusaha mendapatkan pihak berkuasa untuk mengesan dokumen pengenalan mangsa," kata jurucakap berkenaan yang enggan namanya disiarkan.

Dalam pada itu Kapten Clifford William Fournier yang menerbangkan helikopter berkenaan didapati aktif menggunakan laman sosial Facebook, dengan posting terakhir beliau ialah kira-kira sejam sebelum maut dalam nahas berkenaan.

Bagaimanapun carian nama Aidana Baizieva di laman sosial itu tidak membuahkan sebarang hasil.

Semalam media tersilap melaporkan seorang wanita dalam sekeping foto bersama Kapten Fournier yang tersebar menjadi viral di laman media sosial sebagai Aidana.

Bagaimanapun, wanita sebenar dalam gambar itu tampil menafikannya.

Nahas Helikopter Semenyih, Status Aidana Baizieva Tersebar.

Portal New Straits Times (NST) Online melaporkan, wanita dalam foto itu sebenarnya adalah Dzuriasikim Dzulkefli, yang tampil membuat penafian beliau adalah Aidana.

"Saya amat terkejut ada orang yang tidak bertanggungjawab telah 'mengistiharkan' saya mati hanya kerana gambar saya bersama juruterbang Clifford William Fournier dalam helikopter," kata Dzuriasikim seperti yang dilaporkan NST Online.

Terdahulu, jenazah Ahli Parlimen Rompin Tan Sri Jamaluddin Jarjis yang paling awal dituntut akan disemadikan di Makam Pahlawan di Masjid Negara petang ini, manakala jenazah Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri, Datuk Azlin Alias dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Saujana Impian, Batu 13 juga petang Ahad.

Jenazah anggota polis Koperal Razkan Seran, iaitu pengawal peribadi Jamaluddin pula sudah diterbangkan ke Sabah untuk disemadikan di kampung halamannya, Tuaran.

Sementara itu mayat mendiang ahli perniagaan, Ketua Eksekutif SP Baiduri Sdn Bhd, Datuk Tan Huat Seng pula akan dibawa pulang ke Kedah selepas menjalani upacara penghormatan terakhir dan pembakaran di Xiao En Si, Nilai Memorial Park.

Identiti mayat Kapten Fournier pula telah disahkan oleh wakil kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara, yang memaklumkan mayat juruterbang itu akan dituntut keluarganya yang akan tiba di Malaysia esok.

Fournier yang berasal dari Minnesota, Amerika Syarikat telah berkerja di negara ini sejak 20 tahun lalu.

Persoalannya sekarang, siapa Aidana Baizieva?

Sumber

Status Aidana Baizieva masih misteri?
HULU LANGAT 5 April – Status penumpang wanita dikenali Aidana Baizieva yang berada di dalam helikopter AS365N2 yang terhempas di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih, di sini semalam masih lagi menjadi misteri.
Ini berikutan identiti wanita tersebut yang didakwa sebagai pembantu juruterbang belum dapat disahkan oleh mana-mana pihak.
Menurut sumber, ketika ini terdapat satu mayat yang belum dapat dikenal pasti jantinanya namun dipercayai wanita misteri tersebut.
Difahamkan, nama Aidana Baizieva yang berasal dari Kyrgystan itu diperoleh daripada kenyataan Kementerian Pengangkutan yang memaklumkan wanita berkenaan adalah salah seorang daripada enam yang menaiki pesawat tersebut.
Hospital Kuala Lumpur turut mengklasifikasikan status mayat tersebut sebagai 'tidak diketahui'.
Difahamkan, pihak berkuasa hanya akan mendedahkan maklumat wanita itu selepas identiti wanita tersebut disahkan.

Sumber

Rakan Tuntut Mayat Aidana

KUALA LUMPUR: Rakan kepada mangsa nahas helikopter di Semenyih hadir di bilik mayat Hospital Kuala Lumpur pada Isnin untuk menuntut mayat Aidana Baizieva.

Seorang lelaki dan perempuan itu dilapor hadir untuk melengkapkan beberapa borang untuk tujuan pelepasan mayat itu.

Mereka tiba di bilik mayat kira-kira pukul 10.45 pagi sebelum menguruskan proses menuntut mayat.

Wanita tersebut enggan bercakap dengan media yang dilarang daripada memasuki perkarangan bilik mayat.

Terdahulu, seorang jurucakap kedutaan mengesahkan Aidana merupakan warga Kyrgyzstan dan pernah bekerja di Malaysia untuk seketika.

"Rekod menunjukkan beliau berada di Malaysia sekurang-kurang selama setahun," katanya.

Baizieva antara yang maut dalam nahas helikopter di Semenyih pada Sabtu lalu.

Nahas tersebut turut menggorbankan Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Jamaluddin Jarjis.

Terdahulu, wanita tersebut dilaporkan sebagai pembantu juruterbang helikopter yang terhempas itu tetapi kemudiannya disahkan sebagai kakitangan Syarikat Penerbangan Cempaka.

Sumber

Tragedi Semenyih: Yang Keliru Dan Yang Sebenar....
bloglist-malaysia.blogspot.
dialograkyat.blogspot
Dicatat oleh ELBI RISALAH
KELAB GREENBOC

Terdapat beberapa kesalahan dan kekeliruan yang berlaku berkenaan dengan nahas helikopter yang telah menyebabkan enam orang terbunuh semalam.

Pertama ialah Robert Tan. Maklumat yang beredar semalam menyatakan mangsa ialah Pengasas IGB Corp Bhd, Datuk Seri Robert Tan Chung Meng. Sebenarnya bukan.

Menurut bekas Naib Presiden MCA, Datuk Donald Lim Siang Chai bahawa itu (yang terkorban) bukan Robert Tan Chung Meng yang kini masih hidup dan berada di Australia.

Yang menjadi mangsa nahas semalam ialah seorang ahli perniagaan Kedah, Datuk Robert Tan Huat Seang yang merupakan seorang ketua pegawai eksekutif SP Baiduri Sdn Bhd.

Yang kedua ialah pembantu juruterbang yang dikenali sebagai Aidana Baizieva. Foto yang banyak beradar semalam sebenarnya bukan foto beliau tetapi foto milik Dzuriasikim Dzulkefli.

Dzuriasikim berkata beliau mengetahui mengenai identiti foto yang salah pada kira-kira 7:00 malam tadi apabila beliau menerima panggilan dan mesej daripada rakan-rakan dan keluarga yang bertanya.

"Mereka memberitahu saya gambar saya dengan Cliff telah tersalah anggap dan bahawa ia telah menjadi viral pada beberapa laman rangkaian sosial dan kumpulan Whatsapp" katanya.

Sekarang siapa sebenarnya Aidana Baizieva?

Seorang jurucakap Hospital Kuala Lumpur (HKL) petang tadi memaklumkan, mayat mangsa terakhir nahas berkenaan belum dituntut kerana identitinya belum dapat dipastikan.

"Kami sedang berusaha mendapatkan pihak berkuasa untuk mengesan dokumen pengenalan mangsa," kata jurucakap berkenaan yang enggan namanya disiarkan.

Dalam pada itu Kapten Clifford William Fournier yang menerbangkan helikopter berkenaan didapati aktif menggunakan laman sosial Facebook, dengan posting terakhir beliau ialah kira-kira sejam sebelum maut dalam nahas berkenaan.

Bagaimanapun carian nama Aidana Baizieva di laman sosial itu tidak membuahkan sebarang hasil.

Ada yang menyatakan bahawa beliau ialah seorang jurnalis dari Kazakhstan yang nama sebenarnya ialah Aidana Karabasova yang fotonya seperti di atas. Tetapi Jurucakap Kedutaan Kazakhstan telah menafikan pembantu juruterbang Aidana Baizieva rakyatnya sebaliknya mengesahkan mangsa dari Kyrgyzstan.

Helikopter yang terhempas, AS 3655N2 Dauphin (9M-1GB) disewa dari sebuah syarikat swasta Chempaka Avition, yang dimiliki oleh juruterbang yang terbunuh, Kapten Cliff Fournier.

Carian terhadap syarikat berkenaan di internet tidak dapat ditemui dan oleh itu tidak dapat dibubungi untuk mengesahkan maklumat mengenai siapa sebenarnya Aidana Baizieva. Justeru siapa sebenarnya Aidana Baizieva masih misteri dan belum terungkap.

Ketiga ialah pengawal peribadi Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis iaitu Mohd Razkan Seran, pengawal peribadi Datuk Jamaluddin Jarjis yang turut terbunuh. Namanya sebelum ini jarang kedengaran.

Sabariah Jili,69, menunjukkan gambar anak bongsunya, arwah Razkan Seran yang terkorban dalam nahas helikopter terhempas di Kampung Sungai Pening, Semenyih ketika ditemui di kediamannya di Tuaran, Ahad. -mstar

Beliau berasal dari Tuaran Sabah.

Menurut sepupunya, Marnis Sijan, isteri dan dua anak Razkan yang berusia dua serta enam tahun berada di HKL untuk menuntut jenazah Razkan.

Marnis berkata, sudah 10 tahun Razkan bertugas sebagai pengawal peribadi.

Siapa Aidana Baizieva yang turut terbunuh dalam nahas Helikopter itu?
bloglist-malaysia.blogspot.
darisungaiderhaka.blogspot
Posted by Anak Sungai Derhaka

Hospital Kuala Lumpur (HKL) masih tidak dapat mengenalpasti mangsa terakhir nahas helikopter yang terhempas di Semenyih pada petang Sabtu lalu.

Jurucakap HKL memberitahu, siasatan ke atas ke atas mayat berkenaan masih lagi dijalankan pada ketika ini. Menurutnya, HKL masih lagi menunggu laporan penuh daripada pihak polis dan Jabatan Perubatan Forensik.

"Ketika ini status mangsa keenam tersebut masih belum dikenalpasti dan sedang dalam siasatan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Sementara itu, ketika ditanya sama ada mayat tersebut merupakan milik Aidana Baizieva, jurucakap tersebut memberitahu HKL tidak dapat mengesahkannya lagi.

Jurucakap berkenaan mengesahkan kedutaan Kyrgyzstan datang ke Institut Perubatan Forensik Negara (IPFN) HKL pagi ini.

Jelasnya, kesemua mereka yang datang merupakan wakil kedutaan dan bukannya waris kepada Aidana Baizieva.

"Wakil kedutaan tadi datang untuk membantu proses siasatan pihak polis," ujarnya.

Pagi tadi, Kedutaan Kyrgyzstan mengesahkan identiti wanita bernama Aidana Baizieva, mangsa terakhir nahas helikopter yang terhempas di Semenyih pada petang Sabtu lalu, merupakan rakyat negara berkenaan.

Ketika dihubungi di sini, pejabat kedutaan berkenaan memaklumkan pegawainya bersama kakak Aidana hadir ke Hospital Kuala Lumpur untuk proses pengecaman dan tuntutan jenazah wanita tersebut.

Namun, tidak dapat dipastikan sama ada jenazah akan dibawa pulang ke negara asal atau tidak.

Menurut rekod kedutaan, Aidana dilaporkan masih lagi bujang dan telah berada hampir setahun di Malaysia.

Kira-kira pukul 10.45 pagi tadi, sebuah kereta milik pejabat kedutaan Kyrgyzstan tiba Institut Perubatan Forensik Negara (IPFN) di sini sebelum sebuah lagi kereta tiba dua minit kemudian.

Pada pukul 1 petang, kereta model Toyota Vios yang dinaiki oleh kakak Aidana dilihat keluar daripada perkarangan dan enggan memberi sebarang reaksi ketika ingin ditemubual oleh pemberita.

Sebelum ini, lima mayat mangsa nahas helikopter Dauphin 9M-IGB yang terhempas di Semenyih sudah dituntut keluarga masing-masing.

Keluarga mendiang Kapten Fournier, yang berasal dari Minnesota dan bekerja di negara ini sejak 20 tahun lalu sudah disahkan oleh pegawai Kedutaan Amerika Syarikat di ibu negara akan tiba hari ini bagi mengecam dan menuntut mayatnya.

Pada Sabtu, Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis dan Datuk Azlin Alias, Ketua Setiausaha Sulit kepada Perdana Menteri, bersama empat orang lagi terkorban apabila helikopter Dauphin AS365N2 yang dinaiki mereka dalam perjalanan pulang dari Pekan, Pahang ke Kuala Lumpur, terhempas di kawasan kebun getah di Kampung Sungai Pening, Semenyih pada jam 4.55 petang.

Empat lagi mangsa di dalam helikopter itu ialah juruterbang Kapten Clifford Fournier, pembantu operasi Aidana Baizieva, pengawal peribadi Jamaluddin, Razakan B Seran dan usahawan Datuk Tan Huat Seang lapor RakyatPost

.... Dalam pada itu Utusan Malaysia juga melaporkan status wanita yang bernama Aidana Baizieza itu masih misteri..

HULU LANGAT 5 April – Status penumpang wanita dikenali Aidana Baizieva yang berada di dalam helikopter AS365N2 yang terhempas di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih, di sini semalam masih lagi menjadi misteri.
Ini berikutan identiti wanita tersebut yang didakwa sebagai pembantu juruterbang belum dapat disahkan oleh mana-mana pihak.
Menurut sumber, ketika ini terdapat satu mayat yang belum dapat dikenal pasti jantinanya namun dipercayai wanita misteri tersebut.
Difahamkan, nama Aidana Baizieva yang berasal dari Kyrgystan itu diperoleh daripada kenyataan Kementerian Pengangkutan yang memaklumkan wanita berkenaan adalah salah seorang daripada enam yang menaiki pesawat tersebut.
Hospital Kuala Lumpur turut mengklasifikasikan status mayat tersebut sebagai 'tidak diketahui'.

Difahamkan, pihak berkuasa hanya akan mendedahkan maklumat wanita itu selepas identiti wanita tersebut disahkan.

mStar pula melaporkan rakan Wanita malang itu telah hadir untuk menuntut mayat Aidana..

KUALA LUMPUR: Rakan kepada mangsa nahas helikopter di Semenyih hadir di bilik mayat Hospital Kuala Lumpur pada Isnin untuk menuntut mayat Aidana Baizieva.

Seorang lelaki dan perempuan itu dilapor hadir untuk melengkapkan beberapa borang untuk tujuan pelepasan mayat itu.

Mereka tiba di bilik mayat kira-kira pukul 10.45 pagi sebelum menguruskan proses menuntut mayat. Wanita tersebut enggan bercakap dengan media yang dilarang daripada memasuki perkarangan bilik mayat.

Terdahulu, seorang jurucakap kedutaan mengesahkan Aidana merupakan warga Kyrgyzstan dan pernah bekerja di Malaysia untuk seketika.

"Rekod menunjukkan beliau berada di Malaysia sekurang-kurang selama setahun," katanya. Baizieva antara yang maut dalam nahas helikopter di Semenyih pada Sabtu lalu.

Nahas tersebut turut menggorbankan Ahli Parlimen Rompin, Tan Sri Jamaluddin Jarjis.

Terdahulu, wanita tersebut dilaporkan sebagai pembantu juruterbang helikopter yang terhempas itu tetapi kemudiannya disahkan sebagai kakitangan Syarikat Penerbangan Cempaka.

Persoalannya sekarang... Siapa Aidana Baizieva??

Comment

Bond007kl 140p · 1 hour ago

Sebenarnya Helikopter itu telah meletup di ruang udara akibat perbuatan kianat. Saksi melaporkan mereka terlihat letupan berlaku sebanyak 2 kali sebelum helikopter itu jatuh terjunam.

Sumber: http://news.asiaone.com/news/malaysia/security-gu...

Mon Apr 6, 2015 8:48 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Penunggang Biker Yang Beriman

bloglist-malaysia.blogspot

Posted by zbh2663 Muhajirin

Penunggang motosikal berkuasa tinggi meninggal dunia dalam keadaan seperti bersujud

 

Mangsa kemalangan yang meninggal dunia seperti bersujud. FOTO ihsan pembaca.

Hulu Selangor: Seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi meninggal dunia dalam keadaan seperti bersujud selepas terbabit kemalangan di Kilometer 4, Jalan Sungai Choh ke Sungai Buaya, di sini, 5 petang semalam.

Mangsa, Amirruddin Yaakub, 38, yang bekerja di kilang kenderaan di Sungai Choh di sini, bergesel dengan lori menyebabkan motosikal ditunggang terbabas.

Jurucakap polis Hulu Selangor mengesahkan menerima laporan kemalangan itu.

Katanya, mangsa dipercayai terbabas selepas cuba memotong lalu bergesel dengan lori yang mahu memasuki simpang Taman Kosaso di sini.

"Mangsa yang menghala ke Sungai Buaya hilang kawalan dan terjatuh sebelum meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 3 April 2015 @ 5:49 PM Mangsa kemalangan yang meninggal dunia seperti bersujud. FOTO ihsan pembaca. -hmetro-

Mon Apr 6, 2015 8:49 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

" EDISI MAHARAJA LAWAK MEGA DARI KEMENTERIAN. MOHON JANGAN GELI HATI "
bloglist-malaysia.blogspot
tikaqbuloh.blogspot
tikaq buloh

Aduhai, kalau setanding apasal semua Menteri-Menteri termasuk PM, TPM, Agong tidak pakai kereta Malaysia. Kah kah kah, nak jual barang pun janganlah nampakkan sangat kebodohan sendiri.

Tokdah bercakap pasal Menteri lah, wakil rakyat kita pun kebanyakkannya pakai kereta import. Kalau memang setanding dengan BMW, Volvo dan Honda, baik wajibkan terus wakil rakyat pakai proton. Lawak lah lu orang yang duduk dalam kementerian nih.

Kerajaan yakin Proton mampu bersaing dengan kereta import kerana ia setanding dengan jenama antarabangsa seperti BMW, Volvo, Toyota dan Honda.

Kementerian Industri dan Perdagangan Antarabangsa berkata perkara itu berasaskan penarafan lima bintang daripada Asutralasian Car Assesment Program (ANCAP) dan ASEAN NCAP berhubung ciri-ciri keselamatannya.

"Pengeluaran model-model kereta Proton terbaharu mempamerkan kemajuan teknologi, mutu dan prestasi setanding dengan kereta-kereta yang diimport.

"Penarafan ini membuatkan model-model kereta Proton adalah setaraf dengan model-model yang dikeluarkan oleh pengeluar-pengeluar terkemuka seperti BMW, Volvo, Toyota dan Honda," kata menterinya, Datuk Seri Mustapa Mohamed yang menjawab soalan MP Batu Gajah V Sivakumar.

Sivakumar meminta kementerian tersebut menyatakan sama ada kereta Proton berjaya bersaing dengan kereta import.

Mustapa berkata ciri-ciri model Proton ini digabung dengan ciri pemanduan dan pengendalian Lotus (pemanduan selesa dan kawalan tepat) yang mencetus prestasi unit serta memberikan mutuyang memuaskan.

Katanya lagi, model Preve, Suprima S dan Iriz dilengkapi dengan teknologi keselamatan seperti sistem brek cegah kunci (EBS), pengagihan daya brek elektronik (EBD), brek pembantu (BA) kawalan kestabilan elektronik (ESC) dan kawalan kestabilan elektronik (ESC).

Sivakumar, timbalan pengerusi DAP Perak turut bertanya adakah Proton mampu memenuhi pasaran tempatan serta berapa lamakah tempoh menunggu yang terpaksa dilalui oleh seseorang pembeli selepas membuat tempahan.

Mustapa tidak menjelaskan sama ada Proton mampu memenuhi pasaran tempatan sebaliknya berkata tempoh menunggu bagi mendapatkan kereta tersebut antara satu hingga satu setengah bulan.

"Tempoh menunggu bagi tempahan bagi model-model seperti Saga, Iriz, Persona, Suprima S dan Exora adalah sekitar satu bulan.

"Manakala bagi Preve sekitar satu hingga satu setengah bulan, bagaimanapun tempoh menunggu ini bergantung kepada kepada status kelulusan pinjaman pelanggan," katanya. Malaysia Kini

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT ... PROTON SETANDING DENGAN BMW.

Posted by OMAK KAU!!!!

 

Kerajaan yakin Proton mampu bersaing dengan kereta import kerana ia setanding dengan jenama antarabangsa seperti BMW, Volvo, Toyota and Honda.

Kementerian Industri dan Perdagangan Antarabangsa berkata perkara itu berasaskan penarafan lima bintang daripada Asutralasian Car Assesment Program (ANCAP) dan ASEAN NCAP berhubung ciri-ciri keselamatannya.

Alang-alang nak buat rakyat syok sendiri dicadangkan membuat kenyataan salah satu dari berikut:

1) BMW berhasrat mau belajar dari PROTON bagaimana nak buat kereta yang bermutu tinggi .. akan hantar beberapa pegawai ke kilang PROTON dalam masa terdekat .. Pengurusan BMW amat berharap agar PROTON Tidak keberatan dan tidak kedekut berkongsi ilmu dengan BMW ....

2) PROTON kini sudah di iktiraf sebagai pengeluar kereta yang paling baik sekali mutunya dalam dunia sehingga dijadikan model kayu ukur sebagai kereta yang bermutu tinggi untuk di ikuti oleh syraikat-syarikat pengeluar kereta dunia lain

3) Tiada lagi syarikat pengeluar kereta didunia yang mampu menandingi kehebatan kereta keluaran PROTON. ...

4) Beberapa pasukan F1 ingin menggunakan enjin Campro keluaran PROTON untuk sesi perlumbaan 2016 akan datang.

Mon Apr 6, 2015 8:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

SEBAIK SAHAJA GST DI LAKSANAKAN KINI SEMUA RAKYAT SUDAH MAMPU BELI KERETA JENAMA CITROEN DAN PEUGEOT?????

Posted by OMAK KAU!!!

 

Mulai 1hb April 2015 yang lalu dua jenama kereta Peranchis, Peugeot dan Citroen sudah turun harga antara RM13.50 hingga RM15.30.

Mungkin dengan penurunan harga yang begitu mendadak itu, kini bolehlah mana-mana rakyat Malaysia yang selama ini memendam perasaan untuk memiliki kereta dua jenama ini memilikinya .. sudah tidak mahal lagi????? .. Terima Kasih kepada GST.

Mon Apr 6, 2015 7:34 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

penurunan harga kereta** yg terendah di dunia


On Monday, April 6, 2015 11:52 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  SEBAIK SAHAJA GST DI LAKSANAKAN KINI SEMUA RAKYAT SUDAH MAMPU BELI KERETA JENAMA CITROEN DAN PEUGEOT????? Posted by OMAK KAU!!! Mulai 1hb April 2015 yang lalu dua jenama kereta Peranchis, Peugeot dan Citroen sudah turun harga antara RM13.50 hingga RM15.30. Mungkin dengan penurunan harga yang begitu mendadak itu, kini bolehlah mana-mana rakyat Malaysia yang selama ini memendam perasaan untuk memiliki kereta dua jenama ini memilikinya .. sudah tidak mahal lagi????? .. Terima Kasih kepada GST. #yiv1644247892 #yiv1644247892 -- #yiv1644247892ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mkp #yiv1644247892hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mkp #yiv1644247892ads {margin-bottom:10px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mkp .yiv1644247892ad {padding:0 0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mkp .yiv1644247892ad p {margin:0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mkp .yiv1644247892ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-sponsor #yiv1644247892ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-sponsor #yiv1644247892ygrp-lc #yiv1644247892hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-sponsor #yiv1644247892ygrp-lc .yiv1644247892ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892activity span {font-weight:700;}#yiv1644247892 #yiv1644247892activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv1644247892 #yiv1644247892activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv1644247892 #yiv1644247892activity span span {color:#ff7900;}#yiv1644247892 #yiv1644247892activity span .yiv1644247892underline {text-decoration:underline;}#yiv1644247892 .yiv1644247892attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv1644247892 .yiv1644247892attach div a {text-decoration:none;}#yiv1644247892 .yiv1644247892attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv1644247892 .yiv1644247892attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv1644247892 .yiv1644247892attach label a {text-decoration:none;}#yiv1644247892 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv1644247892 .yiv1644247892bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv1644247892 .yiv1644247892bold a {text-decoration:none;}#yiv1644247892 dd.yiv1644247892last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1644247892 dd.yiv1644247892last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv1644247892 dd.yiv1644247892last p span.yiv1644247892yshortcuts {margin-right:0;}#yiv1644247892 div.yiv1644247892attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv1644247892 div.yiv1644247892attach-table {width:400px;}#yiv1644247892 div.yiv1644247892file-title a, #yiv1644247892 div.yiv1644247892file-title a:active, #yiv1644247892 div.yiv1644247892file-title a:hover, #yiv1644247892 div.yiv1644247892file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1644247892 div.yiv1644247892photo-title a, #yiv1644247892 div.yiv1644247892photo-title a:active, #yiv1644247892 div.yiv1644247892photo-title a:hover, #yiv1644247892 div.yiv1644247892photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv1644247892 div#yiv1644247892ygrp-mlmsg #yiv1644247892ygrp-msg p a span.yiv1644247892yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv1644247892 .yiv1644247892green {color:#628c2a;}#yiv1644247892 .yiv1644247892MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv1644247892 o {font-size:0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892photos div {float:left;width:72px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892reco-category {font-size:77%;}#yiv1644247892 #yiv1644247892reco-desc {font-size:77%;}#yiv1644247892 .yiv1644247892replbq {margin:4px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mlmsg select, #yiv1644247892 input, #yiv1644247892 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mlmsg pre, #yiv1644247892 code {font:115% monospace;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-mlmsg #yiv1644247892logo {padding-bottom:10px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-msg p#yiv1644247892attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-reco #yiv1644247892reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-sponsor #yiv1644247892ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-sponsor #yiv1644247892ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-sponsor #yiv1644247892ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv1644247892 #yiv1644247892ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv1644247892

Mon Apr 6, 2015 9:11 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

takleh nak cover GST insurans pun..
nak beli coolant pun tak lepas.. (coolant merah)

On Tue, Apr 7, 2015 at 10:04 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> penurunan harga kereta** yg terendah di dunia
>
>
>
>
> On Monday, April 6, 2015 11:52 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> *SEBAIK SAHAJA GST DI LAKSANAKAN KINI SEMUA RAKYAT SUDAH MAMPU BELI KERETA
> JENAMA CITROEN DAN PEUGEOT????? *
> Posted by OMAK KAU!!!
> Mulai 1hb April 2015 yang lalu dua jenama kereta Peranchis, Peugeot dan
> Citroen sudah turun harga antara RM13.50 hingga RM15.30.
> Mungkin dengan penurunan harga yang begitu mendadak itu, kini bolehlah
> mana-mana rakyat Malaysia yang selama ini memendam perasaan untuk memiliki
> kereta dua jenama ini memilikinya .. sudah tidak mahal lagi????? .. Terima
> Kasih kepada GST.
>
>
>
>

Mon Apr 6, 2015 8:52 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Ibu Bapa Cuai Benar Anak Menunggang Motosikal Tanpa Lesen Akan Dihukum - KPN
siakapkeli.com.my

SEPANG: Pihak Polis Diraja Malaysia sedang mempertimbangkan untuk menggunakan peruntukan di bawah Akta Kanak-Kanak 2001 terhadap ibu bapa atau penjaga yang didapati cuai membiarkan anak-anak mereka menunggang motosikal tanpa lesen.

Ia sebagai langkah kerana semakin banyak insiden kemalangan maut melibatkan pelajar berusia 16 tahun ke bawah yang semakin serius dengan 309 kes dicatatkan bagi tempoh Januari hingga Mac lalu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, daripada jumlah itu sebanyak 13 kes kematian melibatkan murid sekolah rendah dan 296 pelajar sekolah menengah.

"Kita tidak boleh lagi menerima alasan mereka tidak tahu anak-anak mereka menggunakan motosikal sebaliknya selaku ibu bapa, penjaga atau pemilik motosikal, mereka sepatutnya memberi perhatian serius kerana sebarang kecuaian membabitkan nyawa," katanya.

Selain itu ebanyak 42,392 saman trafik dikeluarkan kepada penunggang motosikal dibawah umur 16 tahun pada tahun lalu.

Antara 1 Januari hingga 31 Mac ini, sebanyak 5,499 saman dikeluarkan terhadap penunggang motosikal bawah umur dan jumlah tersebut mat membimbangkan.

"Kami akan berbincang dengan Jabatan Peguam Negara mengenai kemungkinan melaksanakan pindaan tersebut," katanya. - Siakapkeli.com.my
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: