Friday, October 10, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4026

11 Messages

Digest #4026
1
Fw: Gambar Gerhana Bulam Merah Semalam by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
2
5

Messages

Thu Oct 9, 2014 8:10 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Gambar Gerhana Bulam Merah Semalam

Dilulus untuk paparan oleh KetamBatu
tranungkite.net

Gambar rasmi gerhana bulan berdarah atau bulan merah pada 8 Oktober 2014 di Malaysia. Fenomena bulan berdarah atau dikenali sebagai Blood Moon akan dapat dilihat diseluruh Malaysia mulai pada pukul 5.14 petang sehingga waktu kemuncak 8.34 malam. Fenomena bulan berdarah berlaku berikutan kedudukan bulan sejajar dengan bumi dan matahari.

Fenomena bulan berdarah berlaku berikutan kedudukan bulan sejajar dengan bumi dan matahari. Fenomena ini terjadi disebabkan pembiasan cahaya yang dikenali sebagai cahaya Umbra oleh atmosfera bumi. Oleh itu, bulan akan kelihatan merah seperti darah dan turut dikenali sebagai bulan berdarah atau Blood Moon. Berikut adalah foto sekitar fenomena bulan berdarah yang berlaku di Malaysia pada 8 Oktober 2014.

Gambar Rasmi Gerhana Bulan Berdarah 8 Oktober 2014 Malaysia

Seksyen 13 Shah Alam


Bukit Piatu, Melaka

Bukit Baru Melaka

Kuala Selangor

Bukit putra mahkota, bangi

Saujana Utama, Sungai Buloh

Kulim Kedah

Jambatan Pulau Pinang

Teruskan Membaca:

Sumber: Gambar Rasmi Gerhana Bulan Berdarah 8 Oktober 2014 Malaysia | melvister.com

Thu Oct 9, 2014 8:10 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

170,000 peminjam PTPTN akan masuk CCRIS
telokbakong.blogspot
wargamarhaen.blogspot
Posted & copy by RAKYAT MARHAEN

Mereka diantara 170,000 orang yang bergaji lumayan tetapi langsung tidak datang ke PTPTN dalam tempoh tiga tahun untuk berbincang mahupun membuat sebarang bayaran.

PUTRAJAYA: Sebanyak 170,000 peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) yang tidak menjelaskan pinjaman mereka bermula tahun 1998 hingga 2010.

Menurut Menteri Pendidikan Kedua Datuk Seri Idris Jusoh berkata, sebanyak RM 1.2 bilion merupakan hutang yang tidak dijelaskan oleh peminjam-peminjam PTPTN ini.

"Kita ada maklumat peminjam dan tahu ada di antara mereka yang bergaji lumayan tetapi langsung tidak datang ke PTPTN dalam tempoh tiga tahun untuk berbincang mahupun membuat sebarang bayaran," katanya.

Katanya, pihak PTPTN sedia berunding untuk mencari jalan penyelesaian dan membuat perbincangan mengenai pembayaran mengikut kemampuan peminjam sebelum mengambil tindakan tegas.

"Mereka diberi peluang untuk berbincang mengenai kaedah pembayaran balik sebelum nama mereka disenarai dalam sistem Maklumat Rujukan Kredit Berpusat (CCRIS).

"Bila kita umum pelaksanaan langkah itu nanti, kita akan beri tempoh tiga bulan untuk peminjam berbincang dan seterusnya membuat bayaran," katanya menerusi laporan bernama.

Jelasnya sebelum ini pihak PTPTN bersikap fleksible, namun ada dalam kalangan peminjam yang mengambil kesempatan dengan tidak membuat pembayaran balik.

Thu Oct 9, 2014 8:11 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Senarai Mangsa Letupan Bukit Bintang
bloglist-malaysia.blogspot
greenblacks.blogspot
Dicatat oleh G.blacks

Seorang mati dan 13 orang cedera awal pagi ini apabila sebutir bom tangan meletup di hadapan sebuah pub di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Menurut sumber polis, joki kereta Tiong Kwang Yie, cedera parah dan mati ketika menerima rawatan di hospital.

"Polis menerima aduan pada jam 4.25 pagi dan menghantar wakil ke kelab malam Cherry Blossom bagi memastikan kerosakan.

"Laporan awal menunjukkan dua butir bom tangan dicampak dari tingkat dua bangunan."

Pergaduhan melibatkan kumpulan gengster dipercayai sebagai punca insiden letupan di Kompleks Sun di Jalan Bukit Bintang pada Khamis.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kumpulan gengster mungkin menjadi punca kejadian letupan, yang dipercayai menggunakan bom tangan, tetapi polis sedang menyiasat kes itu dari semua sudut.

Mangsa lain yang cedera berumur antara 20 dan 42. Mereka dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan Hospital Tung Shin.

"Mereka yang cedera termasuk warga dari Thailand (1), China (2) dan Singapura (2). Sebahagian daripada mereka adalah penaung kelab," kata satu sumber.

Mangsa dikenalpasti sebagai Lim Soon Hock, 51; Teoh Meng Keow, 40; Yaw Lee Hock, 41; C. Revindran, 49; dan Tiong Kwang Yie.

Warga asing adalah Jasu (Thailand), Wong Kim Teng (Singapura), Ma Yunfeng dan Yong Jiaqin (kedua-duanya dari China).

"Siasatan awal mendedahkan dua butir bom tangan dilemparkan tetapi hanya satu meletup.

"Serpihan daripada bom tangan itu menyebabkan kecederaan kepada pejalan kaki," tambah sumber itu.

Empat kenderaan turut rosak dalam letupan itu – Toyota Vellfire (WVL 168), Toyota Camry (WTT 8999), Mazda 2 (WXJ 3333) dan BMW (WTV 36).

Polis menemui bom tangan kedua yang gagal untuk meletup, di bawah Toyota Camry.

"Kami percaya ini ada kaitan dengan dunia jenayah."

Satu pasukan forensik polis adalah di tempat kejadian, menyekat kawasan itu bagi mencari petunjuk dan menemuramah saksi.

Menurut polis, pemeriksaan mendedahkan bom tangan digunakan dikeluarkan pada bulan Mac 1983.

Menurut pihak HKL, daripada 13 mangsa letupan bom di Bukit Bintang, tujuh adalah rakyat tempatan, empat warganegara China, seorang warganegara Singapura, seorang rakyat Thailand.

sumber... TMI

Letupan: Dua Mangsa Kini Kritikal
bloglist-malaysia.blogspot.
Posted by Jeebond BLM

KUALA LUMPUR: Dua mangsa kejadian letupan di Jalan Bukit Bintang awal pagi Khamis kini berada dalam keadaan kritikal di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini.

Sebelum ini, seorang mangsa warga tempatan yang juga pekerja sebuah kelab malam di kawasan berkenaan disahkan maut ketika menjalani pembedahan.

Jurucakap HKL berkata, seramai 11 daripada 13 mangsa membabitkan tujuh lelaki dan empat wanita terlibat dalam insiden pada pukul 4.30 pagi itu mendapat rawatan di HKL.

Selain itu, dua lagi mangsa rakyat tempatan mendapat rawatan di sebuah pusat perubatan swasta di Ampang.

"Mayat mangsa yang meninggal akan dibedah siasat, manakala dua lagi mangsa yang juga mengalami kecederaan parah kini ditempatkan di zon merah dan berada dalam keadaan kritikal," katanya.

Jurucakap itu berkata, mangsa terdiri daripada tujuh warga tempatan, empat dari China, seorang rakyat Thailand serta seorang dari Singapura.

Selain itu, beliau menambah, pihak kedutaan dari negara asal mangsa telah diberitahu dan tiba di HKL untuk mengenal pasti mangsa.

Laporan sebelum ini mendedahkan seramai 14 mangsa terlibat dalam letupan dua biji bom yang dilemparkan dari aras dua tempat letak kereta di sebuah bangunan.

Sementara itu, di lokasi kejadian, pihak forensik polis dan Unit Pemusnah Bom menjalankan pemeriksaan terperinci di sekitar kawasan berkenaan bagi mengesan sebarang bahan bukti untuk membantu siasatan kes itu.

Unit Pemusnah Bom juga bertindak memusnahkan bom ketiga yang gagal diletupkan pihak bertanggungjawab dalam kejadian awal pagi Khamis itu.

Punca Letupan Bom Tangan Di Bukit Bintang Tersebar
bloglist-malaysia.blogspot
addindeen.blogspot.

KUALA LUMPUR: Seorang parah dan 14 lagi dilaporkan cedera dalam kejadian letupan di sebuah kompleks di Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Saksi yang menunggu kereta ternampak satu benda jatuh dari tingkat dua atas sebuah pub dan kemudiannya meletup.

Mangsa yang parah dan enam lagi cedera dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) manakala tujuh lagi dihantar ke Hospital Tung Shin.

Beberapa pelancong asing dari Thailand, China dan Singapura antara mangsa yang mengalami kecederaan dalam letupan berkenaan.

Antara mangsa yang dirawat di Hospital Tung Shin, Jalan Pudu adalah Lim Soon Hock, 51, Teoh Keow Meng, 40, Yaw Lee Hock, 41 dan M A Yunfeng (China).

Selain itu, mangsa yang dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) termasuk Tiong Kwang Yie, Lim Soon Hock, 51, Yoo Loo Hock, 41, Ravindren, 49, Jasu Sae Yor warga negara Thailand, Yong Jia Qin (China) dan Wong Kim Teng (Singapura).

Siasatan awal polis percaya letupan terbabit disasarkan terhadap mangsa lelaki yang mengalami kecederaan parah dalam kejadian berkenaan.

Polis akan menyiasat latar belakang mangsa yang terbabit dalam letupan berkenaan.

Setakat ini, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Senior Asisten Komisioner Gan Kong Meng mengesahkan letupan di Jalan Bintang, Bukit Bintang itu.

Sementara itu, empat kenderaan mewah mengalami kerosakan akibat terkena serpihan letupan terbabit.

Selain itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kejadian ini tiada kena mengena dengan militan Negara Islam (IS).

"Kejadian ini lebih kepada jenayah yang bermotifkan perselisihan faham atau dendam membabitkan individu yang bermotifkan untuk membunuh pesaingnya.

"Kita sedang bergerak untuk mengenal pasti individu yang terbabit," katanya. ~berita harian

KUALA LUMPUR: Mangsa yang meninggal dunia akibat letupan bom di Jalan Bintang, Bukit Bintang, dekat sini, pagi tadi dikenali sebagai Tiong Kwong Yie.
Polis Kuala Lumpur sebentar tadi mengesahkan mangsa berusia 36 tahun dan berasal dari Sarawak.
Mangsa dilaporkan seorang pekerja joki kereta mengalami kecederaan parah sebelum dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) tetapi meninggal dunia selepas itu. ~berita harian

NEGARA KITA MASIH AMAN ... 13 CEDERA DAN 1 PARAH TERKENA BOM DI BUKIT BINTANG, KUALA LUMPUR.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!

Seorang lelaki parah manakala 13 lagi cedera selepas terkena bom yang dibaling dari tingkat dua di Sun Complex, Bukit Bintang, hari ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu jam 4.25 pagi.

Menurutnya, sebaik tiba di lokasi kejadian polis mendapati 12 lelaki dan dua wanita yang berada di lokasi kejadian cedera di mana seorang daripada mereka mengalami kecederaan parah.

"Siasatan awal mendapati bahan letupan itu dipercayai dibuang dari tingkat dua kompleks ini. Kita sedang mengenal pasti bahan letupan itu.

"Setakat ini dua bahan letupan dibuang dari tingkat dua di mana satu tidak meletup dan ditemui di bawah kereta Toyota Camry," katanya.

Khairi berkata, pihaknya akan menyiasat motif kejadian dan akan semak latar belakang mangsa untuk siasatan lanjut.

Kes disiasat Seksyen 4 Akta Senjata dan 307 Kanun Keseksaan.

Thu Oct 9, 2014 8:12 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Rakyat meniaga AIS KERIM guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

DBKL mengamuk lg di tasik permaisuri...

Di faham kan sumber Dr peniaga aiskrim Moto ex5 merah tu...Beliau Sedang menunggang lalu di kawasan rekreasi tersebut Dan Ada seorang lelaki menahan,Beliau sangkakan lelaki tersebut mau mmbeli aiskrim krn lelaki tersebut berpakaian preman (t-shirt biru no 18 di lengan)...

rupa2 nya Beliau Pegawai penguatkuasa dbkl..lalu kelengkapan perniagaan serta motosikal peniaga aiskrim ini di tahan...satu jam kemudian dtg anggota penguatkuasa dbkl yg beruniform lengkap mengangkat n mnyita motosikal ex5 tersebut bersama Dgn beberapa buah motosikal yg lain....PARA tuan puan cerdik pandai...yg celik undang2...

Apakah Tindakan ini betul Dgn mengikut SOP???Sila komen dan sebarkan ~

Thu Oct 9, 2014 3:25 pm (PDT) . Posted by:

"Kamarudin Kamre"

Negara kominis pun x buat mcm ni, kl ni ditakbir oleh sapa?

Sent from my iPad

> On Oct 9, 2014, at 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
> 
>
> Rakyat meniaga AIS KERIM guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....
>
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
>
> <10626762_10153276135205884_398500080917998910_n.jpg>
>
> DBKL mengamuk lg di tasik permaisuri...
>
> Di faham kan sumber Dr peniaga aiskrim Moto ex5 merah tu...Beliau Sedang menunggang lalu di kawasan rekreasi tersebut Dan Ada seorang lelaki menahan,Beliau sangkakan lelaki tersebut mau mmbeli aiskrim krn lelaki tersebut berpakaian preman (t-shirt biru no 18 di lengan)...
>
> rupa2 nya Beliau Pegawai penguatkuasa dbkl..lalu kelengkapan perniagaan serta motosikal peniaga aiskrim ini di tahan...satu jam kemudian dtg anggota penguatkuasa dbkl yg beruniform lengkap mengangkat n mnyita motosikal ex5 tersebut bersama Dgn beberapa buah motosikal yg lain....PARA tuan puan cerdik pandai...yg celik undang2...
>
> Apakah Tindakan ini betul Dgn mengikut SOP???Sila komen dan sebarkan ~
> <10624812_10153276135355884_141777388930507281_n.jpg>
> <10665940_10153276135265884_359128585389835647_n.jpg>
>

Thu Oct 9, 2014 5:07 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Srtahu aku kalau motor itu diatas jalan bertar kira ok..cuma salah kalau masuk padang atau tmpt jogging...mcm biasa ikan bilis mudah dilenyek

On Friday, October 10, 2014 6:25 AM, "Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Negara kominis pun x buat mcm ni, kl ni ditakbir oleh sapa?

Sent from my iPad
On Oct 9, 2014, at 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  
Rakyat meniaga AIS KERIM guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....
kedahlanie.infoPosted by Kedah Lanie  <10626762_10153276135205884_398500080917998910_n.jpg> 
DBKL mengamuk lg di tasik permaisuri...
Di faham kan sumber Dr peniaga aiskrim Moto ex5 merah tu...Beliau Sedang menunggang lalu di kawasan rekreasi tersebut Dan Ada seorang lelaki menahan,Beliau sangkakan lelaki tersebut mau mmbeli aiskrim krn lelaki tersebut berpakaian preman (t-shirt biru no 18 di lengan)...
rupa2 nya Beliau Pegawai penguatkuasa dbkl..lalu kelengkapan perniagaan serta motosikal peniaga aiskrim ini di tahan...satu jam kemudian dtg anggota penguatkuasa dbkl yg beruniform lengkap mengangkat n mnyita motosikal ex5 tersebut bersama Dgn beberapa buah motosikal yg lain....PARA tuan puan cerdik pandai...yg celik undang2... 
Apakah Tindakan ini betul Dgn mengikut SOP???Sila komen dan sebarkan ~<10624812_10153276135355884_141777388930507281_n.jpg> <10665940_10153276135265884_359128585389835647_n.jpg> 
#yiv8063198949 #yiv8063198949 -- #yiv8063198949ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mkp #yiv8063198949hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mkp #yiv8063198949ads {margin-bottom:10px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mkp .yiv8063198949ad {padding:0 0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mkp .yiv8063198949ad p {margin:0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mkp .yiv8063198949ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-sponsor #yiv8063198949ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-sponsor #yiv8063198949ygrp-lc #yiv8063198949hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-sponsor #yiv8063198949ygrp-lc .yiv8063198949ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949activity span {font-weight:700;}#yiv8063198949 #yiv8063198949activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8063198949 #yiv8063198949activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8063198949 #yiv8063198949activity span span {color:#ff7900;}#yiv8063198949 #yiv8063198949activity span .yiv8063198949underline {text-decoration:underline;}#yiv8063198949 .yiv8063198949attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8063198949 .yiv8063198949attach div a {text-decoration:none;}#yiv8063198949 .yiv8063198949attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8063198949 .yiv8063198949attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8063198949 .yiv8063198949attach label a {text-decoration:none;}#yiv8063198949 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8063198949 .yiv8063198949bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8063198949 .yiv8063198949bold a {text-decoration:none;}#yiv8063198949 dd.yiv8063198949last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8063198949 dd.yiv8063198949last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8063198949 dd.yiv8063198949last p span.yiv8063198949yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8063198949 div.yiv8063198949attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8063198949 div.yiv8063198949attach-table {width:400px;}#yiv8063198949 div.yiv8063198949file-title a, #yiv8063198949 div.yiv8063198949file-title a:active, #yiv8063198949 div.yiv8063198949file-title a:hover, #yiv8063198949 div.yiv8063198949file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8063198949 div.yiv8063198949photo-title a, #yiv8063198949 div.yiv8063198949photo-title a:active, #yiv8063198949 div.yiv8063198949photo-title a:hover, #yiv8063198949 div.yiv8063198949photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8063198949 div#yiv8063198949ygrp-mlmsg #yiv8063198949ygrp-msg p a span.yiv8063198949yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8063198949 .yiv8063198949green {color:#628c2a;}#yiv8063198949 .yiv8063198949MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8063198949 o {font-size:0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949photos div {float:left;width:72px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949reco-category {font-size:77%;}#yiv8063198949 #yiv8063198949reco-desc {font-size:77%;}#yiv8063198949 .yiv8063198949replbq {margin:4px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mlmsg select, #yiv8063198949 input, #yiv8063198949 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mlmsg pre, #yiv8063198949 code {font:115% monospace;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-mlmsg #yiv8063198949logo {padding-bottom:10px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-msg p#yiv8063198949attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-reco #yiv8063198949reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-sponsor #yiv8063198949ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-sponsor #yiv8063198949ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-sponsor #yiv8063198949ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8063198949 #yiv8063198949ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8063198949

Thu Oct 9, 2014 5:55 pm (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

lepas ni sapa lagi..? budak yang bawak bakul jual kuih pulak?

On Fri, Oct 10, 2014 at 8:07 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Srtahu aku kalau motor itu diatas jalan bertar kira ok..cuma salah kalau
> masuk padang atau tmpt jogging...
> mcm biasa ikan bilis mudah dilenyek
>
>
> On Friday, October 10, 2014 6:25 AM, "Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Negara kominis pun x buat mcm ni, kl ni ditakbir oleh sapa?
>
> Sent from my iPad
>
> On Oct 9, 2014, at 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> 
> Rakyat meniaga AIS KERIM guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....
> <http://www.kedahlanie.info/2014/10/rakyat-meniaga-ais-kerim-guna.html>
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
>
> <10626762_10153276135205884_398500080917998910_n.jpg>
>
> *DBKL mengamuk lg di tasik permaisuri...*
>
> Di faham kan sumber Dr peniaga aiskrim Moto ex5 merah tu...Beliau Sedang
> menunggang lalu di kawasan rekreasi tersebut Dan Ada seorang lelaki
> menahan,Beliau sangkakan lelaki tersebut mau mmbeli aiskrim krn lelaki
> tersebut berpakaian preman (t-shirt biru no 18 di lengan)...
>
> rupa2 nya Beliau Pegawai penguatkuasa dbkl..lalu kelengkapan perniagaan
> serta motosikal peniaga aiskrim ini di tahan...satu jam kemudian dtg
> anggota penguatkuasa dbkl yg beruniform lengkap mengangkat n mnyita
> motosikal ex5 tersebut bersama Dgn beberapa buah motosikal yg lain....PARA
> tuan puan cerdik pandai...yg celik undang2...
>
> Apakah Tindakan ini betul Dgn mengikut SOP???Sila komen dan sebarkan ~
> <10624812_10153276135355884_141777388930507281_n.jpg>
> <10665940_10153276135265884_359128585389835647_n.jpg>
>
>
>
>
>

Thu Oct 9, 2014 6:42 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Sempena hari jumaat yg mulia ini aku buat tazkirah sikit...
Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: "Sebilangan manusia yang dinaungi Allah di bawah naunganNya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah: PENGUASA YANG ADIL, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredhaan Allah, orang yang dipujuk oleh perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: "Aku takut kepada Allah!", orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah.." (HR Abu Daud dan Ibnu Majah)..

Kesimpulan : Penguasa/pemerintah yg adil diberi perlindungan oleh Allah, tapi jika penguasa itu tidak adil dlm menjalankan tugas >>> sendiri mahu ingat. Sekian.

On Friday, October 10, 2014 8:54 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  lepas ni sapa lagi..? budak yang bawak bakul jual kuih pulak?

On Fri, Oct 10, 2014 at 8:07 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  Srtahu aku kalau motor itu diatas jalan bertar kira ok..cuma salah kalau masuk padang atau tmpt jogging...mcm biasa ikan bilis mudah dilenyek

On Friday, October 10, 2014 6:25 AM, "Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Negara kominis pun x buat mcm ni, kl ni ditakbir oleh sapa?

Sent from my iPad
On Oct 9, 2014, at 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  
Rakyat meniaga AIS KERIM guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....
kedahlanie.infoPosted by Kedah Lanie  <10626762_10153276135205884_398500080917998910_n.jpg> 
DBKL mengamuk lg di tasik permaisuri...
Di faham kan sumber Dr peniaga aiskrim Moto ex5 merah tu...Beliau Sedang menunggang lalu di kawasan rekreasi tersebut Dan Ada seorang lelaki menahan,Beliau sangkakan lelaki tersebut mau mmbeli aiskrim krn lelaki tersebut berpakaian preman (t-shirt biru no 18 di lengan)...
rupa2 nya Beliau Pegawai penguatkuasa dbkl..lalu kelengkapan perniagaan serta motosikal peniaga aiskrim ini di tahan...satu jam kemudian dtg anggota penguatkuasa dbkl yg beruniform lengkap mengangkat n mnyita motosikal ex5 tersebut bersama Dgn beberapa buah motosikal yg lain....PARA tuan puan cerdik pandai...yg celik undang2... 
Apakah Tindakan ini betul Dgn mengikut SOP???Sila komen dan sebarkan ~<10624812_10153276135355884_141777388930507281_n.jpg> <10665940_10153276135265884_359128585389835647_n.jpg> 


#yiv4704607960 #yiv4704607960 -- #yiv4704607960ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mkp #yiv4704607960hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mkp #yiv4704607960ads {margin-bottom:10px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mkp .yiv4704607960ad {padding:0 0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mkp .yiv4704607960ad p {margin:0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mkp .yiv4704607960ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-sponsor #yiv4704607960ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-sponsor #yiv4704607960ygrp-lc #yiv4704607960hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-sponsor #yiv4704607960ygrp-lc .yiv4704607960ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960activity span {font-weight:700;}#yiv4704607960 #yiv4704607960activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv4704607960 #yiv4704607960activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv4704607960 #yiv4704607960activity span span {color:#ff7900;}#yiv4704607960 #yiv4704607960activity span .yiv4704607960underline {text-decoration:underline;}#yiv4704607960 .yiv4704607960attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv4704607960 .yiv4704607960attach div a {text-decoration:none;}#yiv4704607960 .yiv4704607960attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv4704607960 .yiv4704607960attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv4704607960 .yiv4704607960attach label a {text-decoration:none;}#yiv4704607960 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv4704607960 .yiv4704607960bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv4704607960 .yiv4704607960bold a {text-decoration:none;}#yiv4704607960 dd.yiv4704607960last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4704607960 dd.yiv4704607960last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4704607960 dd.yiv4704607960last p span.yiv4704607960yshortcuts {margin-right:0;}#yiv4704607960 div.yiv4704607960attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv4704607960 div.yiv4704607960attach-table {width:400px;}#yiv4704607960 div.yiv4704607960file-title a, #yiv4704607960 div.yiv4704607960file-title a:active, #yiv4704607960 div.yiv4704607960file-title a:hover, #yiv4704607960 div.yiv4704607960file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4704607960 div.yiv4704607960photo-title a, #yiv4704607960 div.yiv4704607960photo-title a:active, #yiv4704607960 div.yiv4704607960photo-title a:hover, #yiv4704607960 div.yiv4704607960photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4704607960 div#yiv4704607960ygrp-mlmsg #yiv4704607960ygrp-msg p a span.yiv4704607960yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv4704607960 .yiv4704607960green {color:#628c2a;}#yiv4704607960 .yiv4704607960MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv4704607960 o {font-size:0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960photos div {float:left;width:72px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960reco-category {font-size:77%;}#yiv4704607960 #yiv4704607960reco-desc {font-size:77%;}#yiv4704607960 .yiv4704607960replbq {margin:4px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mlmsg select, #yiv4704607960 input, #yiv4704607960 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mlmsg pre, #yiv4704607960 code {font:115% monospace;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-mlmsg #yiv4704607960logo {padding-bottom:10px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-msg p#yiv4704607960attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-reco #yiv4704607960reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-sponsor #yiv4704607960ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-sponsor #yiv4704607960ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-sponsor #yiv4704607960ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv4704607960 #yiv4704607960ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv4704607960

Thu Oct 9, 2014 8:54 pm (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

...tq bro atas peringatan...

On Fri, Oct 10, 2014 at 9:42 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Sempena hari jumaat yg mulia ini aku buat tazkirah sikit...
>
> Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya: "Sebilangan manusia yang dinaungi
> Allah di bawah naunganNya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada
> sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; di antaranya ialah:
> PENGUASA YANG ADIL, pemuda yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan
> ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid,
> dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul
> dan berpisah untuk mendapat keredhaan Allah, orang yang dipujuk oleh
> perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak
> dengan berkata: "Aku takut kepada Allah!", orang yang bersedekah secara
> bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh
> tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan
> keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitis air matanya
> kerana mengingatkan sifat Jalal dan sifat Jamal Allah.." (HR Abu Daud dan
> Ibnu Majah)..
>
> Kesimpulan : Penguasa/pemerintah yg adil diberi perlindungan oleh Allah,
> tapi jika penguasa itu tidak adil dlm menjalankan tugas >>> sendiri mahu
> ingat. Sekian.
>
>
> On Friday, October 10, 2014 8:54 AM, "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> lepas ni sapa lagi..? budak yang bawak bakul jual kuih pulak?
>
>
>
> On Fri, Oct 10, 2014 at 8:07 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
> automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> Srtahu aku kalau motor itu diatas jalan bertar kira ok..cuma salah kalau
> masuk padang atau tmpt jogging...
> mcm biasa ikan bilis mudah dilenyek
>
>
> On Friday, October 10, 2014 6:25 AM, "Kamarudin Kamre kamarcam@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Negara kominis pun x buat mcm ni, kl ni ditakbir oleh sapa?
>
> Sent from my iPad
>
> On Oct 9, 2014, at 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> 
> Rakyat meniaga AIS KERIM guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....
> <http://www.kedahlanie.info/2014/10/rakyat-meniaga-ais-kerim-guna.html>
> kedahlanie.info
> Posted by Kedah Lanie
>
> <10626762_10153276135205884_398500080917998910_n.jpg>
>
> *DBKL mengamuk lg di tasik permaisuri...*
>
> Di faham kan sumber Dr peniaga aiskrim Moto ex5 merah tu...Beliau Sedang
> menunggang lalu di kawasan rekreasi tersebut Dan Ada seorang lelaki
> menahan,Beliau sangkakan lelaki tersebut mau mmbeli aiskrim krn lelaki
> tersebut berpakaian preman (t-shirt biru no 18 di lengan)...
>
> rupa2 nya Beliau Pegawai penguatkuasa dbkl..lalu kelengkapan perniagaan
> serta motosikal peniaga aiskrim ini di tahan...satu jam kemudian dtg
> anggota penguatkuasa dbkl yg beruniform lengkap mengangkat n mnyita
> motosikal ex5 tersebut bersama Dgn beberapa buah motosikal yg lain....PARA
> tuan puan cerdik pandai...yg celik undang2...
>
> Apakah Tindakan ini betul Dgn mengikut SOP???Sila komen dan sebarkan ~
> <10624812_10153276135355884_141777388930507281_n.jpg>
> <10665940_10153276135265884_359128585389835647_n.jpg>
>
>
>
>
>
>
>
>

Thu Oct 9, 2014 11:49 pm (PDT) . Posted by:

"AbdJamal AbuBakar"

Return Receipt

Your Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: meniaga AIS KERIM
document: guna motorsikal pun kena angkut oleh DBKL....

was jamalb@technip.com
received
by:

at: 10/10/2014 02:49:50 PM ZE8


This email and any attached files ("Message";) may contain confidential and/or privileged information. It is intended solely for the addressee(s). If you receive this Message in error, inform the sender by reply email, delete the Message and destroy any printed copy.
Any unauthorized use, distribution, or copying of this Message or any part thereof is prohibited. Emails are susceptible to alteration. Neither Technip nor any of its affiliates shall be liable for the Message if altered or falsified nor shall they be liable for any damage caused by any virus that might be transmitted with this Message.

Thu Oct 9, 2014 8:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

BACA 10 zikir utama untuk selamat semua

Dilulus untuk paparan oleh lararatu
tranungkite.net

"

BACALAH ketika ditimpa masalah atau dalam kesusahan perbanyakkan Sepuluh zikir dari Rasulullah yang memiliki pengaruh dahsyat kepada diri sendiri

1.. Laa Ilaha Illallah tiada tuhan disembah melainkan Allah

2.. Asykurullah bersyukur kepada Allah

3.. Subhanallah mahasuci Allah

4.. Masya Allah Maha bijaksana Allah hebat ciptaanya

5.. Alhamdulillah terimakasih Ya Allah

6.. Astaghfirullah aku bertaubat kepada mu Ya Allah

7.. Tawakaltu 'Alallah aku bertawakkal kepada mu Ya Allah

8.. Hasbiyallah cukuplah Allah segala2nya kpd. ku

9.. Laahau Lawala Quwatail-Llah. Tiada daya dan kekuatan melain Allah

10.. Innalillah Wainna-iIaihi-roojii-un Dari Allah dan kepada Allah kembali
................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh: mahmod
Dilulus untuk paparan oleh lararatu
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: