Friday, October 24, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4039

8 Messages

Digest #4039

Messages

Thu Oct 23, 2014 9:27 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

JEMPUTAN KE MAJLIS SELAWAT PERDANA PIIACUF 2014 DI DATARAN PUTRAJAYA PRESINT 3 PADA 31HB OKTOBER 2104 BERSAMAAN HARI JUMAAT MULAI JAM 9.00 MALAM.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!

Dari Sayyidina Anas radhiyAllahuanhu bahawa Rasulullah sallallahu'alayhiwassalam pernah bersabda; "Sesungguhnya orang yang lebih hampir kepadaku dari kalangan kamu pada hari qiamat pada setiap tempat yang aku berada padanya ialah orang yang lebih banyak selawatnya kepadaku di dunia (Hadith Riwayat Al-Baihaqi)
...........................

Muslimin & Muslimat dijemput hadir ke Majlis Selawat Perdana Piiacuf 2014 bertempat di Dataran Putrajaya Presint 3 Putrajaya hari Jumaat 31oktober2014 mulai jam 9 mlm.

Majlis Selawat bersama Habib Syech Abdul Qodir AsSegaf, tausiyah oleh Habib Ahmad bin Novel bin Jindan serta diiringi oleh Ustaz Kyrel Al-Gayauwi, Nur Ahli Badar, Inteam & Lah Ahmad.

Masuk adalah percuma dan bawa seisi keluarga dan jiran tetangga, sebarkan majlis penuh rahmat ini!

Thu Oct 23, 2014 9:28 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

PANDAMARAN, KLANG DILANDA PUTING BELIUNG.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!!

Kejadian ribut kuat dipercayai puting beliung telah melanda Pandamaran, Klang, Selangor pada hari ini melihatkan beberapa kerosakan teruk kepada beberapa buah rumah disini.

Kelihatan dari kiriman gambar jelas ada rumah flet yang tercabut atapnya .. sudah pasti para penghuni rumah flet ini yang rata-rata berpendapatan rendah maukan kerajaan negeri hulurkan bantuan kecemasan segera.

Kerugian belum ditafsirkan lagi .. ketika ini tiada pula kehilangan nyawa di laporkan.

Sehingga kini Dato' Menteri Besar Selangor YAB Azmin "Jokowi" Ali belum lagi membuat terjahan ... Omak yakin dia akan sampai meninjau punya.

Kalau nak harapkan AMK Klang turun padang meninjau dan hulurkan bantuan jangan haraplah... setakat menjerit terlalak pegang banner bolehlah... Ini realiti bukan ilusi .. kenyataan bukan rekaan.

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

AZMIN TERJAH KAWASAN TANAH RUNTUH DI FLET TERATAI BUKIT BERUNTUNG, KUALA KUBU BAHRU .. SETUJU HULURKAN BANTUAN RM500,000 UNTUK KERJA PEMULIHAN DAN RM150,000 UNTUK BANTUAN BENCANA.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

Kerajaan Negeri bersetuju menyalurkan peruntukan RM500,000 untuk kerja pemulihan kepada mangsa tanah runtuh di pangsapuri teratai di Kuala Kubu Bharu.

Dato' Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali berkata, Kerajaan Negeri turut menyumbangkan RM150,000 untuk bantuan bencana kepada 120 keluarga yang terbabit dengan tragedi terbabit.

"Jabatan Kerja Raya dan Pejabat Tanah akan memantau pergerakan tanah. Keselamatan penduduk menjadi keutamaan Kerajaan Negeri.," katanya melalui laman Twitter.

Beliau turut mengadakan tinjauan ke lokasi kejadian itu yang turut disertai Exco Tetap Pelaburan, Perindustrian dan Perdagangan, Pembangunan Kampung Baharu serta Pemutihan Kilang Haram, Ean Yong Hian Wah serta Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Kubu Bahru, Lee Kee Hiong, kira-kira jam 1.30 petang.

Terdahulu, lebih 500 mangsa dan 120 keluarga dipindahkan ke tiga buah pusat pemindahan di Bukit Beruntung ekoran tanah runtuh berkenaan, setakat jam 4 pagi tadi.

Tiga pusat pemindahan itu adalah Sekolah Kebangsaan Taman Bunga Raya 1 dan 2 serta Sekolah Menengah kebangsaan Taman Bunga Raya.

Kejadian itu dipercayai berlaku ekoran kerapan hujan lebat sejak kebelakangan ini menyebabkan penduduk di kawasan terbabit terpaksa dipindahkan apabila satu kejadian tanah mendap dilaporkan berlaku, sejak petang semalam.

ULASAN OMAK KAU:-

Kerja dan tindakan pantas ini Omak sokong ... dua ibu jari naik atas.

Mana yang patut diberikan pujian jangan kita kedekut puji, tetapi jika melakukan kesilapan dan kesalahan perlu berjiwa besar menerima teguran dan kritikan asalkan bukan berbentuk penipuan dan fitnah.

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

'Angin siklon kerana maksiat berleluasa?'
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie

PERKASA Selangor membangkitkan kemungkinan bahawa kejadian angin puting beliung di beberapa kawasan baru-baru ini dengan kegiatan maksiat yang didakwa berleluasa di negara ini.

Dalam satu kenyataan di Facebook semalam, NGO pro-Melayu itu turut mengaitkannya dengan pesta arak Oktoberfest dan acara mempromosi umat Islam menyentuh anjing.

"Apakah yang membuatkan (angin) puting beliung ini berminat untuk menjengah negara kita yang selama ini tidak pernah diminati dan jauh sekali untuk singgah.

"Sebelum ini kita hanya mendengar ianya sering mengunjungi Laut Cina Selatan, kalau singgah pun ke negara Filipina dan negara Vietnam.

"Apakah kerana adanya kemaksiatan yang berleluasa seperti pusat judi, pelacuran, pesta arak dan pesta memegang anjing antara menjadikan daya penarik?," kenyataan itu dipetik.

Kenyataan itu merujuk kepada program kontroversi 'Saya Mahu Sentuh Anjing', Ahad lalu yang mencetus kemarahan di kalangan masyarakat Islam konservatif.

Pesta arak Oktoberfest yang dimaksudkan itu pula merujuk kepada acara minum bir selama tiga hari anjuran Carlsberg Malaysia, bermula 11 Oktober yang turut dihadiri sekumpulan pemimpin bukan Islam dari Pakatan Rakyat.

Pesta arak tersebut menerima kritikan kerana penganjurannya didakwa tidak menghormati sensitiviti umat Islam.

PERKASA Selangor mengaitkannya dengan angin puting beliung yang membadai Pendang, Kedah pada 14 Oktober lalu sehingga merosakkan lapan buah rumah serta dan menumbanggkan beberapa batang pokok.

Seminggu kemudian, satu lagi kejadian angin puting beliung melanda Pandamaran, Klang yang merosakkan 30 buah rumah.

Menurut Jabatan Meteorologi Malaysia, kejadian yang jarang berlaku itu antara lainnya disebabkan beberapa faktor termasuk kelembapan udara yang tinggi, kepekatan udara pada tahap yang rendah serta keadaan cuaca yang tidak stabil.

Thu Oct 23, 2014 9:29 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

MACAI FRIENDS OF BN - BARISAN NASIONAL PERLI KERAJAAN UMNO/BN?????

omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!

"Antara projek perumahan mampu milik sekitar Lembah Klang yang dibangunkan oleh pihak-pihak tertentu."

Begitulah ayat megah bangga yang amat sangat macai admin laman sosial Friends of BN - Barisan Nasional memberitahu satu dunia betapa banyak projek rumah mampu milik sedang dilaksanakan oleh beberapa pemaju sekitar Lembah Klang dan Seremban dibawah pemerintahan UMNO/BN.

Tidak diketahui sama ada dia berniat nak perli atau membodek UMNO/BN.

Kalau membodek adakah rumah berharga hampir setengah juta dikira rumah mampu milik? .. Kategori rakyat mana yang mampu memilikinya?

Atau macai ini cuba nak sindir dan perli kerajaan UMNO/BN projek perumahan mampu milik ini akan bertukar menjadi mampu lihat dan mampu berangan-angan sahaja.

Kalau ditanya Omak, Omak lebih mempercayai ianya cuba menyindir UMNO/BN kerana gagal menyediakan perumahan yang mampu dimilik rakyat berpendapatan sederhana apatah lagi yang berpendapatan rendah... Tidak tahulah kalau pemberian BR1M nanti, duit itu boleh untuk bayar wang pendahuluan membeli rumah-rumah "mampu miliki' ini?????

Harap-harap janganlah pihak media akan membuat iklan bentuk propaganda yang penerima BR1M sudah hidup selesa dan kini mampu membeli rumah berharga setengah juta ringgit pula???

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

BERITA GEMBIRA UNTUK PENYOKONG UMNO/BN JOHOR .... PENDUDUK TEMPATAN MASIH TIDAK MAMPU BELI HARTANAH JOHOR BARU.
omakkau.blogspot
Posted by OMAK KAU!!!

Mohd Mazlan menyimpan wang selama 12 tahun dengan impian memiliki sebuah rumah di Johor Baru, tetapi berita yang mengatakan harga hartanah di kawasan itu mungkin akan turun, tidak membawa sebarang harapan buatnya.

Pada usia 30 tahun dengan seorang isteri dan dua anak, Mazlan ialah sebahagian generasi baru warga Johor yang rasa tertekan dan 'tidak cukup duit' tinggal di Johor Baru walaupun kejayaan Iskandar Malaysia digembar-gemburkan oleh kerajaan dan ahli perniagaan.

Walaupun pakar hartanah, tuan tanah dan pemimpin politik berkata pasaran dalam keadaan bertenang selepas beberapa tahun mengalami kenaikan harga yang tidak terkawal, masih ada yang merasakan harga rumah berada di luar kemampuan sebahagian besar penduduk.

Ramai juga yang mengungkapkan "bukan untuk kita" apabila ditanya mengenai harga hartanah di selatan Johor ini.

Ia menggambarkan kekecewaan mereka tertinggal di belakang walaupun ledakan hartanah sedang giat berlaku hasil projek Iskandar Malaysia.

Ia juga merupakan satu kecaman terhadap keseluruhan projek itu. Kerana, sekiranya bukan rakyat Johor yang merasai hasil pembangunan yang dibawa Iskandar Malaysia, apa gunanya projek itu?

Langkah menenangkan pasaran

Menurut pakar, ledakan pasaran hartanah di selatan Johor adalah hasil pemasaran dan aktiviti di sekitar Iskandar Malaysia.

Dilancarkan pada 2006 dengan lima zon utama, Iskandar Malaysia juga bertujuan menghidupkan semula Johor Baru yang selama beberapa tahun ini menjadi pasaran diskaun yang besar bagi warga Singapura dan mereka yang datang bekerja di situ.

Projek canggih naik di seluruh kawasan itu yang memang sudah padat. Pantai Lido yang popular di Johor Baru, dulunya penuh sesak di hujung minggu dan merupakan anjung tinjau bagi Singapura, sekarang tiada lagi.

Sebahagian besar pantai dijual kepada syarikat pembinaan mega dari China yang membina kondominium mengadap laut bernilai jutaan ringgit.

Difahamkan yang beberapa syarikat ini begitu kaya sehingga mampu membawa ke sini peralatan, bahan dan pekerja mereka sendiri, terus dari China.

"Kemeriahan dan keterujaan yang dicipta selaras dengan kemasukan ramai pemain baru dalam bentuk projek pemangkin, pemaju, pelabur dan akhirnya, spekulator," kata V Sivadas, seorang perunding hartanah di Johor Baru.

"Spekulator mula membiak akibat iklim kewangan di sini yang lemah dan kurang berhati-hati," kata Sivadas, pengarah eksekutif PA International Property Consultants.

Tetapi pasaran mula tenang tahun ini selepas kerajaan menyemak semula Cukai Keuntungan Harta Tanah dan memutuskan warga asing hanya boleh membeli harta bernilai RM1 juta dan ke atas.

Bagaimanapun, tahun ini sehingga Jun, terdapat penurunan yang besar dalam jualan dan nilai jualan, berbanding pada 2012, kata Sivadas.

"Berbanding dengan separuh pertama 2012, terdapat penurunan kira-kira 48% dari segi jumlah urus niaga, dan penurunan kira-kira 37% dari segi jumlah nilai urus niaga pada separuh pertama tahun 2014."

Kemeriahan masih belum reda

Namun, berita pasaran kembali tenang tidak disambut dengan sorakan oleh rakyat seperti Mazlan di Kampung Majidi atau Loh, yang menjalankan sebuah kedai perkakasan di Bukit Indah, bersebelahan Nusajaya.

Kadar sewa kedai di kawasan itu mencanak naiknya, kata Loh. Tahun lalu, tuan tanahnya mengenakan RM1,000 untuk lot kedainya yang terletak di tingkat bawah itu. Tahun ini, ia meningkat kepada RM2,000.

Pemilik kedai sedang cuba mengaut keuntungan daripada kadar kepenggunaan dan pertumbuhan penduduk yang tinggi hasil daripada Iskandar Malaysia, kata seorang pemilik hartanah komersil di Johor Baru yang tidak mahu dikenali.

Apa yang tidak disedari pemilik hartanah ini ialah penyewa seperti Loh tidak membuat sebarang keuntungan akibat kos inflasi dan operasi yang meningkat naik.

"Kos elektrik meningkat tahun ini. Harga barangan kami juga jadi lebih mahal. Tetapi kami tidak boleh menaikkan harga kerana takut nanti pelanggan akan lari."

Tinjauan Malaysian Insider mendapati, aduan yang paling banyak diterima daripada 18 kedai di selatan Johor ialah kos operasi yang lebih tinggi berikutan kadar sewa yang lebih tinggi.

Keluhan kedua mereka ialah, gaji pengguna tidak dapat menyaingi kenaikan inflasi.

Menurut Kajian Pendapatan Isi Rumah kerajaan 2012, purata pendapatan isi rumah di Johor ialah RM4,658 sebulan.

Ketika kos sara hidup meningkat di Johor Baru, penduduk merasakan mereka tidak mampu membayar ansuran bulanan dengan memiliki rumah pada harga purata RM300,000.

"Dan, itu baru di Kulai," kata Mazlan, merujuk kepada bandar yang terletak lebih kurang 30km dari Johor Baru.

Kemakmuran untuk semua

Sivadas percaya kedua-dua kerajaan di peringkat persekutuan dan negeri perlu lebih terlibat dalam pasaran hartanah.

Keseimbangan perlu dicapai antara memenuhi kehendak pelabur di pasaran dan keperluan masyarakat memiliki rumah mengikut kemampuan mereka.

Contohnya, kondominium mewah di tepi pantai Johor Baru itu mewujudkan persepsi yang terdapat kebanjiran hartanah mewah di sana, katanya.

Tidak pasti siapa yang akhirnya akan membeli unit ini, kerana harganya jauh lebih tinggi, di luar jangkauan penduduk tempatan.

"Kuasa berada di tangan kerajaan negeri untuk membetulkan keadaan ini yang tiada keselarasan antara penawaran dan permintaan dalam sektor perumahan," kata Sivadas.

"Kerajaan juga perlu membuka jalan utama yang baru bagi menggalakkan pembangunan perumahan di kawasan seperti Kempas, Senai, Kulai, Ulu Tiram dan Pekan Nenas."

"Syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang mempunyai bank tanah perlu menumpukan perhatian kepada perumahan untuk golongan miskin dan sederhana, bukan bersaing dengan pemaju swasta di sektor mewah."

Hanya dengan menyeimbangkan keperluan pelabur, pemaju dan penduduk, kemakmuran Iskandar Malaysia dapat dinikmati oleh semua orang, kata Sivadas....TMI

Thu Oct 23, 2014 9:30 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

DIESEL NAIK 10% @ 20 SEN SELITER, TAPI PENGUSAHA BAS MAU NAIKKAN TAMBANG BAS SEKOLAH SEBANYAK 30% .. ADAKAH PATUT????
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!!

Gabungan Persatuan Pengusaha Bas Sekolah Malaysia (GPBSM) akan mengenakan kadar baru tambang bas sekolah pada sesi persekolahan tahun depan dengan kenaikan sebanyak 30 peratus.

Presiden GPBSM Mohd Rofik Mohd Yusof berkata, kenaikan itu sudah dipersetujui semua 18,000 pengusaha bas sekolah yang bernaung di bawah gabungan itu di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Katanya, cadangan kenaikan kadar tambang bas sekolah itu terpaksa dilakukan mulai sesi persekolahan tahun depan selepas ia ditangguhkan tahun ini.

"Pada dasarnya kita bercadang untuk menaikkan kadar tambang bas sekolah 30 peratus selepas Tahun Baru Cina lalu, tetapi tidak mendapat persetujuan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

"Bagaimanapun, agensi itu sudah memberi kebenaran kepada gabungan menetapkan kadar baru bagi sesi persekolahan tahun depan, namun perlu berunding dengan ibu bapa bagi mendapatkan persetujuan bersama.

"Kami akan memaklumkan ibu bapa mengenai kadar baru itu dan berharap selepas ini tidak lagi timbul isu mengenai kadar baru," katanya.

Menurut Mohd Rofik, kenaikan kadar tambang itu tidak boleh dielakkan bertujuan menampung peningkatan kos operasi dan kenaikan harga alat ganti kenderaan ekoran pelarasan subsidi yang menyaksikan harga bahan api meningkat 20 sen, awal bulan ini.

Beliau berkata, kenaikan yang dicadangkan tidak akan membebankan ibu bapa kerana ia hanya membabitkan pertambahan kira-kira RM9 sebulan bagi seorang pelajar.

"Bagaimanapun, bagi ibu bapa yang mempunyai lebih tiga anak, pengusaha bas akan berbincang dan sedia bertolak-ansur dengan ibu bapa bagi pengurangan tambang.

"GPBSM menyedari beban yang perlu ditanggung ibu bapa, namun ia tidak boleh dielakkan berikutan pengurangan subsidi bahan api dan kenaikan harga alat ganti kenderaan kerana kos operasi bulanan pengusaha bas sekolah di seluruh negara kini meningkat mendadak antara RM700 hingga RM800," katanya.

Menurutnya, GPBSM akan mengadakan perbincangan lanjut dengan ahli gabungannya mengenai pelaksanaan kadar tambang bas sekolah yang baru, Disember ini.

Thu Oct 23, 2014 6:16 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

SPAD suruh berunding dengan ibubapa, tapi bas hanya beritahu ja.dan....kat mana power ibubapa kalau ibubapa tak setuju, bas mana nak hantar dan ambil anak ?
bas rgds,Nazri Ahtar
From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Friday, October 24, 2014 12:30 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIESEL NAIK 10% TAMBANG BAS NAIK 30% ..

  
DIESEL NAIK 10% @ 20 SEN SELITER, TAPI PENGUSAHA BAS MAU NAIKKAN TAMBANG BAS SEKOLAH SEBANYAK 30% .. ADAKAH PATUT????
omakkau.blogspot.Posted by OMAK KAU!!!!  Gabungan Persatuan Pengusaha Bas Sekolah Malaysia (GPBSM) akan mengenakan kadar baru tambang bas sekolah pada sesi persekolahan tahun depan dengan kenaikan sebanyak 30 peratus.

Presiden GPBSM Mohd Rofik Mohd Yusof berkata, kenaikan itu sudah dipersetujui semua 18,000 pengusaha bas sekolah yang bernaung di bawah gabungan itu di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Katanya, cadangan kenaikan kadar tambang bas sekolah itu terpaksa dilakukan mulai sesi persekolahan tahun depan selepas ia ditangguhkan tahun ini.

"Pada dasarnya kita bercadang untuk menaikkan kadar tambang bas sekolah 30 peratus selepas Tahun Baru Cina lalu, tetapi tidak mendapat persetujuan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

"Bagaimanapun, agensi itu sudah memberi kebenaran kepada gabungan menetapkan kadar baru bagi sesi persekolahan tahun depan, namun perlu berunding dengan ibu bapa bagi mendapatkan persetujuan bersama.

"Kami akan memaklumkan ibu bapa mengenai kadar baru itu dan berharap selepas ini tidak lagi timbul isu mengenai kadar baru," katanya.

Menurut Mohd Rofik, kenaikan kadar tambang itu tidak boleh dielakkan bertujuan menampung peningkatan kos operasi dan kenaikan harga alat ganti kenderaan ekoran pelarasan subsidi yang menyaksikan harga bahan api meningkat 20 sen, awal bulan ini.

Beliau berkata, kenaikan yang dicadangkan tidak akan membebankan ibu bapa kerana ia hanya membabitkan pertambahan kira-kira RM9 sebulan bagi seorang pelajar.

"Bagaimanapun, bagi ibu bapa yang mempunyai lebih tiga anak, pengusaha bas akan berbincang dan sedia bertolak-ansur dengan ibu bapa bagi pengurangan tambang.

"GPBSM menyedari beban yang perlu ditanggung ibu bapa, namun ia tidak boleh dielakkan berikutan pengurangan subsidi bahan api dan kenaikan harga alat ganti kenderaan kerana kos operasi bulanan pengusaha bas sekolah di seluruh negara kini meningkat mendadak antara RM700 hingga RM800," katanya.

Menurutnya, GPBSM akan mengadakan perbincangan lanjut dengan ahli gabungannya mengenai pelaksanaan kadar tambang bas sekolah yang baru, Disember ini. <!--#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp #yiv4733687213hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp #yiv4733687213ads {margin-bottom:10px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp .yiv4733687213ad {padding:0 0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp .yiv4733687213ad p {margin:0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mkp .yiv4733687213ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-sponsor #yiv4733687213ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-sponsor #yiv4733687213ygrp-lc #yiv4733687213hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-sponsor #yiv4733687213ygrp-lc .yiv4733687213ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213activity span {font-weight:700;}#yiv4733687213 #yiv4733687213activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv4733687213 #yiv4733687213activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv4733687213 #yiv4733687213activity span span {color:#ff7900;}#yiv4733687213 #yiv4733687213activity span .yiv4733687213underline {text-decoration:underline;}#yiv4733687213 .yiv4733687213attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv4733687213 .yiv4733687213attach div a {text-decoration:none;}#yiv4733687213 .yiv4733687213attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv4733687213 .yiv4733687213attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv4733687213 .yiv4733687213attach label a {text-decoration:none;}#yiv4733687213 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv4733687213 .yiv4733687213bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv4733687213 .yiv4733687213bold a {text-decoration:none;}#yiv4733687213 dd.yiv4733687213last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4733687213 dd.yiv4733687213last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv4733687213 dd.yiv4733687213last p span.yiv4733687213yshortcuts {margin-right:0;}#yiv4733687213 div.yiv4733687213attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv4733687213 div.yiv4733687213attach-table {width:400px;}#yiv4733687213 div.yiv4733687213file-title a, #yiv4733687213 div.yiv4733687213file-title a:active, #yiv4733687213 div.yiv4733687213file-title a:hover, #yiv4733687213 div.yiv4733687213file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4733687213 div.yiv4733687213photo-title a, #yiv4733687213 div.yiv4733687213photo-title a:active, #yiv4733687213 div.yiv4733687213photo-title a:hover, #yiv4733687213 div.yiv4733687213photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv4733687213 div#yiv4733687213ygrp-mlmsg #yiv4733687213ygrp-msg p a span.yiv4733687213yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv4733687213 .yiv4733687213green {color:#628c2a;}#yiv4733687213 .yiv4733687213MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv4733687213 o {font-size:0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213photos div {float:left;width:72px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213reco-category {font-size:77%;}#yiv4733687213 #yiv4733687213reco-desc {font-size:77%;}#yiv4733687213 .yiv4733687213replbq {margin:4px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mlmsg select, #yiv4733687213 input, #yiv4733687213 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mlmsg pre, #yiv4733687213 code {font:115% monospace;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-mlmsg #yiv4733687213logo {padding-bottom:10px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-msg p#yiv4733687213attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-reco #yiv4733687213reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-sponsor #yiv4733687213ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-sponsor #yiv4733687213ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-sponsor #yiv4733687213ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv4733687213 #yiv4733687213ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}-->

Thu Oct 23, 2014 6:37 pm (PDT) . Posted by:

"MHZ" mohamad_hadi

Suruh berunding tu ayat berlapik.. ayat jujurnya mcm ni:

"peduli apa.. aku malas nak handle dh.. pandai2 korang la.. bukan
salah aku naikkan harga minyak.. yang penting gaji bulan2 aku masyukkk.."

hahaha..

On 24/10/2014 9:16 AM, Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil] wrote:
> SPAD suruh berunding dengan ibubapa, tapi bas hanya beritahu ja.
> dan....
> kat mana power ibubapa kalau ibubapa tak setuju, bas mana nak hantar dan
> ambil anak ?
>
> bas
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ----------------------------------------------------------
> *From:* "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
> <automobil@yahoogroups.com>
> *To:* zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
> *Sent:* Friday, October 24, 2014 12:30 AM
> *Subject:* www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIESEL NAIK 10% TAMBANG
> BAS NAIK 30% ..
>
> 
>
>
> DIESEL NAIK 10% @ 20 SEN SELITER, TAPI PENGUSAHA BAS MAU NAIKKAN
> TAMBANG BAS SEKOLAH SEBANYAK 30% .. ADAKAH PATUT????
> <http://omakkau.blogspot.com/2014/10/diesel-naik-10-20-sen-seliter-tapi.html>
>
> omakkau.blogspot.
> Posted by OMAK KAU!!!! <http://www.blogger.com/profile/07986786810955624095>
> <http://2.bp.blogspot.com/-Rk-5lhgj7jc/VEh_YVR8lII/AAAAAAAA8ZE/0D2Ph_TmY40/s1600/tambang%2Bbas%2Bnaik%2B30%25.jpg>
> <http://2.bp.blogspot.com/-BKnTEO-RK-0/VEh_gDckNmI/AAAAAAAA8ZM/VRyEujjrl_s/s1600/penyokong%2Bumno%2Bgembira.JPG>
> <http://1.bp.blogspot.com/--YwAmfpnQ0U/VEh_m343rKI/AAAAAAAA8ZU/R1PXiPufSM8/s1600/wanita%2Bumno%2Bgembira.jpg>
> *Gabungan Persatuan Pengusaha Bas Sekolah Malaysia (GPBSM) akan
> mengenakan kadar baru tambang bas sekolah pada sesi persekolahan tahun
> depan dengan kenaikan sebanyak 30 peratus.
>
> Presiden GPBSM Mohd Rofik Mohd Yusof berkata, kenaikan itu sudah
> dipersetujui semua 18,000 pengusaha bas sekolah yang bernaung di bawah
> gabungan itu di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.
>
> Katanya, cadangan kenaikan kadar tambang bas sekolah itu terpaksa
> dilakukan mulai sesi persekolahan tahun depan selepas ia ditangguhkan
> tahun ini.
>
> "Pada dasarnya kita bercadang untuk menaikkan kadar tambang bas sekolah
> 30 peratus selepas Tahun Baru Cina lalu, tetapi tidak mendapat
> persetujuan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).
>
> "Bagaimanapun, agensi itu sudah memberi kebenaran kepada gabungan
> menetapkan kadar baru bagi sesi persekolahan tahun depan, namun perlu
> berunding dengan ibu bapa bagi mendapatkan persetujuan bersama.
>
> "Kami akan memaklumkan ibu bapa mengenai kadar baru itu dan berharap
> selepas ini tidak lagi timbul isu mengenai kadar baru," katanya.
>
> Menurut Mohd Rofik, kenaikan kadar tambang itu tidak boleh dielakkan
> bertujuan menampung peningkatan kos operasi dan kenaikan harga alat
> ganti kenderaan ekoran pelarasan subsidi yang menyaksikan harga bahan
> api meningkat 20 sen, awal bulan ini.
>
> Beliau berkata, kenaikan yang dicadangkan tidak akan membebankan ibu
> bapa kerana ia hanya membabitkan pertambahan kira-kira RM9 sebulan bagi
> seorang pelajar.
>
> "Bagaimanapun, bagi ibu bapa yang mempunyai lebih tiga anak, pengusaha
> bas akan berbincang dan sedia bertolak-ansur dengan ibu bapa bagi
> pengurangan tambang.
>
> "GPBSM menyedari beban yang perlu ditanggung ibu bapa, namun ia tidak
> boleh dielakkan berikutan pengurangan subsidi bahan api dan kenaikan
> harga alat ganti kenderaan kerana kos operasi bulanan pengusaha bas
> sekolah di seluruh negara kini meningkat mendadak antara RM700 hingga
> RM800," katanya.
>
> Menurutnya, GPBSM akan mengadakan perbincangan lanjut dengan ahli
> gabungannya mengenai pelaksanaan kadar tambang bas sekolah yang baru,
> Disember ini.*
>
>
>

Thu Oct 23, 2014 6:51 pm (PDT) . Posted by:

Sgt setuju dgn bro Nazri




From: "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>,
Date: 24/10/2014 09:16 AM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIESEL NAIK 10%
TAMBANG BAS NAIK 30% ..
Sent by: automobil@yahoogroups.com




SPAD suruh berunding dengan ibubapa, tapi bas hanya beritahu ja.
dan....
kat mana power ibubapa kalau ibubapa tak setuju, bas mana nak hantar dan
ambil anak ?

bas

rgds,
Nazri Ahtar

From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Friday, October 24, 2014 12:30 AM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: DIESEL NAIK 10% TAMBANG BAS
NAIK 30% ..



DIESEL NAIK 10% @ 20 SEN SELITER, TAPI PENGUSAHA BAS MAU NAIKKAN TAMBANG
BAS SEKOLAH SEBANYAK 30% .. ADAKAH PATUT????
omakkau.blogspot.
Posted by OMAK KAU!!!!




Gabungan Persatuan Pengusaha Bas Sekolah Malaysia (GPBSM) akan mengenakan
kadar baru tambang bas sekolah pada sesi persekolahan tahun depan dengan
kenaikan sebanyak 30 peratus.

Presiden GPBSM Mohd Rofik Mohd Yusof berkata, kenaikan itu sudah
dipersetujui semua 18,000 pengusaha bas sekolah yang bernaung di bawah
gabungan itu di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Katanya, cadangan kenaikan kadar tambang bas sekolah itu terpaksa
dilakukan mulai sesi persekolahan tahun depan selepas ia ditangguhkan
tahun ini.

"Pada dasarnya kita bercadang untuk menaikkan kadar tambang bas sekolah 30
peratus selepas Tahun Baru Cina lalu, tetapi tidak mendapat persetujuan
Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

"Bagaimanapun, agensi itu sudah memberi kebenaran kepada gabungan
menetapkan kadar baru bagi sesi persekolahan tahun depan, namun perlu
berunding dengan ibu bapa bagi mendapatkan persetujuan bersama.

"Kami akan memaklumkan ibu bapa mengenai kadar baru itu dan berharap
selepas ini tidak lagi timbul isu mengenai kadar baru," katanya.

Menurut Mohd Rofik, kenaikan kadar tambang itu tidak boleh dielakkan
bertujuan menampung peningkatan kos operasi dan kenaikan harga alat ganti
kenderaan ekoran pelarasan subsidi yang menyaksikan harga bahan api
meningkat 20 sen, awal bulan ini.

Beliau berkata, kenaikan yang dicadangkan tidak akan membebankan ibu bapa
kerana ia hanya membabitkan pertambahan kira-kira RM9 sebulan bagi seorang
pelajar.

"Bagaimanapun, bagi ibu bapa yang mempunyai lebih tiga anak, pengusaha bas
akan berbincang dan sedia bertolak-ansur dengan ibu bapa bagi pengurangan
tambang.

"GPBSM menyedari beban yang perlu ditanggung ibu bapa, namun ia tidak
boleh dielakkan berikutan pengurangan subsidi bahan api dan kenaikan harga
alat ganti kenderaan kerana kos operasi bulanan pengusaha bas sekolah di
seluruh negara kini meningkat mendadak antara RM700 hingga RM800,"
katanya.

Menurutnya, GPBSM akan mengadakan perbincangan lanjut dengan ahli
gabungannya mengenai pelaksanaan kadar tambang bas sekolah yang baru,
Disember ini.




Thu Oct 23, 2014 6:22 pm (PDT) . Posted by:

"Nazri Ahtar" littlenoti

Bro Zaiedi,
TQ atas acknoledgement tu. saya dapat pun dari orang lain.
bab pusing stereng ni rasanya, pemandu belakang tu yakin jarak brek yg ada tak sempat utk berhenti, cara paling selamat is pusing stereng. dalam kes emergency, kita biasanya tak pikir orang lain dah, pikir kita dan kereta selamat je lagi.  rgds,Nazri Ahtar
ps: dengan saya tak perlu En.-En. kot...biasa2 je :)
From: "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, October 23, 2014 2:50 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI

  Yang penting;1. Doa2. patuhi had laju (tak kira la apa kenderaan)3. pastikan jarak pemanduan yang selamat4. baca, fahamkan, dan cuba praktikkan teknik pemanduan defensif yang En. Nazri sharekan baru-baru ni..

On Mon, Oct 20, 2014 at 1:37 PM, Abdul RahMan man_belon@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  ni tindakan refleksi...bukan ngada ngada tgn nak pulas stereng...

bagi la lecture 1000x ...semua org akan pulas stereng..even pemandu F1 pun sama...

so...drive safe...act wise...
--------------------------------------------

On Mon, 20/10/14, tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI
To: "automobil" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Monday, 20 October, 2014, 12:53 PM


 




Rasenya perlakuan
putar stering ni bukan kereta myvi je.. Cuma saudara obverse
sendiri.. Asal kereta depan brek, kereta belakang dengan
tetiba tukar lane.. tak kira samada menghampiri lampu trafik
yang nak merah atau tengah on speed di lane laju.. Haru....
Kekadang tu terfikir.. berdosa ke kalu tekan brek, sampai
tetiba kena buat keputusan utk tukar lane..  Dah rasa
selesa ke masa putar stering utk tukar lane.. ada kereta /
motor tgh on speed tak.. ???


On Mon, Oct 20, 2014 at
9:21 AM, bashah bwasi@yahoo.com
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>
wrote:















 









Mengikut
Metro..Allahyarham Hazalli yg terbakar tu nak elakkan MyVi
yg tiba2 bertukar lane utk elakkan lori rosak ditunda
didepan.Motor pasal konvoi
dekat sgt ...2 motor kawan dibelakang brek jatuh menyeret
lalu hempap arwah hingga terbakar...Kesilapan kereta Myvi yg nak dielakkan arwah
pulak ialah tukar lane tiba2...Myvi patutnya tekan brek kereta kuat
kelantai terus tanpa putar stering.Jika tukar stering keta semasa laju, anda
tak sempat bagi signal kuning  anda tak nampak tepi kereta
anda  dan kereta boleh hilang kawalan.kereta kena brek mati dulu, nak dekat
berhenti baru putar..., kalau nak putar stering
jugak
Perkara yg
sama pernah berlaku kat aku bila satu myvi lane tengah
 putar stering emergency seba nak elakk kereta depan lane
kanan masuk lane tengah  dia tiba2..keta dia pula himpit
motor aku di lane kiri sekaliHabis aku lecture dia - tekan brek keter
 bukan putar stering ..aku ulang cakap hampir 7 kali kat
dia..sebab kebanyakan org
tak cukup terer kontrol kereta pusing stering bila
laju.Motorsikal aku kena
brek dan pusing stering ke kiri serentak - tak boleh tekan
brek mati terus sebab motor boleh jatuh bila brek
terkuncistyle brek motor tak
sama dg kereta -nasib baik aku tak
arwah pasal tepi kiri tu gaung beb...


On Monday, October 20, 2014
7:04 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:



 









Al
fatihah 
--Jgn
berkonvoi terlampau dekat. superbike kena superjauh


On Monday, October 20, 2014
12:11 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:

 













KEMALANGAN NGERI MELIBATKAN 3 BUAH
MOTOSIKAL BERKUASA
TINGGI ... DUA MAUT SALAH SEORANGNYA RENTUNG DAN SEORANG
CEDERA
PARAH.
omakkau.blogspot

Posted by OMAK
KAU!!!!
 











Dua

maut manakala tiga lagi cedera membabitkan kemalangan lima
motosikal besar
berkuasa tinggi dengan enam kereta di Kilometer 26 Lebuhraya
Karak menghala ke
Kuala Lumpur, di sini kira-kira jam 11 pagi tadi.

Ketua Operasi Balai
Bomba dan Penyelamat Selayang, Ismail Kamarudin berkata,
seorang mangsa maut
kerana rentung akibat motosikal terbakar, manakala seorang
lagi tersepit di
bawah sebuah kereta Honda.

Katanya, tiga lagi mangsa yang cedera
dikejarkan ke Hospital Selayang.

Punca sebenar kemalangan masih lagi
disiasat dan tidak menolak kemungkinan ia mungkin berlaku
ketika motosikal dan
kereta itu menuruni selekoh curam di lebuhraya
berkenaan.

 
























































#yiv5339092962 #yiv5339092962 --
#yiv5339092962ygrp-mkp {
border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px
0;padding:0 10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp hr {
border:1px solid #d8d8d8;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962hd {
color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px
0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962ads {
margin-bottom:10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad {
padding:0 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad p {
margin:0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad a {
color:#0000ff;text-decoration:none;}
#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc {
font-family:Arial;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc #yiv5339092962hd {
margin:10px
0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc .yiv5339092962ad {
margin-bottom:10px;padding:0 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962actions {
font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}


#yiv5339092962 #yiv5339092962activity {
background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span {
font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span:first-child {
text-transform:uppercase;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span a {
color:#5085b6;text-decoration:none;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span span {
color:#ff7900;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span
.yiv5339092962underline {
text-decoration:underline;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach {
clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px
0;width:400px;}


#yiv5339092962 .yiv5339092962attach div a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach img {
border:none;padding-right:5px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach label {
display:block;margin-bottom:5px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach label a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 blockquote {
margin:0 0 0 4px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962bold {
font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962bold a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p a {
font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p span {
margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p
span.yiv5339092962yshortcuts {
margin-right:0;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table div div a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table {
width:400px;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962file-title a, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:active, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:hover, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:active,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:hover,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div#yiv5339092962ygrp-mlmsg
#yiv5339092962ygrp-msg p a span.yiv5339092962yshortcuts {
font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962green {
color:#628c2a;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962MsoNormal {
margin:0 0 0 0;}

#yiv5339092962 o {
font-size:0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div {
float:left;width:72px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div div {
border:1px solid
#666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div label {
color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962reco-category {
font-size:77%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962reco-desc {

font-size:77%;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962replbq {
margin:4px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-actbar div a:first-child {
margin-right:2px;padding-right:5px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg {
font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean,
sans-serif;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg table {
font-size:inherit;font:100%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg select,
#yiv5339092962 input, #yiv5339092962 textarea {
font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg pre, #yiv5339092962
code {
font:115% monospace;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg * {
line-height:1.22em;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg #yiv5339092962logo {
padding-bottom:10px;}


#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg p a {
font-family:Verdana;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg
p#yiv5339092962attach-count span {
color:#1E66AE;font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco
#yiv5339092962reco-head {
color:#ff7900;font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco {
margin-bottom:20px;padding:0px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
li a {
font-size:130%;text-decoration:none;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
li {
font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
ul {
margin:0;padding:0 0 0 8px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text {
font-family:Georgia;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text p {
margin:0 0 1em 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text tt {
font-size:120%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-vital ul li:last-child {
border-right:none !important;
}
#yiv5339092962



#yiv5006172901 #yiv5006172901 -- #yiv5006172901ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mkp #yiv5006172901hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mkp #yiv5006172901ads {margin-bottom:10px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mkp .yiv5006172901ad {padding:0 0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mkp .yiv5006172901ad p {margin:0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mkp .yiv5006172901ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-sponsor #yiv5006172901ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-sponsor #yiv5006172901ygrp-lc #yiv5006172901hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-sponsor #yiv5006172901ygrp-lc .yiv5006172901ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901activity span {font-weight:700;}#yiv5006172901 #yiv5006172901activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv5006172901 #yiv5006172901activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv5006172901 #yiv5006172901activity span span {color:#ff7900;}#yiv5006172901 #yiv5006172901activity span .yiv5006172901underline {text-decoration:underline;}#yiv5006172901 .yiv5006172901attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv5006172901 .yiv5006172901attach div a {text-decoration:none;}#yiv5006172901 .yiv5006172901attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv5006172901 .yiv5006172901attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv5006172901 .yiv5006172901attach label a {text-decoration:none;}#yiv5006172901 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv5006172901 .yiv5006172901bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv5006172901 .yiv5006172901bold a {text-decoration:none;}#yiv5006172901 dd.yiv5006172901last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv5006172901 dd.yiv5006172901last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv5006172901 dd.yiv5006172901last p span.yiv5006172901yshortcuts {margin-right:0;}#yiv5006172901 div.yiv5006172901attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv5006172901 div.yiv5006172901attach-table {width:400px;}#yiv5006172901 div.yiv5006172901file-title a, #yiv5006172901 div.yiv5006172901file-title a:active, #yiv5006172901 div.yiv5006172901file-title a:hover, #yiv5006172901 div.yiv5006172901file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv5006172901 div.yiv5006172901photo-title a, #yiv5006172901 div.yiv5006172901photo-title a:active, #yiv5006172901 div.yiv5006172901photo-title a:hover, #yiv5006172901 div.yiv5006172901photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv5006172901 div#yiv5006172901ygrp-mlmsg #yiv5006172901ygrp-msg p a span.yiv5006172901yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv5006172901 .yiv5006172901green {color:#628c2a;}#yiv5006172901 .yiv5006172901MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv5006172901 o {font-size:0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901photos div {float:left;width:72px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901reco-category {font-size:77%;}#yiv5006172901 #yiv5006172901reco-desc {font-size:77%;}#yiv5006172901 .yiv5006172901replbq {margin:4px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mlmsg select, #yiv5006172901 input, #yiv5006172901 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mlmsg pre, #yiv5006172901 code {font:115% monospace;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-mlmsg #yiv5006172901logo {padding-bottom:10px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-msg p#yiv5006172901attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-reco #yiv5006172901reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-sponsor #yiv5006172901ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-sponsor #yiv5006172901ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-sponsor #yiv5006172901ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv5006172901 #yiv5006172901ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv5006172901

Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: