Tuesday, October 28, 2014

www.groupautomobil.blogspot.com - Digest Number 4041

14 Messages

Digest #4041
2a
Fw: Harga minyak ikut gaji bulanan? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
3
Fw: AWAS!!! SPEED TRAP CARA BARU? by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
4
Fw: Harga Gas Memasak Naik 50 sen by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5a
Fw: PERATURAN BARU JPJ by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
5b
5c
Re: Fw: PERATURAN BARU JPJ by "Zaiedishaq" zaiedishaq

Messages

Mon Oct 27, 2014 8:09 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

19 kematian setiap hari akibat kemalangan
kedahlanie.info
Posted by Kedah Lanie
KUALA LUMPUR 27 Okt. - Negara kehilangan purata 19 orang rakyat sehari ekoran kemalangan maut yang berlaku di seluruh negara sejak awal tahun ini.

Menurut Ketua Trafik Pasukan Bukit Aman, Datuk Mohd. Fuad Abdul Latiff, sebanyak 5,138 kematian berlaku melibatkan 4,779 kes pada tahun ini sahaja.

Katanya, meskipun berlaku penurunan kes kemalangan berbanding tahun lepas, namun polis tetap memandang serius terhadap jumlah kehilangan nyawa itu yang dianggap tinggi.

Mon Oct 27, 2014 8:09 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Harga minyak ikut gaji bulanan?
telokbakong.blogspot
warkahdaily.blogspot

Rakyat negara ini bakal membayar harga petrol tanpa subsidi tidak lama lagi selepas semakan pelaksanaan program rasionalisasi subsidi minyak selesai.

Ke arah pelaksanaan program berkenaan, untuk jangka masa panjang, kerajaan dilaporkan akan melaksanakan rasionalisasi subsidi minyak berdasarkan tiga peringkat, bergantung pada pendapatan bulanan rakyat, demikian diumumkan Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Selepas ini, harga bahan api akan dibayar berdasarkan kiraan gaji bulanan pengguna. Menurut Ahmad Husni, mereka yang memiliki pendapatan bawah RM5,000 akan menerima subsidi penuh sementara rakyat Malaysia yang memiliki pendapatan antara RM5,000 dan RM10,000 akan mendapat nilai subsidi tertentu.

Kepada golongan pendapatan RM10,000 ke atas, mereka akan membeli minyak dengan harga tanpa subsidi. Ahmad Husni berkata, mekanisme program kini sedang diusahakan pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Walaupun golongan berpendapatan tinggi dikenakan harga petrol yang tinggi, namun keadaan tidak mustahil golongan pertengahan dan miskin akan menerima tempias terhadap kenaikan harga barangan lain disebabkan harga petrol akan melambung tinggi.

Mon Oct 27, 2014 7:01 pm (PDT) . Posted by:

Macamana agaknya pelaksanaan yang akan dibuat?

Org kaya yang banyak bagi sumbangan tidak dihargai langsung

Dah la brim brom bruss tak dapat, kena pulak bayar cukai

Rasa macam puashati pulak dengan GST ni... semua kena



From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]"
<automobil@yahoogroups.com>
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>,
Date: 27/10/2014 11:09 PM
Subject: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: Harga minyak ikut
gaji bulanan?
Sent by: automobil@yahoogroups.com







Harga minyak ikut gaji bulanan?
telokbakong.blogspot
warkahdaily.blogspot


Rakyat negara ini bakal membayar harga petrol tanpa subsidi tidak lama
lagi selepas semakan pelaksanaan program rasionalisasi subsidi minyak
selesai.

Ke arah pelaksanaan program berkenaan, untuk jangka masa panjang, kerajaan
dilaporkan akan melaksanakan rasionalisasi subsidi minyak berdasarkan tiga
peringkat, bergantung pada pendapatan bulanan rakyat, demikian diumumkan
Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Selepas ini, harga bahan api akan dibayar berdasarkan kiraan gaji bulanan
pengguna. Menurut Ahmad Husni, mereka yang memiliki pendapatan bawah
RM5,000 akan menerima subsidi penuh sementara rakyat Malaysia yang
memiliki pendapatan antara RM5,000 dan RM10,000 akan mendapat nilai
subsidi tertentu.

Kepada golongan pendapatan RM10,000 ke atas, mereka akan membeli minyak
dengan harga tanpa subsidi. Ahmad Husni berkata, mekanisme program kini
sedang diusahakan pihak Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan
Kepenggunaan.

Walaupun golongan berpendapatan tinggi dikenakan harga petrol yang tinggi,
namun keadaan tidak mustahil golongan pertengahan dan miskin akan menerima
tempias terhadap kenaikan harga barangan lain disebabkan harga petrol akan
melambung tinggi.


Mon Oct 27, 2014 8:26 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Semua kena GST ? Ada satu pihak yg takkan kena GST - Gomen sendiri - sedangkan Gomen ialah pengguna/penshopping  yg paling besar...bangunan besar, kereta besar**  hehe

** automobil

 

On Tuesday, October 28, 2014 10:01 AM, "rezal_sapuan@amtek.my [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Macamana agaknya pelaksanaan yang akandibuat?

Org kaya yang banyak bagi sumbangantidak dihargai langsung

Dah la brim brom bruss tak dapat, kenapulak bayar cukai

Rasa macam puashati pulak dengan GSTni... semua kena

From:       "'-:eSpAcE9808:-'rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To:       "zzxmelayucyber"<melayucyber@yahoogroups.com>,
Date:       27/10/2014 11:09 PM
Subject:       www.groupautomobil.blogspot.com-  Fw: Harga minyak ikut gaji bulanan?
Sent by:       automobil@yahoogroups.com

  

| |

Harga minyak ikut gajibulanan?
telokbakong.blogspot
warkahdaily.blogspot
 
Rakyat negara ini bakal membayarharga petrol tanpa subsidi tidak lama lagi selepas semakan pelaksanaanprogram rasionalisasi subsidi minyak selesai.

Ke arah pelaksanaan program berkenaan, untuk jangka masa panjang, kerajaandilaporkan akan melaksanakan rasionalisasi subsidi minyak berdasarkan tigaperingkat, bergantung pada pendapatan bulanan rakyat, demikian diumumkanMenteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Selepas ini, harga bahan api akan dibayar berdasarkan kiraan gajibulanan pengguna. Menurut Ahmad Husni, mereka yang memiliki pendapatanbawah RM5,000 akan menerima subsidi penuhsementara rakyat Malaysia yang memiliki pendapatanantara RM5,000 dan RM10,000 akan mendapat nilai subsidi tertentu.

Kepada golongan pendapatanRM10,000 ke atas, mereka akan membeli minyak dengan harga tanpa subsidi.Ahmad Husni berkata, mekanisme program kini sedang diusahakan pihak KementerianPerdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Walaupun golongan berpendapatan tinggi dikenakan harga petrol yang tinggi,namun keadaan tidak mustahil golongan pertengahan dan miskin akan menerimatempias terhadap kenaikan harga barangan lain disebabkan harga petrol akanmelambung tinggi.
#yiv8954556706 #yiv8954556706 -- #yiv8954556706ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mkp #yiv8954556706hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mkp #yiv8954556706ads {margin-bottom:10px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mkp .yiv8954556706ad {padding:0 0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mkp .yiv8954556706ad p {margin:0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mkp .yiv8954556706ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-sponsor #yiv8954556706ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-sponsor #yiv8954556706ygrp-lc #yiv8954556706hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-sponsor #yiv8954556706ygrp-lc .yiv8954556706ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706activity span {font-weight:700;}#yiv8954556706 #yiv8954556706activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv8954556706 #yiv8954556706activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv8954556706 #yiv8954556706activity span span {color:#ff7900;}#yiv8954556706 #yiv8954556706activity span .yiv8954556706underline {text-decoration:underline;}#yiv8954556706 .yiv8954556706attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv8954556706 .yiv8954556706attach div a {text-decoration:none;}#yiv8954556706 .yiv8954556706attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv8954556706 .yiv8954556706attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv8954556706 .yiv8954556706attach label a {text-decoration:none;}#yiv8954556706 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv8954556706 .yiv8954556706bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv8954556706 .yiv8954556706bold a {text-decoration:none;}#yiv8954556706 dd.yiv8954556706last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8954556706 dd.yiv8954556706last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv8954556706 dd.yiv8954556706last p span.yiv8954556706yshortcuts {margin-right:0;}#yiv8954556706 div.yiv8954556706attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv8954556706 div.yiv8954556706attach-table {width:400px;}#yiv8954556706 div.yiv8954556706file-title a, #yiv8954556706 div.yiv8954556706file-title a:active, #yiv8954556706 div.yiv8954556706file-title a:hover, #yiv8954556706 div.yiv8954556706file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8954556706 div.yiv8954556706photo-title a, #yiv8954556706 div.yiv8954556706photo-title a:active, #yiv8954556706 div.yiv8954556706photo-title a:hover, #yiv8954556706 div.yiv8954556706photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv8954556706 div#yiv8954556706ygrp-mlmsg #yiv8954556706ygrp-msg p a span.yiv8954556706yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv8954556706 .yiv8954556706green {color:#628c2a;}#yiv8954556706 .yiv8954556706MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv8954556706 o {font-size:0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706photos div {float:left;width:72px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706reco-category {font-size:77%;}#yiv8954556706 #yiv8954556706reco-desc {font-size:77%;}#yiv8954556706 .yiv8954556706replbq {margin:4px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mlmsg select, #yiv8954556706 input, #yiv8954556706 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mlmsg pre, #yiv8954556706 code {font:115% monospace;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-mlmsg #yiv8954556706logo {padding-bottom:10px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-msg p#yiv8954556706attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-reco #yiv8954556706reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-sponsor #yiv8954556706ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-sponsor #yiv8954556706ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-sponsor #yiv8954556706ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv8954556706 #yiv8954556706ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv8954556706

Mon Oct 27, 2014 8:10 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

AWAS!!! SPEED TRAP CARA BARU???
telokbakong.blogspot
biaqpila.blogspot
Oleh: biaqpila hensem >

Read more: http://biaqpila.blogspot.com/2014/10/awas-speed-trap-cara-baru.html#ixzz3HM0zq3pR

Mon Oct 27, 2014 8:11 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

Harga Gas Memasak Naik 50 sen
greenboc.blogspot
Posted by Green Boc

Harga gas memasak naik lagi 50 sen mulai 1 November 2014.

Menerusi pekeliling yang tersebar, pihak Summit Petroleum SDN BHD akan menaikkan harga produk Gas Petroleum Cecair (GPC) sebanyak 0.50 sen daripada harga gas sedia ada.

Tambah Syarikat tersebut, kenaikan harga gas itu tidak boleh dielakkan kerana merangkumi kenaikan kos perkapalan dan belian premium produk.

Bagaimanapun, produk gas memasak yang mengalami kenaikan harga hanyalah produk gas jenama "Solar Gas" keluaran Summit Petroleum SDN BHD sahaja. -mavister.com

ULASAN GB

Walaupun kerajaan telah mengumumkan tiada kenaikan harga untuk gas memasak, tetapi kenaikan harga petrol menyebabkan syarikat pengeluar gas memasak menaikkan kos keluaran mereka dan memindahkan kenaikan mos itu kepada pengguna.

Dan walaupun yang naik itu ialah produk gas jenama "Solar Gas", biasanya ia akan diikuti oleh syarikat-syarikat pengeluar gas memasak yang lain di dalam waktu terdekat.

Kesannya, lingkaran kejam inflasi tidak dapat dielakkan. Kenaikan barang-barang makanan dan lain-lain yang menggunakan gas memasak akan turut naik selain dari kenaikan mos hidup rakyat.

comments:

Anonymous said...
YAHOO!!!!!

orang orang Melayu sudah kaya raya ada banyak duit boleh bazir dan belanja besar tuk masak makan minum harian.

alhamdullillah

Anonymous said...
Org dulu 2 dapor kayu tiada masallah pun.

Anonymous said...
Syok la najib sbb gas masak suda naik

Anonymous said...
Menteri mana entah yg hari tu beria2 nak hantar kakitangan ambik tindakan pd org yg naikkan harga barang sewenang2.
Hari minggu ni tengah tido kot?

Anonymous said...
Dua benda yg org miskin guna tapi dah naik:
i. Tambang bas sekolah
ii. Gas masak

BaDiN said...
patutnya dikurangkan isi gas dlm setiap silinder adalah lebih baik drpd naikkan harga gas.malaysia beli gas drpd negara mana hinggakan harga perlu sama dgn negara luar.Cuba bandingkan dgn negara2 pengeluar yg lain adakah utk kegunaan dalam negara perlu diselaraskan dgn negara2 yg tiada mengeluar gas.

Anonymous said...
Tahniah & syabas kpd pengundi tegar krn 'bijak&#39; memilih pemerintah...

Ganyang Rakyat said...
org umno nk tunggu sampai terpaksa makan ubi kayu baru nk kata ,"umno punca kita tk makan".

bersedialah utk jadi petani pesawah dan pekebun kecil. yg penting najib dan rosmah jgn sampai terjejas cara hidup mewah mereka.

ingat, subisidi bahan api hanya tinggal 28sen saja lagi. maybe tahun depan subsidi akan habis, 0 sen. sedangkan IPP mendapat subsidi tahunan berbillion2.

ketika itu apa lagi umno nk perah darah rakyat?

umno adalah parti dayak red indian yg tak tau apa2.

Anonymous said...
Kpd anon 11.28am tak payahlah nak tunjukkan kebodohan kau tu. Kalau duk kat tengah bandar & rumah flat kau nak pakai dapur kayu ke? Biar terbakor pulak rumah flat tu. Kita tak tahu siapa yg bodoh tetapi bila menulis jelas kebodohannya.

Hanya penyokong umno aje bodoh sejak dulu, kini dan selamanya.....................

Mohd Nizam Badaruddin said...
Biskut lemak tak naik harga tapi saiznya mengecil hampir 15 %

Biskut Marie pun tak naik harga tapi kalau beli, barisan sebelah tengahnya lompang (kosong). terima kasih BN. INGAT. semua menteri kabinet AKAN KU DAKWA KALIAN DI MAHKAMAH YAMMUL AKHIRAH

Anonymous said...
Taniah minta terus sokong BARANG NAIK supaya terus guna dapur kayu

Anonymous said...
kita nak cipta 3 in one punya kuali/periuk/cerek Bawah sekali cerek utk jerang air Bhgian tengah periuk utk masak gulai atau nasi dan yg paling atas kuali utk goreng ikan atau sayur
Dah siap design hrp GB beri kerjasama siarkan

Anonymous said...
tambang bas naik utk stage pertama sbb hrg petrol naik Lepas ni tambang bas naik sbb gas masak naik rantaian sbb hrg makanan naik Tambang bas akan naik lagi bila gaji pemandu dan kos penyelengaraan naik Tambang akan naik lg bila raya puasa 2015

nasib ko lah Labi

in respond to

Anonymous said...
Dua benda yg org miskin guna tapi dah naik:
i. Tambang bas sekolah
ii. Gas masak


Anonymous said...
Mana lebih jimat guna dapur gas atau dapur letrik ?

Amuraria said...
tima kacih gomen prihatin & terlampau baik ! ABU !

Anonymous said...
Paling Jimat adalah tidak sokong BARANG NAIK. Tapi orang miskin orang kampung Suka BARANG NAIK. Apa boleh buat? Salahkan cina yang kerja keras bayar cukai dan tidak sokong BARANG NAIK?

Anonymous said...
Kesimpulannya negara malaysia adalah paling pelik di dunia yg mana minyak diperolehi dieksport bukan digunakan oleh rakyat sendiri sepertimana kebanyakkan negara pengeluar minyak yg lain buat. Lu sendiri tekalah siapa manusia sial yg tetapkan polisi minyak yg diperolehi oleh malaysia akn dieksport krn kualiti tinggi kononnya.

Anonymous said...
jangan bising2 dulu
Cuba ambil buku sila catatkan senarai barang dan harga kenaikan
setiap barang, contoh:
RON 97 = Rm 0.20
Gas Masak = 0.50
_________________
Jumlah =
_________________

Lepas tu barulah kita nampak berapa lebihan yang kena tambah sepanjang bulan.
Sedangkan pendapatan sesetengah orang tidak bertambah dengan mudah
kecuali semakin dihimpit oleh desakan keperluan semasa yang tentunya tidak pernah berkurangan.

Anonymous said...
Kalau di senaraikan kenaikan semua harga barang agaknya berapa banyak
lebihan yang kena tanggung sepanjang bulan.

Sedangkan pendapatan sesetengah individu tidaklah bertambah dengan mudah kecuali sentiasa dihimpit beban keperluan semasa yang tak dijangka.

Anonymous said...
Br1m kan ada.. Entah lh kerajaan mgambil mudah hal knaikan hrga brg.. Sdgkan xmampu mgawalnya.. Kempen bwa bekal! Mcm2 kempen bodoh dpkenalkan.. Tp pru akn dtg menang jugak.. Sbb org kampung pnya pasal... Sbah & srawak pn satu hal... Payah btol.

Anonymous said...
nampaknya lepas ni kita beramai-ramai guna dapur kayulah. kalau guna dapur elektrik, tarif elektrik dah naik.

Anonymous said...
Yang benar

Anonymous said...
Taukeh Lemang dah kontrak semua kayu api Tu pun tak tahu berapa lama taukeh lemang boleh kontrol sbb lepas ini kayu api pun mesti ada kelulusan utk di gunakan dan satu lagi akan tertubuh lah syarikat besar membekal dan membeli segala pokok kayu

ko org pusing macamana pun yg kaya dan senang bukan rakyat !!

Mon Oct 27, 2014 8:12 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

PERATURAN BARU JPJ
bloglist-malaysia.blogspot.
maemahi.blogspot
Posted by copy and posted by maemahi
Copy & Posted By mahi

KETAHUI NOMBOR PENDAFTARAN, CERMIN GELAP DAN LAMPU 'STROBE&#39;

Penguatkuasaan peraturan baharu berhubung penggunaan cermin gelap akan dilaksanakan bermula 1 Mei tahun depan.

Peraturan baharu itu menetapkan VLT bagi cermin belakang dan sisi penumpang belakang dikurangkan daripada 50 peratus kepada 30 peratus, manakala kadar VLT bagi cermin hadapan dan sisi pemandu dan penumpang hadapan pula masing-masing kekal pada kadar 70 peratus dan 50 peratus.

Sementara itu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melaksanakan Operasi Khas terhada pemilik kenderaan yang menggunakan lampu 'strobe', lampu High-Intensity Discharge (HID) atau xenon dan saiz nombor pendaftaran tidak mengikut spesifikasi bermula 1 Nov depan.

Mon Oct 27, 2014 8:40 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Dah kata dah..peraturan baru akan diikuti oleh roadblock baruwalaupun peraturan tu tak berapa baru juga sebab akan datang , akan banyak lagi peraturan yg lagi baru dari terbaruselamat bayar saman.

On Monday, October 27, 2014 11:13 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
PERATURAN BARU JPJ
bloglist-malaysia.blogspot.maemahi.blogspotPosted by copy and posted by maemahi Copy & Posted By mahi

KETAHUI NOMBOR PENDAFTARAN, CERMIN GELAP DAN LAMPU 'STROBE&#39;

Penguatkuasaan peraturan baharu berhubung penggunaan cermin gelap akan dilaksanakan bermula 1 Mei tahun depan.

Peraturan baharu itu menetapkan VLT bagi cermin belakang dan sisi penumpang belakang dikurangkan daripada 50 peratus kepada 30 peratus, manakala kadar VLT bagi cermin hadapan dan sisi pemandu dan penumpang hadapan pula masing-masing kekal pada kadar 70 peratus dan 50 peratus.

Sementara itu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melaksanakan Operasi Khas terhada pemilik kenderaan yang menggunakan lampu 'strobe', lampu High-Intensity Discharge (HID) atau xenon dan saiz nombor pendaftaran tidak mengikut spesifikasi bermula 1 Nov depan.

  <!--#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp #yiv5516530769hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp #yiv5516530769ads {margin-bottom:10px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp .yiv5516530769ad {padding:0 0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp .yiv5516530769ad p {margin:0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mkp .yiv5516530769ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-sponsor #yiv5516530769ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-sponsor #yiv5516530769ygrp-lc #yiv5516530769hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-sponsor #yiv5516530769ygrp-lc .yiv5516530769ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769activity span {font-weight:700;}#yiv5516530769 #yiv5516530769activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv5516530769 #yiv5516530769activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv5516530769 #yiv5516530769activity span span {color:#ff7900;}#yiv5516530769 #yiv5516530769activity span .yiv5516530769underline {text-decoration:underline;}#yiv5516530769 .yiv5516530769attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv5516530769 .yiv5516530769attach div a {text-decoration:none;}#yiv5516530769 .yiv5516530769attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv5516530769 .yiv5516530769attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv5516530769 .yiv5516530769attach label a {text-decoration:none;}#yiv5516530769 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv5516530769 .yiv5516530769bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv5516530769 .yiv5516530769bold a {text-decoration:none;}#yiv5516530769 dd.yiv5516530769last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv5516530769 dd.yiv5516530769last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv5516530769 dd.yiv5516530769last p span.yiv5516530769yshortcuts {margin-right:0;}#yiv5516530769 div.yiv5516530769attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv5516530769 div.yiv5516530769attach-table {width:400px;}#yiv5516530769 div.yiv5516530769file-title a, #yiv5516530769 div.yiv5516530769file-title a:active, #yiv5516530769 div.yiv5516530769file-title a:hover, #yiv5516530769 div.yiv5516530769file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv5516530769 div.yiv5516530769photo-title a, #yiv5516530769 div.yiv5516530769photo-title a:active, #yiv5516530769 div.yiv5516530769photo-title a:hover, #yiv5516530769 div.yiv5516530769photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv5516530769 div#yiv5516530769ygrp-mlmsg #yiv5516530769ygrp-msg p a span.yiv5516530769yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv5516530769 .yiv5516530769green {color:#628c2a;}#yiv5516530769 .yiv5516530769MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv5516530769 o {font-size:0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769photos div {float:left;width:72px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769reco-category {font-size:77%;}#yiv5516530769 #yiv5516530769reco-desc {font-size:77%;}#yiv5516530769 .yiv5516530769replbq {margin:4px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mlmsg select, #yiv5516530769 input, #yiv5516530769 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mlmsg pre, #yiv5516530769 code {font:115% monospace;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-mlmsg #yiv5516530769logo {padding-bottom:10px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-msg p#yiv5516530769attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-reco #yiv5516530769reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-sponsor #yiv5516530769ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-sponsor #yiv5516530769ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-sponsor #yiv5516530769ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv5516530769 #yiv5516530769ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}-->

Tue Oct 28, 2014 12:06 am (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

roadblock = jammed.
Harap tukar design roadblock..

[image: Inline image 1]

[image: Inline image 2]

2014-10-28 11:40 GMT+08:00 bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com>:

>
>
> Dah kata dah..peraturan baru akan diikuti oleh roadblock baru
> walaupun peraturan tu tak berapa baru juga sebab akan datang , akan banyak
> lagi peraturan yg lagi baru dari terbaru
> selamat bayar saman.
>
>
> On Monday, October 27, 2014 11:13 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> PERATURAN BARU JPJ
> <http://maemahi.blogspot.com/2014/10/peraturan-baru-jpj.html>
> bloglist-malaysia.blogspot.
> maemahi.blogspot
> Posted by copy and posted by maemahi
> Copy & Posted By mahi
>
>
> KETAHUI NOMBOR PENDAFTARAN, CERMIN GELAP DAN LAMPU 'STROBE'
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-l8yR9tNsOO0/VE2Sn2VI5rI/AAAAAAAAUNg/0pwxwpiZ0po/s1600/jpj1.jpg>
>
> * Penguatkuasaan *peraturan baharu berhubung penggunaan cermin gelap akan
> dilaksanakan bermula 1 Mei tahun depan.
> <https://www.blogger.com/null>
> Peraturan baharu itu menetapkan VLT bagi cermin belakang dan sisi
> penumpang belakang dikurangkan *daripada* 50 peratus kepada 30 peratus,
> manakala kadar VLT bagi cermin hadapan dan sisi pemandu dan penumpang
> hadapan pula masing-masing kekal pada kadar 70 peratus dan 50 peratus.
>
> Sementara itu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) akan melaksanakan *Operasi*
> Khas terhada pemilik kenderaan yang menggunakan lampu 'strobe', lampu
> High-Intensity Discharge (HID) atau xenon dan saiz nombor pendaftaran tidak
> mengikut spesifikasi bermula 1 Nov depan.
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-VsMRCBc-7vo/VE2SybX4DOI/AAAAAAAAUNo/09aHgcoShIQ/s1600/jpj1.jpg>
>
>
> <http://4.bp.blogspot.com/-KC_Cefw0j2k/VE2Sy_Vh1fI/AAAAAAAAUNw/Wipda-IL6_o/s1600/jpj2.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-bNR4p2WQ44s/VE2SynxmSYI/AAAAAAAAUNs/umc4jRum6SI/s1600/jpj3.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-62tUojCAVqQ/VE2Szwws5oI/AAAAAAAAUOA/7kLnd8cWU54/s1600/jpj4.jpg>
>
>
> <http://2.bp.blogspot.com/-u14WLQRn5ZY/VE2S1WGPZcI/AAAAAAAAUOI/3nx-fGTHQRc/s1600/jpj5.jpg>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-jNa0Pml8rts/VE2S1a1vQ4I/AAAAAAAAUOM/eayoj6Idpzo/s1600/jpj6.jpg>
>
>
> <http://3.bp.blogspot.com/-9J-FGTjifFs/VE2S12RjIvI/AAAAAAAAUOQ/YVPgCYPFXls/s1600/jpj67.jpg>
>
>
>
>
>
>

Mon Oct 27, 2014 8:12 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom

[MENARIK] Kisah Lelaki Hidup Dengan Gaji RM400 Sebulan | MESTI BACA !!!
bloglist-malaysia.blogspot.
queachmad.com
by Que Achmad
..
[MENARIK] Kisah Lelaki Hidup Dengan Gaji RM400 Sebulan | MESTI BACA !!! |

Lately, kami perasan semakin ramai rakyat Malaysia yang terbuka untuk berkongsi kisah pengalaman mereka di Facebook.

Rata-rata menyampaikan mesej yang positif, sesuai dianggap nasihat daripada mereka yang berpengalaman kepada anak muda yang baru bertatih di dunia sebenar.
baca lagi klik TAJUK ENTRI ni

Hari ini, kami mahu kongsikan satu lagi status yang mengetuk minda untuk menjadi lebih terbuka dan berdaya saing di dalam kehidupan. Status yang ditulis oleh Monyet King (nama samaran) ini menceritakan bagaimana beliau memulakan alam pekerjaan hanya dengan pendapatan serendah RM400 sebulan! Sikit gila, kan? Jom kita ikuti perkongsian yang ditulis untuk tahu bagaimana beliau survive ketika itu. Baca sampai habis ya!

Gaji tak cukup. Let me share a little story with you. When I graduated from UTM with a degree in Civil Engineering many years ago, it was difficult to find a job. The local and the global economy wasn't doing very well. So my friends and I went around looking for whatever job we could find. I went for interviews at fastfood joints, petrol stations, bookshops and one engineering company. I didn't get any jobs. But we went on looking [and we did not guling-guling on the streets or whine or shout at the government to get jobs for us].

I finally found a job as a research assistant with a salary of RM 400 a month. That's right four hundred (not four thousand). After one year, my salary increased to RM 600 a month. Another year later it increased to RM 800 a month. I travelled by bus. I went to work by bus – which meant leaving my rented room at 6:30 a.m. and arriving back home about 7 pm at everyday. – enduring the traffic jams and the thrilling journey on the mini buses. I did not try buying a car – I could not afford it. I didn't blame the government, the society, my parents, the opposition, George Soros, the Yahudis, etc – it was very simple.
I was earning very little and I had to live within my means. If you don't have money, behave as such. The problems start when people try to live a life beyond their means. [BTW, I managed to buy a second-hand car after three years of working. It was a Datsun 120Y and cost me RM 14000]. For the first 3 years of my working life, I never ate at any fancy restaurants, never owned any fancy toys or tools or gadgets, never went on holidays and never bought any luxury goods. It was very simple lah – I could not afford these things.

My philosophy was very simple – you cannot afford it, don't buy it. I didn't blame the government, the society, my parents, the opposition, the LGBT, the Singaporeans, Bill Gates, Kim Kardashian, etc. To top up my income, I gave tuition at night and did part-time translation work during the weekends. Still my total income was not enough to spend on any luxuries. I lived in a small flat along Jalan Tun Razak which I shared with 10 guys.

We cooked ourselves or ate very cheaply in the stall around our place. Rice, eggs and sardine was my staple diet for the first 3 years after graduating. Going to KFC or McDonalds was actually a treat – which we did once in a month. BTW, I also managed to complete my Masters degree during this time. Most importantly, I did not borrow money from anyone so that I could enjoy luxuries. No hutang is good. Of course life started getting better after that. The point I want to stress here is that people often forget to live within their means.

They forget that if you earn RM 100, you should try to spend RM 90 or less. The problems start when you earn RM 100 and you start spending RM 120. If you cannot afford a car, travel by bus. If you cannot afford to go on holidays, don't go. If you cannot afford to Starbucks everyday, drink Kopi-O at home. If you cannot afford to eat at the fancy seafood restaurant, perhaps you can learn to cook great seafood yourself. If you do not live within your means, no one can help you.

Regardless whether you earn RM 400 a month or RM 4000 a month or RM 40000 a month, if you do not live within your means, you will suffer. Have a good weekend, people.

sumber: om-fabulous.blogspot.com

Mon Oct 27, 2014 8:36 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Monyet King ni aku faham benar sebab aku baca blog dia dulu..Monyet King ni suka bantai ikan bilis atau monyet kecil...ikan paus jerung atau geng2 gorilla tu dia biarkan saja...macam aku ckp banyak kali ...lebih senang hentam ikan bilis dari ikan paus.mungkin dia banyak tonton cerita Tamil yg hero2 nyer tak pernah kalah.memaglah tak pernah kalah kalau berani makan ikan bilis jer...


On Monday, October 27, 2014 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  
[MENARIK] Kisah Lelaki Hidup Dengan Gaji RM400 Sebulan | MESTI BACA !!!
bloglist-malaysia.blogspot.queachmad.comby Que Achmad
.. [MENARIK] Kisah Lelaki Hidup Dengan Gaji RM400 Sebulan | MESTI BACA !!! |  Lately, kami perasan semakin ramai rakyat Malaysia yang terbuka untuk berkongsi kisah pengalaman mereka di Facebook.

Rata-rata menyampaikan mesej yang positif, sesuai dianggap nasihat daripada mereka yang berpengalaman kepada anak muda yang baru bertatih di dunia sebenar.baca lagi klik TAJUK ENTRI ni
Hari ini, kami mahu kongsikan satu lagi status yang mengetuk minda untuk menjadi lebih terbuka dan berdaya saing di dalam kehidupan. Status yang ditulis oleh Monyet King (nama samaran) ini menceritakan bagaimana beliau memulakan alam pekerjaan hanya dengan pendapatan serendah RM400 sebulan! Sikit gila, kan? Jom kita ikuti perkongsian yang ditulis untuk tahu bagaimana beliau survive ketika itu. Baca sampai habis ya!  
Gaji tak cukup. Let me share a little story with you. When I graduated from UTM with a degree in Civil Engineering many years ago, it was difficult to find a job. The local and the global economy wasn't doing very well. So my friends and I went around looking for whatever job we could find. I went for interviews at fastfood joints, petrol stations, bookshops and one engineering company. I didn't get any jobs. But we went on looking [and we did not guling-guling on the streets or whine or shout at the government to get jobs for us].
I finally found a job as a research assistant with a salary of RM 400 a month. That's right four hundred (not four thousand). After one year, my salary increased to RM 600 a month. Another year later it increased to RM 800 a month. I travelled by bus. I went to work by bus – which meant leaving my rented room at 6:30 a.m. and arriving back home about 7 pm at everyday. – enduring the traffic jams and the thrilling journey on the mini buses. I did not try buying a car – I could not afford it. I didn't blame the government, the society, my parents, the opposition, George Soros, the Yahudis, etc – it was very simple.I was earning very little and I had to live within my means. If you don't have money, behave as such. The problems start when people try to live a life beyond their means. [BTW, I managed to buy a second-hand car after three years of working. It was a Datsun 120Y and cost me RM 14000]. For the first 3 years of my working life, I never ate at any fancy restaurants, never owned any fancy toys or tools or gadgets, never went on holidays and never bought any luxury goods. It was very simple lah – I could not afford these things.
My philosophy was very simple – you cannot afford it, don't buy it. I didn't blame the government, the society, my parents, the opposition, the LGBT, the Singaporeans, Bill Gates, Kim Kardashian, etc. To top up my income, I gave tuition at night and did part-time translation work during the weekends. Still my total income was not enough to spend on any luxuries. I lived in a small flat along Jalan Tun Razak which I shared with 10 guys.
We cooked ourselves or ate very cheaply in the stall around our place. Rice, eggs and sardine was my staple diet for the first 3 years after graduating. Going to KFC or McDonalds was actually a treat – which we did once in a month. BTW, I also managed to complete my Masters degree during this time. Most importantly, I did not borrow money from anyone so that I could enjoy luxuries. No hutang is good. Of course life started getting better after that. The point I want to stress here is that people often forget to live within their means.
They forget that if you earn RM 100, you should try to spend RM 90 or less. The problems start when you earn RM 100 and you start spending RM 120. If you cannot afford a car, travel by bus. If you cannot afford to go on holidays, don't go. If you cannot afford to Starbucks everyday, drink Kopi-O at home. If you cannot afford to eat at the fancy seafood restaurant, perhaps you can learn to cook great seafood yourself. If you do not live within your means, no one can help you.
Regardless whether you earn RM 400 a month or RM 4000 a month or RM 40000 a month, if you do not live within your means, you will suffer. Have a good weekend, people.
sumber: om-fabulous.blogspot.com <!--#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp #yiv6369653932hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp #yiv6369653932ads {margin-bottom:10px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp .yiv6369653932ad {padding:0 0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp .yiv6369653932ad p {margin:0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mkp .yiv6369653932ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-sponsor #yiv6369653932ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-sponsor #yiv6369653932ygrp-lc #yiv6369653932hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-sponsor #yiv6369653932ygrp-lc .yiv6369653932ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932activity span {font-weight:700;}#yiv6369653932 #yiv6369653932activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv6369653932 #yiv6369653932activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv6369653932 #yiv6369653932activity span span {color:#ff7900;}#yiv6369653932 #yiv6369653932activity span .yiv6369653932underline {text-decoration:underline;}#yiv6369653932 .yiv6369653932attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv6369653932 .yiv6369653932attach div a {text-decoration:none;}#yiv6369653932 .yiv6369653932attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv6369653932 .yiv6369653932attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv6369653932 .yiv6369653932attach label a {text-decoration:none;}#yiv6369653932 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv6369653932 .yiv6369653932bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv6369653932 .yiv6369653932bold a {text-decoration:none;}#yiv6369653932 dd.yiv6369653932last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6369653932 dd.yiv6369653932last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv6369653932 dd.yiv6369653932last p span.yiv6369653932yshortcuts {margin-right:0;}#yiv6369653932 div.yiv6369653932attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv6369653932 div.yiv6369653932attach-table {width:400px;}#yiv6369653932 div.yiv6369653932file-title a, #yiv6369653932 div.yiv6369653932file-title a:active, #yiv6369653932 div.yiv6369653932file-title a:hover, #yiv6369653932 div.yiv6369653932file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6369653932 div.yiv6369653932photo-title a, #yiv6369653932 div.yiv6369653932photo-title a:active, #yiv6369653932 div.yiv6369653932photo-title a:hover, #yiv6369653932 div.yiv6369653932photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv6369653932 div#yiv6369653932ygrp-mlmsg #yiv6369653932ygrp-msg p a span.yiv6369653932yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv6369653932 .yiv6369653932green {color:#628c2a;}#yiv6369653932 .yiv6369653932MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv6369653932 o {font-size:0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932photos div {float:left;width:72px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932reco-category {font-size:77%;}#yiv6369653932 #yiv6369653932reco-desc {font-size:77%;}#yiv6369653932 .yiv6369653932replbq {margin:4px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mlmsg select, #yiv6369653932 input, #yiv6369653932 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mlmsg pre, #yiv6369653932 code {font:115% monospace;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-mlmsg #yiv6369653932logo {padding-bottom:10px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-msg p#yiv6369653932attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-reco #yiv6369653932reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-sponsor #yiv6369653932ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-sponsor #yiv6369653932ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-sponsor #yiv6369653932ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv6369653932 #yiv6369653932ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}-->

Tue Oct 28, 2014 12:02 am (PDT) . Posted by:

"Zaiedishaq" zaiedishaq

Lepas grad dulu saya kerja amik upah menebas kebun dan bela lembu..
Alhamdulillah, lepas lah bayar bil TMnet, beli top up TM-touch, *isi minyak
motor honda C70..
Sehinggalah 1 malam, semua lembu saya kena curi.. Sedih betul sebab lembu
tu jenis baka import (besar)..
Sekian..

*macam biasa lah.. hehe

On Tue, Oct 28, 2014 at 11:36 AM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Monyet King ni aku faham benar sebab aku baca blog dia dulu..
> Monyet King ni suka bantai ikan bilis atau monyet kecil...
> ikan paus jerung atau geng2 gorilla tu dia biarkan saja...
> macam aku ckp banyak kali ...lebih senang hentam ikan bilis dari ikan paus.
> mungkin dia banyak tonton cerita Tamil yg hero2 nyer tak pernah kalah.
> memaglah tak pernah kalah kalau berani makan ikan bilis jer...
>
>
>
> On Monday, October 27, 2014 11:12 PM, "'-:eSpAcE9808:-'
> rienacom@yahoo.com.sg [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> 
> [MENARIK] Kisah Lelaki Hidup Dengan Gaji RM400 Sebulan | MESTI BACA !!!
> <http://www.queachmad.com/2014/10/menarik-kisah-lelaki-hidup-dengan-gaji.html>
> bloglist-malaysia.blogspot.
> queachmad.com
> by Que Achmad
> .. <http://www.queachmad.com/search/label/Que%20Achmad%20berkongsi...>
> *[MENARIK] Kisah Lelaki Hidup Dengan Gaji RM400 Sebulan | MESTI BACA !!!
> | *
>
> Lately, kami perasan semakin ramai rakyat Malaysia yang terbuka untuk
> berkongsi kisah pengalaman mereka di Facebook.
>
>
> Rata-rata menyampaikan mesej yang positif, sesuai dianggap nasihat
> *daripada* mereka yang berpengalaman kepada anak muda yang baru bertatih
> di dunia sebenar.
> *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni*
>
> Hari ini, kami mahu kongsikan satu lagi status yang mengetuk minda untuk
> menjadi lebih terbuka dan berdaya saing di dalam kehidupan. Status yang
> ditulis oleh Monyet King (nama samaran) ini menceritakan bagaimana beliau
> memulakan alam pekerjaan hanya dengan pendapatan serendah RM400 sebulan!
> Sikit gila, kan? Jom kita ikuti perkongsian yang ditulis untuk tahu
> bagaimana beliau survive ketika itu. Baca sampai habis ya! [image: :D]
>
> Gaji tak cukup. Let me share a little story with you. When I graduated
> from UTM with a degree in Civil Engineering many years ago, it was
> difficult to find a job. The local and the global economy wasn't doing very
> well. So my friends and I went around looking for whatever job we could
> find. I went for interviews at fastfood joints, petrol stations, bookshops
> and one engineering company. I didn't get any *jobs*. But we went on
> looking [and we did not guling-guling on the streets or whine or shout at
> the government to get jobs for us].
>
> I finally found a job as a research assistant with a salary of RM 400 a
> month. That's right four hundred (not four thousand). After one year, my
> salary increased to RM 600 a month. Another year later it increased to RM
> 800 a month. I *travelled* by bus. I went to work by bus – which meant
> leaving my rented room at 6:30 a.m. and arriving back home about 7 pm at
> everyday. – enduring the traffic jams and the thrilling journey on the mini
> buses. I did not try buying a car – I could not afford it. I didn't blame
> the government, the society, my parents, the opposition, George Soros, the
> Yahudis, etc – it was very simple.
> I was earning very little and I had to live within my means. If you don't
> have money, behave as such. The problems start when people try to live a
> life beyond their means. [BTW, I managed to buy a second-hand car after
> three years of working. It was a Datsun 120Y and cost me RM 14000]. For the
> first 3 years of my working life, I never ate at any fancy restaurants,
> never owned any fancy toys or tools or gadgets, never went on holidays and
> never bought any luxury goods. It was very simple lah – I could not afford
> these things.
>
> My philosophy was very simple – you cannot afford it, don't buy it. I
> didn't blame the government, the society, my parents, the opposition, the
> LGBT, the Singaporeans, Bill Gates, Kim Kardashian, etc. To top up my
> income, I gave tuition at night and did part-time translation work during
> the weekends. Still my total income was not enough to spend on any
> luxuries. I lived in a small flat along Jalan Tun Razak which I shared with
> 10 guys.
>
> We cooked ourselves or ate very cheaply in the stall around our place.
> Rice, eggs and sardine was my staple diet for the first 3 years after
> graduating. Going to KFC or McDonalds was actually a treat – which we did
> once in a month. BTW, I also managed to complete my Masters degree during
> this time. Most importantly, I did not borrow money from anyone so that I
> could enjoy luxuries. No hutang is good. Of course life started getting
> better after that. The point I want to stress here is that people often
> forget to live within their means.
>
> They forget that if you earn RM 100, you should try to spend RM 90 or
> less. The problems start when you earn RM 100 and you start spending RM
> 120. If you cannot afford a car, travel by bus. If you cannot afford to go
> on holidays, don't go. If you cannot afford to Starbucks everyday, drink
> Kopi-O at home. If you cannot afford to eat at the fancy seafood
> restaurant, perhaps you can learn to cook great seafood yourself. If you do
> not live within your means, no one can help you.
>
> Regardless whether you earn RM 400 a month or RM 4000 a month or RM 40000
> a month, if you do not live within your means, you will suffer. Have a good
> weekend, people.
>
> sumber: om-fabulous.blogspot.com
> <http://om-fabulous.blogspot.com/2014/10/kisah-lelaki-hidup-dengan-gaji-rm400.html>
>
>
>
>

Mon Oct 27, 2014 11:29 pm (PDT) . Posted by:

"bashah" bwasi

Tadi baru dengar berita sedih ..Seorang pekerja senior sekarang koma di Hospital Seremban.
Member2 pejabat dah baca Yassin dan keluarga & kawan lain tunggu luar ICU Hosp Seremban.Mengikut saksi , semasa balik dalam hujan, satu kereta** Alza tiba2 tukar lane dan himpit motor besar dia lalu jatuh
Masa tu balik kerja bawak moto solo.Pemandu Alza dan keretanya pula selamat sejahtera.
Sekian.

On Friday, October 24, 2014 9:22 AM, "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:


  Bro Zaiedi,
TQ atas acknoledgement tu. saya dapat pun dari orang lain.
bab pusing stereng ni rasanya, pemandu belakang tu yakin jarak brek yg ada tak sempat utk berhenti, cara paling selamat is pusing stereng. dalam kes emergency, kita biasanya tak pikir orang lain dah, pikir kita dan kereta selamat je lagi.  rgds,Nazri Ahtar
ps: dengan saya tak perlu En.-En. kot...biasa2 je :)
From: "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
To: "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, October 23, 2014 2:50 PM
Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI

  Yang penting;1. Doa2. patuhi had laju (tak kira la apa kenderaan)3. pastikan jarak pemanduan yang selamat4. baca, fahamkan, dan cuba praktikkan teknik pemanduan defensif yang En. Nazri sharekan baru-baru ni..

On Mon, Oct 20, 2014 at 1:37 PM, Abdul RahMan man_belon@yahoo.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

  ni tindakan refleksi...bukan ngada ngada tgn nak pulas stereng...

bagi la lecture 1000x ...semua org akan pulas stereng..even pemandu F1 pun sama...

so...drive safe...act wise...
--------------------------------------------

On Mon, 20/10/14, tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:

Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI
To: "automobil" <automobil@yahoogroups.com>
Date: Monday, 20 October, 2014, 12:53 PM


 




Rasenya perlakuan
putar stering ni bukan kereta myvi je.. Cuma saudara obverse
sendiri.. Asal kereta depan brek, kereta belakang dengan
tetiba tukar lane.. tak kira samada menghampiri lampu trafik
yang nak merah atau tengah on speed di lane laju.. Haru....
Kekadang tu terfikir.. berdosa ke kalu tekan brek, sampai
tetiba kena buat keputusan utk tukar lane..  Dah rasa
selesa ke masa putar stering utk tukar lane.. ada kereta /
motor tgh on speed tak.. ???


On Mon, Oct 20, 2014 at
9:21 AM, bashah bwasi@yahoo.com
[automobil] <automobil@yahoogroups.com>
wrote:















 









Mengikut
Metro..Allahyarham Hazalli yg terbakar tu nak elakkan MyVi
yg tiba2 bertukar lane utk elakkan lori rosak ditunda
didepan.Motor pasal konvoi
dekat sgt ...2 motor kawan dibelakang brek jatuh menyeret
lalu hempap arwah hingga terbakar...Kesilapan kereta Myvi yg nak dielakkan arwah
pulak ialah tukar lane tiba2...Myvi patutnya tekan brek kereta kuat
kelantai terus tanpa putar stering.Jika tukar stering keta semasa laju, anda
tak sempat bagi signal kuning  anda tak nampak tepi kereta
anda  dan kereta boleh hilang kawalan.kereta kena brek mati dulu, nak dekat
berhenti baru putar..., kalau nak putar stering
jugak
Perkara yg
sama pernah berlaku kat aku bila satu myvi lane tengah
 putar stering emergency seba nak elakk kereta depan lane
kanan masuk lane tengah  dia tiba2..keta dia pula himpit
motor aku di lane kiri sekaliHabis aku lecture dia - tekan brek keter
 bukan putar stering ..aku ulang cakap hampir 7 kali kat
dia..sebab kebanyakan org
tak cukup terer kontrol kereta pusing stering bila
laju.Motorsikal aku kena
brek dan pusing stering ke kiri serentak - tak boleh tekan
brek mati terus sebab motor boleh jatuh bila brek
terkuncistyle brek motor tak
sama dg kereta -nasib baik aku tak
arwah pasal tepi kiri tu gaung beb...


On Monday, October 20, 2014
7:04 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:



 









Al
fatihah 
--Jgn
berkonvoi terlampau dekat. superbike kena superjauh


On Monday, October 20, 2014
12:11 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
[automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
wrote:

 













KEMALANGAN NGERI MELIBATKAN 3 BUAH
MOTOSIKAL BERKUASA
TINGGI ... DUA MAUT SALAH SEORANGNYA RENTUNG DAN SEORANG
CEDERA
PARAH.
omakkau.blogspot

Posted by OMAK
KAU!!!!
 











Dua

maut manakala tiga lagi cedera membabitkan kemalangan lima
motosikal besar
berkuasa tinggi dengan enam kereta di Kilometer 26 Lebuhraya
Karak menghala ke
Kuala Lumpur, di sini kira-kira jam 11 pagi tadi.

Ketua Operasi Balai
Bomba dan Penyelamat Selayang, Ismail Kamarudin berkata,
seorang mangsa maut
kerana rentung akibat motosikal terbakar, manakala seorang
lagi tersepit di
bawah sebuah kereta Honda.

Katanya, tiga lagi mangsa yang cedera
dikejarkan ke Hospital Selayang.

Punca sebenar kemalangan masih lagi
disiasat dan tidak menolak kemungkinan ia mungkin berlaku
ketika motosikal dan
kereta itu menuruni selekoh curam di lebuhraya
berkenaan.

 
























































#yiv5339092962 #yiv5339092962 --
#yiv5339092962ygrp-mkp {
border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px
0;padding:0 10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp hr {
border:1px solid #d8d8d8;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962hd {
color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px
0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962ads {
margin-bottom:10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad {
padding:0 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad p {
margin:0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad a {
color:#0000ff;text-decoration:none;}
#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc {
font-family:Arial;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc #yiv5339092962hd {
margin:10px
0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
#yiv5339092962ygrp-lc .yiv5339092962ad {
margin-bottom:10px;padding:0 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962actions {
font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}


#yiv5339092962 #yiv5339092962activity {
background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span {
font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span:first-child {
text-transform:uppercase;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span a {
color:#5085b6;text-decoration:none;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span span {
color:#ff7900;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962activity span
.yiv5339092962underline {
text-decoration:underline;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach {
clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px
0;width:400px;}


#yiv5339092962 .yiv5339092962attach div a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach img {
border:none;padding-right:5px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach label {
display:block;margin-bottom:5px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962attach label a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 blockquote {
margin:0 0 0 4px;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962bold {
font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962bold a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p a {
font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p span {
margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}

#yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p
span.yiv5339092962yshortcuts {
margin-right:0;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table div div a {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table {
width:400px;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962file-title a, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:active, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:hover, #yiv5339092962
div.yiv5339092962file-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:active,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:hover,
#yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:visited {
text-decoration:none;}

#yiv5339092962 div#yiv5339092962ygrp-mlmsg
#yiv5339092962ygrp-msg p a span.yiv5339092962yshortcuts {
font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962green {
color:#628c2a;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962MsoNormal {
margin:0 0 0 0;}

#yiv5339092962 o {
font-size:0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div {
float:left;width:72px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div div {
border:1px solid
#666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962photos div label {
color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962reco-category {
font-size:77%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962reco-desc {

font-size:77%;}

#yiv5339092962 .yiv5339092962replbq {
margin:4px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-actbar div a:first-child {
margin-right:2px;padding-right:5px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg {
font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean,
sans-serif;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg table {
font-size:inherit;font:100%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg select,
#yiv5339092962 input, #yiv5339092962 textarea {
font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg pre, #yiv5339092962
code {
font:115% monospace;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg * {
line-height:1.22em;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg #yiv5339092962logo {
padding-bottom:10px;}


#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg p a {
font-family:Verdana;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg
p#yiv5339092962attach-count span {
color:#1E66AE;font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco
#yiv5339092962reco-head {
color:#ff7900;font-weight:700;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco {
margin-bottom:20px;padding:0px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
li a {
font-size:130%;text-decoration:none;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
li {
font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
ul {
margin:0;padding:0 0 0 8px;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text {
font-family:Georgia;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text p {
margin:0 0 1em 0;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text tt {
font-size:120%;}

#yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-vital ul li:last-child {
border-right:none !important;
}
#yiv5339092962



#yiv5374398090 #yiv5374398090 -- #yiv5374398090ygrp-mkp {border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px 0;padding:0 10px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mkp hr {border:1px solid #d8d8d8;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mkp #yiv5374398090hd {color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px 0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mkp #yiv5374398090ads {margin-bottom:10px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mkp .yiv5374398090ad {padding:0 0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mkp .yiv5374398090ad p {margin:0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mkp .yiv5374398090ad a {color:#0000ff;text-decoration:none;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-sponsor #yiv5374398090ygrp-lc {font-family:Arial;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-sponsor #yiv5374398090ygrp-lc #yiv5374398090hd {margin:10px 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-sponsor #yiv5374398090ygrp-lc .yiv5374398090ad {margin-bottom:10px;padding:0 0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090actions {font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090activity {background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090activity span {font-weight:700;}#yiv5374398090 #yiv5374398090activity span:first-child {text-transform:uppercase;}#yiv5374398090 #yiv5374398090activity span a {color:#5085b6;text-decoration:none;}#yiv5374398090 #yiv5374398090activity span span {color:#ff7900;}#yiv5374398090 #yiv5374398090activity span .yiv5374398090underline {text-decoration:underline;}#yiv5374398090 .yiv5374398090attach {clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px 0;width:400px;}#yiv5374398090 .yiv5374398090attach div a {text-decoration:none;}#yiv5374398090 .yiv5374398090attach img {border:none;padding-right:5px;}#yiv5374398090 .yiv5374398090attach label {display:block;margin-bottom:5px;}#yiv5374398090 .yiv5374398090attach label a {text-decoration:none;}#yiv5374398090 blockquote {margin:0 0 0 4px;}#yiv5374398090 .yiv5374398090bold {font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}#yiv5374398090 .yiv5374398090bold a {text-decoration:none;}#yiv5374398090 dd.yiv5374398090last p a {font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv5374398090 dd.yiv5374398090last p span {margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}#yiv5374398090 dd.yiv5374398090last p span.yiv5374398090yshortcuts {margin-right:0;}#yiv5374398090 div.yiv5374398090attach-table div div a {text-decoration:none;}#yiv5374398090 div.yiv5374398090attach-table {width:400px;}#yiv5374398090 div.yiv5374398090file-title a, #yiv5374398090 div.yiv5374398090file-title a:active, #yiv5374398090 div.yiv5374398090file-title a:hover, #yiv5374398090 div.yiv5374398090file-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv5374398090 div.yiv5374398090photo-title a, #yiv5374398090 div.yiv5374398090photo-title a:active, #yiv5374398090 div.yiv5374398090photo-title a:hover, #yiv5374398090 div.yiv5374398090photo-title a:visited {text-decoration:none;}#yiv5374398090 div#yiv5374398090ygrp-mlmsg #yiv5374398090ygrp-msg p a span.yiv5374398090yshortcuts {font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}#yiv5374398090 .yiv5374398090green {color:#628c2a;}#yiv5374398090 .yiv5374398090MsoNormal {margin:0 0 0 0;}#yiv5374398090 o {font-size:0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090photos div {float:left;width:72px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090photos div div {border:1px solid #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090photos div label {color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090reco-category {font-size:77%;}#yiv5374398090 #yiv5374398090reco-desc {font-size:77%;}#yiv5374398090 .yiv5374398090replbq {margin:4px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-actbar div a:first-child {margin-right:2px;padding-right:5px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mlmsg {font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean, sans-serif;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mlmsg table {font-size:inherit;font:100%;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mlmsg select, #yiv5374398090 input, #yiv5374398090 textarea {font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mlmsg pre, #yiv5374398090 code {font:115% monospace;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mlmsg * {line-height:1.22em;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-mlmsg #yiv5374398090logo {padding-bottom:10px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-msg p a {font-family:Verdana;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-msg p#yiv5374398090attach-count span {color:#1E66AE;font-weight:700;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-reco #yiv5374398090reco-head {color:#ff7900;font-weight:700;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-reco {margin-bottom:20px;padding:0px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-sponsor #yiv5374398090ov li a {font-size:130%;text-decoration:none;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-sponsor #yiv5374398090ov li {font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-sponsor #yiv5374398090ov ul {margin:0;padding:0 0 0 8px;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-text {font-family:Georgia;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-text p {margin:0 0 1em 0;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-text tt {font-size:120%;}#yiv5374398090 #yiv5374398090ygrp-vital ul li:last-child {border-right:none !important;}#yiv5374398090

Tue Oct 28, 2014 12:10 am (PDT) . Posted by:

"Sukri Farah"

.takziah moga cepat sembuh

On Tue, Oct 28, 2014 at 2:29 PM, bashah bwasi@yahoo.com [automobil] <
automobil@yahoogroups.com> wrote:

>
>
> Tadi baru dengar berita sedih ..
> Seorang pekerja senior sekarang koma di Hospital Seremban.
> Member2 pejabat dah baca Yassin dan keluarga & kawan lain tunggu luar ICU
> Hosp Seremban.
> Mengikut saksi , semasa balik dalam hujan, satu kereta** Alza tiba2 tukar
> lane dan himpit motor besar dia lalu jatuh
> Masa tu balik kerja bawak moto solo.
> Pemandu Alza dan keretanya pula selamat sejahtera.
> Sekian.
>
>
>
> On Friday, October 24, 2014 9:22 AM, "Nazri Ahtar littlenoti@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
>
> Bro Zaiedi,
>
> TQ atas acknoledgement tu. saya dapat pun dari orang lain.
>
> bab pusing stereng ni rasanya, pemandu belakang tu yakin jarak brek yg ada
> tak sempat utk berhenti, cara paling selamat is pusing stereng. dalam kes
> emergency, kita biasanya tak pikir orang lain dah, pikir kita dan kereta
> selamat je lagi.
>
> rgds,
> Nazri Ahtar
>
> ps: dengan saya tak perlu En.-En. kot...biasa2 je :)
>
> ------------------------------
> *From:* "Zaiedishaq zaiedishaq@gmail.com [automobil]" <
> automobil@yahoogroups.com>
> *To:* "automobil@yahoogroups.com" <automobil@yahoogroups.com>
> *Sent:* Thursday, October 23, 2014 2:50 PM
> *Subject:* Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI
> MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI
>
>
> Yang penting;
> 1. Doa
> 2. patuhi had laju (tak kira la apa kenderaan)
> 3. pastikan jarak pemanduan yang selamat
> 4. baca, fahamkan, dan cuba praktikkan teknik pemanduan defensif yang En.
> Nazri sharekan baru-baru ni..
>
>
>
>
>
> On Mon, Oct 20, 2014 at 1:37 PM, Abdul RahMan man_belon@yahoo.com
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
>
> ni tindakan refleksi...bukan ngada ngada tgn nak pulas stereng...
>
> bagi la lecture 1000x ...semua org akan pulas stereng..even pemandu F1 pun
> sama...
>
> so...drive safe...act wise...
> --------------------------------------------
>
> On Mon, 20/10/14, tanya saya worksplendid@gmail.com [automobil] <
> automobil@yahoogroups.com> wrote:
>
> Subject: Re: www.groupautomobil.blogspot.com - Fw: KEMALANGAN NGERI
> MOTOSIKAL BERKUASA TINGGI
> To: "automobil" <automobil@yahoogroups.com>
> Date: Monday, 20 October, 2014, 12:53 PM
>
>
>
>
>
>
>
> Rasenya perlakuan
> putar stering ni bukan kereta myvi je.. Cuma saudara obverse
> sendiri.. Asal kereta depan brek, kereta belakang dengan
> tetiba tukar lane.. tak kira samada menghampiri lampu trafik
> yang nak merah atau tengah on speed di lane laju.. Haru....
> Kekadang tu terfikir.. berdosa ke kalu tekan brek, sampai
> tetiba kena buat keputusan utk tukar lane.. Dah rasa
> selesa ke masa putar stering utk tukar lane.. ada kereta /
> motor tgh on speed tak.. ???
>
>
> On Mon, Oct 20, 2014 at
> 9:21 AM, bashah bwasi@yahoo.com
> [automobil] <automobil@yahoogroups.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Mengikut
> Metro..Allahyarham Hazalli yg terbakar tu nak elakkan MyVi
> yg tiba2 bertukar lane utk elakkan lori rosak ditunda
> didepan.Motor pasal konvoi
> dekat sgt ...2 motor kawan dibelakang brek jatuh menyeret
> lalu hempap arwah hingga terbakar...Kesilapan kereta Myvi yg nak dielakkan
> arwah
> pulak ialah tukar lane tiba2...Myvi patutnya tekan brek kereta kuat
> kelantai terus tanpa putar stering.Jika tukar stering keta semasa laju,
> anda
> tak sempat bagi signal kuning anda tak nampak tepi kereta
> anda dan kereta boleh hilang kawalan.kereta kena brek mati dulu, nak dekat
> berhenti baru putar..., kalau nak putar stering
> jugak
> Perkara yg
> sama pernah berlaku kat aku bila satu myvi lane tengah
> putar stering emergency seba nak elakk kereta depan lane
> kanan masuk lane tengah dia tiba2..keta dia pula himpit
> motor aku di lane kiri sekaliHabis aku lecture dia - tekan brek keter
> bukan putar stering ..aku ulang cakap hampir 7 kali kat
> dia..sebab kebanyakan org
> tak cukup terer kontrol kereta pusing stering bila
> laju.Motorsikal aku kena
> brek dan pusing stering ke kiri serentak - tak boleh tekan
> brek mati terus sebab motor boleh jatuh bila brek
> terkuncistyle brek motor tak
> sama dg kereta -nasib baik aku tak
> arwah pasal tepi kiri tu gaung beb...
>
>
> On Monday, October 20, 2014
> 7:04 AM, "bashah bwasi@yahoo.com
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Al
> fatihah
> --Jgn
> berkonvoi terlampau dekat. superbike kena superjauh
>
>
> On Monday, October 20, 2014
> 12:11 AM, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg
> [automobil]" <automobil@yahoogroups.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> 
>
>
>
> KEMALANGAN NGERI MELIBATKAN 3 BUAH
> MOTOSIKAL BERKUASA
> TINGGI ... DUA MAUT SALAH SEORANGNYA RENTUNG DAN SEORANG
> CEDERA
> PARAH.
> omakkau.blogspot
>
> Posted by OMAK
> KAU!!!!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Dua
>
> maut manakala tiga lagi cedera membabitkan kemalangan lima
> motosikal besar
> berkuasa tinggi dengan enam kereta di Kilometer 26 Lebuhraya
> Karak menghala ke
> Kuala Lumpur, di sini kira-kira jam 11 pagi tadi.
>
> Ketua Operasi Balai
> Bomba dan Penyelamat Selayang, Ismail Kamarudin berkata,
> seorang mangsa maut
> kerana rentung akibat motosikal terbakar, manakala seorang
> lagi tersepit di
> bawah sebuah kereta Honda.
>
> Katanya, tiga lagi mangsa yang cedera
> dikejarkan ke Hospital Selayang.
>
> Punca sebenar kemalangan masih lagi
> disiasat dan tidak menolak kemungkinan ia mungkin berlaku
> ketika motosikal dan
> kereta itu menuruni selekoh curam di lebuhraya
> berkenaan.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962 --
> #yiv5339092962ygrp-mkp {
> border:1px solid #d8d8d8;font-family:Arial;margin:10px
> 0;padding:0 10px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp hr {
> border:1px solid #d8d8d8;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962hd {
> color:#628c2a;font-size:85%;font-weight:700;line-height:122%;margin:10px
> 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp #yiv5339092962ads {
> margin-bottom:10px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad {
> padding:0 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad p {
> margin:0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mkp .yiv5339092962ad a {
> color:#0000ff;text-decoration:none;}
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
> #yiv5339092962ygrp-lc {
> font-family:Arial;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
> #yiv5339092962ygrp-lc #yiv5339092962hd {
> margin:10px
> 0px;font-weight:700;font-size:78%;line-height:122%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor
> #yiv5339092962ygrp-lc .yiv5339092962ad {
> margin-bottom:10px;padding:0 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962actions {
> font-family:Verdana;font-size:11px;padding:10px 0;}
>
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity {
>
> background-color:#e0ecee;float:left;font-family:Verdana;font-size:10px;padding:10px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span {
> font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span:first-child {
> text-transform:uppercase;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span a {
> color:#5085b6;text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span span {
> color:#ff7900;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962activity span
> .yiv5339092962underline {
> text-decoration:underline;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach {
> clear:both;display:table;font-family:Arial;font-size:12px;padding:10px
> 0;width:400px;}
>
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach div a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach img {
> border:none;padding-right:5px;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach label {
> display:block;margin-bottom:5px;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962attach label a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 blockquote {
> margin:0 0 0 4px;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962bold {
> font-family:Arial;font-size:13px;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962bold a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p a {
> font-family:Verdana;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p span {
> margin-right:10px;font-family:Verdana;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 dd.yiv5339092962last p
> span.yiv5339092962yshortcuts {
> margin-right:0;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table div div a {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962attach-table {
> width:400px;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962file-title a, #yiv5339092962
> div.yiv5339092962file-title a:active, #yiv5339092962
> div.yiv5339092962file-title a:hover, #yiv5339092962
> div.yiv5339092962file-title a:visited {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a,
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:active,
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:hover,
> #yiv5339092962 div.yiv5339092962photo-title a:visited {
> text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 div#yiv5339092962ygrp-mlmsg
> #yiv5339092962ygrp-msg p a span.yiv5339092962yshortcuts {
> font-family:Verdana;font-size:10px;font-weight:normal;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962green {
> color:#628c2a;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962MsoNormal {
> margin:0 0 0 0;}
>
> #yiv5339092962 o {
> font-size:0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962photos div {
> float:left;width:72px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962photos div div {
> border:1px solid
> #666666;height:62px;overflow:hidden;width:62px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962photos div label {
>
> color:#666666;font-size:10px;overflow:hidden;text-align:center;white-space:nowrap;width:64px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962reco-category {
> font-size:77%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962reco-desc {
>
> font-size:77%;}
>
> #yiv5339092962 .yiv5339092962replbq {
> margin:4px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-actbar div a:first-child {
> margin-right:2px;padding-right:5px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg {
> font-size:13px;font-family:Arial, helvetica, clean,
> sans-serif;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg table {
> font-size:inherit;font:100%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg select,
> #yiv5339092962 input, #yiv5339092962 textarea {
> font:99% Arial, Helvetica, clean, sans-serif;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg pre, #yiv5339092962
> code {
> font:115% monospace;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg * {
> line-height:1.22em;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-mlmsg #yiv5339092962logo {
> padding-bottom:10px;}
>
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg p a {
> font-family:Verdana;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-msg
> p#yiv5339092962attach-count span {
> color:#1E66AE;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco
> #yiv5339092962reco-head {
> color:#ff7900;font-weight:700;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-reco {
> margin-bottom:20px;padding:0px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
> li a {
> font-size:130%;text-decoration:none;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
> li {
> font-size:77%;list-style-type:square;padding:6px 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-sponsor #yiv5339092962ov
> ul {
> margin:0;padding:0 0 0 8px;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text {
> font-family:Georgia;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text p {
> margin:0 0 1em 0;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-text tt {
> font-size:120%;}
>
> #yiv5339092962 #yiv5339092962ygrp-vital ul li:last-child {
> border-right:none !important;
> }
> #yiv5339092962
>
>
>
>
>
>
>
>
Anda mempunyai masalah dibawah:
1. Ada masalah dengan "Bounce Email" ?
2. Ahli membuat post yang tidak releven ?
3. Kena Ban ?
4. Posting lambat / tidak disiarkan ?
5. Tidak boleh "Post Mesej" ?
Hubungi: automobil-owner@yahoogroups.com

----------------------------------------

Post message:
automobil@yahoogroups.com
Subscribe:
automobil-subscribe@yahoogroups.com

----------------------------------------

Notis Moderator - PENTING Fri Nov 30, 2012
http://autos.groups.yahoo.com/group/automobil/message/32069

----------------------------------------

Blogspot: Group Automobil - http://groupautomobil.blogspot.com
Facebook: Fanpage Automobil - http://www.facebook.com/pages/Automobil/191663580864520
Group Automobil - http://www.facebook.com/group.php?gid=310206678640

----------------------------------------

Weblist:        
OILYMAN - http://oilyman.com.my
Blog In Malaysia - http://bloginmalaysia.com
Kataloh - http://kataloh.com
Cari Mudah - http://carimudah.com
Find And Book the Best Hotel Resort - http://besthotelreviews.org
Enplegu.com - http://enplegu.com
Choosing the Best Hotel Reviews - http://besthotelreviews.info     
Blog Soccers - http://blogsoccers.com
Google Adsense Program - http://googleadsenseprogram.com
Azami Entertainment - http://azamientertainment.com
Din Apartment - http://dinapartment.com
University College Online - http://universitycollegeonline.info
Kad Niaga - http://kadniaga.com
Google Adsense Program Info - http://googleadsenseprogram.info
K-Pop Music Download - http://k-popmusicdownload.info     
Health Care Definition - http://healthcaredefinition.com     
Laptop Skin Sticker - http://laptopskinsticker.com

No comments: